-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #1077 üzenetére
Még semmit, csak a roadmap-en szerepel a 16-55/2,8. Mindenesetre már most borítékolható, hogy az nem lesz egy pici obi.
Az XF 56/1,2 viszont szerintem egész kellemes lett. Méretre kb. akkora, mint az XF 18-55/2,8-4 és súlyra pedig 405g lesz, ami nálam még simán belefér.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz rumos14 #1157 üzenetére
A Bentley Continental GT sem drága a Bugatti Veyronhoz képest. Tehát a Bentley Continental GT relatíve olcsó.
A Zeiss-hez nem sok értelme van mérni bármit is. Annyi luxus felár van benne, hogy nem tudom jobbról vagy balról tépkedjem a hajfürtöket. A Fujifilm objektívei azért többnyire reálisan, képességeikhez mérten korrektül vannak árazva (már amelyik, az XF 27mm f/2.8 lehetne picit olcsóbb is ilyen fényerővel). Szóval csinálhatnának végre "szar" objektíveket is amiket meg lehet fizetni...
FEDman: Az XC 16-50mm tesztjében tudok segíteni.
[ Szerkesztve ]
-
HÁZIGAZDA
válasz rumos14 #1176 üzenetére
köszi. ha jól értem, 327e ft-ért lehetne markolni egy x-pro1 vázat a két obival, ajándék 16 gb sandisk kártyával és manfrotto tatyóval. ez bruttó, az áfakulcs 20%.
hát, durván jó ár, az biztos. más kérdés, hogy nekem semmi értelme
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #1694 üzenetére
Ez kezd most már kicsit a savanyú a szőlőbe hajlani..
Miért ne örülnénk egy új váznak és miért kell neked itt pont most olyan közhelyeket puffogtatni, hogy most jó hogy itt az új vas, de majd jön újabb jobb.. ??
Nem kell aggódnod, hamarosan tuti jön a Sonyhoz is APS-C csúcs váz is és akkor ti is örömködhettek egy kört.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #1910 üzenetére
Nem hibás a Zeiss obi, egyszerűen csak kemény a bokehja.
Van egy olyan elterjedt hiedelem, hogy egy fényerős obi vagy már nyitott rekeszen is éles és kontrasztos, de akkor a bokeh-ja is kemény lesz, vagy a puha a bokehja, de akkor nyitott rekeszen az élességi tartomány se lesz annyira éles és kontrasztos. Persze ez a teória nem minden alap nélküli, a Zeiss Touit és a Sony E 35/1,8 pont ebből a kottából játszik. A Zeiss obi nyitva is éles és kontrasztos, a bokeh-t is beleértve. Ezzel szemben a Sony 35-ösnek sokkal puhább a bokehja, de ennek fejében az élességi síkban is érezhetően lágyabb nyitott rekeszen.
Az XF 35/1,4-be én pont azért szerettem bele, mert ritka szerencsés kombinációját adja ennek a kettőnek. Úgy lágy a bokehja, hogy közben az élességi sík is kellően kontrasztos és éles. Ezt se a Zeiss, se a Sony obija nem tudja. A Fuji lágy bokeh mellett is már 1,4-en is sokkal jobb kontrasztot élességet mutat, mint a Sony és a Zeiss-től is alig marad el ilyen téren nyitott rekeszen. Sőt, ha megnézed ezt a tesztet akkor azonos rekesztől, 1,8-tól már ilyen téren se marad el a Zeiss-től.
Szóval lehet jó mutat az 1,4-es fényerő, meg jól jön az a 2/3 FÉ plusz, de az igazi különbség pont nem a számokban és a fényerőben, hanem a fentebb vázolt apró finomságokban és az egyedi karakterben leledzik. -
FEDman
addikt
válasz rumos14 #1913 üzenetére
Miért nem lepődök meg, hogy megint felesleges kompenzálással reagálsz?
Nem, nem láttam még jó Fuji - Sony 35-ös obi összehasonlító tesztet. Ellenben épp te hivatkoztál arra, hogy már korábban is kitárgyaltuk, hogy ennek a Zeiss obinak mennyire kemény a bokehja. Úgy látszik az már kiesett, hogy mindezt a NEX-es topikban beszéltül ki anno egy ehhez hasonló tesztben, ahol a Touit üveget egy Sony E 35/1,8-cal vetették össze. És ott nem csak azt állapítottuk meg, hogy Sonynak puhább a bokehja, hanem hogy érezhetően lágyabb az élességi sík is. Ehhez képest érzésre a XF 35/1,4-nek az extrém sarkokat leszámítva már nyitott rekeszen is jobb a kontrasztja, az élessége, azonos rekeszen meg aztán meg pláne.
Majd csak lesz egy teszt ez irányban, ha mást nem az IR leteszteli a Sony 35-öst is, akkor majd meglátjuk jók voltak e az ez irányú megérzéseim.És mielőtt még több Sonys a szívéhez kapna nem óriási különbségekről beszélek, nem úgy lágy a Sony 35-ös, mint néhány régi fényerős manuális üveg. Teljesen jól használható nyitott rekeszen is, csak a Zeisshez és érzésem szerint a Fujihoz képest is egy picit lágyabb.
Ami a photozonet illeti, mind a tesztek készítője és írója, mind ezek olvasói hajlamosak azt elfelejteni, hogy a felbontás adat önmagában édeskeveset árul el arról, hogy adott obit mennyire érezzük élesnek, kontrasztosnak. De ezt is már annyiszor elmondtuk, hogy szinte szégyellem is már megint önmagamat ismételni.
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #1919 üzenetére
Hát még jó hogy nem, mi lenne ha tényleg vitáznál?
Szóval akkor még egyszer utoljára, nem grafikonok és műszeres mérésekről beszélek, hanem a szubjektív kontraszt és élességérzetről. Ennek megfelelően konkrétan a meglőtt tesztábrákra gondoltam.
Sajnos a 35-öst még nem tesztelték, helyette itt a Sony SEL 50/1,8 ami szintén nem egy rossz üveg.
Mind a két kép nyitott rekeszen készült.
Ahogy azt most is meg korábban is írtam, a Fuji csak az extrém sarkokban lágyul el, de ezt a kis felületet leszámítva a kép nagy részén meglepően jó kontrasztot és élességet mutat így nyitott rekeszen is. Hasonlítsd össze mondjuk a vonós lányokat, szerintem elég látványos a különbség.És hát ez a két kép gyári Jpeg. Ugye nem kell különösebben ecsetelnem, hogy az X-Pro1-nek, vagy a NEX-5-nek durvább kontrasztban, élesítéseben a Jpeg motorja..
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz rumos14 #1919 üzenetére
Tudom nagyon kemény, hogy arra buzdítalak titeket, hogy játsszátok le ezt személyesen, de olyat nem lehet, hogy fórumos ki-tud-nagyobbat-mondani helyett összemérjétek úgy igazából a két üveget? Engem például érdekelne egy ilyen összevetés. Ofc mindenki a saját vázán (a szoftveres okosságok miatt).
Esetleg egy Bayer szenzoros X-A1-et fel tudok még ajánlani ehhez.
Aztán a végeredményt fel lehetne hányni Logout-ra és a hiányolt teszt már nem lesz többé hiányolt.
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #1927 üzenetére
Örülök, hogy az összes mondandóm közül egyedül az önironikus antiszociális jelző az egyetlen ami meg is ragadt benned.
Az meg már szokás szerint elmegy a füled mellet, hogy én még soha sehol nem írtam olyat, hogy ne lenne jó a Sony E 35/1,8. Sőt, korábban már olyat is képes voltam leírni ezen a fórumon, hogyha Sonys is lennék ez a 35/1,8-as obi lenne az első amit beszereznék magamnak.
Most is ahogy szinte mindig apró karakterbeli különbségekről beszéltem, szó nem volt arról hogy bármelyikkel ne lehetne boldogan elleni.
Na erre mondom én, hogy nem igazán sikerül neked helyén és kellő súlyán kezelni azokat amiket írok. Előbb felfújod az általam vázolt különbségeket, majd jön a túlkompenzálás.
És vedd végre észre, hogy pont azért hívom ezeket a kitöréseket túlkompenzálásnak, mert pont nem tartom annyival gyengébbnek a Sonyt, mint amennyi a te válaszreakciódból ki kehet hallani. -
FEDman
addikt
válasz rumos14 #2036 üzenetére
Ez még csak egy mock-up. Simán elő szokott fordulni, hogy a végleges gyártás érett termék ettől kicsit eltér. A Fuji XF 56-os is 1,4 fényerővel került fel először a roadmapra és az első mock-up verziókon is még ez a fényerő szerepelt.
Aztán mire megérkezett a kész termék már 1,2 volt a fényereje.
De jó hogy írtál, sokat volt itt téma, hogy miért lesz ilyen hatalmas ez a Fuji 18-135. Eszembe juttattad, hogy a Sonynak van már hasonló mirrorlessre fejlesztett obija! Igaz kicsit kisebb 18-105-ös átfogással, de azért a méretek miatt így is érdemes vetni rá egy pillantást.
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #2039 üzenetére
Pont azért linkeltem ezt a G Sony obit, hogy alátámasszam, hogy ezt az átfogást APS-C szenzor és normál építés mellett nemigen lehet megúszni kis méretben még mirrorlessre se.
Amúgy nem lepődnék meg ha ez a Fuji 18-135 is részben az időjárás állósága miatt is belső zoomos kialakítást kapna. -
Stauffenberg
nagyúr
válasz rumos14 #2108 üzenetére
Ha most abból indulok ki, hogy van a világnak olyan része, ahol az embernek nem kell egyetlen vázra, sőt egyetlen rendszerre korlátozódnia, akkor azt mondom, hogy kis objektívhez kis váz, nagy objektívhez nagy váz dukál. Direkt nem mondok DSLR-t, mert mirrorlessből is ott van a Panasonic GH sorozat.
A kis méretű gépnek az előnye akkor jön ki, mikor cipekedsz vele. Tök jó, hogy könnyű és könnyen elrakható. Ha rátolsz egy ekkora hatalmas zoomot, akkor ezek az előnyök egyszerűen elvesznek, cserébe még durván orrnehéz is lesz, amit már nem kényelmes megtartani egy kis vázzal, főleg ha markolata is alig van. Nekem a 7D vagy az 5Dmk3 nagy kedvencem ergonómiában, de kizárt, hogy utcán fotózzak velük. Szerencsére én beérem a kis méretű fixekkel, de ha nagy dög obszervatórium méretű objektívekkel kell ügyködnöm, akkor egy ilyen vázon szívesebben teszem.
-
MC Pite
veterán
válasz rumos14 #4227 üzenetére
Még a panánál lenne kézenfekvő az LX7 és az FZ1000 közé valami, de úgy tűnik mintha nem szeretnék ezt a rést betömni (vagy a GM2-vel, főként ha tényleg EVF-es lesz). A 2/3os XF/XQ/XS/X30 fölé úgy tűnik X100/A1 vonalat képzelik. Úgy tűnik hogy már a méret/ár tekintetében nem tud senki elfogadható szinten maradni, RX/G1X-nél ultimétebbre már nem is várok (4-5 éve szeretnék vmi tutit páromnak valamit kicsi gépként, vagy ha elég fasza, akár fő gépünknek).
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
HÁZIGAZDA
válasz rumos14 #5466 üzenetére
ha nem a fotózás az elsődleges szempont, akkor nincs jobb egy superzoomnál. agyonütne a családom, ha 5 perc lenne tényleg egy-egy kép, ráadásul sokszor 200 méterrel arrébb még jobb pozícióba kerülök és újra meglövöm, vicces volna mindezt obicserés tempóval.
ezzel együtt időnként elgondolkodom egy két vázas megoldáson (mondjuk 2 pana gm5 + 12-32 + 35-100), de ott meg a fájlok keverednének össze a két kártya miatt. marad a... nemtom mi, most x10.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
válasz rumos14 #6408 üzenetére
eléggé máshogy látjuk ezt a digicam-világot akkor. az a7s kapott egy másfajta szenzort és kész, alapvetően. de mondjuk az ügyes, hogy van 3 azonos váz, 3 különböző szenzorral, ennek tényleg ideje volt, én inkább ezt emelném ki.
az a6000 nem hozott semmi újat, tipikus semmilyen upgrade. ja, hogy belekerült egy jobb af? alap, könyörgöm, ugyanaz van, mint a fujinál: az előtte lévő vázak af-je annyira szar volt, hogy persze, hogy ahhoz képest "fejlesztés" egy normálisabb, de ez is egy one-trick-pony, beteszik aztán helló.
dslr fronton már rég nem téma az af, a milc kapott egy resetet a cdaf miatt és elölről lehetett kezdeni a gagyizást, de akkor is az van, hogy pár generáció után már nincs mivel eladni az új vázakat. a gyártók persze próbálják nagyítóval mutogatni a "revolutionary" fejlesztéseket, de ezek max. fórumokban szólnak nagyot egy szűk közönségnél, amúgy nem.
az a6000 inkább arra jó példa, hogy ott vajon hova lehet még licitálni az utódokat? miért fogod megvenni az a6100-at?
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz rumos14 #6424 üzenetére
Az A6000 szerintem is nagyon jó lett, de nem értem miért kellett ennyire ótvar EVF-et rárakni. Mindamellett azzal is egyet tudok érteni, hogy nem kapott semmi olyat ami miatt rögtön eladnék egy NEX-6-ot és rohannék az A6000-ért. Ha meg már itt tartunk: Anno a NEX-6 is ilyen volt, sokan vakarták a fejüket, hogy miért kellett ez így a belépő vonal meg a NEX-7 közé.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz rumos14 #6464 üzenetére
Azért az inkább a belépő DSLR sara, sajnos
Valamelyik héten előkerült egy 350D, belenéztem és nem tudom szavakkal leírni, milyen volt. Kicsi, sötét luk. Nemrég meg a kezembe került egy D610 (remélem nemsokára kivisszük a Sami 24-gyel a csillagok alá), felcsavartam a 105-ös AI Nikkort és bámulatosan pontosan lehetett szemre élesre állítani. Nem kellett hozzá peaking, sem olyan EVF, ami a kontrasztos élesnél cikkcakkosít.[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz rumos14 #6455 üzenetére
"ilyen "ótvar" EVF van a szintén középkat. E-M10-ben."
Kapufa. Nekem az sem tetszik. Még a csúcskategóriát képviselő X-T1 keresőjére is tudok nyafogni, mint egy másik posztban is írtam. Ettől függetlenül objektíven értékelve is nehezen magyarázható pozitívumként a visszalépés egy alacsonyabb felbontású EVF felé, még az egyéb valóban pozitív fejlesztések ellenére is. A Fujinál tudtak a sebességen, felbontáson, használhatóságon egyszerre javítani (pl: X-E1 -> X-E2 vagy X-T1).
-
(#6446) arn: Én nem "úgy felfogni" akarom, hanem pontosan úgy használni, ahogy nekem jó. Nekem akkor kényelmes, akkor otthonos, akkor barátságos, ha a kereső nem szigetel el a témától. Egészen más tájat és épületeket fotózni, lassan, megfontoltan komponálva, meg egészen más utcán idegen, mozgó embereket fotózni. Jó persze a jelenlegi EVF-ekkel sem lehetetlen, ez nekem inkább olyan, mint egy cipő ami alapvetően szép is, kényelmes is, praktikus is, de valahogy mégsem lépkedsz benne olyan légiesen.
-
Ear001
addikt
válasz rumos14 #6424 üzenetére
"a Sony ugye alapvetően elektronikai cég, a fotós nóháut csak tanulgatják (lassan 10 éve)"
Az ugye megvan, hogy a Sony fotós részlegét korábban úgy hívták, hogy Minolta? vagy ha úgy nézzük, a Mavica-k ott vannak a kilencvenes évek óta, abszolút úttörői a digitális fényképezésnek.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz rumos14 #9468 üzenetére
Na ez az amiben a Fujifilm nagyon erős volt már a kezdetek kezdetén. Mindössze három objektívvel (18mm, 35mm, 60mm) startolt a rendszer, meg egy komoly ígérettel további objektívekre. Nem volt tökölés, nem volt komoly csúszás, nem volt elvetés, jöttek a menetrendnek megfelelően, ezzel bizonyították, hogy tényleg komolyan lehet venni az ígéretet.
-
HÁZIGAZDA
válasz rumos14 #9597 üzenetére
akinek pont az aps-c kell ahhoz, hogy megoldja a háttérmosást, az akkor ne vegyen kisebb szenzoros gépet. aki a nikon 1-gyel is meg tudja oldani, az meg vegyen. van korlát a kisebb szenzorral, persze. de azért látnám azt a sok-sok képet már, amikor valakit egyértelműen a technika korlátozott...
amúgy meg tényleg deja vu, a 4/3-os szenzorral kapcsolatban már többször lement ez a kör. aztán most meg mégis csak mosódnak a hátterek azzal a 45/1,8-cal, a 75/1,8-ról nem is beszélve. a nikon 1-nél sem a szenzorral van a baj, hanem azzal, hogy nincs se 45/1,8, se 75/1,8...
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
válasz rumos14 #10506 üzenetére
x30 kontra rx100 (pláne a first gen):
- szenzorban alig van különbség (jó az x-trans, erőn felül teljesít, míg pont a 1st gen 1" még so-so)
- az rx100 nekem egy vacak kompakt kezelésre, ez mindenképp kiejti (egyetlen gépnek kell, szeretném normálisan használni, a pöcökzoom eleve kizáró ok, manuális zoomot akarok, meg dedikált tárcsákat)
- dönthető lcd
- evf (és milyen pazar evf az!)
- af (nagyon ott van az x30 szerintem)
- videó nem kritikus számomra, elég jó a fujié is (1080p/60)
- obi! (nyomába sem ér a fujiénak a sonyzeiss, ez saroktól-sarokig éles, nyitva is, fényerősebb is)mondjuk elsőre ennyi. igazából nem tudom, hogy miért kéne szeretnem az rx100m1-et, csak az ára tetszik, még a méretének sem örülnék, mert nem szeretek körömmel nyomkodni gombokat, pöcökkel zoomolni (túlhajtja, visszahúzod stb.), f4,9 nem pálya ekv. 100 mm-nél stb. stb.
az rx100m4 tetszik, de ott sem a kezelése, hanem a tudása. ha ugyanannyiért lett volna, mint az x30, akkor lehet, hogy arra megyek rá, de egyébként még akkor sem biztos.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
madgie
titán
válasz rumos14 #10506 üzenetére
Sose szerettem úgy koncertet fotózni, mint most a Fujival.
A vázakba bele tudok kötni (bár az X-T1 nem sarkall panaszra, sőt), de az objektívek zseniálisak. Lehet, hogy gépbe nyomott teszttávon nem feltétlenül nyújtanak különleges teljesítményt, de valós felhasználásnál, valósabb távolságokon kiderül, hogy remekelnek. Nem akarok flame-et, de pont tegnap hívta fel a figyelmem FEDman (popco teszt), mennyivel szebb eredményt ad teljesalakos portrékon a Fuji 90/2, mint a legendásnak mondott Zuiko 75/1.8.
[ Szerkesztve ]
-
Gondwana
addikt
válasz rumos14 #10506 üzenetére
...tudom, mindenki utálja az ilyen összevetéseket, de Canon 85/1.8 vs. Fujinon 90/2, a 3x szorzó fájó...
Az összehasonlítás igazából nekem sántít (igaz, hogy APS-C-n ekvivalens 135 a 85/1.8 is, de azért CA-ban nem egy liga a Fujival), szerintem az EF-párja az a 135/2 lenne ödémaakárhányon, matekozós DOF-ot kivéve összemérhető X-T1 + 90/2-vel. (Nem mondtam, hogy jobb!)... megy a csiga hazafelé ... (One World One Dream One More Thinkpad, Please [ o] )
-
HÁZIGAZDA
válasz rumos14 #10510 üzenetére
az első rx100 még nem bsi volt, kb. 1 fé javulást hozott a m2. az x-trans meg erőn felül üt azért, miközben eleve 1 fé van csak a fuji és a sony között. de ezzel együtt én is a sony lapkát kérném ugyanebbe a gépbe, ha lehetne, de nem lehet, akkor ott másnak kéne mennie, például 112 mm/f2,8 helyett kapnék 100 mm/f4,9-et, jóval rosszabb rajzzal. nálam ez tényleg sokkal fontosabb szempont, mint a szenzor, az egy ideje szinte egyáltalán nem érdekel.
persze ha csupa fehér égboltot lőnek csak a fujival, az zavarna, de tudom, hogy nincs ilyen gond vele.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
válasz rumos14 #10520 üzenetére
mindegy is, mert nem ez a fő szempont nekem az rx100 mellett vagy ellenében, hanem a többi. a szenzor több mint elég nekem. illetve ez nem teljesen igaz, inkább úgy mondom, hogy végre egy minimum szintet megütő lapka van a kompakt gépekben is. a fuji 2/3" x-trans talán csak alulról súrolja, de valamit valamiért.
ezzel együtt, hogy ha választhatnék, hogy az x40 inkább 1"-os lapkát és ugyanúgy 28-112 obit kapjon, kicsit nagyobb méretben, vagy tartsák meg a 2/3"-os lapkát és egy 24-120 mm menjen rá azonos (vagy kicsit kisebb, mert az x30-ban már kicsit sok az anyag, nehéz a fogásához mérten) méretben, az utóbbit választanám.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Yettel topik
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Napelem
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen videókártyát?
- OLED TV topic
- Windows Insider Program
- További aktív témák...
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Sony Cyber-shot DSC-HX90 30 x ultra zoom, 18 megapixel, Sony bőr tok, új állapot
- NIKON Z 24-70 F4 S
- FOTÓS LED Lámpák - Kamera Fények, COB Studió Világítás, RGB Videó Lámpák, Körfények (Ringlight)
- Samsung Galaxy Camera szim, 21 x zoom, 17 mpx, 4.8 col új állapotú