-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
total90
veterán
Lenne egy kérdésem, mert tegnap volt egy kis baleset
Voltam egy bulit fotózni és valami cukros löttyöt kapott az X-T3. Működik minden továbbra is, csak ragad a gombok alatt. A Menu/OK és a körlütte lévő gombok meg pláne. Szinte kattan ha megnyomom.A kérdés, mivel lehet ezt kitisztítatni?
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
-
total90
veterán
válasz taranis #31103 üzenetére
A szappanos vizet inkább kiahagyom Mondjuk szétszedni nem nagyon akarnám, nem azért, mert nincs érzékem hozzá, hanem a gari miatt.
Nem tudom becsúsztatni a gombok alá sajnos.
Rákérdezek, hogy mennyibe fájna az nekem.
Neten találtam olyat, hogy hajszárítóval melegíteni, hogy langyos legyen és enyhén nedves ruhával törölgetni. Nem jön ki teljesen, de elvileg sokkal jobb lesz. Hm... lehet megér egy próbát.
Minden esetre ma egy párt fogok fotózni egy tónál, hátha beleesik és akkor ki lesz mosvaHa nincs jó, ló a szamár is.
-
Clemi
veterán
Fuji jpeg kérdés.
A kép páron amit láttok, a bal oldali az sooc jpeg (Astia, DRAuto, NR -2, HTone -1, STone -1, Color -1, Sharp +1) a jobb oldali pedig a Camera RAW kimenet (Highlights -20, Shadows -20, Vibrance +40, Sharpening 40, 1,3, 80, 20, Noise Reduction Luminance 20, Color 50, a többi mind alapértelmezett értéken).Nem tudom ki hogy van vele, de nekem jelen esetben az sooc jpeg-nél valami nagyon nem stimmel. A -1 color ellenére sokkal színesebb, sőt a vörös erősen domináló a képen, a részleteket alaposan elmosta, pedig -2 a NR beállítás és ott van még a +1 Sharp, ami meg szerintem még így is túl sok, olyan mintha a clarity meg a sharpening radiust tekergetné a váz jpeg motorja. Miért lett ez ennyire túl szaturált, elmosott részletek mellett meg mikro kontraszt szinten túl élesített vajon? Szerintetek merre vigyem el a vázon a beállításokat?
-
madgie
titán
Nem értem az egészet, de komolyan. Ha sokallod az élesítést a Fuji JPG-en, miért vetted, veszed pluszra? Hagyd nullán. Ha sokallod a vörös/pink szaturációt egy portrén, miért Astiát használsz? Az a filmszim mód konkrétan erről szól. Tekerj Pro NEG Hi-ra, ha natúrabb színeket akarsz. Portrén soha nem használok -1 HL Tone-t, behúzza csúcsfényeket szürkébe és csúnya lesz. Pluszt se használok, mert akkor meg kiégeti (hozzáteszem még így is szebb az OOC csúcsfényed az arcon, mint az Adobe sárgába áthajlóé).
De az Adobe beállítás többi részét sem értem, minek tolsz rá egy vagon élesítést, ha utána még még rárakod pluszban a lumi NR-t? A color NR-t miért húzod 50-re? ISO 25600, vagy mi? -
Clemi
veterán
válasz madgie #31110 üzenetére
Az Adobe-ban csak azért toltam ilyen irányba az értékeket, hogy megpróbáljam utánozni a váz jpeg motort, de nagyon nem sikerült. Tudom, hogy az Astia színes, nagyon színes, de a -1 color ellenére mégis sokkal színesebb, mint a CR-ben a +40 vibrance mellett.
A jpeg motor értékeket amúgy puskáztam valahonnan és bár a LR-ban hívom elő a RAW fájlokat, jpeg+RAW-ban exponálok, csak most feltűnt, hogy miért lett ennyire erősen színes az Astia filmszim a -1 color ellenére, ezért jött a kérdés.
A color NR értékek nálam az Adobe alap beállításai egyébként, csak a Lumi NR értéket szoktam változtatni. -
mikrofon
addikt
Pedig a hiba ott van amit @madgie írt. Mégpedig a választott film szimuláció pont ilyen direkt. Emiatt lehet vele szép képeket készíteni. Én nagyon szeretem. De igen nem ideális minden helyzetben archoz.
Legegyszerűbb hogy lösz pár raw-ot, majd a Fuji saját RAW szerkesztőjében vagy C1-ben próbálgatod mit is jelentenek a szimulációk. Egy idő után érezni fogod hogy melyik szituációban melyiket kellene választani.[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
Ha már c1 akkor érdekesség kedvéért megemliteném hogy valami nagyra készülnek mert most lehet előrendelni a Capture One Pro 20-at pedig jelenleg 12-nél tartunk...
[ Szerkesztve ]
-
Clemi
veterán
Nem figyeltél A vázban lőtt Astia filmszimuláció és a CR-ben (LR-ban) ugyancsak Astia filmszimuláció van beállítva a két képen. Ami zavar, hogy a vázban (az én ízlésem szerint) nagyon vöröses lett az arc a -1 color ellenére, míg a CR-ben a +40 vibrance ellenére is még messze van a két kép színvilága egymástól, vagyis a vázban nagyon máshogy működik a filmszimuláció, mint az Adobe cuccban.
Aztán jött a meglepetés. Az ACDSee valamiért túlszaturálja a váz jpeg képet és nem jövök rá miért, hisz engedélyezve van a szín menedzsment amiben a monitor kalibrációnál kapott icm fájlt használja, amit maga a rendszer is. Ugyanaz a kép az XnView-ban egész máshogy néz ki, kevésbé harsányak a vörösek de a poén, hogy az XnView is ugyanazt az icm fájlt tölti be. Ezek szerint valamelyik program hazudik De melyik vajon? -
MC Pite
veterán
Ez nekem még sose tűnt fel; legalábbis srgbvel még nem (Adobe szintérről meg már letettem).
Tedd fel a fujihoz adott progit, az melyikhez áll közelebb? Olyan mintha az acd használná a gamma korrekciót is a másik meg nem...<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Clemi
veterán
válasz MC Pite #31117 üzenetére
Hááát csak ezért nem fogom feltenni, főleg hogy amúgy is LR ben dolgozom fel a RAW fájlokat. Az SOOC jpeg fájlokat csak nagyon ritkán használom, mivel ígyis úgyis a legtöbb képet, még a családi képeket is vágom, kicsit igazítok a fényeken ha kell, úgyhogy a LR-on mindenképp átfut, ha meg már LR akkor nem a jpeget nyúzom, hanem a RAW fájlt babrálom
Ide tartozik, csak más. A kép amit láttok, amúgy csak egy tesztkép (egy 5MK2 tulaj próbálta a fujit a nején) ami a 16-80-al készült 53mm-en f4 belendével. Csak hogy mennyire éles
-
i400
senior tag
Sziasztok, rendszert váltanék m4/3-ról Fujira (ajánlások alapján, Sony helyett). A mostani gépemet egy utazózoommal használom és annak az átfogása nekem elég (14-150). X-T30-at néztem tetszik a gép a lapát kezemben sem túl kicsi viszont a milyen objektívet kérdésnél elvérzek. A váz 950 euro lenne, szettben kapható 15-45tel (1000 eur), ehhez még a 50-230-cal (1200 eur) 18-55-tel (1300 eur) meg ez utóbbihoz még az 55-200 (1900 eur). Nem igazán szeretnék nagy objektívparkot fenntartani a 18-135-t (7-800 eur) néztem mindenesre, viszont akkor a vázat és az obit külön kéne megvenni ami árban már jelentősebb összeg lenne. Használtakban azért sem gondolkodok, mert eddig valahogy mindig sikerült megszívnom, bármennyire is körültekintően vásároltam bármit Hja és hogy mire használnám: főleg autókat motorokat repülőket fényképezek, néha éjszaka, ritkán portré. Sajnos a munkám mellett kevés idő jut rá, tavaly télen pl 3x sikerült csak elővennem a gépet. Vagy gondolkodjak X-T20/X-T100 vonalon? Hosszú időre terveznék a géppel.
Bármilyen tanácsot szívesen fogadok! Köszönöm! -
Clemi
veterán
Szvsz a 18-55 55-200 a legjobb combo ebben a felsorolásban, de ha ár érzékeny vagy, akkor a 15-45 50-230 se rossz csapat, csak kicsivel több fény fog kelleni, mikor fotózol.
A 18-135 jó objektív, de mindennapokban a 135 vége rövid, a 18 eleje szűk lesz és autó motor repülő képeléshez fog kelleni egy tele objektív mellé, úgyhogy vissza is értünk az első párosításhoz.
Ha meg nem vagy ár érzékeny, akkor a 16-50/2,8 + 50-140/2,8+1,4x konverter az igazán combos csapat.
Amúgy meg most jött be a képbe a 16-80/f4 és az mellé az 55-200 szintén jó választás, bár a 16-80-at szintén külön kellene megvenned, mert még tuti nincs kitben sehol. -
i400
senior tag
Köszönöm a gyors választ! Kitben csak azok vannak amiket írtam (plusz vannak még ezeknek alváltozatai táskával meg plusz akkuval de azt most nem vettem ide). Ésszel akarok szettet venni nem pedig szórni a pénzt olyan dolgokra amiket nem használok ki. Gondolkodtam azon h 18-55 lenne jó az 50-230-al mert az utóbbi úgyis ritkábban kell de ilyen kombót meg nem lehet választani max külön megveszem. Bár ez az 16-80 f4 is elég jónak tűnik ahogy nézem. Pesten hol van hivatalos Fuji márkakereskedés ahol meg lehetne tapogatni ki lehetne próbálni őket? Mert eddig az osztrák Saturnban néztem csak a kiállított darabokat kérdezni meg nem igazán sikerült hozzáértőt.
-
s4tch
veterán
A te felhasználásodat nézve T2/T3 és a kistesók (T20/T30) között elsősorban videózásban van komoly különbség. Cimborával összehasonlítottuk a T2 és a T3 képminőségét, abban nincs szabad szemmel jól látható különbség, ami indokolná a T3 felárát. A követő AF ugyanakkor nagyot fejlődött a T3/T30 vázakban, úgyhogy ha az fontos, akkor felejtsd el a korábbi verziókat.
Nem tudom, hol nézted az árakat; az amazonon ki lehet fogni jó akciókat. Pl. most van egy 100 eurós kedvezmény az XT20-ra: https://www.amazon.de/dp/B07CWPB3ZC/ Két XC obival 1100: https://www.amazon.de/dp/B01N24HVT8/?th=1 Váz 570€: https://www.amazon.de/dp/B01MYADYZQ/?th=1
Bontott dobozos XT30 828€: https://www.amazon.de/gp/offer-listing/B07NLT36Q8/ stb... -
Clemi
veterán
Nos az utolsó kérdésedre nem tudom sajna a választ. Anno nekem a 220-ban kinyitottak egy szettet és cérnakesztyűben kézbe vehettem a gépet, de bekapcsolni nem lehetett. A Fuji MO-nak biztos van valami irodája, ahol ki is próbálhatod, hisz kijárnak a készlettel rendezvényekre. Keresd meg őket emailben vagy a FB-on.
A 16-80 amúgy tényleg nagyon jó cucc. Nekem főleg a 16-os induló és a 80-as vége ami dominált na és persze az időjárás állóság, ha már egyszer a váz is az, ne jöjjek már zavarba, ha eláznék vele. Árban meg szerintem kb ott van, ahol a 18-135, csak ez élesebb. -
i400
senior tag
Köszönöm a tippet! Igen árban minimális a különbség. Ahogy nézem a tesztekben sem írnak róla rosszat.
Az előző szettem vásárlásakor a Hartlauerben a kislány a kezembe nyomta a gépet objektívvel hogy akkor menjek nyugodtan próbáljam ki. Nézek rá hülyén, majd mondta h nyugodtan sétálgassak vele kint az utcán próbálgassam ami nekem tetszik, majd szóljak ha kell segítség azt hittem szórakozik de komolyan gondolta. Ezért lenne jó ha a termékeket ismerő helyre tudnék bemenni és vásárlás előtt megnézni hogy az a szett az jó lesz e nekem. -
Gercsa
senior tag
Ha én a helyedben lennék mint leendő vásárló, és birtokolnám az eddigi fuji-s tapasztalataimat, akkor azt csinálnám, hogy vennék újonnan egy vázat magában olyan hivatalos (nem szürkeimportos)boltból ami nekem ár/garancia stb. szempontjából a legmegfelelőbb.
Csak egy vázat magában.Majd megvenném eglobalról az 50-230-at, (de akár még a 27-es palacsintát is) mert kb magában olcsóbb mint kitben a felár, és amúgy bitang jó objektív bárki bármit mond.
Aztán lőnék egy 18-55-öt használtan, mert egyrészt 80 körül megy most is itthon, és szerintem egy objektív kevésbé rizikós, ha kipróbálod, működik mindene és nincs optikai baja sem akkor az általában úgy is marad, másrészt szerintem most esni is fog majd az ára ha váltanak majd az emberek 16-80-ra.
Vagy legrosszab esetben vennék én is 16-80-at, mert kijönnek majd a tesztek meg az új firmware és minden faszának néz majd ki, és hát ez az obi úgysem lesz elvileg T30 kitben tehát amúgy is külön kellene megvennem.
Nem én kiáltok, a gazdaság dübörög.
-
-
soldier2
őstag
Ha 3-4 eglobalos (infinitys) obiból bebuksz egyet (elhajtanak a garival és ki kell dobnod) még mindig jobban jársz anyagilag mint az itthoni hivatalos árral. Undorító tudom, de amíg legális addig szvsz élhet vele a hobbifotós. Én ugyanazt csináltam amit Gercsa javasolt neked. Lőttem amazonról gyári garival egy gépet + eglibalról obit (infinity-vel több a + tapasztalat, de globalék akcióztak). Egyelőre minden fasza, és mivel nem lövök naponta 1000+ képet, remélem így is marad.
Van úgy, hogy bizonyos aktákat ki kell nyomtatni. A https://fundaforest.eu/hu oldal meglátogatása csökkenti a környezetterhelést. Köszönjük, hogy kattintott!
-
-
i400
senior tag
-
madgie
titán
Ohó, hadd próbáljam már ki azért a 18-135-öt Még nem tudtam vele dolgozni.
-
soldier2
őstag
válasz madgie #31133 üzenetére
Használtként gyakra annyiért mennek el obik mint az eglobalos ár. Múltkor majdnem lecsaptam egy 55-200-ra, erre fillérre annyi volt mint kint. Ennek ellenére elkelt 1 nap alatt. Az új Fuji obik ha nincs elszállva az áruk nagyon, akkor simán elmennek pár nap alatt.
Van úgy, hogy bizonyos aktákat ki kell nyomtatni. A https://fundaforest.eu/hu oldal meglátogatása csökkenti a környezetterhelést. Köszönjük, hogy kattintott!
-
madgie
titán
Az az igazság, hogy téglafal-fotózós pixel-peep véleményem biztos nem lesz, egyszerűen nem érdekel már, mennyire karcol a sarokban, legyen a kép egésze egyben oszjóvan.
De a rövid tapasztalatom annyi, hogy egyrészt fenenagy és nehéz, amit utálok (és a 18-55 sokkal élhetőbb méret), másrészt nagyon jó a közelpontja 135 millin (simán jó akár gyűrűs képekre is eskin), másrészt eszméletlen jó a stabija, nagylátón fél másodperceket simán kitartok vele, 135-ön meg kb 1/25-öt.
Gimbalon nem egy egyszerű méret, lehet vele ugyan dolgozni, de a 18-55 ott is jó, kicsi méretű Jolly Joker a 10-24 mellé (mindnél jó az OIS).
Szóval majd megrágom, mi maradjon -
HÁZIGAZDA
válasz madgie #31146 üzenetére
pedig úgy vagyok vele, mint te: jó-jó, de összességében a fene tudja. mondjuk megvettem volna, de 4 tizedmásodperccel hamarabb küldted neki az msg-t
amúgy ez a 15-45-öt ki fogom hajítani, ha nincs olyan, hogy mutatja nekem a váz, hogy épp hány mm-en van zoomolás közben
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
taranis
addikt
Elkészült a Fuji LUT-jaim DR400-as változata: [link]
Aki korábban megvette a packot az megkapja ingyen az új verziót, még a héten kiküldöm a letöltő linkeket.colorizer.net
-
jlaudio
tag
Nekem a tegnap jött meg az e-ifinről a 23mm f2 objektiv, a rendelés feladása után másnap küldték a fotót a dobozról rá egy napra jött a kép a kész csomagról a nyomkövetési rangszámmal. 5 nap múlva jött is a DHL futár a csomaggal, vadonat új, minden gyári tartozékkal és papirral, a doboza is hibátlan, az obi is működik rendesen.
Hogy vásárolnék e még tőlük? Naná, amennyiért vettem az kb a hasznaltpiaci ára ez meg ugye csak egy új
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!
- Okos Otthon / Smart Home
- Yettel topik
- Otthonfelújítási program (2024.)
- Hobby elektronika
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- LEGO klub
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- További aktív témák...