Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Spizzi

    tag

    válasz Wiz Khalifa #1324 üzenetére

    Milyen engine cserére gondolsz? A Rockstar Advanced Game Engine (RAGE) házon belül fejlesztett motort használják már a 2008-as GTA IV óta (+RDR, MP3, GTAV, RDR2) az összes játékukhoz, játékonként annyi különbséggel, hogy mindig fejlesztenek rajta legalább annyit, hogy a kor elvárásainak megfeleljen de jellemzően sikerül fölé is lőni nem kevéssel. Miért cserélték volna le? Illetve mire? Előzetes információk szerint a RAGE 9-et fogja használni a játék melyet exkluzívan a GTA 6 elvárásaihoz és igényeihez mérten fejlesztettek tovább az RDR2 által használt RAGE 8-ból. Belsős motort használó studióknak általában az első lépések között szerepel egy új játék készítése előtt, hogy a motort átalakítsák mert arra tud utána építkezni minden más részleg is, az az alap, alapot és falat rakni pedig egyszerre nem lehet. Az engine 2020/21 környékén már bőven a kész állapot környéki stádiumban lehetett, olyan félkész / el nem kezdett fejlesztésekkel maximum amelyek nem rántják ki a szőnyeget a játék alól teljesen, hanem csak olyan változók amelyeknek a bolygatása nem különösebben érinti a projekt más területein dolgozó csapatokat, kvázi a teljes produkciós részleget. Semmiféle trailer nem lett volna itt 2023-ban ha még 24-ben is a motorral kínlódnának.

    " nagy pénzt emésztene fel nekik, mármint a reklámok. Aztán ha minél titokzatosabban tartják a játékot, sokkal többen egyből meg fogják venni és utána arról lesz mindenhol hangos a net, ergo ingyen reklám"

    Viszonylag frekventáltan érkező előzetesek és screenshot galériák nem kerülnek különösebben sokba, főleg úgy, hogy ezeket vagy a saját netes oldalukra teszik ki, vagy a YT-ra, ami szintén ingyenes platform. Egy nagyjából 5 fős társaság teljes munkaidőben alkalmazva simán tud hozni havi 1 trailer / 5-15 screenshot montázst és akkor sem a videóvágás és kameraszög beállítások viszik el az idejük nagyrészét hanem az ötletek kitalálása és a filózás, hogy mi az amit mutassanak a játékból és mi az amit inkább ne mert self-spoiler lenne.

    Ezek akkor kerülnének csak sokba ha Google és egyéb felkapott oldalak Ad algoritmusáért fizetnének elő, hogy minél több emberhez elérjen... de mint te is írtad ez teljesen felesleges, hiszen az emberek maguktól, manuálisan keresnek rá a legújabb GTA 6 hírekre havonta/hetente/naponta/óránként (attól függ ki mennyire elmeroggyant ;] ).

    7900XTX / 7800X3D / 32GB 6000MHz

  • Spizzi

    tag

    válasz Wiz Khalifa #1321 üzenetére

    Volt asszem egy hivatalos, de legalábbis a "tűhöz közel lévő" közlés még 2022 környékén, hogy máshogy fogják megközelíteni a bejelentéseket, mert elszeretnék kerülni azt ami a GTA V és RDR2 esetében volt, hogy évekkel előre kitűznek egy premiert, aztán beleesnek abba a hibába, hogy mindjárt itt a dátum, aztán még sincs még kész a játék, cruncholtatni meg nem fognak senkit, RDR2 után eldöntötte a kiadó mert ott munkavállalói részről már erősen viszhangos volt a történet.

    Magyarán ha 2023 Decemberében kiadtak egy leleplező előzetest az nagyjából azt jelenti ezen elv mentén haladva, hogy kész a játék, már csak utómunkák lehetnek. Csak nyilván egy ekkora játéknak az utómunkálatok akkorák is lehetnek mint másoknál a komplett a produkciós fázis.

    Szerintem nem azért van csend a játékról mert baj lenne vele, hanem szimplán fókuszáltabb lesz a reklám. Nem lennék meglepve, hogyha fél év alatt irtózatos marketing hadjáratot tolnának le úgy kb. jövő Márciustól a megjelenésig, két hetene trailerek, képek, magyarázó videók stb, hogy mindenki a GTA 6-ról beszéljen megállás és szünet nélkül.

    7900XTX / 7800X3D / 32GB 6000MHz

  • Spizzi

    tag

    válasz homerhamm #1319 üzenetére

    Nehezen tudom elképzelni, hogy 2024-et szó nélkül hagyja a Rockstar, ha már 2023-ban bemutatták a játékot és elviekben 2025-ben meg is jelenik.

    Nem azt mondom, hogy 27.-én pontban és, hogy biztosan a Trailer 2 lesz az..... de 31. éjfélig jönnie kell valaminek, egy poszt, screenshotok, blog vagy Trailer 2. Én azt is simán kinézem belőlük, hogy a 27.-ét direkt kihagyják a hype miatt, aztán mikor mindenki csalódott ismét egy bedőlni látszó teoriában 28.-án ledobják az atomot.

    Kiadói nyomás marketing oldalról nincs már rajtuk, legutóbbi T2 konferencián (Nov. közepe) azt mondta a kiadó elnöke, hogy befejezik a GTA VI-ról szóló kommunikációt és innentől csak a Rockstar Games lesz az aki információkat oszt meg a játékkal kapcsolatban.

    7900XTX / 7800X3D / 32GB 6000MHz

  • Spizzi

    tag

    válasz HussarF #1316 üzenetére

    Nem tervezek ilyesmit :)) , de ez a mostani teória pár fokkal elmozdul a hihető irányba a teljes szkizofrénia útvesztőjéből.

    7900XTX / 7800X3D / 32GB 6000MHz

  • Spizzi

    tag

    Na újfent a "27"-es szám körül megy az őrület, miszerint sokan 12.27.-re várják a Trailer 2-t és bevallom, engem nem szokott érdekelni ez az őrület mint pl. ami a Holdas volt, de ebbe most látok rációt, túl sok véletlen kellene ahhoz, hogy ne legyen igaz.

    A teljesség igénye nélkül, mert szószerint percenként találnak valami olyat a 27-es szám hivatkozásában aminek köze lehet a GTA 6-hoz.

    -A Rockstar Games néhány embernek karácsonyi ajándékokat küldött ki, többnyire merch, de volt egy cetli is amelyre egy telefonszám volt felírva. A szám egy Floridai autókereskedéshez tartozik amelynek Auto27 a neve. Az Auto27 nem mellesleg a 27.-es számú főúton van... Floridában, ami pedig az USA 27.-ként felvett tagállama. Ezen a 27.-es főúton felfelé haladva nem sokkal egy Jason's Deli nevezetű étterem található, lejjebb pedig egy Villa Lucia nevű panzió. Plusz érdekesség még, hogy a földrajzi koordináta-rendszer szerinti 27. szélességi kör szintén Floridán halad át.

    -A Jason a 27. leggyakoribb név amit fiú babáknak adnak Amerikában.

    -A Trailer 1 27. másodpercében egy autót láthatunk amelyen egy 27-es matrica van.

    -Miami megye a 27. közigazgatási körlete Floridának.

    -A Trailer 1 első mondta: "Lucia, do you know why you are here?" 27 karakterből áll.

    -A Rockstar Games YT csatorna 27. videójának a címében szerepel a Jason szó.

    -A GTA 1 és a GTA VI cselekménye között 27 év van (amennyiben 2025-ben játszódik a VI), illetve a GTA VC és a GTA V cselekménye között szintén 27 év.

    -A Rockstar Games Intagram oldalán 27 darab poszt és 27 darab Reels van.

    -27 hónap telt el a 2022 Szeptemberi nagy leak óta.

    -A GTA VI Trailer 1 egy éves évfordulóján egy olyan promóciós képet rakott ki a R* a GTA Online-hoz amelyen egy helikopter van 27-es számmal felfestve.

    -A Rockstar Games-t 1998 Dec. 27.-én alapították, illetve ha összeadjuk az évszám számait külön szintén 27 a végeredmény. 1+9+9+8=27..... 2025-ben pedig a 27. születésnapját ünnepli a cég amikor is elvileg megjelenik a GTA VI. Sam Houser a R* fő alapítója a cég megalakulásakor 27 éves volt.

    -A Trailer 1-ben használt zene kiadási éve 1989, aminek számait külön összeadva szintén 27 a végeredménye.

    -A GTA V megoldatlan "Doomsday mural" rejtélye rendelkezik a 27-es számmal.

    -A GTA VI Trailer 2 lenne a 27. feltöltött játék előzetes a R* YT csatornáján.

    -Az eredeti Bonnie & Clyde ügy anno a 1227 iratszámot kapta és ez a wanted felhívás a mai napig elérhető az FBI oldalán. A 1227-et könnyen átlehet konvertálni fejben 12.27.-re.

    Nos, nagyvonalakban ennyi, nyilván rengeteg ilyen dolog van még a 27-es szám bűvöletében amit találtak az emberek, de talán ezek a legrelevánsabbak a GTA VI-al kapcsolatban. Ennyi véletlen nem létezhet, valami biztosan van a 27-es számmal, nem azt mondom, hogy 2024.12.27.-re utalnak biztosan, de valaminek lennie kell. Legrosszabb esetben azt akarják jelezni vele, hogy 2027-re csúszott a játék, de ez hülyeség, hiszen először 2026-ra kellene csúsztatni ha egyáltalán kell. Meg alapvetően is, kb. 1 hónapja mikor volt az aktuális T2 befektetői konferencia Zelnick azt mondta, hogy minden tervszerint halad, nincs csúszás kilátásban, márpedig a terv jelenleg úgy néz ki mint ahogy a Trailer 1-ben is, 2025-ben megjelenik a játék, szóval ez a 27-es szám valami közelebbi időpontra kell, hogy mutasson.

    7900XTX / 7800X3D / 32GB 6000MHz

  • Spizzi

    tag

    válasz Jakesz #579 üzenetére

    Sokkal szebb a PS3/X360 release verzió mint a trailer.

    A "now" értelemszerűen a PS4/PS5/PC-t ábrázolja de az nekünk nem releváns most ebben a kérdésben.

    7900XTX / 7800X3D / 32GB 6000MHz

  • Spizzi

    tag

    válasz SpazzMaticus #574 üzenetére

    Én csak arra a kérdésre válaszolnék, hogy mi derült ki a másfél percből. Nem vagyok szakértő, mondhatni csak hobbi szinten foglalkozok ilyesmivel, de többet tudok azoknál akik csak megnyomják a pléjsztésönön a bekapcsoló gombot de fogalmuk sincs, hogy az amit látnak alapvetően micsoda.

    Elsősorban kiderült, hogy az egész előzetes ingame render, tehát a Rockstar által fejlesztett RAGE motorban készült, annak is a 9. verziójában. (GTA V v7, RDR2 v8). Ebből következik az, hogy a játék MINIMUM így fog kinézni mint a videóban, de sanszos, hogy jobban, mint ahogy az elmúlt két játékuk esetében is történt. Nyugodtan meg lehet nézni, a GTA V 2011-es előzetesét, köszönő viszonyban sincs a jelenlegi vizuállal amit ott látsz. Konkrétan akkor még nem volt működő AA a játékban, teljesen kiforratlan volt a subsurface scatter is. A Rockstar kb. az egyetlen kiadó aki nem, hogy downgrade-elne hanem még upgradel is a trailerekhez képest, miért lenne ez más a GTA VI esetében az elmúlt 20 év tapasztalata alapján?

    A másik elképesztő dolog, hogy a játékmotor képes egyszerre ekkora számban AI-t kezelni és megjeleníteni, ráadásul nem csak szimpla, össze-vissza sétálgatós generic formában, hanem így ránézésre is mindegyik saját egyéniséggel, '"dologgal" rendelkezik. Vannak kocogók, hempergők, egymást naptejjel kenegetők, egymást fotózók stbstb. és mind ez olyan számban ami abszolút váó, a GTA V egy kihalt temetőnek látszódik az új Vice City mellett még csutkára húzott pop density mellett is.

    A következő maga a lépték ami a világot érinti. Az egy dolog, hogy hatalmas, de, hogy milyen elképesztő módon sikerült azt berendezni teszi igazi mestermunkává. A Rockstaron kívűl ki figyel oda ilyesmikre, hogy ránézésre is egy szegényebb környéken a póznákon lévő vezeték nem egy object copy paste egy másik utcából hanem a vezeték a póznán fel van tekerve mert gondolom javítatták valami zs kategóriás brigáddal vagy az afrikai koalicíó tépte le. Aki egy picit is fogékony az ilyesmikre rengeteg ilyen részletet találhatott abban a másfél percben, én dolgoztam mapperként pár itthoni kisebb hazai projektben, borzalmas mennyiségű munka egy ilyet így megcsinálni, a GTA VI egy utcájában több munka és fantázia van mint a spídermanus 2 vagy szájbergyerek teljes térképében.

    A karakterek haj és háj fizikája lehengerlő. Ahogy a hosszabb hajú karakterek haja lengedezik vagy a kocsi tetején twerkelő néger csaj segge ahogy lötyög brutális szerintem. Az ilyen Witcher 3 féle NV HairWorks-öt is asztalra pakolja azonnal, kérdés nélkül.

    És még csak a játék technikai oldaláról írtam, arról sem részletesen. Ha esetleg fogékony vagy rá (bár ezzel az attitűddel kétlem) akkor nagyon szívesen folytatom ennek a "szimpla PR videónak, amiből nem derült ki semmi" elemzését.

    [ Szerkesztve ]

    7900XTX / 7800X3D / 32GB 6000MHz

  • Spizzi

    tag

    válasz dellfanboy #493 üzenetére

    A Nov. 7.-ei shareholder call-on nem változtattak a korábbi becsléseken, miszerint a 2024-es fiskális évben kiugróan magas bevételre számít a Take-Two (2024 Ápr. - 2025 Márc.). Ha nem menne a fejlesztés olyan ütembe mint kellene szerintem azt már 1 hónappal ezelőtt is látták volna.

    Szóval szerintem 2025 Q1 / Spring a megjelenés nem az ünnepi szezon.

    7900XTX / 7800X3D / 32GB 6000MHz

  • Spizzi

    tag

    válasz Jakesz #424 üzenetére

    Annyi előnye van, hogy így legalább fixen tudjuk már holnap, hogy milyen platformokra fog jönni. Nyilván PC szempontjából releváns ez.

    7900XTX / 7800X3D / 32GB 6000MHz

  • Spizzi

    tag

    válasz Plata #412 üzenetére

    Onlineban nekem is van gondom ezekkel a küldikkel, főleg amikor a CEO-s ládákat gyűjtögetem és néha beadja, hogy a helikoptert kell lelőni. Természetesen hova máshova menne mint a map tetejére, én meg kajtatok utána mint a hülye az úton.

    Szerintem a GTA V úthálózata csak szimplán ratyi ha gyorsan akarsz eljutni egyik helyről a másikra és stressz van rajtad. Pl. ha LS-ből akarsz északra menni vagy fordítva és nem az autópályán akkor rá vagy kényszerítve, hogy a hegyeken ugratgass össze-vissza, nyilván kipördülsz, felborulsz stb. Egyszerűbb lenne ha meglenne az Opressor vagy a Deluxo, de elvi okokból sem használom ezeket a baromságokat...csak a gameplay dizájnt meg sajnos ezekhez igazítják.

    Ui.: a VI Onlineban nem szeretnék ilyen repülő baromságokat meglátni.

    Egyébként Florida többnyire alföld, szóval szerintem itt nem lesz olyan nagy kihívás az offroadozás sem, bár kíváncsi leszek mekkora területe lesz lápos-mocsaras, mert ott az van dögivel.

    7900XTX / 7800X3D / 32GB 6000MHz

  • Spizzi

    tag

    válasz SkyLine3000 #404 üzenetére

    A magyar cikkek szokás szerint szarul hozták le a leaket.

    -Vice City lesz 2x akkora mint a GTA V Los Santos-a, tehát a "fővárosa" a játéknak.

    De magáról a teljes mapról nem tudjuk, hogy mekkora lesz a GTA V teljes mapjához viszonyítva.

    7900XTX / 7800X3D / 32GB 6000MHz

  • Spizzi

    tag

    válasz wihay #393 üzenetére

    "Inkább az a kérdésem, ti hogy érzitek miben volt a GTA V gyenge?"

    Számomra volt egy nagyobb gond vele, illetve több kisebb, de javarészt a nagyobból következik a legtöbb kisebb.

    Lehet furán hangzik, de szerintem túlságosan cinematicra tervezték a singleplayert. Volt a fejükben egy grandiózus, látványos és izgalmas sztori amit kitaláltak, megírták a forgatókönyvet, összeállt a cucc... csak közben arra nem gondoltak, hogy ez egy játék nem pedig egy film. Valahogy a gameplay nálam azt a hatást kelti, hogy annak a megtervezése volt a másodlagos a fejlesztés alatt.

    Pár példát had említsek.

    -A játék elején annyi pénzünk sincs, hogy felnit cseréljünk a verdán, aztán 5-7 óra gameplay múlva az első Heist után megveheted a legcombosabb sportkocsit is. Azért mert a sztori alapján ennek egy olyan mértékű rablásnak kellett lennie, hogy a másfél megyével feljebb élő Trevor TV csatornáján is hírértékkel bírjon és leadják adásba, szóval nem lehetett volna a sarki coop kasszájára felhúzni ezt a missziót, de ha már bank volt a célpont nem adhat a mission passed felirat után csak 15k dodót mert nevetséges lenne az is. Ennek így mi értelme van, hol a linearitás és az adagolt jutalmazás, ezáltal a sikerélmény játékos oldalról?

    - A kampány küldetéseken kívül nem lehet csinálni semmit. Oké, van ez a pár jópofa Strangers & Freaks küldi ami összesen talán kitehet 2-3-4 óra gameplay-t ha mind a három karakterrel megcsinálod fejenként azt a 2-3 darabot ezekből, esetleg ezt belehet tudni a játék side-mission oldalának... de ez sajnos nagyon kevés. Oké, lehet még benne teniszezni, hmm golfozni, őszintén, a 2013-as megjelenése óta amikor is kipróbáltál mindent azóta ezeket a minigameket tolja valaki? Van valaki akinek ezek a szerves részét képezi a GTA V gameplay-nek és haverokkal reszketve várják a hétvégét, hogy a GTA-ban tenisz párbajozzanak? Ez esetben én kérek elnézést.

    -A pénz értéktelenségéről már beszéltem az első bekezdésben de ennek több más aspektusa is van. Mire tudod elkölteni? Van a játékban egy csomó autó, rendben. Megveszed a leggyorsabbat, rendben. Feltuningolod maxra, rendben. És aztán? Veszel belőle mégeggyet? Minek? Basszus, mind a három karakternek a Rockstar állította be a default vehicle-t amit NEM TUDSZ ÁTÁLLÍTANI. Hiába van Franklin-nek már rég a garázsba a Bugatti, a küldihez ahol mondjuk mennie kell valahova teljes lelkinyugalommal spawnolja le a játék a lvl1 Dodge-ot ami a gameplay 0. percétől meg van neki. Így aztán csak azt a három kocsit van értelme fejleszteni és pimpelni ami a három karakter saját járműve, de ezek közül is a Trevoré még csak nem is színezhető át vagy bármi, mert a sztori szerint ő egy igénytelen redneck aki 3 professzionális rablás elvégzése után is egy rozsdás vödörrel jár hiába több millió $ van már a számláján. Meg amúgyis, hol vannak a megvehető ingatlanok? Hagyjuk azt a pár garázst amit enged a játék megvenni, ahol amúgyis csak a dísznek jó autóidat tárolhatod mert 0 használati értéke van az igazi gameplay közben, tekintve, hogy nem engedi a játék használni. Bejárható éttermek? Stb...

    -Rugalmatlanság, talán ez a legjobb szó. A GTA-nak a San Andreas féle semi-rpg rendszer áll a legjobban. Hízás-fogyás-izmosodás. Bevétellel rendelkező ingatlanok, területi háborúk bandák között stb. A side activityk esetleges hatása akár egy sztori küldiben is. Pl. ha felgyúrtuk magunkat és szembe jön a kampányban egy verekedős szakasz akkor könnyebben tudjuk teljesíteni mert nagyobb a dmg az ütéseinknek, stb. Az V-ből ezek vagy hasonló rendszerek teljesen hiányoznak. A VI-tól azt várom, hogy jelentősen sokkal nagyobb mélységet adjanak a singleplayer gameplay-ének, a pénzt érdemleges dolgokra tudjam elkölteni, legyen benne annyi side quest és grindolni való cucc hogy még fél év múlva se érezzem azt, hogy itt az ideje új mentést kezdeni. Nyugodtan lehet valami biznisz rendszert is betenni mint amik vannak a mostani GTA Online-ban is, nem ledarálni akarom a kampányt mintha moziban ülnék, hanem megélni, tervezni, gyűjtögetni, felfedezni.

    7900XTX / 7800X3D / 32GB 6000MHz

  • Spizzi

    tag

    válasz Plata #391 üzenetére

    Szerintem is lesznek singleplayer DLC-k is. A GTA V-nél pusztán kényszer volt a hosszútávra való "tervezés", de a játékot alapjaiban nem egy 10+ éves live service modell mentén tervezték meg.

    Itt a VI-ban mind a sztori mind az Online kapcsán fel lehet készülni sokkal átgondoltabb és egymáshoz képest nagyobb koherenciában működő megoldásokra. Illetve ezt a bődületes mennyiségű pénzt amiből csinálják biztosan tucatszorosan szeretnék visszahozni, minden lehetséges eszközt bevetve és mindenki igényét kiszolgálva.

    Megjelenés után kb. 1-2 évvel ki ne ruházna be egy 10-20 óra hosszú bővítményre 40 EUR környékén? Mint légy a sza**a.

    7900XTX / 7800X3D / 32GB 6000MHz

  • Spizzi

    tag

    Szerintem legit a videó, főleg, hogy a screenshotokon a kiemeléseken jól látszik, hogy mi látható és milyen szögből a tavaly szeptemberi leakekhez viszonyítva.

    Nekem egyáltalán nem tűnik GTA 5-nek. Los Santosban a felhőkarcolók egy halmazt képeznek a város közepén itt pedig jól látható, hogy két ilyen halmaz is van, légvonalban egy jó kilométerre egymástól.

    Grafikailag felesleges következtetéseket levonni, v0.63 körül járt a játék amikor ez a kis videó elkészült, a grafika csiszolása kb. az utolsó lépések közé tartozik a megjelenés előtt, ugyanez igaz a placeholder assettek cseréjére is.

    7900XTX / 7800X3D / 32GB 6000MHz

Új hozzászólás Aktív témák