-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
-
gooool
őstag
válasz tepenzed #206245 üzenetére
Szia!
Én jártam ilyennel pár hónapot céges verdaként. I30 kombi volt, manuál, mild hibrid 160 lovas.
Ami jó:
Kultúráltan jár, nagyon szépen megindul, főleg sport módban, ahol még rev-matchinget is tud, a fogyija kb. kizárólag autóúton és pályán, de minden esetben sietve 5,5 liter volt, klímával.
Amivel nem tudtam megbarátkozni:
Talán épp a mild hibrid rendszer miatt, kb. lehetetlen vele rendesen elindulni, mert vagy bakkecskézik és döglődik az úton keresztben vagy úgy hátbavág, hogy azt sem tudod merre indultál el. Illetve néha a váltó akadósabb, mint amit én szeretek.
Szóval amúgy jó és az autó maga is kellemes, amiben van, de hátul nem túl sok a hely, ezt szerintem rbalint is meg tudja erősíteni (bár a Focus lábterét tudja, ez kétségtelen. ÖÜdv, Balázs
-
Kis Tigris
tag
Sziasztok. Az idén autót szeretnék váltani, ezért érdekelne a véleményetek. Suzuki WagonR+ van most, de fiatalabbat szeretnék, valamint nagyobbat, mert kezdjük kinőni.
Fél éve keresgélem az ideálist, ami:
- 2010 utáni,
- Kb 2.000 000ft-ig (esetleg ha nagyon alkalmi akkor picit feljebb)
- manual váltó,
- hosszú távra, legalább 10 évre vagy autóhalálig. Szóval nem érdekel ha értéktelenedik.
- inkább családi autó, feleséggel s 2.5 éves kislánnyal, aki folyamatosan nő, kell neki hátul bizonyos tér,
- 3 naponta 2x33km megtételére egyedül, havonta 2x 60km, valamint 2-3 havonta 2-300km kirándulgatás a családdal. Évente egyszer egy nagyobb, akár Horvát vagy görög. Szóval nem baj, ha van csomagtér is, legalább 4-500L.
- a rendszeres 2x33km erősen szerpentines, nagyon kanyargós hegyi utak, aki ismeri Bükkszék körül a ralit, az tudja miről van szó
- idáig benzines kocsim volt, dízel még sosem. de nem idegenkedek tőlük, ha át tudok tanulni rá
- Isofix, biztonság a gyerek miatt minél nagyobb, annál jobb.
- 186cm vagyok hosszú lábakkal, súlyra arányos. Tehát azért kell hogy kényelmes is legyen.idáig Toyota Avensis és verso, Ford Mondeo és Focus, Opel Astra J, Mazda 5, Peugeot 308SW, ahol a családi költségvetésnek és igényeknek megfelelőt találtam. Esetleg felmerült még a Chevrolet Orlando vagy a Cruze, ha fogyasztásban tényleg megállnak átlag 6l körül, és nem horror ár a fenntartás és alkatrész árak.
Köszönöm hogy végig olvastátok a kisregényem, számítok a segítségetekre[ Szerkesztve ]
-
gooool
őstag
válasz LZs?! #206250 üzenetére
Szia!
"az 1-2. kategóriák a 'megveszem és használom, amíg tart' jegyében"
Ezt azért gondold át, mert az MG-ken kívül a többi borzalmas drágulást mutat az elmúlt időszakban a piacon, így sem jó MX5-öt, sem Z3-ast nem fogsz találni már olcsón, MR2-őt hagyjuk is, nekem az van, nem egy eldobós autó, sőt, lassan már kezd konkurálni egy alap Boxsterrel árban.
Ha már Boxster: jót 5 millióért szintén nem gondolnám, hogy már tudsz lőni, bár tény, hogy ennek is kezd felmenni az ára, de egy alap FL előtti nem megy jobban mérhetően egy MX5/MR2 párosnál (1,8-as motorokról beszélek), ellenben mocskos drága a fenntartása ezekhez képest. Ellenben Porsche, ami nem igényel sok bemutatást.
MG-t nem vennék, nem véletlen rohad rá mindenkire a sajátja, mert képtelenség eladni. Egy Saab se gyerekjáték már, de ez MG sokkal kisebb népszerűségű autó volt errefelé régen is, most is, illetve már a Brexit miatt tovább korlátozódtak a lehetőségek, ha kell hozzá valami.
Lexus és Alfa V6 a hangja miatt isteni, a többi tulajdonságát tekintve nem említhető egy lapon a roadsterekkel.
De ha még kell infó az MX5-MR2-Boxster hármasról, írj privit, el tudok sztorizgatni róluk egy pár órát első kézből.tepenzed:
A szerző nem zárja ki a balfaszság lehetőségét, de mivel más autóknál nem volt és azóta sincs gondom, így erre fogom.[ Szerkesztve ]
Üdv, Balázs
-
_drk
őstag
Megane-ból se sok van és annak a fele is 400km-re.
1.2 TCe-1.4TCe? Azok milyenek?C5 az tényleg nagyobb, sokat menős autó. Abból 1.6-osokat is láttam sokat hírdetve, meg a népitéletbe nem is mondanak jókat a benzinesekről.
Civic az meg kisebb mint a többi. Azt már az elején kizártam.
Tavaly tudtam volna venni egy jó Sedan-t, de tudtam hogy hosszabb távra nem lesz megfelelő. -
Vismajor01
addikt
válasz LZs?! #206250 üzenetére
Ezek közül egyikse tud labdába rúgni egy normális motor mellett. Esőben, télen meg amugyse akarnál kanyarogni nem? Nem tartom logikusnak a kanyarvadasz elmenyautot és a nagyközönség jogsit egyszerre. De ha már muszáj akkor NB mx5 ezek közül.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
tboldi
nagyúr
válasz Vismajor01 #206261 üzenetére
Gyanítom, a “nagyközönség” () jogsis mondatból kimaradt egy nem szócska.
-
dong86
csendes tag
válasz LZs?! #206250 üzenetére
Szia,
elég vegyes a felhozatal amit írtál, esetleg:
BMW E90 335I
Lexus IS 200
Honda Civic/Integra Type-R
Renault Megane RS
Ford Focus ST
Ezekből egy szebbnek az ára csak magasabb lesz ha nem töröd ropira.Amúgy meg inkább motor, életem egyik legjobb döntése volt lerakni a jogsit és venni egy motort.
-
őstag
válasz Kis Tigris #206255 üzenetére
faceliftes mk2 Octavia?
Skodákba elöl is volt isofix rendelhető, és mivel van cikkszáma, utólag is beszerelhető.
helyben is nyerő, hátul is
az ötajtós ráadásul nem kombi*, de egy kis hűtő vagy 2 bringa azért befér lehajtott ülésekkel
*van aki nem akar kombi autót venni
esetleg ronda, de finom alapon: Seat Altea XL?“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
volt 1.6 8v (105 paripa, nem versenyautó, de már nem tolnak le a pályán) és 1.6 FSI (115 paripa) is szívó benzinesből, szerintem az a 8 szelepes az egyik leg igénytelenebb motor a VW csoporton belül. rendesen cseréled az olajat, meg a gyertyákat és legyen nálad tartalék gyújtótrafó, a világból kimegy.
mivel VW legóból van, minden IS kapható hozzá minden sarkon és az unixban nem 3 utángyártótól van féktárcsa hanem 30-tól.
az igazi ritka madár a 2.0 FSI egyébként, 150 ló, szívó benzin, hmm... de most pl egyetlen egy sincs eladó.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Kis Tigris
tag
válasz f4lcon #206265 üzenetére
Tudtam hogy van valami Joker, kerülgettem is, mint vesztartalék... Egy picit félek tőle, megmondom őszintén: böhöm nagy autó, nem tudom a WagonR után hogy tudnék parkolni vele, főleg közlekedni 😀 Azt mondják, nehéz hátrafelé kilatni belőlük...
Amúgy tényleg nem lenne rossz,de 300.000km alatt nem látni, nem 5udom az Octavia esetén mennyire befolyásoló tényező ez...
Szerpentines, kanyargós rendszeres 33km-es melóba járásra vajon benzines,vagy arra már inkább dízel? -
félisten
Sziasztok!
Nem tudom mennyire OFF, remélem, nem.
Megvan a kiszemelt autó, de nagyon vidéken.
Szeretném valami nagyon alapos szerelővel átnézetni, de ez logisztikát igényel a távolság miatt, türelmet az eladó oldalán, stb.Ti hogy szoktátok ezt intézni, van bevett szokás?
Nyilván meg tudom beszélni az eladóval az egészet, de hátha van valami íratlan szabály, szokás, amit jó, ha tudok.Az első autómat túl könnyen vettem meg, nem akarok a másodiknál ilyen hibát elkövetni.
Kössz előre is!
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
szabonagyur
félisten
Szia
Magánszemély vagy kereskedés? Utóbbinál amennyire én tapasztaltam max abba mennek bele, hogy viszel magaddal szerelőt és ha neki van helye akkor ott megemelitek és alánéz, de ez a szétszedni darabjaira nem fog menni. Ha a kereskedő mondjuk egy márka szerviz is egyben akkor általában ő átnézi és készít egy állapotfelmérőt. Kereskedő fél napot nem fog egy szerelőnél üldögélésre áldozni.
Magánszemély talán tud rugalmasabb lenni, de ott is nagyon max 1 órát ha rászánnak ilyenre, hogy elvigyétek az autót közösen átnézetni, és az is inkább általános átnézés lesz.
Iratlan szabály meg nincs szerintem, ha olyan a típus amit napokon belül úgyis elvisznek még lehet az 1 órát sem szánja rá az eladó (főleg nem alkalmazkodik máshoz).
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
félisten
válasz szabonagyur #206273 üzenetére
Köszi!
Magánszemélynek tűnik a hírdetés.
Okés, akkor még alaposabban utánakérdezek a típusnak. Mondjuk most itt:
2015-ös Peugeot 308 THP 1.6 turbós benzines "Prince" motoros.
Mik a lehetséges durvább hibák?
A prince-ről hallottam sok rosszat, de állítólag ez az évjárat már jó.Qru: Köszi neked is!
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
nagyúr
BMW/PSA 1.6 „Prince”
Motorkódok: EP6.., EP6C.., N14B16A, N12B16
Gyártásban: 2006-tól (2010 áprilisáig fokozottan rizikós)
Típusok: PSA (1.6 VTi vagy THP): Peugeot 207, Peugeot 308, Peugeot 3008, Peugeot 5008, Peugeot Partner, Citroën C3 (és Picasso), Citroën C4 (és Picasso), Citroën C5, Citroën Berlingo. BMW: Mini Cooper, Mini Cooper SBőven foglalkoztunk már a motor problémáival mi is. Novoth Tibinél kevesen ismerik jobban, csak természetes, hogy a csehek figyelő szemeit sem kerülte el. Pedig dinamizmus és fogyasztás terén remekül sikerült ez az ezerhatos motor, talán a legjobb. Amíg nincs vele baj. A 2010 tavaszáig gyártottakra sajnos a BMW-re lassan jellemző megnyúló vezérműláncok, valamint a lánckerék és a vezérműtengely közötti kötés lazulása jellemző, melynek következtében a vezérlés teljesen elállítódik.
A turbóval feltöltött változatok a nagymértékű kokszosodástól (koromlerakódástól) szenvednek, ez rengeteg különféle hibajelenséget produkálhat, az egyenetlen járástól az öngyulladásig bármit. Aranyszabály, hogy minél fiatalabb évjárat, annál megbízhatóbb és hibamentesebb motor, hiszen azóta is folyamatosan fejlesztik-javítják.
-
őstag
válasz Kis Tigris #206270 üzenetére
tolatóradar legyen benne gyári, kínai fejegységre meg köthető a kamera, 40 ezres beruházás
dízel az éves 30 ezer felett éri meg igazán, főleg, ha kevés a város és sok az országút, mert ha nem hajtasz, akkor az 1.6 sz.póbenzinnel is eljársz 7 liter alatt.
jó igen, a dízellel meg 5,5 - de őszintén, amíg a gázolaj és a benzin egy áron van, a másfél liter fogyasztás különbség 15 ezer km alatt nagyjából 100 ezer forint megtakarítás egy évben, csak ebben nincs turbó, kettőstömegű, nagy nyomású befecskendező meg egyéb, könnyen és drágán letérdelő cucc, plusz a benzineseknél kisebb az esély arra, hogy már megtették a föld-hold távolságot kétszer.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
KubanitoS
veterán
Szerintetek vadiúj, 0 kilométeres Miniktől kell félni, ha hosszútávra veszi az ember? Ha jól emlékszem régebben voltak bajok az 1.6-ős turbó motorokkal. Vajon az újak már megbízhatóbbak?
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
Bdanyy
addikt
válasz Kis Tigris #206270 üzenetére
Közlekedni szerintem könnyebb, mint parkolni Octavianal kisebb autót sosem vezettem rendszeresen, de nagyobbal sem éreztem, hogy nehezebb lenne. Viszont amikor régebben limoztam, greengoztam, azokkal a miniautókkal is utáltam pl párhuzamosan tolatva parkolni, akár a nagyobbal is (nincsen se radarom sem kamerám, ezek a noname RCD300 meg hasonló cuccok tudnak pl radart is kezelni, vagy csak kamerát? Mert a gyári monokróm rádió pl a gyári első/hátsó radart meg tudná jeleníteni)
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
-
őstag
válasz Bdanyy #206280 üzenetére
A mindennapokban egy 4.653 mm-es Corolla TS-sel járok, kamera, radar elől-hátul, nem probléma a párhuzamos parkolás. De amikor egy 3.571 mm-es, szóval egy méterrel rövidebb Fiat 500-at sikerült csak megcsípnem a ShareNownál, amiben még egy sima tolatóradar sincs, akkor meg ott szenvedek a parkolással és fosok, hogy valaminek nekitolatok.
"Less but better" - Dieter Rams
-
Vismajor01
addikt
Sziasztok,
Ötletelek, hogy lenne legésszerűbb megoldani a család motorizációját.
Jelenleg v60 PHEV és 175 cm3 motor van.
Kell két autó igy, hogy kiköltözünk "vidékre", lesz garázs ahol lehet az autókat tölteni.
A volvót nem szerettük meg, nagyon szűkös a csomagtartó és a hátsó ülőtér is. Emellett olyan 2in1 megoldásként vettük, dizellel a hosszútávokra és elektromosan a mindennapokra, ami valamilyen szinten érvényét veszti ha két autónk lesz.
Nekem kellene autó amivel vontathatok, amibe bele tudok sok cuccot pakolni, tehát bőven nagyobb csomagtartó mint amit most a v60 tud. Nem kell teherautó, én már a Prius2-vel is elvoltam, szal egy SUV vagy hagyományos kombi csomagtartója ok.
Emellé kellene egy oviba-városba császkálós autó, itt nagyon tendálok az elektromos oldal felé, tekintve a felhasználást és hogy otthon ingyen tudnánk tölteni.
A projektbe a jelenlegi v60 árán felül olyan 3-3.5m-ót tudnék kifizetni.
Hirtelen ötletek:
V60 phev lecserélése Mitsu outlanderre: Kicsit visszalépés minden téren(dinamika, prémium érzet) de sokkal élhetőbb csomagtér. Kb 1:1-ben tudnám cserélni, tehát 3.5m lenne a keret a második kocsira, ami viszont nem elegendő épkézláb elektromosra, anya nagyon szeretne fiat500-ast de én meg vmi biztonságosabbat szeretnék...
Másik hirtelen ötlet:
Elcserélni 1:1ben a v60-at egy I3-as BMW-re, az lenne az ovis-város szaladgálós, és "apának" emellé valami hybrid autó. Alapból RX400H ugrik be de annak a belseje nagyon outdated. Sima dizel kombi az nem biztos hogy jó mert ha anya elviszi a bmwt és nekem menni kell valahova énse fogok sokat, persze motor is ott van ha úgy van. Talán Auris TS, csak az meg erőben inkább priusos mint volvós
Esetleg i3+530d GT
Aztán a mamataxit majd lekell cserélni egyterűre, de azt ráérünk ha több gyerek lesz.
Ötleteket szivesen fogadok
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
nagyúr
válasz szabonagyur #206284 üzenetére
Sedan esetén könnyű látni hol a vége
Szerintem ez pont nem így van. Kombi / hecsi esetén könnyű látni, gyak. ahol az ablak ott a vége...
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szabonagyur #206284 üzenetére
Szokas kerdese, a nagyobb Passattal en is gyorsabban parkoltam mint a kisebb meretu Bubival.
#nincsbennetarcsi
-
szabonagyur
félisten
válasz tboy93 #206285 üzenetére
Hát én pont jobban látom a végét, látom az autó sarkát úgymond és tudom, hogy mennyi van még hátra Kombi az másabb, annak megint látom a sarkát/végét mert hosszabb annyival.
De amik véget érnek kb. a hátsó ajtó után egyből... na az már problémásabb
#206286Qru: jogos, nekem összes csapott hátúnál ez a gondom, hogy szélső tükörben nem látom rendesen a végén, középsőt nem szeretem.
[ Szerkesztve ]
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
SpaceKombajn
tag
válasz szabonagyur #206284 üzenetére
Kivéve amelyiknek lejt a csomagtér fedele hátrafelé és ezért nem látni, hogy hol a vége.
spacetime
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szabonagyur #206287 üzenetére
Hb nekem kiadja ahol a hatso uveg kb ott a vege a kocsinak. De en proszto modon hatrafordukok ha tolatok.
#nincsbennetarcsi
-
Kis Tigris
tag
válasz f4lcon #206277 üzenetére
Köszi. Amúgy dízelben és benzinesben melyek a keresendő illetve a kerülendő motorok?
Nézegetem őket, de a 400.000km egy kicsit riasztóan hat olvasni :/
Itt nem messze tőlünk [egy ilyen] nem tudom ehhez első blikkre mit szóltok.
Mondjuk az RS feliratot kicsit furcsállom rajta, vagy tényleg lenne ilyen is? -
vzsryl
nagyúr
válasz Kis Tigris #206292 üzenetére
Itt leírta molnarpeter fórumtárs.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
FLx
addikt
válasz Kis Tigris #206292 üzenetére
RS-bol van/volt kombi. De ha lyen feliratot latsz, szerintem menekulj. Az RS-t mindig mindenki tapossa, szerintem brutal riziko megvenni, ha nem ismered a tulajt.
-
tboldi
nagyúr
Én kis gyöszökhöz vagyok szokva, a sajátom a leghosszabb a családi flottában a maga 3,85 m-ével, könnyedén és precízen be is teszem őket a legszűkebb helyekre csak tükröt használva, nem kell semmilyen segédeszköz.
Igen, a villanyoszlop, de az a humán tényező pillanatnyi figyelemkimaradásának eredménye volt, ezen nem segített volna semmi.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Kis Tigris #206292 üzenetére
Ebben a generációban az 1.6 dízelt kerülném, piezo-s porlasztók vannak benne, élettartam ingadozó, de legalább stabilan magas az ára
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Vismajor01 #206282 üzenetére
Passat GTE és i-MiEV trió?
-
grizlisandor
addikt
válasz Kis Tigris #206298 üzenetére
Embléma!
-
Bdanyy
addikt
válasz tboldi #206295 üzenetére
De, van már rá megoldás [link]
molnarpeter: Ezeknek az állapota valahogy ellenőrizhető Illetve mekkora tétel a javítás?Tavaly örvendeztetett megy egy nagynyomású cserével az autó, nem bánnám ha egy darabig elmenne még hibamentesen, még csak 162k km van benne.
Vismajor01: Outlander PHEV-t néztem én is, de túlságosan japán belül . Meg nem pályázáshoz való az az autó, gyakori töltés mellett meg az akku nagyon degradálódik.
[ Szerkesztve ]
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt