-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Richard!
addikt
válasz molnarpeter #206748 üzenetére
Csak a leglényegesebb infók hiányoznak
Ez a kinézett példány: [link]Ma kezdődik életed hátralevő része!
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Richard! #206751 üzenetére
2.0 PD TDI (hatszög tengelyes fajtából) + DSG ha minden igaz (ha olajcsere nem volt 60 ezrenként akkor felejtő szvsz), PD elem Bosch (jobbik) típusnak tűnik, de DPF okozhat nyűgöt. Ha teljes a rózsaszín köd és egy jobb VAG szervizben vállalják, hogy gondját viselik, elfogadható plusz fenntartásban.
Kb 2011 után pedig az Insignia A-ból is ismert 2.0 Multijet volt bennük -
Richard!
addikt
válasz molnarpeter #206753 üzenetére
Köszi a hasznos infókat. Meglepett, hogy fospédé van benne.
Ma kezdődik életed hátralevő része!
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Richard! #206754 üzenetére
Ha onnan nézzük, régi láncos olajpumpa átalakítás nem feltétlenül nagyobb gond, mint amik az A20DTH és társainál vannak (forintban), de ja, nem egy out of the box perfekt valami. Legalább a befecskendező rész jó, PD rossz hírét inkább a Siemens elemeknek köszönheti.
-
Richard!
addikt
válasz molnarpeter #206755 üzenetére
Szerintem inkább ajánlok neki egy Dustert. Azzal legalább nincs probléma.
Ma kezdődik életed hátralevő része!
-
Richard!
addikt
válasz molnarpeter #206758 üzenetére
Abszolút, ugyanis teljesen mindegy, hogy milyet vesz. Ezért is próbálok terelni az egyszerűség felé... De azért nőknél elég nehéz, ugyanis ellégé belezúgott a dodzsba...
Ma kezdődik életed hátralevő része!
-
Lacko32
tag
válasz Tothgera30 #206757 üzenetére
Hajlamosabb az 1.4 nem megfelelő olajcserével. Bár melyik nem?
Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
kuyarashi
őstag
Sziasztok!
Valamelyikőtök hajt Ampera-t?
Egy kis okosítást szeretnék.Előre is köszi.
iNEO DSGN • (csillagászati maszkok, alkalmi faldekorációk, exkluzív termékek) • https://ineodsgn.hu/
-
-
pinnacle
nagyúr
Ilyenkor jó a SUV, egy alacsonyabb alsó-középkategóriás autót maga alá gyűrt volna a kisbusz? Igaz ez meg majdnem felborult, ha nincs ott a korlát.
-
grizlisandor
addikt
válasz kuyarashi #206761 üzenetére
Ampera volt már Totalcar MűhelyPRNban és Draskovics Andris most töltött fel róla videót.
Indulásnak jó lesz. -
-
Paxker315
addikt
válasz kuyarashi #206761 üzenetére
FB-n, ha fent vagy, lépj be amperás-voltos csopiba. Korábban követgettem, egész jó kis közösség, lehet, hogy már ott rengeteg kérdésedre választ kapnál
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
mody123
tag
Sziasztok,
Tudnátok ajánlani munkába járós diesel autót 1 millió alatt? Vagy ha nem valósítható meg ez a mai megnövekedett árak mellett akkor 3,5 millióért mivel lehet legkevésbé mellényúlni?
Dieselt szeretnék mindenképp kombi, sedan minden jó -
molnarpeter
nagyúr
válasz mody123 #206769 üzenetére
Ha nincs autópálya:
Lupo/Arosa 1.7 SDI
Ibiza/Polo/Fabia 1.9 SDI
Golf 4/Octavia 1/Leon 1.9 SDI
Motor örökös, mint a szegénység váltónak lehet szegecs baja, de ilyen korban (és futással) az is kijött már mindegyiken jó eséllyel. Fő kérdés, hogy találsz-e többé-kevésbé rozsdamentes példányt. Első sárvédőív tetején Golf és társainál van felül egy szivacs, ha nem dobják ki belőle, magában tartja a vizet és rohadni fog. Másik, hogy a sárvédő alja és a küszöb eleje találkozásánál össze szokott gyűlni a komposzt - falevél stb - ami behullik a szélvédő alatti rácson, ezt 1-2 évente ki kell mosni a dobbetétet leszedve, plusz üregvédő zsír és hasonlók. A csomiajtó is kritikus tétel, drága a bontott. Polo, Lupo-t kevésbé ismerem.
Esetleg még az A2 is szóba jöhet, ott kézi váltóval érdemes nézni, csak 3 hengeres PD dízelek voltak, de cserébe az alu bódé nem fog rohadni.
3.5-ért talán Clio 1.5 dci 75 (akár kombiban), ha elég méretben és erőben. Aránylag kiforrott, megbízható technika, bár ebben az árban már minden common rail és részecskeszűrős. Vagy esetleg Focus mk3 facelift 1.5 TDCI, csak hogy maradjunk az aktuális környezetvédelmi normáknál. Viszont szűk 4 már lehet egy plug-in hibridet is betakar, vagy ha amúgy is lenne másik autó és ezt direkt vennéd csak ingázásra, akkor egy villanyos is jó lehetne szerintem, főleg ha tudsz tölteni munkahelyen.[ Szerkesztve ]
-
mody123
tag
válasz molnarpeter #206770 üzenetére
Köszi szépen. Skodák, Seatok tetszenek
Minden álmom egy hibrid de amik vannak ebben az ár sávban ( prius, insight ) nem jönnek be nekem.
-
Vismajor01
addikt
Valaki pontozza már nekem az ötleteket
Én is pontozom mindegyiket mögöttük h mennyire tetszik.Ami számit:
-Modern beltér
-Ne legyen hiresen szar konstrukció, évi 5 ezerre kell az alatt jó lenne ha nem akarna megkotlani. kb 1-2 évre veszem utána úgyis megunom.
-Jól felszerelt szal automata, adaptiv tempomat, elektromos csomagtérajtó, kulcsnélküli inditás, tolatókamera, bőrbelső, automata ablakok, kényelmes ülések. Szal featureokkal engem meg lehet venni kilóra.
-Ha lehet benzines, de valamiből egyszerűen nincs
-Motorikusan birja a tempót, tehát ha 140-él odalépek akkor is lóduljon neki, végsebesség viszont mindegy 180al is csak véletlen megyek.
- Értékelhető csomagtartó, nem akarok litereket dobálni de ha bedobom a babakocsit akkor férjen mellé az anyós is
-Hátul is élhető legyenAmi nem érdekel:
Mások megitélése
Fogyasztás, azért ne egyen 15 fölöttAmik szóba kerültek itthon:
BMW x5 30d 2011(6/10)
Audi q7 3.0tdi 2010 (5/10)
WV Touareg v6 3 TDI 2013(6/10)
Volvo xc90 D5 2012 (7/10)
Santa Fe sport 2013 (x/10)
Infinity qx70 3.0d GT 2013 (5/10)
Fx37 3.6 v6 S benzin 2010 (6/10)
Honda CR-v 1.6 dizel 2016 (7/10)
Mitsu Outlander 2.0 benzin 2018 (6/10)
Mazda CX-5 2.0 (6/10)
Rx400h 2008 v6 hibrid, (7/10)
Highlander 2008 v6 hibrid. (7/10)
+Rav4 de ez jelenleg kivül esik a pénzünkön, autóra a keret olya 6 misi körül van.Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Vismajor01 #206773 üzenetére
Ha kell tarcsi akkor a 2.0i es az 1.6 tdi-t engedd el.
Volvo, Lexus/Toyota vonalon mozognek. Mennek de nem dogrovas egyik sem.
#nincsbennetarcsi
-
kuyarashi
őstag
válasz Paxker315 #206768 üzenetére
Köszi, és a többieknek is.
FB-ot nem használok, azért is jöttem ide. A legtöbb videót már megnéztem és a sok tesztet elolvastam.
Igen jó a konstrukció, de a vétele egy picit körülményes, főleg vidékről. Ezért igyekszem tájékozódni.iNEO DSGN • (csillagászati maszkok, alkalmi faldekorációk, exkluzív termékek) • https://ineodsgn.hu/
-
rbalint88
addikt
válasz Vismajor01 #206773 üzenetére
X5,Q7, Touareg es Infiniti nagypalya fenntartasban, ott nem a vetelar lesz a szuk keresztmetszet, hanem hogy atlag evi egy milla szervizkoltseggel szamolhatsz…
Volvo minden, csak nem modern, de ezt leszamitva egy jo auto, csak 2012-ben epp 10 eves volt a tipus
Santa Fe… hyundai akkor azert meg elegge le volt maradva belteri minoseg es zajkomfort teren. Plusz a szervize a viszonylagos ritkasaga miatt tud horror lenni.
Honda, Mazda: nem lesznek csapasmerok Mitsu meg belul is elegge ergya szegeny…
RX, Highlander: ha a belso OK neked, akkor ezek allnak legkozelebb a kivant csomaghoz.
Amugy mivel mind suv, pont palyatemponal mar a viszonylag nagy motorral se lesznek robbanekonyak a nagy legellenallas miatt, kis motorral meg gyasz.
Ha meg fenntartasban belefer a nagypalya, akkor ne szarozz, cayenne -
Vismajor01
addikt
válasz rbalint88 #206776 üzenetére
Jah hát nem is akarok rakétát, de RX400H teljesen elég volt nekem a pályára.
Megmondom őszintén annyira nem tartok a drága fenntartástól, ha msuzáj van pénz banánra is, másrészt megvételkor mindent rendbehozatnék rajta és utána ugye nagyon keveset lenne használva. Érzékelésképp, most csak egy autónk van tehát mindig azt használjuk és tavaly szeptember óta 6500 kilométernél tartunk Na most ugye a SUV csak második autó lesz.
Szal elkerülném az olyanokat mint 550i amit akárhogy tartasz karban akármikro felrobbanhat, de egy normális cucc sztem rendben lenne hiába drága a fenntartása.
Sajnos RX400H-Highlanderrel tényleg csak ez a baj, hogy Toyota, ezért sz*rtak a belső térre, tartós de ronda. Ráadásul már elavult erősen. Komolyan úgy éreztem, hogy a bajusz kapcsolók 2 szinttel rosszabb minőségűek mint a Priusomban amivel egyidős!
Megnézünk azért egy Highlandert is bizti ami bizti.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
Csaby25
senior tag
Sziasztok!
Kia Sportage 3gen vehető?
Illetve van ajánlott motor?Köszi!
A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.
-
L@co
aktív tag
Sziasztok!
Következő paraméterekkel keresek autót:
- Megbízható
- Benzines vagy hibrid
- Autómata váltós
- Parkolást segítő szenzorokból/kamerákból a lehető legtöbb
- Jó fényszóró (Xenon, LED)
- 160-nál még ne kelljen hangosab beszélni (Németországban élek)
- 4/5 ajtós- lehető legkisebb méretben
- 2016 utánit- Kevés km-rel
- Alacsony fogyasztással (7 liter alatt jó lenne vegyesben)
- 8-11 millió között
- Bőrülés előny
Amikre gondoltam:
Mazda 3 - G150 vagy Skyactiv X
Kívül-belül jó. Dinamikában és fogyasztásban nem tudom hogy elég-e a G150. Skyactiv X megéri a felárat? Fejlődött annyit prémiumságban, hogy egy egy generációval régebbi Lexus IS300h-hoz lehessen hasonlítani?
Toyota Corolla - 2.0 Hybrid
Kívül jó, belül nem tetszik annyira. Ez fogyaszt a legkevesebbet (De javítsatok ki ha tévedek). Ahogy néztem extrázottságban is elmarad a Mazda3-tól. Cserébe ez a legolcsóbb.
Lexus IS - 300h (facelift 2017-től)
Kívül-belül jó. Prémium is, de drágább még 90-120k km-el is mint a Mazda 3-ból az 1-2 éves 10-20k-t futott példányok. Mennyire drága a fenntartása egy új Mazda/Toyota-hoz képest? Van valami amitől tartani kell ilyen 100k km felett? -
FLx
addikt
Nekem a 2-es Corolla-m van, de neztem anno a Mazda3-at is. Extrakban nem nagyon marad el a Toyota a Mazda-tol, ha minimum egy kozepes felszereltseggel veszed, tehat StyleTech csomagtol felfele. Alatta meg se nezd szerintem. De a Mazda beltere modernebb, jobb anyaghasznalattal. Cserebe a Toyota fogyasztasa varosban sokkal jobb, palyan viszont mar nem lesz nagy kulonbseg. Corolla is megeszik 6-7litert. Ha zavar a hangos belter, akkor nem ajanlom nagyjabol egyiket sem, foleg a Toyota-t nem, ez mar 70-nel is nagyon hangos. Csendet szeretnel, akkor csak a Lexus jatszik. Fenntartastol annyira nem felnek a Lexus-nal sem, uaz a hybrid rendszer van benne, mint a Toyota-ban. 100k sermmi egy ilyen autonak, Priusbol futnak az uton 800k kilometeresek is, semmi bajuk nagyjabol. En imadom a Corolla-t, mert varosban tokeletes, szinte mindig EV modban megy, 5 liter alatt van a fogyasztasom, palyara evente parszor megyek csak. Ha fokent palyaznek es Japanban gondolkodnek, akkor tuti Lexus-t vennek, illetve egyszer fogok is.
[ Szerkesztve ]
-
L@co
aktív tag
válasz molnarpeter #206782 üzenetére
Jelenleg nincsen, de ha lenne mi jönne még szóba?
Illetve a teraszról le tudok lógatni egy hosszabítót, de gondolom rendes wallbox-ra gondoltál.[ Szerkesztve ]
-
FLx
addikt
Szerintem ha 160-nal meg csendet szeretnel, akkor csak a premium markakbol johet szoba barmi, ott meg a plugin hybrid nagyon draga lesz, de meg talan a sima hybrid is. En nem nagyon latok mas alternativat, mint a Lexus. Egyebkent ha sokat palyazol, akkor miert nem dizel? A hybrid ott semmit nem er.
-
dangerzone
addikt
Szia, nekem Mazda 3 G150 BP HB-em van, bár manuális. Németországban élek én is. 160-nál bár hangosabb, mint egy 3-as BMW (G20, ezzel van most konkrétan összehasonlítási alapom), de nyugodtan lehet beszélni a melletted levővel. 180-as utazó tempót kényelmesen abszolválja még a motor.
Én legtöbbet autóúton / autópályán használom 110-180-as intervallumban, így a fogasztásom átlagban 7 liter, a rendszer szerint. Beltér puha anyagokkal van tele, jól néz ki, csak ugye picit sötét az alapszínek, meg a kicsi hátsó ablakok miatt. A sebességkorlátozás táblafelismerő az csapnivaló, az esetek 50%-ában működik, meg a beépített navigáció is tud néha mókás dolgokat produkálni.
De vezetni jó, a váltó jó. Nem húz úgy, mint egy turbós autó, de pörgetni kell és megy.Első szervíz szeptemberben lesz, addik max a kerékcsere árakról tudok nyilatkozni.
[ Szerkesztve ]
-
kuyarashi
őstag
Elméletileg zöld rendszámos autó esetén nincs cégautó adó, viszont a legtöbb kalkulátor szerint van. Kinek higgyek?
(Ha minden igaz, nemcsak a cégautó adótól mentesül a cég, hanem a regisztrációs adótól, a vagyonszerzési illetéktől, a gépjármű adótól és a parkolási díjtól is mentesül a használó.)iNEO DSGN • (csillagászati maszkok, alkalmi faldekorációk, exkluzív termékek) • https://ineodsgn.hu/
-
Pfiucska
aktív tag
válasz kuyarashi #206788 üzenetére
Gyors check utan:
A gepjarmuado tv szabalyozza a cegautoadot. Ez azt tartalmazza, hogy a kornyezetkimelo gepkocsi mentes a cegauto ado alol. A kornyezetkimelo gepkocsi fogalmat a 2015. Jul 1.-en hatalyos kohem rendelet 2-es paragrafus 6-os bekezdese szabalyozza es azt irja, hogy az elektromos auto bele esik.iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
kuyarashi
őstag
válasz Pfiucska #206789 üzenetére
Bele tartozik, csak azt nem értem, hogy amikor cégautó adóról olvasok, felsorolnak minden besorolási osztályt részletesen, de soha nem említik meg a zöld rendszámos autók kedvezményeit'. Amikor zöld rendszámos, céges autókról cikkeit nézegetem, általában vázolják ezeket az előnyöket.
iNEO DSGN • (csillagászati maszkok, alkalmi faldekorációk, exkluzív termékek) • https://ineodsgn.hu/
-
MaddeNNNN
őstag
Sziasztok!
Autó cserén gondolkodom. Jelenleg egy Ignis 1.3 GLX teszi a szolgálatot, szóval innen nehéz lejjebb menni.
Amire kellene:
-napi kb. 40-45km inga munkahelyre. ebből kb 3-5km belváros többi főút
-éves szinten kb 15 ezer km futás
-egyelőre az asszony férjen bele
-alkalmanként ha kitalál valamit az asszony az ország másik felében, oda vigyen el pályán is
-3-5 év intervallumot bírjon ki
-2,5M körül legyen
-10-13 év körülinél ne legyne öregebb, bár tudom nem csak ez számítAmi tetszik:
-Mazda 3 BL. a rövid táv miatt gondolom a benzines lenne jó, 1.6 vagy 2.0 ha találokBármi ötletet, észrevételt szívesen fogadok!
[ Szerkesztve ]
To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
Tothgera30
Ármester
válasz MaddeNNNN #206792 üzenetére
Mazda 3 jó irány, ha nem csipás. Astra, Focus, Ceed, i30, és a szokásos kompaktokat még ide vennem. A 2.5M és a 10 év rizikós, vagy a keretet bővítsd, vagy mondjuk 15 éves autókat is húzd be a keresési listába. Nem akarok elfogult lenni, de talán egy 2011-12-13 körüli Z vagy A16XER motorral szerelt H Astra Classic III tuti lenne, esetleg Ti-Vct Focus.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
MaddeNNNN
őstag
válasz Tothgera30 #206793 üzenetére
Igen, az a 10 évet csak kb.-ként írtam. A költségvetés meg nyilván valamennyire rugalmas.
Őszintén az i30 meg a Ceed nekem annyira semmilyen autók kinézetre, egyáltalán nem jönnek be. Viszont a Focusok tetszenek. Illetve mi a vélemény a J Astra-ról?To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
Tothgera30
Ármester
válasz MaddeNNNN #206794 üzenetére
Családban van egy A16XER kombi, 2014-es. Elég masszív, nehéz (1,5t), kicsit lomha autó. Minőségi, nem igazán volt vele gond (141 ezer km). Viszont jelenlegi piaci helyzet alapján, 2,5m-ért nem hiszem hogy találsz olyat amit nyugodt szívvel ajánlanék.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
MaddeNNNN
őstag
válasz Tothgera30 #206795 üzenetére
2.8-nál tartok jelenleg, aztán lehet holnap már 3M-t mondok.
Ennél feljebb már tényleg nem akarok menni.To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz MaddeNNNN #206792 üzenetére
20+ km szvsz nem rövid, egy DPF nélküli Octavia 1.9 PD TDI lenne a tippem (+megelőző csapágysor csere), épp kb 2010-ig létezett ilyen. Vagy Megane 1.5 dci, abból is a Bosch befecskendezős, talán a 86 lovas volt az... Opel, Fiat 1.9 dízelek is jók, főleg a részecskeszűrő nélküli 8 szelepes, a 16V-nek lehet gond a szívósor csappantyúkkal (kiiktatható), plusz ezeknél 6 sebesség esetén az M32 váltót érdemes kerülni, F40 a jobb.
-
MaddeNNNN
őstag
válasz molnarpeter #206797 üzenetére
Octavia meg az Opel Insignia nekem nagy vaddisznó, egyelőre amíg ketten vagyunk nincs ekkorára szükségem. Ismerősömnek van Megane-ja, az nekem nem jött be.
To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz MaddeNNNN #206798 üzenetére
Astra, Focus, stb ugyanaz a kategória, mint az Octavia, csak azért írtam Insignia papíron eggyel nagyobb, bar gyakorlatilag a beltér relatív szűkös, hibák is jobban érintik.
Fabia is volt 1.9, hasonlóan kb 2010-ig, csak ritka ezzel a motorral.
Grande Punto/Punto Evo 1.3 Multijet esetleg (90 LE, 5 seb.)? Szintén ki lehet fogni olyat, ami 2010 körüli, már például Evo (kinézetre), de a motor továbbra is euro 4, tehát kevesebb hibalehetőség. Mondjuk akkor nincs rendesen elköltve a pénz, 2 alatti kategória inkább. Ha elég ilyesmi méretű kisautó, adott pénzért jóval fiatalabbak is tudtok venni.
Ford Fiesta 1.6-ot (pálya miatt) és Clio 3 1.2 turbós bedobnám benzines vonalon - a Renault következő generációjából már inkább dízelt vennék, de ez a sorozat végi típus még más konstrukció, elég megbízható, és nem érinti a későbbi tipikus koromlerakódás, stb probléma.