-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Kell valami nagy, pakolható autó, max. 8 éves, 1 milla körül...
Eddigi jelöltek: Ford Mondeo - Opel Signum - Lancia Lybra
Jobb lenne a benzines. Gáz menne bele, az kb. +200k, de a dízelre is rá lehet hamar költeni annyit (nagynyomású rendszer, lendkerék, turbó, miazmás...)
Ki mit javasol?
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
Multipla tényleg vicces. Nem tudom hogy bírná a havi 8-10 pesti utat 130-al pályán, nekem inkább városi/családi/max 90-es utazós autónak tűnik...
G astrát nem ismerem, belefér egy 145 cm széles tekercs fólia?bitpork: franciáktól félek, nem véletlen, hogy mindíg minden tartóssági teszten a béka feneke alatt vannak. Ami persze nem jelenti azt, hogy nem lehet kifogni egy jó példányt, de nem kockáztatnék...
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
A multipla igazából annyira csúnya, hogy már szép, kellene. Csak a mazdával megszoktam egy kényelmet, tempomat, csend, fotelek, futómű stb. Nem nagyon akarom sokkal lejjebb adni. Így ránézésre egy nagy kongó doboznak tűnik a multipla. Mondjuk hely az van benne
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz megema #10306 üzenetére
Biztos ki lehet fogni megbízható darabokat is, de én azért a franciát kerülném. Eddig legalábbis ha az ismeretségben volt francia, mindenki nagyon örült, amikor megszabadult tőle, és nem franciát vett utána. Na meg a statisztikák is ezt mutatják.
Ráadásul az életkor alaján 407-es jöhetne szóba, de az nem annyira csúnya, hogy már szép, hanem csak nagyon csúnya
És még árban sem jobb, mint mondjuk egy mondeo...Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz dabadab #10319 üzenetére
De te nem vagy az ismeretségi körömben
Mondom, hogy biztosan van sok megbízható francia autó is, és ki lehet fogni, de 1-2 éve pl. itt a topicban is nagyon próbált szabadulni valaki a C5-től, mert a hócipője tele volt vele...
Az összes létező megbízhatósági statisztikában a 6-8 éves autóknál nagyon hátul vannak a franciák. 406-ost konkrétan nem néztem, mert életkora miatt eleve kiesik az érdeklődési körömből, de a C5-re konkrétan emlékszem, hogy nagyon hátul szokott lenni...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
Opel Signumról senki? (elvileg hosszított vectra, de azért jó lenne tudni biztosabbat...)
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
Biztosításnál hogy van az autóváltás?
Teszemazt most van egy autóm, amire ki van fizetve egész évre a biztosítás és van Bonusz6-om. Most ezt eladom vagy kivonom a forgalomból és veszek egy másikat. A bónuszomat tovább vihetem rá?
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
Nekem eddig minden autómon egyedi rendszám volt, és egy fillérembe nem került pluszban
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
A Mazdában sajnos megmihájlott az automata váltó. Pedig jó kis autó, de nincs már rá energiám, hogy tápoljam tovább. Kb 200k lenne rengbe hozni, vagy 100k átalakítani kézi váltósra.
Úgyhogy megvan a kiválasztott utód. Egy CNG-s multipla. Remélem kibír 5-6 évet.
Bár lehet, hogy mégis megcsináltatom kéziváltósra a mazdát, jó lesz tartalék autónak. Eladni sajnos nem nagyon lehet, pedig benne van az LPG, de a multipla így is féláron eljár...
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz !Overdose! #10720 üzenetére
Millenia.
aphra2: Szegedi vagyok, úgyhogy ott.
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
Másold nyugodtan. A szívem a mazdáé vagy valami nagy automatáé, de a CNG árral nem versenyezhet semmi. Majd valahogy együtt élek a zajjal (4200-at pörög 5.-ben 130-nál), cserébe 3 liter benzin árán megyek 100km-t...
Bár állítólag meg lehet hekkelni a váltót, hogy ne pörögjön úgy, persze nem is gyorsulAki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
Azt tudja valaki, hogy miért szereli mindenki fordítva a tetőboxot?
Folyton azt látom az autópályán, hogy a hegyes felével előre vannak feltéve...Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz Balupapa #10834 üzenetére
Köszönöm, hogy megpróbálod elmagyarázni bernouli törvényét, de a nickemből kiindulva talán sejthető, hogy ezen már túl vagyok 1988-ban íratkoztam be az elméleti tanfolyamra
dabadab: Az autóknak azért a hegyes fele van elöl, mert ott a motor, hátrébb meg emberek ülnek, szóval aerodinamikailag kellemetlen a dolog, de ergonómiailag ez van. Tolatva a legtöbb autónak jobb a légellenállása, mint előre
Szóval a tetőbox vastag felével előre a kisebb ellenállású, ez nehezen cáfolható alapvetés...Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz dabadab #10851 üzenetére
Az eredeti állításod az volt, hogy rosszul vannak felszerelve a síboxok, ez tévedés volt, oké.
Nem volt tévedés. Pont azt állítom, hogy ahogy most fel vannak szerelve az a rossz.
Ha a vastag felével előre szerelnék fel, akkor lenne kisebb a légellenállás.
A Kamm far azért lett kitalálva, hogy azoknál a formáknál, ahol ez ergonómiailag nem megoldható, ott javítsanak valamit a dolgon. Egy autót nem lehet úgy megépíteni hogy hátul elvékonyodjon teljesen, mert csomó használhatatlan hely lenne hátul és feleslegesen hosszú lenne a fara, ami sok szempontból nem praktikus. Ezért kitalálnak dolgokat, hogy mentsék a menthetőt.
Ahol a légellenállás az elsődleges, ott mindenhol a minél elnyújtottabb csepp alak a menő. Nézz meg egy vitorlázórepülőt. Az egésznek kisebb a légellenállása, mint egy emberi tenyérnek, miközben 15 méter széles cuccról van szó.Itt egy kép, ami jól illusztrálja ezt:
A jobb felső és jobb középső ellenállása között van egy nagyságrend különbség, kb egyformák, csak az egyiknek a vékony fele van elöl, a másiknak a vastag...
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz bitpork #10871 üzenetére
A szárny keresztmetszet annyit tesz, hogy felül nagyobb a levegő útja, mint alul. Ezért aztán felül gyorsabb az áramlás, mint alul, vagyis felül kisebb a nyomás mint alul, ezért emeli.
Amiről én beszélek az az, hogy légellenállás szempontjából előnyösebb, ha elöl nagyobb a keresztmetszet. Ha fölül nagyobb, akkor mindenképp felhajtóerő keletkezik, akár elöl bucibb, akár hátul...Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz bitpork #10874 üzenetére
Ez hogy jön ide?
Én azt állítottam, hogy a legtöbb (értsd: nem mindegyik, kiváltképp nem egy közel csepp alakú sportkocsi, amit eleve nem a praktikum, hanem a kisebb légellenállsá miatt terveztekl olyanra, amilyen. 2 gyereket meg a csomagokat nem nagyon tennéd bele ezekbe...) autó tolatva kisebb ellenállású, mint előre.
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz bitpork #10877 üzenetére
Ezt nem értem. Minek nem kellene lenni? Alatta rendes sebességű az áramlás, felette gyosrabb. Ennek következtében felfelé emelkedik a szárny.
Autónál, például az F1-nél, fordított szárnyprofilt használnak, hogy lefelé hasson ez az erő.De ennek továbbra sincs köze ahhoz, hogy elöl vagy hátul vastagabb a profil (megjegyzem az F1-es szárnyak is hátrafelé vékonyodnak a légellenállás miatt...)
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
A fizika törvényei meg ezt támasztják alá
A videóban van egy szép csepp alakú hátulja az autónak, meg egy megtört szélvédője. Ha normálisan áll, akkor van egy meredekebb homlokfelület (a szélvédő) és utána egy szépen vékonyodó far.
Amelyik fordítva megy, annál van egy emelkedő rész, utána egy meredek letörés (a szélvédő), ezért aztán ott leszakad az áramlás és visszahúzza. (a légellenállás nagy részét ezek a leszakadó örvények adják)Mod: elsőre úgy gondolom, a homlokfelület nagyobb mérete arányaiban jobban rontja a légellenállást, mint a hátsó résznél képződő turbulencia.
Elsőre legtöbben így gondolják, pedig közbe meg nem is
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz Vesztor87 #10917 üzenetére
Simán lehet, főleg ha ismered az előéletét és/vagy szerencséd van
Pl. ha tudod, hogy a szomszéd bácsié volt, aki évi <5k-t ment vele, minden ősszel/tavasszal lecserélte az olajat, és soha nem lépte túl a 90-et, akkor tuti vétel.
De ha nincs szétrohadva, akkor nem lesz nagy baj bármelyikkel, csak először kell rá költeni...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
Ha valakit esetleg még a héten érdekel, akkor van egy 95-ös Mazda Millenia (Xedos9) Benzin/LPG, 2,5L V6.
Ami nem jó:
Sajnos az automata váltó megadta magát. (50k-ért tudok hozzá kéziváltót, vagy 150-ért automatát)
Kasztni "korának megfelelő" Ajtók más színűek, volt törve a hátulja (nem vészes, csomagtartótető lett cserélve...). Eleje is kicsit (már így vettem), de amúgy egyben van, belseje nincs lelakva.Ami miatt mégis megérné:
Most volt benne komplett vezérlés cserélve, kevesebb, mint 1000 km-t ment vele (200k)
A négy lengőkar egy éve cserélve gyári újra, hűtő is új.
Benne van a gáz, szintén egy éve. Így kb. egy Toyota Yaris benzinfogyasztásának felel meg a fogyasztása (onnan tudom, hogy most egy Yarist kaptam kölcsön, és azzal járok )
Még egy év műszaki van rajta.Szóval ha valaki érez kedvet hozzá, hogy a váltót átépítse vagy szerez bele egy automata váltót, akkor egy nagyon fájjintos autója lehet, ami gazdaságos és pár évig még elmegy gond nélkül.
A vezérlés árát szeretném visszakapni legalább (200k)Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
Őööö.... A benzintartály tudod hol van az autóban? Pár centire a hátsó ülés alatt, szerintem ne ültesd oda a gyereket.
Ütközöl - túléled - felrobbansz. (gondolom láttál már hallivúdi akciófilmet: az autók ütközés után felrobbannak, ezt mindenki tudja...)Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
Üdv!
Lassan vennem kell egy autót, kellene pár tanács.
kb. 1 milla van rá mindenestül, vagyis 850 körüli vételár jöhet szóba, de ha nagyon jó az ajánlat 950-ig elmegyek.
Amire használnám: jönnék-mennék vele
Vagyis néha csak a városban kell elszaladni valahová, de többet pályán menne azért. Eddigi átlagom 25000 km/év, de ez elég rapszodikus, volt már 10k és 50k is. Szeretem, ha tágas az autó, és esetleg belefér az ikea szekrény lapraszereltenMindenképp benzines vagy benzin-gázos, mert ennyi pénzért 12-13 év körüli autót kapok, az meg dízelben 400k+ km-t jelent a legnagyobb jóindulattal is, és ott már drágák a hibák. Benzinesnél azért reális a 150-200k, és amúgy is kevésbé zsebbenyúlós a szerviz.
Szóval, amire így keresgélés után jutottam, az 2 típus:
Mazda6 vagy Mondeo.
(Az Avensis tetszene még, de abból csak első gen. van ennyiért, az meg már korosabb, de ha jobb annyival, akkor az is szóba jöhet, illetve végül is nyitott vagyok bármilyen más típusú autóra, ha jó...)Olcsóbb a Mondeo (illetve ugyanannyi pénzért 2-3 évvel fiatalabb) mint a Mazda6.
Szóval melyikkel járok jobban? Egy 2002-2004-es Mazdával, vagy egy 2003-2005-ös Mondeóval?
1.8-as vagy 2 literes motorral nézem őket.
Mazdából vannak még viszonylag jó áron 2.3-asok is, szóba jöhet az is, azok full extrásak mind, az az 1-2 liter többletfogyasztás nem olyan vészes, főleg gázzal.Köszi előre is!
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
Köszi az eddigieket De azért jöhetnek még javaslatok!
De ha nem rohad a Mazda, akkor meg szabad venni? Nyilván kapna egyből egy alváz-üregvédelmet, 4-5 évre venném, addig meg csak nem esik szét...
Amúgy mik a tapasztalatok, mennyit lehet alkudni a hahun meghírdetett árakból? 10% reális lehet? Vagy akár többet is?
Aki él és nem boldog, az téved!