Hirdetés
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás 6. nap: Dredge
- 2024 - Békés, boldog karácsonyt kívánunk minden olvasónknak!
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás Dark and Darker: Legendary Status
- Jövőre érkezik az új Agatha Christie: Death on the Nile játék
- Alig két nap múlva konzolokra is befut a Star Trek Legends
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
semmiho
tag
válasz dom1n0 #317163 üzenetére
Nálam 2 monti van versenyzésre és egyiken, az első keréken eleve egy 2.2-es X-King ProTection van fenn. Ha nagyon szükséges, csak átcserélem a két első kereket.
Ma a Sopron Downhillen kapott el egy zápor, nem mondom, hogy a north shore részeken nem csúszott - de ott a Schwalbe is csúszna. Azért hazafelé 1 órát az esőben, 2° C mellett jönni cudar volt.
[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz MC Pite #316929 üzenetére
Pontosan nem tudom értelmezni ezeket a görbéket, a Garmin Connectet sosem használtam másra, mint az alvásom monitorozására és néha ránéztem a HRV-adatok alapján számolt dolgokra.
Akik jobban képben vannak, bízom benne, kiegészítik vagy korrigálnak, ha szükséges: szerintem a regenerációd nem megfelelő. Mintha egy inverz szuperkompenzációs trendben lennél (ráképzelhető egy eső trendvonal könnyedén a terhelési görbédre).Szemléltetésképpen készítettem egy kis grafikát, remélem, látszik a lényeg, ez lenne az ideális:
Legjobb lenne, ha ismernéd a tényleges zónáid, amihez lépcsős tejesítménydiagnosztikai vizsgálat szükséges, sajnos. Laktát-méréssel. De lehet, érdemes lenne elvégezned, amit a grafikonod mutat, ott én anomáliát vélek látni.
Egy ilyen teszt:
...kis magyarázat (saját, még 2018-ból):Szóval, szerintem jól érzed, amit érzel. Próbálnék a helyedben pihenni 2-3 teljes napot és aztán tenni egy próbát, működnek-e a dolgok felsőbb tartományokban, vagy felkeresni egy dokit ezen ügyben, esetleg az étkezésed körül történhetett valami (csak ötletelek)...
[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz MC Pite #316844 üzenetére
Ez milyen szoftver?
Mintha a zónák helytelen beállítása, kisebb eséllyel valamilyen hiba az algoritmusban okozná. Valljuk be, eléggé elképzelhetetlen, hogy valaki csak (például) GA1 és EB zónában teker heteken át, a köztes GA2 zónában pedig 0%-ot. Az emelkedő és eső pulzus ugye át kellene, hogy galoppozzon azon a bizonyos aerob intenzíven.Wattmérős görgőd van esetleg?
Ramp teszt stb. segíthet kitalálni a zónákat és ezeket beírva Stravába, Garmin Connectbe stb. már használható, a valóságot közelítő statisztikákat kapsz. -
semmiho
tag
válasz mauimagic #316545 üzenetére
Első fék Magura MT8 SL, a felfogatás acél csavarjait cseréltem csak Ti-csavarokra. Hátsó fék fékkar MT8 SL szintén, fékcső Triscstuff Beta, FlatMount féknyereg Trickstuff C22. (Magura féknyereg lett volna, csak nem fér el a Lux vázban...)
Ha már számok; nekem szinte minden csökkent idén. A korábbi évekhez képest még a szint is, volt 300k körül is már.
Viszont 132 db új KOM eddig 2024-ben, ami a nevem mellett maradt - igaz, sok olyan szegmens van közte, amit alig ismernek!
[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz fulton #316536 üzenetére
Strava logod megosztod?
Már ha nem titok!Más. Egy kis technika. Hetek melója van belle, full-full szerviz és némi átépítés meglévő alkatrészekkel. 9.22 kg-ot mértem a fotón látható állapotában (még a kormány + stucni más lesz, -120g minimum). Oké, nem egy Dangerholm-szint, de ezzel (is) az első utam a Sopron Downhill freeride pályára vezet majd!
-
semmiho
tag
válasz Csokicsibesz #316406 üzenetére
Ma reggel voltam, 95%-ban fagyott volt minden. Nagyon szép az erdő!
sárga jelzés/gázvezeték a nyugati oldalon járható volt teljesen, a pocsolyák mind befagyva stb. De ha nincsen fagy, messziről kerülendő! -
semmiho
tag
válasz dom1n0 #316218 üzenetére
Ráparázással!
Máskülönben igen, úgy rémlik, 48 óra full pihenő volt javasolt a tesztek előtt, maximum 1 óra KB a megelőző 2 napban összesen. Étkezésre én nem figyeltem különösebben.Jó 3 éve nem mentem FTP-tesztet. Ad-hoc CP-tesztet, jellemzően a CP1 és CP8 közötti tartományban viszont igen és elég sokat.
-
semmiho
tag
Bent görgőn cudar dolog ám az FTP-teszt! Tapasztalatból írom, pár alkalommal voltam már kénytelen bent tesztelni, mikor edzővel készültem anno. Bent kevesen tekerik ki magukból a maximumot, ami kint sem könnyebb sokkal, a jó időben, de akkor is!...
Akkor már inkább lépcsős teljesítmény-diagnosztika, laktát-méréssel. A Fülöp Tibi-féle, ha lehet. Szóval, ez hamarabb megvan és olyan ismereteket is kaptok, amivel új világ nyílhat ki! (Leginkább a pokolnak kapui... )
Hajrá!
[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
Hetek alatt és lassan, de végre leszervizeltem a Lux CFR-t. 2 év és 4078 km alatt, ami nem túl sok, különösen, hogy esőben és rossz időben alig-alig szedtem elő, azért csak tönkre ment a középcsapágy! Még szerencse, hogy csak egy olcsó CeramicSpeed!
Gondoltam, egyúttal a számomra nem túl kedvelt, gyári SRAM ULT fékeket is lecserélem jól bevált Magurára. Nos, install közben ért a meglepetés, hogy egyrészt a Canyon meglehetősen szűkre méretezte a FlatMount féknyereg számára kialakított helyet, ahogy a Magura pedig nem spórolt a helyfoglalással - így a Magura flatmount féknyereg helyett másikat kellett vásárolnom. És elég mélyen a zsebembe nyúltam, jobb híján...
Íme:
...itt már töltöm fel a rendszert:
A fékcső feltöltése után "ledugóztam" a rendszert, átmenetileg:
...itt pedig már el is készült, légtelenítve, beállítva minden:
Bónusz kontent azok számára, akik Lux CFR-t vagy Trailt, illetve Specialized Epic-et birtokolnak, hogyan előzhetik meg a váztörést az alsó forgáspontnál (igen, bemehet ide egy apró kavics és megrepesztheti a vázat - Specialized bringát, ha csak a Neten is, de sajnos volt szerencsém látni, ami így járt). Állítólag akad még pár gyártó, akinél hasznos lehet az alábbi, filléres megoldás: UV-álló, áttetsző ragasztószalagot használtam:
Szépnek nem szép, de olyan helyen van, ahol nem látszik, cserébe hasznos és nem több az egész pár grammnál![ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz Hasaggymeg #316114 üzenetére
Ez csak féloldalas mérő, bal láb Watt*2. Mint a 4iiii, Stages és társai.
Power2Max NGeco spider (már ha a mostani Shimano hajtókarod már a levehető spideres) vagy egy kifutó szériás SRAM DZero sem drágább sokkal - néha felbukkan 1-1 példány a német webshopokban, egészen korrekt árakon, dacára a grammozós XX1 karbon hajtókarnak.
Vagy a kétoldalas Favero MX-2 pedál, lehet ide-oda rakni a bringák közt, ha van több. Drága játék, de (szerintem) egy jó befektetés a magunkfajta megszállottaknak. https://zerge.hu/favero_assioma_pro_mx2 -
semmiho
tag
válasz Hasaggymeg #316013 üzenetére
Igazi DH-gumi, természetesen! Kb. 60%-osra kopott 2.2-es Race King.
(Szuper külső még viszonylag kopottasan is, a körülmények voltak rosszak. Egy 2.4-es Maxxis Dissector vagy Aggressor se' tapadt volna sokkal jobban.)
-
semmiho
tag
válasz Hasaggymeg #316009 üzenetére
Like!
Épp ma saraztam össze az enyémet - mondjuk merev villával a Szt.György-hegy bazaltos, köves, saras és havas ösvényei "kicsit" izgalmasra sikeredett (felfelé is kipörgött a kerék, elég gyakran), de az XX1 AXS váltás 2019 nyara óta tökélesen teszi a dolgát!
(Strava: [link] )
-
semmiho
tag
A méregdrága Fox Neo -t a RockShox is követi egy teljesen új AXS wireless ejtős nyeregcsővel. Várhatóan a tavasszal érkezik a boltokba. Az akku elhelyezése láthatóan hasonló lehet, mint a Fox esetén és nem a korábbi modellt követi, ahol a nyereg alatt helyezhedett el:
-
semmiho
tag
válasz lsebestyen #315584 üzenetére
Az a Wind Sensor cucc jó játék. Oútin sík KOM-olni, például. De nagyon drága... DCR tesztje: https://www.dcrainmaker.com/2024/12/wahoo-elemnt-ace-in-depth-review-bike-computer.html
-
semmiho
tag
válasz Ringman #315551 üzenetére
Nem csak telefonáló, hanem menet közben egyenesen a telefont nyomkodó sofőr van egyre több. Viszonylag sokat autózunk (évi 30k+), különösen az elmúlt 2-3 évben drasztikusan megnőtt azon sofőrök száma, akit mobilozni látok, mikor elmegyek mellette autópályán a belső sávban vagy éppen normál két- és háromszámjegyű úton látom szemből jönni. Beérve egy ilyen autóst hátulról már sejti az ember, hogy a mobilját nyomkodja.
Csoda hogy "csak" ennyi a baleset - aminek részben tudja az ember az okát. A vezetést támogató rendszerek elterjedésével, a sávtartóval és aktív radaros tempomattal sajnos melegágyai lettek az új autók a kütyünyomkodásnak.
Ami egyébként egy súlyos pszichés függőség és zavar a pszichológusok szerint. (Komoly szakirodalma van már ennek!) Biztosan láttatok már kutyát sétáltatót, aki nem törődik a kutyájával és séta közben a mobilját nyomogatja. Rosszabb esetben a gyerekével sétálót és ugyancsak a kütyüt nyomkodja. Aztán csodálkozik, hogy - például - hiperaktív lesz az a figyelem-(és szeretet?-)hiányos gyerek és az még a jobbik eset...[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
Egy hasznos infó a rengeteg Trickstuff Piccola tulaj számára, ha kormánycsapágyon átfőzött a hátsó fék fékcsöve:
"Since the Trickstuff Piccola Carbon brake levers actually fit through the headset bearings and head tube, this means that you can actually remove and replace the headset without having to bleed the brakes."
Forrás: https://www.pinkbike.com/news/bike-check-dangerholms-scott-spark-rc-visione.html -
semmiho
tag
válasz Hasaggymeg #314212 üzenetére
Nehéz megmondani. Tolómérővel rámérek majd, határeset lehet...
-
semmiho
tag
CeramicSpeed BB csapágyak vs. SRAM XX1 DUB Wide: 1:0
4000 km kb 1000 km-enkénti szerviz után vs CeramicSpeed BB: 1:0
Külön gratulálok a CeramicSpeednek ahhoz, hogy nem használnak műanyag csövet a csapágyak közt, így a kosz, por direktben rátapad a tengelyre és esélytelen hosszanti karcok nélkül kihúzni a hajtókart a nem hajtásoldali csapágyból!...Goldolom, használható ez így még, de roppant bosszantó!
-
semmiho
tag
Balatonon nem volt köd. [link]
-
semmiho
tag
Sok elborult elme agyszüleménye által készült termékkel találkoztam mostanság, köztük a váltókanálvédő a WolfTooth-tól (keress rá!), a Specialized Epic forgáspontját védő méregdrága műanyagon át a 2k EUR-ba kerülő Váltókanálig. És még sorolhatnám!
De a múltban is akadt már néhány gyöngyszem! Íme, egy:
...vagy montiból '92-ben a Slingshot:
[link]Döbbentél már le hasonlón? Ne kíméljük egymást!
-
semmiho
tag
válasz parandroid #313678 üzenetére
Közelebb vagyok az 50-hez, mint a 40-hez, bocsi!
Ha sikerül, belefér időben és motivációban egyaránt, megnézem, mennyi megy még mondjuk guggolásban vagy deadliftben - vagy akár fekvenyomásban. Futni se lenne rossz idén sem, már csak a csontritkulást megelőzendő, meg aztán a pliometrikus gyakorlatok, melyek a kedvenceim egyébként, mennyire mennek még.
[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz dom1n0 #313638 üzenetére
Meggyőződésem, nem feltétlenül kell beáldoznod ahhoz a felsőtested erejét. Saját és ismerősök példájából kiindulva.
~184 cm/75 vagyok most (de voltam 71 is és a felsőtestem -is- akkor volt a legerősebb). És a téli kondis edzéseknél, ahol teljes testes edzést végeztem, hiába volt a láb valamelyest fókuszban. Bőven 120 kg fölötti súlyokkal guggoltam (sőt, 150 fölé is mentem, 3-4 ismétléssel egyébként) és a fekve nyomásban sem volt gondom akár a 100 kg közeli súlyokkal, bár bevallom, arra nem mentem rá sosem, inkább egykezes súlyzókkal dolgoztam, 20-25 kg/kar és kettlebellel. Ahogy néztem, kinézetre hozzám képest 2x akkora emberek súlyaival is vígan el lehet lenni, hiába gebe az ember. A lényeg a minőség! -
semmiho
tag
válasz Hasaggymeg #312922 üzenetére
Ide nem gravel bicaj, hanem túraléc kell!
Ej, de jó lenne idehaza ismét túrasízni, utoljára 2 éve a Mátrában tudtam!
-
semmiho
tag
Shimano wireless Di2 szettek jönnek (XT/XTR), KTM katalógusban szivárgott ki az információ. Forrás: [link]
A filterezett részek copy-paste után ezt adják ki:
R.DERAILL. Shimano XTR Di2 M9250-12 GS shadow+
SHIFTLEV. Shimano XTR Di2 M9250
CRANKSET Shimano XTR M9200-12 Carbon 32T
BOTTOM BR. Shimano MT900 pressfit PA29 MTB
SPROCKET Shimano XTR M9200-12 / 9-45
CHAIN Shimano M9100-12XT szett:
Shimano Deore XT Di2 M8250-12 GS shadow+
Shimano Deore XT Di2 M8250
Shimano Deore XT M8200-12 30T
Shimano MT800 pressfit MTB
Shimano Deore XT M8200-12 / 9-45
Shimano M8100-12Új fékek is érkeznek és jó eséllyel a Shimano első MTB karbon hajtókara szintén...
[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz dom1n0 #311073 üzenetére
Országútin visszatértem tubelessről latex belsőre (25-ös külsők - sajnos szélesebb nem férl el a régi Canyon Ultimate CF SL vázban), miután 3 defektes Schwalbe One pro külsőből kettőt nem hogy nem fogott meg a Stan's, de még javítani sem tudtam sem gumihernyóval, sem a belső oldalfalon történő tubeless folt ragasztásával.
Azóta ismét semmi gondom, csak 3-4 naponta rá kell pumpálni - de azt meg megszoktam latex belsőnél az elmúlt ~10 év során.A CX-szen továbbra is tubeless a két 35mm szélességű Schwalbe külső, azzal 1 év alatt nem kaptam defektet még - vagy csak nem vettem észre. De az 3.8 bar körüli nyomással használom és nem 7 baron. Azért bennem van a para, hogy csak szerencsém volt-e, vagy alkalomadtán ezzel is úgy járok, mint az országútimmal.
Montin továbbra is bevált a tyúkbél rendszer, 2011 nyara óta nem sok problémám akadt vele a korai, 2011-2014 közti install szíváson kívül.
-
semmiho
tag
válasz Hasaggymeg #310959 üzenetére
Ugye hogy!
A Patent alapján benne van a levegőben egy Deák Bill-design a Fox részéről, kíváncsi leszek, meglépik-e esetleg, XC fronton mondjuk.
A bővített levegőkamra-térfogaton túl, egy rejtett PiggyBack a villanyakban, DH/FR/Enduro fronton simán benne van a pakliban. Azon csodálkozom, hogy nem lépte még meg egyik gyártó sem, különösen úgy, hogy nem minden villa CSU-ja préselt 3 darabból (becsúszók, váll, villanyak), hanem a váll és villanyak egy darabból van/volt bizonyos modelleknél. Foxnál és RS-nél egyaránt voltak ilyen modellek. -
semmiho
tag
Új Fox 34 (vagy 36?) villa tesztelés alatt.
Véletlenül bukkantam az alábbi fotóra egy PB cikkben, azonnal feltűnt, hogy nem egy szokványos Fox villa van Dario Lillo Giant montijában:
Igen, a villa láb teljesen új design, nem SC (StepCast) és a becsúszó előtti híd mintha lyukas lenne - valószínűleg a grammozás jegyében.Kis kutakodás után találtam egy rövid cikket, benne pár további érdekes fotóval. Például megerősítette, valóban lyuggatott a láb híd része:
...de különösen ez a fotó volt érdekes:
Bizony, ott a váll részen érdekes dolgok lehetnek!Egy kis további kutatómunka és lám, jó eséllyel erről lehet szó!
...az az apró kis lyuk a levegő kamra és a váll belseje között, hm?Bővebben ebben a cikkben írtak erről: https://www.pinkbike.com/news/fox-patent-shows-hollow-fork-crown-for-increased-air-volume.html
...a teljes Fox szabadalom, pdf-ben: https://image-ppubs.uspto.gov/dirsearch-public/print/downloadPdf/11718362
Alig-alig követem már a szaksajtót, de idén ez legalább a második, ha nem a harmadik technikai újdonság, amit kiszúrtam simán fotó alapján!
[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz Ringman #309960 üzenetére
Elgépeltem, "csak" ~11 éves és nem 13 a CX-em. L-es méret egyébként.
BB drop sajnos nem volt régen feltüntetve, így ezt nem tudom. Szóval, ez a CX-bicajom, még Archive.org-on át elérhető a geometria-táblázata: http://web.archive.org/web/20140301171855/http://www.canyon.com:80/roadbikes/bike.html?b=3201#tab-reiter2
...összehasonlításképpen egy Canyon Grizl AL: https://www.canyon.com/en-hu/gravel-bikes/adventure/grizl/al/grizl-6-1by/3716.html?dwvar_3716_pv_rahmenfarbe=R075_P06
Vannak eltérések a számokban, például a láncvilla +10mm a gravel javára (gondolom a ballonosabb külső miatt, részben) - nem vagyok hozzáértő, de szerintem szignifikáns eltérések nincsenek, szinte csak milliméterek. Még a fej- és nyeregcsőszög is azonos. -
semmiho
tag
válasz Dottore #309811 üzenetére
Az XC bringa gravel bringaként használata kapcsán nekem van tapasztalatom. Bőven - még versenytapasztalat is! Tavalyi KLND Pilisen merev villás XC bringával indultam, ami egy 2015 végi régi Canyon CF SL, benne egy régi 15x100mm átütős Niner karbon villával.
Versenylog, fotó is van a bringáról: https://www.strava.com/activities/9367450946
Ez az edzős bringám is egyben, így merev villával és 2.2-es Race King (ProTection) külsőkkel, 8-éves Acros XC carbon kerékszettel stb. viszonylag könnyű, 7.9 - 8.1 kg attól föggően, hány kulacstartót teszek fel vagy fent van-e rajta a pumpa + DaySaver multitool a vázon.Síkon is gyors, de nyilván nem annyira, mint egy "rendes" gravel - van nekem egy 13 éves Canyon Inflite AL CX-bicajom gravel külsőkkel, kb. uaz a geó, mint egy mai gravel (fun fact: és igen, még nagy sárférőhellyel, hátul 1.6-os, elől 2.0-ás külső is simán elfér - ugye akkoriban még nem kellett "limitálni" ezt sem, nem volt ennyire atomizálva a portfólió). Wattmérő alapján, a CX-szel 200 Watton és aszfalton 31 km/h az átlagom, ezzel az XC géppel ~29 km/h (stucni melletti aero fogással 29.5+ km/h) - persze amint rosszabb minőségű az út, hirtelen közelednek a számok és amint kövesebb a talaj és/vagy meredek is, akár számottevően átfordulnak az arányok.
Ezzel nem azt akarom mondani, hogy ez jobb, mint egy gravel, sőt! Csak azt, hogy körülményektől függően lehet egy jó alternatíva. És ezzel ha gyökkettővel araszolgatva is, de lemegyek komolyabb pályákon is, mint akár a Sopron Downhillen a Freeride line, vagy a Buda-hg.-ben a "könnyebb" nyomok az Ezüst-kevélyen, vagy akár az Árpád-kilátónál, stb.
-
semmiho
tag
https://welovebudapest.com/cikk/2024/09/30/budapest-kresz-modositas-kerekpar-bicikli-kozlekedes/
"Kivilágítás: Változhatnak a kivilágításra vonatkozó szabályok. Betiltanák a villogókat, csak állandó fénnyel lehetne világítani. A kerékpárút és a kerékpársáv kivételével a kivilágítás nappal is kötelező lenne."Akad még pár egyéb érdekesség, amolyan előre emésztgetendőleg!
-
semmiho
tag
válasz fulton #309451 üzenetére
Akkor annyit írok, a 2020-as súlyommal ahol MTB versenyen 22 km/h-s átlagot tudtam, most 21 km/h-t sem. ~4 kg+.
Mentségemre szóljon, mások már a prioritásaim, eszem ágában sincsen semmiféle önsanyargatás, sem tervezett edzésekkel, sem diétával. Eszembe jut persze, hogy 71 kilósan, 360 Watt FTP-vel de jól mennék ismét, de én így is tök jókat versenyeztem idén, szuper élvezetes volt ez az év a 8 versennyel - tulajdonképpen még az 1 db DNF-es is!
-
semmiho
tag
válasz mauimagic #309428 üzenetére
Hasonlóak a tapasztalataim, csak megerősíteni tudom!
Több mint 10 éve megyek Wattmérővel és bizony már az első évben feltűnt, akár 1 kg leadása mondjuk februárról márciusra mennyit számít egy FTP-tesztnél, időben. 2015-ben végeztem pár (több tucatnyi) saját mérést terepen, jellemzően ugyanazon a szegmensen, tele kulaccsal vs. kulacs nélkül. Egy 10-perces Z3 teteje résztáv egy ~8%-os emelkedőn lazán hoz akár 12-15 mp-et - természetesen sok minden mástól is függ. (A linkelt GCN-es videónál picivel nagyobb számok is ezek, arányosítva az idővel - de összemérhető és szépen korrelál, szóval hasonló következtetésre jutottam ezek szerint magam is.)
Ezért sem bírtam elmenni szó nélkül a cikk (és az általam egyelőre még meg nem tekintett videó) mellett, mivel ellentmond az általam eddig tapasztaltaknak. Természetesen szándékosan nem fogalmaztam meg véleményt azon kívül, hogy felvetettem a lehetőségét annak, talán nem is érdemes tuningolni ("görbe tükör").
Valami nagyon hibádzik az általam linkelt teszt körül - talán az említett körnek a paraméterei, talán valamilyen cserélt, mozgó alkatrész hibája, lehet szinte bármi.Nálam egy klasszikus hosszú táv maratonon (régi Mátra, Bükk, Szilvás) 1 kg kb. 4-6 percet számított. A mai ~65 km vs. 1500 szint melletti hosszú távoknál is ~3-4 percet.
[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
Egészen érdekes cikk, láthatóan a magamfajta Weight Weenie-k az egyik célcsoportja ezen görbe tükörnek. https://www.bikeradar.com/features/tech/8kg-xc-hardtail-against-a-heavier-build
-
semmiho
tag
A mai Medvés Trail (Somoskőújfalu) egy jó pálya volt! A fenti rét kicsit snassz talán egyedül, de a többi rész a single trailekkel és jó lejtőkkel eléggé ott van.
Volt egy csúnya eltévedésem, érzésre 5-6 perc, log alapján "csak" 4 percet vesztettem, de a 3. hely meglett azért. [link]Jelölésen még érdemes finomítaniuk, de ajánlott verseny!
-
semmiho
tag
válasz Hasaggymeg #308483 üzenetére
Köszi, nagy hülyeséget nem csináltam akkor eddig!
Érdekesség:
A Trickstuff megoldását ismeritek?
Fékkarnál és féknyeregnél egyaránt bontható, bármennyiszer. Egy apró, de annál fontosabb dologra kell figyelni: a fékcsőbe kekert "tüske" alumínium, kihajtásnál a Trickstuff leírását szigorúan követni kell, különben beleszakadhat a fékcsőbe.Remélem, mások is áttérnek erre a megoldásra - csak acél "tüskével" és nem aluval!
-
semmiho
tag
válasz dom1n0 #308474 üzenetére
A montis fékjeikkel van tapasztalatom, SRAM Level és Elixir fékekkel. Légtelenítés (nekem) egyszerűnek tűnt a gyári légtelenítő szettel. Természetesen a DOT erősen korrozív, kesztyű + állandó pucolgatásra kellett figyelnem a lépések alatt és után.
Országúti vonalon, SRAM fékváltókarral csak mechanikussal volt dolgom (régi eTap cuccaim szintén fékbowdenesek).
Ha már szóba került; vázból kifűzés esetén SRAM-nál végni kell a fékcső féktüskét tartalmazó részét és új féktüske + roppantógyűrűvel szerelni össze, vagy újrahasználható a meglévővel?
Sosem tudtam - azt meg nem írnám le, én hogy szoktam például Magura esetén, de biztosan sejtitek!
[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz Hasaggymeg #308357 üzenetére
Jaj azt elfelejtettem írni, már 34t - 10-50t van mind2 merevfarú XC montimon. Idén Salzon is a 34-50t-vel mentem fel például Salzbergen, hogy fájjon!
-
semmiho
tag
válasz MC Pite #308336 üzenetére
Nem egyszerű szakasz, de sikerült 2x kitekernem már versenyen - igaz, ehhez kell az is, hogy előtted ne szálljon le senki! Egyszer pont ilyen sáros, extrém körülmények között. Sőt, szerintem ilyenkor könnyebb.
2018 és 2019-ben 32-50 elég volt Salz B-n, de mentem A távot 2016-ban 32-42t-n - igaz, ezt a részt nem tekertem ki és Salzberget sem.
(Salzberget egyébként ki szoktam tekerni végig, bizonyítani is tudom, ime, power + cadence data.)[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz ReFleXx #308274 üzenetére
Gravel OB eredmények, ha valaki megnézné. https://fairtiming.hu/php/results.php?vrs=gravelob24
(nem voltam)[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz Hasaggymeg #308265 üzenetére
Teljesen gyári Darimo, nem nyúltam hozzá!
A BikeAhead váz eléggé hasonló közelről, bár nem ennyire selyemszerű, mint a kormány. Valamennyi lakk lehet rajta szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
Pár apró, de grammozós, ún. 'weight weenie' projektek esetén hasznos tapasztalatot osztanék meg.
Ha grammozásról van szó, bizony sok mindent komolyabban kell, hogy vegyen az ember, a szokásosnál fontosabb a szerelési útmutatók követése, a megfelelő meghúzási nyomaték határérték alatt tartása és még sorolhatnám.
Ha csak lelkes amatőr szinten is, de egy ideje építgetek már grammozós bicajokat, segítettem ismerősöknek is ebben, stb. Azért 5-6 év tapasztalat után úgy tűnik, simán belefutok még - nevezzük úgy - amatőr hibákba.
Az új építésem esetén, a váltókar a 3. ride közben, menet közben egyszer csak lefittyedt - vissza kellett singlespeed módban gurulnom a kocsihoz helyre tenni a dolgokat. (Alább láthatjátok a fotón, egy régi Trickstuff SRAM Matchmaker tréfált meg: a váltó használata közben van egy minimális, tizedmilliméternyi mozgása - ami kicsavarta egy idő után a féket a kormányhoz rögzítő bilics elülső csavarját. Azt a csavart, amit mindössze 1.2-1.5 Nm-re érdemes húzni Darimo, illetve egyéb grammozós kormányokon...
Pechemre, nem volt nálam Loctite 243 és meghúzás után használtam még 3 alkalommal a bicaj - s láss csodát, ismét kilazult és singlespeed módban kellett résztávoznom, illetve hazagurulnom. (Két kézzel lehetett váltani ugyan, de elég nehezen - a levegőben lifegett az egész váltókar, SRAM Matchmakerestől...)
Loctite 243-mal természetesen jó lehet - meglátjuk! Íme, a szóbanforgó alkatrészek:
Szemfülesebbek számára feltűnhet: az ott egy SRAM T25-ös csavar a T20-as Trickstuff helyett alátéttel tuningolva - nem véletlen, a legtöbb multitoolon nem található T20!A másik a meghúzási nyomaték: gyakran 1 Nm is bőven elég és a Darimo kormány + Trickstuff fékek esetén ez szerencsére kitűnően működik - ehhez viszont Darimo vagy speciális Ritchey zsírt kell használni, amiben apró műanyagszerű golyócskák találhatóak.
(Egyúttal az első fékcsövet ~8cm-rel rövidítettem ma, pöpec lett, esztétikailag is most kifogástalan!)[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz mauimagic #308169 üzenetére
Így van, a KOM-ok csak ezért nem jönnek!
1-1.5 éve tűnt fel, hogy a 720-as régi kormányom kényelmesebb valahogy, mint a 740-es, és pláne a 760-as. Kivétel talán a játszós trail bringám a 780-as kormánnyal, de ott teljesen más a felhasználási terület. (Szélesnek érzem ettől függetlenül)
Az új épített bringán ezért is választottam a "mindössze" 720mm széles kormányt a ~184-185cm-es magasságomhoz.Megkockáztatom, azért nem ennyire egyszerű a képlet; vagyis, nem csak a magasság, de a vállszélesség legalább annyira figyelembe veendő szempont.
-
semmiho
tag
A SRAM-tól hamarosan érkezhet a mechanikus Transmission. Hogy szerintem ez jó, semleges vagy éppen rossz, inkább nem foglalnék állást!
-
semmiho
tag
válasz balintbaba #307648 üzenetére
Jóféle!
Edge500 volt szuper, sajnos alig maradt már működő darab belőlük. Elmentek 8-10 évet szépen a többségnél, az nem rossz így sem!
Edge130 Plus van nekem, bőven elég mindenre. Lassan 5 éves, tökéletes! -
semmiho
tag
válasz Hasaggymeg #306862 üzenetére
Az AXS egészen pontosan és az "Access" szóból származtatták, emlékeim szerint. Csak azért jelzem, mert máskor is láttam, ASX-nek írtad - remélem, nem gond!
-
semmiho
tag
válasz Hasaggymeg #306623 üzenetére
Specialized külsőim voltak még 2014-2015-ben, Renegade 2Bliss és Fast Trak 2Bliss, igaz, 2.1 és 2.2-es méretben, ha jól emlékezem. Nagyon elégedett voltam velük!
A BikeAhead váz betonkemény, egy 2.35-össel kényelmesebb lehetne. De én egy merev villán edződött aszkéta vagyok!
-
semmiho
tag
válasz dom1n0 #306526 üzenetére
Köszi!
Keréken könnyítés: technikás terepen, ahol sok a gyorsítás, sokat számít, ezt a Wattmérő számaiból és a szegmensidőkből figyeltem meg az elmúlt bő 10 évben - bár érezni (szerintem) nem annyira érezni. Schotteren, döngölt földúton és egyenletesen emelkedő terepen kevésbé számít - de természetesen számít itt is valamennyit. Első körben persze egy könnyű külsőben gondolkoznék - például, egy Conti Race King/Race King vagy Cross King/Race King páros a legtöbb külsőhöz képest 100-150, vagy akár 200g tömegcsökkentés még 2.2 és 2.25-ös külsők esetén is.
AXS: nincsen negatív tapasztalatom.
Akksi. Régi eTap váltás van 2016 óta a CX bringámon például, téli edzőbicajnak mindig azt használtam, nem volt gondom a merüléssel. Valamivel gyakrabban kell tölteni télen: nem 2-3 havonta, hanem 1.5-2-havonta. Viszont a régi 8+ éves akksik még mindig teljesen jók, a valamikori 40-50 órát nem tudják már, csak 25-30 órát talán, de figyelembe véve a fokozott használatot, szerintem kifejezetten szép értékek ezek. -
semmiho
tag
Nah, kis technika téma - ez általában csemege a magunkfajtáknak!
Sikerült megoldanom a váltóproblémákat - sajnos egy komplett 11-ről 12-sebességes upgrade-del.
Szerencsére volt egy kb. 3-4 éves X01 sorom (1295) és a vadiúj váltó az egyik német webshopból annyiba volt váltókarostól, mint amennyiért használtat sem láttam idehaza. (Ebbe ne is menjünk bele, hogy lehet!)Node! Aki használt Berg (Porte), Tune, BikeAhead, Schmolke stb. kormányokat, nem tudom, tudja-e, amit most írok. Érdemes a stucni éleit óvatosan 200/300-as, majd 500-as dörzskapírral eldolgozni - a legtöbb kormánytörést ugyanis a stucnik slendrián megmunkálása okozza.
Én sem tettel máskétt a Darimo kormány miatt a PRC ST2 stucnimmal - volt rajta bőven "él", amit le kellett csiszolnom, pedig ez sem egy olcsó darab.A BikeAheadComposites váz, amit egy spanyol céggel bérben gyártatnak, belülről belenézve azért hagy némi szemöldökfelvonást az emberben - itt-ott elég elnagyolt a gyanta túlfolyások eldolgozása, illetve a belső bowdenezés ha nem is nehéz, de könnyűnek sem mondanám.
A lényeg, amit figyelembe vettem: mind a fékcsövet, mint ahogy a váltóbowden házát is még a középcsapágy bepréselése előtt kell befűznöd (más, hasonló vázakra is igaz lehet), a kínlódós, kellemetlen perceket (órákat?) elkerülendő.
Szintén fontos információ: ez a váz 2 kábel elvezetésére alkalmas alapvetően. Más szóval: vagy 1 fékkábel + 1 dropper post kábel és elektromos AXS váltás, vagy dropper nélkül bowdenes váltás. Nos, mint nálam látható, én "megoldottam" a bowdenes váltás + droppert - hagyjuk is, mennyire esztétikus!A váz kívülről gyönyörű, gyöngyházas fényű, csillogó karbon.
Friss, 1 órán belül készült ad-hoc fotó, a bicaj így 8.22 kg a fotón látható állapotában, mínusz kulacs:
Alkatrészlista:
-
semmiho
tag
válasz Mezga Aladár #306442 üzenetére
A félreértések elkerülése végett: az éjszaka/sötétben, de egyébként kitűnően kivilágított bringaúton vakítva villogó, szemből érkező reflektoros bicajosokról beszélek.
Külön sávja van a kerékpárút 2 sávjának, télen kevesebben vagyunk és csak a hardcore jár bringával - előzni ők meg tudnak, ha esetleg... Semmi szükség egy normál alacsonyabb lumenes sima világító üzemmódnál többre. Szerintem.
Persze lehet, hogy tévedek és csak a szememmel van baj, hogy túl érzékeny... -
semmiho
tag
válasz parandroid #306439 üzenetére
Hátsó lámpa kapcsán; Lupine Rotlicht lámpát használok 2014 óta, mióta megjelent. Már 10 éve is benne volt egy fényérzékelő és egy gyorsulásmérő - féklámpaként is funkciónál, a közeledő autóra pedig emeli a fényerőt.
Egy Varia persze sokkal komolyabb, de én a mai napig a Lipune-t használom, alapból sima viágításként, harmad fényerőre visszavéve. Fékezésre fade-elve villan fel, szóval nem hirtelen kapja a löketet az ember mögött jövő és persze nagyon jól látható.Bp. környéki országúti edzéshez 2016-2020 közt elől-hátul Cycliq Fly12 és Fly6 (Gen2) lámpa + videókamerákat használtam, volt pár vad felvételem az évek során.
Lehet, ismét beruházok, csak most nem az autósok, mint inkább az elektromos rolleres és egyéb kamikaze létformák adott esetben történő megfelelő dokumentálására. Alig van olyan commute-om, főleg délután, hogy valami figyelmetlen zombi ne akarna letarolni...[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz parandroid #306414 üzenetére
Köszi, utána nézek arrafelé!
Villogó üzemmóddal soha nem megyek, városban a legkisebb fokozaton, jobban lefelé fordítva a kormányon, hogy ne vakítsak senkit el.
Sőt, beszólok annak, aki villogó üzemmódban megy - akad belőlük a kivilágított bringaúton bőven, Bp. belterületén, sajnos. 1200 lumen ON/OFF fél másodpercenként. Priceless... A másokkal szembeni teljes ignorancia egyik mintapéldányának tartom és még fokozottan balesetveszélyes is! Oké, hogy sötét van, de az utcán lévő lámpák mellett egy 100-150 lumen is bőven elég látni és látszani.
(Hivatkodhat felőlem bárki arra, hogy azt szeretné csak, hogy lássák - én meg rúgjak bele, hogy ő is észrevegyen? Mert ennyi erővel, ezen logika mentén... )[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
Ha már egy ideje a világítás a téma.
6-8 éve bevásároltam kormányra szerelhető Lezyne lámpákból, ezek még a non-STVZO-s verzók - van 500, 850, 1100-as verzióm, nagyon beváltak! (és még viszonylag olcsók is voltak, 60-80 EUR környékén)
Tavaly szerettem volna egy tartalékot venni, de csak STVZO-s verziót találtam - amiből párom commute-olós bringáján van egy 500 lumenes, de nagyon béna, éjszaka terepen gyakorlatilag használhatatlan. Alig világít...Esetleg találkoztatok olyan webshoppal, ahol még fellelhetőek a régi non-STVZO-s széria egyes darabjai?
[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz dom1n0 #305963 üzenetére
Köszi!
Véleményem szerint vállalható merev montival - már ha jól mozog a villa. (Nálam 3 éve volt szervizelve a jó öreg Fox Terralogic, amit a bringába szereltem és kis túlzással, de merev villával se lettem volna sokkal lassabb.)
Melyik rész az a hadiösvényig lévő, ami a zöld jelzésen ment? Szerintem az nagyon élvezetes volt merevvel, beleértve a gyökeres részt is a vége felé.A végén a falépcsős, meredek rész volt állítólag ijesztő, ott az 1. körben picit én is óvatosabb voltam. Ott nem tudom, jártál-e.
[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz 6030D #305870 üzenetére
Idén jártam itt először; ez egy átgondoltan kijelölt pálya, felfelék nagyjából széles utakon - itt-ott romos aszfalton, durvább murvás szakaszokkal (különösen az 1. lankás mászáson), a nagyjából szintben futó trail élvezetes, itt-ott kicsit matekolós, de végig tekerhető, lefelék szinte mind túraút és többé-kevésbé single trail.
Mi kell ennél több?Nagyon spórolósan, átgondoltan versenyeztem, a 2 ~350 méter mászást tartalmazó hosszú felfelé köré terveztem mindent, ami annyira jól sikerült, hogy a 2. köröm szerintem csak nekem volt gyorsabb az egész mezőnyben hosszún, mint az 1. kör. (1-2 percet hagyhattam is a versenyben.)
Főleg az első körben nagyon óvatosan mentem, soha nem jártam itt sehol még bringával. Pár apró hibám volt is (benézett kanyar, későn észrevett farönk kikerülés és ezért satura fékezett megállás - szóval időben jelentkező hiba, semmi egyéb), de pályabejárás nélkül ez bőven benne van!
Fully lett volna ideális itt egyértelműen, sőt, ejtős nyeregcső sem ártott volna, 20-30 mp-eket hozott volna / DH nálam. (Egy szervizeletlen, alig mozgó Fox Terralogic villával mentem, merevfarú monti, kihúzott nyeregcső.)A meleg miatt 3x 800 ml-es kulaccsal indultam, 2 volt a bicajon startnál, frissítőponton cseréltem az üreset egy teli kulacsra - nagyon fontos volt!
Burgival és Danival, akik hiába M2-esek, de nyugodtan indulhatnának elitben, nyilván esélyem nem volt, kész csoda, hogy felfértem a dobogóra.Strava log és pár infó itt: [link]
Eredmények: [link] (Superior Challenge Diósjenő 2024 opció)Szervezés, pályakijelölés 10/10 volt, rajt-cél terület sok-sok paddal, kincset érő árnyékkal - szóval, jövőre gyertek többen!
Köszi mindenkinek!
[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
A Trek után egy kicsit más: Google bike! (review)
-
semmiho
tag
Új Trek Procaliber softtail.
[link] -
semmiho
tag
2017-2018-ban utána olvastam a PubMed-en tanulmányoknak a BCAA, HMB és L-Glutamine-nek, megpróbáltam előkeresni a régi jegyzeteimet, de egyelőre nem találtam.
Viszont rémlik, hogy 3-4 órás tekerésekhez érdemes BCAA-t vinni - én anno a BioTech-féle kis műanyag fiolás folyadékot vittem magammal. Illetve, hosszabb tekerésekhez némi fehérje-pótlás sem árt - de kb. ennyi, amire emlékezem még.
A HMB rémlik, hogy valamiért jobban teljesít, mint a BCAA vagy éppen a keratin - de akit érdekel, nézzen utána, PubMed tele van elég jól használható (bár elismerem, hétköznapi nyelvezethez szokott embereknek elsőre nehezen olvasható), sok esetben peer review-zott tanulmányokkal!Ha valaki utána olvasta, megoszthatná, milyen hasznos infókat talált!
[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz Hasaggymeg #304481 üzenetére
Köszi!
A hátsó fékkel küzdök még, már banjot is cseréltem egy újra, remélem, jó lesz már! Fékezésnél szivárgott - igaz, 6+ éves, egyik tömítés még az eredeti volt benne.
Pár apróság még, mint a villanyakból vágnom kell és jó lesz szerintem. -
semmiho
tag
válasz dom1n0 #304466 üzenetére
11-hez képest egy 12-es váltás a sor miatt + ~100g, váltó talán +50-60g, de nem néztem utána. Viszont ez az 1x11-es régi hajtáslánc volt itthon, szóval itt egyáltalán nem a grammok miatt, hanem az adottságok miatt választottam ezt.
5 éve nem használtam mechanikus váltást, meglepően jó - ha nem is annyira, mint egy Eagle AXS. És még tölteni sem kell! -
semmiho
tag
-
semmiho
tag
No mi készült el!?
2 további, bár elég béna telefonos fotó itt: https://www.strava.com/activities/12103884823Sajnos nem volt kormánymagasító itthon, elnézést, hogy nem egy toronyra pakoltam a kormányt! (sőt, jó 1.2-1.4 cm-t vágnom kell majd még a villanyakból)
-
semmiho
tag
válasz balintbaba #304380 üzenetére
PressFit helyett magam is a menetest preferáltam sokáig, persze minden bicajom kivétel nélkül PressFites... (-:
A következő videóban beszél egy - ha jól emlékezem - vázak javításával foglalkozó ember és ez gondolkoztatott el először, ha már PressFit, akkor legyen fullkarbon, illetve, ha a menetes rész alu, talán nem biztos, hogy annyira jó az egy karbon vázban, hosszú távon. (gyakori hőtágulás például?).Videó, kb. 3 perc 40-től: [link]
A full-karbon dropoutokról is mond pár érdekességet.
-
semmiho
tag
válasz Fall-N #303686 üzenetére
Így van, remélem is, hogy az lesz! Ennyié'... (-:
Azóta légtelenítettem a hátsó féket (igazából alig kellett, Trickstuff nagyon jó ebben), váltó bowdenháza méretre vágva, villa beszerelve, kormány fent, fékek fent.A hajtókart 1 órán át kerestem, nem tudtam, hová tettem még márciusban. Meglett.
Más.
Biztosan láttátok a SRAM Red XPLR-t. Már kapható is. Alig 4/4.5k a sima vs. power meteres. [link] (nekem bejönne, ha 1.5k EUR lenne például...)
Részletek: [link]
Egy teszt a sok közül: [link] -
semmiho
tag
válasz semmiho #286050 üzenetére
Nos, elérkezett az idő, hogy 4 hónap után végre az alkarészek és ha minimálisan is, de valamennyire a szabadidőm is megvan a projektre.
A belső kábelezés a szivacs csövek ráhúzásával együtt is könnyebben ment, mint gondoltam. Azért kellett hozzá némi józan paraszti, természetesen - és egy Birzman Internal Routing Kit. (Lassan 4 éve vásároltam, jól jött már párszor.)
A hátsó féket majd ismételten légtelenítenem kell és a középcsapágyat csak akkor préselem be, ha minden rendben van a hátsó fékkel. Még nem tudom, hogy dropperrel lesz-e az 1. setup, csak a szereléshez tettem bele, egyelőre.
Következik a villa, stucni és kormány install, aztán a fék légtelenítése.[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz parandroid #302967 üzenetére
Köszi mindenkinek!
Az Watt valós (nyilván a lefelék nullái levitték) és nem becsült, Wattmérővel mentem.
Szóval, gyertek ezekre a versenyekre!
[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
Jó volt Bükkzsérc ma, szuper kis családias versenyszervezés, kitűnő pályajelöléssel, egy nem igazán technikás, de összességében szerintem jó pályával.
Blazsó Marcival nyilván nem bírtam még úgy sem, hogy technikai gondjai akadtak (dupla defekt), de a "hosszú" távon ez a 25.1 km/h-s átlagom még engem is meglepett. (Strava log: [link] )
Az erdő alapvetően hűs volt, néha locsoltam magamra is a 2 kulacsból, amivel elrajtoltam, teljesen elégnek bizonyult.
Akit érdekel a versenyzés, jöjjön ezekre (https://sportnaptar.hu/distance=0-250;sports=mtb-hegyikerekparozas;from=2024.07.28.)! -
semmiho
tag
válasz Hasaggymeg #302891 üzenetére
0 szint, sík az egész, így van!
Passz, hogy másnapra leszedik-e a jelölést, ezt sajnos nem tudom. -
semmiho
tag
Nem követek minden beírást itt a fórumon, elnézést, ha valaki felhozta volna már; szóval, aki kipróbálná magát, holnap Bükkzsércen verseny, helyszíni nevezés szintén van! (Nincsen semmilyen összefonódásom, nem reklámként írom.) https://sportnaptar.hu/bukkzserc-mtb-es-terepfuto-challenge-5-futam_14B4EF97F5819898
Ha már felvetődött, hogy milyen a versenyzés.
Úgy tudom, nem technikás a pálya egyáltalán, szóval kezdőversenynek ideális lehet! (Én ott leszek!) -
semmiho
tag
válasz dom1n0 #302858 üzenetére
3-4 éve még szezonban is heti 1x végeztem, de bevallom, már közel sem veszem annyira komolyan. Télen viszont végzem, heti 1x-2x és heti 1x-2x kondi ~3 hónapon át pliometrikus gyakorlatokkal tuningolva, amikor épp belefér az időmbe.
Törzsizomzatra van 1 jó tesztem. Többé-kevésbé megmondja, mennyire gyenge valakinél, ha 90 mp-et, azaz másfél percet viszonylag könnyen kitartasz ebből, nincsen nagy baj. Ha nem, akkor érdemes rágyúrni a dolgokra. Ez ugye egy alap, egyes szintű gyakorlat, közel sem a nehezebbek közül való...
[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz MPowerPH #302854 üzenetére
"Ertelemszeruen a futok es kerekparosok nem gyurnak felsotestre."
Picit kiegészíteném, ez ennyire nem egyszerű. A futóknál nem tudom, de a profi és/vagy a kerékpározást, azon belül is a felkészülést komolyan vevő profi és amatőr versenyzők egyaránt végeznek konditermi edzéseket, legalább a téli időszakban egy jó 3 hónapon át, a kerékpáros alapozó edzések és heti 1-2 rövid futás mellett. Általában heti 2x - ahol az utolsó hónapra a cél az alacsony ismétlésszám, például: 4-5x 1-5 RM 90-100%. (A heti 2 edzésnek van külön szakirodalma, hogy miért nem érdemes többször, ebbe nem mennék bele.)
A cél (többek közt) az idegrendszer hatékonyságának a növelése, valamint a miofobrillumok számának növelése - és nem a méretének a növelése. (Szarkoplazma hipertrófiát elkerülendő - és ebbe se mennék mélyebben bele. Akit érdekel, szívesen kifejtem ezeket szóban, mondjuk egy bringás túrán. )Alapszabály, hogy a konditermi edzések során soha nem csak lábra, hanem egész testre edzünk. Továbbá azon esetekben, ahol a törzsizomzat túl gyenge (és ez sajnos ez gyakoribb, mint sokan gondolnátok), a konditermi edzések megkezdése előtt, sőt, még annak időszakában is ún. báziserősítő gyakorlatokat is érdemes végezni. Bővebben itt: https://bikemag.hu/edzes/edzes-bazis-erosito-gyakorlatok-kerekparosoknak/
(Remélem nem tűnik úgy, hogy beleokoskodni próbálok, távol álljon tőlem bármi ilyesmi!)
Ezeket a gyakorlatokat a "profik" tapering időszakban és a főszezonban is űzik, sőt, jó részük versenyszezonban is beiktat heti, kétheti rövid konditermi edzést - de ez már edző- és edzésterv-függő.
A pliometria edzésekről és a téli crossfitezésről meg nem is írnék inkább![ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz Hasaggymeg #302727 üzenetére
Nem volt ilyen gondom. Nekem a SID-be 5 - 5ml kell mindössze, oldalanként. Plusz a tocsogósra átitatott szivacsgyűrű friss kisszerviz után.
Pár cseppről van szó, ennyit bőven akár ki is dolgoz a villa 30-40 óra használat alatt. Szétszedve a szivacsgyűrű általában már szinte száraz, mikor nehezen mozog. Ez nálam a 35-50. óra körül már észrevehető és ezért is írtam, hogy ez egy az amúgy esedékes szerviz előttre egy ad-hoc spórolós megoldás, ha nem fér bele időben egy rendes szerviz, például. -
semmiho
tag
válasz ZolkoW #302717 üzenetére
Ez minden lesz, csak vitrinbringa nem! Sopron DH - freeride nyomon lesz az első komolyabb tesztkör, ismerve magamat.
A sor egy SRAM 1195, 2017 nyarán vásárolt és viszonylag sokat futhatott, ~két szezont tehettem benne 2019 júliusáig. Ezek rengeteget elmennek, 20k km-t simán, amennyiben elnyúlt láncot nem forgat rajta valaki.
A WolfTooth GCX 44t alu tányér már régen nem kapható, én még 2018-ban rendeltem. Szerencse, hogy nem adtam el, főleg graveles körökben ez most kincset ér! -
semmiho
tag
válasz Hasaggymeg #302644 üzenetére
Tippek és trükkök rész következik, ha már a becsúszók karbantartása feljött.
Nyilván az ajánlott 50 óránkénti láb lehúz, kipucol, szivacscsűrű kiszed, "újraolajoz" történet a legjobb, ha ismét egy szépen, finoman működő villát szeretnénk - és itt most nem mennék bele, hogy a többség többet is elmegy viszonylag szép mozgás mellett és abba sem, hogy 2-3 sarazás és az az 50 óra inkább jobb, ha 20-25, az egy másik sztori! (Szerintem a DrBike-osok és villaszervizzel foglalkozók tudnának mesélni - meghagynám ezt a lehetőséget a számukra! )
No szóval, jó pár éve, lustaságból és/vagy időhiányból a következő merész ötletem támadt. Szervizhez közel, 1x esetleg nagyon max 2x el lehet játszani tapasztalatom szerint:
1) becsúszók alaposan megpucol
2) egy csepp olaj a becsúszókra
3) villa átmozgat, porlehúzóknál minden maradék koszt ismét lepucol
4) 3 db, 3-4mm széles gyorskötözöt óvatosan a porlehúzó alá bedug
(lehetőleg úgy, hogy a szivacsgyűrűig elérjen, RS, Fox esetén sima ügy)
5) a 3 gyorskötözőt egyik kézzel óvatosan megfeszítve porlehúzó a becsúszótól 1-2mm-t elhúz
6) egy fecskendőből a villához való olajból a résbe csepegtet
7) az olaj amint leszivárhott, ismét 1-2 csepp - 6) pont még 2-3x
8) gyorskötöző kihúz, másik becsúszón a 4) ponttól a korábban felsoroltak
9) go ride & have funSzívesen!
[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
válasz vallas #302657 üzenetére
Teljesen megértem. 2k EUR egy jó minőségű, Made in EU vázért, ami ráadásul nem "open mold", sajnos már-már olcsónak számít manapság. Speci S-Works váz 4k, többi nagy gyártó 3-3.5k EUR, Stoll 4.5k EUR, elképesztő árak ezek.
Hogy mennyit ad a bringázáshoz, azt nem tudom, de nekem maga az építés is szenvedély, ahogy maga a bicajozás is az. Nem feltétlenül egy racionális döntés eredménye, finoman szólva. De már 2.5 éve vadásztam egy hasonló vázra. 1.5 évet bújtam a német és magyar apróhirdetőt például egy 2nd gen Canyon Exceed CF és 2018 utáni S-Works vázra, használtan is horror áron mentek.
-
semmiho
tag
válasz vallas #302596 üzenetére
Elég annyi, hogy egy Merida, Specialized, Trek stb. csúcs felszereltségű bringa árának érzékelhetően kevesebb, mint a feléből kijöttem - és azoknál ez jóval könnyebb lesz! Váz és végül a kerékszett új a fődarabok közül, apróságokat vettem csak, mint vázban a szivacs cső, a Garbaruk váltókanál és görgők, 1 db új külső, 2 db 14 ajrós tárcsa stb., többi gyakorlatilag használt. Fék 6+ éves, váltás, Quarq XX1 hajtókar, bowdenek stb. mind 6-8 éve meglévő használt cucc vagy tartalék volt. Mondjuk ezért is telt hónapokba, mire összevadásztam mindent az építéshez, végre.
-
semmiho
tag
Elhangzott korábban, hogy a mai XC bringák tömege nehezen vihető hardtail esetén 9, fully vonatkozásában 10 kg alá. Ahogy a régi orosz mondja, legalábbis a műveltebbje: "Hold my beer!"
Bővebben és a végleges tömeget tekintve majd pár hét múlva! -
semmiho
tag
válasz balintbaba #302513 üzenetére
Az ingyenes GoldenCheetah is ismeri a W'-t, azaz anaerob munkakapacitást, a CP mellett én ezt javasolnám monitorozásra. Bővebben: http://edzo.info.hu/index.php/component/content/article?id=70:wbal-wprime-w-anaerob-munkakapacitas
Pár éve már nem igazán követem a szakirodalmat, így inkább nem szeretnék mélyebb fejteketésekbe bocsátkozni, meg amúgy is, kókler szintig jutottam csak. Ha egyáltalán... -
-
semmiho
tag
válasz dom1n0 #302029 üzenetére
Nem vagyok ám annyira ügyes, sőt, "safety first" módban versenyzem általában és lefelé összeszedek 1-1 versenyen 2-3-4 perc hátrányt ezzel. Oké, tudok (tudnék) gyorsan is menni, de nem véletlenül nem estem 15 éve gyk. soha nagyot, maximum elcsúsztam/eldőltem és nem lett komoly bajom. Azt is 2-3 évente ha 1x, noha Köszeg enduro, Sopron DH, Wexl trails stb. stb. elég sok volt - igaz, nem is vagyok a top10-ben sehol! (:
-
semmiho
tag
válasz lsebestyen #302013 üzenetére
Érdekes táblázat és teszt, kétségtelen.
Jól elvagyok az XX1 Eagle arany és rainbow láncokkal. 11-sebességes országútin is... Montin amíg 9000-9500 km-t elmegy egy ilyen lánc Squirt lube-bal MTB-n, lánccserélgetés nélkül, full igénytelen módban, télen-nyáron, hóban s fagyban is használva, versenyezve stb., nekem elég ennyi. (Országútin meg nem mérhető a nyúlás 20k km után .) Majd 1x megpróbálok mást is, de van még vagy 1 liternyi Squirt lube-om, azt elhasználom előtte. -
semmiho
tag
válasz lsebestyen #301993 üzenetére
De van, ahogy 10 éve csinálom és még csak főzni sem kell. Szemenként csepegtetek egy kicsi SquirtLube-ot, utána körbe mozgatom a láncot a hajtásláncon 4-5x és ennyi. Esetleg egy 5 mp-es művelettel körbe törlöm a láncot kenés előtt, de még azt sem mindig.
(Karbantartás terén egy igazi lusta dög vagyok, nekem ez a főzés nem /sem/ való, szóval nehogy túl komolyan vegyetek!) -
semmiho
tag
válasz lsebestyen #301989 üzenetére
Biztos az is ~125 EUR lesz majd!
-
semmiho
tag
válasz MC Pite #301969 üzenetére
Szerintem a Salzon már a B távon elmegy a merev villás monti, a C-n merev villával mentem. Azt nem mondom, hogy a szétfékezett, rázós schotteren a kanyarokban nem kínlódtam itt-ott, de a fully szerintem a D és az A távon jó. Ott viszont nagyon!
Egyébként osztrák maratonokból, ha valaki vágyna igazi montis pályára 10/10-es szervezéssel, akkor KitzAlpBike, Ischgl Ironbike és a leogangi Mountainbike World Series XCM - mindegyikben enduro flow trail és/vagy komoly enduro trailek vannak.
Osztrákoknál a "sima mezei" pályák sem piskóták, egyik kedvencem a határhoz közeli Dirndltal MTB Race, 40 km-ben van 2000 szint (!!) és ennek megfelelő a pálya! Aki unja a dózert meg a nyomvályúkat és igazi montizásra vágyna, akkor ezen sorozatok közül bátran válogathat: TopSix MTB series, KTM MTB Challenge.
Pár verseny kivételével jártam az összesen, kérdezzetek bátran!
-
semmiho
tag
válasz Ixion77 #301835 üzenetére
Pedig szerepel: https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/schwalbe-thunder-burt-super-ground
2019-ben építettem egy grammozós bicajt, elől-hátul 2.1-es SnakeSkin Thunder Burt-ök voltak fent, 530-550g/db volt (!), de még a szúrós tekintetem is kibökte!
Azóta a 2.25-ös verzióból elvásítottam a hátsó keréken 3-4 db-ot, megbízható, de nem túl tartós gumi. Megbízható azóta lett, mióta a Schwalbe 40-50g-mal több anyagot tesz a külsőibe.
Csak példaképpen: 29-es Rocket Ron Snakeskin 2.25-ös méretben 590-600g volt 6-7 éve még, Racing Ray/Racing Ralph első verziók 630-640g körül - most inkább 680-690g/db. Megbízhatóságban viszont jelentősen javult az utóbbi 3-4 évben a Schwalbe.Szóval, van tapasztalat a Thunder Burt külsőkkel és bőven!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest