-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
FEDman
addikt
válasz #31733248 #6758 üzenetére
Csak egy jó tanács, ha azt szeretnéd, hogy minimálisan komolyan vegyenek, akkor pici APS-C Sony vázra még elméleti síkon se ajánlod az 2500$-os FE PZ 28-135/4-es szörnyeteget.
Megvan az értelme annak az obinak is, de nagyon nem az A6000-re lett kitalálva.
-
HÁZIGAZDA
válasz #31733248 #6758 üzenetére
nem arról van szó, hogy fizikailag lehetetlen objektívet tenni a sony-ra, hanem arról, hogy olyan obi, ami elég kicsi, elég könnyű, elég jó és elég olcsó is, nincs. máshol meg van. így hát nem lesz a6000-em, noha a váz kézbevéve még annál is jobban tetszett, mint papíron.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
konyi79
addikt
válasz #31733248 #6758 üzenetére
Vazze, kipakolod ide a fuji topikba az FE obikat, a 1670-et meg kihagyod? No nem ezért, mert olcsó meg hibátlan, de ha valami, akkor az lehetne a kitek helyett, ha nem a fix kell...
(#6762) Parci
Azt is megérjük, A6000 fan lesz belőled? Jó kereső, jó fogás, jövő héten próbáljuk rá a 70-200-at?
(És ha még el is vinnéd egyszer tájképelni a 1018-cal) -
-
arn
félisten
válasz #31733248 #11242 üzenetére
Ez volt a vereseg ara is, az amik olyan buntudatot ultettek el bennuk, hogy meg az egeszseges nemzettudatot es hazaszeretet csirajat is kiirtottak beloluk. Ennek eredmenyet meg latjuk, a lo masik oldala - csak sajnos nem kevesbe veszelyes, epp olyan feszultsegeket fog a jovoben kelteni, mint a nacizmus keltett. A nemeteknel a szorgalom es kitartas neha hulyeseggel tarsul, es akkor osszeboritjak europat.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
rumos14
nagyúr
válasz #31733248 #11284 üzenetére
DXO-val csak óvatosan... (rá se klikkoltam a linkekre).
azzal nem takarózhat egy obi sem, hogy FF-en az igazi, mert egy FF-en k. jó obi aps-c-n is az - sőt!
ezért nem is értem ezt aaz összevetést.a 135/2-es nyitott rekeszes képek viszont beszarásmilyenélesek! mondjuk itt [link] is azt írják h nyitva jobb mint a Canon bárhol ....and manual focus for all, a 'Talicska után szabadon
-
madgie
titán
válasz #31733248 #11574 üzenetére
Sokan a Fujik rószaszínes bőrtónusait kritizálják, az Astia ennek az egyik okozója. Igazából ha zavar valakit, akkor valóban jó ötlet lehet a Provia használata, ami ugyan kicsit keményebb pont a bőrtónusoknál, de ezt szépen ellensúlyozza a visszavett árnyék és csúcsfény. Rálesek majd én is erre a beállításra
-
Clemi
veterán
válasz #31733248 #11618 üzenetére
Némileg védeném a Canon obi teljesítményét:
- jóval nagyobb az átfogása, mint a Fujié
- a szoftveres élességet felhúztad a Fujinál, a Canonnál viszont nem
- eleve jobb a Fuji jpg-je, mint a CanonéCsak kiegészítésnek annyit, hogy mint írtam is, minden érték nullán volt, ha megnézed az exif-et ott van, hogy a sharpness normal. Igen, valóban nagyobb az átfogása, és ezt hiányolom a Fuji obiból mert nagyon megszoktam azt a 85mm-es véget.
-
Clemi
veterán
válasz #31733248 #11624 üzenetére
Most néztem a 2071-es képet, ott az élességre azt írja, hogy kemény... Mi az ami ezt írja?
Egyébként igazad van, a Canon színei valóban természetesebbnek hatnak, a Fuji zöldjei pedig kicsit eltérnek a valóságostól.
De a döntés már megszületett... hirdetem a Canon cuccot.
-
madgie
titán
válasz #31733248 #11628 üzenetére
Tudom, hogy tudod, de sokan nem, a tesztekben sem. Volt egy üdítő kivétel nemrég, érdekességképp a magyar Fuji X Club posztolta (én írtam alá).
-
DonRazzino
senior tag
válasz #31733248 #11793 üzenetére
Ez sem egy olcsó darab (főleg itthon), de legalább 30 review-ból, 29-ben csak jót olvastam/láttam róla.
Felkészülés, gyakorlás, tanulás futóversenyek fotózására: Aztaq, hogy repül az expó a gépbe! Sokat kell még gyakorolnom, hogy ezt a spray&pray módszert biztosabb kézzel felválthassam kevesebb, tutti találatra. Szerintem én leszek az első itt, aki leteszteli, hány expót bír a zár
-
Scharm1976
tag
válasz #31733248 #11793 üzenetére
én sony dslr-ről álltam át fujira, mert bár az A7 és társai ff vázak, de az obik (amik E bajonettesek) F4 fényerőnél nem jobbak, az áruk a fuji üvegjeihez képest meg sokkal, de sokkal drágábbak.
fujinál kisebb a képkivágás, de van legalább bőven fényerősebb lencserendszer és nekem speciel ez is számított, meg persze az ára is.
szóval fuji a sony utánwww.flickr.com/photos/scharm/
-
DonRazzino
senior tag
válasz #31733248 #11810 üzenetére
Most nézem, lapalján van egy user review, akinek mindkettő van.
Clemi: Havi egy? Lehet ezzel rákapnál! XF60-at egyszer próbáltam X-T1-en Fuji nyílt napon. Beltérben annyit huntolt össze-vissza, nem hittem el. Elpőször azt hittem valami user error, de utánaolvasva kiderült, hogy ez ilyen. Nem érdemes kapkodni vele. de nyilván nagyon jóképű darab az is.
-
madgie
titán
válasz #31733248 #12633 üzenetére
Félreérted, RAW név alatt azt jelzi, hogy azon a képen nem piszkáltak semmit, vázból kieső JPG (és letölthető RAW is), míg a másik azért olyan, amilyen, mert írja is ,hogy ACR-ben megcibálta a csúszkákat.
A színzaj meg az X-Trans érdeme, van ám előnye is, nem csak hátránya
Nekem borzasztóan tetszik eddig amúgy az X-Pro2 képe eddig, FEDman koma volt olyan galád, hogy odarakja az A7 II ISO 12800-a mellé is
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz #31733248 #12866 üzenetére
Ilyenkor, mikor azt látom, hogy a mai fényképezőgépek milyen iso-kat tudnak, mindig eszembe jut mikor filmre fotóztam, és már az iso 400-al is baja volt az embernek, hogy szemcsés. Életemben egyszer fényképeztem iso 1600-as filmre 3200-ra pusholva, és jó film volt, profi által előhívva, és kb ma egy telefon lelépi.
Ezek a mai kamerák meg eszméletlen, hogy miket tudnak, iso 50-100e? És használható iso 6400? Ezt a 80-as években mikor az első fotóimat csináltam, mondják nekem, úgyse hiszem el.
Örülök neki, hogy ilyen téren is fejlődik a technika. -
madgie
titán
válasz #31733248 #12866 üzenetére
És látod is, miről beszélsz? Hidegebb WB alap zajszűréssel vs melegre húzott WB szarrá zajszűrve. Töltsd le az ARW-t, dobd be a LR-ba, húzz rá egy kis "meleget", tekerd 40-re a lumi zajszűrést és voilà, ugyanilyen mócsingos sárga képed lesz
szerk: úgy látom, piszkálgatod a DxO-s képet ,de az ACR-t? Azt is ilyen mócsingosra lehet szűrni, csak kérdés, van-e értelme.
[ Szerkesztve ]
-
gorgo
őstag
válasz #31733248 #12869 üzenetére
rendkívül érdekfeszítő ez itt....
Más.
XE2 tulajok! Aki feltette az fw4.0-t nem tapasztalt olyat, mint én: a raw-okat ha betöltöm Adobe camera rawba (jó eséllyel ugyan ez lenne Lightroomban is) akkor a friss, módosítatlan raw fájlokat kapásból croppolja, és csak 2760 pixell széles képeket hajlandó megjeleníteni???
[ Szerkesztve ]
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
Clemi
veterán
válasz #31733248 #14207 üzenetére
Köszi a választ, de mint írtam f4 körül már itt az 55-200-am AF-el stabival. Korábban már sokan ajánlották a Sonnar obit, sőt volt egy SMC Takumar 100/2,8-am ami hiába a legenda nekem az is 3,5-től hozta azt az élességet amit akartam és az mellé is ott volt 100mm-en a tele a 100/f4 blendéjével.
Legalább f2-es obit szeretnék, olyat amivel egy arcon mondjuk a szem éles, de a fülek már nem. Ezért néztem ki a 85/1,4-es obit, de egyszerűen nincs sehol, külföldről meg ilyen értéket nem akarok venni. -
Elektrosokk
addikt
válasz #31733248 #14438 üzenetére
maradjunk annyiban hogy mindkét rendszernek vannak előnyei. Nekem a sony bevált, van több adapterem is, de csak sony A bajonetthez, meg manuális cuccokhoz, amiket saját örömömre használok. Adapter ide vagy oda azért a zeiss 135 1.8 elég szépeket karcol FF érzékelőn.
[ Szerkesztve ]
"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️
-
silmatauki
őstag
válasz #31733248 #14839 üzenetére
"Jó ez az X-A3, bár 600 dolláros áron azért elég borsos... Igaz, amit ad érte, az azért nem egy unalmas, fapados modellre emlékeztet."
Sajna az A3-ban nincs semmi fázisalapú fókusz… szal döglassú az AF, de ha nem kell akciózni, és a kitobit használja az ember, akkor sokkal jobb, mint a Sony két 24 Mpixeles cucca (A5100/A6000), hát még az A5000-nél. A Sonyt mind agyonvágja a csapnivaló kitobi, miközben ennek egészen jól sikerült a kitobija (kb. a Pana 12-32-es szintje, csak kicsit tovább megy). Szal én mindenképp az A3-at venném, ha ebben az árkategóriában gondolkodnék, és nem akarnék nem kitobit.
-
gorgo
őstag
válasz #31733248 #16134 üzenetére
huhh, tényleg jól tolja a longitudinális CA-t. A lila még csak könnyen kezelhető, viszonylag ritka szín (hacsak a ruházatban nincs ilyen) de a zölddel már lehet szopni utómunkánál, vagy marad a fekete-fehér.
Nem baj, ott van a 90/2, aminek csak egy baja van, hogy oda már 1/200 záridő nagyon max, az meg fosabb időben már nagyon nem alap iso"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
pethob
aktív tag
válasz #31733248 #16134 üzenetére
Nyilván semmilyen értelemben nem versenyzik egymással a 35/F0.95 (APS-C) és a 135/F2 (FF) objektív. Ár, szenzorméret, fókusztávolság, gyártó tapasztalat, mind egészen más, de főként egész más műfaj az F0.95, mint az F2.0. Rekeszelve azért a Mitakon is javul...
Másfelől nem vagyok benne biztos, hogy a Canon 135/F2 nincs eleve korrigálva pár objektív hibára RAW-ban. Szóval lehet, hogy van ott is CA, de már javítva gépvázon belül...
Itt Fuji-n csak az F0.95 miatt érdekes ez az objektív, főleg mióta létezik a 35/F2, ami autófókuszos, natív és olcsóbb...
Samyang-ból 35/F1.2 van APS-C-re (ára szinte megegyezik a Fujinon 35/F2-vel), azzal lenne érdekes összevetni, de az is csak a Fuji 35/F1.4-el szemben alternatíva, mert a Fuji 35/2 azért elég jó, ha az F2.0 elég...
https://www.flickr.com/photos/pethob
-
Mercutio_
félisten
válasz #31733248 #16231 üzenetére
"Ismerősöm, aki termékvideókat készít"
Ez nekem intenzív használatnak/munkaeszköznek tűnik, még ha nem is hosszú snitteket csinál se hiszem, hogy beleférne a 3 termékenként tartunk 1/2 óra pihitEladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Clemi
veterán
válasz #31733248 #16567 üzenetére
A Tiana szűrők akkor még nem, de a Marumi DHG az ugyanaz, ráadásul pont az amit legtöbbet használtam.
(#16570) jmakk Nem az LCD-t hanem a keresőt nézem ilyenkor és valóban az is korrigálja amit látok, de csak a világosságot kellene, a kékségnek azért változni kéne szerintem. A záridőn módosít ahogy tekerem, az látszik a feltett képmentésen is a Tiana meg pont úgy szinez egy kicsit a képen, ahogy a linkelt tesztben írta a szerző. Igen tudom, hogy akkor a leginkább hatásos a szűrő, ha az obira 90 fokban van a nap.
-
Clemi
veterán
válasz #31733248 #16971 üzenetére
Mást fotóztam le, de szvsz pont ugyanúgy viselkedik az enyém is, de ítéld meg magad.
Ebbe a mappába feltettem egy sorozatot 1,4-től f5,6-ig állítva a blendét. A fájlnévből kiderül, melyik melyik. -
madgie
titán
válasz #31733248 #17149 üzenetére
Egy darab Sigmát nem raknék egy Zeiss, Voigtlander, Nikkor vagy Fujinon fix mellé sem. Igen, az Artokat sem.
Tudom, személyes hülyeség, de hányinger az az erőltetett sárgászöld stich, ami az összes Sigma objektív sajátja.
Sokáig nevettünk Sziszin is az indexen (ezer éve vót, Parci még emlékszik rá), de mai eszemmel igazat adok neki abban, hogy Canonra Canont, Nikonra Nikont. A 3rd party gyártókkal világéletemben szívtam. Ezen kalibrálhatatlanul félrehord az AF, amaz decenteres, a másiknak a színvilága pocsék.
De mondom, szubjektív téma ez, nem akarok senki lelki világába gázolni, csak leírtam a véleményem.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!