-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
FLx
addikt
válasz jlaudio #19901 üzenetére
Van adapter, de rögtön ugrik az AF meg ilyesmik. Mellesleg nem nagyon veszel képminőségben jobb obikat, mint a gyári Fuji. Én hobbira biztos nem vennék soha többet ekkora nagy Nikon, Canon gépeket, főleg ha eddig se FF-et használtál. Én a Canon 6D-t simán lecseréltem a Fuji-ra és nem bántam meg.
ps. Nem tudom mit tud ez a Tokina, de X-en ott a 10-24-es F4 OIS. Hiába az egy rekesz előny, a képminőség és stabilizátor miatt fényévekkel jobb a Fuji.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz jlaudio #19901 üzenetére
A Fuji rendszere nagyon jó, de ha más obikat akarsz autofókusszal használni, akkor a Sonyt javaslom, arra vannak villámgyors AF-et nyújtó adapterek. Elsősorban Canon-bajonettes obikhoz, másodsorban Nikonhoz. Nekem Sigma 8-16 és 17-70 van, de a 18-35-öt is próbáltam, PDAF-t, szem fókuszt, követő fókuszt, mindent tud (MC-11 adapterrel).
-
Joeeeeeey
csendes tag
válasz jlaudio #19901 üzenetére
szia, én nikonról váltottam (d700, majd d500 vonalról) XT1-re + fuji fixek (14,23,56). Volt Tokina 11-16-om d500-on, nagyon jó kis obi, sokkal jobb mint a nikon saját dx uwa zoomjai (10-24, 12-24), de szerintem egy fuji14 fix odaveri, a tokinában nagyon jó hogy éles és viszonylag kevésbé torzít, de CA-ban elég szörnyű. Persze nem érdemes egy zoom-ot fix-el összevetni, nem egy kategória. Sajnos fuji 10-24-hez nem volt szerencsém. Jövőre esedékes 8-16mm-re gyúrok A lényeg hogy én nagyon nem bántam meg a váltást. Nekem ez EVF is nagyon tetszik, és ami talán a legfontosabb, hogy mióta fujim van többet használom és nagyobb örömmel, tegnap Tátrában voltunk, és nem sírtam vissza a dslr-t képminőségben az XT1 sztem többet tud mint azonos generációs nikon szenzor (d7000 - pár hónapig használtam), így szerintem a fuji az xt2-ből is többet hozott ki mint a nikon (d7200). De ami fuji felé dönt szerintem az a méret, DX obik megléte/minősége, és a fotózás öröme, amit a fuji ad(hat) - váz és obik felépítési minősége, ergonómiája, sok tárcsa.
néhány képem fujival ha érdekel: [link]
[ Szerkesztve ]
https://500px.com/ifjgazso
-
#16820480
törölt tag
válasz jlaudio #19912 üzenetére
Nem bírom annyira ezt a csávót, de lehet, érdemes meghallgatni ezt a részt tőle: [link]
Amúgy ha UWA kell, akkor érdemes meggondolni a Samyang 12-est is. Ugyan nincs AF, viszont az evf-ben a focus peaking sokat segít fókuszálásnál, és nagylátónál amúgy is elvileg könnyebb fókuszálni (nem olyan vékony a fókuszsík).
-
Gondwana
addikt
válasz jlaudio #19911 üzenetére
Bal szemes voltam, amikor bejelentették az X100s-t, hònapok alatt àtszoktam. A jobb szemem làtòmezeje még mindig szűkebb, mint a bal, de sokkal jobb, mint eleinte volt. A lényeg, hogy ha mégis kellene àt lehet szokni màsikszemesre vagy kétszemesre.
... megy a csiga hazafelé ... (One World One Dream One More Thinkpad, Please [ o] )
-
hemaka
nagyúr
válasz jlaudio #19918 üzenetére
Ez a szepsege a milcnek, hogy mindent azonnal latsz, nem kell expo hozza, a kukucskaban mar azt latod, amit majd a gepeden is fogsz amikor megnyitod a kepet(nagyjabol).
Mivel mas elven mukodik a fokuszrendszer, igy a b/f fokusz hiba ki van zarva.
Egyebkent DSLR-en is lehet ugy fotozni, hogy kizard a hibalehetoseget, csak kicsit korulmenyes elokeppel kinlodni mindig, raadasul nem tul gyors. -
FLx
addikt
válasz jlaudio #19918 üzenetére
Mindent azonnal látsz, ezért is jó az EVF. T2 fókuszrendszere elég meggyőző, főleg a 2-es FW óta. Én múltkor fotóztam a RedBull AIrRace-en csak úgy kézből kattintgatva és brutálisan sok kép talált be. Nagyon gyorsnak nem mondanám, de veszek hozzá majd grip-et. Amúgy ha tényleg ennyire para a Fuji-ra váltás, akkor T1-et már ne vegyél. De amúgy tényleg az a legnagyobb előny, hogy ezt a gépet magaddal fogod vinni, mert nem bazinagy. Régebben külön táskában cipeltem a 3-4 kiló Canon cuccomat, most meg itt van nálam a repülőn egy legkisebb ThinkTank MirrorLess Mover táska és benne van minden ami kell, váz, két nagy obi, akksik.
Sigma-t hagyjuk már, ART szériás cuccaik tök jók képminőségben, de pl. Canon-ra se lehetett sose belőlni rendesen.
[ Szerkesztve ]
-
Joeeeeeey
csendes tag
válasz jlaudio #19918 üzenetére
Vízeséshez ND6 + polár (=ND7) használtam, míg fatörzses ND10-el készült.
Én azért vettem tavasszal XT1-et mert nem volt fontos a követő AF (hangsúlyozom követő) és venni akartam mellé 3 obit is, így maradt XT1. Képminőségben én úgy olvastam hogy nem ég és föld a kettő, persze picit jobb az XT2 de nem annyival amennyit az árkülönbség indokolna, AF-ban nagy előrelépés, plusz kapott pár hasznos fejlesztést (joystick mindenképp jó dolog). Ha fontos a követő AF, akkor XT2, egyébként XT1 is jó választás lehet használtan (újonnan én sem venném), és idővel újíthatsz XT2-re.
D500 fókusza nagyon jó DSLR kategóriában, a milc-eknél a pontosság szerintem ennek ellenére jóval magasabb kategóriában mozog, ennek a oka a két technológia közti különbség, DSLR-nél nagyon sok mindennek össze kell jönnie (lásd lenti cikk), hogy pontos legyen, míg milc-nél ez adott, így én elégedettebb vagyok XT1-el mint d500-al (AF általánosságban, nem követő AF). És nagyon jó dolog, hogy nem kell kalibrálgatni semmit, kalibrálni egyébként sem lehet 100%-osan, csak szenvedés volt számomra. Milc megváltás ezen a téren. Követő AF-ben azért a D500 XT2 előtt mozog, de pár év és ez is megoldódik. DSLR AF-ről jó cikk: [link]
Többi kérdést úgy látom megválaszolták
https://500px.com/ifjgazso
-
faki_
senior tag
-
Alabástrom
senior tag
válasz jlaudio #19918 üzenetére
Bár úgy látom már nagyjából mindent megválaszoltak, de kis kiegészítés:
"Ha expozició korekciót állitasz a gépen, annak a hatását a képre azonnal látod az EVF élőképén anélkül, hogy exponálnál?"
Ahogy neked tetszik. Beállíthatod úgy is, hogy a majd elkészült képet mutassa az EVF (azaz az expo-korrekció hatását is látod), de ha akarod beállíthatod úgy is, hogy "az objektív előtti valóságot" mutassa (azaz akármilyen expoértékeket állítasz be, mindíg szép tisztán, világosan látod a témát amire épp célzol. Ez többek között akkor jó, amikor vakukkal fotózol manuál módban és az első beállításnál csak nagy feketeséget mutatna az EVF)
[ Szerkesztve ]
Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
Alabástrom
senior tag
válasz jlaudio #19918 üzenetére
Még az XT-1 vs XT-2 témára annyit, hogy új XT-1 ma már szerintem semmiképpen, használtan viszont nagyon baráti áron megkapod és hobby célra szerintem az XT-1 elég (kivéve ha valami perfekcionista techno-buzi vagy ). Ha profi munkához kell, akkor viszont mindenképp a 2-es, jelentősen gyorsabb, pontosabb és munkához a redundáns SD is kell.
Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
-
bigsee
addikt
-
pethob
aktív tag
válasz jlaudio #27355 üzenetére
Mindkét 35-ös nagyon jó objektív, bármelyiket megveheted. Azt csak Te tudod eldönteni, hogy neked a kisebb méret és WR, vagy a nagyobb fényerő a fontos. Az ART-ok képi világához a 35/2 áll közelebb. A 35/1.4 fókusz sebességével semmi gond nincs, és én azt is hezitálás nékül kiviszem a homokos tengerpartra vagy szitáló esőbe fotózni, bár igaz, hogy egy ütött kopott használtan vett példányom van...
És 35-ös a manuális Mitakon 35/0.95 is, csak hogy bonyolítsam. Nálam annak is jó a fókusz sebessége...
https://www.flickr.com/photos/pethob
-
madgie
titán
válasz jlaudio #27501 üzenetére
Sokkal. A H1 szinte DSLR fogást ad, nagy és magas (!) markolat, vastagabb maga a váz is, a T2 meg vérbeli MILC, amit kábé ujjbegyesen tudsz megfogni elől, hátul kell a hüvelykujjadnak támaszkodnia, hogy jól megfogható legyen. Munkára, nagyobb objektívekkel (56/1.2 és felette) fényévekkel kényelmesebb a H1, amatőr szinten viszont a hordozhatóság is számít, ott a T-forma a praktikusabb.
-
Mercutio_
félisten
-
dqdb
nagyúr
válasz jlaudio #27720 üzenetére
Erre a kérdésre két válasz van: ha megbízható töltöttség-visszajelzést szeretnél, akkor gyárit. Ha egy gyárival szinte megegyező kapacitásút, akkor általában Patona a válasz, abból pedig a minél frissebb típus, azt nem tudom, hogy ez a zöld-e vagy a kék (de az biztos, hogy nem a sárga, az az X-T1 korosztályához jó).
Ez utóbbi esetben meg kell barátkoznod azzal, hogy visszajelzés alapján másképpen merül, mint a gyári, ezért a váz a gyári akku lineáris merülése helyett úgy jelzi ki, mintha sokáig nem merülne, aztán a végén hirtelen esik le egyik pillanatról a másikra. Ennek az a háttere, hogy más az általa leadott feszültség profilja a töltöttség függvényében, és a váz visszajelzését természetesen a gyári akku karakterisztikájához igazították.
Mivel nem munkára használom, így én Patonákat vettem tartaléknak.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
#54625216
törölt tag
válasz jlaudio #27800 üzenetére
A legegyszerűbb, ha megkeresed az online használati utasítást és bemásolod google fordítóba. Az eredmény vicces lesz, de nagyjából kisilabizálható. Ha esetleg jobban beszéled valamelyik latin nyelvet, mondjuk németet, akkor érdemes angolból inkább abba fordítani, az eredmény nagyságrendekkel érthetőbb lesz (én a német szöveget szoktam angolba fordíttatni, az teljesen jó).
Amúgy egyetértek Magdieval, a hivatalos magyar fordítások nagyjából használhatatlanok, mert a legtöbbször nem veszik figyelembe, hogy mely angol szavakat vett már át a magyar szakmai köznyelv és amolyan nyelvújításként új magyar szavakat vezetnek be helyettük, aztán pillázol, hogy mi is akar az lenni.
A legalja számomra a Photoshop magyar verziója volt, ahol nem elég, hogy pl. a Blur-t lefordították "Életlenítésnek", de hozzá is rendelték az "é" billentyűt, aki meg az angol billentyűkiosztáshoz volt szokva (azaz a userek 99.99%-a) meg volt lőve, hogy mi hol van és hogy hívják.[ Szerkesztve ]
-
cousin333
addikt
válasz jlaudio #27809 üzenetére
Érdemes lehet a hivatalos, angol nyelvű súgóból belinkelni azt a részt, amit nem értesz.
Az első kérdésre a válasz: mivel igazából (szinte) soha semmi sem tökéletesen éles, a jelölés az "elfogadhatóan éles" tartományt jelöli. Én úgy értelmezem, hogy egy tipikus kinyomtatott/előhívott képnél kevésbé kritikus a helyzet, így a jelzett tolerancia is nagyobb lehet, mint ha ugyanezt a képet a monitoron pixel-kukkolod. Tehát tulajdonképpen azt állítod, hogy a rendszer mennyire legyen "kritikus" az éles tartomány meghatározásánál.
A másodikra a válaszom - X-T20 alapján -, hogy az AF/MF külön kapcsolható:
Beállítás > Képernyő beáll. > Saját beáll.megj. > AF távolságjelző
Set Up > Screen Set-up > Disp. Custom setting > AF Distance Indicator[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
#16820480
törölt tag
válasz jlaudio #27923 üzenetére
Igen, tudom hogy van olcsóbban is, csak azok elég rondák már képről is
Meg mondjuk ez a drágább azért több dolgot tud, ami használati szokástól függően kellhet. Például az állvány menet az obi középvonalában van, az oldalsó keret részt pedig ki lehet tolni szélesebbre egy csavarral. Ilyet a kínaiak általában nem tudnak.
-
Clemi
veterán
válasz jlaudio #30289 üzenetére
Ezen dühöngsz? (mondjuk megértelek) Képzeld az én szitum, mikor már nem először csinálja meg velem, hogy a vázról nem villantja el a Godox Xpro1 vezérlő a Godox vakukat, csak a teszt gombra. Mindezt csak éles helyzetben, mikor ott állok a modellel szemben és nem villan a vaku. De persze mikor itthon megint összerakom a cuccot természetesen működik és rá se tudom venni, hogy elő jöjjön a hiba.
Most ezért vegyek egy másik kioldót, hogy ha megint megőrül, fel tudjam tenni helyette? Valahogy viszont jó lenne kiszűrni, hogy a váz baromkodik, vagy a vezérlő szopat. Az nem megoldás, hogy valakivel össze beszélek és elmegyünk együtt vakut villogtatni, ezt már egyszer eljátszottam, mert természetesen ilyenkor flottul működik. A megoldás az lenne, ha még egy váz és még egy vezérlő lenne nálam állandóan... -
total90
veterán
válasz jlaudio #30301 üzenetére
Köszi, kézből készült.
A konverter iszonyat penge, nincs semmi észrevehető különbség az af sebességen vagy gyorsaságán.
2x-es van egy havernak, de azt csak 100-400-on próbáltam és azzal sem volt gond.
Van gyári közgyűrűm is, na az tönkre vágja az af-t.madgie:
Nem rossz portréra sem, sőt ...
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
válasz jlaudio #30909 üzenetére
Lehet én vagyok csak vaksi, de egyetlen f2.8-nál fényerősebb obit nem találtam stabival ? Ha sötét van, akkor minden kell, fényerő, stabi, iso...
A gx80-amnál csak az iso bukik kb fél FÉ-t, szval az előrelépéshez nem kéne feladni a stabi+fényerő kombót.
Szval barátkozni kezdtem az x-h1-el. Abban kell némi kompromisszumot kötni videó és AF-téren a T3-hoz képest, de legalább stabis.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz jlaudio #30920 üzenetére
Az a "jól bírja az ISO-emelést" egészen pontosan 1FÉ előny a mostani GX80-amhoz képest, azaz IBIS nélkül konkrétan buknék 2FÉ-t a jelenlegi helyzethez képest.
Ha még számításba veszünk egy hatékonyabb zajszűrést a kb másfélx annyi pixel miatt, akkoris előnyben marad a stabis rendszer.
A legfényerősebb stabis obi a fujitól a 18-55mm F2.8-4, ami ugye már 20mm-en sem f/2,8-as - elég vékonyka, 2FÉ-s stabilizációval.
Röviden: a váltástól én előrelépést szeretnék, főleg, hogy ránézésre alsóhangon 1000EUR körüli összeget kell a projektbe injekcióznom még akkor is, ha az oly üvegeket elég jól viszik.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!
- Villanyszerelés
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Viccrovat
- Gaming notebook topik
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Elemlámpa, zseblámpa
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- SSD kibeszélő
- OLED TV topic
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- További aktív témák...