-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Paxker315
addikt
válasz Tothgera30 #207427 üzenetére
Ismerős mostanság többször szeretett volna eljutni (ment is) Db-ből PLadányba. Tömegközlekedés Debben: élhetetlen-lehetetlen, vonatot lekéste, 1 órával később ment, úgy meg már a ladányban állomásról induló buszt nem érte el, sétálhatott ~7 km-t az úticélig.
Lett a Db-Pladány háztól-házig vagy 3 óra. szvsz az autók száma köszönhető a hazai tömegközlekedés&vasút "kudarcának" is..
Mondjuk én városban nem autózok-autóznék, gyorsabb a bringa, minden szempontból gondmentesebb közlekedési eszköz városban. De, ha hosszabb távra kinéz az ember, jó a "leválás"
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
-
Paxker315
addikt
válasz pècsimunkás #207452 üzenetére
wow, arrafelé mennek a vonatok? itt néha az elindulás sem jön össze, főleg nem időre
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
válasz Paxker315 #207451 üzenetére
5 évig nyomtam azt a szar vonalat, a rekord 5.5 óra késés volt, de általában ünnepnap volt, mikor 15 perc alatt késett. Napi 3-4 óra késéstől függően, sosem kapom már vissza. Talán maradandó nyomot is hagyott, ezért tartok itthon annyi autót, hogy ne kelljen rászorulni.
pècsimunkás: Nem nehéz megfejteni. Keveset késnek, tiszták, nem büdösek, modernek, nem húznak le a csövesek rajta, nincs húgyszag vagy műbőrbe vágott horogkereszt.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Tothgera30 #207443 üzenetére
Evi egy olajcseret kap, meg amit muszaj. Iden olajcsere mellett műszaki + fékbetét. Biztositassal meg minden loturoval szokott az éves ktsg 100-150k-ra rugni. Nagyon messze van ez az évi 500e Ft-tol. Masreszt, miert akarnal megadni mindent egy 500e Ft erteku atonak? Ezen is log a karpit, tonkrement a fejegyseg, kavicsfelverodeses a motorháztető. Ezek így is maradnak. A műszaki problémákat orvosolni kell, a tobbit meg leszarni es cel eszkozkent tekinteni rá.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Tothgera30 #207443 üzenetére
Teljesen igazad van. Elvegre, 500 eve is megoldottak mindent auto nelkul.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
őstag
válasz Tothgera30 #207427 üzenetére
kitalálom, Budapesten laksz, igaz?
vidéken az élet más. egy alföldi kisvárosban (25-30 ezer fő) még nincs tömegközlekedés, de már vannak távolságok, amit gyalog nem tudsz leküzdeni
marad a kerékpár, de az csak szép időben alternatíva, esőben, hóban fagyban se nem biztonságos, se nem kényelmes. ez az egyik fele a dolognak
a másik fele, hogy megengedhetjük magunknak mi is, hogy legyen autónk, miért mondanánk le a kényelemről akkor, ha nem muszáj? a tv-m is távirányítós, és nem a patakban mosunk, pedig ott folyik a kert végében.... demagóg persze, de érted mit akarok mondani.
laktunk a 13. kerületben az Árpád hídnál éveken keresztül. na ODA nem kellett autó, a feleségem sétálva ment a munkahelyére, én meg bringával.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
erdey_a
őstag
Sziasztok, munkahelyváltás miatt alólam kikerülő cégautó helyett keresnék valami bejárós közlekedőedényt.
A napi megtett össztáv 125 km. Ebből 80 km autópálya. Egyedül utazom, csomag nincs, de 3 ajtós kizárva.
Nem sietek sehova (munkába pláne), tehát a végsebesség, meg a lóerő másodlagos szempont. A bejáráson túli dolgokra van "rendes" autónk.
A megbízhatóság - mondjuk 3 éves távlatban - lenne a fő szempont.
Benzin rajongó vagyok, de egy 1.6 CRTDI skoda jöhetne, csak az nincs ingyen.
A keret a kocsira 2 millió forint.
Amik hozzám közel állnak "autós múltam" és munkám miatt is, így ezeket néztem:
Fiat punto 1.4
Seat leon 1.6
Ford focus 1.6Francia és távolkeleti vonalon vakon vagyok.
Elsősorban valami kis-közepes, talán max 15 éves, 150e-nél nem többbet futott autóban gondolkozom, hogy 3 évet bírjon és még értelmezhető állapotban el tudjam adni.Mi a titkos tuti tipp?
Vérboci
-
őstag
válasz erdey_a #207458 üzenetére
az 1.6 VW motor jó konstrukció
a 8 szelepes szinte hibamentes, a 16 szelepes verzióhoz is csak annyi kell, hogy legyen egy tartalék gyújtótrafó mindig a csomagtartóban. az olajat persze meghálálják, még akkor is 5w30 fullszint, ha a gépkönyve nem azt írja elő egyébként
a kettes Fóka is remek autó, összességében szerintem a faceliftes szebb is, mint a Leon, és a 101 lovas benzin ott is örök, mint a nyomorúság (a 115 lovas változó szelepvezérléses benzines is jó, de ott ha az megtérdel a vezérlés kereke, az zsebbe nyúlós - viszont jobban eszik és jobban is megy, és a hiba esélye alacsony)
méretre nagyobbak is mint a Punto, autópályázni alkalmasabbak már csak a zajszigetelés miatt is
a megadott keretből én simán vennék kettes Fókát (mondjuk nekem volt kb 10-11 éve egy kombim, és nagyon szerettem, így elfogult vagyok)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
rbalint88
addikt
-
Vismajor01
addikt
-
dj79
senior tag
válasz Vismajor01 #207463 üzenetére
dzsízüsz nincs is annál jobb, mint kettőfélért 15 éves hibridet ajánlgatni pályára.
Tudom, hogy a prius clubban sok embernek négy litert eszik tempomat 150-nél, láttam ott is okos hozzászólásokat, de pályázni az említett 1.4 pdtdi nagyságrendekkel jobb választás, de akár random 120 lovas t-jet is, sőt, akár random 92 lovas hdi/tdci, sok felesleges sallang nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Vismajor01 #207463 üzenetére
Lehet egyáltalán épkézláb Priust venni 2 mikáért? 🤔
…………………………Az A2-re +1! A motorházteteje a legjobb.
-
tboldi
nagyúr
válasz erdey_a #207458 üzenetére
Ha már szóba került a 120 lovas T-jet: Lancia Delta?
Csak példaként kiragadtam egyet a 2 milliósok közül. Illetve van többféle dízel is, köztük a twin turbós 1.9 Multijet, bár fogalmam sincs, mennyire vállalhatók.
szerk.: Na, akkor az 1.6 Multijet okés, ugyanaz van ebben is, mint a Puntóban.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz erdey_a #207458 üzenetére
Punto 1.6 dízel? Tartós CR rendszer, esetleg olajpumpa tömítést érdemes kiváltóra cserélni megelőzésképp. Legjobb lenne egy széria eleji Punto Evo 1.3 90 lovas Multijet, ami még euro 4 (ohne DPF), és 5-ös váltó van rajta, de Grande Punto végéről jobb eséllyel találsz.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz tboldi #207465 üzenetére
Mi pont annyiert adtuk el a mienket, igaz februarban, lehet most mar tobbet erne, de biztos nem annyival, amennyit az eGolf dragult (500-800k ).
Delta is jo gondolat, ha az Alfa utan nem lettem volna letiltva az olasz autokrol, kepben lett volna. (De akkor nem lenne cabrio, meg nem lenne kepben az Abarth 500)
A biutrbo egyseg nem olcso moka es annyira jol nem megy, nem igazan huzhato, egy 150 lovas egyturbos jobb valasztas, tuningra is. De ha a sportteljesitmeny nem szamit, 1.6 dizellel vennem en is. 1.4 t-jet sajnos iszakosabb fajta.
ja, meg palyazzon kettesPriusszal aki raszorul, ott sokat is eszik es rohadt hangos, pont nem idealis oda
bedobnam meg a kalapba a random hdi vonalra a 207/208-as peugeotokat, azoknal sem elvetendo a dizel a kis kasztni ellenere, azok tenyleg tudnak 4 liter alatt is enni akar. -
IOX
tag
válasz Vismajor01 #207463 üzenetére
2 km-re inkább bicikli. Azt semmi sem bírja. A Prius 2-k ezért fogyasztják az olajat. Ismerettségi körben van GTE plugin Golf. Otthon töltik minden nap. 30 km-t megy elektromosan, ha meg messzebbre akkor beindul a benzines rész. Rövidtávokat dízelből a Fiat 1.3 mjt, Pug 1.6 HDI motorok bírják, szállítókban is használják. Prius 2 autópályán nagyon hangos lesz, még a nem USA-nak gyártott is. Sok helyen azt írják, hogy az ársapka után a gázzal működök lesznek a leggazdaságosabbak...mondjuk most is így van.
-
Vismajor01
addikt
Azt mondta lóerő másodlagos, akkor sebesség is. 120-130 tempónál teljesen oké a hang, utána meredeke egyre rosszabb ahogy gyorsulsz.
Én megjártam Priussal Bledi tavat szlovéniában meg vissza, hegyekkel mindennel kerek 6 liter volt a fogyasztás 140-es tempomattal szinte végig. Dugoban meg tud elektromosan araszolni tök jó élmény.
Én eladtam mert sokat megyek pályán és nekem nem volt másodlagos a lóerő. De ha az lett volna akkor sose adom el.
Kispénz kisfoci, én MAI ÁRAK mellett 2 millióért nem vennék mást normál igényekre, persze aki sokat pályázik+offroadozik+7en vannak etc az más.
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
erdey_a
őstag
köszönöm a tippeket, sajnos se audi a2, se volvo nincs 2 milla alatt, 15 éven és 150ezren innen...
ford focus van, de az se sok. a közelben meg szinte egy sem.
elvi kérdés nyilván, de nem szeretnék nagyon Győrön kívül autót venni. az első autómnál megtettük, hogy a fél országot bejártuk a tuti vételért, aztán semmi értelme nem volt, csak az időnket pazaroltuk. szóval én csak a helyi boltok polcairól tudok / szeretnék válogatni, ott meg ahogy nézem, elég sekélyes a kínálat.
alighanem a futásteljesítmény ajtaját szélesebbre kell tárnom
csak az aggaszt, hogy 3 évre és 100e km-re tervezek, tehát egy most 180-as kocsi 280-at fog mutatni, amivel a magyar piaci viszonyok alapján kábé csak megtartani lesz érdemes, vagy vasárban eladni.keresek tovább...
[ Szerkesztve ]
Vérboci
-
dj79
senior tag
válasz erdey_a #207473 üzenetére
15 év és a 150000km sok esetben nem összeegyeztethető a két milliós vételárral.
két milliós vételár és a 15 év sok esetben nem összeegyeztethető a 150000 km futással
150000km és két milliós vételár sok esetben nem összeegyetethető a 15 éves korral.De most kíváncsíságból ránéztem a győr környéki lehetőségekre, azért nem annyira tré a helyzet, ilyen paraméterekkel talán ezekre a dízelekre néznék rá: [link], [link], [link], [link]
[ Szerkesztve ]
-
erdey_a
őstag
-
tboldi
nagyúr
-
válasz Vismajor01 #207471 üzenetére
Prius-nál? Nekem 3-as van, ezt tudtam venni gyorsban, de ilyen egy retek autót én még nem láttam. Nem is megy, ocsmány, 100km/h fölött hangos, totál agyatlan megoldások vannak a belső térben, egyetlen jó tulajdonsága, hogy 4.6 liter benya elég neki. De olyan autó, hogy az ellenségemnek se... Se vezetési élmény, se teljesítmény, se semmi. Nagypapa módban megy oszt kész....
Are you Baby Shark? No, i'm a motherf*cking hardstyle fish!
-
Paxker315
addikt
válasz icemad #207483 üzenetére
nem tudom, FL utáni Auris HB-t vezettem, és, teljesen oké volt, semmi problémát nem tapasztaltam a dinamikájával-mozgással. Csak 110 fölött valóban erős szélzaj-sistergés jött az ablakokon át. Nem hiszem, hogy a prius3 kevésbé dinamikus (ua a rendszer&teljesítmény), és, elég sok elégedett felhasználó van. Sajnálom, ha Neked nem jött be, de sokan elvannak vele
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz Tom1939 #207488 üzenetére
Szerintem sem, de ízlések és ficamok ugye.
Egyébként a Fiat 500 alapú 846-ost még mindig lehet kapni 11 évvel a bemutatása után is, de egy ideje már kizárólag csak Olaszországban forgalmazzák, és per pillanat ez az egyetlen egy modellje a Lanciának. Tavaly volt is egy második faceliftje. [kép]
Lehet, hogy elfogultság, de nekem a 2-es Puntóra épülő 843-as, mint amilyen anyumé is, jobban tetszik.
[ Szerkesztve ]
-
-
addikt
Előző télen néha reggelre leesett nagy hó, nekem pedig sietnem kellett munkába, így hát ott kötött ki a történet, hogy magam előtt toltam a havat, imádkozva, hogy nem okoz kárt. Szerencsére nem lett baj. Akkor megfogadtam, hogy majd következőnek magasabb autót akarok.
Azért a Lexus CT-nek a 14 cm-s hasmagassága nem egy világverő. Az a baj, hogy amikkel szimpatizálok, hogy majd egyszer lesz, azok is elég alacsonyak (Lexus UX vagy NX), elmaradnak egy Honda CR-V vagy egy Audi Q5 magasságától, aztán elgondolkodtam, hogy emiatt ne válasszak mást... Véleményetek szerint ezt fontos szempontnak kellene tekintenem?(amúgy ezek a hasmagasság értékek nem biztos, hogy egyeznek az első lökhárító magasságával )
[ Szerkesztve ]
-
Vismajor01
addikt
válasz Citroware #207495 üzenetére
Pont most tették fel ezt, elvileg nagyon szép, 2009-es, AWD V6 3.6, és emelt
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
őstag
Én aztán nem vagyok emelt autó mániás, de kb az élet kényszerített rá (padkák, gödrök és elbénázott fekvőrendőrök). 15 évig teljesen volt teljesen "normál" autóm, de a végére már anyáztam annyi probléma volt vele (leért minden tankcsapda gödörben, óriás padkáktól a félelem mindig stb.). Feleségem jazzével sehova nem megyek szívesen, lassan már Ő is magasabbat akar ugyanazon okból (pedig neki jóval nagyobb ellenállása volt a nagy hasmagassággal szemben). De a tökéletes utak birodalmában nem lenne suv-om...
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Suzuki topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Star Trek Online -=MMORPG=-
- OpenMediaVault
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen NAS-t vegyek?
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- A Samsung hazánkban is piacra dob idén egy friss Micro LED tévét
- Óra topik
- További aktív témák...