Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
Akkor hajrá! Mint mondtam, soha nincs késő! Kitartásod biztos megvan hozzá, különben nem lennél nemzetközi kamionos. Cége válogatja hogy Ausztriában mennyit keres egy nemzetközis, de "hallomásból" annyit tudok, hogy 2500 nettó a legalja. Sok sikert kívánok!
(#8788) chop
Neked is sok sikert és kitartást a szakma elsajátításához és a jövőt illetően is ! Ha szereted a kihívásokat, akkor hajrá, de ne engedd, hogy maga alá gyűrjön valami hulladék cég, legyen az magyar vagy külföldi.(#8791) KAMELOT
Építőipari gépeket szállítok a megrendelőknek. Elég változatos, nyitottba járok rampás autóval. 7-16-ig szól a munkaidőm (benne van az 1 óra ebédidő), ami nyári időszakban 17-18-ig kinyúlik. Az augusztus a szabadságok miatt gyenge volt, minden nap 16:00-kor végeztem.
Gondolom a következő kérdés a fizetés. Na nem ez a legjobban fizető cég Ausztriában, de számomra a körülményeket figyelembe véve megfelel. 1800-2100 nettó között ingadozik.[ Szerkesztve ]
Üdv: Mcrazy
-
Zolás
addikt
válasz KAMELOT #8793 üzenetére
És mégis hova? Ha tudsz jó helyet ne tartsd magadba. Itt ez még a jobbik fizetés, amint látod vasárnapra 8 eur és társai cégekkel tele a padlás.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Zolás
addikt
válasz KAMELOT #8791 üzenetére
Oltári nagy cég, Belföld Sped a neve, Szegedi központ, Alsónémedi parkolással. Csak Viabértől bérelt vontatók, mindenféle cégnévre vett pótkocsival.
Minden vontató alapnál is alacsonyabb felszereltség. Van lehetőség 2 hét/egy hét melóra is, csak akkor ki kell pakolni minden alkalommal. Két kollégám csinálja a Bécs-Biatorbágy Aldi melót, ők 6/6 nap váltásba vannak.
Itt Budapesten mindenki ígér mindent, 6-7-8 sőt efölötti százezres fizetésekkel, csak mire odajutsz, hogy fizu van. kapsz 450-500 vagy ezalatt, és legyél vele boldog.
És ha váltózol, akkor 90% ponyvásra ülsz, azon meg olyan hulladék melók vannak, napi 3x spanizol, oldalát-tetejét elhúzod, meg ilyen finomságok.[ Szerkesztve ]
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Somatom
veterán
Nekem nem lenne gáz. Ha bejön a meló, akkor bejön, ha nem, akkor nem. A főnök is hozzá van szokva ahhoz, hogy a klasszikus kamionosok gyakran bedobják a törölközőt az első etapjukon. Nálunk pörgősebb a tempó.
Viszont a vontató és a pót között tényleg szűk a hely.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
chop
őstag
Tudom, dolgoztam kulfoldi cegeknel, eg es fold. Viszont egyelore nincs motivaciom arra, hogy kulfoldi ceghez menjek, egyelore a szakmat akarom elsajatitatni es ha utana lesz kedvem, akkor megtanulok nemetul is. Mindent nem lehet egyszerre, meg amugy se hajt a tatar es dobolni is tanulok.
Most epp nincs senkim, emiatt belefer a nemzetkozi, ha esetleg beesik valaki, akkor nyilvan ujratervezek. Amugy epp most talalkoztam egy anyukaval, akinek van egy 3 eves kisfia. Hat, ugy erzem, hogy hiaba dumaltunk el tok jol, neki mar nincs szuksege ferfire
Amugy a Rudinal is turtem volna, de azt gondolom, hogy van egy hatar, amit nem lepunk at es ebbol nem engedek: ez pedig az alvas. Tultoltak a kretent, ennyi.
Szerintem egyebkent a klasszik nemzetkozizes osszeegyeztethetlen a szamomra vett csalad fogalmaval. De meg a heteles is. Ami mukodhet hogy mondjuk 3 nap melo 3 napi pihi, vagy napi bejaras. Ilyet tudok elkepzelni akkor, ha esetleg ugy alakul a dolog, hogy szaporodasra adom a fejem. De ezt mar nagy valoszinuseggel Ausztriaban tennem.
[ Szerkesztve ]
-
Zolás
addikt
válasz Somatom #8786 üzenetére
Mire akar utalni kolléga? Nem vagyok elég sportos? Esetleg le akar kövérezni? Mindjárt megsértődök
Amúgy sem szeretek sehova se így bekerülni. Ami neked patent és megfelel, az nekem lehet hogy nem tetszik, aztán ha kilépek ez miatt, akkor meg hallgathatod a főnök beszólásait. Hoztam már be embert, soha többet. Délbe kezdett, vezetett négy órát, és aznapra ennyi. Délután nincs parkolóhely, ő nem vezet sehova. Mindezt franciaországba, ahol húszpercenként kultúrált parkoló van, és éjjel kettőkor is találsz helyet. Oké, ha közeledsz a német határhoz, már meg lehet szívni, de a közelébe se volt.
Csak kellett volna fényképet készíteni rólad, meg a tábori ágyadrólCsere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Somatom
veterán
Már ajánlottam volna, de sztem az én melóm nem kompatibilis a testalkatoddal. Előfordul, hogy naponta többször is fel kell másznunk a vontató és a pót között a kiállásra, hogy eltekerjük a tetőponyvát. Sőt, néha a teli póton, az áru tetején is mászkálunk.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Zolás
addikt
Még nem vagyok 40, szóval ideje valamit kezdenem a helyzettel.
Vagy bekerülök Somatom mellé, 2/2 nekem is jobban tetszene, mint 2/45/2/45. Bírom 3 hónapig, aztán kiveszek 2 hét szabit, és már ilyenkor is jön a szöveg, hogy kevés az ember, meg ne menjek most, majd később.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
őstag
válasz Somatom #8782 üzenetére
Maximálisan megértem. Mindenkinek mások az igényei. Azért céloztam meg ezzel a kezdőket, mert utána még bármikor léphet külföldön is egy hasonló beosztásba, mint a tiéd, de maradhat is, ha neki ez válik be. Embere válogatja. Persze vannak, akik vagy a lehetőségeik korlátai miatt, vagy más emberi tényező miatt nem tudnak a meglévő zsarnokságból tovább lépni. Őket őszintén sajnálom.
Üdv: Mcrazy
-
őstag
45 évesen kezdtem otthon a németet tanulgatni magántanárnál munka után. 46 évesen indultam neki Ausztriának és fél évig mosogatnom kellett, mert lófaszt sem értettem abból amit mondtak. Persze azóta is kint dolgozok, nem beszélek jól, de már nem adnak el. Szóval soha nem késő.
Üdv: Mcrazy
-
őstag
Hát bizony nem túl jól fizet az elmondottak alapján. Van pár kolléga a cégünknél, akik Mo-ról és Cseh-ből jár, egész héten a nyergesben alszik és minden hétvégén hazamegy. Pontos összeget nem tudok, de kb 2200-2500 között keresnek. Ebben van túlóra és egyéb juttatások is. Ja és csak belföld. A Cseh kolléga pld sokat dolgozik csütörtökig, ezért a pénteki napot már nem dolgozza le. Csütörtök este utazik haza.
[ Szerkesztve ]
Üdv: Mcrazy
-
Zolás
addikt
válasz KAMELOT #8775 üzenetére
Kezdem úgy érezni, hogy ritka szarul fizető helyen vagyok. 1400eur egy teli hónapom, és csak a 45re vagyok itthon.
Ha gyerekkoromba nem angolt, hanem németet tanulok, most biztos hogy osztrák-német cégnél lennék.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
őstag
válasz Somatom #8778 üzenetére
Jajj, nem vagy Te olyan érthetetlen, mint amilyennek most tetetted magad. Pontosan tudod, hogy miről beszélek, az olyan ingázókra gondoltam, mint Te. Az ilyenek léteznek a sofőr, a villanyszerelő, a gipszkartonos, a hegesztő ...stb szakmákban. Így már világos?
Amikor 3 hetet kint vagytok vagy Kamelot egy fél évet az mi, ha nem külföldön élés?[ Szerkesztve ]
Üdv: Mcrazy
-
Somatom
veterán
Mit értesz azon, hogy "külföldön dolgozó"? Minden nemzetközis külföldön dolgozik. Amit a korábbi hsz. -edben említettél, az nem a külföldön dolgozás, hanem a külföldön élés. A kettő nem ugyanaz. Én német cégnél dolgozom, de nem Németországban élek, hanem ingázok.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
őstag
válasz Somatom #8774 üzenetére
Amikor valaki úgy dönt, hogy nemzetközi fuvarozással szeretné keresni a kenyerét, akkor lehet, hogy felvillan benne, hogy ez komoly nélkülözésekkel jár, de amíg nem élte át, addig nem tudja, hogy milyen is az. Nem vagyunk egyformák és ez így jó. Amikor a "nem jó kedvű" kollégákat említettem, akkor a magyar cégnél dolgozókra gondoltam, a külföldön dolgozó kollégák nem szoktak, sírni, pedig sokféle iparágban találkozom velük.
Üdv: Mcrazy
-
KAMELOT
titán
Akkor én a kivételbe tartozom. Mindig jókedvű vagyok. Főnök asszony messziről integet nekem. Ha lenne család akkor már mások a prioritások. Optimális persze az lenne 2+2. Úgy viszont be kell érni a 1200-1400€.
Legjobb feltételek osztrákban vannak ahogy írod, de látod mégis 14000 sofőr hiányzik.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Somatom
veterán
Az tény, hogy ez a meló nem családbarát, viszont nem vagyunk egyformák. Ha én gyereksírást hallok, akkor azonnal a vízbefojtás, vagy a lefejezés jut eszembe. Úgyhogy, nekem semmi bajom a nemzetközizéssel. Mondjuk, 2/2 -ben nem is nagyon lehet tőle megcsömörleni.
Nálunk is vannak sírósok, de azért zömében vidám beállítottságúak a kollégák.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
őstag
válasz KAMELOT #8759 üzenetére
Nem vitaképpen, de:
Ezt írtad Te: "Mcrazy: saját fizetésemről beszéltem, nem kezdőről! "
Ezt írtam én korábban, amire Te reagáltál: "Sziasztok! A kezdőket kérdezném"
Szerinted ez neked szólt?#chop
Otthon soha nem lesz jó helyed, hacsak nem valami isteni szerencse útól nem ér. Szerinted miért dolgozik "szinte" mindenki külföldön. Úgy is lehet élni, hogy egész héten kint alszol a céges autóban és hétvégente hazajársz. Az utazás, a kintlét + költség, tudom, de a mostani és hasonló cégektől szerintem 100x jobb az, hogy tisztességes fizetés és bejelentés, szabadság, ha pld Ausztriában vagy, akkor a fizetés 14x jár. Nem kell világot járni, mert csak helyben fuvarozol. Ehhez persze kell némi gyakorlatot szerezni és nyelvet tanulni. Én soha nem nemzetköziztem, de a környezetemben voltak néhányan és kevés kivétellel mind megkeseredtek, elváltak, tönkrementek. Arról nem is beszélve, hogy a mai napig ritkán találkozom jókedvű magyar kollégával. Ne szaporítsátok azt a tábort.Üdv: Mcrazy
-
zsid
senior tag
Ott volt a saját példám, 300 000km, az erősebb retarderrel és a fékek 90%-osak voltak - új kora óta én hajtottma a kocsit.
Kipróbálták ugyanerre a munkára ( 3tengelyes Scania helyett/mellett) a 440-es 2 tengelyes TGX-et, retarder nélkül. Azon túl, hogy picsamód túlsúlyos volt a húzó ( 12,5-13t ), nagy súllyal nem bírta a lejtőket. A Bubu pillangószelepe simán leszakadt és behullott a kipufogódibba majd fék generál következett - 250 000km-nél.Nekem Xenon volt a Scaniában, haveromnak a 124-es/első gen R-es lámpával rendelték az új euro6-os Scaniaát: azt a lámpát nem lopják a románok és ha beugrik egy kavics akkor csak 9000rá az üveg a truck shopban
A belföldes vonalról meg ne is beszéljünk, mert ott veszedelmes dolgok voltak amikor még ott dolgoztam...
<tRucKdriFteR>
-
Somatom
veterán
válasz KAMELOT #8768 üzenetére
Nálunk meg lett egy új, svájci ügyfél. Átakasztásos. 10 Erzsi pluszt fizet a főnök akasztásonként. Az előző etapomban több jött össze ebből, mint amennyi a három év "hűségért" járó fizetésemelésem volt. Mindegy, nem panaszkodok, mert a kintlétemhez képest nem rossz pénz jön össze.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz KAMELOT #8768 üzenetére
Az alapon felül, de úgy tudom, hogy "csak" a vas. 8 Erzsi. Azzal "trükköznek" a srácok, hogy hazafelé a határ túloldalán veszik ki a pihit, hogy járjon a napidíj, mert otthon fityisz van. Nevetséges, hogy ilyenen pitiskedik a Wabi.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Zolás
addikt
válasz milotek #8765 üzenetére
Vasárnap nem jár a napidíj? Milyen dolog ez? Nem otthon vagy, hanem a kocsiba.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Zolás
addikt
válasz Somatom #8760 üzenetére
Ez mondjuk valós, az osztrák is cseszeget érte, mert környezetszennyező. Télen is, ha járatod fél órát reggel, hogy töltsd az akkut, simán odamegy, hogy kapcsold le. Nem érdekli, hogy nem a tévé szívja le az akksit, hanem a fűtés, oldd meg, de ne járasd.
Egyszer valami sügér rám is kihívta, de a hűtő ment mögöttem, kijött, megnézte, és elment. Érdekes, hogy az áru törvényileg védett, de a sofőr az rohadjon meg...Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
KAMELOT
titán
válasz Somatom #8760 üzenetére
Svájcban, ha közterületen vagy nehogy zavard az embert aki csukott ablaknál bent ül tőled 100m-re és a kocsidat sem hallja, de azért zavarja őt! Sok ember sajnos lelkileg és agyilag is sérült!
Érdekes ez. Frigó 2l/óra hangos az nem baj ha megy. Kamion ami halk az meg baj!!! Itt kezdődbek a komoly értelmi gondok.milotek: jó nagy kib....
Wabinál 1 hónap /300k???[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
-
KAMELOT
titán
válasz Freiherr #8758 üzenetére
Én is néha azt nézem ablak nyitva üldögél meg beszélget valami kollégával.
Alszok, filmezek, játszok. Kabinban kellemes idő van.
Múltkor egy cég előtt parkoltam. 44C volt napon. Az utcában végig álltak a kamionok, mindenkinek ment a motor és a klíma. Az a főnök üljön be egyszer oda 1 napra!!!
Nálunk a sofőr az első!!!
Vonjon le a saját jó kis hasznából!chop: el kell fekejteni. Nyugodtan írd be az fbn a kamionos helyekre ide véletlenül se menjen senki. Soha nem fognak találni sofőröket. Majd csődbe megy. Legrosszabb most fog jönni. Öregek elmennek nyugdíjba, fiatal sofőr meg nincs.
Mcrazy: saját fizetésemről beszéltem, nem kezdőről!
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
chop
őstag
válasz #27070592 #8744 üzenetére
Igen, sajnos leszarjak es amikor megkerdeztem, hogy akkor most hol aludjunk, akkor az volt a valasz, hogy "egyik fenn, masik lenn".
Es igazabol nemcsak arrol van szo, hogy az alvasigenyt, hanem konkretan minden igenyt leszarnak: nem kell enned, nem kell innod, nem kell furdened, semmit nem kell. Allj keszenletben es ha hivnak, akkor induljal meg.
Ezt igy nem lehet, a sofor nem csak 10 ora vezetesi ido, hanem annal joval tobb es itt mar kezdik olyan durvan tuloptimalizalni a dolgokat, hogy en meg olyat is hallottam, hogy nemcsak potot akasztgatnak es cserelnek, hanem tandemnel gepes jarmut is...nem tudom mi johet meg, de en ehhez nem kivanok asszisztalni, itt alapvetoen ugy dobalnak, mitn Hitler a hadosztalyokat.
Es nincs megoldas, ha nem szolsz, akkor szivsz a fulkeben, ha viszont igen, akkor harminciksz ora alvasmegvonasra itel. Hat, azert alljon mar meg a menet.
Mindenesetre megcsinaltam a fuvart, reggel 9-re ertunk Hatvanba, hetfon kozlom, hogy nem egymast keressuk. Nincs harag, de keressenek mas madarat (sok van sajnos most is a cegnel).
milotek: melyik cegekrol van szo?
Mcrazy: de, jarhato, csak en mar eveket eltem kulfoldon es most nem akarodzik. Ha nem lennek kezdo, akkor lenne 40 km-re innen hetelos melo, dehat.. mindenesetre lehet, hogy felhivom oket hetfon, hatha...
-
KAMELOT
titán
válasz Somatom #8750 üzenetére
Bocs, de akkor az vakami zsidó paraszt főnök, ha neki baj ha 1l/ óra megy mondjuk nyári időszakban. Másik meg mi a fontos???
1. Áru időben ott legyen..?
2. Vagy hogy állj meg 1-2 óránként aludni, aztán baxogasson a főnök miért nem vagy ott???Emberek vagyunk és nem gépek!!!!!!
Freiherr: 35C van hüsön, napon 42C, kabinban 55C. Nem hogy meleg van a kabinban, de 2 perc után levegő sincs, hiába van lehúzva az ablak.
Igen spanyolban kötelező a kocsikon az állóklíma, vagy mint a volvoban alapból a motortérbe van építve.Mcrazy: ha van kedved otthon állandóan rakodni skkor menj. Talán adnak 300k. Én fizum 750k tisztán. Csókolom!
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Freiherr
őstag
válasz KAMELOT #8747 üzenetére
Múltkor beszélgettem egy Wabissal, a spanyol rendőr nem fogadja el a nappalit, ha nincs állóklímád. Állítólag ezért van minden autójukon is,mert sokat spanyoloznak, nem azért, mert Gyuri bácsi ilyen jó fej volt anno.
Amúgy meg olyan firmától, ahol beugatnak a motorjáratás miatt, azonnal lécelnék, üljön benne a paraszt 35 fokban.Back to the future
-
őstag
Sziasztok!
A kezdőket kérdezném: Az nem járható út, hogy fogcsikorgatva lehúztok otthon, belföldesként egy/másfél évet, de közben szorgalmasan tanultok mondjuk német nyelvet és utána irány Ausztria vagy Németország? Gondoljátok, hogy nincs élet a nemzetközizésen túl? Nem csak nemzetközisként lehet haccázat keresni. Sok sikert kívánok mindenkinek!Üdv: Mcrazy
-
Zolás
addikt
válasz Somatom #8750 üzenetére
Nálunk elfogadja a főnök, ha árokba borulsz, mert nem tudsz aludni, az veszteség neki is. Inkább járasd, mint hogy baj legyen.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
HoTaZo
addikt
Rudinál döntőtöbbségben volt sofőrök a diszpécserek, akik közvetlenül a sofőröket irányítják, sok embert tartanak fejben, hogy hol, miként mennek, miként lehet cseréltetni, ha kell. A fuvarszervezők (a saját fix melókon kívűl) főleg Timo-lovagok (én is az voltam ott), csak a melóhoz passzintanak rendszámot, a többi már a diszpécser feladata.
(#8747) KAMELOT: Nekem az ADR-t és a GKI megújítót fizették, amihez szintén írtam alá egy évet.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
KAMELOT
titán
válasz milotek #8746 üzenetére
Úgy tudom akkor van ez, ha ők fizetik neked a komplett jogsit. Ekkor van ez a 1 éves szerződés! Máskor senki nem kötelezhet téged, mikor hol mennyit legyél.
peterattila: semmi gond nincs! Motor megy + klíma 23-25C és alszok gond nélkül. Nekem mindegy mikor alszok csak akudjak min. 6-7 órát. Az szükséges. Múltkor 13 órát aludtam! Fontos az ágy is anélkül nincs jó alvás!
Somatom: ilyet most hallok először! Mindegy mikor pihensz csak legyen meg a 9-11 pihenőd. Hol olvastál ilyet vagy melyik országban van ez?
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Somatom
veterán
válasz peterattila #8742 üzenetére
Nehezen. Az állóklíma már kötelező az új vontatókon, de sajnos, az nem bírja sokáig. Úgy tudom, hogy több országban nem is fogadják el a nappali pihenőt.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#27070592
törölt tag
Szerintem van egy kézikönyvük: Hogyan vegyük el fiatal kezdő sofőrök kedvét egy életre? (írta H. Rudolf és becses neje)
Az hogy ilyen szinten lesz@rják az ember alvásigényét, természetes pihenési ritmusát, a korong előtti belföldes időket idézi, amikor minden mindegy volt, mert egy szerelvényre tizen jelentkeztek dolgozni.
Csak itt nem tudják felfogni, hogy ezek az idők már nagyon elmúltak.7.5es fülkében ketten.. és ha szó nélkül megcsinálod, az lenne a következő, hogy csavarjatok ki ketten egy nap alatt Londonba egy furgonnal, mert sürgős a meló..
-
peterattila
aktív tag
Sziasztok. Egyelőre kívűlállóként kérdezem, hogy az ilyen hőséget hogyan bírjátok? Pl éjszakai műszak után nappali pihenéskor? Megy állandóan a motor, klíma?
-
fesii
aktív tag
Ezeket valahogy elfelejtik leírni az egyébként nem valami sok haccázz után
-
-
Zolás
addikt
Fel kell állni onnan a fenébe. Be vannak ülve a kényelmes irodába a vízfejű gyökerek, és a régi jó szocialista rendszer szerint ők az istenek. Majd ha elfogy a sofőr, esetleg egy-kettő lerúgja a fejét, majd ráébred, hogy együtt dolgoznak, nem a másik idegein kell táncolni.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
chop
őstag
válasz KAMELOT #8735 üzenetére
Alapvetoen az, hogy a rendszer total korrupt. Napidijat igernek, de km penz van, ha nem csinalsz meg minden csicska melot, akkor az iranyito nem ad melot, nem mesz sehova, semmit nem keresel. Konkretan zsarolas es terror megy.
Az en sztorim roviden annyi, hogy nem ultem be a kocsiba, erre holnap delig biztosan nem kerulok agyba. Utoljara szerda este aludtam agyban.
-
chop
őstag
Nos, a Rudinal alaposan megszivattak, amiert nem akartam egy 7,5 tonnasban aludni egy masik soforrel. Jo lecke volt.
Remelem, hogy nem az osszes ceg ilyen, mert itt az iranyitas es attol felfele tragikus a helyzet. Szemet emberek.
-
-
Zolás
addikt
válasz KAMELOT #8729 üzenetére
Múlt héten csütörtökön elraktam, hétfőn elővettem, ma elrakom, szerdán előveszem.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
csibe1
addikt
Igen, jópár cégnél a spórolás a lényeg; a többi nem számít.
Ja meg ott a fükébe valami sofőrnek titulált bijorobot is, van mindenféle papírja is nekijje, de nem szabad sokat kőtteni rájja, mert még jól érzi magát és nem dógozik 24-ből minimum 28 órát. Az új modöllekbe lesz mán távcirkányító is, nehogy elaludjon a munkaerő, mert nem tudja idejében folytatni aGDPa cég hasznának rohamos növelését. Extrának meg szöges korbács a plafonba építve, külön lazsálásfigyelővel.A MAN-t ezért szeretik, mert úgy legózza össze a céges beszerző ahogy szeretné.
Retarder, hűtőláda minden hóbelevanc repülhet ki belőle.
Amikor megadja magát a bubu akkor meg megy a sírás, hogy nagyon hamar kell cserélni a fékbetéteket.
Hosszú lejtőn egy élmény azért így közlekedni, csak mert valaki spórolni akart.
A másik tipikus húzás amikor elküld a bundeszre, mert sokallja a pályadíjat. Az nem számít, hogy másfélszer annyi idő, üzemanyag; a lényeg hogy szerinte ez spórolás volt.
Lehetne még folytatni, sajna elég alacsony a kerítés.
Az Iveco már más tészta, mert gyárilag benne van retarder, és az újakon a hűtőláda az oldalboxba van beépítve, és csak plusz pénzért szerelnék ki." Bármi megtörténhet, még a pók is foghat halat. "
-
Zolás
addikt
válasz KAMELOT #8726 üzenetére
Már 7 éve a jelenlegi cégnél, és még 10 előtte máshol. Ha nem lenne raklapcserés meló, nem is gondolkoznék a váltáson.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Zolás
addikt
válasz KAMELOT #8724 üzenetére
Őszintén szólva, fogalmam sincs mennyi lehet, ezek szerint elszámoltam a lehetséges könnyítés tonnáját. Köszönöm a helyreigazítást, hasraütésre írtam a számot.
Merci és schmitz frigo tankolva 17880kg.[ Szerkesztve ]
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Zolás
addikt
válasz KAMELOT #8722 üzenetére
Az ultralight pót nem arra van kitalálva, hogy több súly férjen rá, hanem a spórolásra, kevesebb fogyasztás, kisebb súly. Teszel elé egy daf cf, vagy valami kisfülkés éhezőbajnokot, és 20 liter alatt eljárkálsz. Azt hiszem prérinyúl rönóval 15t alatt lesz az önsúlya.
Csak aztán elfogy a könnyű fuvar, és több fér rá, mint egy rendesre.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
zsid
senior tag
válasz Somatom #8720 üzenetére
Erről megoszlanak a vélemények. Jók az erősített motorfékek( legalábbis a VEB és a JakeBrake, az MAN féle bubu az inkább csak vicc ),ha nem hegyi terepen hajtod a kocsit, ha nem vagy állandóan 40 tonna, ha a fuvar nem úgy van szervezve hogy ki kell taposni a lelkét illetve ha a sofőr rendelkezik a megfelelő hozzáállással és képzettséggel amivel tud hatékonyan fékezni ezzel is.
Ha ezek valamelyike nincs meg akkor kincs az (automata)retarder. Nálam a Scaniánál 300 000km futáson 10% volt a gépen a fékbetét kopás. Nem csak azért volt jó, mert spóroltak a fékszervízzel, hanem bátran 90km/h-val neki mertem menni a Kozina-Koper közötti 25km-es lejtőnek és hideg fékkel értem az aljára 50t össztömegben. Ott bármikor, bármi törnénik és bele kell állni a fékbe akkor én 100%-os fékhatással indulok. 15-16 km után a retarder nélküliek meg... Ez baromi nagy előny, ha a biztonságról és a magas átlagsebességről van szó.
Otthon ez sem túl gyakori. Az a baj, hogy otthon valahogy begyepesedtek fejben a fuvarozók, egy sablon szerelvény van és másra gondolni sem mernek. nyergesnél ez sima 4x2-es traktor 3 tengelyes póttal. Olyan, hogy 6x2-es vonató 2 tengelyes póttal? Áhh, az eretnekség, merg még a végén nem tengelyes az eleje. Nagy raksúlyos szűk/szar helyen közlekedő félpótoknál talajkormányzott C tengely? Áhh. Inkább szakadjon ki amikor belekúrják a billencse a 35 tonna felmart aszfaltot ( haveromék így dolgoztak). Retarder?
Mindenből a legolcsóbbat...
<tRucKdriFteR>
-
Somatom
veterán
-
zsid
senior tag
válasz Somatom #8718 üzenetére
Nálunk a konténereseknél rendszeres volt a túlsúly és a tengelytúlsúly. Szerinted hány kocsiban volt tengelysúlymérő? Nálunk a cégnél volt asszem mindegyikben, de a többieknél elvétve találtál csak egyet-egyet.
Én azon röhögtem, hogy a legtöbben - nem cska a sofőrök, a fuvarozók sem - nem tudták, hogy is tengelyes a szerelvényük. Amikor jöttek a mérlegek akkor sorba elkezdték venni a 3 tengelyes vontatókat, mert most majd királyak leszünk. Aztán jött a pofára esés, mert a pótkocsin a tengelycsoport 24 helyett 27,5 tonna volt
Úgy veszem észre kevés a jó és mászakilag hozzáértő szakmai vezető. Nem cska a kis cégeknél, de még a közepes cégeknél is, vagy említhetném a napocskát is, a konténeres részleg műszaki oldalról ott is elég felkészületlen volt. Amikor jöttek a mérlegek meg a TSM akkor kezdett kiderülni, hogy igazából ezeknek fingjuk sincs arról mit csinálnak, csak felveszik a kontit és viszik a címre.
Nemrég volt egy kisebb vitám facebbokon a grand tours ügyvezető igazgatójával, aki telesírta a facebookot, hogy szarok a törvények mert megkúrták őket az emeletes Setrával.. Aztán a végére kiderült, hogy tavaly már kaptak két szatyor figyelmeztetést a tesztidőszak alatt, hogy kurvára tengelyesek a buszaik, de ennek ellnére ugyanúgy megrendelték az új mittudomén 150 milliós emeletes Setrákat és ugyanúgy hordják a beszélő élőállatot nyaralni, hogy tengelyes vagy túlsúlyos a busz. És ez megy 20 éve
<tRucKdriFteR>
-
Somatom
veterán
Naná! Tök hülyék. Állandóan mérlegelünk, de az autóba nem rendelik meg a mérleget, mert az feláras. Ha rakodás után le kell ponyvázni, elmenni a mérlegre, ott esetleg várni, majd kiderül, hogy rossz a súly és vissza kell menni, akkor símán bukhatunk fél órát egy rakodáson. Van, hogy naponta kétszer, háromszor is rakodunk. Akkor mennyi az annyi?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
zsid
senior tag
Attól a pót még nehéz marad, hogy több tengely van lent.
Ezt nem is vitattam szerintem.Ha igazad lenne megoldanák, hogy egy tengelyes pót legyen 40 tonna raksúly mellett.
Nem igazán értem, hogy ezt hogy kellene érteniPersze ha lent van 3 tengely, és 5 kiló a pót, akkor talán igazad van, de itt ez nem igaz.
Könnyű utánfutónál látni, hogy pattog, mert nincs önsúlya. De már a bogi tengely magában plusz 300kg. Még ultralight pótot se látsz hogy felpattanna üresen.Olyan sem írtam, hogy elpattogna a pótkocsi,bár az ABS mentes korszakban láttam olyat is igaz az valami sima platós félpót volt de elpattogott 'csába, pedig volt az is 4-5 tonna üresen. Az ABS/EBS/TROP-os konténerszasszé is simán elpattog, pedig az is 4,9 tonna ha jól emlékszem. Nem tudom ez a pattogás hogy jött ide, egyáltalán nem ez a lényeg.
#Somatom:
Zsidók! Zsidók mindenhol
Megnéztem a Reisch honlapján, a "basic equipmentben" csak EBS 2S/2M van. A "special equipmentben" viszont ott vannak a rendelhető extrák, többek között EBS-szel távolról vezérelhető első és hátsó bogi. Lehetett volna nektek is, csak nem rendelték meg. Gondolom a legolcsóbb megoldást keresték...<tRucKdriFteR>
-
Zolás
addikt
válasz Somatom #8715 üzenetére
Nekünk a Lamberet volt ilyen, az is egyfolytában felemelte. Hülye helyen volt a rámpa, motor többször is leállít, mindenki azt nézte, mi a francot játszok.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Somatom
veterán
Német cégnél dolgozom és nemhogy a fülkéből nem lehet vezérelni, de az új Reisch pótokat még a póton se. X sebességnél automatikusan felhúzza és annyi. Éles kanyar előtt megállás, motor leállít, újraindít, kanyar bevesz. Addig hátul várakozik a pórnép.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Zolás
addikt
Attól a pót még nehéz marad, hogy több tengely van lent. Ha igazad lenne megoldanák, hogy egy tengelyes pót legyen 40 tonna raksúly mellett. Persze ha lent van 3 tengely, és 5 kiló a pót, akkor talán igazad van, de itt ez nem igaz.
Könnyű utánfutónál látni, hogy pattog, mert nincs önsúlya. De már a bogi tengely magában plusz 300kg. Még ultralight pótot se látsz hogy felpattanna üresen.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
zsid
senior tag
válasz Somatom #8711 üzenetére
Hát illik bogi vezérlő kapcsolóval rendelni a vontatót és akkor nincs gond - mondjuk ez Magyarországon luxus. Aki erre nem költ az baxxa meg az anyját és ne rinyáljon a fogyasztás miatt.
#KAMELOT: a nagyobb tapadási felülethez kisebb felületi terhelés jut. Próbáld ki a cipőddel a padlón mikor könnyebb húzni: ha rendesen lenyomod a talpát vagy ha kevésbé.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Komolyan úgy gondolom, hogy ha nagyobb a tapadásod akkor hamarabb megállsz. Vagy gondolod egy 24 tonnás 3 tengelyes teherautó fékútja hosszabb, mint egy 24 tonnás bogis nyergesé? Felvett bogival a pótkocsin a két tengely max 16 lehet, de legyen mondjuk 15 tonna, az 7,5 tonna/ tengely. Ugyanez 3 tengelyen már csak 5tonna/tengely. Szerinted melyik esetben lesz nagyobb a tapadás? Melyik esetben fog hamarabb dolgozni az ABS mert csúszáshatárra kerülnek a kerekek? Hiába van nagyobb fékteljesítménye a 6db féknek, mint a 4-nek ha nem tudod levinni a talajra...
Felvett bogi esetény változik a tengelytáv, így változik a jármű súlyeloszlása is. Felvett A tengellyel a húzón is magasabb a tengelyterhelés, mint lerakott A tengellyel.
Szóval ja, én úgy gondolom, hogy ugyanakkora úton vagy hamarabb megállsz felvett bogival. Igaz lehet tévedek,akkor viszont szerencse, hogy én nem adom át a tudásomat pár hét alatt másnak
<tRucKdriFteR>
-
Zolás
addikt
Komolyan úgy gondolod, hogy kevesebb kerékkel hamarabb megállsz?
[ Szerkesztve ]
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
#27070592
törölt tag
Amivel a gyáli tescoban is bontottad a rendet? Az megvan.
Ja, ezen állandóan ment a vita, hogy egy agyig rakott nyerges pótot hogy kell leakasztani. Mert 24t rakománnyal hajlamosak voltak lógatni az orrukat leakasztva. Szépen meghajlott az egész, ha nem volt felemelve leakasztás előtt, egy üres póthoz képest úgy látszott mintha alig férne alá a traktor.
Tehát leakasztás előtt jól fel kell emelni és koppig ki kell tekerni a gólyalábat, hogy ne lógassa annyira az elejét. De nem kell.. De föl kell.. De nem kell..
Arról nem is beszélve, amikor a sok gyilkolástól eltört a kurblikart tartó kis csap és még csavarhúzó se volt az embernél hogy a csap helyére rakja. -
zsid
senior tag
válasz #27070592 #8702 üzenetére
Ha emlékszel még a fehér Magnumomra, az normál /70-es gumikon futott és normál nyereg volt rajta. Volt két másik Magnumunk amin magasított nyereg volt és /80-as gumik. Nyilván mindkét munkatársam úgy akasztotta le a rakott pótokat is, hogy felemelte őket az égbe, az enyém meg nem érte fel. Bár volt kurbli, a lassú fokozat nem mindegyik póton működött
<tRucKdriFteR>
-
#27070592
törölt tag
válasz Somatom #8694 üzenetére
Ja, keine tekerő?
Értem. Egyszer volt szerencsém ilyen kiszedhető lábas billencs pótot felvenni, ami olyan szépen le volt rakva két alátétlapra hogy a traktor nem emelt akkorát (pedig új Mancival voltam)
Én is listáztam az összes felmenőit annak aki úgy oda rakta, mindenféle jókívánságokkal. -
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #8648 üzenetére
Ezt gondold át egy kicsit. Mikor mennyi a tengelynyomás és a fékhatás tengelyterhelés függvényében? Fogyasztáűsban is számít - bár ha a céget nem érdekli Egy két tengelyes rakott teherautó is 18 tonna..
A "nagy a lábad" az poén volt, csak úgy látszik nem ismerted. Nálunk a 450-es Scaniák éves átlagja 25 liter volt, az én 490-esemé 30-31 de én 6 tengelyes voltam és javarészt 50 tonna összben gurultam.Az új S500-ak, amik már 7 tengelyesek azok is elmennek 28 literrel.Na ezekhez képest a 30 szerintem sok.
<tRucKdriFteR>
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- EVGA Nvidia GTX 1080Ti FTW3 ICX 11Gb
- Bontatlan Új M2 M4 IPAD PRO 2022 12,9 128GB - 256GB Wi-Fi Azonnal DEÁK TÉRNÉL Átvehető
- Akció Új IPAD MINI 6 64GB WI-Fi VAGY 5G LTE , Minden Színben BONTATLAN AZONNAL ÁTVEHETŐ DEÁK TÉRNÉL
- Apple Watch Series SE 2024 40mm Stairlight ÚJ BONTATLAN Azonnal Átvehető DEÁK TÉRNÉL 1 Év Apple Gara
- BONTATLAN Új Iphone 16 és 16 Plus 128-512GB 1év APPLE garancia gyári független Deák AZONNAL Átvehető
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest