-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Paxker315
addikt
válasz Dazsar #207744 üzenetére
Vagy felhasználás jellege? Én évente 5-10 ezer km-hez bevállaltam a 2.0tdi-t, mert. Legrövidebb utam eddig 90 km volt az autóval. Tegnap kb 250. Rendben, hogy hetente 1-2 alkalommal kell az autó, de városban pont soha nem használom, rövid távokra szintén megkerülhető, viszont a rugalmasság, amit a hosszabb utakra biztosít, mindenképp "mellette szól". Szerintem nem az abszolút futásteljesítmény, hanem a felhasználás jellege hangsúlyosabb.
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
KubanitoS
veterán
válasz Dazsar #207748 üzenetére
Itt már hitvallásról is szól a dolog, nem csak a logikáról. A dízel motorok eredetileg az erőgépekbe, traktorokba, kamionokba készültek a magas nyomaték (ez kell a súly könnyed mozgatásához) és a viszonylag alacsony fogyasztás eléréséhez (benzinessel összehasonlítva).
Utóbbi miatt jelentek meg a személyautókban is: kevesebbet esznek, de a megfelelő használathoz nagyobb távokat kell velük megtenni. Nem arra lettek tervezve, hogy kis távon, városi tötymörgésben használják őket.Sokan a mai napig letraktorozzák a dízeleket, egy Ferrarit, ami az élményautózásról körberöhögnének dízel motorral. Lehet még folytatni, de a lényeg érthető.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
DJGABI
addikt
válasz dong86 #207716 üzenetére
"valami komolyabban focus/Astra/golf méretű kocsit nézz"
Na ez az hogy ennyiért ilyenek nincsenek, Focus jött csak szembe. Fusion is tetszik, asszonypajtás olyanon tanult vezetni. Amúgy szerintem bőven elég lenne valami kisautó is. Pont ezt mondtam asszonynak is, hát nem tudom... Munkába járni most valami relatív újabb autót venni... Tök felesleges, régi dízel Saxo/Arosa lett volna a legjobb vétel, ha nem porladtak volna el.Fiat Linea esetleg? Bravora épül, ha jól olvastam. Bár 1.3-as multijeteket látok, az kevés lehet ekkora kasztnihoz. Bravo tetszik amúgy, de nem vagyok továbbra sem meggyőzve, tegnap direkt figyeltem, baromi keveset látni az utakon...
D Corsa 1.3-asa Fiat motor ugye?
Peugeot 207/307 vállalható? Utcánkban van egy 307, nem tűnt volna fel hogy sokat állna, másik autójuk Xsara Picasso.
Pont évi 10-15 ezer km szokott menni a Clioba. 20-100km max, meg városban futkozás (bár utóbbira most van egy Twingo). Kell egyáltalán a dízel? Kis fogyasztású benzines létezik? Bár az meg gondolom kis köbcentis lesz turbóval, ami megint betegágy...
[ Szerkesztve ]
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
-
hobizoli
nagyúr
válasz Luck Dragon #207756 üzenetére
1.4 8v az az olasz fiatalszabaly miatt lett csak
23 evnel fitalabb nem vezethet 80 loeronel erosebb autot
....lehet 22 ev ez a korhatar
de a popularisabb digo tomegautokbol mindig van ezert egy ~80loeros istöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz KubanitoS #207752 üzenetére
mondjuk a dizel motor igazabol nem nyomatekos
egy azonos ccm-s benzinesben mindig, tobb a nyomatek
1.9-2.0-s szivodizel tud ~130-140Nm koruli nyomatekot, egy ennyi ccm-s szivo benzines meg 190-200Nm-t
130Nm-t 1.4-s benzinesek is szoktak tudni
turboval nyilvan mas lesz, de a turbobenzin is kajakabb
ezelott 30 evvel egy Escort RS Cosworth 227lo volt meg 305Nm az YBT motorral, a dizelek meg most sem tartanak ennyi paripanal
csucsnyomatek ertekben lehet, de a benzines 1.5x feljebbre forogva tobb nyomatekot csinal a fordulatbol a kerekre a rovidebb valtojan ...ezert is nagyobb az lojjerore
dizelt azert "szeretik" hasznalni, mert szegeny keverekkel, azaz légfelesleggel is megy, mivel az egy mennyiseg szabalyzott rendszer
a benzinmotor meg minosegszabalyzott es az oxigenre korrigalodik az uzemanyag
azaz ha tul-intercoolerezed a benzinturbost, az telen lezabalja a gatyadat is
regen ezert volt a legszurohazakon egy teli-nyari allas, amikor telen a kipuffleomlorol szivja a levegot, hogy azzal felmelegitse kicsit azt, nyaron meg vhol a fenyszoro mogultöbb drón kell ;P
-
-
barnam_
nagyúr
-
ZolkoW
őstag
Remélem jó helyen kérdezem, Egerben kivel vizsgáltassak át használt autót? (Audi lenne)
Keresek egy ideje, de egyelőre Bp-ről kiszállással találtam csak, az meg jellemzően duplázza az öszeget.
Köszi!Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Paxker315
addikt
válasz ZolkoW #207768 üzenetére
Esetleg nézz Egerben egy megbízható&jó független szervízt, és kérd meg a tulajt, vigye el, vizsgáltassa be, állítson ki állapotfelmérő papírt, fotózzák körbe, a jegyzőkönyvet meg küldjék át Úgymond indikátor is: ha az eladó belemegy, már jó jel. Persze a költségeit Te állod majd.
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
ZolkoW
őstag
válasz Paxker315 #207769 üzenetére
na ja, csak fehérvár mellett lakom, nem ismerek ott egy helyet sem :) kereskedős az autó, de ha tudtok konkrét ajánlott szervizt, azt szívesen veszem. megnézni mindenképp mennék személyesen, aztán ha a többit lehet így, az nem volna rossz.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
nagyúr
Üdv!
Jelenleg egy 2 literes dízel faceliftes Mazda 6 GY-t hajtok, motorikusan még kimenne a világból, 350k van benne, amiből 140-et én hajtottam bele, de a rozsda nem kíméli az alvázat (oszták volt a lelkem eredetileg), szóval az utolsó műszakija tényleg az utolsó volt, megy a bontóba majd.
Ráadásul a közlekedési szokásaim is változnak, mostanában nem megyek majd hetente két Szeged-Pest-Szeged túrát, valszeg bőven beleférek majd az évi 10k km-be. Öregszem is, nem kényelmes már a föld közelében félig fekve ülni, jó lenne egy kényelmes batár, amibe normálisan kényelmesen lehet beszállni-ülni. Automata legyen.
3 milla a keret, ebbe kéne beleférni átírással, alap szervizzel.
5-6 évre venném, tehát 50 ezer km menne bele, úgy gondolom, annyit elmegy még bármelyik ennyiéert kapható autó bőven.
Három kiszemeltem van, ami belefér a keretbe, elsősorban ezekről kellene lebeszélni , de nyitott vagyok másra is:2008-as Kia Sorrento 2.5 dízel. Ez a legolcsóbb, talán a legésszerűbb döntés anyagilag.
2006-os Lexus RX 400h. Ez tetszik a legjobban.
2012-es Ssangyong korando 2.0 dízel. Ez a legfiatalabb, a már nem a nagyon csúnya, de még nem is szép generáció.A dízelt megszerettem a Mazdával, de mivel kevesebb lesz a hosszú út, lehet jobb lenne a benzines hibrid.
Vélemények, javaslatok?
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
sigidi
tag
válasz Balázs_a_laz #207144 üzenetére
Nekem július helyett szeptember, remélem akkor tényleg itt lesz Márciusi rendelés..
Expect the unexpected.
-
vzsryl
nagyúr
válasz pilóta #207771 üzenetére
Mindegyiknél kijöhetnek "apróságok", de én a Lexus mellett teszem le a voksom. Ott emlékeim szerint maximum az inverterrel lehet olyan probléma, amitől inkább leveted magad a Burj Khalifa csúcsáról, minthogy ki akard cseréltetni, de ezenkívül szokásos nagy autós költségek (gumi, fék stb.) vannak inkább, és nyugodtság.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
nagyúr
Köszi srácok!
Közben képbe került még a Peugeot 3008 hibrid is (2012-13 körül).
Erről olvasok jót-rosszat...
Vélemények?Aki él és nem boldog, az téved!
-
mauimagic
aktív tag
Új Duster benzinmotorral jó választás?
GTK lett a kocsink, viszonylag hamar elérhető verda kellene 6-7 milláig, minimum Duster méretben, az se baj, ha nem suv.Van még más márkának ilyen?
-
peter9228
aktív tag
Sziasztok!
Vegyes használatra (hétköznap pár naponta városban 5-10km, kb 2 hetente autópályán 200km) keresek autót. Eddig főleg a megbízhatóság és a kevés fogyasztás miatt Auris/Prius vonalon gondolkoztam. Érdemes ilyen használatra hibridben gondolkozni, vagy inkább valami mást nézzek?
Maximum 6M a keret, de szeretném minél olcsóbban megúszni, Prius lehet necces lenne ennyiért, Aurist azért úgy látom ki lehet fogni 5M körül. Ma viszont szembejött egy 2014-es Civic 1.4 ami tudom nem igazán illik bele az előzőleg leírtakba, de elsőre nagyon megtetszett, és kezdek elcsábulni. Mennyire megbízható/ajánlott típus?
-
-
sagesz93
addikt
válasz szabonagyur #207787 üzenetére
Hát de itt azt írjak azonnal átvehető
De mondok jobbat, én swacet keresek, hirdetés 0, és mégis találtam az országban készleten 1-2 helyen, akkor s-crossból csak egyszerűbb, jóval nagyobb a mennyiség -
szabonagyur
félisten
válasz sagesz93 #207789 üzenetére
Sokszor a hirdetés csak csalogató. Meg ez GL csak, woow, 7,3-ért hoztam el márciusban a GL+ AT-t fekete gyöngyházmetállal.
Nem mondtam, hogy nincs egyáltalán Csak annyit, hogy nem igazán van lehetőség válogatni jelenleg. Én is engedtem anno belőle és elhoztam 3 munkanapon belül ami raktáron volt.
GL-ért nem adnék ennyit, akkor inkább 5,5M körül az előző generáció GL+-t 2020-tól kb.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
sagesz93
addikt
válasz szabonagyur #207790 üzenetére
Hát igen 7.3ért a te kocsid már a múlté, pedig nem volt rég. Szinte havonta mennek feljebb az árak, árgarancia nincs, nem tudom így egyáltalán ki mer rendelni autót.. de keszleten meg tényleg alig van.
(#207792) szabonagyur : a gond akkor van, mint pl a swacenél, hogy nem engedik készletre rendelni a kereskedésnek, tesztautót se vehetnek jelenleg belőle, de ha most rendelsz árgarancia nincs, konkrét időpont sincs, lutri az egész. Kb úgy lehet kereskedésben 1-1 kósza darab, hogy valaki esetleg a kocsi megérkezésekor mondja vissza a rendelést.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Sziasztok!
Rokon el akarja adni a 2004-es T25 2.0 dízel 116ló Avensisét, rugókat kéne cserélni, váltót mert elment az 5-ös, megjelent az olaj a szívósorban. Van egy donorja de nem nagyon talál szerelőt vagy betáblázva, vagy messze van és helyben nem lehet kiszedni a váltót, trélerezni horror áron van.
Ő olyan 900-at remél látni belőle a donorral együtt, ebből kicsit hozzátéve szeretne valamit helyette, nevezhetjük válságautónak.
Dízelt nem akar mert ebben is azt nem szereti, hogy nem tud hozzányúlni, meg pestre jár most be dolgozni.
Lpg-seket nézeget mert mi van ha 800 lesz a benzin (mondjuk mondtam neki hogy sztem a gáz sem marad akkor olcsó)
Nézett jazz-t, golf 1,6-ot, zafirát igaz az cng.
Nem tudom mennyire érdemes a gázhoz ragaszkodni vagy épp ellenkezőleg.
Ami elvárás még lenne az a klíma, meg hát ennél régebbit nem szeretne.
Tudnátok pár ilyen válságautót mondani?https://tinyurl.com/rasoapro
-
nagyúr
válasz rasotamas #207793 üzenetére
G astra + lpg. Olcsó alkatrész, olcsó gázosítás, olcsó biztosítás, halmokban áll hozzá az alaktrész. Lőnék egy 1.4 16v-t jó állapotban 900-1000k körül és beletenném a gázt, pótkerék helyére. Fater is ilyennel jár, olcsón. Klíma, abs, légzsák van, többi nem számít.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz tboy93 #207795 üzenetére
Köszi! 1.4 gastra van a fiamnak, nem rossz kis gép, 1 éve vettük 750ért. Azért nem egy teljesen problémamentes autó, klímát kéne megcsináltatni, pedig jéghideg volt mikor vettük, a töltésjelző is fel-fel villan, asszem a gyújtótrafókkal is volt már valami.
Sztem már kb 500 egy gázszett, úgyhogy inkább olyan jöhetne szóba amiben nulla vagy minimális felárral már benne van.https://tinyurl.com/rasoapro
-
hobizoli
nagyúr
válasz tboy93 #207795 üzenetére
fel eve vettem egy 147 2.0 TS-t LPG-vel
600k-ba kerult
kereskedesben(!!) volt ennyi, es megmondta a muki, hogy akksi KO, meg vezerlescsere esedekes
akksi tenyleg rottyon volt, elhoztam 2 nap mulva be sem birtam inditani, vizpumpanal meg szivargott a hutoviz
elozonap delutan vettek be, reggel mar ott voltam erte
az akksi barmiben megbenulhat, vezerlescseret meg akkor se hagynam ki, ha maganszemely elado aszondja, hogy bááááttya, 1 eve volt cserelve
gyari Bose hifi + CDtar, borbelso (hibatlan), 4x e.ablak, tempomat, ketzonas digit klima (mukodik), gyari 17"-s TI felnik, gyari 16" alufelnik voltak hozza
mondjuk a gumik kopottak minden
de mindene mukodik, hibakod mentes, futomuve sem kopog
facelift-s bodes mar
hatso loki egyik sarkan van egy huzasnyom, vki parkolaskor meghuzta, de ez a leszarom kategoria kb ennyiert
volt egy vezerlescsere rajta, gyufak, segeduzemiszij, olaj + olajszuro, pollenszuro, legyszuro, hatso fektarcsak +betetek, elol csak betetek, mert ott tok jo meg a tarcsameret..... 360k
fek nem lett volna meg annyira cseres hatul, mert volt a beteteken meg volt kb 1.5-2mm koporeteg, meg a tarcsa is par tizeddel a kopott meret felett volt, de nem erdekel.... csere
ha mar ott van vezerlescsere miatt egyebkent is, akkor frutti ido kicserelni felemelvetöbb drón kell ;P
Új hozzászólás Aktív témák
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Politika
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- LEGO klub
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- YouTube
- E-book olvasók
- Horgász topik
- Magyarországra is megérkezik az LG új okosmonitora
- További aktív témák...