Hirdetés
- Assassin's Creed Shadows - A start után máris több mint 1 millió játékos
- The Last of Us Part II Remastered - Megkaptuk a hivatalos gépigényt
- Június végén érkezik a System Shock 2: 25th Anniversary Remaster
- Mozgásban a FBC: Firebreak
- Free Play Days 12. hét: Shin Megami Tensei V: Vengeance, Bassmaster Fishing
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szeretném leírni, hogy jártam, csak azért, hogy más ne essen át ezen a tortúrán amin én átestem.
Rendeltem a Trak Racer EU-tól egy terméket, ami helyett itthon aztán találtam egy jobbat, a megrendelt termék kivolt fizetve de még nem volt postázva sem becsomagolva ( érdekes amúgy, hogy 10 nap kevés volt erre ) írtam nekik, hogy legyenek szívesek lemondani és a pénzt vissza küldeni, jött a válasz, hogy akkor inkább vegyek valami mást, mondom nem szereték, de akkor még tud ajánlani mást is, mondom nekik, hogy megtudjátok erősíteni a lemondásom és a refundot eltudjátok indítani?
Erre azt írták egy hónapja, hogy igen, 5-8 nap mire a pénz ott lesz, mondom oké várom.
Eltelt kb 2 hét és semmi, írogatok nekik és nem válaszoltak, kb 10 üzit írtam nekik 5-6 nap alatt és semmi.
OK
Mivel ugye amit lehet paypalon veszek meg így mentem is panasszal éltem a paypalnál, bemutattam a bizonyítékokat nekik, eltelt ezután 1 hét kb és a pénz már úton is van felém, a paypal vissza fizetni nekem mivel az én javamra döntöttek.
Mindeközben kicsit utána néztem redditen és itt ott, a lényeg, hogy nem szabad a Trak Racer EU-tól vásárolni semmit sem, nagyon figyeljetek oda mert ezek akit tudnak lerántanak.
Reddit meg az ilyen olyan oldalak tele vannak ilyen történetekkel
-
bence1885
tag
My Contentre kattintva nektek is lefagy az egész UI ?
-
bence1885
tag
Tegnap megnéztem ezt FFB programot én is. Hát így elsőre azt mondom nem tetszik. Érzésre mintha késne is az FFB folyamatosan, meg van hogy úgy berángatja a kormányt, hogy alig bírtam vele. Még lehet állítgatok majd rajta. Egyelőre nem látok mást csak, hogy felerősíti az egészet ezzel együtt a nagyon apró jeleket is.
Tegnap Dan Suzuki is ránézett gyorsan a 8 órás streamjében erre. Neki sem igazán jött be. -
válasz
András12345 #2833 üzenetére
Így van, igazad van, ennyi pénzből erre futja, és akkor arról nem beszélve ,hogy én személy szerint már unom a 4x-et azért mert 2 méterre elmegy mellettem valaki, ezekkel a megoldásokkal amit most is csináltak nem csoda ,hogy az emberek úgy nevezik; iCeRacing...
-
András12345
aktív tag
válasz
pRoject22 #2832 üzenetére
+1
Most elég nagy csalódás volt nekem is ez az update. LMU-t nemrég kezdtem el, ott is nagyon csúszik az outlap, nehéz menni, de sokkal életszerűbb ami történik. Itt nem... Ilyen mennyiségű pénzből arra futja, hogy tologatják a tapadáscsúszkát, és behazudják hogy új gumimodell, az egy szégyen. -
válasz
bence1885 #2829 üzenetére
LMU fejlesztők küldjék már el nekik a kódot, akkor tudni fogák, hogyan kell megírni egy jó ffb-t jó gumifizikával.
Ezek fogták magukat és levették a gumi tapadását az első 3-4 körben és akkor belengették ,hogy gyelkig itt a csoda gumi fizika, próbálgattam tegnap, hát ez ugyanaz mint ami eddig volt csak az első pár körben olyan mintha esőben mennél, aztán átültem LMU-ba és hát igen, maradtam is ott
-
bence1885
tag
Program ami az egekbe emeli az iR FFB-jét. Ma ha lesz időm teszek egy próbát vele. LMU FFB killer
[link] -
bence1885
tag
válasz
pRoject22 #2825 üzenetére
Amúgy szerintem is, kissé. Majd megszokjuk azt kész én úgy vagyok mindennel. Persze mellette azért legyen élvezetes. Tegnap Michi streamjét néztem, megnézte az új gumimodellt, de elég annyit mondanom, hogy majdnem ragequit lett belőle.
Én iR fannak mondanám magam, de most az LMU feladta a leckét rendesen, mostanában inkább azt indítom el ha GT3ni akarok. Meg kell nézni mennyi streamer szokott rá az iR helyett vagy mellett az LMUra. Persze megfér egymás mellett a kettő program. Én szurkolok mindkettőnek. Azt hiszem nálam hosszútávra most marad az iR,LMU a szimek közül. iRacingben szeretem, hogy az apró kis dolgokkal is foglalkoznak és lassan apránként, de biztosan haladnak vele, minden szezon végén elején új kontentek, frissítések, ficsőrök stb.
-
Ez az új GTP gumifizika viccesre sikerült szerintem, alig lehet kanyarodni a kocsival
-
bardi
senior tag
Versenyzésért a kifizetés mikor lesz?
Most látom, hogy már konstans 20% kedvezményem van.
Régen a kiírt árakon felül kellett még adót is fizetni? Az egy kicsit meglepett az éves előfizetésnél. -
#214
aktív tag
Ha valaki akar egy (valójában 2) ingyen autót behúzni, akkor a jelenlegi ARCA (oval) autó season 2-vel kap frissítést, így mostani vásárlás eseten visszajár 100%-ban az ára iRacing creditben. Ezzel az ARCA autóval együtt jár a Gen 4 is, ennél a kasztni ugyanaz, csak a motor erősebb.
-
#214
aktív tag
válasz
adrian360 #2815 üzenetére
Az open és fixed szériák közötti felosztást (amelyek ugyanazon a pályákon is futnak) nem venném egy kalap alá azzal, hogy egyes szériákban milyen gyakran indulnak versenyek. Kíváncsi lennék rá, hogy az open setup versenyeken hányan indulnak az alap setuppal, de gondolom sokan, a te statisztikádból is ez rajzolódik ki. Lehet erre az open-fixed rendszerre is ráférne egy reform, talán valamelyik következő lépés ez lesz.
-
JulesTS
addikt
válasz
adrian360 #2812 üzenetére
Most hogy gyüjtögettem a 10 dolcsit, volt hogyvlett volna másfél órám, de egyik versenyre se tudtam bemenni, mert éppen már elkezdődött, a következő meg már kifutott volna az időmből. Persze így is volt, hogy épp csak 6..8-an voltak versenyen amin indultam.
Szóval a sűrűbb indítás jó, de ha kevesebben lesznek bent, akkor nem jó... -
adrian360
őstag
"de gondolom statisztikák alapján született ez a döntés, így ezt belátták előre"
Hát ebben nem lennék biztos, erre a szezonra kitalálták hogy a F4 open és fixed egy időben induljon minden órában, ennek következtében az open kb meg is halt ->
Fixeden indulók száma : 23 137
Openen indulók száma : 2 477A regional tourokon is jóval többen mennek, pedig azok is egyidőben indulnak.
Europe : 14 128
America : 17 155
Asia : 10 038viszonyításként előző szezonban mikor óránként váltottan ment :
fixed : 22 629
open : 18 656 -
-
adrian360
őstag
[Season 2, 2025 Car and Series Updates]
Nem mindenki követi az iracing fórumokat, ezért megosztom, hogy következő szezonban megint variálnak kicsit a sorozatokkal, pl a Rookie szériákat konkrétan 15 percenként fognak indulni, az F4 futamok csak 15 percesek lesznek stb.
A fórum hozzászólások alapján a nagy többség szerint nem jó az irány. Szerintem is az alacsonyabb ratinges splitek méginkább vérfürdők lesznek, most már tényleg kit érdekel ha összetörik a kocsi, mindjárt indul a következő futam, lehet újra tövig nyomni a gázt.Szerintetek jó ha minél sűrűbben vannak a futamok, nem fog ez a minőség rovására menni ? (most ne a high rating sof-ról beszéljünk)
-
lukcsimre
csendes tag
Egy kis 9800x3d + iRacing + VR tapasztalat:
Eddig 14600kf+4700+32gb 6000mhz rammal nyomtam, egy HP Reverb G2-vel. És nem igazán tetszett a dolog, hogy minimum grafikával tudom csak élvezni a játékot, folyamatosan azt láttam, hogy szegény 4700-at ki se tudom használni, volt egy nagyon erős cpu bottleneckem. Ez nem egy csúcs kombó, de egyébként minden másban tökéletes setup, VR játékokban is, egyedül az iRacinghez tűnt kevésnek VR-ban.
Gondoltam próbáljuk ki az új AMD-t, a létező összes teszt szerint elképesztő jó VR-ral meg iRacinggel. Először összeraktam a gépet, belőttem a BIOST, tuningolgattam kicsit, aztán benchmarkok. Na ez nagyon elkeserítő volt, szinte sehol nem volt jobb, mint a 14600kf, volt amiben el is maradt.
Aztán belőttem az iRacinget VR-ral és megdöbbentő a különbség. A minimum grafikáról gyorsan el is táncoltunk felfelé, már nem is tudom, hogy mit húzzak még rajta, de stabil 90fps, és végre nagyon szép a sim. Nem mondom, hogy egy olcsó váltás, de ha hasonlóban gondolkodsz, akkor csináld! -
Sziasztok, rég jártam erre, úgy néz ki visszatérek a szimezéshez, van itt olyan aki Quest 3-al megy iRacing-ben?
Lehetne esetleg pár kérdésem a beállításokkal kapcsolatban?
-
adrian360
őstag
-
bence1885
tag
Mi volt ez a mostani mai update ? Mi az az iTester series ?
-
adrian360
őstag
mindegyik autóval ezt csinálja ? nekem most elindult. de volt korábban hogy ment rendesen a teszt drive, de ha next gen autót próbáltam, akkor fixen kifagyott, minden más meg simán ment. talán köze lehet ahhoz hogy milyen patchet kapott előzöleg a kocsi, mert a tesztdrive-on legalábbis régebben mindig egyel korábbi verzió futott.
-
biker
nagyúr
valaki szenved még attól mint én, hogy nem működik a demo drive? se most se az előző két karbantartásnál nem tudom elindítani
Kiválasztom a pályát, kocsit, elkezdi betölteni, átvált 3D-re, majd vissza asztalra és visszadob a demo drive oldalra -
-Rolika-
senior tag
Na szóval. Az van, hogy nekem a pedálom p1000, ezért a reaktorokat nem tudom kihúzni usb-ből. A csatlakozókat kihúztam, de lehet az kevés. Viszont próbálgattam most kicsit. Grafikánál a megjelenített autókat minimumra tettem, pár dolgot még kikapcsoltam és így 44 fős mezőnynél még nincs probléma. Le is tudtam tolni egy IMSA fixedet 44 indulóval.
Ai racingben ugyanaz a helyzet ezért ott próbálgattam és ha feltolom 50-re az Ai-k számát, akkor ugyanaz a helyzet. Ugye a tegnapi imsa 47 fő volt és az már gatya
Ekkora mezőnyben eddig talán csak pár alkalommal mentem még az előző Gt4-es liga első pár futamán, de akkor még win10 volt.
Lehet csinálok egy tiszta win telepítést. -
Laby
őstag
-
#214
aktív tag
válasz
adrian360 #2795 üzenetére
Tudtommal első 1-2 alkalomra nem büntetnek versenyzés hevében elkövetett vétségek miatt, viszont figyelembe veszik, és visszaesőként jár érte felfüggesztés. Szándékos károkozásért, chates sértegetésért, csalásért (Alt + F4), stb. akár azonnal is repülhet az eltiltás.
Más, közben megjelent az új development update. [link]
Talán a legérdekesebb, hogy a játék várhatóan a következő szezontól figyelni fogja a versenyzők hálózati kapcsolatát, és a nem megbízhatókat a boxba rakja, ezzel kivéve őket a versenyből. Ezután ghostként lehet folytatni a versenyt, vagy megpróbálni javítani a kapcsolaton, hogy újra értékelésre kerüljön a versenyző. Kíváncsi leszek, ha jó lesz a megvalósítás, akkor ez hasznos funkció. -
adrian360
őstag
Én is úgy tudom, hogy csak akkor van szankció, ha valamilyen glitchet használ ki valaki. Pl utólag kizárták most a daytona24h győztes Ferrari esport csapatot, mert alt-f4 gyel úsztak meg egy balesetet. Ha a beépített pálya elhagyó algoritmus nem jelez, arra utólag nem adnak büntetést
-
Laby
őstag
Tudtommal senki nem kap semmire büntetést csak egy ctrl+v sablon dumát figyelmeztetésről, hogy vigyázz a másikra, legyél sportszerű, fontos a közösség…stb.
Cáfoljatok meg ha ti tudtok büntetésről.Ha pedig jól tudom és úgy is csak figyelmeztetés jár, akkor teljesen fesleges videók vágásával, levél megfogalmazással idődet rabolni.
-
anulu
félisten
válasz
adrian360 #2792 üzenetére
ezért írtam, hogy ez superspeedway. más a szabály ezekre, mint a többi pályára.
mindegy, köv alkalommal ott indul a dolog, hogy nem fogok annyi helyet hagyni, hogy vissza tudjon jönni a dupla záró "külső" oldalára. csak így meg potenciálisan jó nagy csattanás lesz a vége
-
#214
aktív tag
Nyugodtan reportold hivatalos úton, ha nem érzed okénak a szituációt, semmivel sem jár egy form kitöltésén illetve némi időn túl, és a végszót úgyis az iRacing csapatának kell kimondania.
A reporthoz szükség lesz az iRacing saját(!) recordingjára, azt azelőtt kellett lementened, mielőtt kiléptél, ez megvan? A report pontos kimenetét nem fogod megtudni, azon túl, hogy elfogadták vagy elutasították. -
anulu
félisten
valaki, aki otthon van az etikai kódexben... mennyire éri meg a sportfelügyelőkhöz fordulni azzal, hogy Atlantában (ovál) úgy jött valaki be mellém belső íven 3-4-es kanyarban (célvonal előtt és után), hogy a dupla záróvonalat balra elhagyta mind a 4 kerékkel? gyors karma volt neki, mert utána az 1-esben ütköztünk, így mind a ketten kiestünk, de piszkosul morcos voltam miatta, mert tudtommal ez nagyon nem fair play.
mindezt a vezető helyért amúgy, tegnap esti NASCAR A fixed 23 órás futamon.
főleg azért dühít, mert 2,2k SOF-ben olyan idővel lettem pole-ban, hogy a 3,9k top split időmérőjét is nyertem volna...
szóval a sebességem megvan a ma esti NIS futam előtt, csak félek, hogy túl nagyok az elvárásaim magam felé, és ilyenkor nem tudom a fejem lehűteni
de az eredeti kérdés áll: ha ilyen történik, mennyire éri meg reportolni?
-
#214
aktív tag
válasz
-Rolika- #2777 üzenetére
34" 1440p a terv majd a szoba adottságai miatt. Triple screen sajnos nem fér el, csak ha a szoba maradék részét diszfunkcionálissá nyilvánítom.
Emlékezetből 70-90-re, így még kell őket kerülgetni, viszont alternatív íveket gyakorolni pont jó. Ránézek majd, ha gépközelben leszek. GT4-gyel 54 közepe sietősen, 55 eleje kényelmesen.
-
#214
aktív tag
válasz
-Rolika- #2770 üzenetére
Huhh, ez nagyon elcseszett egy hiba, iRacing tud mostanában sajnos ilyeneket.
Nekem a Win 11 24H2, Intel teljesítmény probléma van épp, eléggé le kellett húznom a beállításaimat. Nagyon terel ez (is) egy 5800x3D felé, látom téged triple setuppal is a mostani hibát leszámítva kiszolgál.
Aki jön a hétvégi liga futamra és még nem ment Daytonaban, érdemes ránézni előtte egy AI versenyre sok ellenféllel. Ez a pálya eléggé gépigényes, sőt állítólag a leggépigényesebb, főleg ott, ahol a nagy főlelátó látszik.
-
-Rolika-
senior tag
válasz
bence1885 #2773 üzenetére
Az a fura az egészben, hogy kb 1 hónapja ugyanúgy vannak az usb-s eszközök. Azóta nem volt variálva. A másik meg, hogy miért csak verseny közben jön elő ez a bibi, ha a reaktorok okozzák?
Érdekes dolog ez most. Délután megpróbálom, hogy kihúzom a reaktorokat és megyek úgy egy versenyt. -
bence1885
tag
válasz
-Rolika- #2770 üzenetére
Így van a simagic reaktorok is képesek ilyesmire. Nálam is volt ilyen hiba pár héttel ezelőtt, sírtam is itt fórumon. Aztán én azt csináltam, hogy a bass shakereket pont akkor a kormány pedál mellé az usb hubba dugtam, mert közelebb van, eddig mindig fixen a gépre volt kötve. Ekkor jöttek a hibák. Természetesen utána néztem és állítólag szimes kiegészítők tudnama galibát okozni, meg ha minden igaz még az is gond lehet ha nagyon sok audio kimenet a windowson így én mindent letiltottam amit nem használok. Nálam volt vagy 8-9 is. Ezt megcsináltam valamint vissza dugtam közvetlen a gépbe a shakereket és azóta megszűnt ez a hiba.
-
-Rolika-
senior tag
Megint én.
Most egy kis technikai problémába ütköztem. [link]
A videóban 4 perc után kezdődik el a hiba. Először azt hittem, hogy magas a pingje 1-2 ellenfélnek, aztán rájöttem, hogy a probléma nálam van sajnos. Az nálam állandó, hogy a C az narancssárga, de most 4 perc után végig piros volt és szerintem ami a problémát okozta, hogy az alatta lévő S is piros.
Teszek be ide egy képet a beállításokról. Esetleg van ötletetek, hogy mit kellene vissza vennem?
Ez volt az első IMSA versenyem és hát jól keresztbe verte a technika[kép]
A gép 5800x3d, 4070TiSuper, 32GB ram. -
anulu
félisten
tegnap este ARCA Kansas-ben. 0x, mégis -0.02 SR. meh...
-
Laby
őstag
válasz
-Rolika- #2756 üzenetére
Persze, nem mondtam hogy mindent ad amit az iRacing, csak bedobtam hátha megoldás a keresésére, ezért gondoltam egy próbát megér neki.
Grafikában igazatok lehet, igaz ACC nekem majdnem dupla annyi FPS-el megy, mint az iRacing (DLSS-nek hála természetesen, iRacingba nincs ilyen lehetőségem).
-
RAiN91
őstag
Sziasztok,
iracing-en kívül még mindig nincsen alternatív játék, amivel akkor játszom amikor akarok, hasonló szinten lévő játékosokkal? Korábban iracingeztem, most viszont nem megy el a gépemen (laptop), ezért sajnos ezt kizárnám. -
anulu
félisten
tegnap este megvolt az NIS szezon nyitó futama a teljes hosszúságú Daytona 500. 2243 SOF, 9. hely (31-es autóval), 0x. szóval összességében elégedett vagyok.
főleg úgy, hogy a tavalyi első 6 futam alatt nem szereztem összesen annyi bajnoki pontot, mint most ezen az 1-en... -
#214
aktív tag
Puskáztam, csak találtam egy időjárás specifikusat.
[link]
Eszerint a következő szintek vannak:
Dry, Mostly Dry, Very Lightly Wet, Lightly Wet, Moderately Wet, Very Wet, Extremely WetIgazából menni kell esőben, aztán a vezetési tapasztalat megjön. A radar olvasásához meg látni kell több versenyt, hogy összeálljon kép. Az autóban ülve már úgysem fogunk tudni olyan hatékonyan mérnökölni, mint amikor a pilóta fülére rámondják az időjárást percre pontosan.
-
biker
nagyúr
iracing specifikus sajnos.
Amúgy töltsd le a lovely dashboardot, és nyisd meg a szerkesztőben és puskázzA pálya állapot az még ok, bár a vasárnapi esős warmupon DRY-t mutatott, miközben esett, indulás után 200m-re frissült greasy-re
elvileg DRY-DAMP-Greasy-Light wet-WET ez 5, nem tudom mi a hatodik.Az előrejelzés ACC-ben jó, ott a Lovely dash is mutatja hogy 30p múlva és 10p múlva milyen lesz az idő
De a track state az iracingben is más, mert ACC-ben (sokak szerint is) annyi van, hogy a száraz tapadáshoz képest pl 70% a tapadás
De iracingben a vizes gumis ív és a nem gumis ív meg a tócsák, dinamikusan mindenfélét tudnak produkálni -
#214
aktív tag
Kicsit még tapogatóztam ebben az eső témában, leírom, hátha másnak is hasznos lehet.
A korábban leírt SimHub változók közül a
[GameRawData.Telemetry.TrackWetness]
tényleg hasznos, ebből elő lehet csalogatni több (6-7) szintet a korábbi wet/ dry-hoz képest. Gyakorlással rá lehet jönni, hogy mi az ahol még- már képes vagy slickkel menni, ezzel megspórolható egy óvatlan kiforgás vagy törés. Ez kör közben is változik, így érdemes lehet kétes időjárásban kitenni overlayen. A[GameRawData.Telemetry.Precipitation]
-t is kipróbáltam, de ezt én sem értem. Egy random számról indul esőben (nem arról, amit a UI ír a Precipitation oszlopban) és bizonyos időközönként nő eggyel. Valami számlálószerűség lehet, de nem jöttem rá milyen módon hasznos. -
bardi
senior tag
válasz
JulesTS #2746 üzenetére
Ha valaki egyszer rámvillog, és elbaszom a féktávot, valószínű utána csak röhögnék magamon
Itt viszont 2-3 másodperc távolságból már kb 5-6 körön keresztül folyamatosan villogott. És a folyamatost úgy értem, hogy tényleg szinte végig. Először azt hittem nekem van valami meghülyülve, mert az előttem lévőn láttam a villogást, aztán láttam a tükörben, hogy valami speciális gyerek jön mögöttem.Amúgy a tegnapi versenyt nem értettem teljesen, tavaly év végén kezdtem újra iracingezni, és azóta ez volt az első olyan GTE verseny, ami ugye single class, hogy a verseny második felében folyamatosan lekörözött embereket kellett kerülgetni. Máskor van 1-1 ember, aki annyival lassabb a mezőnynél, de találkozik velük egyszer az ember, most meg folyamatosan ez ment. Elég szokatlan egy 45 perces versenyen.
-
JulesTS
addikt
Idegesítő, de hozzá lehet szokni. Onnantól meg csak mosolyogni lehet rajta. Amúgy meg le kell kapcsolni a tükröt...
Olyankor viszont én is szoktam villogni, amikor csak úgy tud megelőzni valaki, hogy kilök a pályáról.
Mondjuk egyszer Raceroom ranked versenyen előzésre is használtam, gyorsabb voltam az előttem lévőnél, de körökön keresztül beragadtam mögé, utolsó kör utolsó kanyar féktávjánál rávillogtattam, kicsit túlfutott és elmentem mellette. -
bardi
senior tag
válasz
Amantius #2743 üzenetére
Ha a corkscrewban nem gondolja egy lekörözött, hogy akkor kell visszajönnie a pályára keresztben, amikor éppen megyek lefelé, esélye sem lett volna, néha picit közel került, többnyire lekörözöttek miatt, aztán eltűnt. Utána a körönként 2 másodperc elég fájó volt a sérülés miatt az utolsó 5 körre...
A többi leírt dologgal semmi bajom, az a versenyzés része, de ez a villogás továbbra is csak szánalmas megoldásnak tűnik, amikor valaki vezetni nem tud, lassú, és arra vár, hogy a másik hibázzon. Lekörözöttnek jó jelezni, de nekem ennyi. -
Amantius
senior tag
Pont az a lényege, hogy idegesítsen és kibillentsen a komfortzónádból és ahogy írod, idegesítő. Tehát működik (persze, hogy működik, a profik is kíméletlenül használják). Ugyan ez, amikor jobbról, balról beszúr, vagy szinte lehetetlen helyen akar előzni, ami nem igaz, csak úgy tesz, mintha... Mindegyiknek a lényege, hogy megzavarjon, hibára kényszerítsen. A mentális stabilitás is része a versenyzésnek, ahogy az abból való kirántás is.
Lehet ezt utálni és én is ki szoktam bírni röhögés nélkül, amikor a sokkal gyorsabb versenyzők gyakran a szó szoros értelmében letolnak a pályáról, pedig akár meg is előzhetne tisztán, de azt mondja a mondóka is, hogy: "Aki bajnok akar lenni, keményen kell annak menni". -
biker
nagyúr
Van olyan bajnokság, ahol meg lehet, de én kiröhögöm az ilyen óvást, és nálunk nem lehet. A Simunation Seriesről beszélek
Szeretném megóvni hogy becsengetnek közben, vagy zümmögnek a legyek.Volt olyan akit strobinak neveztünk, és azon röhögtünk, ami végül állítólag igaz volt, hogy a fékre volt bindelve a flash, és minden féktávon villogott
Kb ilyen amikor olyan óvást kaptunk, hogy valaki ijesztésből beengedte féktávon a kocsit, és ő elrántotta a kormányt, kontakt nélkül kiesett, és megóvta.
Sok zavaró tényező van verseny közben... Ez is egy a sokból -
bardi
senior tag
Amikor olyan ember, aki "versenyben" van velem, de igazából max megközelíteni tud csak, folyamatosan villogtatja a kibaszott fényszórót, azt meg lehet óvni? Egyszerre idegesítő, meg szánalmas, hogy ennyit tud, ahelyett, hogy gyorsabban vezetne.
-
#214
aktív tag
Részemről így rendben van.
Ha esetleg nem kész dashboardon keresztül érdekel, akkor SimHubban a
[GameRawData.Telemetry.TrackWetness]
ad vissza egy 6-os skálát (1-száraz, 6- erősen vízáztatott), ezt esetleg lehet személyreszabni, tesztelni vele. Illetve még a[GameRawData.Telemetry.Precipitation]
tartozhat ide, de leírás alapján ez nem éppen logikusan működik. -
biker
nagyúr
7.4. BLUE FLAG
7.4.1. A blue flag with a diagonal yellow stripe indicates faster cars are approaching. This flag is informational only.
7.4.2. In all cases, it is the responsibility of the faster car to safely overtake the slower car. It is the responsibility of the slower car to maintain a consistent line. It is strongly recommended that a slower car being lapped makes every reasonable effort to facilitate a safe pass.az első pontra visszatérve, kifejezetten felháborít, mikor jön a gyorsabb osztály, és lesz...ja hogy előtte két autó versenyben van, csatázik, beba..a a kocsit harmadiknak a kanyar bejáraton, holott kijáraton elmehetne balhé nélkül
ha utána reklamál is, akkor meg szokta kapni a magáét -
biker
nagyúr
"Előzés: ezt én sem találtam a szabályzatban,"
Mivel az első mondat az, hogy az iracing sporting code van érvényben, és az eltéréseket taglaljuk (meg amikbe belekötnek ezután is) ezért nem írtuk ki
Abban pontosan le van írva, hogy az előzendő autó marad a választott íven, és az előző autó kerüli ki, hirtelen manőver tilos. lehúzódni csak akkor javasolt, ha jó előre le tud húzódni, vagy más körülmény ezt kívánja meg.ŰNálam a Dash szerint LIT vagyis light wet volt, majd greasy majd damp
"de valahogy SimHubra is fel lehet varázsolni."
Lovely dashboard tudja, lásd streamemen is, de a simhub adja a telemtriában, oda rakod ki ahova tetszik -
asb88
tag
A GT3-as mezőny nagy része ment már nem egy multiclass-t, ez egyértelmű kell, hogy legyen. A lassabb class menjen versenytempóban és használja az íveket, a lekörözést a hátulról érkező gyorsabb mezőnynek kell abszolválnia, az ő felelőssége, hogy biztonságosan végre tudja hajtani. Saját class-nál azért illik elengedni azt aki leköröz.
-
#214
aktív tag
Látom akkor nem csak nekem nem egyértelmű ez az időjárás téma. asb88, a sárga foltos hintért köszi, már ez is valami. Elvileg az iRacing telemetrián kiadja viszonylag részletesebben hogy mennyire vizes a pálya (slightly/ moderately/ heavily), és pl. RaceLab ezt kezeli is, de valahogy SimHubra is fel lehet varázsolni. Ez még esetleg segítség lehet, hozok majd konkrétumot, ha találok bármit.
Eső: a végig esős versenynél tartok tőle (és asb88 meg is erősített), hogy 1 óra hosszú futamnál a vége átmenne csónakversenybe. Viszont egy-egy versenyen 1 darab átmenetben (bármilyen irányban) benne lennék, ha egyértelműen meghatározható az elején, hogy mivel is kellene felállni. Szavazatot leadom majd.
Előzés: ezt én sem találtam a szabályzatban, ha erről lenne közlemény, az nagy segítség lenne.
Ha nem az előzékenység mellett döntünk, akkor mindenképpen a GT3 kategóriának is tudnia kell, hogy erőből kell letudnia a GT4 mezőnyt. Illetve kategórián belüli körözés esetén is az FIA féle kötelezően elengedős megoldást vagy az IMSA féle (iRacing default) tempóból megoldós változat lesz érvényes?
-
#214
aktív tag
Megkövetem magam, ez nem így van:
Ha jól tudom ilyenkor már hiába lépek vissza a menübe és változtatok a setupon, az már nem aktiválódik.
Reddit népe szerint (több hsz-ben is megerősítve), rajtrácsra felállás után még ki lehet lépni a menübe, változtatni a setupon és ez érvényre is fog jutni. Azonban, ha eközben lejár az idő vagy minden más versenyző is felállt a rajtrácsa, te automatikusan a boxból fogsz indulni, így hordoz némi kockázatot. Tehát érdemes továbbra is elsőre eltalálni a setupot.
-
biker
nagyúr
Mindenképp olvasd el az imént kiküldött hírlevelem
az üzemanyag szabályon már gondolkoztam, mivel a kiírásban nem volt benne, így max szavazásra lehet feldobni, de azt is minimum 75% igenhez kötném, mert utána jönnek a pitelni képtelenek akik visszalépnek mert megváltoztak a szabályok.
Ja slickel pit limiterről 200m volt a féktáv a boxban
-
asb88
tag
A radaron sárga volt az eső, az azért elég komoly mennyiség még rövid időre is, így egyértelmű volt az esőgumi. Nálam egyértelmű volt a fail, előző nap hajnali 1-ig söröztem és csak pár kört készültem, ez pedig gyilkos kombó
Szvsz ebben a mezőnyben lehet jobb döntés lenne elengedni az esőt, az ilyen körülményeket pedig mindenképp. Ha már a futam alatti változtatás kell, akkor a szárazról menjünk az eső felé. Ha pedig végig esik, akkor számításba kell venni, hogy a light rain is igencsak nehéz feltételeket tud okozni a verseny második felére. Nem biztos, hogy ilyen plusz csavarokat bele kell vinni, néha a kevesebb több és jobb.
Ezen kívül:
-Mindenképp át kell beszélni a multiclass-ban való közlekedést, mert a túlzott előzékenység komoly gondokat fog még okozni.
-Max 75% üzemanyag, mert ez nem endu, hanem sprintfutam. -
biker
nagyúr
válasz
Amantius #2729 üzenetére
az időjárás fixre volt állítva, ami szerint a warmupon a leggyengébb szemerkélő eső, ami a rajt után 5 perccel ér véget. De az, hogy a szemerkélő eső ilyen összefüggő vizes pályát dob, hogy az utolsó 10percre szárad fel, az nem volt a pakliban
Az esőradar nekem is azt mutatta, elmegy az eső, én is slicken mentem ki
és kitartottam 3 kört, mert hiszen tudom mit állítottam de, de nem...#214: ezt a logikát én is szivesen megérteném, a forecast is hülye, a fix is. talán az az egy működik, hogy végig esik vagy végig nem
-
Amantius
senior tag
A mai napon kipipálhatom a "Kiütök valakit a felvezető körön" achievementet. Na nem vagyok rá büszke, remélem nem is lesz ilyen soha többet, szerencsére teszt volt. Innen is bocsánat.
Péterrel egy szobában voltam a Discordon, aki nyugalomra intett minket, hogy nem lesz itt eső. Az volt a baj, hogy elhittem neki.Ezért nem álltam ki kereket cserélni az elején, aztán már mindegy volt.
Én szórakozásnak tekintem a szimulátor versenyzért, viszont az esőben esés-kelés nem szórakoztat (ráadásul hazai pálya ide, vagy oda, illetve rengeteg jó emlékem van a pályával kapcsolatban, de szimulátor versenyzőként nem az én pályám a Hungaroring (sem)), de azért végigmentem.
Érdekesség, még soha nem tapasztaltam ilyet: Sikerült az utolsó előtti körben odacsapnom, ki kellett állni a boxba. Az viszont a célvonal után volt, így a már célbaérők után mentem vissza a pályára. Furcsa volt kerülgetni a levezető körön lévőket, meg nézni, ahogy mindenki kilép egy ilyen rövid pályán, miközben nekem még csak fehérzászló volt.
Köszönöm a lehetőséget, már csak a pályát kellene jól begyakorolnom. -
JulesTS
addikt
Az előrejelzés alapján slick-kel mentem ki, mert azt gondoltam, hogy csepegő esőben simán ellavírozok a minta nélkül gumikkal pár kört. Persze tudhattam volna, hogy a csepegő eső ellenére teljesen elázott pálya fogad majd. Olyan volt mint a szalonnazsírral csúszásmentesített jégpálya.
Három kört mentem slick-en, majd cseréltem esőgumira, mert már 15 incidens pontom volt. Hamarosan sikerült összegyűjteni a DT-t is. Utána már csak arra gyúrtam, hogy nehogy kizáródjak 25 ponttal. Még egy 5 kör kellett volna, hogy utólérjelek... -
#214
aktív tag
biker, köszi a mai teszt versenyt, gratulálok a dobogóhoz, illetve minden túlélőnek.
A rajtrács papíron úgy látom most működött, a gyakorlatban eléggé szétestünk.
Én kicsit dühös vagyok magamra, a jó quali után teljesen megkevert az időjárás és a spotter/ overlay. Kimentem a futamra vizes gumikon, mire a Kappson azt látom, hogy a fél rajtrács szárazon van (gondolom a warmup alapján). Ha jól tudom ilyenkor már hiába lépek vissza a menübe és változtatok a setupon, az már nem aktiválódik. Hiba, de ennek ellenére megtettem, így előállt az, hogy az overlay mást mutatottam a nevem mellett, mint amit a spotter bemondott.
Mindemellett, mire visszaértem már nagyjából mindenki neve mellett esőgumi díszelgett. Ha van egy versenyzőnek komoly ellenfele, akkor az az, ha nem bízik az autójában, ezt 100%-ban elértem, ami mindjárt két megforgást is eredményezett 3 kanyar alatt. Utána körbegurultam, legalább gyakoroltam az esőt. JulesTS-sel vívtam az óra szerint, eléggé kezdett rám felérni a végére.
Nálam nagyobb esőmenők (sokakat ezzel nem zártam ki), leírnátok kérlek, hogy ti az iRacing UI-t hogy értelmezitek változó körülmények között? Weather mapet ismerem, az időbeli előrejelzést is, de sok tapasztalatom még nincs velük. Miből derült ki biztosan, hogy már az elején is esőgumi kellett? Láttátok-e előre, hogy a pálya nem fog felszáradni a végéig? Például kezdődő esőben tapasztalataim szerint bőven lehet még jó pár kört menni slickkel, ami józan ésszel nekem soknak tűnik, így itt lenne az ideje megérteni az iRacing logikáját. Szívesen meghallgatom azok tapasztalatát is, akik ezen a konkrét versenyen nem voltak, első körben ez jobban érdekelne, mint egy 25 perces videó bármelyik 5000+ IR-es youtubertől.
-
JulesTS
addikt
-
adrian360
őstag
válasz
JulesTS #2723 üzenetére
"Utolsó kör, utolsó kanyarjaiban "
vs
"ha egyértelműen vesztett pozícióban vagyok, akkor maradok külső íven, hagy menjen el a gyorsabb"
ráadásul első helyért, ilyen a világon nincs.
Arról nem is beszélve hogy végig belső íven volt az elöllévő, konkrétan csak akkor tudott volna Rolika elmenni belül, ha direkt félre áll előle. a fenti kép szerint, ha nem húzódik belülre, hanem csak marad a saját ívén a fekete kocsi, akkor is felökleli hátulról.
Igen szar íven van, lassú, de ő vezet elöl, joga van saját ívet választani, és nincs hirtelen éles kormánymozdulat, hanem kis korigáció még befelé.
-
JulesTS
addikt
válasz
-Rolika- #2722 üzenetére
Szerintem azért is alakult ki "vita" mert nem 100%-osan te, vagy a másik hibája.
A másik, miután elrontotta a kanyart és jóval lassabb volt a kelleténél, a jobb-bal kombinációban olyan ívet választott amivel se belső, se külső íven nem fértél volna el rendesen. Amikor a balosban berántottad a belső ívre, ő is szűkített az övén. Azt már nem fogjuk megtudni, hogy mi volt a szándéka:
- azt gondolta, hogy kívül maradsz és helyet szerezett volna hagyni neked
- látta, hogy belül mennél el és blokkolni szeretett volnaSzerintem is blokkolni akart. Én ha elrontok egy kanyart és lassabban érkezek a következő kanyarba, akkor ha van esélyem védekezésre, akkor védekező ívet választok, de hagyok helyet kívül előzésre, ha egyértelműen vesztett pozícióban vagyok, akkor maradok külső íven, hagy menjen el a gyorsabb.
Bár a hátulról jövőnek kell figyelnie, de ahhoz az elöl menő szándékának is egyértelműen látszania kell. A mozgásából meg annyi látszik, hogy nem akar elengedni... -
-Rolika-
senior tag
Srácok, nyugi, nem kell vitázni. Hibáztam ennyi.
Ettől függetlenül véleményem szerint Ő sem volt korrekt. Pont.
Ha megóvta és büntetést kapok, akkor elfogadom, pontosan azért mert én voltam hátul és nekem kellett volna jobban figyelnem. -
biker
nagyúr
azért nem megy kívülre, mert oda fog érkezni az autó normális esetben, oda tart az ideális ív.
Azért kell belülre vágni, mert a következő kanyar, a sikán bejárata balra kezd, ergo alávág és övé a belső ív.
Ezt zárta le a másik amikor meglátta hogy roli bevág belülre.
ez egy tipikus előzési pont lemansban. -
adrian360
őstag
válasz
-Rolika- #2712 üzenetére
én is v2-vel értek egyet, szerintem a részéről teljesen megérthető védekezés volt a belül tartás. nincs is részéről hirtelen bevágás, minimálisan jön beljebb, de mivel nem voltál még mellette, senki nem várhatja el tőle, hogy magától kinyitja neked a kaput hogy megelőzd.
-
-Rolika-
senior tag
Nekem akkor ott nagyon úgy tűnt, hogy az én mozgásomra reagált a balra húzódással.
Köszi, hogy megnézted.
v2: rossz volt a fogalmazás. Nem rám húzta, hanem elém. De persze, ezért tettem ide be, hogy más is lássa. Ma már valszeg nem így csinálnám. Eszembe sem volt amúgy kilökni. -
-Rolika-
senior tag
Elég kihalt mostanában a topik
Kiváncsi lennék a véleményetekre egy esettel kapcsolatban. [link]
Utolsó kör, utolsó kanyarjaiban a srác hibázott az első helyen és igy el akartam menni mellette, de rámhúzta. Ő kiesett, én megnyertem.
Akkor ott nagyon felcseszte az agyam. Lehet bele kellett volna emelnem, de olyan távolságból már nem volt mit tenni szerintem.
Szóval szerintetek én csesztem el, a srác vagy mindketten?
Egyenlőre nem kaptam értesítést óvásról.
Köszönöm ha megnézitek és leírjátok a véleményeteket. -
bardi
senior tag
Szerintem amúgy pont ez lenne a lényege ennek a beállításnak.
Ha ugyan arra állítod be minden autónál, akkor kb azt a különbséget érzed, amit éreznél a valóságban két autó között.
Én mondjuk az auto módot használom, hogy ne legyen clipping, a 10Nm-es bázis nem olyan erős, hogy ne tudjam tekergetni 1 órát maxon. -
-
Laby
őstag
Ennek az auto FFB erő beállításnak mi értelme amúgy, hogyha mindenki úgy használja, hogy "rakd auto-ra, aztán pár kör tanulás után tekerd arrébb ahol neked jó"?!
Akkor miért nem alapból ffb blackbox-ba állítjátok arra az erőre ami kényelmes? -
biker
nagyúr
Köszi, örülök ha tetszett
Emlékeim szerint, és a jelek szerint is be volt kapcsolva a grid all cars together, de mivel 5-en futottak időt, jött két gt3, mjd 3 gt4, utána egyben az összes gt3 aki nem futott időt, majd az összes gt4 aki nem futott időt
lesz még teszt verseny, amin kiderülhet mi a hiba
-
#214
aktív tag
Szuper volt a futam, köszi a szervezést!
A rajt egészen érdekes volt, láttam a streamedben te is furcsálltad. Hagyományos multi class rajtot akartam, hagyva helyet a GT3 után, de amint lemaradtam a Tiergarten környékén, szólt a spotter, hogy érjem utol az előttem menőt.
Az sem segített, hogy belenézve a tükörbe mögöttem is volt GT3. Ha van rá opció megfontolnám a kategória bontást az éles versenyekre.
De új beállóként nem szeretném megmondani, na meg hagyományos pályákon már nem sokszor fogom szerintem a mezőnyt felvezetni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy A41 64GB, kártyafüggetlen, 1 év garanciával
- Eladó Gyönyörű állapotú MSI GeForce RTX 4080 SUPER 16G GAMING X SLIM WHITE
- Apple iPad mini 7 (2024) 128GB - Makulátlan, Apple garancia, akár beszámítással
- Huawei MateBook 15 FHD IPS Intel i5-8250 8gb ram 256gb NvMe SSD Windows 11
- Xiaomi Redmi Note 13 Pro 5G 8/256gb - Makulátlan, akár beszámítással
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG MAXIMUS Z790 EXTREME alaplap garanciával hibátlan működéssel
- LG 77CS6 - 77" OLED - 4K 120Hz & 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - Szupervékony
- Csere-Beszámítás! Asus Tuf Gamer laptop! I5 10300H / GTX 1650 / 16GB DDR4 / 500GB SSD
- Apple iPhone 14 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung S24 Ultra 256/12GB / Szép állapotban / 12 hónap jótállással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest