-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz slett27 #207947 üzenetére
ne dőlj be nekik ceed csoportban ennek a töredékéből megcsinálják neked. plusz ennyiért elég régi darabot kapsz, esélyes, hogy az már túl is van ezen. viszont az 1.6 crdi nagyon jó kis motor, én ilyen 5.5-ből elautópályáztam vele (2*120 km ingázásra használtam), aztán nyúztam még 3 évig városban 2-3 km-es távokon, nem sok baja volt tőle. illetve ami volt, az nem ettől. én biztosan megnéznék párat.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
slett27
addikt
válasz szabonagyur #207950 üzenetére
Dízelből akkor milyet ? [link] Egy ilyesmi ?
Seat Leon ~2003-2004 1.9 PD TDI nagyon bajos lehet ?
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
molnarpeter
nagyúr
válasz slett27 #207953 üzenetére
Ha ez még az euro 4- turbó hiba, rail nyomás szabályzó, lánc. Bosch CP1 pumpa tartós, de ilyen kor/futás mellett fog majd kérni egy tömítés szettet. Porlasztó is költséghatékony fajta, CR viszonylatban.
Seat - jók a PQ34 platformos PD motorok, de kettőstömegűvel számolj, vákuum csövek, tandem pumpa tömítés, kábel korbács, PD elem fészek kiverődés, vezérműtengely kopás, PD elem O-gyűrűk hibája vannak főleg. Nameg mindegyik Golf 4 testvér gyűjti a komposztot a küszöb elején, az a sarok (sárvédőt beleértve) tud rohadni, ha nincs rendszeresen pucolva és üregvédve, illetve az ív tetején ha van szivacs, attól is rohadnak alattomosan, csomiajtók réseibe is beül a kosz-só és rohaszt (drága a csomagtérajtó némelyikhez). Octavia Tour néven kapsz ugyanezt fiatalabb évjáratban. Nameg ott az SDI, egytömegű kuplung, nincs turbo, adagoló kér talán egy tömítést félmillió km körül, de azon aztán végképp nem sok dolog tud elromlani, esetleg a váltó létezett hibás sorozat (szegecs helyett csavarra csere megoldja, ilyen kor-km mellett már nem lesz érintett gyakorlatilag).
[ Szerkesztve ]
-
slett27
addikt
válasz molnarpeter #207954 üzenetére
Hálás köszönet. A leírtak alapján maradok az 1.6 CRDi-nél, persze a 116LE-vel. Aztán optimalizáltatom mert a gyári adatok nem túl biztatóak dinamika szempontjából. Egy 2009-es autónak ennél jobban kellene mennie. Eddig csak benzines autóim voltak.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
veterán
válasz slett27 #207955 üzenetére
szerintem nagyon jól ment ez a motor, próbáld ki nyugodtan, sosem éreztem erőtlennek, jót ugrott. csak inkább keress egy kiát, mert ott az óracsoportnak rendes narancs háttérvilágítása van, ez a hyundai-os kék borzasztó.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
slett27
addikt
-
slett27
addikt
válasz diegho #207959 üzenetére
Úgy olvastam hogy az EU lekorlátozza a károsanyag kibocsátás miatt a dízeleket. Igaz lehet ez ?
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
nagyúr
válasz slett27 #207939 üzenetére
7gen civic ha tetszik, akkor nezd meg belole a sedanokat is. Kevesbe felkapott, olcsobban hozza lehet jutni, de ugyan az a technika. Szerintem jobb auto mint a hatch, FL elott meg japan gyartas. Nyelestengely csapagy, meg kozpontizar motor legyen tartalekba, de amugy nem nyugos autók.
-
ZolkoW
őstag
válasz slett27 #207944 üzenetére
én valami öregecske, de karbantartott dízeleket néznék 1M környékén, inkább ahhoz, mint másfélhez közel, akkor maradna helyből cserélni ezt-azt. Előbb feljött pl. egy 2-es Focus, igaz, repedt szélvédővel, de kulturált belsővel, magas felszereltséggel, 250e km alatt. Kifejezetten az ajánlott motorok között legyen, ami hajtja, szerintem, aztán lehet tolni még bele a kilométert. (1-es dízel focus tulaj 357e km-rel :) )
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
molnarpeter
nagyúr
válasz slett27 #207955 üzenetére
Ha euro 4, 1.3 multijetet is bedobnám, hákli szempontból majdnem 1.6 CRDI szint (lánc, CP1, egytömegű), csak hátha kevesebbet eszik a kevesebb köbcenti, lóerőben meg volt is gyárilag 105 lovas, szóval nyugodtan csipszelhető. Sok km-en azért lesz baja mindennek, csak nyilván nem mindegy a javítás összege, és pár tizedes fogyasztás csökkenés is egész számottevő spórolást jelenthet.
Hyundai legnagyobb baja nekem a kijelző kék színe[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #207966 üzenetére
A Golfod nem kéken világít?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz tboldi #207967 üzenetére
Nem az enyém Amúgy kék és piros [link], de ennek nincs középen kijelző (ha lenne, az is piros), flottás régebbi Hyundai-ok valahogy megmaradtak az emlékezetemben -> kék kijelzős műszerfal és magasan volt talán a rádió is. A Golf csak feltekert fényerővel zavar kicsit, minimumon jó, a kékítő rádiót és klímát nem nézem annyit vezetés közben, ingerküszöb alatti fénymennyiség. Fb-n természetesen többen foglalkoznak más színű LED beépítésével.
[ Szerkesztve ]
-
slett27
addikt
Amúgy a Hyundai-ban az audio hangrendszer fogott meg legelőször mikor úgy igazán fel lett tekerve hogy ez gyárilag ekkorát szól ? 2008-as. Már van egy 1.4-es benzines feleségemé de a 109LE-t nem érzem. Ha tippelnem kéne akkor max 95LE-re tippelnék. Kettesben húz hármasban szétszaladnak a lovak. Végsebesség 185km/h azzal nincs baj inkább hogy nehezen mozgatja azt a 1.2 tonnát. Fogyasztás meg egy zsiguliévá változik.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #207968 üzenetére
Én a narancsot és a meleg fehéret kedvelem, vagy az Ypsilon zöldje is még oké, de bármilyen kék rettenetesen zavarna.
Utólag már a legelső telefonom, a Siemens C55 kéke sem tetszik.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz slett27 #207969 üzenetére
Elantraban se volt rossz a hangcucc, az uj i30-ban meg megjobb, foleg megfelelo forrasrol taplalva nyilvan nem egy komoly autohifi, de noname gyari cucchoz kepest tenyleg jo.
Es abban is a papiron 135 taltos paripa kb 100, felig doglott lonak erzodott ha nincs nyomatek, nincs fun…Egyebkent ha a Focus bejon, megfontolnam a Volvo C30-S40-V50 triot is, Focus alapokon, kevesbe rohadosan, merevebb es csendesebb kasztnival. Az se baj, ha 2.0 dizellel veszed, az erosebb es tartosabb is, mint az 1.6.
-
slett27
addikt
válasz rbalint88 #207971 üzenetére
Btw. Ford Focus dízel tapasztalatok így ha már említetted ? Gondolom annak a szervizelési díja azért olcsóbb mint a Volvóé.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
rbalint88
addikt
válasz slett27 #207972 üzenetére
Mivel a beltartalom ugyanaz, a szervizben nincs erdemi kulonbseg
1.6tdci-bol a 114-116 lovas a kiforrott, de az nem lesz szerintem nagyon a te keretedben. A 109 lovasban az egr-rel, a reszecskeszurovel, a befecskendezok tomitogyuruivel es a turbo geometriajaval lehetnek problemak. Meg focusnal a rozsda, amire nagyon kell figyelni. Sogore is porra volt rohadva, meg hat a zajszigeteles nem erossege, palyazni nem 1.6-os focust vennek. De a valto, futomu, kormanyzas az parade, kanyarogni nagyon kellemes vele. -
slett27
addikt
válasz rbalint88 #207973 üzenetére
A végén veszek egy 1.8-as benzinest aztán kész. Autópályán 7l jó lesz az. Most már olyan alkatrész árak vannak hogy egy sima szívó benzinest is éppen elég karbantartani. Mert olyan alkatrészek vannak felsorolva aminek a felét nem is tudom mire való az árát és a vele járó munkadíjat meg pláne nem. Sokkal kockázatosabb egy dízel.
[ Szerkesztve ]
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
grizlisandor
addikt
-
slett27
addikt
válasz grizlisandor #207976 üzenetére
A linkelt oldal valós adatokat mutat ? Ezt nem is ismertem eddig.
tboy93: F-esek kimaradnak. Nem kockáztatok.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
ZolkoW
őstag
válasz slett27 #207974 üzenetére
ilyet már ne vegyetek, de az enyémben még se kettőstömegű, se DPF nincs, rozsda cserébe nagyjából mindenhol.. na jó, nincs szétrohadva (mert ahol szét volt, azt meglakatoltattam ), de minden elemén van már kevés, vagy közepes mértékű korrózió. Inkább esztétikai, szét még nem esik alattam. 5,4 körül eszik, autópályán pár decivel többet, a 75 ló riasztóan kevésnek hangzik, de kibírható. (1.8 TDI) Szerintem picit fiatalabb autót kell hogy lehessen találni, ami hasonlóan igénytelen motorikusan, csak kevésbé rohad.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
molnarpeter
nagyúr
válasz slett27 #207977 üzenetére
Kevés hitelesebb oldal van fogyasztási statisztikákat illetően
Focus 2 és zsák esetén a 90 Lovas 1.6 dízel az ajánlottabb, nincs részecskeszűrő gyárilag.
Évente 30 ezer km-nél 2 liter fogyasztás különbség (dízel javára) 288 ezer spórolás lenne, rezsicsökkentett 480-ás áron. Most mondjam azt, hogy ez kb 2 komplett motorcserére elegendő SDI-nél, amire kb 1 millió km futásnál lehet szükség ha el vannak hanyagolva a porlasztók?[ Szerkesztve ]
-
slett27
addikt
válasz molnarpeter #207979 üzenetére
"zsák esetén" Mindent értek, ezt a részét nem. Öregszem bakker.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
slett27
addikt
válasz molnarpeter #207981 üzenetére
Ohhh. Thx.
[ Szerkesztve ]
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
Tothgera30
Ármester
Egy 30-as barátom autó szeretne váltani. Több évig egy Golf 4 1.9 TDI (90le) kombit hajtott. Tavaly viszont családból kapott egy alig használt Leon 1.6 (102le)-ot. Mivel Bp-n lakik, de sokat ingázik, igényelné a dieselt és a kombit. Tehát olyan 2m-ig bezárólag, úgy 15-17 éves korig mit lehetne ajánlani számára? Vag csoportot most kihagyná, Opel kizárva, és minden tucatautó. Amit látom hogy nézeget a 2.0 HDI C5 és a 2.2CTDI Accord...
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
rbalint88
addikt
válasz Tothgera30 #207986 üzenetére
Bp-rol ingazashoz mar csak euro6 dizelben gondolkodnek, mert ha valami felfosik, akkor a budos eletbe’ nem autozza ki a kulonbozetet valami oreg kotlabol
inkabb gazositsa el a leont… -
nagyúr
válasz Tothgera30 #207986 üzenetére
Accordnal azt kell ellenőrizni hogy 0w30 c2-es olajat kapott-e megfelelő idokozonkent. Ha nem, nyulhat a lanc es az fel millas tetel. Illetve leomlo repedhet, szervocso lyukadhat ki.
-
Tothgera30
Ármester
válasz rbalint88 #207987 üzenetére
Hiába magyarázom neki, eleve most lett komplett vezérlés csere, új klíma kompresszor és küszöbcsere (javítás - szélei rohadtak). Csak azt hallom hogy sokat forog, hangos, és hogy 8,2 liter az átlag. Igazából mindenki tudja hogy szopni fog, csak még ő nem.
#207988 tboy93: Átadom neki. De ez a motor amúgy ajánlható?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
nagyúr
válasz Tothgera30 #207989 üzenetére
Igen. Nagyon jo motor. Kulturalt, jol fogyaszt, jol megy. Olajra kell figyelni es kimegy a vilagbol. Alap esetben a lanchoz sem kell nyulni soha.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Tothgera30 #207989 üzenetére
Meg az Accord-dal tud a legkevesebbet szivni...
#nincsbennetarcsi
-
TrollBalint
addikt
Sziasztok,
mik a vélemények a 2014-2015-ös Mazda 6-ról? Nagyon úgy néz ki, hogy el fogjuk adni a jelenlegi autónkat és helyette valami másikat venni. Egyelőre ezek a Mazdák tetszenek a legjobban. Esetleg valami alternatíva helyette?
Nálunk az autózás évi 8-9000 km-t jelent, aminek 95-98%-a autópálya/autóút. Városban csak bevásárlásra használjuk, vagy ha feltétlenül muszáj kocsival közlekedni (Budapest) és BKV-val nem tudjuk megoldani.
Alapvetően benzin párti vagyok, de mivel jellemzően az autózásaink úgy néznek ki, hogy havi 1-2 alkalommal megyünk rokonokhoz / barátokhoz és az legalább 100 km-t jelent, így nem zárkozom el a dízeltől sem. És az Insigniához hasonlóan valami szép nagy kényelmes autót szeretnék, ami jó hosszú utazásokra. Szeretnék minél fiatalabbat, modernebbet. Nagyon pozítivan értékelem, ha tudja az Android Autot. (azt hiszem más kívánságom nincsen, legyen megbízható )Úgyanitt, tudnátok mondani egy kb. árat a jelenlegi autónkra? 2014-es Opel Insignia, benzines 1,6 turbo. Tavaly vettük, mi vagyunk a harmadik tulaj, az első tulaj az Holland volt, 2018-ban lett behozva Magyarországra ~160-170.000 km-rel, most van benne 195.000. Tavaly év folyamán cserélve lett az aksi, új, gyári aksira, mind a 4 gyújtótrafó és a gyerták is. Jelenleg a nyomás a 2-es dugattyúba felére esett vissza, úgy hogy most áll egy darabig, de ezt tervezzük megcsináltatni és utána adnánk el. Ezen felül nincsen semmi általam ismert hibája.
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
TrollBalint
addikt
Oh igen, az lemaradt, hogy a favorit márka az a Volvo, de úgy néztem ebbe az árfekvésbe (4-6 millió között nézegettem, de azért jó lenne 5 alatt megoldani) csak 10 éves Volvok férnének be Ott meg talán még navigáció sincsen, ami nagyon megtetszett a mostani autóba.
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
ZolkoW
őstag
válasz TrollBalint #207992 üzenetére
Ehhez csak azért kotyogok hozzá, mert legszívesebben én is Mazdát vettem volna ebből az időszakból, csak nekem ~fele volt a keret, így inkább lemondtam róla. Ennyi km-hez én akkor is benyásat vennék, ha alkalmanként van benne pár hosszabb út is. Főleg Mazdából.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
TrollBalint
addikt
válasz ZolkoW #207994 üzenetére
Nekem is a benzineshez húz a szívem, csak azokat úgy vettem észre, drágábban mérik (nagyjából érthető miért), a keret meg remélem tud ez lenni, nagyban függ, mennyiért tudjuk eladni a mostani Insigniát.
Oh, az lemaradt róla, hogy turbos, ami nagyon megtetszett, előzésekhez jól jött nagyon. Nem tudom ezek a Mazdák mennyire jók ebből a szempontból (mármint előzés, mert turbot nem láttam bennük)https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
KubanitoS
veterán
válasz TrollBalint #207992 üzenetére
Ha Mazda, akkor egy szó: rozsda. Ugyan “elvileg” ezekre már nem feltétlenül jellemző, azért látni érdekes dolgokat a neten. Nagyon nézd körbe azt az autót, főleg a kerékjárati íveket és az alját.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
TrollBalint
addikt
válasz KubanitoS #207996 üzenetére
autóvásárlást nem bízom magamra, hanem mindig hívok valaki szakértőt (vagy elviszem valahova), de ha Mazda lesz, akkor úgy tervezem, hogy kap egy alváz védelmet, ami pár évre megmenekít a rozsdától talán. (Nincsen garázs, szabadég alatt fog állni, de legalább betonon. Kivéve, mikor elmegyünk rokonokhoz, ott havonta pár napot fűben. Nem tudom mennyire ér le az alja, de gyanítom a fű el fogja érni)
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
-
alázógyík
őstag
válasz TrollBalint #207995 üzenetére
A 2.2-es dizli Mazdát csak akkor, ha szereted ha nagyon fáj.
-
KubanitoS
veterán