-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Minőségre vagy kialakításra nem tetszik? Ha az elrendezéssel van bajod, esetleg nezz meg egy Suzuki Scrosst vagy Vitarat, picit mas, de hasonlóan jó technika van bennük mint a toyotaban. A benzin hibrid amugy jo irany, ebben pedig a toyota au egyik legjobb. A ket említett suzuki csak mild hibrid, de azok sem rosszak. Esetleg a suzuki swace-re is nézz rá, abban egy az egyben a Toyota corolla hajtaslanca van, de lehet a belter kicsit jobban tetszene.
-
N.Szil
tag
Néz meg egy Toyota C-HR Hybrid 8.930 0001 Ft-tól elég pofás.
-
őstag
Ilyen felhasználásra felejtsd el a Corolla Hybridet, túl hangos és gyenge a heti 2x200 kilométerre. 1 év alatt raktam az enyémbe 33.000 kilométert, de városon kívül utálom a kocsit.
Persze ha Te az a fajta vagy, aki 110-zel csorog a külsőben, akkor nem szóltam.."Less but better" - Dieter Rams
-
vzsryl
nagyúr
A későbbi eladhatóságon sokat segít az elektromos rásegítés, főleg ha plug-in, de ugye azok nincsenek 10M alatt, szóval vagy lágy hibrid vagy sima hibridet tudsz lőni, és főleg Toyota-t.
Ez után a következő szint a turbó benzin, aminek az eladhatósága sokkal jobb a dízeleknél. Ha felmész bármilyen hirdetési oldalra, akkor már évek óta jól megfigyelhető, hogy az újonnan több százezerrel drágább dízelek használtan akár milliókkal is olcsóbbak lehetnek. Ez az olló inkább csak nyílik, de biztos, hogy nem csökken.
Aztán jön a "legalja", a dízel. Itt már ahogy említettem is, nagyon durva az árzuhanás, és a közutálat is egyre nagyobb.
Ilyen nagy összegből én az első két opcióból választanék. A modern turbó benzin motorok fogyasztásától sem kell tartani.Ha az anyagminőséggel problémád volt a Corolla-nál, akkor esetleg nézz a Golf 8-ra, hátha azt jobban elviseli a gyomrod. 1.5TSI-vel még sok évig jó járgány lehet, és az eladhatósága se kérdéses, hisz Golf.
(A szívó benzinesekről azért nem írtam, mert 2021-ben, új autóként én már nem vennék szívó benzint 8 henger alatt. Ez utóbbit is csak azért, mert rengeteg rajongója van, és pár év múlva hatalmasat fog nőni az áruk, mivel nem gyártanak belőlük többet.)
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
molnarpeter
nagyúr
A3 Sportback 35 TDI ha le tudod alkudni megfelelő összegre és jó egy szerényebb felszereltséggel, szerintem kompakt méretben elég pályára való típus. A VW konszernen belül ennek kéne legjobban hangszigeteltnek lenni (szóval pl Golfnál elvileg csendesebb), 2.0 dízel kényelmesen alacsony fordulaton és jó fogyasztással tud hosszú utakat teljesíteni, meg azért a megbízhatóbb motorok közé tartozik pár éven túl is. Esetleg A 180 d lenne ennek a párja Mercedes oldalon.
Igazából erre szerintem a legjobb egy dízel konnektoros hibrid lenne, mint pl. a C 300 de , azzal a rövid utak mennének villannyal (tényleg abszolút használható hatótávja van), nagyobb távokra kéne csak motort indítani... de abból már használtat kéne nézni Viszont én maradnék a földszintes autóknál, crossover vonal csak plusz fogyasztás és zaj egy hosszabb úton. -
KubanitoS
veterán
1.8 122 le, szerinted?
A hybrid egy tök jó dolog, de nem autópályázásra van kitalálva, hanem a kisebb-nagyobb vidéki utazásokra és városi forgalomra, a célja a minél optimálisabb fogyasztás és a környezetkímélés. A rendszer kapcsolgatja a benzinmotort ki-be, az elektromos motor városi araszolgatásban nagy segítség, ekkor a benzinmotor csak rásegít a gyorsításra.
Autópályán az egész lényege veszik el, mivel a benzinmotornak mennie kell non-stop a nagy tempó tartásához. Extrém esetben, ha folyamatosan padlózza az ember, akkor az is előfordulhat, hogy a hibrid akksi teljesen lemerül, mivel az rásegít a hajtásra. Nem erre van kitalálva a kocsi.
Ettől függetlenül ha tetszik a technológia - ebben a Toyota azért nagyon jó - akkor én a helyedben ránéznék egy 2.0 hybrid Corollára (csak a kombi van ilyen motorral szerelve), az már azért biztosan jobb, de egy kicsit drágább is. Amúgy félreértés ne essék, lehet autópályázni egy efféle autóval (ez néha elkerülhetetlen), de nem 150-160-nal folyamatosan haladva, letolva mindenkit magad elől, hanem szépen nyugisan tartva a 120-130-at.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
őstag
Nekem 1.8-as van, a 2.0 egy fokkal jobb ha az erőről van szó, de az sem a belső sávot tisztító kategória. És sajnos attól még továbbra is tartom, hogy hangos és kényelmetlen az ülése hosszú távon, ami motorfüggetlen tényező.
Csütörtökön 3,5 órát araszoltam összességében Budapesten a dugóban, na oda mondjuk hibátlan ez a hajtáslánc.
Szerk.: A fogyasztás pedig bőven 6 liter felett lesz, ha sokat pályázol. Itt vannak az én spritmonitoros értékeim: [link]
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
nagyúr
En automatat kerestem, az sehol sem volt keszleten Corolla mar nem fert bele a keretbe, 9+ lett volna ha jol emlékszem. Hyundai-ra szeptember környékén mondtak jövő majust, tehát olyan 7-8 hónapos gyartasi idővel lehet naluk kalkulalni. Kia-nal 3 honap körüli gyártási idot mondtak a manualis valtosra, 5-6 honapot az automatara.
Corollat nem néztem meg vegul eloben, de az i30 meg a ceed az egy kutya. Kicsit mas a design, meg mas a konfigolasi lehetoseg, de kb ennyi a különbség.
Ja, vegul ceedet rendeltunk nekem, gyartasi sorban levo lett foglalva, igy szint nem valaszthattam (csak 2 lehetőség volt), de elvileg decemberben gyartjak le. (Novemberben foglaltuk le)
[ Szerkesztve ]
-
KubanitoS
veterán
Az autó maga jó döntés, nem fogod megbánni. Nem is tudtam, hogy a HB változatba is lehet venni a kétliteres motort. A szállításról csak annyit, hogy készülj fel, nehogy meglepi legyen a dologból és februárban már hívjanak, hogy itt az autó. Velem pontosan ez történt, az áldozat egy hybrid Yaris, amelyet szeptember utolsó napjaiban rendeltem gyártásból, hogy majd jövő április-május tájékára kényelmesen megérkezzen. Pénteken megyek átvenni...
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
Az nem gond, ha csajos, mivel csajomnak lett megvéve.
Nekem kifejezetten gyártási időpontot nem mondtak rendeléskor, azt mondták minimum fél év, de inkább több. Valami olyasmit mutogattak szeptember végén, hogy augusztusban rendelt hibridek gyártását már visszaigazolták, miközben júniusi sima benzineseket még nem. Aztán ez lett a vége... A helyedben január végén egy telefont megejtenék nekik, hogy le van-e gyártva a kocsi.
[ Szerkesztve ]
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
vieri2000
tag
Szia! csak 1 mft van a kettő között De szívem szerint hybridet vennék. De vannak határok. Jelenleg Toyotám van 2001. sedan 370e km van benne nem is adom el. Talán ez is befolyásolja a döntést. De mivel hitel is lesz azért nem mindegy hogy 9% (Suzuki) vagy max 6%(Toyota) de elismerem az S-cross ár arányban felszerelteb.
-
Köszi! És neked is Gombinyó!
Más téma, hátha valaki ért hozzá:
Egy autó miért kaphat új rendszámot? Feltételezem nem elhagyták.
Adott egy 2017-es magyarországi autó aminek egészen 2021.májusig P-vel kezdődő rendszáma volt, most pedig már STH...
Taxi volt korábban? De a taxi rendszám sárga...nem? És a korábbi műszakis illetve eredetvizsgás képeken 'normál' rendszám van rajta, P-vel kezdődő (nem próba )A futásteljesítmény sem mutatja, hogy extrém sokat futott volna.
-
vzsryl
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
azert manapsag nem nagyon mennek az emberek 130km/h felett, akkor se ha amugy tudna az auto
decemberben jottem haza ausztriabol, ott 100km/h van az A2-s autopalyan nagyon-nagyon-nagyon sok helyen, tenyleg tempomat 100-l lehet menni orakat es alig eloz meg vki, mert vagy egy alagut miatt van 100km/h sebkorlat, vagy vmi lakott telepules miatti IG-L 100km/h van, vagy atlag sebessegmeres van, vagy csompont miatt van 100km/h, jottem kb 300km-t az A2-n es alig mentem par km-n at 110-120km/h felett, de mas se nagyon akart, es valszeg nem ok nelkul tettek igy holmi A45 AMG-vel se igy meg a A6 3.0 V6 TDI-vel , amiknek a 200km/h-s utazo se kottyanna meg eppen
hugomeknal is Villach melletti telepulesrol levezeto ut Villach-ra 12km-n 3-4 fix trafipax van telepitve, es azert kanyarog is az ut a hegyrol lefele, 920m magassagbol ereszkedik le 450m-re ennyin, szo szerint csak gurulsz lefele, meg bele-bele kell fekezgetni is
meg ott a tolerancia is joval kisebb, meg kifele menet 50 helyett 56-l levettek vmi stajerorszagi falu kezdetenel, ahova egy lejton erkezve gurulsz be (nyilvan tudjak hova kell kiallni... ) 50EUR (=18k)
ennyiert itthon meg se buntiznek
szoval lassan tenyleg hiaba vannak 250-300+ loeros meg sokhengeres biturbos autok, csak lepten-nyomon beszopnad veluk
azt a tempot, amit meg legalisan el lehet erni autopalyan, egy sima 1.3-s Yaris is fogja tudni... az 1.0-s az nem annyiratöbb drón kell ;P
-
Vismajor01
addikt
Nem annyira specialis ez, de sztem ha alapból nem egy szar autó es volt gazdaja akkor nem feltétlen kell beleonteni a milliokat. Most is premium autóm van, ezt is 5 millaert vettem es az elmult 6 ezer kilometerben csak uzemanyagot kellett fizetni bele. Tekintve h a kov premium második auto lenne es ezt a 6 ezres futast valszeg 2 év alatt éri el ezért én annyira azért nem aggódom.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
hobizoli
nagyúr
ja
sogornak is van egy F31 335XD-je, havi atlag 150k borul ra
ha eppen 3 honapig nem, akkor 4. honapban keri a 5-600k-t akarmire
egy igazi penztemeto
2 eve marciusban vette, azota 3.5+ millio ment el ra
most ket turbo felujitas 450k-t mondtak neki, en erre azt mondtam inkabb szamoljon ugy, hogy 600k lesz az
erre vigyorogva demiéé? mert meg nem volt olyan szereles ezen az auton, ami az elore besaccoltbol megallt volna, mindig 20-30%-l tobbe kerul vegul, mert ja meg ezt is kellett, meg ja meg azt is
meg mondtam mar neki tavaj azt is, hogyha ennyire szerelmes ebbe a bodeba, akkor vegyen egy 316-318D-t ugyanebbol, ami 115lo ill 143lo, azt megiratja 160+ lora, 160-170-t-az is siman tud menni az autopalyan, pirosnal meg a dugoban meg pont qrva mind1 mivel all
de egy 5 millio lenne a zsebeben mostanra az ardiffi meg a fenntartasi koltsegek miatt
8-9k EUR-rt van ilyen autotöbb drón kell ;P
-
veterán
igen, de mit csináljon, ha ő most szeretne élményautózni, nincs ideje 1-2 évet várni, nem akar, stb. mondjuk a finanszírozás is rohadt drága lesz, vége az olcsó hitel időszakának.
"Szerintem 2-3 eves koraban meg siman tobbet fog erni, mint amit en fizettem erte" - ez ugyanúgy előfordulhat, mint az ellenkezője. esetleg addigra minket is szarrábombáz valaki, és akkor meg a madmax világban felbecsülhetetlen lesz a kocsi.
[ Szerkesztve ]
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
KubanitoS
veterán
Ilyen kicsi keretbol rizikozni lehet csak
Pontosan így látom én is, annyi különbséggel, hogy nem is olyan kicsi az a keret, de ide mégis kevés. Ha én összegyűjtenék egy jelentősebb összeget, egészen biztosan nem ugranék bele a bizonytalanba. Akkor inkább legyen még türelemmel az ember, dobjon rá amit kell és legyen egy 100%-ban megbízható autója, amibe örömmel száll bele. Mert ennyi erővel arra is van esély, hogy valóban rá kell dobni még egyszer annyit, aztán ottvagyunk az újautó ára körül, csak nem éppen egy új autóval.Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
őstag
Utolsó 400 kilométeren nekem tiszta városban 5,5-et evett a Rav4 Fwd hibrid, kb el sem hiszem (ezért ez kúti utánaszámolás eredménye, nem kocsi önbevallása). Nem könnyű a lábam, a suzuki scross 1.4t allgrip automata nálam rutinszerűen benyakalta itt a 10-et (mondjuk azon a start stop ki volt iktatva, nyilván a toyotán nem).
Új hozzászólás Aktív témák
- Futás, futópályák
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Spórolós topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Telekom mobilszolgáltatások
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen házat vegyek?
- További aktív témák...