-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
sigidi
tag
2014-es sx4 s-cross, 1-6 benzin allgrip, ( gl+ talán? ),5 seb manuális, ~110e km, karosszéria baja van csak, jobb oldala végighúzva. Lassan fékcserés, azon kívül nincs baja. Mennyiért lehetne eladni?
Expect the unexpected.
-
DJGABI
addikt
Sziasztok!
A családi Renault Clio-nk (2004, 1.2 8v, mk2) betegeskedik, picit meguntam, meg lesz javíttatva aztán megy a háztól szerintem. Amúgy is szerettem volna egy klímás vasat.
Keret: 1-1.5M
Amire kellene: vidék, ~20km munkába járás.
Amire én eddig szűrtem: fiatalabb legyen a Clionál (2004-), klímás, illetve dízel legyen.Amiket néztem:
- Renault Modus 1.5 dci (maradjunk a márkánál, dicsérik a szerelhetőségét illetve egyik kolléga mesélte hogy az azonos motoros Thaliájukban tört már a hajtókar. Viccen kívül: nekem tetszik a formája)
- Mercedes A osztály 160/180 CDI (apósjelölt ebben gondolkodik maguknak futkozós autónak, nekem azért vannak kétségeim az alkatrészárakról, megbízhatósága mondjuk úgy olvasom ennek tényleg elég jó)
- Suzuki Ignis 1.3 DDIS (van a családban, nem tudom dízel-e, de futóműre panaszkodak, nekem tetszik de azért nem egy modern autó, úgy látom normális Swiftek nem nagyon vannak ennyiért még)
- Opel Corsa D 1.3 CDTI (majdnem pici, egyelőre ketten vagyunk + bevásárlás, igazából a Clio méret bőven elég, akkor ez is?)
- Ford Fusion 1.4 TDCI (egy másik munkatárs mondjuk pont szidta, 150 ezer kilométernél rá kellet költeni 300 ezret)
- VW Polo (szerintem a legracionálisabb választás, de vagy nem fiatalabb, vagy a világ összes kilométere benne van)
- Skoda Fabia (főleg kombikat dob ki, parkolás miatt annyira nem szeretném, de fogyasztásban úgy látom még a puttonnyal is 5L alatti átlagokat hoz)
Utóbbiakból az 1.4 illetve 1.9 PD TDI.De aztán elbizonytalanodtam, kb mindenhol azt látom hogy amennyit behoz a dízel az üzemanyag árán annyi elmegy a szervizre. Ez mennyire igaz? Rákerestem, a Skodába pl 120k körül van a kettős tömegű alkatrészára. Máshol meg azt olvasom hogy ezekkel a régebbi PDTDI-kel ki lehet menni a világból.
Most szembejött benzines oldalról a Smart Forfour (Mitsubishi Colt) mint tuti tipp, előbbi perverz módon még tetszik is, az 1.3-as motorral Spritmonitor szerint kb annyit eszik mint a Clio. Ez főleg zavarta a csőrömet, hogy a 60LE-vel oké hogy nem ment, de a 6L benyát azért benyelte.
[ Szerkesztve ]
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
alázógyík
őstag
válasz DJGABI #207703 üzenetére
A Modust akkor se, ha utálod a családodat, annyira sz@r konstrukció.
Ignist csak ha vesekőrázást is szeretnél. K.b. nincs futómű alatta.
Ahogy Sagesz is ajánlotta, vegyél egy Bravot 1.9-el, vagy 1.6-al, 100x jobb minden téren az általad felsoroltaknál.
Grande Punto 1.3 Multijettel is teljesen korrekt.[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
válasz DJGABI #207703 üzenetére
Az egyik legészszerűbb választás egy 1.7CDTI Astra G Classic II. Sajnos nem sokat látni belőle a Hahu-n, és ez bizony nem véletlen. Benzines oldalról ugyan ezt mondanám ennyiért, csak 1.4 16V-el (Z14XEP), ez nálam kellemesen fogyaszt.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
imyourfriend
őstag
[link] Ez az autó pontosan milyen típus? Bizonyára nem DSG, mert van váltókiosztás meg nem 1.4, amennyiben igaz az 1.2 TSI a címben.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz imyourfriend #207710 üzenetére
Elírás, rosszat választott a listából, stb, és nem engedett kézit választani emiatt pl.
Amúgy PR kód matricát kérj, azon minden rajta van, ebben az évjáratban ott lesz még.[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz molnarpeter #207711 üzenetére
JSZP-n lekérdeztem, 1.4 TSi 140LE-s változat, ez azért szeret enni sprintmonitor szerint.
-
szabonagyur
félisten
válasz imyourfriend #207712 üzenetére
Enni? TSI pedig jol fogyaszt…
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
DJGABI
addikt
válasz sagesz93 #207705 üzenetére
Köszi, hát nem tudom, általánosítás meg minden, de tényleg olaszt? Ez a francia is olyan hülyeségeket tud csinálni elektronika téren néha, meg diagnosztika se ette a Renaultot.
Oké Totalcar-on meg Vezesshu-n néztem teszteket, az újabb Fiatok alvázvédelmét meg a motorokat valóban dicsérik, de közben meg ott van hogy a belseje szétesik?
Maga a fogyasztás tetszik, meg kinézetre nyilván kívánatos gépek.
Apósjelölt egy Puntot támaszt fel épp, 2nd gen, de azt mondja nem nagyon van alja már.
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
dong86
csendes tag
válasz DJGABI #207715 üzenetére
A Bravonak nem esik szét a beltere a keretedbol az a Best buy. Ha az nem, igazuk van a többieknek valami komolyabban focus/Astra/golf méretű kocsit nézz amiket felsoroltal anyataxinak vannak kitalálva. Én nem ragaszkodnek a dizelhez egy két komolyabb javítás simán elviszi a fogyibol adódó különbséget . Tok őszintén 1.5 ből vennék egy 2007 utáni 407es Peugeot 1.8 vagy 2.0 benzin motorral vagy 2.0 hdivel ha ragaszkodsz a dizelhez nagy kényelmes jó az uttartass és messze megbízhatóbb mint a híre a második helyen meg a bravo 1.4 benzinnel vagy 1.6/1.9 dízellel lenne nálam.
-
vzsryl
nagyúr
válasz dong86 #207716 üzenetére
"Én nem ragaszkodnek a dizelhez egy két komolyabb javítás simán elviszi a fogyibol adódó különbséget ."
Ez sem teljesen igaz. Ha csak 1L az előnye a dízelnek, és viszonylag sűrűn (200k km-enként) kéri az új kéttömegűt, turbót, dpf-et, magasnyomásút stb., akkor a 480-as üzemanyagárral számolva valóban nem fest túl jól a dolog. De ha inkább 1.5-3L előnnyel számolunk - ami reálisabb - és esetleg ársapka eltörléssel, akkor örömmel futhatunk cserélgetni - akár preventív jelleggel is - 100-150k km-enként (tök feleslegesen) ezeket az alkatrészeket, mert még akkor is nettó olcsóbb a gázolajos fenntartása. 1L üzemanyag különbözet 200k km-re, 480Ft-tal számolva 960k JMF.
És akkor még nem jött szóba a nyomatéknak köszönhető kényelmesebb utazás. Persze nagy nyomatéka lehet egy benzinesnek is, de akkor vagy a fogyasztása lesz sokkal több (nagy köbcenti), vagy szintén tele lesz cseszve drága kopóalkatrészekkel (turbó stb.).Ja, és akkor még nem jött szóba a benzines modellek felára. Már ott kijön egy preventív jellegű, full nagy szerviz + egy horvát nyaralás 4 főre.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
őstag
válasz vzsryl #207717 üzenetére
ez mind igaz
aztán amikor mennél reggel a munkahelyedre, és letérdel a dízel akkor: 1 nap szabadság, mire eltrélerezed a szervizbe és 4-5 nap amíg busszal jársz, akkor is, ha éppen esik az eső.
és 2-3 ilyen után veszel egy szívó benzinest“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
-
Bdanyy
addikt
válasz vzsryl #207717 üzenetére
Leginkább azoknak gáz akik néhány tízezer km után cserélik a kocsit, de pont azalatt jön elő valami. Mondjuk egy szívó benzinnel meg folyamatos a szívás aki hozzászokott a nyomatékhoz
Engem óvtak a turbos kocsitól, végülis egyelőre nálam (8 év de nem sok km alatt) kellett cserélni fékeket, vezérlést, kuplungot, küszöböt, kipufogót stb, de pont a turboval, kettőstömegűvel nem volt semmi.
[ Szerkesztve ]
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
-
őstag
válasz Gombinyó #207721 üzenetére
ha új autót veszel, akkor oké, tőled függ minden (bár a láncos 1.2 TSi, a bedöglő Renault/Nissan 1.2 TCe/Dig-T meg a szívóoldalt összeolvasztó és öngyulladó BMW-k, vagy a Subaru boxer diesel says hello, ezeknél hiába vagy elővigyázatos, ha azt se tudod, hogy baj lesz)
ha használtat veszel, akkor az esélyek megint változnak, és nem a jó irányba, mert sokkal nagyobb a valószínűsége, hogy nem foglalkoztak vele, mint annak, hogy igen.
és nagyon nem mindegy, hogy egy 2 literes szívó Skyactive vagy egy 2,2-es Skyactive-D van a Mazda hatos orrában....“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
vzsryl
nagyúr
válasz f4lcon #207718 üzenetére
Nekem eddig javarészt szívó benzines autóim voltak. Most van egy szívó benyám és egy turbó dízelem is.
Mindegyiket rendszeresen karbantartottam, de mégis a benzinesekkel volt több gondom, pl. motorhalál.
Eddig az összes vagy ette az olajat vagy valahol szivárgott, de tölteni kellett valamennyit. Egyedül a CRTDI-m olyan, hogy eddig egyetlen mm-t sem mozdult a nívópálcán a szint, pedig ez csak 15k km-enként kap friss olajat, és sokszor kell vele városozni is (de erre alapvetően a benzinest használom). A benzinesekben a leghosszabb időtartam két olajcsere között 10k km volt, de inkább 5-7k.
Tehát az én tapasztalatom az, hogy egy jól karbantartott TDI sokkal gazdaságosabb, mint egy szívó benzin. Persze ez főleg használtként igaz, mert abban az esetben a dízeles sokkal olcsóbb. Újonnan 2022-ben szóba se jöhetne gázolajos autó, sőt elektromos hajtás nélküli sem (minimum mild hibrid).[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
batai15
félisten
Dízel vs benzin motorok margójára : nekem javarészt inkább dízel volt abból is hdi.
két benzines autóm volt ,egy 1.3 Suzuki meg 1.8 Audi a4 20 szelepes szivó lpg-vel.
hdi : 1.4hdi , 2.0 hdi /90le ill 407ben levő rhr 136 Lovas.
A kis Suzuki tavaly előtt még ment , ott igazából tényleg olaj csere volt meg gyújtás elosztó tömítés csere.
a retek Audi 360 ezer km-nél motort kellett cserélni. Nem ment de legalább evett.(9-11 liter )
A kis hdi mai napig megy 340 ezer km körül kert egy bevizsgált porlasztot meg kuplungot most van benne vagy 420.
nevetseges fogyasztás tudtam vele egyszer egy 4.1 literes átlagot is. Nem sok a 68 le de a Suzuki 63ja után és a teli 7 literes átlag után ég és föld volt a különbség.
A 90lovas hdiben 300+ körül van jelenleg még nem voltak vele nagyobb gondok. (Remap után 5 liter lazán ) A 407 meg nálam van még két es félév alatt 70 ezer ment bele.
7 körül meg áll rövid távon (automata )(hosszúba 5.4)
szoval nálam a futás teljesítmény plusz fogyasztás tekintetben magasan a dízel a probléma mentesebb, és gazdaságosabb, ilyen fogyasztást a kis Suzuki tudott nyáron papa módba kb 800kg súllyal.[ Szerkesztve ]
-
Paxker315
addikt
válasz tboldi #207727 üzenetére
én mondjuk vigyorgok, mikor, városi használatot leszámítva, látom, hogy a Jetta fogyasztása a Yarisét is alul-licitálja, főleg, hogy az 1.5 HSD és "optimalizált" 2.0 TDI (181HP&398Nm) dinamikáját nehéz összehasonlítani. Utóbbi országúton meg pályán takarékosabb is BÁr a francnak nem bírták az üzemanyag-betöltőt "japánosan" elhelyezni, tényleg tovább kell várakozni kutakon
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
őstag
válasz vzsryl #207724 üzenetére
ezt mind értem
ha vissza olvasol nem azt írtam, hogy nincs olyan egyéni preferencia ami szerint nem jobb egy dízel (nekem is az van) vagy azt sem, hogy nincs megbízható dízel autó, és szót sem ejtettem a gazdaságosságról.
hanem azt, hogy a nagy számok törvénye alapján egy használt dízel nagyobb szervizelési kockázat, mint egy használt szívó benzin. először viccesen, aztán komolyan, pontosan ezekkel a szavakkal.
és ebbe mindenki belekötött mert neki személyesen más tapasztalata van.
rendben, vegyen mindenki dízelt.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
vzsryl
nagyúr
válasz f4lcon #207731 üzenetére
“egy használt dízel nagyobb szervizelési kockázat, mint egy használt szívó benzin”
Ez így van, hisz általánosságban többszörösen annyit futott egy dízel, mint egy benzines. Azonos futásteljesítmény és karbantartás mellett viszont tuti, hogy nincs előnye anyagilag egy szívó benzinnek. A legmegbízhatóbb motorok között rengeteg gázolajos is található.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
imyourfriend
őstag
válasz szabonagyur #207714 üzenetére
-
dong86
csendes tag
válasz imyourfriend #207734 üzenetére
A 2-es Octavia motorja kerülendő rajta van a 20-as listán is. [link]
A 3-as a lehető legfapadosabb és ahogy látom az eredeti felnijét is sikeresen elhagyta.
Lépj be az octavia 5e face csoportba sokszor először ott hirdetnek meg autókat hátha szerencséd lesz. -
Paxker315
addikt
válasz imyourfriend #207734 üzenetére
Ha már oktávia. Esetleg egy Jetta?
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
gxcman
tag
Böngésztem a hahun és 1 dolog nem világos ha minden szűrő inaktív miért nem látom az össze találatot?
Pld Mitsubishi ( 857 ) hirdetés, de a keresés gombban csak 781 találat.
Be kellene jelentkeznem vagy miért nem listázza mind a 857 hirdetést? -
Dazsar
aktív tag
Nem úgy van , (aranyszabály) hogy évi 20ekm alatt nem érdemes dízelt venni?
"Akárki lopta el a bankkártyám, kevesebett költ mint a feleségem"
-
-
imyourfriend
őstag
válasz dong86 #207735 üzenetére
Az a baj mind sz*r, a forint is egy sz*r így aki nem tesz félre havi fél milliót az nem tud értelmes autót venni.. 5 millióért nem vagyok hajlandó, így maradnak ezek a szekerek ez van.. az a 3-as tetszik amúgy, lesz egy hét szabim elmegyek megnézek egyet-kettőt.
Jetta nem rossz autó, jó darabon vezettem egy 5-öst belőle és csak jó véleményem van róla. 6-oshoz azért még kell félretegyek szerintem, jó ötlet.
-
Dazsar
aktív tag
válasz barnam_ #207746 üzenetére
Most akkor lehet hogy kicsit hülyeséget írok, de akkor ennyi erővel miért nem minden "nagy" autó dízeles? Nem hiszem hogy egy v6 benzinessel is jó dolog vásárolni. Vagy akkor egy Ferrari-ba , miért nem dízel van? Kevesebb üzemanyaggal jóval többet bír mint egy benzines, mi viszont zabál. Vagy mi az a minimum akkor, amikor azt lehet mondani hogy ennyi km után vehetsz dízelt, na neked az tetszik
"Akárki lopta el a bankkártyám, kevesebett költ mint a feleségem"
Új hozzászólás Aktív témák
- Elemlámpa, zseblámpa
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- SSD kibeszélő
- OLED TV topic
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Gaming notebook topik
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- EA Sports WRC '23
- Milyen notebookot vegyek?
- További aktív témák...