-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
samujózsi
senior tag
válasz Somatom #149498 üzenetére
Nálam ez úgy működik(országúti), hogy ha szabad az út, akkor felviszem a pedálfordulatot a kényelmesnek ítélt maximum fölé picivel, majd a hátsó váltón lejjebb váltok eggyel. Ha ezzel is könnyedén megy az a 60-70 körüli fordulat, akkor megint. Amikor már kezdem érezni, hogy itt már nyomni kell, akkor általában elfogy alólam az út, lassítani kell és kezdődik minden elölről. Ez olyan 32-35km/h esetemben. Úgy nagyjából a 10 fokozatú váltó 7.-8. lánckerekén. Inkább a 8. lehet...
Viszont én nem tudományos alapon tekerek, hanem élvezetből.[ Szerkesztve ]
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Because
őstag
válasz samujózsi #149497 üzenetére
persze, pont ellenkező irányba kell elindulni mint a lépcsők:
google map link -
samujózsi
senior tag
válasz Because #149496 üzenetére
Nem tudod, Tatabányán ki lehet jutni minden vágánytól az utcára anélkül, hogy felüljáróra kellene mászni?
Én is elmennék Tatára, de visszatart, hogy némileg tériszonyos vagyok és a tatai felüljárón szabályosan rosszul vagyok, még gyalogosan is. Kizárt, hogy a bringámat fel tudnám rá cipelni.[ Szerkesztve ]
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Because
őstag
válasz maximilian4 #149493 üzenetére
ha találtál valamit írj be ide és átgurulok Tatabányáról
-
6030D
őstag
válasz maximilian4 #149493 üzenetére
Straván keress rá Strezi Tamásra, és nézd meg merre teker.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
-
maximilian4
addikt
Holnap Tatán leszek. Tud valaki ajánlani valami jó kerékpáros ösvényt?
Maxi
-
Somatom
veterán
Mondjuk egy 80 -as fordulathoz nálatok milyen tempó tartozik?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
jjeahh
nagyúr
válasz ricshard444 #149490 üzenetére
HT Components
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ricshard444
veterán
Valami bevált márka vagy modell? Gondolom nem annyira éri meg költeni pedálra, de azért szeretnék egy olyat amihez nem kell hozzányúlni egy darabig.
Vannak dolgok...
-
xy.zsolt
őstag
válasz ricshard444 #149488 üzenetére
Én olyat használok amibe bele lehet fűzni ezt …. e- nélkül, csupán taposással már nem szívesen tekernék. Pláne ha kiállva tekersz így húzni is lehet....hatékonyabb lesz a story Nem potyára használják a futárok is
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
ricshard444
veterán
Sziasztok!
Nemrég vettem egy komolyabb Merida HFS bringát és pedált kellene cserélnem rajta.
Általában állva hajtom és normál utcai cipőben, szóval valami strapabíró kellene.A keretem max 20k egy párra, tudtok bevált modelleket ajánlani?
[ Szerkesztve ]
Vannak dolgok...
-
samujózsi
senior tag
-
xy.zsolt
őstag
Szó esett ma a 90es fordulatszámos tekerésről....gondoltam nyomok egyet montival.
LINK
De bevallom annyira ma nem esett jól Arra a kis 5%os dombra is 89es cad-al tekertem fel[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Somatom
veterán
válasz Fall-N #149406 üzenetére
Felénk mindennel is közlekednek. Vadabbnál, vadabb szerkezeteket látok. Minap láttam egy elektromos gördeszka-szerű izét. A deszka középen lukas volt és egy db, 10cm széles, 20cm átmérőjű kereke volt. Egy guruló, elektromos libikóka. Az előbb meg egy db. burkolt, 16" körüli kerék jött velem szembe. A burkolat két oldalán egy-egy lábtartó volt, azon állt a csávó.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
samujózsi
senior tag
Óriási sikerélmény: megállás nélkül feltekertem a Várba!
Jó, nem az Ostrom utcán át jöttem, de akkor isPrimadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
gabro0
őstag
A kulacsot hová rakjam, a földre? Ehhez mondjuk nem árt az utcai cipő, SPD-vel nem játszadoznék szívesen, max füvön...
Somatom: Azért is kérdeztem, mert én is régebben így voltam vele (bár nem volt az olyan nagyon rég ), egykerék, első-hátsó ment, most meg nagyobb bicajjal nem merem és nem is érzem úgy hogy menne. Meg úgy általában nem vagyok olyan magabiztos, mint anno.
[ Szerkesztve ]
-
itouchfan
senior tag
válasz zsocy #149461 üzenetére
[link] Erre gondoltam, tudom, kicsit túlárazottnak tűnik, meg gyanús, hogy a hajtás oldaláról nincsen kép, de most kértem az eladótól, remélem küldd. De ha nagyon rossz deal, beszéljetek le róla.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
robee19
tag
Miért van az, hogy napjában minimum 2-3 vision team kerék hirdetést látok? Van valami baj ezzel a szettel hogy mindenki szabadulnak tőle?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz -=RelakS=- #149465 üzenetére
Enyém az erdőben fél óra alatt ment felére, ez tévesztett meg.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Tomi_Sci
őstag
válasz BigBlackDog #149469 üzenetére
Olvastam a hozzászólásod, de ez kb. dekor fólia, nem?
Valami tartósabbra gondoltam. Ilyesmi van a városimon, a bovdenházak kb. egy hét alatt kikoptatják a fejcsövön.Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
BigBlackDog
veterán
válasz Tomi_Sci #149468 üzenetére
Olcsó, háztáji megoldás; én OBIban vettem öntapadós fóliát. Kb. egy hete tettem fel, eddig nem esett le (de leszedni le lehet). Ránézésre nem feltűnő egyáltalán.
-
Tomi_Sci
őstag
válasz Napfénysüti #149467 üzenetére
Igen, de azért ez elég erőteljes visszalépés
Más:
Vázvédő matricát hol tudnék venni? Korábban olvastam, hogy Runner_fxr rakatott a gépére Hexist, én árban valahol az alá és a dekor fólia fölé tenném a célt Ahogy látom pár kerékpárgyártó árul fél zsebkendő méretű előre formázottat, de én tennék a sárférőhelybe, hajlatokba stb. ahova magamnak vágnám ki. Nyilván jó valami autós/hajós is, csak legyen nagyjából átlátszó.Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
samujózsi
senior tag
Női VB, lányok... ezt a befutót...
Az utolsó 1.5-2km-en egy orosz és egy amerikai lány voltak az élen, jókora előnnyel. Az utolsó kb kétszáz méteren fokozatosan beérték őket a többiek és végül az orosz kiscsaj csak 4. lett... sajnálom szegényt, mert a végén nagyon tekert, szinte biztosnak látszott, hogy ők lesznek a két első helyen.Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Hasaggymeg #149464 üzenetére
Szerinted én vakaram-e a fejem, mikor vízben ellenőriztem a két nap alatt leeresztő belsőt, és még a foltoknál sem eresztett?
Aztán a szelepcső és a szelep között elkezdett gyöngyözniItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #149452 üzenetére
Amióta 1x felütöttem elől szokott 1,8-2 lenni,hátul szinte mindig megvan a 2-2,2...nem úgy a tegnap,mikor az erdőben defektet kaptam,vagy legalábbis azt hittem,mert bár kicseréltem a belsőt így veszítve vagy 20 percet értékes bringabuzulásos időmből,otthon nem találtam a lyukat a kiszerelten. Úgy felfújtam,hogy már 3-asnak is beillett volna és semmi.Gyanítom,hogy mikor itthon ráfújtam nem zárt vissza rendesen a szelep,én meg nem nyálaztam meg. ...ja és igen,nem szoktam ereszteni/pumpálni,a hét közben délutáni 1,5-2 órás tekerésembe nem fér bele a fújogatás is.Ha hosszú aszfalt/rövid terep akkor esetleg ráfújok,ha meg fordítva akkor van mikor elengedek kicsit belőle,de mind2t még otthon,indulás előtt.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ivana
Ármester
válasz itouchfan #149459 üzenetére
Az RSX az STX outi megfelelője. Viszonylag megbízható, csak nagyon öregek már a fékváltók, szerelni meg nem lehet. Ha nincs széthajtva akkor jó.
(#149462) Somatom Alig van különbség sebességre egy régi acél és egy mostani karbon között. Főleg városi sebessségek (30 alatt).
-
Somatom
veterán
válasz itouchfan #149459 üzenetére
Ne is mondd! A múltkor írtam, hogy állva hagyott egy (sztem) gyönyörű, régi (vagy retro?) outi-szerű. A minap láttam a piacnál, de mire lecaplattam az emeletről, addigra elvitték, így nem tudtam lefényképezni. De, legalább tudom, hogy környékbeli lehet, úgyhogy "vadászom". Ti biztosan tudnátok, hogy miféle szerkezet.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
jjeahh
nagyúr
válasz -=RelakS=- #149456 üzenetére
6 bar-ra! . Szerencsére egy 80+ éves nagyiról van szó, neki csak a drótszamáron van virslije
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
itouchfan
senior tag
Megláttam egy jó kis régi outit, és eléggé bejön, '95 körüli gyártás. Régi shimano RSX groupsettel van szerelve, ezek mennyire megbízhatóak, tartósak? Olyanok, mint montinál a Deore LX, meg STX, ami kb örök élet +1 év?
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
xy.zsolt
őstag
-
jjeahh
nagyúr
válasz xy.zsolt #149454 üzenetére
Akkor nem mész te sem az ajánlott érték fölé . Amúgy a múltkor felpumpáltam a szomszéd libakergető virsli gumiját és 6 bar-on puhábbnak tűnt, mint az enyém 3 bar-on , lehet, hogy csak halucináltam? Amiben viszont biztos vagyok, hogy már a 27.5x2.1-es gumit is sokkal könnyebb felpumpálni, mint a 29x2.25-öst, a 2.35-öshöz meg már kell egy kis bicepsz, a szomszéd virslijét viszont kb szájjal is fel tudtam volna fújni .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz xy.zsolt #149451 üzenetére
Mennyit ír a gumidon, hogy 4.5-re fel mered pumpálni? Enyémen 1.8 - 3.7-et ír, de a 65 kilómnak hála max 3.2-re szoktam fújni, mert fölötte nem érzek különbséget. Terepen tubelessel meg pont az alsó értékre szoktam belőni, hátul picivel fölé.
Ja és asszem te említetted, hogy outi-sík a gumid futófelülete, gondolom az is besegít .Hasaggymeg: aszfalton 1.8 sem semmi, mondjuk ez gondolom olyan ideális kompromisszum, amivel aszfalton és terepen is elgurulsz anélkül, hogy leszállnál engedni a nyomásból vagy pumpálni.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
xy.zsolt
őstag
válasz Hasaggymeg #149449 üzenetére
Montival órákon át tekerésről nincs tapasztalatom (max1.5)....és az is igaz, hogy én 4,5 Bar(!) körüli guminyomással tekerek aszfalton. Mikor 3 bár-ra csökken a nyomás már legalább 2-3 km/h sebesség csökkenést tapasztalok.
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
xy.zsolt
őstag
válasz 6030D #149448 üzenetére
Én emelkedőkön is pörgetek mint Froome
jjeahh: Az igazsághoz tartozik, hogy zavart a mellkaspánt....mindegy milyen "szorosan" volt rajtam. Pár hónap HR mérés után éreztem nagyjából, hogy hol az pont mikor egyik zónából a másikba léptem.....a140-155 zónából feljebb vagy lejjebb. Tudom, hogy síkon 90es fordulaton nem mehet vörös zónába a HR...ha mégis ezt érzem akkor a kívánatosnál erősebb áttételen tekerek amit nem bírnék hosszabb távon úgy sem....[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bringasisti #149443 üzenetére
Én pont fordítva,mert rászámolva a feltételezett égetést,így kissé mindig alul öltözve indulásnál fázok,amit nagyobb sebesség nélküli pörgetéssel kompenzálom.Aztán ha bemelegedtem és elviselem már a menetszelet is alábbhagyok.
(#149442) robee19...nem vagyunk gépek,az a -0,3 km/h azonos,sőt kedvezőbb feltételek mellett is összejöhet.
(#149445) xy.zsolt...nekem montival a 42/15 az már no-go zóna,amit órákig bírok az sokkal inkább a 30/14,vagy 40/18 és 25-26 km/h. Race King 2.2 kábé 1,8-2,2 baron.
(#149447) ZolkoW...nagy buherátor vagy te ám,tudtad? Ki is próbálom,csak éppen a vezetékekbe ne gabalyodjak bele,mert a rendes mérőm is vezetékes.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
őstag
válasz Hasaggymeg #149436 üzenetére
Terep az más, ott nem is tudod és nem is kell a folyamatosat tartani, mindig változik, de a sík részeken, vagy enyhe lejtőn, emelkedőn ott is lehet rá törekedni.
Ezt amúgy így nehéz elmagyarázni, mert eléggé összetett, de ha utána nézel egy edzéstervnek, abban jól látszik, melyik pf mit fejleszt, ahogy az is, hogy egy 4 órás sík szakaszra 80-90-et fog adni, míg 1,5 óra terepezésre meg 70-85-öt mondjuk, rövid emelkedőkön 60-nal.
Nincs ideális pf, csak olyan, amit megszoktál. Én gyerekkorom óta kb 70-80-ban tekertem, és kb 140-es pulzuson, mert az első pulzusméréses futásoknál, tekeréseknél azt mutatta normál tempónál. Ezért van az, hogy nem bírom a magas pulzust, meg nehezemre esik 60-as pedálfordulattal erőt kifejteni a csirke lábaimmal. Még mindig megvan a reflex, hogy amikor jön az emelkedő, én már kattintgatom vissza, aztán csodálkozom, hogy távolodnak a többiek.
Tehát van egy adott tartomány, ami nekem "jó", de sokkal jobb lenne, ha ez egy széles tartomány lenne. Valahogy így.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
xy.zsolt
őstag
válasz Hasaggymeg #149436 üzenetére
Köszi Mondjuk az outi után a montival nem volt egyszerű elérni a 90et sem....mások az áttétel kiosztások, az ülés pozíció....stb. Nyáron elértem és tudtam is tartani a 90-93at (pl 42/15 áttéten), de most szezon végére már nem motivál a dolog így 80-90 közöttire csökkent. És az is igaz, hogy montival csak max 40km-es távokat megyek. Outival májusban 120km-en volt átlag 92es pedálfordulatom 30feletti tempóval. A lényeg az , hogy a profi versenyzők sem potyára tekernek 90-110 közötti fordulaton.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
jjeahh
nagyúr
válasz robee19 #149442 üzenetére
Ha már 28, legutóbbi aszfaltozásomon nekem is összejött a 28km/h síkon (80m szint), montival, 148bpm átlag pulzussal, nobby nic gumikkal, kár, hogy igazából a szervizbe indultam és csak egy 18km "kitérő" volt, mert úgy éreztem bírnám hosszabb távon is. No de majd köv. alkalommal kipróbálom. Jó lenne összehozni a 30-as átlagot is 148bpm alatt, remélem jövőre összejön . Ilyenkor mondjuk könnyebb, mint nyáron, szerencsére vége a kánikuláknak, sajnos nekem általában viszonylag magas a pulzusom és a hőség, kialvatlanság, meg minden apróság nagyon bezavarhat.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
bringasisti
őstag
válasz Hasaggymeg #149438 üzenetére
Én például télen alacsonyabb fordulaton tekerek mint nyáron.
BENEFON DELTA--------N8
-
robee19
tag
válasz 6030D #149432 üzenetére
Én viszont totál sík terepen megyek, azaz elhanyagolható emelkedés van, szóval maximum a szél lehet a változó Elkezdtem ezt az 50 km-es felkészítőt, bár igazából kicsit úgy érzem ez alám van tervezve. Az áttételt szerintem megszokásból ugyan azon az úton, ugyanazzal a sebességnél ugyanott használja az ember. Legalábbis ezt mutatják a számok, mivel egyik nap 28-as átlaggal mentem másik nap 27,7-el. Valószínűleg az a 0,3 éppen a szél.
-
TayRol
nagyúr
válasz Hasaggymeg #149436 üzenetére
90-93 fokozatosan semmi, de ugye itt bejön az áttétel. Én legalább nagytányér és a 3 kisebb hátsó lánckerék valamelyikén mérem ezt (11-es Ultegra sor), mert amúgy csak egy helyben állnék.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz samujózsi #149439 üzenetére
Van pár dolog mint ruhadarab,vagy éppen állvány ami elmegy,mert nem annyira sz@r mint amennyire olcsó és visszavihető,de elektronika,mint km óra vagy lámpa szerintem nem nyerő.Aláhúztam,hogy ez egy vélemény,mert van aki utóbbiakat is megelégedéssel használja.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
samujózsi
senior tag
válasz Hasaggymeg #149419 üzenetére
És így is elkapkodták estére az összeset.
Én nem is értem. Sokan dicsérik ezeket az aldis/lidl-s bringás cuccokat, de én alig találtam köztük olyat, ami valóban elfogadató minőségű. Pedig ez a lámpa egész ígéretesnek tűnt.Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #149437 üzenetére
Olvastam pár cikket az un. ideális csapásszámról (pl.) és azt szűrtem le,hogy az mint olyan nem is létezik,vagyis egy az amit a tudósok javasolnak és más az amit ösztönösen kiválasztasz mint legkényelmesebb számodra.Tény,hogy okoskodva könnyen abba a hibába eshetsz amikor csak a pörgetésre koncentrálva,persze alacsony fokozaton,hogy fenn tudd tartani a kiválasztott "tudományos" csapásszámot,végül energiád nagyobb részét fordítod lábaid mozgatására mint a tulajdonképpeni haladásra.Bár térdtörésem után a sérülés talán túlzott védelme miatt is elég pörgetős vagyok,amit magamon észrevettem az,hogy ha tényleg belehúzok,mindent beleadva nyélen,akkor a csapásszámom is lassul a belenyomott erővel fordítottan arányosan.Ha lazán tekerek egyenes aszfalton zasszonnyal nő a csapásszámom is 85-90,azt érzem kényelmesnek,míg ha belehúzok inkább a 75-85 a tartható.Nejem pont a fordítottja,40-50 (!) körüli csapásszámmal "sétál",aztán ha tempózunk felkúszik 70 köré,de az fölé soha.
Jolanda meg kispályás.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz 6030D #149435 üzenetére
Én már észrevettem, hogy ugyanott, ugyanolyan átlaggal, magasabb pedálfordulattal a pulzusom emelkedik, ha meg visszafogom a pulzusomat, az átlagsebességem romlik. Szal ha haverokkal megyek megszokott tempóban és jobban pörgetek, sokkal hamarább kifáradok-eléhezek. Mondjuk fogalmam sincs milyen pedálfordulattal szoktam tekerni, jó lenne ezt is mérni, de számolni nincs türelmem és sajnos a Garminom nem támogatja a mérőt ( ). Csak ezért Brytonra nem váltok, az újabb Garminok meg nekem nagyon nem tetszenek, rémálom kezelni őket . Még abban reménykedek, hogy majd a 830-at sw frissítéssel tökéletesítik, vagy a 840 jobb lesz... de amúgy nem értem, hogy miért ennyire egyeduralkodó a Garmin a bringás navigációk terén, 2019-ben vagyunk vazze, lehetne már néhány megfizethetőbb alternatíva, mert így ha navigálni is akar az ember, a Garmin amolyan "kötelező rossz" lett .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz xy.zsolt #149429 üzenetére
90-93 folyamatosan az nem semmi.
(#149432) 6030D...érdekes lenne ha csak a pedálfordulat alapján be tudnád pontosan lőni a pulzusod...ez talán csak egyenes úton ugyanolyan körülmények (aszfalt,szélcsend stb.) mellett lehetséges.Bár mindenki keresi a számára ideális,fenntartható csapásszámot,kétlem,hogy változó terepviszonyok mellett ez állandó maradhat.Ha magamból indulok ki,egyenesben,szélcsendben,ha még nem vagyok holtfáradt akkor 75-90 között pörgetek,de változatos terepen,tele akadályokkal van olyan is amikor szinte leáll a kerékpár míg átlendülök valamin és ha >10% a lejtő,vagy már fogytán az erőm ,jó ha van még 50-60-as az a 75-90.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
őstag
Jajj, már amikor beírtam, akkor tudtam, hogy nem így kellett volna ragozni. Szóval "lehet olyat, hogy"!!! Nem én, mindenki! Az csak egy mérőszám, nem arányos a pulzussal, azt befolyásolja az áttétel és az út is.
-=RelakS=-: kb így. Hülyeséget nem akarok írni, de 80-90 pf között a legjobb az izom oxigén és tápanyag cseréje, tehát ott működik a leghatékonyabban. Attól függetlenül a többi sem ördögtől való, mert ha néha kilépsz ebből, akkor az regenerálja az izmot, még úgy is, hogy a sebesség ugyan az.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
-=RelakS=-
veterán
válasz 6030D #149432 üzenetére
kb 80-ról kb 90-re emeltem a legutóbb a pedálfordulatomat. Kicsit lihegősebb lett, de a pulzusom alig emelkedett, az átlagsebességem is kb ugyanott maradt.
Persze, ha ezt nem könnyebb fokozatokon produkálom, a belem kiköpöm
(#149430) robee19
Szerintem gyúrjál rá a magasabb csapásszámra. Én úgy gondolom, jobb a mechanikának is, meg a lábadnak is. Aztán ha nem bírod, még mindig tudsz lassabban is tekerni.[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
xy.zsolt
őstag
válasz xy.zsolt #149428 üzenetére
Ami egyben azt is jelenti, hogy törekszem inkább az áttételt igazítani folyamatosan a 90-93as pedálfordulathoz.....még rövidebb mászásoknál is. Így kímélem a térdízületet is és hosszabb távon a többször kevesebb erőkifejtés a célravezetőbb
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
xy.zsolt
őstag
válasz BigBlackDog #149362 üzenetére
Én jóideje csak pedálfordulatmérőt használok, pulzusmérőt nem. Mivel 90-93 közötti rmp-nél optimális a HR-em így nem is okvetlen szükséges mérnem azt.....és a HR szenzorom is behalt
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Tomi_Sci
őstag
válasz Napfénysüti #149340 üzenetére
Volt Most rakták ki.
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #149419 üzenetére
Bizony : https://www.bike24.com/p2233983.html
Egyszer-kétszer jártam úgy, hogy elmaradt a kenés, és út végére szenvedés volt hallgatni a láncot, ez meg szemcsepp méret..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Ironizer
tag
válasz Hasaggymeg #149423 üzenetére
Persze, hogy felmegyek a kilátóba, ez benne a lényeg.
-
Somatom
veterán
válasz gabro0 #149416 üzenetére
Sztem kell hozzá adottság, a többi meg gyakorlás és bevállalás. Még kölyökkoromban észrevettem, hogy jó az egyensúlyérzékem és elkezdtem vele játszani. Később már inkább motorral. Meg tudok állni egyhelyben a 230Kg -os Harley -val is. Csomó lassúsági versenyt nyertem motorostalálkozókon. A többi meg bevállalás. Most a lépcsőzést gyakorlom. Neki kell szaladni, aztán vagy sikerül, vagy nem. Sztem minden új feladat leküzdése erről szól. Krétával felrajzolsz egy 5m x 50cm -es téglalapot. Ezen belül maradva kell megtenned az 5 métert, minél hosszabb idő alatt. Aztán lehet nehezíteni 30cm szélességre. Közben megpróbálsz hátrafelé is gurulni, stb., stb.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ironizer #149421 üzenetére
Ha az NHH-n nincs kilàtàs, akkor a Csóvànyoson még annyi sem...hacsak fel nem lépcsőzöl a kilàtóba, ugyebàr.
Szakbarbàr... nem tartom lehetségesnek.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv!
Létezhet olyan, hogy a hátsó támvilla annyira szétfeszül a terheléstől hogy már nem lehet beállítani a hátsó V féket?Cseréltem betétet és az újnál is annyira bent fog a fék, hogy a a sárvédőt összenyomja a két kar. A vastag távtartó van a felni felé de még az is kevés volt kellett betennem még 2mm hézagolót. A kerékagynál is 2-3 centivel szélesebben vannak a papucsok mint az agy. Egy ezer éves Neuzer Hurrican acél vázas bringa, 100 kilós utassal :-)Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Ironizer
tag
válasz 6030D #149413 üzenetére
Tény, hogy a Nagyirtáspuszta-Nagybörzsöny szakasz is vonzó, bár ott kisvasúttal már jártam, de bringával nyilván más. Ez a kör Diósjenőről sok lenne, de egy Szokolya-Nbörzsöny-Szokolya beleférhet. Csak akkor kimarad a Drégelyvár, hm... esetleg oda gurulok el szombaton pihenőnek. Na majd meglátom.
A Csóványos körre ráfűzni az NHH-t, egy kicsit az is necces táv/szint miatt, de végülis beleférhet. Csak nemtom, NHH-n már voltam (gyalog), az nem olyan nagy szám, mármint látványra, onnan szinte nincs is kilátás. A piros háromszög onnan át a Csóványosra mondjuk fun-nak néz ki így térképen, ahogy szinte így szintben fut a hegyoldalban. Azt látom, hogy nem a kék sávot kell bepróbálni, az elég vad ott a Csóvira felfelé. A zöld sáv Djenő felé meg nekem valszeg sok lenne, sok benne a kék meg a piros (meredekségjelzés). Persze nyilván attól is függ, hogy milyen az út állapota, én a Vértesből indulok ki, nekem ez a hazai terep, az a jó benne, hogy alig találkozni valakivel, viszont így az utak is elég vadak bírnak lenni néhol, nincsenek úgy kijárva/kitaposva (persze van olyan is), Börzsöny Bp közelsége miatt gondolom azért más.
Köszi a tippeket, összerakok majd vmit belőlük.
[ Szerkesztve ]
-
cdl
senior tag
válasz gabro0 #149416 üzenetére
Leraksz kulacsot, megtanulod menet közben felvenni.
Aztán ezt fémpénzig lehet fejleszteni.(Én csak a bal kezemmel tudom felvenni a pénzt az outimmal.)
Egy helyben állni(ettől messze állok)
Nem patent pedállal szoktam gyakorolni.
járdára ugrálni le fel
Ha többen vagytok, kiszorítósdi behatárolt helyen lábletételig. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz samujózsi #149417 üzenetére
Làmpaügyben felejthető ez az Aldi Lidl vonal.
Zolkow... te még kenőanyagot is cipelsz magaddal?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz Jester01 #149415 üzenetére
Annyi okosság van benne, hogy kulacstartóba passzol, és nem ázik be. Én ebben hordom a virsli pótbelsőt, szerszámot, mini kiszerelésű Squirtöt, defektjavítót. A kupakja kicsit olcsósra sikeredett, ha nem vigyázok, könnyű túlhúzni, és akkor ugrik a menet. Ezt csak azért írom, mert van pl. Zefal is, az lehet hogy jobb, ha valakit zavarnak az ilyen dolgok
Ha már itt vagyunk, kétfelé nyíló neopréM szerszámkulacsot azért nem vettem, mert ott a zippzár hátha nem annyira zár, meg elakad, de valójában használni lehet hogy jobb, nem zörög, stb (én ronggyal tömöm ki, az is jól jöhet út szélén)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
samujózsi
senior tag
70 lux... jó, kivilágított boltban néztem, de... ha tőlem úgy 2-2.5m-re világítottam vele, akkor egy 50x60cm-es területet világított meg. Hogy is mondjam... ennél azért többet vártam
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
ZolkoW
őstag
válasz fecus #149373 üzenetére
első gondolatom a kulacstartóba való szerszámosdoboz volt, de aztán olvastam hogy fix legyen... mindegy, én ilyet használok: https://www.on-one.co.uk/i/q/BOTAWB/tankita-bottle-box
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
6030D
őstag
válasz Ironizer #149410 üzenetére
A Nagyirtáspuszta-Nagybörzsöny rész az nagyon szép, aszfalt+1km köves terep, én azt nem hagynám ki. Körben így néz ki: Djenő, Nógrád, Királyrét, Kóspallag, Nagyirtás, Nagybörzsöny, Kemence, Djenő. Kb 65 km, van benne szint is, de szép kör.
Csóványosra meg én a klasszik körre mennék: Királyrét, Nagyhideghegy, piros háromszög(!), a lényeg, hogy nem a kék csíkon(!!), Csóványos, Fultán kereszt, onnan Királyrét felé, de előtte el a hadi úton Djenőre. Ha szereted a flow trail jellegű dolgokaz, akkor a zöldön Csóványos-Djenő, de ott vannak "meredekek". Viszon még nem láttam olyat, aki annak az útnak a végén nem vigyorgott.[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Fall-N
veterán
válasz adamch4 #149409 üzenetére
Ragasztani nem tudják még nem keményedik ki, két menetben meg általában nem szórják vagy rá az első rétegre, mert nem lesz egyenletes az eloszlása és csúnya lesz és nem is lesz tartós. Ez hagyományos festékkel még megoldható könnyen, mert vékonyak a réteg vastagságok.
-
-
Ironizer
tag
válasz 6030D #149404 üzenetére
és (#149401) Hasaggymeg
MTB, alap össztelós 120mm, de nem szoktam vadulni a lefeléken, meg nem is szeretem a meredek (12%+) lejtőket terepen, főleg ha laza kövesek. 3 nap lesz, péntekre tervezem a Csóványosi kört, vasárnapra meg a Drégelyvárasat. Szombat pihenőnap, talán vmi laza gurulás lesz, mittomén elviszem autóval a bringát a Törökmezőig, onnan meg elgurulok a Julianus kilátóig. Azt értem, hogy a második útvonal light-os terep csak, de gondoltam szép lehet a völgy, meg a vár, meg fun a hosszú gurulás. -
adamch4
tag
válasz Fall-N #149407 üzenetére
Köszi a részletes infot, én nem is értek hozzá, csak feltételeztem hogy valahogy mégis megtudják oldani (pl. leragasztva bizonyos elemeket, vagy utólagos fújással, ilyesmi). Érdeklődök autófényezőnél, remélem nem lesz horror összeg
Ahol nincs alternatíva, ott az igazságból hiányzik valami.
-
Fall-N
veterán
válasz adamch4 #149405 üzenetére
Én eddig úgy tudtam, hogy csak egy színben szokták vállalni. Nem is tudom tudnak-e két színt átmenetben. Ugyanis a festék nem folyékony állapotban kerül porlasztásra, hanem por alakban statikus elektromosság által marad meg a fémen. A festék egy műanyag polimer ami hő hatására térhálósodik és így megfolyva egyenletesen keményedik ki, "ráég". Nos itt a probléma a több színnel, mivel nehéz a port úgy szórni, hogy a megfolyást tud befolyásolni ha egyáltalán lehet.
Viszont egy sima autófényező műhely vagy egy motoros (chopperek például) airbrush festő meg tudja profin csinálni. Esetleg csináltatsz egy matt cink alapú (ez véd a rozsda ellen) alapfestést (lehet ez a porfestés is), amire ez airbrush festő ráviszi a mintát majd két réteg lakk. Ez tartós lesz és még szebb, mint a gyári. Ha lesz matrica (gyári például, akár újra gyártatva) akkor az a lakk réteg alá kell hogy kerüljön. A festék meg autófesték természetesen, nem gagyi akril dobozos. Ez is tartós, nekem Punto Sporting narancs volt ráfújva az előző biciklikre és több mint tíz évig karcmentes volt. Volt hóban, sárban használva.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz bringasisti #149399 üzenetére
Annál dörzsöltebb volt, a volt férje ült, ő megúszta. Itt Baján mindenki ismeri az esetet, mégis úgy jár - kel mintha ő lenne a valaki. Mondjuk kb. 3 milliárd Forintos sikkasztásról volt szó. Azóta mint minden volt sportoló "személyi edző" lett.
Somatom: Az sem lehetett rossz látvány. Én is szeretem a nem koca bringás csajokat. Csak itt 99 %-ban Crusierrel járnak a lányok. Mondjuk itt az Alföldön amúgy is egyeduralkodó a Cruiser tanyabike általában singlespeedben.
[ Szerkesztve ]
-
adamch4
tag
Sziasztok!
Szintereztetni szeretnék egy acél outi vázat. Visszaolvastam a fórumban és felkerestem két helyet is, ahol foglalkoznak vázfestéssel - viszont csak egy színnel dolgoznak. A gyári festés két színből áll, méghozzá színátmenetes, ezt szeretném visszaállítani. Tudtok olyan helyet, ahol megtudnák oldani a szinterezést két színből is?
[Erről] lenne szó amúgy. Köszi.Ahol nincs alternatíva, ott az igazságból hiányzik valami.
-
Somatom
veterán
válasz Hasaggymeg #149401 üzenetére
Nekem a közlekedési lámpa tartója, mert abba kapaszkodtam.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ironizer #149391 üzenetére
Montival mindenkèpp az elsőt ajánlom,trekking, gravel ès társaival másodikat.
Somatom... mi állt neked a làmpànàl mint a cövek?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg