-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
footy
addikt
válasz Vismajor01 #205147 üzenetére
Az eCVT az mas kutya. Ott semmilyen relacio nincs a gazpedal allasa es s fordulat kozott.
#205149 BigBlackDog
Nem eCVTre gondolok, hanem sima CVTre. Az eCVT nekem se gyere be, viszont anyam Jazzet(CVT) gyakran elkotom es mindig rakivanok.#205151 Vismajor01
Az a jackpot > irany a Smoke and Charm[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
2 mondatban osszefoglalva mi a különbség az ecvt es a sima cvt között?
-
Doki16
addikt
válasz tboy93 #205155 üzenetére
Az ecvt lényegében a Toyota HSD ami már nem láncos hanem bolygóműves és nagyon tartós szerkezet. A sima cvt meg már tágabb mert több féle gyártó sokféle megoldása létezik rá. Tehát nem lehet a sima CVT-re azt mondani, hogy egyfajta, csak az alapja ugyanaz minden gyártónál. Az Audi multitronic is ugynevezett CVT csak az egy rossz fajta például.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
footy
addikt
válasz tboy93 #205155 üzenetére
A CVT (Honda,Nissan,Audi, etc) > klasszikus 2 kupos mint a robogoban >>> motor fordulata a gazpedal allasanak fuggvenyeben valtozik
eCVT (Toyota,Lexus, Ford hybrid)elektromotoros bolygomuves szerkezet >>> motorofordulat a gazpedaltol "kvazi" fuggetlen. (ugyanolyan uzemallapotban lehet tok mas a forudlat az aksi toltottsegenek fuggvenyeben)
#205154 Vismajor01
ugye[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Vismajor01 #205154 üzenetére
Röpsúlyos kuplungos mopedet próbáltál, akár több sebességest is?
-
m3tr0
senior tag
Sziasztok
egyik céges kombi Mondeo-nkat kellene cserélni és próbálok alternatívát keresni kevés sikerrel.
Ami kitétel:
- 100 km alatti futás
- 2018-as évjárat vagy fiatalabb
- kombi
- dízel
- min.100 lóerő
- max. br.5 millió forintEddig Meganeokat vadásztam de ami van 5 millióig az vagy 2017-es és vagy 90 lovas.
Beúszott a képbe a Hyundai I30 1.6 crdi, erről mik a tapasztalatok,milyen azaz 1.6-os dízel motor?
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
-
KoVee84
senior tag
válasz footy #205158 üzenetére
Melyik Audiban van CVT?
Szerintem valamit keversz, a cvt fokozatmentes váltó és kb csak a Toyota, Honda, Subaru, Nissan használ ilyet.aero: hopp, igazad van. De ott akkor valami turpisság van, mert olyan mintha fokozatok lennének emlékeim szerint és nem robogó módjára béget a motor.
[ Szerkesztve ]
-
-
KoVee84
senior tag
-
Doki16
addikt
válasz KoVee84 #205161 üzenetére
Nincs semmi turpisság. Szimulált fokozatok vannak benne. Toyota Avensis is CVT váltóval van, de vannak fokozatok, ami full kamu. De a Suzuki Swift 1.2-ben is valamiféle CVT lehet mert 4. fokozatban folyamatosan változik a fordulat emelkedőnek és lejtőnek.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
footy
addikt
válasz KoVee84 #205161 üzenetére
Multitronic , az audiban a megbihatosaga legendasan fos.
Egyebkent adodik abbol is hogy maga a valto a felepitesebol adodoan nem tud mit kezdeni a dizel rugasszeru nyomatekaval.A subaru ujabb CVT valtoja is szimulalja a fokozatokat sot a K Astra FL-ben bemutatkozott CVT is alapbol szimulalja(ezzel rontva a hatasfokot ). A Jazz 2-ben is lehet szimulaltatni fokozatokat ha a fulekkel "valt" az ember.
-
tboldi
nagyúr
válasz KoVee84 #205161 üzenetére
Virtuális fokozatok kb. minden gyártónál vannak, kormányfülekkel lehet taszigálni ide-oda.
Olyankor előre meghatározott pozícióba rendeződnek a kúpok.Amúgy volt Volvóban is, nekünk volt egy 345-ösünk, de apum annyira utálta, hogy lecseréltük manuális 343-ra.
További érdekesség, ahogy a linkelt videóban is látszik, a hátsó tengelynél van a váltó, nem a motorhoz kapcsolva közvetlenül. És mindkét fajtánál így van. -
dj79
senior tag
válasz szabonagyur #205169 üzenetére
a bégetés állítólag azért van, mert nyomatékmaximumhoz kapcsolódó fordulatszámra küldi a motort a rendszer a jobb dinamika érdekében
A 2.0 dynamic force corolla is béget, pedig állítólag 184 lóerő.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz szabonagyur #205171 üzenetére
"hogy próbáljon gyorsulni"
de az bégetéssel se megy neki
-
Gergő170
aktív tag
Sziasztok, egy új használt autó vásárlására jutott a sor. Egy 1
4-es kombi H Astra rakétát váltana le, a majdani "új" autó.
Nagyvonalakban második autóként lenne használva, ez heti 200km-t jelent amit biztosan megy majd az autó. Olyan autót szeretnék ami egy kicsit erősebb. Leginkább turbós autót szeretnék. Német vonalon( ami esetleg szóba jöhet az egy mazda3 ). Akár dízel akár, benzines is szóba jöhet.
A keret 1.800.000.
Amit eddig néztem: Golf5/6, Mazda3 ( fontos, hogy 5 ajtós legyen)Segítségeteket előre is köszönöm.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Gergő170 #205173 üzenetére
Szerintem sem éri meg cserélni, max mostanira chiptuning lehetne ha nagyon piszkálja a fantáziádat, de inkább még azt sem, mert alig hoz lóerőt, lelkileg többet számít Jobban sikerült turbós mondjuk a Bravo 1.4 T-Jet, de ott váltó nyűgök lehetnek és persze nem germán.
[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
válasz Gergő170 #205173 üzenetére
1.9PDTDI Golf/Octavia/Leon.
-értelemszerűen turbós
-keveset fogyaszt
-a legdrágább alkatrészek is emészthető áron vannak hozzá, mert már kb a papírboltban is van egykilenctádé' felújított turbó stb...
-alapvetően, jól karbantartva nagyon megbízható technikaA Mazda 3 felejtős, mert egy ilyen korúnak az alja már úgy néz ki, mint a Titanic most.
molnarpeter: Kis szívó benzines chipsz kb olyan értelmetlen, mint a műhús. Nem akarsz húst enni, ezért húst eszel.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Gergő170
aktív tag
válasz vzsryl #205176 üzenetére
Nagyon szépen köszönöm a választ. Erősen elgondolkodok akkor egy 5ös Golfon.
tboy93: Véleményed szerint mi lenne az az összeg, amiből előrelépés lenne, a mostani autóhoz képest.
Jelenlegi autót semmiféleképpen nem szeretném megtartani, számomra egy 4-es Golfhoz képest is szörnyű a belseje.
-
vzsryl
nagyúr
válasz Gergő170 #205177 üzenetére
Az 5-ös Golf konkrétan a H Astra vetélytársa volt annak idején, tehát kb egyforma szintet képviselnek. Neked amiatt érné meg mégis a csere, mert te turbóra vágysz. Mivel most a szívó benzinesek ára plafonon van, így szerintem simán szőrén el tudnád cserélni egy jó állapotú 1.9PDTDI-s verdára a tiédet, ha az Astrád megfelelő minőségű még.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
rbalint88
addikt
válasz Gergő170 #205173 üzenetére
Leginkabb azert nem eri meg cserelni, mert 1,8-ert is csak problemakupacot kapsz, nem jo autot. Foleg korulbelul azonos korszaku es kategoriaju autora nem eri meg cserelni.
Heti 200km-re en nem vennek dizelt, sose fog rendesen bemelegedni, de legalabb fossa a kormot az ember orra ala. Dizelt az vegyen, aki autopalyazik naphosszat, varosba nem valo -
Gergő170
aktív tag
válasz rbalint88 #205179 üzenetére
Vidéken lakunk a városi autózás, évi 200 kilométerben kimerül, éppen, ha vagyunk valahol. Viszont pár hónap múlva elég esélyes, hogy új munkahelyem lesz, ott viszont napi 100 km-t bőven letudom majd. Előreláthatólag ezért is jobb lenne egy dízel. Viszont pénztárca most ezt engedné. Heti 200km az egyébként 2 nap alatt menne bele
-
szabonagyur
félisten
válasz Gergő170 #205182 üzenetére
Nem a képet kell nézni.
Bőven magasabb kategóriát nézek és olyanokat találni.. Voltam egy DasWeltautosnál is...kérdem az egyik autót, hogy azzal mi újság? Mondja az kb darabokban volt már, minimum 3X törték minden oldalát, kívülről mégis jónak tűnt ~4M
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
Gergő170
aktív tag
válasz szabonagyur #205183 üzenetére
Persze, vásárlás előtt szeretnék megnézni több autót is. 3 éve volt egy 4-es golfom ott nagyon szerencsés lehettem, motorikusan bontatlan állapotban volt, 101 lóerős pd, még a gyári turbóval, sajnos azt hibámon kívül lezúztam, lehet ott fertőzött meg a dízel.
5-ös golfban is hasonló jó az 1.9 pd, vagy csak valamiért oltári nagy szerencsém volt a 4-essel? -
rbalint88
addikt
válasz Gergő170 #205182 üzenetére
1,8M-ert a realis elvarasok:
-nem rohad nagyon, talan nem volt fruttira torve - ha vonalban vannak rajta az elemek es a szerkezet ep, akkor az jo, csavaros elemeket felesleges nezni (elso sarvedok, ajtok).
-epp nincs semmi (komoly) gepeszeti baja, minel tobb szervizszamla az elmult ket evbol elony.
-lehetoleg olyantol vegyed, aki jobbra csereli es nem penzszuke miatt szabadul, valoszinuleg jobban katban volt tartva
-en ragaszkodnek a ket kulcshoz
-
Gergő170
aktív tag
Igen, nagyjából nekem is ezek lennének az elvárásaim, köszönöm a tanácsot.
-
Gergő170
aktív tag
1.4-es 90 le, láncos.
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz Paxker315 #205191 üzenetére
7genből nincs automata dízel, csak benzines. 8gen fronton nem vagyok annyira otthon, nem ismerem a típust.
A 7gen dízel amúgy nagyon jó, arra kell figyelni, hogy 0w30 c2 kerüljön bele és sűrűn legyen cserélve, mert meg tud nyúlni a lánc és annak a cseréje nagyon költséges. A leömlő repedés volt még típushiba. A 7gen automata váltóról én személy szerint még nem hallottam rosszat, nem rémlik hogy a facebook csoportban bárkinek megkotlott volna.
Inkább az a probléma, hogy a 2.0 AT nem tépi fel az aszfaltot, a 2.4 AT meg már nagyon sokat eszik. Bp-en rövidtávokkal 16L+ sem ritka.
[ Szerkesztve ]
-
Paxker315
addikt
válasz tboy93 #205192 üzenetére
Hm Koszi. Az nem baj, ha nem aszfaltszaggato, a fogyasztas meg erdekes kerdes, mert, alapvetoen nem megyek sokat. Az EU5 dizelnel inkabb az idotallossag miatt aggodhatna az ember, ha hosszu evekre tervez vele & re-sale value-t is szem elott tartja Kezzel lehetne kupplungolni, nem lenne annyira esszencia az AT..
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
nagyúr
válasz Paxker315 #205193 üzenetére
Vegyél motort, máris kuplungolhatsz kézzel
Amúgy a 7g benzinesek jók tényleg az automatával, ha nem sietsz elég lehet a 2.0 AT is. Hagyományos automata, nem elromlós. A benzinmotorok jobbak mint 8genben, utóbbiban gyakori az olajevés, főképp a 2.4-nél, de a 2.0 sem olyan bulletproof mint a K20Z2 a 7genben.
-
sigidi
tag
Sziasztok,
10m Ft alatt milyen új 7 személyest ajánlanátok? Benzin v hibrid, automata váltó fontos lenne. S-max titanium eddig az amit néztem + p 5008. Foleg rovidtavok, varosban lenne hasznalva.
köszi
Expect the unexpected.