-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz tresh #205900 üzenetére
nem, ez soros négy hengeres, román (Craiova) gyártás, vízhűtéses turbó, benzin direktbefecskendezés, változó szelepvezérlés, az egyhatos Ecoboost 1 decivel lefaragott verziója, a kínai kedvezmények miatt (ott köbcentire adnak kedvezményt) 2016 óta gyártják 120-150-183 lóval
[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
dzsire
újonc
Mivel teljesen laikus vagyok, és itt látom, hogy tényleg hozzáértők vannak, érdeklődni szeretnék, hogy mi a különbség a a 84 DPI és a 100 T-GDi között? Kerestem a neten, de nem találtam sehol egy olyan leírást, amiből egy halandó is felfoghatná a különbségeket.
Ha a kettő közül kéne választani, akkor melyik érné meg nekem, aki arra használná az autót, hogy napi 2x50km-t munkába jár vele (autópálya-mentesen), meg max hétvégén elmegy bevásárolni, esetleg nyaralni egyszer egy évben.
Az oké, hogy a T turbó, de ez mit takar, megéri-e a fenti használat mellett, ilyenekre gondolok.
Köszönöm előre is és bocs, ha ez sokaknak primitív kérdés. Vállalom a boxzsák-szerepet. -
molnarpeter
nagyúr
válasz dzsire #205902 üzenetére
Hány évre/km-re tervezel? Ha ez 15 év/150.000 km-nél kisebb szám, akkor amelyik olcsóbb, vagy próbakör alapján jobban tetszik (igényleg-e a plusz lóerőket) Ha továbbértékesítési ár, megbízhatóság, egyszerű technika preferált, akkor a gyengébbik inkább. DPI -> szívócső befecskendezés, faék motor; T-GDi -> turbós, közvetlen befecskendezésű motor, bonyolultabb, plusz karbantartást igényel(het) korom lerakódás és a feltöltő miatt hosszútávon, de jobban megy és talán akár még kevesebbet is fogyaszthat bizonyos mértékben (spritmonitor.de lehet segít ezt igazolni/cáfolni).
-
-
Gombinyó
őstag
válasz f4lcon #205901 üzenetére
Focus MK3.5-ről tudok ezzel a motorral, most lett eladva 170e km-el, az ég világon semmi baja nem volt betartva a 20ezres szervizelést. Kollégám Mondeojában is ez van lassan 200k körül, köszöni jól van. Gondolkoztam rajta, hogy átveszem a Focust, ezért körbekérdeztem Focus FB csoportban is, mindenki ajánlotta ezt a motort.
-
dzsire
újonc
válasz molnarpeter #205903 üzenetére
Köszi az infókat. Én azért venném, hogy használjam éveken át, évi ~20.000 km menne bele, szóval nem azért, hogy 5 éven belül eladjam.
Tehát lényegében a DPI 'igénytelenebb', míg a T-GDi több törődést igényel(het)? Ez kb mit jelent? Hogy nagyobb eséllyel romolhat el, mint a DPI? Vagy ha gebasz van, akkor egyből több tíz-, százezer a javítása? -
Sziasztok .
2016-os környéki Toyota Avensis 1.8/2.0 motorral szerelt CVT váltós kivitel , főleg a váltója mennyire megbízható konstrukció ?A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
válasz szabonagyur #205908 üzenetére
Tény, azért érdemes megemlíteni. Egyébként ezek mellett hallani jókat is, és több tulaj is van elégedetten. Tipikusan az a baj, amit nem tudsz leszűrni megnézéskor. A két 1.6 GDI dugattyúlyukadás se gyenge a legutóbbi carclassic speedzone videóban.
-
prsq
tag
válasz dzsire #205907 üzenetére
A kérdéseidre lényegében igen a válasz.
"azért venném, hogy használjam éveken át, évi ~20.000 km menne bele, szóval nem azért, hogy 5 éven belül eladjam."
Ez alapján a DPI-t vedd.Ami még talán nem hangzott el: DPI gyengébb, de négyhengeres (simább/halkabb járás), pörgetni kell, hogy menjen, a T-GDI-hez képest lustácska, viszont lineárisabb a teljesítményleadás.
T-GDI erősebb, lent is húz, hamarabb van nyomaték, jobban megindul gázra (turbós ), de "fent" hamarabb véget is ér.Mihez vagy szokva? Az is számít. Próbakör tényleg nem ártana.
-
footy
addikt
arra hogy halkabb a szivo nem vennek merget. A turbosak altalaban halkabbak mar csak azert is mert a gazok nem aramlanak ki szabadon, hanem turbo az "utjukat allja".
Ehhez meg hozzajon az is hogy nem kell porgetni hogy menjen igy altalanossagban ugyanahhoz a dinamikahoz kisebb fordulat is eleg. -
őstag
tehát összességében vállalható az 1.5 Ecoboost?
spritmonitor szerint 8,3 a nagyátlag, ami combosnak tűnik, főleg, hogy ovijáratra kellene (anyának, ofkorsz)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz BigBlackDog #205916 üzenetére
1.4 TSi-ből a Tiguanban EA111 vagy EA211 van?
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
grizlisandor
addikt
válasz f4lcon #205917 üzenetére
Teljesítmény alapján könnyen el tudod dönteni, hogy melyik generációjú az adott motor.
-
Dazsar
aktív tag
válasz grizlisandor #205919 üzenetére
Üdv.
Van egy kia-m (2008. 126le benzin)
A párom midnen másnap jár dolgozni, így 183 napot fixen kéne vigyem dolgozni ami oda vissza 40km, ami 1 évben kb 8e km, és itt még csak oda vissza km ről van szó, itt még nem mentünk sehova. A mostani autóval ami egy benzines kb 12e km mentem 1 évben. Érdemesebb dízelre váltsak , vagy itt még maradhat a benzin? Illete hány km től ajánlott dízelre váltani? (Város nagy ritkán)"Akárki lopta el a bankkártyám, kevesebett költ mint a feleségem"
-
őstag
válasz grizlisandor #205919 üzenetére
ez jó, köszi
viszont a megcélzott ársávban egy darab található csak, ez [link] ami meg úgy tűnik a rossz hírű EA111“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
Sziasztok!
1.4 - 1.6M között milyen autót érdemes venni? Elképzelés szerint benzines 5 ajtós, mindegy milyen színű Használat változó: Lesznek hetek amikor napi 20-30 km, és lesznek olyanok, hogy 2 hetente ugyanennyi. Illetve előfordulhat évente 1x balaton oda-vissza, vagy velencei tó.
Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
>>> ÚJ dobozos Galaxy S21FE tokok és üvegfóliák! Lesd meg adatlapomon! <<<
-
Phantom017
csendes tag
Sziasztok!
Szeretnék tanácsot kérni használt autó vásárlás kapcsán.
Kritériumok:
-Vw Golf méretkategória
-Felhasználás: kisvárosi autózgatás, évi néhány nyaralás (évi kevesebb mint 10 ezer km futás)
-Szívó benzinmotor (1.5-max 2.0)
-2-2.5M vételár
-Megbízható, olcsón fenntartható típus
-2010 vagy nagyon max 2009-nél nem öregebbÉn ezek alapján elsősorban távolkeleti autót nézegettem
-Honda Civic 8.gen
-Hyundai i30
-Kia Ceed
-Mitsubishi Lancer
-Mazda 3 (Rozsdásodás még mindig probléma ezeknél?)Továbbá gondoltam még a gyakoriságuk miatt:
-Ford Focus 3.gen (nem az EcoBoost)
-Opel Astra JKérlek véleményezzétek, mondjatok kritikát, tippeket típushibákat és hasznos tanácsokat !!!
Köszi -
grizlisandor
addikt
válasz f4lcon #205924 üzenetére
EA111 motorcsaládból a 122 lovas ajánlott, de az a Tiguanban elég kevés lenne.
A konkrét példánnyal kapcsolatban egyet tudok érteni (#205927) bandussal. -
molnarpeter
nagyúr
válasz Phantom017 #205926 üzenetére
Focus 1.6 Ti-VCT 125 LE-ig mind ugyanaz a technika lényegében, szvsz vállalható technika. Megane 3-at dobnám még be, fenntartásban és ár/érték arányban talán jobb is. Keleti vonalon nem vagyok olyan naprakész, de így hirtelen Kia/Hyundai 1.4 MPI vezérműlánc nyűgös és 1.6 GDI kokszolódik+nemrég futottak a dugattyú-injektor problémás videók, Lancerből 1.8 és fölötte a jobban sikerült motorok. Lehet érdemes volna láncos vezérlésűt nézni, hogy ne kelljen csak az x év miatt szíjat cserélni, csak plusz szempontként.
-
KMT
addikt
-
vzsryl
nagyúr
válasz molnarpeter #205929 üzenetére
Lancerből az 1.6-os ajánlottabb, mert az 1.8-as alig erősebb, viszont sokkal többet zabál. Szerintem ez utóbbi a jelenlegi helyzetből kiindulva egyre fontosabb érv lesz.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
FrankMonzano
őstag
Sziasztok! Elnézést, ha off a téma. Páromnak van egy 2016-os hibrid Yarisa. Tankolt párezer forintért és az üzemanyag szintjelzője kb. 5 perc múlva kezdett csak feljebb kúszni. Ismeri valaki a típust, vagy hogy ez mitől lehet? Előre is köszönöm.
-
őstag
válasz bandus #205927 üzenetére
hát, én ezt másképp nézem: a napfénytetőt pölö g.tszi nehéz utólag bele tenni, a multi kormányt meg nem. egy százasból megvan minden firleflanccal együtt, programozva.
mindamellett nem igazán van egyébként képben a Tiguan, csak azért linkeltem, hogy 5m körül ez az egyetlen benzines, a többi mind dízel“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
nagyúr
Hello Mindenki!
Ismerős akar autót venni, fiatal Hölgy használná, döntően városban, nagyon riktán lenne esetleg valami nagyobb táv.
a keret 3 és 5M Ft között van, lehetőleg minél fiatalabb és kevés km-es autót keres.
A kiszemelt egy Ford Fiesta, a jelenlegi 7. gen (2017 júliusi), 20k km-el, magyarországi.
1.0 100Le motor, automata (ez kvázi kritérium a sok városi használat miatt), plusz ez vignale felszereltségű, azaz sok vezetéssegítő és egyéb cucc/bizbasz van benne.
Ami biztos, hogy nem tetszik nekik:
Yaris - Nem volt kényelmes
Swift - Nem tartja biztonságosnak, és a motor szerinte gyenge (döntően 80-90LE)Mit ajánlanátok a fenti kritériumoknak megfelelően?
Ez a méret a max, feljebb nincs értelme menni, így is a mostani Fiesta akkora, mint az 1. gen Focus.
Ne legyen dízel!
Köszi!Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
nagyúr
válasz vzsryl #205937 üzenetére
Nagy! Ahogy írtam, és nem találni belőle olyat amiben kevés a km.
Városi kisautó kellene.
#205936Gombinyó: Ahha ezek egész jók is lehetnek!
Clio-ból nincs automata csak a hybrid az meg áron felül van.
Rio-ból egyáltalán nincs.
i20-ból 1-2 akad.[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Dazsar
aktív tag
Ezt egy kicsit jobban kifejtenéd?
Komló-Pécs-Pécs-Komló lenne a táv. Tehát város kb 2p és onnantól full városon kívül (tehát a dizelnek e idő alatt bekéne melegednie, nem? ) És ez csak midnen másnap. Itt még nem mentünk le Mohácsra se, se sehova.[ Szerkesztve ]
"Akárki lopta el a bankkártyám, kevesebett költ mint a feleségem"
-
KMT
addikt
válasz Dazsar #205939 üzenetére
Kell a meleg neki, hogy ki tudjon égni a részecskeszűrő valamennyire. Vagy ha épp regenerál, akkor végig tudjon futni. Meg persze hogy az olaj is kellően át tudjon melegedni. Szerintem az a 20km/indítás már elég jó lehet dízelre, de határeset. Nyilvánuljanak meg a többiek is.
Olcsóbbak a dízelek, kevesebbet esznek (persze picit drágább lenne literje), viszont alkatrészben többet lehet rá locsolni. -
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #205946 üzenetére
és (#205947) Qru:
De naivan azt gondoltam, hogy az elmúlt 5 évnyi reklám csak elég volt ahhoz, hogy megtapadjon. 🤷♂️
[ Szerkesztve ]
-
-
runner 125
nagyúr
Sziasztok,
Mikrobuszokban szeretnék segítséget kérni.
Valamilyen Transporter szintűt keresnék, legfőképp motor és quad szállításra.
Nyilván a legfőbb szempont a megbízhatóság és korrekt fenntarthatóság. Vonóhorog menne rá, nagy súlyt nem húzna, maximum futóval együtt 1000 kg környékét.
Az árat tekintve fogalmam nincs, h honnan indul az a "racionális" kategória, amivel még nem kerültek meg 3x a Földet.. de mondjuk szabjuk meg a határt 5 milliónál. De persze, ha van ilyen 3-ért is, akkor 3.
Milyen alternatívákban érdemes gondolkodni?
Valamint jut eszembe, ha pl 6 személyest veszek, akkor a 3-as utas üléssort kivehetem belőle hátulról és szállíthatok vele úgy, vagy azt tilos eltávolítani?
Köszi!"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- SSD kibeszélő
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- EAFC 24
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Házimozi belépő szinten
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- További aktív témák...