Hirdetés
- 2024 - Békés, boldog karácsonyt kívánunk minden olvasónknak!
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás Dark and Darker: Legendary Status
- Jövőre érkezik az új Agatha Christie: Death on the Nile játék
- Alig két nap múlva konzolokra is befut a Star Trek Legends
- Bleach: Rebirth of Souls - Középpontban Shinji Hirako
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ringman
nagyúr
válasz dom1n0 #261897 üzenetére
kb 1300€ egy rival axs szett, ~800€ egy valamilyen névvel rendelkező (értsd nem noname) kínai open mold karbon vázszett (ican gravelt néztem vmelyik nap) és nincs kerékszetted (mondjuk az a dekásban sem volt egy nagy durranás), legyen az alu, az 400-450€, 2 külső +tubeless folyadék 100-150€, ha tpu-belsőt használsz, akkor minimálisan olcsóbb.
és még nincs kormányod, stucnid, bandázsod, nyerged - ez megint legyen mondjuk 250€,ez már majdnem 3000eur, úgy hogy vázra nincs normális garanciád. és még az egészet össze is kell raknod, szerszámok vannak-e vagy venni kell, stb.
---
alföldön nekem jó a 38T+ 11÷36 10 sebis kialakítás, bár van hogy 2 áttét közben jó lenne egy fokozat.
ez 11-13-15-17-19-21-24-28-32-36
az apexes 11-12-13-15-17-19-21-24-28-32-38-44, ez kb ugyanez, csak van még könnyebb fokozat.a 46T-t tudod kisebbre cserélni (vsz nagyobbra is), ha a lépcsőket csökkenteni akarod és nem akarsz nagyon gyorsan menni lefelé.
[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Ringman
nagyúr
az rc520-ak régen kifutók, talán 2020-as modellek.
de nem vesztettél sokat, mert az nem egyeneskormányos geo, ugyanaz a váz, mint a koskormányosé.Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
dom1n0
senior tag
-
Ringman
nagyúr
válasz dom1n0 #261890 üzenetére
már megint? vicc.
ezt nézd meg: [link] ez apex 1x, csak rossz a leírás
amúgy a sram rivalos bringa ára 2 850€
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #261887 üzenetére
meg a sok inger, egyébként ha már tekerés élmény, érdekes benyomást tett rám, nem voltam hasra esve a bringától. Lehet a csoport készlet, de nem éreztem azt a "vaó" érzést, egyáltalán nem érződött hogy egy majd 1 millás bringa van alattam élményre. tiagra szettel futott.
Se a fékektől, az én felni fékem is van ilyen (szárazban)
Irányítás (érdekes) , reakció, stabilitás (itt hátránynak éreztem még), fekvő pozi(tetszett), a hajtás rendszere olyan volt amilyen. Úgy a vázban nem éreztem semmit, kb olyan feszes/rázós volt mint a csepel alattam. (annyi hogy ez egy bél nélküli külsővel ment, enyém meg beles pirelli).
Én is annak tudom be hogy ez nem egy magas felszereltségű kerékpár volt, és többet érdemelne. És jobb kerék/gumival. Van benne potenciál.[ Szerkesztve ]
-
addikt
Hát, ez egy vicc... a Canyon már 2024 február - májust ír az Endurace 7-re október helyett. Kocsira nem vártam fél évet
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
dom1n0
senior tag
Decathlonban emeles volt, nem kicsi. 990.000-rol 1.149.900-ra ment fel a sram rivalos bico
-
semmiho
tag
válasz Hasaggymeg #261881 üzenetére
Ez a Trek Supercaliber 2020-21-22-ben tudtommal számos magyar maraton résztvevője volt, a gazdája pedig többször volt vendég dobogón. A bicajt élőben először versenyen láttam, még 2021-ben a - az azóta sajnos megszűnt - Bakonyerdő Maratonon. Nagyon szép és átgondolt építés szerintem, de tény, mindennapi használatra félteném.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #261884 üzenetére
Es a szabadonfutóra nem is emlékszem "meg se hallottam" de azthiszem ez így helyes, nem is arra kellett volna figyelni.
-
andrisbandi
őstag
válasz trialboj #261883 üzenetére
fork csu creak yt
A teló alu koronájában hallani a nyak és a szárak press fit-es zaját.
Minden márka nagyobb utas telója érintett idővel, soknál már újonan hallani kicsit, ami fokozódik.Biztos módszer a beazonosításra;
- fejre állított bicóból kivenni az első kereket, majd a teló szárait megpróbálni szét és össze feszíteni.
Az alu koronából levált (a normál működési elv részeként) mikro darabkák kemény oxiddá válnak, homokként recsegnek a pressfitezett becsúszókon és nyakon.Magyarban a Boostworx 16 ropi körül javítja. + az olajcsere szokásos ára, típusfüggő, kb az is ennyi.
(Pl postán elküldöd. Az is plusz pénz, kb 4e.)
A ki és benyomásnak lesz egy kis nyoma (festés sérülés; villanyak alja, szárak teteje), nem vészes.
A hangzavar megszűnik, és sokkal nehezebben jön elő újra elvileg, mert a keletkezett réseket feltöltik menetrögzítő szerű ragasztóval.Szerintem nagyon megéri a javítás.
░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #261883 üzenetére
Szerintem fújj kis nagyon híg kenősprayt (WD40(PTFE), TF2 stb.) a gyanítható részekhez (kormányszár rögzítések, kormánycsapágy házak, első kerék rögzítés) és figyeld beszivárgás után változik-e valahol a hang...persze egyenként, sorban, mindegyik után kellő időt várva kiderüljön melyik is a ludas. (tárcsákra, betétekre vigyázz!)
#261882fulton...könnyű kerékpárra ülve az az első benyomás, hogy könnyebben indul, kvázi emelkedik az eleje és zsizseg, serceg a hátsó gumi ha odalépsz neki.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
trialboj
őstag
Fejre álltak a bringámmal, szó szerint
Az úgy volt, hogy adtam egy bringát a havernak hogy menjünk kicsit terepezni, elkapta a hév és kilőtt az űrbe egy nem tervezett ugratónál, full story itt... megúszta egy enyhe karcolással a térdén.De a bringa azóta recsegő ropogó hangot ad ki mikor az első teló dolgozik / hajlik, feszül.
Pont egy nappal az eset előtt lett teljesen kitisztítva a fejcsapágy, miután recsegni kezdett megint szétszedtem hogy belenézzek nem-e tört el ott valami, minden épnek tűnt, majd 1 hét múlva újra szétszedtem és kitisztítottam az egészet, de nem múlik el ez a recsegés. Akkor is hallatszik ha enyhe terepen megyek.
Van bármi ötlet mi okozhatja, teljesen csendes volt a bringa az esés előtt?! Valaki azt mondta hogy üssem ki a vázból a perselyt, majd rakjam vissza, ezt még nem csináltam, mert nincs hozzá kulcsom.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz semmiho #261844 üzenetére
Ezeket hajtják is, vagy csak fotózkodni készülnek?
#261878jjeahh...valaki linkelte a róúz újításokat vagy 5-10 napja itt.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
Ezt nem is láttam, új Rose xc. A Count Solo-t is illene már frissíteni .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
parandroid
félisten
válasz orbano #261876 üzenetére
Dokik elmehetnek a picsába a hülyeségeikkel. Felvág 20 centi hosszan, 2-3 hétig úgy fáj a seb, hogy beszarok, ha megmozdul a lábam, varratszedés eleve 2 helyett 3 hét után volt, aztán a 8 hetes kontrollon közli, hogy ennek a térdnek már több, mint 90 fokban kéne hajolnia. Anyád. Kb 60 fokot tudtam akkor, a 90 fokhoz még 8 hét kellett. Kőkemény, napi szintű physio mellett. Érdekes, a physio-n a kijáró doki, aki a biztosítónak jelentett, ő tudta, hogy ez minimum 5 hónap a műtét után, mire rendesen el tudok kezdeni edzeni. Igaza is lett, kb most érzem úgy, hogy rendesen tudom terhelni, 24-én lesz 5 hónap a műtét óta. De a rendes mozgástartományomért még mindig dolgozni kell. Gyógytornászok, terapeuták is mind mondták, hogy ez teljesen normális, nem is értik, miért beszelnek a dokik faszságokat, de ezt mindenkivel eljátszák.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
orbano
félisten
válasz Ringman #261861 üzenetére
Nekem térd artroszkópia utáni reggel jött a sebész kivenni a draincsövet, és a végén elmagyarázta, hogy most (a varratszedésig) 10 napon át pihentessem, semmi mozgatás.
Kiment, melegváltásban bejött a gyógytornász és 10 perc múlva már rá kellett állnom
A privát terapeutám is ilyen, a baleset napján már tornáztattuk (relefonon át segített), sürgősségire másnap mentem csak be vele... Ez a pihentetés dolog egy ilyen 140 évvel ezelőtti beidegződés, meg a sebészek/traumatológusok mániája.[ Szerkesztve ]
A vér nem válik VAZZE!™
-
sepyi
aktív tag
válasz Ringman #261861 üzenetére
+1 a gyógytornára.
Saját tapasztalat. Mindenképp fel kell, kellett volna már vennie a kapcslatot egy gyógytornásszal.
Az a baj a töréseknél, hogy a szervezet felejt. A törés gyógyulása után újra kell tanulnia a működést. A gyógytorna nem engedi a szervezetnek a felejtést.Tedd vagy ne tedd! De ne próbáld! (Yoda mester)
-
lsebestyen
addikt
válasz andrisbandi #261873 üzenetére
Ez menő!
-
andrisbandi
őstag
Jópofa történet.
Ricardo legutóbb aranyérmet nyert a para bringásversenyen, karok nélkül.
Az egyik szponzor hagyományosan minden nyertesnek, a paráknak is, minden évben f4sza karórákat ajándékoz.A woke-ok azonnal kikeltek magukból, miért nem adtak neki mást.
A csóka meg ellenkezőleg. Külön megköszönte, h nem kivételeznek vele, vágyott az ugyanolyan elismerésre.Még egy kis mémgyártásra is volt esze
Ricardo what time is it?
- There's champion time!
https://9gag.com/gag/awZGN74░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
csurgoi
aktív tag
válasz andrisbandi #261847 üzenetére
Köszönöm
https://500px.com/stevetailor https://www.flickr.com/photos/128564341@N08/
-
fulton
addikt
válasz dom1n0 #261842 üzenetére
Komoly. De lényeg lassan oke vagy.
Na itt megjött a castelli endu 3 gatya. Patentos nem mondom, jobban mint a tri short 2 őm. De pár perc es nem is érzed. Ebben meg se mozdul rajtam a betét. Szep letisztult cucc. Megtartom ajánlom neki jó legyen majd hosszú távon is.
185cm 96 86 cm derék/csípő XL vettem. Combom nem épp a vastagabb fajta. Szerintem fog ez valamennyit nyúlni mosástól[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz Toobee #261867 üzenetére
~1900g taggal. Nem mértem, a féket bontanom kellett volna hozzá, de 1x majd lemérem.
forrás (cikk vége felé, sok más vázzal együtt): https://flowmountainbike.com/tests/best-xc-bikes-cross-country/
Annyi még, hogy a festett CFR vázat mérték Fox taggal, itt maga a váz is ~50-60 grammal "nehezebb" a festés miatt, mint az enyém.[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz Toobee #261867 üzenetére
The Lux World Cup is claimed to be the lightest in the world, with the frame weighing just 1,535 grams.
https://mbaction.com/canyon-lux-world-cup-cross-country-race-bike-review-world-cup-race-pedigree/
░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
Toobee
veterán
válasz andrisbandi #261866 üzenetére
Nem írják sehol, hogy mennyi a váz.
-
semmiho
tag
válasz Toobee #261845 üzenetére
A kerékszett a fotón még nem is végleges, ez lett helyette még ~2 éve, úgy tudom (1 kiló alatt a szett!): https://bikeonline.it/en/ruote-29/18164-extralite-carbocamber-3-extralite-hyper3-berd-polylight-spokes-carbon-mtb-wheels-995g-2000000000000.html#/457-rear_wheel_dish-standard/3379-bearings-abi_stainless/3381-opzioni_corpetto-sram_xd_drive_36_p_o_e/481-front_hub_standard-boost_15x110mm/483-rear_hub_standard-boost_12x148mm
Facebookon hirdetve is volt ez a szett a tavasszal, akkor elgondolkoztam rajta egy pillanatra, mert viszonylag jó áron volt használtan, de gyorsan elhessegettem a gondolatot.
Őrületes pénzeket ki lehet szórni ezekre a cuccokra, az már biztos.Nekem is 'akad' egy elég jó donor, de addig nem akarok költeni rá, míg legalább a 2-3 évvel ezelőtti versenysúlyomat el nem érem. (És egyelőre úgy tűnik, sajnos nem költök rá... )
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz flash- #261859 üzenetére
én is úgy tudtam, hogy nem kell mozgatni, de még az első sztk-s gyógytornász is azt mondta, hogy meg ne lássa rajtam még egyszer a felkötést. előtte sem volt mindig rajtam - "magamtól", sőt műtét után meg előtt is muszáj voltam egerészni és gépelni (a csodás vállalkozói lét).
traumán nem is írtak beutalót gyógytornára? kérj, ha nem adnak v nincs hely/időpont, akkor magánba menj, mert minden mozgásmentes nap ront az ízületeken, be fognak állni még jobban.
nekem elmozdult vagy 2 cm-t a csont 2 része egymáson, kellett a műtét. a ten-szeg bent volt 9 hónapig, a kiálló része miatt végig húzódott a nyakam. viszont kivétel után már aznap (!) enyhült ez az érzés.
1 hónap után sem volt minden mozdulat fájdalommentes, sőt a mozgási tartomány is korlátozott volt (ill. még most is kattog a vállam).
szerk:
nyilván úgy kell mozgatni és terhelni, hogy ne fájjon, viszont ha teljesen beáll a gömbcsukó a válladban, azt problémás újraindítani.ja és gyógytornász még 1x, ő jobban fogja tudni, mint én.
[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
flash-
veterán
válasz Ringman #261857 üzenetére
hat az komoly! nem is értem hogy akkor nekem miert lassabb a dolog ,nekem nem műtöttek pihentetést mondtak,azt nem hogy probaljam mozgatni, meg amit olvastam ott sok hetet irnak,igy en magamtól mem is merem így probalni.
andrisbandi:köszönöm a Linket! szuper ,en yt-n nem találtam bár angolul kerestem.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz X Factor #261856 üzenetére
köszi.
bringával együtt sem vagyok 80 kg, sram szerint ez lenne a jó keréknyomás (ha a conti s tr az "thin", akkor 3 tized barral több kéne:Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Ringman
nagyúr
válasz flash- #261849 üzenetére
én csak már 4-ik hete kulcscsonttöréssel ,és azóta még mozdulatlan kézzel fekszem(azt hittem ebből hamar fel lehet gyógyulni de igy haladok, ebből karcsonyra se lesz semmi)
mihelyt tudod mozgatni, mozgasd! (abban a mozgástartományban, ameddig nem fáj)
asap menj gyógytornászhoz/rehab szakemberhez.én 4-5 héttel műtét után (10 napra műtöttek..., szóval kb újrakezdés) már bringán ültem. (nem tréneren)
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
X Factor
addikt
válasz Ringman #261817 üzenetére
Mondjuk en pont tubeless-kent megyek a zipp303s-el, conti 5000 s tr 30-as.
A hooklessel sincs semmi baj, csak ne fujd fel 5 bar fole.100kg-osan a 4.2 es 4.5 bar
merida scultura endurance 5000-nel valtottam erre a kerekszettre, es leirhatatlanul zsenialis az egész rendszer.
[ Szerkesztve ]
Make things work
-
.LnB
titán
válasz flash- #261849 üzenetére
Kaptál már választ, de azt hozzátenném, hogy nincs magyar közvetítés róla. Én is angolul néztem/nézem. A Dán kört adják magyarul helyette.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Friczy
senior tag
válasz andrisbandi #261832 üzenetére
Nekem többnyire nagyobbak voltak, a régebbi országútim klasszikus 56-os váz volt, a gravel szintén 56-os, a mostani országútim 54-es, és igazából ez a megfelelő méret. Szóval kicsit nyújtózkodni kell a bringán, viszont ez jót tesz a derekamnak.
Ellenpélda: vagy 15 évig használtam egy 48-as Merida Speedert, ezzel sokat kellett variálni. Az eredeti stucni (100-as vagy 110-es lehetett) helyére egy 130-a, és az egyenes kormány helyére egy országúti, a nyereg kissé hátratolva, így kb. akkora volt a kormány-nyereg távolság, mint az 56-os országútimon. Ennyit a gyártói méretek egységességéről. Gyanítom, hogy 2004-ben a Merida nem az effektív nyeregcsőhosszt használta a méretmegjelölésnél.
Eredeti állapotában egyébként tényleg kicsi volt a bringa, nem tett jót a görnyedés, emiatt is kezdtem átalakításokba. -
flash-
veterán
tegnapi burgost amin Atiék mentek hogy lehetne visszanézni teljes egészében?
eurosport előfizm nincs..
torrent esetleg v egyéb?
tvgo-n en nem találtamdom1n0:ó basszus jobbulást!azert az nagyon durva
én csak már 4-ik hete kulcscsonttöréssel ,és azóta még mozdulatlan kézzel fekszem(azt hittem ebből hamar fel lehet gyógyulni de igy haladok, ebből karcsonyra se lesz semmi) nem értem mások hogy épülnek fel ebből pár hét alatt..gondolom a szteroid ebben is "segit" nekik... lehet szerzek valamit én is[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz csurgoi #261843 üzenetére
Kerékpár hátsó váltó állítás
https://www.youtube.com/watch?v=WwDyEiUlja0
Az elv ugyan az ezeknél.A legegyszerűbb hiba ilyenkor a bowden pici nyúlása.
Típusfüggő; a fékkarnál, van amelyiknél a váltón is, a ki-be menő dróton, van egy müa tekerhető hordócska. Ezzel lehet állítani a feszességen, szétszedés nélkül.░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
haiduo82
aktív tag
válasz szimpláncsak #261806 üzenetére
És Parandroid
Köszönöm szépen a segítséget
"Együtt vagyunk senkik"
-
Toobee
veterán
válasz semmiho #261844 üzenetére
Köszönöm szépen, ez igazán jól hangzik! Darimo madzagos nem tudom mennyire macerás. Végülis egyszer kell jól beállítani, utána nem kell piszkálni. Brutál, hogy mennyire ki van húzva ez a nyeregcső, egyáltalán milyen hosszú ez, 500-as? Igényes build, gyönyörű lett! Szívesen nézegetném, használni nem merném
-
semmiho
tag
válasz Toobee #261837 üzenetére
Darimo kormánya és nyeregcső egyaránt akad 1-2 ismerősnél, ilyen tömeg mellett már-már hihetetlen, hogy lehet ennyire megbízható.
Csak érdekességképpen, ez a fully (Trek Supercaliber) magyar építés és 8.8 kg, Darimo és Schmolke cuccok, Gemini kormány, stb. https://weightweenies.starbike.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=163462
-
csurgoi
aktív tag
Mennyire macerás egy Acera hátsó váltósor beállítása.
Egy ideje átugrál a lánc a kerekekről és 30-35 km körzetben nincs szervíz.
A váltókarnál próbáltam állítani a bowden feszességén de semmi sem változott, sőt talán elq..tam .https://500px.com/stevetailor https://www.flickr.com/photos/128564341@N08/
-
dom1n0
senior tag
válasz fulton #261841 üzenetére
Megpörgettem a lúzerszámlálót 2 hónapja
Elmentem a Jászságba tekerni egyet, már nagyon közel voltam a célhoz amikor éreztem hogy defektes a hátsó, de hát jampinak éreztem magam a maradék 3km-re a kocsiig..
Párszáz méterrel utána keresztbeállt alattam a bringa én meg nekivertem magam a betonnak.
De már hálég lassan teljesen rendben vagyok, mostmár elkezdhetem nézegetni a bringákat őszre -
bardi
senior tag
válasz andrisbandi #261807 üzenetére
Magasabb embereknél szerintem nincs ezzel semmi gond. Volt itt a topikban nem egy bringáról kép, ami alacsony emberé volt, és a kormány ránézésre vagy 10 centivel volt az ülés felett, hiába monti. Tudom ott más opció nincsen, de akkor nagy váznál magas embernek miért lenne gond.
Én rájöttem, hogy nekem valami jobban hátrahajló kormány kéne. Motoron mentem mostanában többet, amin a csutka kormány eléggé hátrahajlik, de mégis nagyon kényelmes a szög, amiben áll, és utána bringán azt éreztem, hogy túlzottan ki kell tekernem a csuklóm, hogy jó legyen. Főleg síkon rossz, lejtőn veretve, vagy emelkedőn felfelé tekerve nem vészes.
Egy karbon kormányt szeretnék, de marhára nincs kedvem végigpróbálni egy rakás kormányt, hogy megtudjam melyik méret a jó.'92 Honda VFR 750
-
-
Toobee
veterán
válasz jjeahh #261835 üzenetére
Bergnél csak minimálisan drágább a Darimo, nekem az szimpibb. Gelu még (Combo K), ami iszonyat jó lehet, de ez meg már bringa árban megy. Mondjuk a 30,9 mm-es 350 hosszal pont akciós, ha esetleg valaki nézegette
Berg első szériás nyeregcsöve egyébként kicsit félrement, de már az újat árulják. Úgy néz ki a dolog, hogy elkészülnek a nyeregcsövek, aztán mennek németországba anyagvizsgálatra, majd vissza belgiumba. Ott került még rá utólag a logó, amit hőlégfúvóval tettek fel. Az összes nyeregcső, ami eltört, az ugyanott tört el, ezeket gariban cserélték és most már valami másik módszerrel kerül rá.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #261831 üzenetére
Azt szokták általában ajánlani, hogy inkább kisebb legyen, akkor komfortosabb, ha nagyobb akkor sportosabb. Outinál a fene tudja, mert bezavar a koskormány, ott nem lehet szabadon variálni a stucni hosszával, mint montinál. Simán lehet 35-110 mm között variálni, főleg a mostani széles 700+ mm-es kormányok korában. Outinál ha rövidebb a stucni akkor ideges lesz a kormányzás és nagyobb váznál az játszik kompenzálni.
Azért is nehéz kérdés, mert outinál nem annyira lenne jó az egyenes(ebb) hát. Tényleg a próba dönti inkább el, én magam részéről a nagyobb vázat venném, de nekem hosszabbak a végtagjaim az átlagnál.
-
Ringman
nagyúr
válasz Dark Archon #261831 üzenetére
Szigorúan elméleti alapon egyébként inkább kisebb bringát vegyen az ember, nem? Abból lehet stucni cserével hosszabb fogást csinálni, de fordítva erősen limites a dolog.
szerintem igen, kivéve, ha úgy túl alacsony a stack, azon nem igazán tudsz változtatni (jó, lehet +17 fokos stucnit rátenni)
[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
addikt
válasz andrisbandi #261832 üzenetére
A középcsapágyhoz képest ugyanoda kell húzni az ülést szvsz. Hogy ahhoz képest hova esik a kormány, más kérdés. Kisebb váznál ugye hátrébb - lejjebb kerül, ha nem figyelnek arra, hogy "vízszintesen" tolják el.
Chateltem a Canyonnal, 2XS-t ajánlják. De úgyis az dönt, ha ráülök végre.
Találtam már 1-2 elírást PDF-eken, szóval nem lehetetlen, eléggé kilóg a sorból az a 139 mm. Mondjuk a holnapon is ez van.
Ringman: 17°-ot azért csak nem lehet tévedni, meg ritka hülyén nézne ki outin. Inkább akkor egy riser koskormány.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
andrisbandi
őstag
válasz Dark Archon #261831 üzenetére
https://www.canyon.com/en-hu/productpdf/geometry/?pid=2733
Ha nem elírás, még a kormánymagasságal is mákod lenne.
"D"Elvileg a nagyobb méreteken a kormány is magasabban van, én úgy értettem.
Ha kisebb vázon jobban föl kell húzni az ülést, nagyobb a drop, nagyobbat kell hajolni.
Emiatt van aki mérethatáron a nagyobb vázat ajánja kényelmesebbnek, kisebb lesz a szintkülönbség a nyereg és a kormány között.Aztán volt már olyan outis is itt aki az ellenkezőjét vallja. Mint montin, a kisebb kényelmesebb, próbálta is, nem csak fotelszakértés.
░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
addikt
válasz Fall-N #261826 üzenetére
De legalább már eljutott oda, hogy ténylegesen felül bringákra Meg aztán nem tudom, mióta kapja az ívet, hogy kicsi kerékpáron ül, gondolom, nem akar megint így járni. Én meg úgy nem akarok járni, hogy túl kicsit veszek: 2XS-nek már a kerekei is 650b-sek. Más gyártó meg nem nagyon foglalkozik ezzel, mindenbe 700c-t rak. Fene tudja, mi lenne jobb, leginkább hosszú távon derül ki.
Én EZT fogom megnézni, ha minden jól megy.
Szigorúan elméleti alapon egyébként inkább kisebb bringát vegyen az ember, nem? Abból lehet stucni cserével hosszabb fogást csinálni, de fordítva erősen limites a dolog.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
Sordoran
addikt
Van esetleg valakinak tapasztalata a Lidl-s nyereggel és sisakkal kapcsolatban? A gyári KTM elég kemény és keskeny, bár az 1 órás napi tekeréseket kibírom rajta, de a hétvégi nagyobb tekerés alatt és után sajog a hátsóm. Unokatesóm egy ilyen nyereggel tekerte körbe a Balatont 3 nap alatt, és erre pont nem panaszkodott. Mivel mindkettő elég jó áron van, próbát megérhetnek, de ha valakinak van valós tapasztalata róluk azt szívesen venném.
Double rainbow... what does it mean? Well, a double rainbow is a phenomenon of optics that displays a spectrum of light due to the sun shining on droplets of moisture in the atmosphere. Does that explain?
-
andrisbandi
őstag
válasz Fall-N #261826 üzenetére
Más kategóriába váltáskor ezért szokták ajánlani a használtat. Mint neki is itt mindenki
Ha újat vesz az ember és nem jön be, az a legnagyobb bukta.
Használtnál ez minden értelemben töredék veszteség lesz. Következőre már nyugodtan vehet újat, tud mindent.░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
Toobee
veterán
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #261822 üzenetére
Nem azzal van a gond, hogy valaki utánanéz a dolgoknak, hanem ő rendesen túlaggódik mindent.
Természetesen csak a személyes próba, ami ad támpontot, ezért nem lehet otthon a fotelből eldönteni melyik a jó. Ha kellene vennem outit vagy gravelt, én sem tudnám melyik lenne a jó, mert más a geometria mint egy montinál, ott nagyjából tisztában vagyok vele. Utána kell járni, tesztelni, mert tényleg nem szabad elhamarkodottan megvenni, mert utána csak bukik az ember rajta, ha el kell adni. Az sem könnyíti meg a dolgokat, hogy nagyon szabadon értelmezik a gyártók a méretet, és amelyik például XS-es méret, az lehet hogy a Meridánál S. Az üléscső mérete, meg semmit sem mond régóta, szerencsére kezd kikopni, bár outinál még 51, 54 stb méret van.
A végén még ha megvette az ember akkor meg lehet tesztelgetni, hogy mit kell átállítani, jó-e a kormány magassága, elég hosszú vagy rövidebb stucni kell stb.
Más: Tegnap esett az eső munkába menet és kicsúszott a bicikli oldalt alólam (víz + macskakő). Természetesen az ESI Chunky kapta az ívet (a kormányvég dugót ledarálta a beton) és le is szakadt. 😭 Semmi más nem lett a biciklivel, még egy karcolás sem. A láncot leadobta a hajtómű, azt csak vissza kellett tennem.
Vettem ma egy szintén szilikon markolatot, sajnos nem volt már helyben ESI, így teszt lesz belőle. Ha nem válik be rendelek újra Chunkyt, addig egy KTM Prime Silicon Air Grip lett narancs színben [link] , nem is volt túl olcsó (8ezres). Mellé vettem egy BBB Screwton BHT-96 csavaros kormányvég-dugót. [link]
Remélem beválik, akkor legalább lesz egy vélemény róla. Eddig fogásra hasonló az ESI-hez. Volt még BBB szilikon markokat is, kiköpött Chunky, még fogásra is, de 11ezer Forintért kenjék a hajukra.[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz andrisbandi #261807 üzenetére
Főleg a hát van elsatnyulva
ez nálam is így van, a múlt heti 70 km-es körön is az állt be, abban volt izomlázam, meg a nyakamban. a lábam persze kész volt a tekerés végére, de másnap már nem volt problémás.Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
addikt
-
Toobee
veterán
4000 szint után azt kell mondanom, hogy jó kis bicaj ez a Ghost. A fara túl merev nekem, azt ma már sokkal ügyesebben csinálják a gyártók, de ezen kívül nem igazán tudok belekötni. Szerintem nem hirdetem meg, jó is, hogy itt van, így végre le tudtam adni a TREK-et egy szervizre
-
Friczy
senior tag
válasz andrisbandi #261807 üzenetére
A raiseres nem feltétlenül amiatt kell, hogy magasabb legyen a komány, hanem azért, mert az valamennyire hajlított is.
A bringáim többsége országúti kormányos, volt, hogy csak az volt. Az ebike viszont hajlított, de úgy volt állítva, hogy a kormánymarkolat nagyjából úgy állt, mint az egyenes kormányon, és hosszú távon (>80 km) már fájt a csuklóm, ami részben azért volt, mert ez full alu (szemben a gravellel, ami karbonvillás, az országúti meg fullkarbon), másrészt viszont azért, mert az egyenes kormány fogásához szinte ki kell tekerni a csuklót, és ez kényelmetlen. A kormány döntésével viszont állítható a markolat szöge is, így lehet jobb pozíciót találni a kéznek. -
Ringman
nagyúr
válasz mauimagic #261811 üzenetére
a 830€-ba kerülő zipp 303s az csalogató, elvileg gariban cserélik/javítják, ha valami baj van, de nem akarok outi gumival hooklesst használni.
a "noname" zweirados kerékszettben lévő agyakhoz - aivee - is vannak cserealkatrészek és rendesnek tűnő gari: [link]
itt annyi még a kis bökkenő, hogy 26 mm belső szélességű a felni (de rendes, nem hookless), a continál elvileg 25 mm a max belső szélesség, ez a +1 mm nem tudom mennyire problémás a való életben.Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
dom1n0
senior tag
válasz Mezga Aladár #261815 üzenetére
Defekt miatt borultam egyet, 2x szeméremcsont törés és alkar-könyök is 2 helyen tört, és minden valószínűség szerint a csukló is repedt, csak arról nem csináltak röntgent...
De már hálistennek alakul a dolog, most azért nagy kő esett le a szívemről, hogy nem vert oda a bicónak a jövőt tekintve, ezzel riogattak sokan, hogy szeméremcsonttöréssel már nem biztos hogy bícóra ülök. -
dom1n0
senior tag
Kerek 2 hónap kihagyás után végre felengedtek a bicóra, igaz csak görgőre tesztelni, mennyire van oda a test
2 hónap alatt a kajálásra szó-szó probáltam odafigyelni, nyomattam a kollagént a gyorsabb regeneráció miatt, de bőven ment a fagyi-grill kombó.
Óvatos 30W terheléssel kezdtem, megnézni a csontok (főleg a szeméremcsont, ami 2 helyen tört, és elég kritikus helyen van az ülés szempontjából..).
Meglepődtem, de nem kicsit. 0 fájdalom, de még a combközelítő izom se fájt, ami azért néha még sajnos alaphelyzetben is szokott...
20 percet tekertem, nagy unalmamban 2x belesprinteltem, 350+W kijött arra a 15-20 másodpercre, pozitív csalódás, de ez a gyógytornász előtt titok marad
Mindent összegezve eddig nagyon biztató a szitu, egyedül sajnos a könyököm, alkarom fáj (az sajnos rendesen..), az is tört 2 helyen, reméljük hamar magázhoz tér az is. -
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #261812 üzenetére
Ha mindenki 1 hónapot vár, és agyalással tölt, attól még lehet ugyanannyi az eladott bicikli, matematikailag.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz mauimagic #261810 üzenetére
Pedig itt keleten inkább a néhány hetes, hónapos projekt az életszerűbb, ami szerintem a vásárlóerővel függ össze. Van ahol autót is a kolléga által leírt módon vásárolnak, de mikor a kerékpár 2-3-4, vagy még több hónapos átlagbér ára bizony nem a beugrunkésveszünkegyetazasszonynakmemegérdemli esete a kerékpárvásárlás sem.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
mauimagic
senior tag
válasz Ringman #261765 üzenetére
Normális kínai gyártónak van alkatrésze, kazettateste az agyaihoz, vállalható áron.
Mondjuk én montin pont megszívtam a Ryet hátsó aggyal, de küldtek cserealkatrészt hamar, azóta jó.Nekem kínai karbon kerékre 4-500 usd lenne a lélektani határ, mert beleszámolom, hogy a gyári csapágyakat nagy eséllyel hamar kell cserélni, meg akár a komplett hátsó agyat is.
Mondjuk ezeket megoldom magamnak, ha valaki nem szeret mókolni, annak más a matek.
Resale value meg kb nulla -
mauimagic
senior tag
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz andrisbandi #261808 üzenetére
Mindig lehet újat tanulni.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz Hasaggymeg #261764 üzenetére
Ha van kedved újat tanulni a fékbeállításhoz;
#246177Ez a yt-os Garage 31 jókat mutat.
A féknyereg középre húzásához, a dugattyúk átpozicionálása is kell.░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
andrisbandi
őstag
válasz kuntics #261803 üzenetére
A legtöbb ember szerintem nincs tisztában vele mennyire gyenge. Főleg a hát van elsatnyulva. Sok mai bicót előredőlősnek álmodnak meg, sportosabbak a modernebb geósok, montin mindenképp.
- Lehet a fittingesek csak segíteni próbálnak, de lehetetlen a küldetés, ugyanis a pilóta nem elég edzett a geóhoz. Ez lehet még, de már is.BMXesítettem az egyik montim még újonan nagy emelkedésű kormánnyal. Könnyebb legyen felkapni. Meglátta a szerelő; kép wtf Alig tudta abbahagyni a röhögést. Árul bicókat, ő is teker, harminvalahány éves. Eredeti kormánnyal (most) ilyen a vas.
- Aztán kipróbálta, és rájött hogy le kell cserélnie az egyenes kormányát, valami normálisabb, kisebb raiser-esre. Ennyit gyengült, ráfanyalodik.░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
szimpláncsak
tag
válasz haiduo82 #261794 üzenetére
Ennyiért lehet inkább a radon zr team 8.0-t venném a rock shox judy teló miatt ,
-
Tin
veterán
válasz peetie1 #261791 üzenetére
Ahogy írták, bike fitting. De én se mentem el egyelőre, mert a netes videók és egy adag próbálkozással is beállítható. Csak az ökölszabályokat kell tudni, meg persze kell türelem és próbálkozás. Mondjuk egy profira szívesen rábíznám magam, csak az a gondom, hogy nem bízom benne, hogy megkapnám a szükséges figyelmet - és türelmet
-
parandroid
félisten
válasz haiduo82 #261794 üzenetére
Fasza kis belépő kategóriás cucc. Minden lehetne jobb, de akkor nem ennyibe kerülne, illetve ezek is márteljesen rendben vannak kezdésnek. Asszonynak hasonló Orbeája van, csak az Alma.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Autós topik
- Külföldi prepaid SIM-ek itthon
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Asszociációs játék. :)
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Lassan állítjuk a fát, és a hardverek is be vannak csomagolva
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest