Hirdetés
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás 6. nap: Dredge
- 2024 - Békés, boldog karácsonyt kívánunk minden olvasónknak!
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás Dark and Darker: Legendary Status
- Jövőre érkezik az új Agatha Christie: Death on the Nile játék
- Alig két nap múlva konzolokra is befut a Star Trek Legends
- Need for Speed: World Online
- 2024 - Békés, boldog karácsonyt kívánunk minden olvasónknak!
- Steam topic
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- Nintendo Switch 2, vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- Android játékok topikja
- Xbox Series X|S
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Path of Exile 2
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz balazs1022 #189996 üzenetére
Akkor már csak egy lényeges elem maradt a jó túrázáshoz...egy másik, túrázós váz?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
balazs1022
őstag
válasz Teasüti #189997 üzenetére
Az is AliExpress. Igazából addig böngésztem még szemre nem találtam olyat ami belepasszolhat a papucsba. Elsőre sikerült eltalálni a belevalót. Mivel 500ft volt, ezért később tartalékba rendeltem bele egy másikat is. :)
Azért nem áll tőlem távol a bicajozas. Előtte bmx-es voltam. Szóval jó ha tudok vele ugratni :D 150mm-s teló útból olyan 130-140-et mozog alattam. Pedig van benne levegő.
Azt hittem a fúrás-hegesztes kiakasztóbb lesz mint az, hogy dirt gép- hegymászásra[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Teasüti #189995 üzenetére
Kónuszos agy: amíg működik használd, aztán cseréld iparira . Tárcsafékkel mi a baj? Én nagyon egyszerűnek gondolom a légtelenítést (Shimano), fékbetét cserét, tárcsa cserét. A tubeless is egyszerű, de az igaz, hogy tapasztalat és rutin kell hozzá, meg persze kompresszor vagy booster sem árt. Ha tudod, hogy hogyan lesz elsőre tökéletes, akkor összerakod és működik gond nélkül. Én a centírozástól félek és a kerék fűzés nekem atomfizika .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Teasüti
nagyúr
válasz balazs1022 #189996 üzenetére
Váltófület honnan szerzel hozzá? Mert hogy az eléggé töröttnek tűnik első blikkre.
Amúgy túrázásra használsz dirt jump vázat és ekkora telókat?
[ Szerkesztve ]
-
balazs1022
őstag
Update_3:
A váz: Csúszópapucsos hátsó villa nem igazán szerette a váltót. Erősebb terheléskor elmozdult a kerék. Nah meg meg kicsit robosztus is volt tőle a bicó. Gyorsan túladtam rajta. Olyat kerestem, ami nem csúszópapucsos.
Majd megtaláltam ezt:
Ugye milyen szép? Engem azonnal megvett a forma. Kicsi pénzbe került csak, mivel senkinek nem kellett. Én megláttam benne a lehetőséget.
Jah, még egy apróság: Repedt volt a váz:
Kihívás elfogadva. A repedést kicsiszoltam, majd a cégemnél meghegesztettem. Uyge, hogy nem is olyan rossz!
Mivel a túrázásnak van egy másik fontos eleme: Időközben megszomjazik a néger. Tehát kell egy kulacsot tartó alkalmatosság. Ez nem volt ezen a vázon, így magam készítettem el. Simán csak akkus fúróval kifúrtam. Majd szegecsanyát egy csavarral és imbuszkulccsal belehúzattam.
Legvégül következett a festés:
Tipp: karcokat horpadásokat Üvegszálas Kitt-el könnyedén el lehet tüntetni. Gyorsan szárad és könnyen csiszolható. Most dolgoztam először ilyennel, nagyon jó cucc.Jó példa erre a hajtás mögötti rész, ahol a lánc nem kémelte az alumínimot.
A festést magam oldottam meg a garázsban.
Akkor már csak egy lényeges elem maradt a jó túrázáshoz, aminek elengedhetetlen a jó működése: a teleszkóp
Ezzel fogom folytatni...
(Erre is lesz egy jó tippem)[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz jjeahh #189993 üzenetére
Az nem kihívás. Nekem a kónuszos kerékagy meg a tárcsafék az örök ellenségeim, aminek nem szívesen állok neki. Jah meg most a tyúkbeles gumi. Ezt most megint kezdhetem elölről, mert cserélni kell a Gorilla szalagot rendes TL szalagra.
Amúgy az a név nem hangzik ismerősen.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #189993 üzenetére
Ja, pont ahhoz akartam hasonlítani, azok is olyanok mint a Big Brother amit valaki úgy fogalmazott meg, hogy patikamérlegen kimért valóság.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Teasüti #189991 üzenetére
ZolkoW minden nap telót, hajtást és gumit cserél .
Hasaggymeg: még mindíg kevésbé kamu, mint az olyan videók, amikben hegyre teleportálnak, majd 60-al leveretik és minden trükk elsőre sikerül .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #189988 üzenetére
Mi ez a királyi többes szám?!🙄...én nem nézek ilyen videókat ahol minden összejön elsőre és utána 3 perccel már csapatják is a kész bringával ezerrel, és azonnal minden klappol. A valóság az kissé más szokott lenni mint ezek az összevágott csodaszerelések.
#189991Teasüti...itt már mind vérprofik vagyunk, saját szerelővel, mi nem kenjük össze a kezünket.
#189993jjeahh...erről az jut eszembe, hogy az állandó telepítgetéssel és hardvercsereberével kapcsolatosan a számítógépes játékos témakörben írta valaki, hogy "én a gépen szeretnék játszani, nem a géppel."
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Teasüti
nagyúr
válasz balazs1022 #189990 üzenetére
De szerelős tippekkel eddig nem nagyon találkoztam itt a topikban.
Mert kikoptak a bringa szerelők a topikból, ahogy nézem. Lasali nevét már nagyon régen nem láttam felbukkanni, meg asszem Hoffman volt a másik - de ebben nem vagyok biztos.
Én is bedobtam egy szerelős kérdést nem rég, de elveszett a noob témák között.
De amúgy érthető, ha szakértő vagy akkor mindenki a véredet szívja, de neked igazából semmit nem ad a fórum. Ez nem csak itt megfigyelhető, hanem minden szaktopikban, h mindenki szeretne rabolni a szakértők idejéből, aztán egy idő után megunják. Van jobb dolguk is.[ Szerkesztve ]
-
balazs1022
őstag
válasz rétisün #189984 üzenetére
Inkább az a célom, amit az elején is írtam, hogy olyan problémákra hívnám fel a figyelmet, ami elkerülhető, akár házilag is. És ezért nem kell mindig szervizbe járni. A sztori csak mellékes.
Én csak azért választottam "építést/felújítást", mert nem akarok 2-3 havi fizetést kerékpárra költeni. Az a pénz jó helyen van másra is. Korábban már említettem, hogy mindennel együtt 50.000 Ft-ba megállt a történet, úgy hogy közben megvan az álom kerékpárom, amit eddig csak képeken láttam. És jó érzés úgy használni, hogy részese lehettem az elkészültében.
Ez valóban kicsit túlzás volt: "azt vettem észre, hogy bringa építéssel/ felújítással nem igazán foglalkozik senki sem"
De szerelős tippekkel eddig nem nagyon találkoztam itt a topikban. Az asszonyt meg az ilyesmi hidegen hagyja. Reméltem itt hallagató fülekre találok -
6030D
őstag
-
jjeahh
nagyúr
válasz rétisün #189984 üzenetére
Engem érdekel és gondolom másokat is, nem véletlenül nézünk Dreambuild és szöszölős Sickbiker videókat . Az én bringámon is csak a fék és a hátsó váltó gyári, minden már cserélve van.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Janaboy
veterán
válasz parandroid #189983 üzenetére
Ha ilyen sz@r a helyzet, akkor inkább várok.
@rétisün: köszi, bár nem ilyen kecskekormányost keresek.
Amúgy a Shimano Sora az hol helyekzedik el minőségben?[ Szerkesztve ]
Janaboy
-
parkr
őstag
válasz balazs1022 #189975 üzenetére
"azt vettem észre, hogy bringa építéssel/ felújítással nem igazán foglalkozik senki sem"
azért ez erős... én minden bringámat vagy 0-ról rakom össze, vagy szétszedem és átépítem. az már más dolog hogy nem rakok fel fotót minden csavarhúzás után.
de szerintem mások is vannak itt, akik szoktak ilyet elkövetni
#189984 rétisün na, tessék[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Hasaggymeg #189976 üzenetére
Én meg a mai napig tartok kicsit a karbon kormánytól, mások meg toldozgatnak...
Kormanyvég súlynak is jó lehet, mint a motoroknál.
Grammhuszároknak biztos összeráncolja a homlokát. -
rétisün
veterán
válasz balazs1022 #189975 üzenetére
"bringa építéssel/ felújítással nem igazán foglalkozik senki sem"
ha jól meggondolom, kb. 20 éve nem volt olyan bringám, amit a gyári állapotában is használtam (egy Magellán Corvus trekking, de azon is hamar kezdtek cserélődni az alkatrészek) azóta én rakom össze magamnak a bringáimat. viszont nem hiszem, hogy túl érdekes olvasmány lehet egy bringaösszerelés-sztori.
felújítás, egyedi megoldásokkal már igen, de én azt meghagyon olyanoknak, akik nem lusták ilyennel foglalkozni
(#189982) Janaboy: Cube Attain Disc, 53-as
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Janaboy
veterán
Korábban javasoltátok, hogy vegyem a Cube Nature Pro Allroad bringát, most a helyi boltos azt mondta, hogy gyártási gondok miatt valszeg csak ősszel várható az új típus.
Tudtok javasolni alternatívát?
A 330k ár a plafon, nem megyek fölé.Köszi!
Janaboy
-
balazs1022
őstag
Update_2:
Nos, hogy megvolt a cél, a terepezés. Ez ugye magával vonzotta, hogy lehetnek lejtők és emelkedők. Tehát kellett egy váltó. Mivel még nem szereltem váltót, ezért nem tudtam mi fán terem az ilyesmi.
Amit tudtam és láttam a bicajon: hátul van 1 fogaskerék, elöl meg 2.
(A Rutkian (Truvativ) hajtáson elől 2 lánctányér van)Egyébként pár hétig ez a látvány fogadott az erkélyen:
Itt születtek az elméletek..Mondom akkor lesz 2 sebességes. Lesz egy könnyű és egy nehéz fokozat. Meg is volt, hogy honnan lesz első váltóm: Hát persze, hogy a bevásárlós bicajról.
Hát igen... De akkor szembesültem vele, hogy ha elöl a kisebb fokozatra kapcsolom, akkor hosszabb lesz a lánc. xD
Akkor kellett volna egy láncfeszítő is, ami lényegében egy hátsó váltó... Szóval a 2 sebességes bicaj így sztornó lett.Így túrtam egy bontott hátsó kereket, 8 sorral. Meg rendeltem Ali-ról egy 8-as váltókapcsolót. A (bontott) hátsó váltót meg egy ismerősömtől kaptam.
Újabb probléma. Már megvolt a Schwalbe Noby Nic gumi, de mivel tubeless gumi ezért nem ment rá a felnire. (Nem én voltam a béna, tényleg nem jó rá)
Akkor mondom: Uccu neki. pár kerékfűzős YouTube viedó alapján elég bátornak éreztem magam a feladathoz. Az 1 soros hátsó agy ki, a másik agy meg be:
Újabb tipp: Kerékfűzéshez hasznos az Akkus csavarbehajtó. Redukálja a fűzési időtA felnit beépítés előtt lecsiszoltam. A logó helyét alapoztam. (Rodi DH felni volt) Elsőre sikerült. Aznap még volt benne 8-as. De a vázba beépítve ki tudtam centírozni.
Tipp: Ha a vázban van a kerék (gumi nélkül), akkor megpörgetve könnyen le lehet festeni.
És a kész kerék:
És felszerelve váltóstól: (A váltó beállításáról nem írnék. Rengeteg videó van róla. Nem nehéz beállítani.)
Ezen a fenti képen az is látható, hogy már nem a Truvativ 2 soros tányérja van elöl. Sajnos ha a könnyű fokozatra váltottam, akkor ledobta a láncot. Erre a Narrow-Wide nevezetű lánctányér a megoldás. A fogai hosszabbak a hagyományosnál és minden 2. fog szélesített a láncnak megfelelően.Ez is aliexpress-es. 2-3000 Ft. Ezt ajánlom másnak is. - Azóta egyszer sem dobta le a láncot
Viszont, ahogy a fenti képen látszik. olyan mintha egyben lenne a bringa, de korántsem volt kész. Újabb problémákba ütköztem a használat során. És leginkább a váz volt az oka.
Folyt. köv...
[ Szerkesztve ]
-
MODERÁTOR
válasz balazs1022 #189975 üzenetére
Én egy régi TFS 500 vázra feldobtam egy új Deore szettet illetve kapott új teleszkópot is... most pedig kereket akarok füzetni
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #189976 üzenetére
A külső varrást amúgy én GMBN-ről tanultam, nekem is van egy kivágott Nobby Nic-em, amit megvarrtam, belülről nyomtam rá egy foltot és elraktam tartalék guminak. Már kipróbáltam egyszer és tubelessként is működik, bár kíváncsi lennék, egy sziklás, köves veretést kibírna-e.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
balazs1022
őstag
válasz Hasaggymeg #189976 üzenetére
Pedig ezek működő megoldások. Évekig kiszolgáltak.
Azt is el is felejtettem, írni, hogy a költségeket mindig a minimumra szorítottam. De gondolom ez látszik is -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #189969 üzenetére
Ezért jó a hintalów.
balázs1022...te sem vagy semmi, egy hozzászólásban 2 hallatlan megoldás mint a kormány megtoldása és a külső varrása.🧐
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
balazs1022
őstag
Egy ideje olvasom ezt a topikot, és azt vettem észre, hogy bringa építéssel/ felújítással nem igazán foglalkozik senki sem.. Szeretnék ebbe az irányba elmenni, ezért gondoltam leírnám a tapasztalataimat. Úgy gondolom akadni fog benne 1-2 néhány hasznos tipp, ami segítséget nyújthat másoknak is.
Mindent magam csináltam. Ez életem első montija. Persze ha nem számoljuk bele a boltba szaladgálós, kosaras női biciklit. Aminek a karbantartását annyival letudom, hogy telefújom lánc spray-vel az össze mozgó alkatrészt. Tehát a váltókról, teleszkópról, tárcsafékekről semmit sem tudtam.A kész bringáról majd az utolsó Update-ben rakok fel képet.
Update_1:
A történet 2-3 éve kezdődött. Akkor csak találomra vettem, egy szememnek tetsző bicajt. 40.000 ft-ot fizettem érte, bár elsőre látszott, hogy a teleszkóp komolyabb az átlagnál (nem krómozott a külseje). Ekkor csak annyi volt a cél, hogy a városban eltekeregjek vele, meg legyen egy kis csillapítása.
Íme az alap: (csak ez a kép maradt meg)
Amit tudni kell róla: Sok cucc rajta, ami fekete az Truvativ, a hajtás Single Speed-es. Van rajta első és hátsó tárcsafék, Marzocchi teleszkóp. Igazából látszott rajta, hogy foglalkozós de tette a dolgát.
Amiket rögtön megcsináltam rajta:
Kormány elég keskeny volt: Ezért ütöttem bele egy csapot szélesítésnek:
Meg ki volt szakadva a külső, amit megvarrtam:
Igazából a mai napig tart a varrás. De azért lecseréltem egy "új" használt gumira.Ennél a pontnál visszakanyarodnék az írásom elejére. Akinek SOS kell gumit javítani a varrás megoldás lehet.
Tehát nagyjából ez volt a gépezet első felállása, majd egy pár év elteltével bővült az igények listája: Kellett egy jól terepezhető (aszfaltra és betonra egyaránt alkalmas) bringa.
Folyt. köv....
-
ZolkoW
őstag
válasz polonic #189968 üzenetére
én fékbetéttel együtt szoktam visszanyomni, ha ilyen van, de kelleni szokott a csavarhúzó, legalábbis az én gumileszedőim nem voltak elég masszívak a művelethez. A betét is sérülhet, de ezért kell valami rongy, vagy egyéb. A dugattyú nem tudom, mennyire sérülékeny, a kerámia nem tűnik annak.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
válasz polonic #189968 üzenetére
Szerintem inkább műanyag gumileszedő szerszámmal nyomd vissza.
Más, van ott a hátsó felfüggesztésen "néhány" szervizelendő csapágy
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
parandroid
félisten
válasz Hasaggymeg #189965 üzenetére
Ejj, idén korán kezdődik az áprilisegy. De ez legalább egy tényleg vicces próbálkozás.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #189964 üzenetére
Remélem jó sok csaj fogja használni és az adatbázis hozzáférhető lesz. ... hogy én nem fogom magam soha seggbefotózni, az egyszer biztos.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Teasüti
nagyúr
-
bardi
senior tag
válasz bardi #189956 üzenetére
Talán egy videó alapján sikerült megfejtenem.
Felülről indulva van ugye a pozitív kamra, alatta a negatív, majd ez alatt van mégegy, amibe elvileg a környezeti nyomás van, szintén pozitív szerepben. Ebbe levegőt nyomni nem igazán lehet, valószínű ez okozza azt, hogy visszarugózik a villa. Bár a szimmering valószínű sérülne, de ha mellette benyúlnék egy vékony műanyag darabbal, hogy át tudjon járni a levegő, akkor összenyomva maradna ilyen esetben.Kicseréltem a szelepmagot, felfújtam 50 PSI-re, holnap reggelre kiderül, az okozza e a gondot.
'92 Honda VFR 750
-
polonic
félisten
Szállítottam a bicajt, első kerék ki, tárcsafékbe a távtartót nem raktam be és véletlenül a bepakolásnál ráhúztam a fékre. Fékpofák összementek. Hogy tudom visszaállítani azokat?
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz AtisFace #189957 üzenetére
Vannak jobb és rosszabb napok, sőt nekem van olyan is, hogy nagyon jónak érzem indulni aztán kiderül mégis sz@r,és fordítva is.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
AtisFace
csendes tag
válasz Hasaggymeg #189933 üzenetére
Igen, nem nekem van kitalálva az a 700m szint egyben (Morgó-NHH), CX verseny rövid kigyorsításai jobban fekszenek. Nem egy hegyimenő alkat vagyok finoman szólva.
Mai nap megérte a meló végét kicsit elszabotálni, az idő is zseniális volt és a láb is jól forgott. Többek között az Irhás árok - KFKI mászáson is sikerült komoly PR-t menni -
bardi
senior tag
Amit leírtál, az a része világos.
Viszont ha kiszeded a szelepet, kiengeded az összes levegőt, a villának össze kéne esnie. Nekem meg a semmitől visszarugózik.
A negatív kamrában lévő nyomás az pont összehúzná a villát. És ezt nem értem. Nincs benne levegő, de mégse esik össze.Az merült fel bennem, hogy mivel mostanában a nyomással játszadoztam, állítgattam, lehet maga a szelep ment tönkre.
Ha ez így van, akkor elméletileg az történik, hogy a szelepen nagyon lassan távozik a levegő. Viszont mivel teljesen kirugózott állapotban a negatív és pozitív kamra össze van nyitva, a negatív kamra nyomása szépen átmegy a pozitívba, és leenged az egész teló.
'92 Honda VFR 750
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
X2N
őstag
válasz bardi #189950 üzenetére
Szerintem ez azért lehet mert a légrugón a gumi pont emiatt van benne, ha a teljes útját kimozogja akkor ne koppanjon fel. Erre gondolok, a piros és a szürke alkatrész között. Vagy a negatív kamrában nyomás van és az nem tud távozni...
Találtam egy videót ahol a srác kiszedi ezt a gumigyűrűt hogy megnövelje a negatív kamra térfogatát, elvileg jótékony hatása van a kis bukkanók érzékenységére. Nekem a yari-m nem mozogja ki a teljes útját, beesik a teló pár mm-t, ismert hiba, csinált rá a rockshoxx egy új fajta légrugót, persze pont előtte szereltem be a debonair upgrade-t. De állítólag ezt is meglehet oldani az ugradelt légrugó nélkül úgy hogy az 50 órás szervíznél mielőtt felrakják a villalábat kell fújni a légkamrába 50psi-t.[ Szerkesztve ]
-
Sleek
senior tag
válasz bardi #189951 üzenetére
Egy időben a reconokat szerelték úgy ,hogy rá volt írva 100mm de csak 80mm t ment össze mert annyi távtartó gumit hagytak benne . Valamint volt olyan széria is amit 100mm ként árultak de tudott 120mm et . Csak gumi távtartót kellett kiszedni.
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II ,Canon R8 EF 24-70mm f/4L IS USM , TAMRON 70-210mm f/4 Di VC USD , SIGMA 150-600MM><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
bardi
senior tag
válasz bardi #189950 üzenetére
Csináltam videót róla, megnéztem a szerviz manualt, de nem látom, hogy ez miért lehetséges. Össze kéne esnie.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
senior tag
Rockshox debonair villa problem:
Észrevettem, hogy engedgeti a nyomást, de abszolút nem sokat. Vasárnapról kb 10 PSI tűnt el tegnap, tegnapról mára meg szintén. Kiengedtem belőle az összes levegőt, amire ugye össze kéne esnie a negatív kamrában lévő nyomás miatt. Ez nem történt meg. Kiszedtem a szelepmagot. Ha koppra összenyomom, akkor is ilyen 20-23%-ra kirugózik.
Ezt mégis hogyan? Nincsen a pozitív kamrában nyomás, aminek vissza kéne nyomnia. Mivel a debonair lényege az, hogy van egy pont, ahol a pozitív és negatív kamrát egybenyitja, pumpálgatás után már a negatív kamrában sem kéne túl sok levegőnek lennie. Gyakorlatilag a levegős oldalon nincsen semmi, ami miatt vissza tudna rugózni. A csillapítás oldalon meg nincsen rugó.
Amikor még a token-t szedtem ki belőle, akkor leengedve a villát, szépen összeült.Perpetuum mobillá változott a vasárnapi kör után?
'92 Honda VFR 750
-
INTELligent
senior tag
válasz FerNandor #189943 üzenetére
Nem hinném, az eladó mondta, hogy már jönnek érte, pedig csak most rakta fel. Túl olcsó volt, ennyi - ugyanilyen ma raktak fel, kb dupla annyiért. Azért szerintem ez nem annyira jellemző a németeknél - szerény tapasztalataim legalábbis ezt mutatják.
Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
Alg
veterán
Basszus ma konkrétan leégtem, mármint a napon
90k a szántóföldek között, förgalom nulla, 20-25 fok... és kellett vona naptej, most szép csíkos lett a felkarom
Azt meg majd észben kell tartani, hogy az osztrák falvakban nincs (borzasztó ritka) közkút - most épp elég volt a 2 kulacs víz, de nyáron előre tervezni kell majd be vízlelőhelyeket. Bár valószínű a legtöbb kertben kapáló néni/bácsi megtölti a kulacsot ha szépen kérem.
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Sleek
senior tag
Nah újra nyereg próba. Egy ilyen nyereg lett csak nem a racing hanem a sport. Holnap érkezik. 155mm széles.Selle San Marco Aspide Short Open-Fit Sport Wide
[ Szerkesztve ]
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II ,Canon R8 EF 24-70mm f/4L IS USM , TAMRON 70-210mm f/4 Di VC USD , SIGMA 150-600MM><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
FerNandor
őstag
válasz INTELligent #189942 üzenetére
Vagy kamu volt, jelentették és letörölték az emberrel együtt. Elég sok ilyen van ott.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
INTELligent
senior tag
válasz parandroid #189830 üzenetére
Basszus, nézegettem a kleinanzeige-t. Olyan monti, ami a topikfőnöknek volt (Cube LTD Pro 29er), csak tapered, meg Reba, 400€-ért lett felrakva. 2 órán belül elvitték...
Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
DonDennis
senior tag
Ghost Kato FS Base kezdésnek butaság? Egy 100.000-al van beljebb mint a AM 100 S. Vagy az AM 100 S azért bőven megéri azt a +100.000-at?
"Why would I sit down? I'm always on my feet." - Dominick Cruz / "I can't read, can't write, can't do math... but I can compete" - Julian Edelman
-
6030D
őstag
válasz Hasaggymeg #189938 üzenetére
Így.
De nem mentünk mi már együtt ezen a környéken? Vagy ugyanezen mentünk, csak visszafelé, nem?Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #189937 üzenetére
NHH-ról Csovira még nem mentem soha, az milyen?...mondjuk a Csovi NHH-hoz viszonyítva. Mert gondolom a Csóványos végét nem ott kell kitekerni ahol leereszkedsz az NHH felé. Amúgy meg nem félek tőletek!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
őstag
válasz AtisFace #189932 üzenetére
Most egyébként nagyon jó sok helyen az erdő, mert nem állnak ki annyira a kövek. Ha már szabad, akkor csinálhatunk valami meetinget.
Hasaggymeg: Azt hiszem Királyrét - NHH - Csóvi - Diósjenő - Hadiút körön voltunk. Azóta meg rengeteget edzettek a srácok, szóval kösd fel a gatyád, ha jössz.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Horvi
őstag
válasz Hasaggymeg #189928 üzenetére
Igazából többször volt ilyen probléma a régi felniszalaggal azért cseréltem, és ezért gondoltam rá most is.
Volt, hogy megjavítottam a defektet, összeraktam a kereket, felfújtam és kb 10 perc után egy pukkanás és defekt#189929 Maximum1 Pedig nem állt a bringa és teljesen leengedni nem szoktam hagyni, valamennyit mindig pumpálok rá.
Elvileg a felniszalag bírja a 11 bart én meg csak 6-ra fújom az enyémet szóval azt simán ki kéne bírnia.
A küllőknél csak ilyen mélyedések vannak de kiszakdva sehol nincs.
Igen gondoltam, hogy a slime ide már kevés, de amúgy érdemes lehet tölteni bele?
Ha a conti nem jó akkor mit lenne érdemes venni helyette?#189930 Mezga Aladár Köszi a tippet, megnézem azt is hátha megoldás lesz.
Hello darkness, my old friend...
-
andrisbandi
őstag
válasz Horvi #189923 üzenetére
"Kiszedtem a belsőt és volt rajta egy kb 1 cm hosszú vágás"
- Maximum1: Lehet odacsípődött a felni és a külső gumi közé..
Nekem többször is sikerült már ez a odacsípős
Pont ahogy mondtad, nem azonnal, csak később eresztett le.A vége az lett, h vettem széles gumileszedő szerszámot.
Felrakás előtt, és közben is ha kell; mosogatószeres-vizes ronggyal áttöröltem a külső gumi peremét, és a felniét.A legvégén, amikor már szerszámot kell használni, akkor érdemes még egyszer ellenőrizni a belső ne legyen útban, a szerszámmal föl lehet nyomni a helyére. A szokásos trükk segít; szelepet följebb nyomni, h a bumszlis része ne tartsa a helyén a külsőt, mert ilyenkor középre be kell nyomni a peremet.
Pumpálás előtt is jól benedvesítem a peremeknél, így elsőre a helyére szokott pattanni a külső.
░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Maximum1 #189929 üzenetére
Egész nap csak nem dolgozik a Zember!
xyzsolt...jó neked, én is még dolgozok.
#189932AtisFace...szerintem a Látó hegy, vagy a Csovi vége tipikusan olyan amitől elmegy az étvágyad.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
AtisFace
csendes tag
válasz 6030D #189926 üzenetére
Akkor még óránként ment a 60 gramm szénhidrát különben eléheztem, azóta egy picit helyre ráztam a zsír anyagcserét.
Lemegy ez a COVID, akkor fel kell majd pörgetni ezeket a közös tekeréseket! Arra a körre jó leszek CX-xel is , de emlegettél valami endurósabb line-t is. Most vagy van elöl-hátul is 160 rugóút vagy 0. -
xy.zsolt
őstag
válasz Hasaggymeg #189928 üzenetére
Nekem már megvolt a végig pofaszellős, pedalstraps-es szopó szerda 40km/32kmh. Csak visszaszokik a szervezetem végre a már betárazott zsír zabálására.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Mezga Aladár
veterán
-
Maximum1
őstag
válasz Horvi #189923 üzenetére
Ez úgy hangzik mintha állt volna a bringa sokáig, teljesen leeresztett a gumi, majd amikor felfújtad odacsípődött a felni és a gumi közé a belső.
Ergó amikor veszit a nyomásból akkor csípi ki ezért volt az esemény másnap.
Ha a felni szalag lenne a rossz azt látnád mert kiszakadna a küllőknél, az meg azért van mert túl fújod.
A slime sem fog meg ekkora szakadást.
Conti belsők meg a legalja, hanyagold.Hasaggymeg
Vagy dolgozik.
Itt a soroksárin röpködnek az outisok, rövidben.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Horvi #189923 üzenetére
Ép felniszalag nem okozhat defektet, ott a gumival lehetett valami baj, hogy kihasadt. Szerintem nincs összefüggés sem a 2 defekt, sem a felniszalag csere és a defektek mostanáig tartó megszűnése között. Volt egy defekted valamiért, megjavítottad, ugyanakkor felniszalagot is cseréltél (meglehet nem is kellett volna), megszűnt a defekted amit a szalagcserének tulajdonítottál, most meg újra lett egy defekted és tévesen megint ugyanarra gyanaxol.
Más...voltam kint és olyan idő van, hogy aki ma nem teker a bu...ööö...trendi.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Khelben
nagyúr
Elforgó kulacstartó csavarral mit lehet csinálni?
-
AtisFace
csendes tag
válasz truefx #189856 üzenetére
És akkor még nem is jelentkeztek azok az ösztönlények, akik "böjt" alatt mennek nagyobb karikát és így érzik jól magukat! Pl. tavaly simán letoltam ca. 80km-ert a saras mecsekben 2250 szinttel, úgy hogy előző nap este vacsoráztam csak! A nap folyamán azért kb. 3,5 liter víz elfogyott, meg pár elektrolitos pezsgőtabi. Akkor még volt nálam kaja, de nem éreztem hiányát így inkább Toobee-nak adtam, mert ő nem csomagolt magának eleget.
Kb. 1 éve böjt alatti tekerést preferálom, kivéve ha nagyon intenzívet tervezek. Intenzív alatt egy 1 órás CX versenyhez hasonló terhelésre gondolok, oda azért még kell a szénhidrát, zsírból nem lehet lehozni. -
ZolkoW
őstag
válasz 6030D #189922 üzenetére
Ja, ezek jók, és ilyen árban szoktak menni, én az eggyel jobbat vettem 19-ért használtan. Nem tudom fejből a típusát, de sokáig Decathlonban volt a legolcsóbb, 26 ezres újan.
Amelyiket "gyakran" használom, lecseréltem olyanra, a másik kettő ugyanilyen, mint a linken.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Horvi
őstag
Sziasztok,
Egy bosszantó defektproblémában kérném a segítségeteket. Történt ugyanis, hogy lenyomtam egy kb. 15-20km-es kört és nem volt semmi gond aztán otthon állt a bringa pár órát és mire visszanéztem rá már leeresztett az első teljesen.
Kiszedtem a belsőt és volt rajta egy kb 1 cm hosszú vágás viszont ami különös, hogy a felni felöli oldalon. Régebben is volt ilyen gond amikor ezt a felniszalagot használtam. Viszont azóta kicseréltem erre és a probléma azóta megszűnt. Egészen mostanáig.
Ma reggelre megint leeresztett ez a vacak. Próbából felfújtam de kb egy fél óra alatt megint leeresztett teljesen.Egy Rodi CC40 felniről van szó, conti belső, cst(622-28) külső, 6bar-ra szoktam fújni.
Van valami ötletetek, hogy mivel orvosolható a probléma? Másik felniszalag? Másik felni? Használjak valami defektgátló folyadékot?
Előre is köszi!
[ Szerkesztve ]
Hello darkness, my old friend...
-
6030D
őstag
válasz balazs1022 #189917 üzenetére
Huh, ez jó régi. Ami nekem van az oldlaról szorítós, ebbe a menetes fejet levéve be lehet tenni még a 10-12 cm széles vázat is (haverom Giant-je ilyen), majd utána vissza lehet tekerni a fejet. Az ennél újabbak meg alul/felül fognak, abba bármekkora befér.
A keréksínnél viszont néha trükközni kell, van olyan, hogy le kell engedni a nyomásból, hogy a pántot rá lehessen normálisan húzni.
Szerintem bármelyik vehető, aminek nincs látható sérülése, és épek a menetei. Például, vagy ezek, ami helyileg közelebb van.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Ringman
nagyúr
-
atti29
tag
válasz Hasaggymeg #189910 üzenetére
A láncot megrendeltem,próba cseresznye,görgő meg a linkelt ábra alapján még bőven jó.
Remélem holnap meg is jön a lánc,aztán beszámolok róla. -
Ringman
nagyúr
válasz Maximum1 #189916 üzenetére
az tuti hogy kondim nincs.
itt alföldön a 34-est nem sokszor kellett használnom: lápos mezőn, meg baromi nagy sárban.ugyanígy az 50/11-et se sűrűn használtam, sőt.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
balazs1022
őstag
-
6030D
őstag
válasz balazs1022 #189914 üzenetére
Milyen Thuled van most és milyen bringához kell? Árából ítélve gondolom tetőre.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
balazs1022
őstag
Sziasztok! Valaki tudna valami bringaszallitot javasolni, illetve linkelni ami nagyjából masszív és fogja a bringát is? Sajnos ami nekünk van régi fekete Thule az csak régi vékony vázakhoz jó. Terepbringahoz nem. Max 15-20.000 Ft a keret/db.
Köszönöm!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz f4lcon #189911 üzenetére
Én már csak arra lennék kíváncsi milyen hatással van a tartalék kerékpáralkatrészek rendkívüli halmozása a házaséletre? Fogalmazhatnék úgy is, hogy egy japán hajóskapitány balf@szkodása lassan házasságom rovására megy. Ez a naptól harmadik bolygó tényleg egy globális faluvá lett.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
őstag
válasz f4lcon #189907 üzenetére
A Mitas meg augusztusra. De ahogy gabro0 is írja, eddig sem úgy ment, hogy megrendeltek valamit, és 1 hónap múlva ott volt. A bringáknál ha jól emlékszem, akkor az augusztus/szeptemberi rendeléseket kezdték el decemberben szállítani, de volt, ami tavasszal jött.
Illetve amíg most azt látom, hogy a német webshopról be tudom szerezni az alap dolgaimat, addig kicsit ilyen tőzsde szagot is érzek benne... Vásároljon be mindenki, mert baj lesz. Aki észnél volt tavaly, annak még mindig van 2020-as liszt a kamrában.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
addikt
válasz gabro0 #189909 üzenetére
korábban ezek 2-6 hónap voltak, szóval minden nagyjából 10-14 hónap csúszásban van
teljesen mindegy, hogy ez most váltó (és azt ki gyártja) gumi vagy nyereg.
a suezi buli van akinél (kerékpár gyártó) egy hét leállást, van akinél egy hónap leállást eredményez például pluszban az amúgy is sz.r helyzetre[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Friczy #189898 üzenetére
Igen, ott van a kutya elásva, mert mivel adott időn belül szervezetünk korlátozza úgy a maximális energiafogyasztás mint a vízveszteséget, a kalória és folyadék bevitel szükségessége inkább függ az időfaktortól mint az intenzitástól.
#1899066030D...ezért nem veszünk e-bike stucnit és nyerget.
atti29...váltógörgő kopottsága alig befolyásolja a váltás minőségét, én akkor cserélném ha kezd hegyesedni, kirívóan kotyog, vagy nem forog rendesen.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
addikt
válasz 6030D #189906 üzenetére
ja, csak ez minden kerékpárt érint
a Schwalbe 14 hónapra szállít, a CST lassan 18 hónapra szállít, a Velo 18 hónapra szállít, a Shimano-nál 14 hónap a default szállítási határidő és sok terméknél ez több, soroljam?“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
addikt
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Ringman
nagyúr
így ~200 km vegyes alföldi tekerés (földút, műút, mező) után nem értem, hogy miért 50/34-es lánctányért raknak gravelre, mikor tiagrából is ott a kisebb 48/34-es is.
az igazi a grx-es 46/30-as lenne, csak ahhoz első váltót is kell cserélni
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
atti29
tag
válasz andrisbandi #189892 üzenetére
Nemrég lett cserélve új lánc,új sor és elszakadt a lánc,ezért vettem új láncot.
De rosszul tettem fel és rövidebb.
Gondoltam rá,hogy váltógörgőt is cserélek,azt mikor érdemes amúgy?! -
xy.zsolt
őstag
válasz andrisbandi #189900 üzenetére
akkor félreértettelek mert amit írsz azzal egyetértek....bár én ennek ellenére fogok sort és lánctányért cserélni a most használt connex láncomhoz....mivel a lánc drágább mindkettőnél, ezért le nem selejtezem.
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- CADA, Polymobil, és más építőkockák
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Autós topik
- Videós, mozgóképes topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Poco X6 Pro - ötös alá
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest