-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
Sziasztok!
Apró autót szeretnék venni napi munkábajáráshoz.
Helytetőn lakom, ahol meredek az út felfelé és rossz az út.Napi átlag 25km-t mennék vele, melyből a fent említett meredek, rossz szakasz kb 3km, a többi főútvonal.
A kezdeti költségekre lefgeljebb 500 ezer Ft.-ot szánok. Ebben a vételár, átírás és a kezdeti fontos cserélendő dolgok legyenek benne.
Ami fontos:
- minél gondtalanabb fenntartás: kevés komoly meghibásodás
- minél alacsonyabb fenntartási költségek: fogyasztás + alkatrészekHa választanom kell probléma típust, akkor inkább elektromos bajai legyenek, mint mechanikus, vagy motorikus, és pláne ne legyen hajlamos a rozsdásodásra.
Amit a leírásból látszik, valami szög egyszerű mini autót szeretnék.
Fiat Seicento volt egy ideig a kiszemelt, de az 1.5-ös törésteszt ijesztő.
Fiat Punto II-n (2000-2003-as modell, a ráncfelvarrás elötti laposlámpás) gondolkodom most, de olvasok pár motorikus problémáról, mely a hengerfej tömítés hibájából adódhat. Nem tudom, ezek mekkora gondot jelentenek a gyakorlatban.
Honda Jazz is felmerült, de kicsi tartok a drága alkatrészektől és a rozsdától.Ha netán válogatási lehetőségem is lenne, akkor a vezetési élményt is figyelembe venném.
A Seicentóban pont ez fogott meg; nagyon mechanikus, ami kicsit gokart-os élményt adott.Bármilyen javaslat jól jönne.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz Richard! #179197 üzenetére
Kössz a tippet!
Utánaolvasok.Esetleg jöhet még tipp; nem gáz, ha van választék. Esetleg érvek, ellenérvek a lenti Fiat-októl, Lupóról is jól jön.
Minél több vélemény, annál jobb.Köszi előre is!
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Sziasztok!
Autót szeretnék venni napi ingázásra olcsón.
Az igények:
- 300 alatt meg kellene úsznom kezdeti szervizzel együtt
- benzinest szeretnék
- maximum annyira rohadjon, hogy egy évig ne kelljen hozzányúlni és:
- el tudjam adni értelmes áron egy év múlva
- seicento, matiz méreténél nagyobbat szeretnékAmire használnám:
- napi ingázás rossz úton, meredeken, dugóban
- ház felújításhoz cipekedés, vagyis előny a ledönthető hátsó üléssorAmi nem érdekel:
- hogy mekkora az autó (a fenti korlátozáson kívül)
- felszereltség: Lada 2107 szint elég nekemFiat Punto 2-t és Citroen Saxo/Peugeot 106 típusokat néztem eddig, mert a Corsa-k közül alig találok olyat, ami nem rohad nagyon. Nagyobbakat is nézek még amint időm engedi, hátha.
Bármilyen tippet szívesen veszek.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz alázógyík #184060 üzenetére
Sajnos tudom, de azért reménykedem abban, hogy találok egy minimál felszereltségű nem nagyon rozsdás példányt, amin max olyan dolgok rosszak, amik engem nem érdekelnek.
Ismerőseim is ebben az árkategóriában vásárolnak, és azért nekik sikerül kifgniuk használható autókat. Csak nekik van rendes tapasztalatuk, nekem meg nincs.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz Core2duo6600 #184057 üzenetére
Köszi!
Igazából sajnos nincs sok tapasztalatom egyikkel sem, de ha azt mondjátok, hogy megéri ennyiért Focust venni, akkor utánanézek.
És a két F Astrás tippet is köszi!
Az ilyen Citroen Saxo, vagy hasonlókat kerüljem?
Nem feltétlenül kell ennél nagyobb csomagtartó, ha az üléseket le lehet hajtani.
Ha nem lehet, akkor persze kell.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Sziasztok!
Autót szeretnék venni, leghamarabb tavasszal, de ráér később is, lényeg, hogy alaposan utána akarok járni a megfelelő típusnak.
Használt jön szóba elsősorban, és úgy 5 évre tervezek vele.Ami alapvető:
- legalább Astra méret
- benzinmotor
- legalább 100le/1t arány
- 6 seb. kéziváltó
- értékelhető vezetési élményAmi szintén fontos:
- ülésfűtés
- légkondi
- legalább 400l csomagtér
- jól bírja a kátyús utat
- ne legyen hírhedten drágán javítható típushibája
- olyan helyen ne rohadjon, amit drága javítani
- fontos javításokkal együtt (hajtáslánc, futómű, fék pöpec állapotra hozása), és kezdeti költségekkel együt, jó állapotú téli és nyári gumikkal együtt álljon meg 4 millióban
- később se legyen drága javítani. Közepes költségszinttel kibékülök.A kombi kasztnit kerülném, de ez nincs kőbe vésve.
Hosszú távokat mennék vele főleg, így fontos az autóúton mért fogyasztása, legalábbis benzinesekhez képest - természetesen nyugis vezetési stílus mellett.
Korban nincs megkötés. Ha egy öreg problémamentesebb típust jó eséllyel kifogok jó állapotban, az ellen sincs kifogásom.
Ha túl sokat akarok túl kevés pénzért, szóljatok!
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Sziasztok!
Nem tudom mennyire OFF, remélem, nem.
Megvan a kiszemelt autó, de nagyon vidéken.
Szeretném valami nagyon alapos szerelővel átnézetni, de ez logisztikát igényel a távolság miatt, türelmet az eladó oldalán, stb.Ti hogy szoktátok ezt intézni, van bevett szokás?
Nyilván meg tudom beszélni az eladóval az egészet, de hátha van valami íratlan szabály, szokás, amit jó, ha tudok.Az első autómat túl könnyen vettem meg, nem akarok a másodiknál ilyen hibát elkövetni.
Kössz előre is!
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz szabonagyur #206273 üzenetére
Köszi!
Magánszemélynek tűnik a hírdetés.
Okés, akkor még alaposabban utánakérdezek a típusnak. Mondjuk most itt:
2015-ös Peugeot 308 THP 1.6 turbós benzines "Prince" motoros.
Mik a lehetséges durvább hibák?
A prince-ről hallottam sok rosszat, de állítólag ez az évjárat már jó.Qru: Köszi neked is!
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Sziasztok!
Autót szeretnék venni a következő igényekkel:
- benzines (szívó, vagy turbós is lehet)
- legalább 100 ló/tonna - nem nagyon elszállt fogyasztással
- 6-os kéziváltó (semmilyen automata nem jön szóba)
- legalább Astra méretMivel fontos számomra, hogy kifejezetten kulturált legyen a belső tér, a fiatalabbak közt keresek 2013-2014-től, de azért picit korábbiakra is nyitott vagyok, hátha.
Amiket eddig néztem:
- Fiat Bravo Multiair turbo 140 ló (sajna, alig van eladó néha)
- Astra K 150 ló (Vezettem, a váltója nekem kicsit lassan kapcsolhatóblnak tűnt.)
- Peugeot 308 II, 156 lóElőny lenne, ha a futómű rosszabb úton is stabil lenne a kanyarokban.
A VW konszern termékeinek a belső tere nagyon nem tetszik, és a Focus sem a szívem csücske belül, de megfelelő indoklással engedek ezekből.
A japánokat még nem néztem.
5 misi a keret, amit nem kell feltétlenül kihasználni (pl. Fiat Bravo)
Kössz előre is!
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz vzsryl #206348 üzenetére
Köszi a választ!
Milyen téren űrhajó az Astra a Bravohoz képest?
A fedélzeti csipogó kütyük sokaságát észrevettem, de az engem inkább idegesített, mintsem értékelném.
Pl. futómű terén hogy állnak a mindkettőnk által felsorolt típusok egymáshoz képest?Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz Tothgera30 #206351 üzenetére
Köszi!
Miért az Astra?
Sokat segítene, ha érteném a döntés mögöttes logikáját. :)Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Köszi mindenkinek a választ!
A futómű (tapadás, irányíthatóság) fogja eldönteni, mert - ahogy ti is írjátok - a multiair nyűgjeit bőven ellensúlyozza az alacsonyabb ár, és a régebbi konstrukció pl. magasabb zaját is ellensúlyozza az új autókba épített sok csipogó (számomra) idegesítő mivolta.
A K Astrában pl. nem találtam olyan beállítást, hogy a vezetést támogató dolgok indításkor ki legyenek kapcsolava.
Ha tudtok ilyen opcióról, az segítene felé billenteni a mérleget.Ismerősöm 136 lovas dízel K Astrájában pl. nincs is benne a watts stabilizátor, remélem, a 150 lovas benzinesben benne van.
Kérdés, hogy pl. egy Bravohoz képest mennyivel jobb.A VAG konszernes autókkal és az említett japánokkal még barátkozom netes források alapján.
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz Cece04 #206570 üzenetére
Egy bontandó, de még üzemben tarzott autót egy hasonló úr vett át tőlem ingyen, mert a bontóba leadáshoz nekem kellett volna fizetnem.
Az volt a trükk, hogy hozott egy előre kitöltött adásvételi szerződést, ami valószínűleg kamu adatokkal volt megírva, és persze nem írta a saját nevére azóta sem.
Bejelentettem persze mint eladó a kormányablakban, így felelősség nem terhel, de azóta is kapom a leveleket, hogy az ilyen meg olyan járási hivatalnál van éppen az ügy, mert még mindig én vagyok az üzemben tartó.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Sziasztok!
Játszós autót keresek 1.5 millióig, nagyon-nagyon max. 2 milláig, de utóbbi esetben nagyon faszának kell lennie.
Ami fontos:
- erős szívó benzines motor
- strapabíró futómű
- kéziváltóVezetéstechnikai tréningekre, házi gyakorlásra akarom használni, pl. kézifékes fordulás, 180 hátra, szlalom, meg minden ehhez hasonló dolog.
Normál használatra is alkalmasnak kell lennie (pl. klíma feltétel).
Az autó viszonylag kevés km-t fog menni, de azt zúzósan.Fiat Stilo Abarth a szívem csücske az 5 hengeres, 170 lovas motor miatt, de nincs belőle eladó kézi váltóval, ezért keresek alternatívákat.
Előre is köszi!
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz tboy93 #207022 üzenetére
Nem szívesen vennék cabrio-t a normál használhatóság miatt, de mivel nagyon jókat mondanak róla, benne van a pakliban.
De csak ilyen zs.) tervként.Most, hogy ez felmerült, preferálom a fix. keménytetőt. Ha lehet. :D
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Sziasztok!
Kifejezetten kicsi városi rohangálós autót keresek a családba.
Ami fontos:
- kulturált belső tér, vagyis túl öreg ne legyen
- minimális fenntartási költségek, beleértve a fogyasztást is.
- maximum ár: 1 millió ft, de nem kell kihaszbálni feltétlenül a a keretetBenzin/dízel mindegy, márka mindegy.
Köszi előre is.
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz tboldi #207305 üzenetére
Köszi!
A kukturált belteret nem a design-ra, hanem az állapotra értettem; első kötben úgy 2012-től nézek autókat.
Y-ból nem találtam milla alatt ilyet.
Egyelőre pl. Chevi Spark-ot néztem, de nem.tusom, higy költségek (fogyasztás, szervíz) terén milyen.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz rbalint88 #207317 üzenetére
Nekem csak az számít, hogy max 2 ember tudjon a városban közlekedni vele minimál fogyasztással és minimális fenntartási költségekkel úgy 5 évig még.
Olvastam tesztet a régi Spark-róly ami még olyan, mint a matiz, abban a jobb láb folyton hozzáér a középkonzolhoz.
Na, ez már határeset, az ilyesmit csak indokolt esetben tűröm el. De szerencsére a 2010 utáni típusban ez elvileg nem okoz gondot.
De a Spark csak egy példa, bármilyen más kerekes esernyő megteszi, de max. Corsa méret jön szóba, de jobb lenne annál kisebb.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Sziasztok!
Kisebb méretű olcsó* autót keresek legalább 5-6 évre.
Felhasználás;
80% város, rövidebb távokon és 20% telek, ahol elég rossz földút van.Ezek fontosak:
- kis méret - max. Corsa, de lehet mégkisebb is
- viszonylag nagy hasmagasság (nem SUV-ra gondolok, csak ne akadjon fent mindenen, mint a 308-am)
- olcsó (üzemanyag, fenntartás, vételár, stb.)
- legyen hozzá 5-6 év múlva is alkatrész jó eséllyelElőny, de nem feltétel:
- légkondi
- nem rohadós karosszériaOlyan 1 millióm van arra, hogy átvizsgáltassam, megvegyem, átírassam, a szükséges szervízeket megcsináltassam rajta, és megvegyem hozzá a felniket, gumikat (ha nincsenek téli/nyári kerekek), stb.
Mit javasoltok?
Kössz!
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Köszi mindenkinek a választ, végignézem a javasoltakat.
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Sziasztok!
Családtag kért meg, hogy keressek neki autót a másik mellé.
A másik nagy, modern dízel, kell egy kicsi, ami bírja az ovijáratot hosszú távon.
Egyetlen igazán fontos dolog van, hogy a lehető legkevesebbet kelljen költeni rá hosszú távon, vételárat és benzint is beleértve.
Ha vannak is bajai, olcsó bajok legyenek, és legyen alkatrész.Én valami 2000-es évek eleji PSA kiskocsira gondoltam; 106/Saxo, mert a közelükben van egy PSA szervíz, amivel nekem jó tapasztalataim voltak a 306-osommal.
A kis fogyasztás miatt nekem eszembe jutott az 1.5 szívó dízel is, de nem tudom, hogy ezek hogy vannak a sok hidegindítással. No meg füstölőset sem szeretnék javasolni.Bármilyen ötlet jöhet.
Előre köszi!
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz molnarpeter #219337 üzenetére
Nem tudom, de amúgy is kell másik verda, mert a férj Bp-re jár a naggyal melózni februártól, kelleni fog egy másik is, mert időben nem fog beférni egy kocsival minden.
#219332 Rodzser Mór: Kössz!
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html