-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
vzsryl
nagyúr
válasz TeeJay #207549 üzenetére
Az 1.8-as B Zafira-val mi volt a baj? Az lecsukott ülésekkel majdnem Combo szint, és a motorja az egyik legmegbízhatóbb a kategóriában, ráadásul rengeteg alkatrész gombokért van hozzá minden utca sarkon.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
molnarpeter
nagyúr
válasz TeeJay #207549 üzenetére
Egye fene, akkor legyen egy Toyota Hiace régi kamrás szívó Dénes. Hegeszteni mondjuk nem árt tudni, de viszonylag tartós szekér. Vagy Caddy 1.9 (régi)/2.0 (újabb) SDI, mert szívó dízellel nyugodt az élet. Sőt, Transit Connect 1.8 TDDI is élhető, csak fel kell henkölni rá egy mechanikus adagolót
Továbbiak a józan észhez közelebb:
Dobló/Combo Fiat benzinesek olcsón fenntarthatók szerintem. A 2010 utánit ismerem picit, hátsó spirál rugó miatt talán személyautónak is kényelmesebb, bár nagy terhelésre kevésbé való. 1.3 dízel részecskeszűrővel annyira nem az igazi, 1.6 ideális, de az és a 2 literes esetén is olajpumpa tömítés problémát orvosolni érdemes.
Skoda Roomster 1.4-1.6 szívó, netán 1.2 TSI, 1.9 PD TDI?
VW Caddy benzinesek is vállalhatóak, plusz 2.0 PD SDI és 1.9 PD TDI?
Cégre véve egy ÁFA máris lejönne, de személyautónak kisebb a fenntartása… -
vzsryl
nagyúr
válasz TeeJay #207552 üzenetére
Amiben nincs, abban is van már 300k km. Ez olyan, mint a "ha lenne pálinka, akkor már nem lenne".
15-20 éves a nagyja, és ilyen autókkal utaznak is rendesen. Ha csak évi 15-20k km-rel számolsz, akkor a 300k a reális.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
molnarpeter
nagyúr
válasz vzsryl #207551 üzenetére
Abból az 1.9 dízel is korrekt (euro 3 dpf nélküli lenne a legegyszerűbb), illetve ha ez a 16 szelepes, a szívósor csappantyúktól érzékeny búcsút vennék. Faék common rail viszonylatban, sokat elmegy bármi gond nélkül általában.
Scudo/Jumpy/Expert trió is volt 3 üléses, kérdés a generáció, hirtelen passz.
Egyterű vonalra S-Max, Galaxy is odaférhet. -
TeeJay
félisten
Köszi, annyi autót írtatok, fél év lesz mire tudok dönteni.
Opel Combo magasabb így több cucc fér be igaz egy 3,5kW-os klíma doboza nem vészesen magas. Zafira is jónak tűnik ott meg a hátsó sor tologatható így gyerek is befér ha utazni kellene. Benzin vs dízel kérdés is fene tudja mi a jobb.
Öcsém Peugeot Partnert vett valami 2000-es évek elejei gyártmányt 180e km-el
Azt mondta jobb klímázni mint a kollégájának a VW Touranja (az is 15+ éves lehet)
Szóval olvashatom melyiknek mekkora a puttony és hol fér el legjobban 3. személy hátulMixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
vzsryl
nagyúr
válasz TeeJay #207556 üzenetére
A dízel nyomatékosabb, ezért jóval dinamikusabb, és kevesebbet fogyaszt. Viszont bonyolultabb szerkezet, több olyan (ritkán)kopó alkatrész tartozik hozzá, amiknek a cseréje költséges. Milyen távokra tervezed a kiszállásokat? Ha csak helyben, vagy 20km-es körzetben, akkor a dízel be se melegszik rendesen. Ha hosszabb távokra is sűrűbben használnád, akkor viszont már elgondolkodtató.
A dobozos verdák általában könnyebben rozsdásodnak, ezért az egyterűek ilyen szempontból jobbak. Pl. a Touran és a Zafira is abszolút jók. Szomszédunknak 1.9CDTI B Zafirájuk van (ez DPF/részecskeszűrős volt, amíg volt benne), csak helyben, pár km-ekre használják (kormol is rendesen DPF nélkül), utcán tartják, de semmi korrózió sincs rajta.[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
TeeJay
félisten
válasz vzsryl #207557 üzenetére
Zafira B-ben nagyon tetszik hogy a hátsó üléssor konkrétan élére állítható és előre tolható sínen. Oda biztos befér 2 klíma meg a szerszámok. 1.8-as benzinesből van több 200e km alatt, kérdés mennyiről vannak azok visszatekerve
Apámnak volt 1.8-as 8 szelepes Vectra még, az mai napig megy annak aki megvette és 30éves lesz jövőre. VW Touran nem tudom méretben mit tud belül de öcsém azt mondta 2 klímával fullon van[ Szerkesztve ]
Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
mauimagic
aktív tag
válasz TeeJay #207558 üzenetére
Mindig csodálkozva figyelem, mikor a nagykerben látok klímást személyautóval szerencsétlenkedni, tetriszezni a dobozokkal.
Normális szerszámozottsággal nem férsz be, Doblo méret a minimum, 3 klímával az is fullon van.
Ha mindenképpen 3 személyes kell, akkor scudo méretet vegyél szerintem, ha beindul a biznisz 1 havi lóvéból veszel egy családi verdát... -
tboldi
nagyúr
válasz TeeJay #207558 üzenetére
Nem ajanlas egyaltalan, csak elgondolkodtam az elere allitast olvasva...
Vajon a Jazz-be mennyi cucc ferne be a Magic Seatet felhajtva? Gyanitom, kevesebb, mint egy Zafiraba, de azert megis.Es a sinen tologatast meglepo modon a nagyon nem praktikus Lancia Ypsilon is tudja.
[ Szerkesztve ]
-
Vismajor01
addikt
válasz TeeJay #207556 üzenetére
Én VW Transporterben nőttem fel, 1.9tdi világból ki megy. Akár 6 személyes is és szép nagy rakodó terület.
Csak 2 misi kicsit karcsú, sajnos bármi olyan autó ami pénz keresésre használható az drága, és mivel te is arra használnád ezért nyilván bármilyen személyauto kompromisszumos lesz
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
válasz tboldi #207560 üzenetére
“” Vajon a Jazz-be mennyi cucc ferne be a Magic Seatet felhajtva? “”
Ilyenkor mindig eszembe jut Twingo ülései. Az sem volt semmi a maga korában , sőt mai napig szerintem szuper .
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
imyourfriend
őstag
-
tboldi
nagyúr
válasz Luck Dragon #207562 üzenetére
Nekem a 1st gen Twingóról az jut eszembe, hogy benne ülve hozzáér a hajam a tetőkárpithoz, pedig csak 4-5 mm szokott lenni.
Néztünk egyet anyumnak még a keresgélés legelején, amikor még csak ~500k volt a büdzsé. Azt hiszem, jobban járt, hogy megvártuk az adóvisszatérítést is.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz imyourfriend #207563 üzenetére
Mk2fl-ben nem igazán ajánlott az 1.6 CR, porlasztó egyik pillanatról a másikra bedöglik és legalább drága is, inkább 2.0 CR és nagynyomású felújítás megelőző jelleggel… vagy DPF nélküli 1.9 PD, és csapágysor csere, netalántán 2.0 PD, BKD motorkóddal (2008-ig).
[ Szerkesztve ]
-
-
tboldi
nagyúr
válasz Paxker315 #207567 üzenetére
A Wikipédiáról:
"Honda uses the "Jazz" nameplate in Europe, Oceania, the Middle East, Africa, Hong Kong, Macau, Southeast Asia and India; and "Fit" in Japan, Sri Lanka, China, Taiwan and the Americas."
Állítólag Európában a skandinávok miatt lett Jazz, mert a Fit hasonlít a "fitta" szóra.
Ugyanezen okból lett a Hyundai Kona is a portugáloknál Kauai.[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz molnarpeter #207565 üzenetére
Egészen leszűkül a kör akkor, ha csak a hahu-t nézem. Szeretnék azért 6L körül maradni fogyasztásban, még tán az 1.4 TSi ha belefér az 1.2 háromhengeres nem túl meggyőző. Bár picit kompromisszum ez a 6L, évi 25 inkább 30k mellett szeretnék valamennyire a szervízköltségekre is gondolni. Korábban itt lebeszéltek a 2M körüli nézelődésről, most úgy látom az árakat inkább 3M, vagy 3.5M körül lehet mk3-as Octaviat venni, de megy fel az ára.. esetleg Rapid, abból nem tudom milyen az 1.4 dízel vagy az 1.6, 1.2-es benzinest nem szeretném abból sem.
2.0CR fogyasztásra befér 6L alá, valakinek személyes tapasztalat?
-
vzsryl
nagyúr
válasz imyourfriend #207572 üzenetére
Pályán 140 tempómattal az 1536kg-os önsúlyú Superb 5L körül fogyaszt a 140 lovas CFFB 2.0 CRTDI-vel. Országúton átlag 6.5L, városban nem tudom, mert arra nem ezt használom.
Múltkor mentem egy Kaposvár-Nagykanizsát, és ott szintén 6L alatt volt, de ott hosszú egyenesek és kevés település volt. Nehéz a lábam, szóval ehhez tartozó fogyasztással számolj. Szerintem diegho fórumtárs megoldaná 4.5L-es átlaggal.Ja, és az O3-at felejtsd el. 5M alatt most rájuk se mernék nézni. Már 2 éve is csak bontószökevény volt 3M körül.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
molnarpeter
nagyúr
válasz imyourfriend #207572 üzenetére
1.2 TSI 4 henger. 1.4-hét képest annyival egyszerűbb, hogy nincs okoskerék. Fogyasztás Spritmonitor.de
-
dong86
csendes tag
válasz imyourfriend #207563 üzenetére
Felejtős akkor, ahogy a kolléga írta maga a motor tuning nélkül sem a legstabilabb. 3-3.5 milla körül én 508-as PUG-ot [link] néznék vagy C5-ös citroent [link] , 2-2.5 között meg 3-as Meganet [link] vagy Laguna 3-at [link] vagy Mondeot [link] . Elbaszott árak vannak sajnos és a francia vonal még mindig nem emelkedett annyit mint a Skodák ára.
-
imyourfriend
őstag
válasz dong86 #207575 üzenetére
Akkor majdnem ott vagyok, hogy hajthatom tovább a 2006-os 1.5dci megane-t, ezek az autók nem adnak annyival többet, hogy 3M forintot kiadjak értük.. 5 év múlva megint cserélem, elengedve az O3-at, a Rapidot is el kell? [link] [link] Megane egész jól bírja, minimális rozsda van az alján, még nem vén de nem is mai darab. Ezen két linkelt autóval egy a baj az ország másik oldalán vannak, itt Vas megyében nem túl bíztató a kínálat.
-
nagyúr
válasz imyourfriend #207578 üzenetére
"egy a baj az ország másik oldalán vannak"
Szerencsére az országunk nem túl nagy, szóval nem értem mi a probléma
-
Doki16
addikt
válasz tboy93 #207576 üzenetére
Mondok jobbat. Ioniq-ot 6,2-ért vettük 2021 augusztusában. Most hahun a legolcsóbb, fapadosabb modell kerül 8,4-be. Ami nekünk van most 9 körül ér. Újonnan olcsóbbak voltak ezek 2017-ben.
Bezzeg az én Passatom nem ér sokkal többet, pedig nekem is Ioniq kellene[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
dong86
csendes tag
válasz imyourfriend #207578 üzenetére
A Rapid egy jóárasított kisautó az O3 is sokkal komolyabb autó. Nincs komoly baj a meganne-al én most tuti nem cserélném(bár nem tudom lesz e jobb helyzet a használt piacon), amúgy a felsorolt kocsikból egységnyi pénzért az 508/C5 páros adja a legtöbb ''autót'' kényelem, menetkomfort, szélzaj szintben az O3-at is verik.
-
Vismajor01
addikt
válasz Doki16 #207580 üzenetére
Dehogynem ér sokkal többet, én 6m-ert többet is láttam eladót amikor autót kerestem mostmeg 6.5 alatt semmi nincs.
Ja volvorol is azt hittem hogy sokkal többet ér, erre forumtars vett egy olyat ami bár FL előtti de benne vannak a vezetestamogato rendszerek, oncall etc és kicsivel több km, 4.9-ert. Enyémet megnezte telefonba azt mondta ha olyan az autó akkor 5.3ert elvinne, de sztem nem tetszett neki én meg 5.5ert adtam volna :D
Viszont ha felmegyek hahura akkor mégiscsak 5.5 körül lonem be az enyém... Nemtudom honnan vette 4.9ert :DSamsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
Poultier
tag
Sziasztok!
Sok év után kaptam lehetőséget, hogy cégautót kérjek juttatásként havi 170k lízingdíjig. Szomorúan láttam, hogy rettenet megdrágultak a lízingdíjak is, aki benne van a témában, van valami titkos tipp 7 személyes autóra, ami nem a Dákó Jogger?
-
Poultier
tag
válasz Vismajor01 #207585 üzenetére
Most egy Mk4 Mondeo van, de szeretnénk 1,5 éven belül babát, azért kellene 7 személyes. Joggert azért ejtettük hirtelen ki a kalapból, mert a lízing végén(4 év) szeretnénk megvenni maradványértéken az autót és az maradna családinak hosszabb távon. A Joggerbe szerelt varrógépmotor nem biztos, hogy 10 évig megbízhatóan fog szolgálni.
-
őstag
válasz Poultier #207586 üzenetére
Kb a következő ami eszembe jut jogger után az az 5008-as, de az abban lévő motoroktól sem vagyok magam részéről elbűvölve (mondjuk ebben benne van hogy én a dízeleket nem szerettem, abban nem olyan rossz mint benzinesben). Pedig elég jó belülről. És ahogy nézem már rav4 árban van (amikor néztem utoljára jóval olcsóbb volt) majdnem... Persze Highlandernél olcsóbb (de az nagyobb is).
Már ha erről beszélünk és jó a dízel meg a doboz akkor Rifter és uncsitesói. Bár ha jól emlékszem már csak Toyota adja nem full elektromos változatot.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Poultier #207586 üzenetére
Olcsók közül Fiat Doblo volt rendes faék 1.4 szívó vagy turbós motorral, ha csak benzines játszik, de ott pár éves a legfiatalabb is (hátha találsz áfásat).
Nem járnál jobban, ha zsebbe kapnád a pénzt, és nagycsaládos támogatással vennél valamit? Vagy rosszul értem és egy gyerek mellé van 7 üléses tervben? -
Poultier
tag
válasz molnarpeter #207590 üzenetére
Először mi is a kp-s megoldáson gondolkoztunk, de annyira felmentek a kamatok(+ mai mnb bejelentés), hogy nem éri meg hitelbe beszállni most imho.
2 gyerek van már, a 3. van tervben a közeljövőbenTom1939
3 munkatársam is 5008-at kért, az egyiknek már 2 motorcsere is volt, a másiknak random elektronikai hibák, a főnit elérte az adblue szivattyús szívás. Szívok én eleget a munkahelyen, hogy ne akarjak még a munkábajáráson is rovázniTöbbiek
Igen, valószínűleg csak a ráfizetős opció működik, vagy kivárni a következő előléptetést -
BigBlackDog
veterán
válasz Poultier #207584 üzenetére
Amire ránéznék; Citroen C4 Spacetourer (ha még van), Ford S-Max. Vannak még egyéb, olcsóbbnak tűnő alternatívák is, de azok inkább dobozos típusoknak az ablakos változatai. Kérdés, hogy mennyire kell a 7 ülőhely, mennyire lesz 7 teljes méretű felnőtt utaztatva vele? Esetleg olyan 5 üléses nem játszik, ahová besakkozható hátra is a három gyerekülés? Ha ez az opció is belefér, akkor pl. Skoda Kodiaq is szóba jöhet, ahogy látom.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz tboy93 #207595 üzenetére
Úgyt'om igen.
Ismerősöm Pugot vett, na majd megkérdem, mizu' nála. (2.5 éves az övé)@#207592 Poultier
3 munkatársam is 5008-at kért, az egyiknek már 2 motorcsere is volt, a másiknak random elektronikai hibák, a főnit elérte az adblue szivattyús szívás.
Azta...Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
őstag
válasz Poultier #207592 üzenetére
Hát ja. Nem leptél meg sajna. Pedig mindig amikor megnéztem az 5008 belterét akkor tetszett. Aztán átmentem toyotához és vettem egy "igazi" toyotát.
De hétszemélyesben "igazi" toyota az highlander vagy még durvább árú valami ( land cruiser ).
Még mondtam volna a Honda CRV-t, de az igazán szükség 7 személyes (plusz csak 1.5t-hez volt ami kezdetben problémás volt, most meg azt hiszem már nincs is).
-
Qru
MODERÁTOR
-
nagyúr
válasz cappa72 #207596 üzenetére
Egyszerűen kész röhej, hogy gyakorlatilag az összes új autó atomjaira hullik. Mindegy mit veszel. KIA fronton a héten 3 posztot olvastam a facebook Ceed csoportban, 1.6 crdi mhev Olaszországban állt meg feszítőgörgő hibával, 1.5 TGDI itthon állt meg gyújtótrafó hibával, 1.0 TGDI meg Szlovéniában isten tudja milyen hibával. Fórumtárs 1.0T 10gen Civicje is motorhibás lett (motorcsere), 7x.000km-es Vitara 1.0T dugattyú(?) problémával állt meg 1-2 hónapja a Suzuki csoportban, a Proace/Peugeot 1.5 dízel is hullik mint ha nem lenne holnap. Tse bácsinak az ecoboost Ford térdelt le, apósom haverjának meg a 3. motor került be az XC90-be.
[ Szerkesztve ]