Hirdetés
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás 6. nap: Dredge
- 2024 - Békés, boldog karácsonyt kívánunk minden olvasónknak!
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás Dark and Darker: Legendary Status
- Jövőre érkezik az új Agatha Christie: Death on the Nile játék
- Alig két nap múlva konzolokra is befut a Star Trek Legends
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- Nintendo Switch 2, vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- 2024 - Békés, boldog karácsonyt kívánunk minden olvasónknak!
- Android játékok topikja
- Xbox Series X|S
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Path of Exile 2
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Witcher topik
- Delta Force (2024)
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Acef
addikt
válasz szimpláncsak #175384 üzenetére
184 cm magasság, 56-os váz.
Az átlépőmet nem tudom. Jó a méret, bőven van hely a zacsinak.
Igen, élőben nagyon szép a színe. (kivéve azt a "meleg"zöld dekort. Azt át is festettem kékreInfó!
Max.700x25-26-os külső fér bele, és a sárvédőnek már így sem jut hely![ Szerkesztve ]
-
FerNandor
őstag
-
Acef
addikt
válasz Hasaggymeg #175379 üzenetére
Igen, tudja amit kell. Jó az óra a ház és a fej.
Mást nem vártam tőleAz elődje egy lidls volt, annak vacak volt az órája, a fej, és nehezebb volt elérni (az óra által mutatott) 8,5 bar-t. Akkor jó vételnek tűnt, de ez után már csak azt mondom, hogy kár volt kiadni azt a 2-3e Ft-ot, egyből ez kellett volna. Drágább, de megéri.
[ Szerkesztve ]
-
bardi
senior tag
Újabb telós amatőr kérdés, de szerintem csak túlparázom.
A Trek kalkulátora szerint olyan 85 PSI-re kéne fújnom az első telót, ha 140-es, de ez 150-es, vegyünk el egy picit.
Megtaláltam a RS ajánlását, kb 78-ra kéne fújnom.
Ezekkel a nyomásokkal alig volt SAG, végül kb 55-re lőttem be, mai körömön nem sikerült felütnöm, pedig volt egy két eléggé belepumpálós rész, illetve kiálló kő, amin a bicikli ment át, nem én, ha értitek.Ez szerintetek normális lehet?
Amúgy eszméletlen jó ez a bringa, Trek Fuel Ex 5, pénteken talán felkerült FB apróra, vasárnap meg be a csomagtartóba. A dropper először nagyon fura volt, mintha egy gyerekbringán ülnék, de hamar megszoktam, nagyon jó, hogy ennyire hátra lehet vinni a súlyt, a 12-es váltás meg amint be lesz rendesen állítva, jó lesz, sajnos még nem sikerült, pedig csináltam olyan sram sablont is hozzá. Na annak a mérnöknek gratulálok, a váltó mögött van a nagy része, lófasz sem látszik belőle, ha kihozta volna bal oldalra, 5 centivel lenne hosszabb, cserébe sokkal használhatóbb... Rugózása is nagyon jó, de a bunnyhop még nem megy annyira, mint a régivel, annyival hosszabb, meg a visszaút csillapítást még lehet gyengébbre kell venni.
'92 Honda VFR 750
-
Studi
veterán
válasz FerNandor #175394 üzenetére
Egyenletesen illeszkedik körbe?
Pattintsuk a helyére!Én az outi gumival elég sokat szenvedtem, mire a helyére került...
[ Szerkesztve ]
-
FerNandor
őstag
Mentem egyet délután, már az új gumikkal. Michelin Dynamic Sport. Olyan volt érzetre, mintha kicsit imbolygott volna, mintha nem stabilan futott volna. Schwalbe Lugano volt rajta, gondolom még a gyári szerelése volt, de már kb egyenesre volt kopva a közepe. Kicsit félelmetes volt, lefelé nem is engedtem meg
Ez mitől lehet? Be kell kicsit kopnia? Amúgy egyre jobban tetszik ez az országúti"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
CragON
aktív tag
Az én Trail fully bringám 15 kg és még viszek magammal 2-3 kg-ot. Nagyon megszenvedem a felfeléket, brutál nehéz vele mászni de ebben a geo is ludas, viszont lefelé meg nagyon szuper és ebben a tag nagy szerepet játszik. Egy merev xc teljesen más, aki szeret sokat mászni annak jobb. Én ennek ellenére nem cserélném le egy xc-re, max egy trail fully ebike-ra.
-
FireKeeper
nagyúr
megérkezett a Merlin Malt G2X vázszettem, holnap lövök róla pár fényképet ha értelmes fényviszonyok lesznek. láttam már szebb hegesztéseket, illetve festést életemben, de gondolom ez benne van, ha ilyen "olcsó" cuccról beszélünk (idézőjelbe tettem, mert ahhoz képest olcsó, hogy a komolyabb vázak milyen gusztustalanul drágák tudnak lenni).
de a feature-ök továbbra is elég jók, menetes középcsapi, átütőtengely elöl hátul, flat mount, belső kábelezés, full karbon villa, kúpos fejcső
már csak azt kell kitalálni, milyen legyen a hajtás, sokáig 1X-ben gondolkoztam, de most újra felmerült hogy inkább 2X lenne jobb, mondjuk minden attól függ hogy tudok-e esetleg kifogni occsón alin/ebay-en valamilyen fékváltókart, ahogy néztem, a váz után az kb a legdrágább elem, ha a kereket nem egyben kezeled hanem külön felni, agy, stb. durva hogy tavalyhoz képest milyen gusztustalan drága minden, egy pár drótos 105 kar 80e? na menjenek már.
néztem még ezt a budget aliexpresses Sensah-t, de nem vagyok meggyőzve, félek az lenne hogy a nagy spóroláson inkább buknék, ha beszarik, és vennem kell egy normálisat helyette.
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 VI || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
J.C.G.
aktív tag
válasz bringasisti #175389 üzenetére
semmi gond. Ismerem az autószerelőket is.
-
flash-
veterán
válasz szimpláncsak #175309 üzenetére
na sorry én nem is figyeltem hogy a trek nem forgalmaz kerékpárt, ahhoz képest akkor eléggé nevetséges az ilyen fix meghatározott "akciós " ár..
AL 3.0 viszont itt van ez már jóval drágább 290 e
lehet akkor már jobb az Emonda 4 350e ért (jobb váz, +Tiagra)
én ez utóbbit meg is venném de most nincs rá cash..szerintem csodás váz ilyen minőségben más gyártótól még nem láttam alu vázas bringát de szóljatok ha van..(talán az orbea de azt pont itt szidtátok többen, hogy több ph-s ismerősének is tört már, fura, mert azért nem gyakran törnek alu vázak,és rögtön orbeáról kettő? illetve még a merida scultura 300 ami talán egész szép - carbon szerű - bár a heggesztés a nyeregcsőnél már nem annyira) -
bringasisti
őstag
válasz J.C.G. #175388 üzenetére
Félre értettél, nem akartam ércelődni a problémádon. Ha bármelyik autós topikba benézel akkor azt látod hogy ott több százezer forintos tételben megy ugyanez a probléma. Sajnos csak annyit lehet tenni hogy mindenki számára az információt eljuttatni
BENEFON DELTA--------N8
-
J.C.G.
aktív tag
válasz bringasisti #175386 üzenetére
Erre mondják azt, hogy értem én a viccet csak nem szeretem?
Szóval elvállalnál egy munkát féláron amit nem végzel el, esetleg elteszed az anyagot amiről úgy gondolod nem vesz észre az ügyfél? Vajon hányan jártak hasonlóan náluk akik esetleg észre se vették?[ Szerkesztve ]
-
J.C.G.
aktív tag
válasz Hasaggymeg #175382 üzenetére
Aki a középcsapágyam zsírozta. Ja ma nála állt 30 percet, mivel cseréltettem vele a középcsapágyam. Fékem is elég szépen súrlódott amikor elmentem próbakörre , de azt megoldottam itthon. Az aki a RaceKing gumimra azt mondta cseréljem le. Azt is itthon orvosoltam folyadékkal, azóta nem ereszt. Már csak az a bajom vele, hogy továbbra is dolgozhat ilyen helyen.
-
szimpláncsak
tag
válasz Hasaggymeg #175359 üzenetére
Nekem sajnos a BBB-vel nem sok jó tapasztalatom volt. Egyedül a nyeregcső vált be. Öntapadós foltjuk levált, fékbetét hamarabb elkopott, mint a haveromtól kapott kínai, a kulacs folyik, a bilincses markolat elforog mert műanyag a bilincs rajta. Attól függetlenül lehet jó, nekem hasonló kategóriás bikefun van. Amire nekem kell jó.
-
arn
félisten
válasz jjeahh #175378 üzenetére
felfele ha nagyon koves es sziklas akkor elonyosebb lehet a ballonos gumi, mert kevesbe zokkensz ki a tekeresbol. mas esetben nem igazan. lefele egyszeru, tobb = jobb
ossztelosnal egyszeruen tobb a kontroll - nem pattog el, jobban tudsz koncentralni, a nagyobb uteseket jobban kontrollalja, felfele a gyokeres reszeken jobb.
amugy en is a ht bringat preferalom, altalaban azt, amelyik a leggyorsabb az adott terepen.facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
J.C.G.
aktív tag
Saját tapasztalat DoctorBike-ról.
Bementem hozzájuk, mert a hátsó agy a bringámon 30 perc állás után elég intenzíven kezdett kotyogni. Magyarán táncolt a bicajom segge menet közben alattam. Szétszedte és mutatta nézzem meg, hogy forog, szinte recsegett. Mondom faxa, mert 2 hónapja volt kónusz cserélve. Azt mondta ezen ugyan nem, nem tudok annyit tekerni. Utána mutatta a tengelyt és a kónuszt is, hogy ez nem volt cserélve. A lényeg, összerakta, kicentrírozta a kereket és még fizetni se engedett, pedig majd egy órát ott voltam náluk.
-
jjeahh
nagyúr
Ja ez lehet, erre én is gondoltam, de 2-3 rövid próba alapján én meglepődtem, hogy érzésre nincs olyan nagy különbség, cserébe sokkal jobban tapad. Persze hosszú távon lehet lefárasztana a 2.6". Hátul én nem szoktam elpattogni, mert nem veretem annyira nehéz terepen és nem azért, mert nem lehet, hanem mert egyszerűen nem akarom, nem élvezem, nagyobbnak érzem a veszélyt, mint az élményt, folyton azon jár az eszem, hogy mi lesz ha megölelek egy fát, vagy elesek és ledarálja a rock garden a fél karomat . A plusz tapadás meg pont nem hátul kell nekem, hanem elöl, mert hátul ha megcsúszik általában nem zavar, elöl viszont nagyon, többször el is estem emiatt. Elöl tapadásban egy merevfarú és egy fully között meg gondolom semmi különbség nincs. A hátsó tag és forgáspontok meg már sokszor leírtam, hogy miért nem opció nálam, gyakorlatilag egy fullyval októbertől áprilisig méreg és agybaj lenne az egész bringázás, ráadásul egy könnyű fully m*rha drága. Szal nemkell fully és kész! . Max ha gazdagabb lennék, nyárra, amikor nagyrészt száraz időben tekerek, elfogadnék egyet. A ballonos gumikat én élvezem amúgy, persze csak egy bizonyos határig, láttam élőben 3"-es Cannondale-t, az már valszeg túlzás lenne. A 2.6" gumik súlya szintén meglepő számomra, több 700-750g körüli 2.6" gumi létezik, ami nem nehezebb, mint a jelenlegi 2.25" Nobby-m. Szal nálam egyelőre még mindíg minden út egy 2.6" hardtail felé vezet, csak lenne már vége a járványhelyzetnek és rendeződjenek az anyagi problémák. No meg persze mielőtt megvennék egyet, tuti ki fogok próbálni egy Kellys Gibont vagy Merida Big.Trail-t, ezeket lehet kapni a helyi boltokban és évente egyszer ki is lehet próbálni őket. Úgy érzem nagyon terep és stílus szokása az egész, pl. amit írtál, hogy hátul zavar a rugózó pumpáló gumi, én azt mindíg pozitívumnak gondoltam, amolyan dagonyázó terepjárós érzés
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Acef
addikt
válasz Hasaggymeg #175359 üzenetére
Amit linkeltél azt nem, de SKS-Germany Airkompressor 12.0 műhelypumpa [link] ezt pár hete rendeltem, rendben van.
-
arn
félisten
válasz jjeahh #175373 üzenetére
karbantartasigenye, persze... mindig tobb lesz. a tobbi viszont nem igaz, a ht hatulja elpattog, a fully nem - tobb tapadasod van ugyanazzal a gumival is, foleg ha nem tul gyakorlott az illeto, es nem tudja labbal kimozogni a terepet.
dog nehez egy ilyet tekerni... a ht montim es az outim kozott vmi 1kg elteres van sulyban, felfele megis eg es fold felfele tekerni vele meredek aszfalton pl. a ballonosabb gumi nem csak nehezebb, hanem a passziv rugozo tomeget folyamatosan pumpalod, a terepre kitalalt mintak meg ilyenkor szet is terulnek, es megno a gordulesi ellenallasuk (ez az, amit sose mernek). a balansz a fontos, ami meg hatekony, de lefele is elvezetes, az ilyen plus gumik nagyon a masik veglet (foleg vmi agresszivebb mintaval).
de persze neked kell tudni, hogy mi mennyire zavar, en utalom hatul a lassu, ballonos gumikat alacsony nyomason.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
-
jjeahh
nagyúr
Igénytelenebb, kevesebb hibalehetőség, nem kell félteni a sártól a hátsó forgáspontokat, nem kell hátul is szervizelni a tagot, a geo miatt lefelé magabiztosabb lehet és a gumik a szélesség és az alacsonyabb nyomás miatt ezerszer jobban tapadnak. Szal nem gyorsabb akarok lenni, hanem magabiztosabb. Egy fully xc-vel hiába csillapít valamennyit a hátsó tag, ha a gumik ugyanúgy csúsznak, mint eddig. Én nem vagyok annyira veretős, mint egy igazi trailos, az xc-k meg néha picit már kevesek az itteni terepre, ráadásul xc maratonokra sem járok, szal talán ezért vagyok már évek óta rámozdulva ezekre a túrázgatósabb 2.6-2.8" mindenegyben hardtail bringákra, amolyan arany középútnak tűnik számomra. Na meg mert igénylem a nagyobb tapadást főleg elöl, xc-n amennyire lehet a Nobby Nic-el kimaxoltam a dolgot szerintem, ebbe ennél vaskosabb gumi nem fér... fully nálam kizárt, nekem macera és nem érzem szükségét, ráadásul az elérhető arú xc-k kva nehezek. Kár, hogy most a vírus helyzet eléggé kicseszett velem, ha nem lenne járvány, talán idén vettem volna új bringát .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
6030D
őstag
válasz bringasisti #175367 üzenetére
Ha jobb lábbal kilép, akkor ha megállásnál balra billen vagy elkezdi rángatni a balt, akkor pont a kamion felé esik.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
RexpecT
addikt
válasz bringasisti #175367 üzenetére
Nagyrészt terepen használom, mivel monira került fel, de azért hasznos tanács.
Egy pár megállás-elindulást azért gyakorlok itt a lakótelepen, ki tudja, lehet még valami pótkereket is nézek -
jjeahh
nagyúr
válasz xy.zsolt #175362 üzenetére
Ja emlékszek, de azért kíváncsi lennék saját tapasztalatra.
(#175364) vzarmo: ja neki van technikája, bár azért ez nem xc, hanem veretős trail bringa. De ja, xc-vel is lehet durva tempót menni lefelé is . Őszintén szólva az én tudásommal engem inkább a gumi tapadása és az első rugóút korlátoz néha lefelé (de ennyi baj legyen, különösebben nem zavar), a hátsó tagnak egyáltalán nem érzem szükségét. Ha nagyon pénzeszsák lennék, valszeg valami 2.6" gumis, könnyű 120mm, merevfarú downcountry-trailt vennék, pl. Ibis DV9.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
RexpecT
addikt
válasz xy.zsolt #175365 üzenetére
Köszi a figyelmeztetést, szerintem tuti esni fogok egyszer kétszer .
Megnéztem ezt a videót, aztán itt is mondja a csóka, hogy az elején megviccelték a haverok, megborították, és mivel nem volt még meg a reflex, így borult biciklistől . -
#75376384
törölt tag
válasz xy.zsolt #175361 üzenetére
igen tudom, en meg ellenkeztem. aztan ahogy jon a rutin kezdem belatni, hogy ostobasagokat beszeltem. ez a video is sokat segitett megerteni, hogy lefele nem sok minden mulik a cangan, ha van mogotte skill.
-
RexpecT
addikt
Megjött a Rocrider ST 500-as cipő, meg a patentpedál. Szerencsére a méret is jó lett.
Meló után tesztelés -
xy.zsolt
őstag
válasz jjeahh #175354 üzenetére
Tavaly nyáron montiztam aszfalton mert az akkori vázam a outin törött volt.....monti 13.5kg....aztán ősszel megjött az új váz outira és mintha szárnyaltam volna a 8kg-s géppel felfelé Edzésnek viszont kiváló volt a montizás. Szerintem a bringán lévő +súly számít, de a kerekeken ennek a töredéke is még többet számít....ha ugyanez a súly rajtunk van akkor az kevésbé....kivéve ha ez tiszta izom
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
xy.zsolt
őstag
válasz #75376384 #175352 üzenetére
én már hónapokkal ezelőtt mondtam
Napfénysüti Én is azt vettem volna ha ez a lehetőség nem adódik
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Napfénysüti
nagyúr
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Napfénysüti #175353 üzenetére
Az az EL nagyon tartós láncnak bizonyult nálam.
(#175356) bardi...és kopik is gyorsan,állítólag.
Más...ismeri valaki ezt a pumpát?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
arn
félisten
válasz jjeahh #175354 üzenetére
mittomen 200w eseten, 14 vs 10kgal szamolva... 80kg bringas. 2.12w/kg vs 2.22w/kg.
szvsz ennel tobbet szamit, hogy ossztelos, milyen a gumik ellenallasa, geo stbfacebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
bardi
senior tag
válasz Hasaggymeg #175351 üzenetére
AliExpressen már láttam 13 sebességes szettet Biztos nagyon fasza.
Most a 12-es rendszerrel már nekem is jobban oda kell figyelnem a lánc karbantartására, legolcsóbb fogaskoszorú is viszonylag drága.'92 Honda VFR 750
-
bringasisti
őstag
válasz Hasaggymeg #175351 üzenetére
Fiam DeWalt gépet használ. M12 minősített csavart húz meg vele. A 1/2" 20 évig bírta, de váltott akus gépre ami 1/4" és a 10 centis hosszabbító 6 ezer forint. Mármint 2 hetente mert törik mint a perec a moziban! Nincs ingyen ebéd ahogy egy nagy klasszikus mondta.
BENEFON DELTA--------N8
-
jjeahh
nagyúr
válasz #75376384 #175352 üzenetére
Alapozó edzésekkel lehet, hogy többet gyorsulnál felfele, mint egy 3-4 kilóval könnyebb bringával, de az érzés, amikor a tiédhez szokva megemelsz egy 10kg alatti gépet... . Kíváncsi lennék amúgy, hogy aki 13-14kg montiról vált 10kg xc-re, mennyit gyorsul felfele. Egy 850ml kulacs víz + minipumpa, belső, Garmin vajon mennyit nyomhat a mérlegen? Valamikor lemérem, de gondolom 1-1.5kg. Mert amikor csak a városba gurulok el és ezeket nem pakolom fel rá, hanem itthon hagyom, érzésre szinte repül a bringa .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
#75376384
törölt tag
válasz jjeahh #175349 üzenetére
eleinte azt hittem a lefele a gond, de par videot megnezve neten egy ilyen cangaval kb barhol le lehet menni, igy ezt elengedtem. viszont maszas kozben nem mondanam, hogy nem kellene egy konnyebb bringa. lefele a sebesseg annyira nem erdekel. szoval xc lesz belole ha jol sejtem, mert minden fele talajon szoktam menni es nem akarnek csak amiatt megkotesekkel elindulni itthonrol, hogy milyen ut lesz elottem.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bringasisti #175347 üzenetére
Lesz ez még rosszabb is majd a 13-14 sebességgel és a 9,8,7-es...kis tányérral...vagyis érmével,mert az már nem tányér.
(#175349) jjeahh...egy jó középút,trail súlyú XC.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
xy.zsolt
őstag
válasz bringasisti #175347 üzenetére
A (lánc+patentszem) maga nem drágább szerintem ár/érték arányban mint pl egy jobb KMC, csak külön vásárolva a patentszem drága, mert rájött a gyártó, hogy úgy vennék meg sokan, hogy a láncot más gyártótól veszik. Emiatt túlárazta a patentszemet piszkosul.....láttam 9000ft felett is hazai boltban
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
jjeahh
nagyúr
válasz #75376384 #175343 üzenetére
Az szerintem normális súly, a normális minőségű középkategóriás alu xc-k ennyit nyomnak. A vázad biztos neked is jó alap, kerékszett, telócserével és könnyebb gumival tubelessesítve valszeg simán lemenne 12kg alá a tiéd is, kérdés, hogy megéri-e. Enyém is 12.8kg amúgy, az összes haverom montijánál könnyebb, de azért a következő gépem valszeg 10kg körül lesz . Te mire hajtasz majd? Valami trail bringára, ami megint 13-14kg, de jobban tudod lefelé veretni, vagy egy könnyű mászógép xc kéne?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
bringasisti
őstag
válasz xy.zsolt #175342 üzenetére
Régen megöltek a véleményem miatt. Most is tartom. Ez az 1*12 azért gáz mert olyan anyagokat technológiát kell alkalmazni ami egy űrhajó esetén teljesen természetes. Egy űrhajó esetén! Aki versenyez felső szinten ott a szponzor bánja. Azon a szinten ami itt jelen van a topikban nem biztos. És nem bántó szándékkal mondom tudom hogy itt én vagyok a leggyengébb láncszem.
BENEFON DELTA--------N8
-
addikt
válasz Hasaggymeg #175334 üzenetére
minden IS van
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
xy.zsolt
őstag
válasz vendingo #175341 üzenetére
Én itthon bedobozoltam a komplett bringám, 6 napot utazott és utána rozsdás láncal bontottam ki a csomagolásból. Ott vettem egy láncot ami 1 hónap múlva barnás volt pedig naponta foglalkoztam vele, letöröltem, kentem. Még posztoltam is anno képet róla ide. Viszont a mai napig azt a láncot használom.....belement 8000km és 45000m szint. Ezt cserélem most majd a connex rozsdamentes láncra.
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
#75376384
törölt tag
válasz jjeahh #175325 üzenetére
hat az enyem 13,5kg. neha szenvedek is, plane ha cipelni kell. kezd egyre jobban korvonalazodni bennem, hogy kb mi fog kelleni kovetkezonek, ahhoz igazitva, hogy miket szoktam csinalni. az egyik ilyen a karbon vaz lesz, azon mar tudok nyerni 3-4 de artol fuggoen akar 6 kilot is. a valtonal meg nem ereztem, hogy kene tobb sebesseg, pedig mentem mar vele ezt-azt. talan sikon lehetne kicsit gyorsabb, de kb ennyi. a fek meg hat fek.
amugy nagyon jo cucc, kiveve az ulest, amikor le kell engedni nem tudom teljesen, de ezt egy vasfuresz megoldja majd.
(#175326) Hasaggymeg: valoszinuleg ez lesz a gond, koszi a tippet. majd este meglesem. yt-n van rola video.
[ Szerkesztve ]
-
xy.zsolt
őstag
válasz bringasisti #175340 üzenetére
És a legdurvább az, hogy a 10sebességes patentszem 2400Ft "csak", ami pár tized milliméterrel keskenyebb csak
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
vendingo
veterán
válasz xy.zsolt #175328 üzenetére
Amikor vittem a bringám szervizbe, épp ott volt egy másfél millás pedelec, ami úgy nézett ki, mint öreganyám tanyabájkja a sufniba. Full rozsda volt az egész, a lánc barna volt a rozsdától, kb 0 törődést kapott az a gép.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
xy.zsolt
őstag
válasz truefx #175338 üzenetére
Ha már szint.....a stravan én mindig korrigáltatom a feltöltött adataimat és minden esetben az a pontosabb. A hűmérséklet szenzor nálam is szarakodik....de érdekes hogy van hogy hetekig jó (mostanában pl) és utána napokig mutat pillanatokra rossz adatot. Már beletörődtem
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
truefx
aktív tag
válasz trialboj #174898 üzenetére
Erre egy kicsit későn kapom fel a fejemet, de leírnám a tapasztalatom. Nekem Roam van, és abban is vannak eltérések az ascend és a descent között, de eddig ezt betudtam a légnyomás és a hőmérséklet változásainak, pl. én legtöbbször kora reggel indulok tekerni, felmegyek a Normafára, ezalatt 8-10 fokot is tud ugrani a hőmérséklet, de a légnyomás is hasonlóképpen ugrálhat. Ugyanez sztem megvan a Garminoknál is, de a Roam nem téved olyan extrém nagyot, mint amit belinkeltél. Viszont egy ismerősnek is volt Elemnt-je, az a hőmérsékletet érzékelte rosszul, de a forgalmazó nagyon készségesen kicserélte neki. A cserekészülék se volt jó, illetve a hőmérséklet szenzora, ezért megint cserélték, de ezúttal egy Roamra, mert Elemnt-et már nem forgalmazzák (vagy nem volt raktáron). Azzal teljesen boldog. Szerintem egy hibás szenzor miatt nem kéne egyből tamagocsizni. A többi problémáddal mondjuk többé-kevésbé egyet tudok érteni, pl. jó lenne több konfigurálhatósági lehetőség (ODO, autopause), illetve még vannak fura bugok, de a lényegre tökéletes ez a komputer szerintem.
-
xy.zsolt
őstag
ez azért annál drágább portéka, amit nem kell 5-6ezer km után cserélnem és 4 ujjal, erőlködés nélkül bonthatom akárhányszor, viszont biztosan rögzít....német gyártmány, full rozsdamentes, amiben azért még bízom is, hogy kiadjak érte ennyit. Az ára itthon 20-22000 (lánc+patentszem) Szóval ez került nekem annyiba most mint amit ajánlottál
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Alg
veterán
válasz Maximum1 #175331 üzenetére
Szintekkel sem téved akkorát
Jah, csak 30-40% körül lövi túl a valós szintemelkedést Amit aztán átvesz a ClimbPro is, totál tökön lőve ezzel az egész funkciót.
Emiatt álltam át Brouterre.
Meg mert a Garmin simán rávisz a 4sávos főútra akkor is ha van mellette bringaút, meg állandóan kavar az egyirányú utakkal, akkor is ha valóságban kerékpárnak kétirányúsítva van. De a heatmap amúgy jó ismeretlen terepen.
Eszközre feltöltést meg Basecamp-ban csinálom.xy.zzolt: ennyiért (11k) kaptál volna KMC láncot patentszemmel együtt...
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
xy.zsolt
őstag
Srácok, álmomban nem gondoltam, hogy 5800Ft fogok valaha is fizetni egy patentszemért.....és még örülök is neki, hogy "csak" ennyi......AGYRÉM
Legalább a láncot olcsón vettem 5000Ft-ért[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
addikt
válasz ivana #175327 üzenetére
erről kérdezd a Marin Team Issue vázamat. vagy a Parkpre 825-öt. vagy a Fisher CR-7 vázam hátsó részét. vagy bármelyik Fat Chance tulajdonost.
[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
J.C.G.
aktív tag
válasz bringasisti #175330 üzenetére
Jaja egy kis polír szép fényes felületet eredményez és nagyban javítja a rozsdával szembeni ellenállását az acélnak. De persze vegyi kezelést is bevethetnének, de ez 0,5 dollárral drágítaná a költségeiket.
-
Maximum1
őstag
válasz maximilian4 #175303 üzenetére
Egy sz@r mind, de ha a connectet megtanulod használni és átengeded a kreált vagy letöltött gpx-et akkor útvonallá konvertálja amit jobban szeret a kütyü, pl climbpro ha van rajta
Szintekkel sem téved akkorát mint a merretekerjek, de mint írtam a kettő keveréke adja a használhatót, legalábbis nekem.Connectben tudsz a telefonodon is tervezni, van 4 opció, beton, murva stb, utána bluetoton át tudod küldeni néha azt is használom ha hirtelen kell mennem valahova, vagy spontán történnek a dolgok.
connectet úgysem tudod megkerülni, azon keresztül töltöd fel a tekeréseidet és ahhoz van kapcsolva a stravád, normál esetben.
[ Szerkesztve ]
-
J.C.G.
aktív tag
válasz Hasaggymeg #175326 üzenetére
Köszönöm. Lehet berendelek még most egyet a drága forinton.
(#175327) ivana
Ivana az ötvöző anyagok mennyisége is számít a rozsdamentességnél, ráadásul a széntartalom is befolyásolja az acél tulajdonságait. Nem minden ötvözött acél rozsdamentes.
#175328) xy.zsolt
Azt el is hiszem. A sós párás levegő megesz szinte mindent. A búvároknak külön extra acél fajtából gyártják a felszereléseiket amit nem esz meg a sós víz.
[ Szerkesztve ]
-
xy.zsolt
őstag
válasz J.C.G. #175319 üzenetére
Ausztráliában ahol én jártam nagyon rozsdásodnak a bringák.....legyen akár milliós nagyságrendű gépek....80-100% párában nem is csoda. Ha itthon szabadban és/vagy extrém párás környezetben van tárolva akkor nem éghajlat függő, hogy rozsdásodik-e egy bringa
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz J.C.G. #175324 üzenetére
Valamelyiket a Triple X durability-sből.
(#175323) vzarmo...eltekeri rendesen a bovden a zárótárcsát,nem csúszott meg benne? Annak szinte koppra kell mennie,hogy zárjon...ha meg igen,akkor szerviz,jobbat nem tudok.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz #75376384 #175323 üzenetére
A témához nem tudok hozzászólni, de tetszik ez a váz, egy hasonló gép feltuningolva pár napja itt is volt eladó pont a méretemben (S), rá is kívántam rendesen. 11kg körül volt Rockshox SID-el, pedig semmi nem karbon rajta és elöl is volt váltó, szal 1x12-vel és néhány karbon alkatrésszel gondolom simán le lehetett volna 11kg alá vinni. Ja és fekete vagy sem, b*romira tetszett... kár, hogy most nincs pénz ilyesmire, meg már el is adták.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
J.C.G.
aktív tag
válasz ivana #175321 üzenetére
Ismerősöm tavaly nyáron vett egyet (direkt nem írok márkát mert ugyan abból főz mindenki) és idén tavasszal mutatja, hogy itt rozsdás meg ott is. Lánccal mit csináljon? Dobd ki és vegyél másikat, csavarokat cseréld le stb. Munkahelyen ő fedett részen tárolja én meg a szabad ég alatt. Otthon se hiszem, hogy ő kint tárolná viszont a garázs párás levegője hatással lehet rá télen. Szénacélból készül tudtommal a monoblok, és bevonat ide vagy oda felütheti a fejét a rozsda.
#175322) Hasaggymeg
Már nem emlékszem miért döntöttem a HG93 mellett. Pont az itteni ajánlások miatt akartam KMC láncot venni. Lehet sokat kellett volna rá várni. Még tavasszal rendeltem be. Majd kipróbálom, ha ez elkopott. De melyiket?
-
#75376384
törölt tag
válasz Hasaggymeg #175322 üzenetére
ez a canga [link] es elvileg: "RockShox Recon Silver TK Air, 100mm, PopLock"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz -secret- #175311 üzenetére
(#175314) vzarmo...milyen teló?
(#175319) J.C.G....a Shimano egyik nagy előnye a tökéletes működés,ha minden talál észre sem veszed a váltást.Ami tartósságát illeti nekem a KMC-k 20-25%-al tovább tartottak a HG93-nál,a Sunracet nem ismerem.
(#175320) nightmare13 +Studi...van néhány ilyen a városban,én is kerülöm őket mint ördög a szentelt vizet.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nightmare13
őstag
válasz Hasaggymeg #175306 üzenetére
Igen, amiatt is, mert nem tekintenek egyenrangú közlekedési partnernek sokan, így például a sávváltások is néha csomó időt vesznek igénybe. (vannak kivételek, jópárszor van, hogy állok az elsőbbségadás táblámnál pl átkelőnél, az egy szem autós, aki jön az úton pedig int, hogy menjek csak).
Amúgy rátettem volna bármit, hogy az egyik linked a Váci útról lesz, mondjuk nem az Árpád híd előttit vártam, hanem a Nyugatinál lévőtWoT: nightmare1367 Az élet egy játék... De játszd keményen!
-
J.C.G.
aktív tag
válasz J.C.G. #175130 üzenetére
Ha belegondolok nagyon nem mindegy, hogy monoblok vagy integrált.
Bemegy az ember a boltba és vesz egy bármilyen montit 170 e-ig és monoblokos, Ez rebdbe van. Elkezded használni, kap egy kis esőt, sarat vagy havat és azt veszed észre, hogy rozsdásodik a monoblok, a hajtókar és a csavarok is a vázon. Alap elvárás számomra az, hogy ne rozsdásodjon már a párás levegőn tárolástól.Más: Láncot akartam cserélni, mert már beesett az 1% is. Gondolkodtam rajta milyen legyen a mostani Sunrace helyett és végül a Shimano CN-HG93 mellett döntöttem. Feltettem majd elindultam haverhoz, de katasztrófa volt, folyamatosan darált és ugrált a lánc oda vissza. Na mondom szuper cserélhetek sort is, de melyik legyen az ugyancsak Sunrace CSM98 11-36 helyett? Sokat vacilláltam az ára miatt, de végül a komplett rendszer mellett döntve a Shimano CS-M770 11-34 sort vettem meg. Feldobtam őket -sor és a lánc- majd egy gyors körön kipróbáltam, hogy szuperál. Meglepett a pontos, precíz és gyors váltása, még az első váltóm is megtáltosodott, nem gondolkodik, nem kell noszogatni. Az hozzá tartozik, hogy Shimano OptiSlick váltóbowden és a hozzá tartozó bowdenház van fent. Remélem ez tovább bírja mint a Sunrace amit tavaly Júliusba rakattam fel sort és láncot. Ezután még lecseréltem a hátsó tárcsát és a betéteket elől hátul, mert elégedetlen voltam velük a Rám szakadéknál lefele jövet. A hátsó picit karcolt eleinte, de a folyadék ellenőrzése megoldotta a problémát. Mai nap még a középcsapágy lesz lecserélve, és reményeim szerint ezzel megoldódnak a gondjaim.
-
Studi
veterán
válasz Hasaggymeg #175306 üzenetére
Ezek helyett inkább a Népfürdő utcát használom, kicsit kultúráltabban járható bringával.
-
#75376384
törölt tag
ma vettem eszre, hogy a teleszkop lezaroja, ha le is zarom nem vegzi a dolgat es ugyanugy osszecsuszik (bocs a szakzsargon hianya miatt). anelkul, hogy elviszem megint egy vagyonert a szervizbe, hogy vegul ne csinaljanak vele semmit, mit tudok tenni? gondolom "valami kilazult".
[ Szerkesztve ]
-
Acef
addikt
válasz szimpláncsak #175310 üzenetére
Szerintem is kizárt a 15 kg.
Mint ebben [link] a hsz-ben írtam én Csepel TorpedAl vázra építettem fitness bringát, és 11 kg körül van a súlya.
Tény, hogy nem a TorpedAl 2.0 Csepel alkatrészei vannak rajta, de nem hiszem, hogy amit én felszereltem az sokkal könnyebb volna. -
arn
félisten
válasz maximilian4 #175300 üzenetére
Kamoot
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Arcképgyáros
Most, hogy meglett múltkor a Marlin 6 nekem kéne az Asszonynak is valami monti.
Ötletek?
Cube Access WS-t néztük egyelőre. Esetleg más ajánlás 150 körül/alatt?
-
szimpláncsak
tag
válasz parandroid #175291 üzenetére
Ebike.hu-n a vázra és villára írja, hogy 2,6kg. [link]
Szóval szerintem is elírás a 15kg és 10.5kg lesz az[ Szerkesztve ]
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz xy.zsolt #175307 üzenetére
Ott valami más gond lehet valamelyik pluginnal vagy nem tudom. Sütiket ürítettél? Vagy lehet csak nálam működik gond nélkül? Nálam gyorsabb, mint a strava útvonaltervezője és ki lehet választani milyen bringád van, aztán az alapján tervezi az utat. Pl. lehet választani mtb, outi, gravel között, sőt, most már azt is be lehet pipálni, hogy e-bikeod van-e vagy normál. Nálam az egyetlen bug az, hogy ha át akarod helyezni a tracket más útvonalra, gyakran csak második-harmadik kattintásra működik. Nem hiszem, hogy a netem vagy gépem miatt gyorsabb, mindkettő semmiextra, a netem 1024 Mbps, a laptop meg egy öreg Thinkpad T520 noti kőkorszaki i5-el, 16gb ram-al, olcsó SSD-vel.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
xy.zsolt
őstag
válasz jjeahh #175305 üzenetére
kisebb bug??....képtelenség kivárni mire bármi betölt....Én már csak a emelkedések százaléka miatt nézném, de gyakorlatilag teljesen használhatatlan.
Hasaggymeg Utóbbi utat lesz szerencsém kipróbálni szombaton....miután szuszinho-val felmásztunk DBK-ra[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz nightmare13 #175302 üzenetére
A városban necces közlekedni kerékpárral,valahányszor ott járok elcsodálkozok mennyire kevés a baleset még ennek ellenére is. ...nekem kedvenceim a felüljárók,hidakról való olyan lehajtás mikor a hetvennel száguldó autók között találod magad egy belső sávon. Pl. itt vagy itt.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz maximilian4 #175303 üzenetére
Én a sokat szidott Komoot-ot használom laptopon, hónapok óta van benne egy kisebb bug, de túlélem. A tekeréseket stravaról le lehet tölteni asszem gps-ként, ha meg mégsem, vannak ehhez pluginok . A Garmint bedugod usb-re és a belső memórián (nem az sd kártyán!) lévő New Files mappába másolod s kb. ennyi.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Jester01
veterán
válasz maximilian4 #175303 üzenetére
stravaról le tudod menteni a gpx-et (legalábbis asztali böngészőben).
Jester
-
nightmare13
őstag
válasz Hasaggymeg #175297 üzenetére
Nekem a Bocskairól a Bartók Béla útra kanyarodás, ami a fejtörést adja Ez egy szép nagy ív, kb 30-40 méter. Lámpához hétvégén (tehát viszonylag kis forgalomnál) úgy álltam, hogy a sáv bal szélére, de ne tudjon autó mellém gurulni. Utána ugye a Bartókon már van kerékpárút, arra próbálok kanyarodni, csak ilyenkor mindig bennem van, hogy nah vajon jobbról nem próbál valaki megelőzni... A villamos-síneken való átgurulás miatt nem akarom nagyon levenni a szemem az előttem lévő útról, mivel a sínek mellett gyakran vannak apróbb (kistégla biztos beleférne) kátyúk, amiben szintén nem szeretnék eltaknyolni.
WoT: nightmare1367 Az élet egy játék... De játszd keményen!
-
Maximum1
őstag
válasz maximilian4 #175300 üzenetére
Garmin connect
A “tréning” fülön belül tudsz tervezni vagy külső gpx-et feltölteni és onnan a tiedre küldeni.
van webes és mobilos app-ja is, egy felhőn fut a 2ö
Használhatod a merretekerjek.hut, ott a legkönnyebb tervezni, a lementett gpx-et meg megeteted a connectel, az még finomít rajta, és úgy küldöd át.itt egy kis szösszenet a külső gpx feltöltéséről
[link][ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest