-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bdanyy
addikt
Nem egyszerű Ez a tesztautó gondolom nem az általános eset, de anno volt laikus aki még a splashre (vagy legalábbis mindenképp japánra) akart rábeszélni, hogy azt csak tankolni kell. Engem kicsit mellbevágott volna egy ilyen kör egy olyan autónál ami azért tartja annyira az árát mert bele van kalkulálva a "költségmentesség".
[ Szerkesztve ]
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
-
Jadro
veterán
Lehet, hogy kicsit hosszú lesz, de próbálom rövidre fogni. Cserélnénk az idén 18. életévét betöltő Suzuki Ignisünket egy modernebb paripára. A keret 6 millió körül van. Lássuk sorban a szempontokat:
- Napi ingázáshoz Pest környékéről (kb 2*25-30km) 1-2 havonta vidék autópályán, nyáron külföld. (Onnan indulunk, hogy ezt az Ignissel is simán megoldottam, tehát a kényelmi szint elég alacsonyan van. )
- Az előző pontból kifolyólag benzines megoldást keresek.
- A legfontosabb kitétel: AUTOMATA a cél, mert feleségem friss jogsis és az Ignis enyhén hektikus, öreg váltója eléggé elveszi a kedvét a vezetéstől. (+ hogy pörgetni kell a kis varrógép motort.)
- Elsőre a Swift-Vitara-S-Cross vonalon gondolkodtunk, mert kényelmileg ez nekünk bőven elegendő és egy GL+ felszereltség több mint elég.
- Üléspróbázni még nem voltunk, de hamarosan megnézzük ezt is. Igazából nem lenne rossz ha kicsit nagyobb lenne mint az Ignis, ezért a Swift határeset, de nem esett még ki így elsőre. (3-an vagyunk, Ignissel is simán elmentünk Horvátokhoz 9 napra pakolva.)A keretet és a kiindulópontot (Ignis 17+) figyelembe véve a kérdés az, hogy inkább új Swift felé érdemes menni, vagy egy kicsit használt Vitara/S-Cross legyen a cél? Ahogy nézem új Vitara/S-Cross nem fér már ebbe bele. Esetleg másik márka?
Persze lehet, hogy az üléspróba ués a kézzel tapizás után ez a kérdés nem is lesz kérdés.
Jobban szeretem a kiszámítható költségeket, így mindig ráköltöm az autóra amit kell. Ebből a szempontból is nézzétek kérlek, melyik mennyire megbízható. Az automata váltó miatt eleve nem szeretnék túl sok kilométeres használtat. (Olajcsere mizéria miatt.) Sosem vezettem még CVT-s, sőt semmilyen automata váltós autót.
Pl: Ez a Swift tényleg átvehető vajon, vagy csak naív vagyok?
S-Cross - Ez vajon csak a hirdetésben létezik vagy vihető?
Nincsenek ilyen irányú tapasztalataim, olvasok már mindenfélét.Vagy pl ilyesmi [link] is határeset lehet km szempontból, de magánszemélytől.
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy S23 8/128 Green
-
KubanitoS
veterán
válasz Jadro #205552 üzenetére
Teljesen más kategória egy Swift és egy “suv”. Nézzétek meg őket és könnyebb lesz a választás. A helyedben amúgy lízingelnék és egy új automata S-Crosst vennék. 1.4 turbó motorról hibát nem olvasni és elég jól is megy. A hozzá adott 6 fokozatú automata is igencsak jó szerkezet. A Swifthez CVT váltó van. Olyan mint egy robogó, bőgeti a motort. Lehet nem is tetszene a működése.
[ Szerkesztve ]
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
rbalint88
addikt
válasz Jadro #205552 üzenetére
Ha ellatsz 6Millioig, akkor tedd ra (hitelezd be) a kulonbozetet egy uj scross/vitarahoz, mert orulet, ami a hasznaltpiacon van. 6M-ert mostanaban olyan scrosst kapsz, amit 5-ert vettek a szalonbol 2-3 eve
swift csaladinak kicsi.
esetleg 6M alatt auris hybrid facelift (2015-), szigoruan autopalyas menetproba utan. Vagy corolla 1.2t, hybrid, szinten probalva. -
Jadro
veterán
válasz rbalint88 #205556 üzenetére
Köszi a tippeket! Igen, látom sajnos a használt árakat.... Elég durva dolgok vannak itt. Nem ragaszkodom a Suzukihoz mindenáron, csak az automata van kőbe vésve. A pénzzel is tudok még lehet nyújtózkodni, csak az az igazság hogy sajnálok ennyit kiadni egy autóért. Inkább betolom lakáshitelbe. Új Vitara és S-Cross 8M+. Na annyit tuti nem adok egy autóért. Valahol meg kell húzni a határt. Nálunk az autó A-ból B-be közlekedési eszköz. Elkezdtem Casco-t kalkulálni, (Ignis nem igényli ugye), számolom a teljesítmény adót, nézem a spritmonitor fogasztásokat. Próbálok minden irányban tájékozódni. Elég szomorú az irány.
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy S23 8/128 Green
-
rbalint88
addikt
válasz Jadro #205557 üzenetére
Jo az a 8+M 7,2-nek is [link] a suzuki olyan szempontbol jo, hogy olcso a szervize es azert eleg megbizhatoak, meg hosszu a gari is. Toyota szinten zenesz.
Esetleg az opel crosslandre nezz/kerdezz ra, egyszeru, olcso konstrukcioju auto, de van belole automata es szinten nem horror a fenntartasa. -
KubanitoS
veterán
válasz Jadro #205557 üzenetére
Szia, ahogy írták is 7,2 misi az a 8. Linkeltél itt 6.6 millióért is autót. Ha annyit tudsz rá szánni, akkor egy picit toldd meg és egy nagyon szuper, problémamentes autód lesz sok-sok évig (3+7 év garancia). A Swift valóban kicsi, na meg erőtlen is ( barátnőmnek néztük, tesztvezettem a mostani turbómentes 1.2-est 80 lóerővel) az S-Crossom pedig most adtam el. Nagyon nem egy kategória a két autó. Azt is érdemes figyelembe venni, hogy 1.4 turbóval automata S-Crosst kb április végéig lehet majd rendelni, utána jön a hibrid változat, amely a tesztek szerint borzalmasan rosszul sikerült és marha drága is lesz. Magyarán az 1.4 vélhetően nagyon jól fogja tartani az árát, szóval én egész biztos nem hezitálnék a helyedben és új S-Crosst vennék.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
Jadro
veterán
válasz KubanitoS #205562 üzenetére
Közben telefonáltam párat és tényleg május végéig lehet rendelni. Annyi info még, hogy hiába is rendelnék automata váltóst, valószínúleg már nem fogják tudni teljesíteni és átszerződés (vagy visszalépés?) lehetne. Szóval ez a vonal sajnos úgy néz ki, ment a levesbe. AllGrip van még ugyan, de az már metálfénnyel 8M. Újratervezés.
Samsung Galaxy S23 8/128 Green
-
őstag
válasz f4lcon #205441 üzenetére
a helyzet változott, Rav4 már nincs, a Kia és a Hyundai 12+ hónapban határozta meg az automata váltós modellek szállítási idejét, a Volvo emelt kb 1 milliót.
viszont jó ajánlatot kaptam a Lexus NX350h-ratehát fullos Opel vagy fapad Lexus?
- ami igazán hiányzik, mert a mostaniban is van, az az elektromos memóriás ülés és a napfénytető, ezek nincsenek a Lexusban.
- ami jó lenne, de nem fogok eret vágni, az a most is meglevő és az Opelben is lévő első isofix, és a HUD, ezek nincsenek a Lexusban, de le tudok mondani róla
- amit ezeken kívül szeretnék, a ledes világítás, az automata váltó, és a tolatókamera meg az Apple Carplay az van a Lexusban is.[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
KubanitoS
veterán
válasz Jadro #205564 üzenetére
Nem írtad, hogy mikor lenne aktuális a dolog. Ha nem most, hanem mondjuk egy hónap múlva, akkor valóban problémás lehet a dolog. Amúgy kíváncsivá tettél és felhívtam a kapcsolattartómat a közeli Suzukitól és megerősítette, hogy automata + összkerékből van bőven választék, GL+ automatában macerásabb. Viszont egy-egy autót ki lehet fogni most is, de ahhoz nagyon gyorsan kell lépni. Állítólag van valami lista, ahol látják a kereskedők a készülő autók listáját és azokból lehet lecsapni egy-egy példányra. Ha feltűnik egy-egy GL+ automata, akkor ott lépni kell, mert más is lépni fog.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
őstag
válasz tboy93 #205566 üzenetére
néha a feleségem, de egyébként senki
viszont a kezdődő gerincsérvem miatt az Opel AGR ülése (6 irányban állítható motorosan) talán többet nyom a latban, mint a Lexus standard ülése?#205567 Gergőke88
mint mondottam, a Volvo kiesett, mert eddig is a legdrágább volt, de most további 1 millióval vastagodott az árcédula. a kérdés az, hogy az első felszereltségi szintű Lexus (Elegance) vagy a legjobb felszereltségű Opel (Ultimate PHEV) jobb választás, figyelembe véve, hogy 4 év múlva el kell adni. gumi ügyben eddig is elmentem 1 téli és egy nyári szettel a 4 évben, nem hiszem, hogy ez után ez másképp lenne. az éves szerviz valószínűleg az Opelnél olcsóbb, a Lexus tuti drágább óradíjjal számláz, de az Opel-hez venni kell fali töltőt is kiépítéssel a céghez, ami még 500 ezer és egymillió között van, attól függően mennyire szállnak el a villanyszerelők ajánlatai, anélkül meg nyilván nem fogom a céges autót az otthoni villanyszámláról tölteni...“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
hobizoli
nagyúr
[link] 911 Turbo S (type 992, 3.7 biturbo DCT) vs Model X Plaid
több drón kell ;P
-
nagyúr
válasz silver10 #205576 üzenetére
Ugh... az elég rossz lehet.
Amikor vettük a családi autót, sokat üléspróbáztunk, mert nekünk felnőtteknek fájós a derekunk. A két első ülésnél volt a legfontosabb, hogy azok jók legyenek. A VW alap ülései kiestek, a nem extra deréktámaszos sem érte el azt a szintet, ami hosszú távon ülhető/élhető, az extra ülések rendben voltak.
Fordnál is végigpróbáltuk, ott az extra az igen jó, viszont olyan autó nem volt készleten... így próbálgattuk a deréktámaszos verziót, és végül nekünk megfelelt. Így 2.5 év távlatában is egész jónak mondanám, 250km-t is simán levezetek úgy, hogy nem kihajtogatni kell magamat az ülésből, hanem kipattanok. És az anyósülés is ugyanolyan.
Természetesen van, akinek ez a fajta ülés nem jó, mert mások a méretei.
(még volt pözsó is, az is jól ülhető volt)Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
őstag
Sziasztok!
Hamarosan, 1-2 hónapon belül le fogom cserélni a mostani MK4 kombi Focusomat. 7-8M-ig szerintetek mit érdemes venni? Ennél kisebbet nem szeretnék. Mindenképpen magyar, garanciás autót keresek, led fényszóró kell. Kombi jön be legjobban, de akár crossover is lehet, szedán nem annyira jön be. Minőség fontos és megbízható autót keresek. Üzemanyag mindegy, de 3-4 év múlva eladható legyen, manuális váltót preferálom. Elektromosat is néztem, mert tudnám itthon tölteni és ki tudja mi lesz az üzemanyag árakkal, de az Ioniq nem túl minőségi és nem is tetszik annyira, ami még beleférne a keretbe azok meg kicsik. Egy Kia E-Nirot azért elfoganék.
Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
-
Doki16
addikt
válasz johnny82 #205581 üzenetére
Ha megbízható hibrid kell akkor Corolla kombi a te választásod. Az ioniq hibridekkel csak a nyűg lesz mert DCT váltósak. Nem mennek tönkre annyira sűrűn, csak még azt is figyelni kell pluszban.
A keretedből kijöhet egy 2 éves Corolla ami még 10 éves koráig hibrid garanciás.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
rbalint88
addikt
válasz johnny82 #205581 üzenetére
Es az evi 18-20k km hogy oszlik meg, foleg varos, foleg autopalya vagy orszagut? Nekem egyebkent a tippem a minoseg miatt egy skoda octavia, seat leon vagy vw golf kombi lenne, viszont ezek szinte biztosan csak hasznaltan fernek bele a keretbe. 1.5tsi motorral keresnem, ehhez az amugy sem annyira javasolt szarazkuplungos dsg van (be lehet vallalni azert), biztos jol eladhato lesz es mar alapvetoen kiforrott konstrukcio. A kifutott generacioval varhatoan kevesebb gond lesz, de be lehet vallalni az ujakat is.
Tulnyomo reszt palyazashoz se a hibridet, se a villanyt nem javaslom, ha a minimum 140-es utazot szeretned tartani. Lehet azokkal is, csak nem arra vannak optimalizalva.Gombinyo: ceed es corolla is kisebb belul az aktualis focusnal, ezert nem javasoltam oket. I30 hatso labter konkretan vicc: [kép]
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Gombinyó #205582 üzenetére
Az új Ceed SW nagyon bejön, pláne a GT Line, de ez már 9M, ahogy az Octavia is, ami nagyon bejön még.
mod: Ceed gold felszereltséggel beleférne.
#205583Doki16: nem feltétlen kell hibrid. 1-2 corolla hibrid videót néztem, lehet ki kéne próbáljam élőben, mert a hibrid búgása nagyon nem jön be így videóból. Kívülről különben tetszik.
#205584rbalint88: Kb 20-30% város, a többi pálya, országút vegyesen. A fentebb linkelt Octavia nagyon tetszik kívül-belül, de 9M. Mod: Ebben a mátrix led fényszóró az nagyon kéne.
Inkább spórojak még?
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz johnny82 #205578 üzenetére
Pálya miatt PHEV lenne ideális szerintem. Használtra tudsz Mapfre és társai garancia biztosítást kötni - tippjeim ennek fényében nézd Szóval Passat GTE talán ami legjobban megfelel az igényeknek ahogy van, esetleg Volvo V60 D6/D5TE (nyűgösebb és kisebb, de dízel), vagy ha spórolsz még, akkor Mercedes C Klasse 300de hajtással (szintén dízel, pályára szvsz az való, bár a TSI is elég jól tud fogyasztani).
-
őstag
válasz molnarpeter #205586 üzenetére
Gondoltam rá én is, hogy nekem jó lenne egy phev. A Passat GTE nagyon tetszik, de ez a videó rendesen elvette a kedvemet tőle. Volvo V60 FB csoportban meg rengeteg hibáról olvasni. Megbízható autó kell, ami elindul minden nap. Mercit még nem néztem idáig, megnézem.
mod: megnéztem, nem tetszik.
#205584rbalint88: Leont se néztem még eddig, de tetszik. Minőségre milyen? Az új is tetszik.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz johnny82 #205587 üzenetére
Ajánlom a hazai és nemzetközi GTE csoportokat, fórumon Doki16-nak volt-van (Golf, Passat). A videóról annyi a véleményem, hogy minden adatot amerikai forrásból vettek, ehhez képest GTE nem is létezett azon a piacon Motor nem nyűgös, már szíjas, és a DSG is a jobbik olajos kuplungos, tartósabb fajta, 60 ezrenként gyárilag előírt olajcserével, best of VAG válogatás. Drága hiba lényegében a mechatronika szokott lenni, magas futás és elhanyagolt (+szűrő nélküli) váltóolaj cserék mellett érthető szerintem. Akku beázás történhet hűtőfolyadékkal, erre volt konkrétan visszahívás, szerencsés esetben kaphatsz akár újat is helyette. Adaptív LED engem megvett kilóra, nagyon jól működik. Távvezérlő alkalmazás (WeConnect) nyűgös, bár néha reinstall is elég. Összességében ha nem ez, akkor valami egyszerű-gyakori és persze keveset fogyasztó dízelt keresnék, excel segít
-
őstag
válasz molnarpeter #205588 üzenetére
Nagyon-nagyon tetszik. Ha mégsem problémás, akkor nem vetem el. Bár nem garanciás.
-
Vismajor01
addikt
válasz johnny82 #205587 üzenetére
Hol olvasol ilyet? Én is tag vagyok, ilyen autóm is van de azért olyan sokról nem olvasok
És azért elkell ezt osztani...Belépsz Prius csoportba ott mi vár majd?
Ugyanis általába azok irnak a csoportba akiknek gondjuk van az autójukkal Én pl nem, mivel semmi gondja.
Amondó vagyok, hogy megbizhatóságban v60>gte, bár a GTE még nagyon új. De a v60ban megcsinálod az alapból elbaltázott gyári dolgokat (kormánymű, klimakompresszor) és utána sztem elég hűséges társ.
Én is vacilláltam sokat de a 2.4-es 5 hengeres meggyőzött, az egy nagyon jó konstrukció.
ellenben voltam 3 GTE talin és mindenhol azt mondták, hogy 200 fölött nem vennének, és hogy elég sokat kell rákölteni. Mikor mondtam h feleségem sokallta az évi 250 ezret amit Priusra kellett költeni, eltanácsoltak egyöntetűen a tipustól
Nálam az egyetlen különbség a GTW és a Volvó között a csomagtér és a benzin-dizel. Ha lett volna 8 misim akkor GTE-t vettem volna én is, de a csomagtér miatt csak is.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Vismajor01 #205591 üzenetére
Amit a GTE-re akkor kell költeni, ha esetleg elromlik, hasonló összeget a V60 egyszer bekéri fixen, hogy megbízható legyen, ha előző tulaj már megcsinálta, akkor nem fáj. Mondom ezt úgy, hogy D6 kéne inkább
-
őstag
válasz Vismajor01 #205591 üzenetére
19-ben vettem a Focust. Akkor merültem bele a V60-ba. Már nem emlékszem pontosan mik voltak a hibák. Nagyon tetszett, de nem mertem bevállalni. A GTE nekem jobban is tetszik.
Elmentem ma a Skoda márkakereskedésbe, hogy megnézzük az Octáviat. 1.5 évre vesznek fel rendelést... Az összes készleten lévő autójuk el volt adva, pedig volt egy pár a szalonban. Nekem is és a páromnak is nagyon tetszett. Bár nem kombi volt kiállítva, csak egy ötajtós, de az is hatalmas volt. Szép, modern.
Ha mondjuk ki tudnám tolni a keretet 9-re, akkor más autó is képbe kerülne? Eddig az Octavia van az első helyen, a led matrix miatt is és mert elég nagy és garanciás.
[ Szerkesztve ]