Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Spizzi

    tag

    Szerintem legit a videó, főleg, hogy a screenshotokon a kiemeléseken jól látszik, hogy mi látható és milyen szögből a tavaly szeptemberi leakekhez viszonyítva.

    Nekem egyáltalán nem tűnik GTA 5-nek. Los Santosban a felhőkarcolók egy halmazt képeznek a város közepén itt pedig jól látható, hogy két ilyen halmaz is van, légvonalban egy jó kilométerre egymástól.

    Grafikailag felesleges következtetéseket levonni, v0.63 körül járt a játék amikor ez a kis videó elkészült, a grafika csiszolása kb. az utolsó lépések közé tartozik a megjelenés előtt, ugyanez igaz a placeholder assettek cseréjére is.

  • Spizzi

    tag

    válasz Plata #391 üzenetére

    Szerintem is lesznek singleplayer DLC-k is. A GTA V-nél pusztán kényszer volt a hosszútávra való "tervezés", de a játékot alapjaiban nem egy 10+ éves live service modell mentén tervezték meg.

    Itt a VI-ban mind a sztori mind az Online kapcsán fel lehet készülni sokkal átgondoltabb és egymáshoz képest nagyobb koherenciában működő megoldásokra. Illetve ezt a bődületes mennyiségű pénzt amiből csinálják biztosan tucatszorosan szeretnék visszahozni, minden lehetséges eszközt bevetve és mindenki igényét kiszolgálva.

    Megjelenés után kb. 1-2 évvel ki ne ruházna be egy 10-20 óra hosszú bővítményre 40 EUR környékén? Mint légy a sza**a.

  • Spizzi

    tag

    válasz wihay #393 üzenetére

    "Inkább az a kérdésem, ti hogy érzitek miben volt a GTA V gyenge?"

    Számomra volt egy nagyobb gond vele, illetve több kisebb, de javarészt a nagyobból következik a legtöbb kisebb.

    Lehet furán hangzik, de szerintem túlságosan cinematicra tervezték a singleplayert. Volt a fejükben egy grandiózus, látványos és izgalmas sztori amit kitaláltak, megírták a forgatókönyvet, összeállt a cucc... csak közben arra nem gondoltak, hogy ez egy játék nem pedig egy film. Valahogy a gameplay nálam azt a hatást kelti, hogy annak a megtervezése volt a másodlagos a fejlesztés alatt.

    Pár példát had említsek.

    -A játék elején annyi pénzünk sincs, hogy felnit cseréljünk a verdán, aztán 5-7 óra gameplay múlva az első Heist után megveheted a legcombosabb sportkocsit is. Azért mert a sztori alapján ennek egy olyan mértékű rablásnak kellett lennie, hogy a másfél megyével feljebb élő Trevor TV csatornáján is hírértékkel bírjon és leadják adásba, szóval nem lehetett volna a sarki coop kasszájára felhúzni ezt a missziót, de ha már bank volt a célpont nem adhat a mission passed felirat után csak 15k dodót mert nevetséges lenne az is. Ennek így mi értelme van, hol a linearitás és az adagolt jutalmazás, ezáltal a sikerélmény játékos oldalról?

    - A kampány küldetéseken kívül nem lehet csinálni semmit. Oké, van ez a pár jópofa Strangers & Freaks küldi ami összesen talán kitehet 2-3-4 óra gameplay-t ha mind a három karakterrel megcsinálod fejenként azt a 2-3 darabot ezekből, esetleg ezt belehet tudni a játék side-mission oldalának... de ez sajnos nagyon kevés. Oké, lehet még benne teniszezni, hmm golfozni, őszintén, a 2013-as megjelenése óta amikor is kipróbáltál mindent azóta ezeket a minigameket tolja valaki? Van valaki akinek ezek a szerves részét képezi a GTA V gameplay-nek és haverokkal reszketve várják a hétvégét, hogy a GTA-ban tenisz párbajozzanak? Ez esetben én kérek elnézést.

    -A pénz értéktelenségéről már beszéltem az első bekezdésben de ennek több más aspektusa is van. Mire tudod elkölteni? Van a játékban egy csomó autó, rendben. Megveszed a leggyorsabbat, rendben. Feltuningolod maxra, rendben. És aztán? Veszel belőle mégeggyet? Minek? Basszus, mind a három karakternek a Rockstar állította be a default vehicle-t amit NEM TUDSZ ÁTÁLLÍTANI. Hiába van Franklin-nek már rég a garázsba a Bugatti, a küldihez ahol mondjuk mennie kell valahova teljes lelkinyugalommal spawnolja le a játék a lvl1 Dodge-ot ami a gameplay 0. percétől meg van neki. Így aztán csak azt a három kocsit van értelme fejleszteni és pimpelni ami a három karakter saját járműve, de ezek közül is a Trevoré még csak nem is színezhető át vagy bármi, mert a sztori szerint ő egy igénytelen redneck aki 3 professzionális rablás elvégzése után is egy rozsdás vödörrel jár hiába több millió $ van már a számláján. Meg amúgyis, hol vannak a megvehető ingatlanok? Hagyjuk azt a pár garázst amit enged a játék megvenni, ahol amúgyis csak a dísznek jó autóidat tárolhatod mert 0 használati értéke van az igazi gameplay közben, tekintve, hogy nem engedi a játék használni. Bejárható éttermek? Stb...

    -Rugalmatlanság, talán ez a legjobb szó. A GTA-nak a San Andreas féle semi-rpg rendszer áll a legjobban. Hízás-fogyás-izmosodás. Bevétellel rendelkező ingatlanok, területi háborúk bandák között stb. A side activityk esetleges hatása akár egy sztori küldiben is. Pl. ha felgyúrtuk magunkat és szembe jön a kampányban egy verekedős szakasz akkor könnyebben tudjuk teljesíteni mert nagyobb a dmg az ütéseinknek, stb. Az V-ből ezek vagy hasonló rendszerek teljesen hiányoznak. A VI-tól azt várom, hogy jelentősen sokkal nagyobb mélységet adjanak a singleplayer gameplay-ének, a pénzt érdemleges dolgokra tudjam elkölteni, legyen benne annyi side quest és grindolni való cucc hogy még fél év múlva se érezzem azt, hogy itt az ideje új mentést kezdeni. Nyugodtan lehet valami biznisz rendszert is betenni mint amik vannak a mostani GTA Online-ban is, nem ledarálni akarom a kampányt mintha moziban ülnék, hanem megélni, tervezni, gyűjtögetni, felfedezni.

  • Spizzi

    tag

    válasz SkyLine3000 #404 üzenetére

    A magyar cikkek szokás szerint szarul hozták le a leaket.

    -Vice City lesz 2x akkora mint a GTA V Los Santos-a, tehát a "fővárosa" a játéknak.

    De magáról a teljes mapról nem tudjuk, hogy mekkora lesz a GTA V teljes mapjához viszonyítva.

  • Spizzi

    tag

    válasz Plata #412 üzenetére

    Onlineban nekem is van gondom ezekkel a küldikkel, főleg amikor a CEO-s ládákat gyűjtögetem és néha beadja, hogy a helikoptert kell lelőni. Természetesen hova máshova menne mint a map tetejére, én meg kajtatok utána mint a hülye az úton.

    Szerintem a GTA V úthálózata csak szimplán ratyi ha gyorsan akarsz eljutni egyik helyről a másikra és stressz van rajtad. Pl. ha LS-ből akarsz északra menni vagy fordítva és nem az autópályán akkor rá vagy kényszerítve, hogy a hegyeken ugratgass össze-vissza, nyilván kipördülsz, felborulsz stb. Egyszerűbb lenne ha meglenne az Opressor vagy a Deluxo, de elvi okokból sem használom ezeket a baromságokat...csak a gameplay dizájnt meg sajnos ezekhez igazítják.

    Ui.: a VI Onlineban nem szeretnék ilyen repülő baromságokat meglátni.

    Egyébként Florida többnyire alföld, szóval szerintem itt nem lesz olyan nagy kihívás az offroadozás sem, bár kíváncsi leszek mekkora területe lesz lápos-mocsaras, mert ott az van dögivel.

  • Spizzi

    tag

    válasz Jakesz #424 üzenetére

    Annyi előnye van, hogy így legalább fixen tudjuk már holnap, hogy milyen platformokra fog jönni. Nyilván PC szempontjából releváns ez.

  • Spizzi

    tag

    válasz dellfanboy #493 üzenetére

    A Nov. 7.-ei shareholder call-on nem változtattak a korábbi becsléseken, miszerint a 2024-es fiskális évben kiugróan magas bevételre számít a Take-Two (2024 Ápr. - 2025 Márc.). Ha nem menne a fejlesztés olyan ütembe mint kellene szerintem azt már 1 hónappal ezelőtt is látták volna.

    Szóval szerintem 2025 Q1 / Spring a megjelenés nem az ünnepi szezon.

  • Spizzi

    tag

    válasz SpazzMaticus #574 üzenetére

    Én csak arra a kérdésre válaszolnék, hogy mi derült ki a másfél percből. Nem vagyok szakértő, mondhatni csak hobbi szinten foglalkozok ilyesmivel, de többet tudok azoknál akik csak megnyomják a pléjsztésönön a bekapcsoló gombot de fogalmuk sincs, hogy az amit látnak alapvetően micsoda.

    Elsősorban kiderült, hogy az egész előzetes ingame render, tehát a Rockstar által fejlesztett RAGE motorban készült, annak is a 9. verziójában. (GTA V v7, RDR2 v8). Ebből következik az, hogy a játék MINIMUM így fog kinézni mint a videóban, de sanszos, hogy jobban, mint ahogy az elmúlt két játékuk esetében is történt. Nyugodtan meg lehet nézni, a GTA V 2011-es előzetesét, köszönő viszonyban sincs a jelenlegi vizuállal amit ott látsz. Konkrétan akkor még nem volt működő AA a játékban, teljesen kiforratlan volt a subsurface scatter is. A Rockstar kb. az egyetlen kiadó aki nem, hogy downgrade-elne hanem még upgradel is a trailerekhez képest, miért lenne ez más a GTA VI esetében az elmúlt 20 év tapasztalata alapján?

    A másik elképesztő dolog, hogy a játékmotor képes egyszerre ekkora számban AI-t kezelni és megjeleníteni, ráadásul nem csak szimpla, össze-vissza sétálgatós generic formában, hanem így ránézésre is mindegyik saját egyéniséggel, '"dologgal" rendelkezik. Vannak kocogók, hempergők, egymást naptejjel kenegetők, egymást fotózók stbstb. és mind ez olyan számban ami abszolút váó, a GTA V egy kihalt temetőnek látszódik az új Vice City mellett még csutkára húzott pop density mellett is.

    A következő maga a lépték ami a világot érinti. Az egy dolog, hogy hatalmas, de, hogy milyen elképesztő módon sikerült azt berendezni teszi igazi mestermunkává. A Rockstaron kívűl ki figyel oda ilyesmikre, hogy ránézésre is egy szegényebb környéken a póznákon lévő vezeték nem egy object copy paste egy másik utcából hanem a vezeték a póznán fel van tekerve mert gondolom javítatták valami zs kategóriás brigáddal vagy az afrikai koalicíó tépte le. Aki egy picit is fogékony az ilyesmikre rengeteg ilyen részletet találhatott abban a másfél percben, én dolgoztam mapperként pár itthoni kisebb hazai projektben, borzalmas mennyiségű munka egy ilyet így megcsinálni, a GTA VI egy utcájában több munka és fantázia van mint a spídermanus 2 vagy szájbergyerek teljes térképében.

    A karakterek haj és háj fizikája lehengerlő. Ahogy a hosszabb hajú karakterek haja lengedezik vagy a kocsi tetején twerkelő néger csaj segge ahogy lötyög brutális szerintem. Az ilyen Witcher 3 féle NV HairWorks-öt is asztalra pakolja azonnal, kérdés nélkül.

    És még csak a játék technikai oldaláról írtam, arról sem részletesen. Ha esetleg fogékony vagy rá (bár ezzel az attitűddel kétlem) akkor nagyon szívesen folytatom ennek a "szimpla PR videónak, amiből nem derült ki semmi" elemzését.

    [ Szerkesztve ]

  • Spizzi

    tag

    válasz Jakesz #579 üzenetére

    Sokkal szebb a PS3/X360 release verzió mint a trailer.

    A "now" értelemszerűen a PS4/PS5/PC-t ábrázolja de az nekünk nem releváns most ebben a kérdésben.

Új hozzászólás Aktív témák