-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
Pont azt nézegetem, hogy az X100s-hez képest nem sokkal nagyobb ugrás árban egy X-E1 és akkor mégiscsak tudok objektívet csereberélni. Mondjuk az EVF az átnézeti keresővel szemben rendelkezik némi előnnyel is meg hátránnyal is. Az X100 és X100s keresője nagyon aranyos a természetéből adódó parallaxis hiba ellenére is, de hát azért egy több objektíves rendszer mellé már kevésbé praktikus.
Persze nézegethetem az árait ezeknek a gépeknek, nem mostanában lesz megint pénzem ilyesfajta hóbortokra, mert nálam még mindig elsődleges a DSLR és ez egy kicsit drága másod gép lenne.
-
Stauffenberg
nagyúr
Csak nálam nem működik a keresőjük? Nem tudom sem listázni a cikkeket, sem a kereső nem dob ki semmit.
Amúgy meg roppant módon idegesít az a fajta webshop felépítés amikor egy adott rendszerhez elérhető összes objektívet listáznám, hogy átfussam őket, de csak kategóriánként listázható (pl: fix nagylátó, fix alap, zoom nagylátó, zoom tele, stb).
-
Stauffenberg
nagyúr
Hát ha most nem lenne annyi minden más amiért pénzt kell kiköhögnöm, akkor én bevállalnám az X-E1 + 35mm kombót.
Kell egy saját full frame DSLR már, az nagyon hiányzik. Az SLR korszakom "vége" óta csak APS-C szenzorokkal tolom. Oké, van céges FF gép, meg bérelni is szoktunk, de azért más ha van sajátod. De közben meg ezernyi más kiadás hátráltat.
Meg kellene egy jó utcai fotós masina is. Ez lenne az X-E1 számomra. Az X100s is nagyon tetszik, de azért néha felcsavarnék egy portré objektívet is.
-
Stauffenberg
nagyúr
Erősen témafüggő, nem csak mellportrét készítek/készítünk.
35mm f/1.4, 50mm f/1.2, 85mm f/1.4, 105mm f/2.8, 135mm f/2 objektívek akadnak vagy béreljük őket. Rekesz meg a nyitottól f/4-ig általában, de ugye ezt mindig témája válogatja, van ahol kifejezetten lerekeszeljük egész szűkre.
Egyébként azért is szeretek még középformátumú filmre lőni, mert ott meg még durvább. Egész alakos fotó, akár viszonylag távolról és gyönyörűen mosott háttér. Onnan nézve még az FF is kicsi. Aztán meg van amikor az FF után az APS-C-től is tépem a hajam, hogy nem elég szűk a mélységélesség (amikor éppen arra vágyom, máskor meg az FF-et is lerekeszelem, szóval ez nem ilyen fétis amit minden fotóba bele akarok erőltetni, de jó ha tudok vele játszani).
Most így hirtelen a céges gépen ezt az enyhén elbaszarintott fotót találtam. Nikon D800E + Samyang 35mm f/1.4 kombó, mindenféle utómunka nélkül. A fókusz egy kicsit el lett tolva, de ilyen szűk DOF mellett nem nehéz (ebben az objektívben nincs AF). Sajnos mire az LCD-ről kiderült, hogy nem ott van a fókusz ahol lennie kell, már elment a téma. De a hangulatát imádom.
D800E + 35mm f/1.4 (itt f/1.8 a rekesz)Találtam még ezt.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Valamilyen szoftveres gubanc lehet. Az egyik ismerősöm megnemmondommilyen tucat kompaktjával volt olyan gond, hogy nem tudta kijelezni rendesen a Li-ion akku töltöttségét. A skála 5 rublikás volt, de szinte végig teljesen töltöttet mutatott. Ha egyetlen rublikát esett, akkor onnantól nagyon hamar lement a többi is. NiMH-nál persze tényleg érthető lenne, de fura volt. Kapott egy firmware frissítést és helyre állt.
-
Stauffenberg
nagyúr
Hát azért azon a teljes alakos fotón a DOF nem egészen olyan, mint az enyémen. Persze szépnek szép ez is, de nálam azért tud hiányozni néha az FF. Ezért akarok egy FF DSLR-t is. Nem kivagyiságból, meg mert az FF-et tartom etalonnak. Csak szimplán szeretem a karakterét. Bár szívem szerint egy középformátumú digitet vennék, nem is kellene hatalmas megapixel áradat, csak maga a formátum. Akkor az FF DSLR sem kellene, mert mellé egy Fujifilm X-E1 minden másra elég lenne.
-
Stauffenberg
nagyúr
A tárgytávolság egészen más a kerekesszékes fotón, mert az egy lépcsősorról készült jóval távolabbról. Tedd a nénit a "kör közepébe" ahol a fókusz van... hát nagyon nem ugyan az a tárgytávolság. Az általad mutatott modell sokkal közelebb áll.
Amúgy meg ne magyarázz bele olyat amit nem mondtam. Nem az FF f/1.8-at hasonlítom az APS-C f/1.4-hez DOF szempontjából, hanem az azonos rekeszértékeket, azonos tárgytávolság, azonos látószög mellett. A mi példáink nem gyakorlatilag, legfeljebb csak elméletileg hasonlíthatók össze az eltérő jellegek miatt.
Azért nem gondolod, hogy miközben FF és APS-C gépet is rendszeresen használok, azért van egy kis fingom arról hogyan alakulnak a mélységélességek? Felesleges erről vitatkozni. Én csak annyit említettem, hogy kell egy FF DSLR is. Nem kell megtéríteni, hogy az mennyire felesleges.
(#33) madgie: Gondoltam rá, de azért az sem kevés pénz. Szóval még ezt az utat járva is messze van az, hogy a saját X-E1-emet foghassam a kezemben.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Azért tegyük hozzá, hogy a Fuji objektívek bár nagyon jók, de kerülnek annyiba, mint a DSLR gépekhez készült hasonló képességű darabok. Szóval egyik sem egy takarékos rendszer a pénztárca szemszögéből, bár őszintén szólva szerintem az m4/3 sem váltotta meg a világot, ott is bitang drágák az objektívek. Pedig anno mekkora érv volt mellette, hogy kicsi szenzor, kicsi objektív, kicsi helyigény, kicsi pénztárca. Aztán az utóbbi valahogy csak lemaradt.
Cserébe meg az objektívek sokkal jobb befektetések, mint bármilyen hülye váz.
-
Stauffenberg
nagyúr
Azért itt-ott a sajtó is feszegette még a legelején, hogy ez majd a jövőben milyen jó lesz, mert jöhetnek közel azonos képességek mellett olcsóbb objektívek. Félre ne érts, én ebben sosem hittem. Csak mindig vicces volt ezt hallani.
Bár így jobban belegondolva lehet pont olyan portálok hangoztatták ezt, ahol egészen véletlenül kiemelt szponzor volt valamelyik m4/3 gyártó. Gondolom el kellett indítani a szekeret valahogy.
-
-
Stauffenberg
nagyúr
Na ja. Ha korlátlanul állna rendelkezésemre bármelyik céges DSLR, akkor és amikor akarom, úgy nem érdekelne, elég lenne saját gépnek csak egy X-E1 is. Mondjuk gépem mindig van, kapunk tesztelésre is, bérelni is szoktunk, meg használaton kívüli céges gépeket is elcipelhetek magammal. De jelenleg egyetlen saját (digitális) gépem ami otthon van az csak egy Pentax K200D, ami már régi, elavult, korszerűtlen és a többi...
Mondjuk mellé akad két Zeiss Ikon (egy 1936-os világháborút elvileg megjárt Nettar 510 és egy 1952-es Nettar II 518/16, utóbbi Angliából van, benne a kereskedés címkéje ahol eladták és a fókusz távolság skála láb mértékegységekkel van), egy Lubitel-2, Nikon F-M és egy kicsit modernebb Minolta Maxxum 7000. Ezek működnek, de van még kismillió nem működő analóg gépem.
És akkor ezek mellett csoda, hogy imádom a X-rendszerű Fujifilmek formatervét?
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Tempus_fugit #53 üzenetére
Szuper, jöhetnek majd még fotók dögivel! Esetleg csinálhatsz majd direkt "tesztfotókat" is amiket teljes felbontáson töltesz fel.
Látom van Fujifilm X10-ed is. Az hogy szuperál? Gondolkoztam egy olyanon jóárasítva mivel kifutó, de mindig oda lyukadok ki, hogy a kompaktok iránt érzett szerelemem csak fellángolás jellegű. Pedig csípem őket. Tavaly nyáron a nyaralásomat fotóztam végig egy kölcsönkapott Canon S100-zal, imádtam a kezelését és a kompaktságát. De ezek árán már MILC-et is veszek. Há' nemtom'.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Tempus_fugit #56 üzenetére
Amugy az a pofatlansag, hogy karacsonykor az X10 kerult 99 ezerbe, erre emlekszem, mert egy ismerosom majdnem azt kapott ajandekba. Aztan amikor jott az X20 azt hittem tovabb zuhan, erre felment 130k-ra az ara. Most is 115-120k korul van.
Szoval tovabb varok a joarasitottra. Mondjuk az X20 meg annyival jobb, hogy jobban meg is eri, de azt a penzt jobban is el tudom kolteni.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #60 üzenetére
D800E-vel lehet menni? Csak trollkodni kicsit!
(#58) Gondwana: A fotózás mellett kereskedelemben is dolgozom, nincs semmi baj a gyárilag javított példányokkal. Múltkor vett tőlünk valaki egy fél millás EIZO monitort, de pixelhibás volt, visszament az EIZO saját márkaszervizébe, ahol az egész panelt ahogy van kicserélték, de időközben az illető elállt a vásárlástól (webshopos rendelés), mert félt a "javított" példánytól. Holott a panelt nem javították, hanem teljes egészében újra cserélték, ez gyakorlatilag egy új monitor csak a jogszabályok szerint nem adható el újként. Más meg örült neki, hogy gyakorlatilag beszerzési áron kapta meg.
Szóval egy gyárilag szenzorcserélt X10-et szívesen vennék ha ezzel 130k helyett 99k az ára. De ilyet már nem találok.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Tempus_fugit #64 üzenetére
Ilyeneket nem veszek használtan, mert tudom cégen keresztül, oda meg kell a számla. Egy kis szerencsével nem is kell egyben kifizetnem, hanem több részletben. Úgy kényelmesebb. De most csak a gondolattal játszom, hogy mi lenne ha vennék egy 150k alatti prémium kompaktot.
Az X10 esetében az a bajom, hogy kicsivel feljebb ott az X20 és mindig furdalna a lelkiismeret, hogy miért nem azt vettem. A Canon S110 tetszik, az elődjét használtam bő 2 hétig. Nagyon kompakt és igazi kezesbárány, de a képminőségével annyira nem vagyok kibékülve. A Panasonic LX7 egészen szimpatikus, de a képe mintha nagyon hajlamos lenne a kiégésre meg a lágyulásra. Túl kompaktos. Az Oly ZX-1 van a mintaboltban jó áron 80k-ért és szép fényerős objektíve van, de öreg már a gép és ennek sem tetszik a képminősége. Tudom tudom, nem DSLR-ekkel meg MILC-ekkel kell versenyeztetni, de a Fuji X10/X20 páros bejön, ahogy a Sony RX100-is (na ez különösen), de az meg már másik árkategória.
Aztán a sok agyalás után felborítom az asztalt egy "fuck this shit" felkiáltással és azt mondom, hogy akkor legyen egy Nikon 1 MILC, de ott meg az egyetlen értelmes objektív 900 dolcsi és még nem is kapható, ráadásul az igazi nagylátószög eléggé korlátozott. De ha meg nem Nikon 1, akkor legyen mondjuk egy m4/3... de akkor meg ha már "nagy" MILC-et veszek, akkor miért ne vehetnék APS-C gépet... aztán ott meg már olyan igények vannak, hogy nem állnék meg az X-E1 alatt....
Hát gyerekek... nehéz az élet.
Lehet le kéne szarnom és beleugrani egy X20-ba. De ennyit meg sajnálnék egy kompaktra költeni. Lehet vennem kéne valami ultra slim vékony gépet 40-50k körül, mert igazából ez tényleg csak akkor kéne, amikor még egy MILC-et sem lenne kedvem cipelni. De akkor meg azért mérgelődnék, hogy ez a kategória meg annyira korlátozott, hogy az idegesítene fel.
Miért nem tudnak manapság olyan gépeket csinálni amire rögtön rá lehet ugrani? Francba...
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Tempus_fugit #80 üzenetére
Bármire ami a gép és az objektívek korlátait feszegeti. Extrém dinamika, kromatikus aberráció, stb.
Persze nem várom, hogy a legjobb fotóidat töltsd fel módosítatlanul, teljes felbontásban, szóval ilyen találomra ellőtt felvételekre gondoltam.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz ijjen nincs #93 üzenetére
Ha visszaolvasol négy hozzászólást, akkor találsz egy tippet, hogy miért nem megy és mit kell tenned.
-
Stauffenberg
nagyúr
Túl jó minőségűek a fotók ahhoz, hogy hamisak legyenek, tehát a külleme már egész biztosan kiszivárgott, de ne felejtsük el, hogy hivatalos bejelentés még nem volt (25-én lesz sajtótájékoztató), így ami a belsőt illeti, az még változhat a pletykákhoz képest.
Azért remélem, hogy legalább egy csatlakoztatható EVF lesz hozzá, mert akkor ez rögtön elérhetőbb lesz a pókhálós pénztárcámnak, mint egy X-E1. Mondjuk az kicsit aggasztó, hogy az X100-ból való szenzort örökölné meg, bár azért az sem volt rossz.
Ha igaz, hogy 600-800 dollár körül debütál, akkor örömbódottá' lesz. Mondjuk a videón csiszolhatnának egy kört, mert rémesen kicsi dinamikával rögzít mozgóképet és ilyen rolling shuttert is 2008-ban láttam utoljára.
---
"hanem akár lazán tarthatod magad előtt is felülről lenézve rá, akár egy kétaknás gépnél."
Speciel ezt én imádom. Jól el lehet vegyülni egy ilyen géppel az utcai forgatagban és a kutyát sem érdekelsz. A legtöbben azt hiszik, hogy csak a beállításokkal babrálsz. A fejhez emelt DSLR vagy a magad előtt kitartott kitartott MILC/kompakt nagyon ellenségessé tud tenni, mindenki csak morog és vicsorog tőle...
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Mondjuk ja, a FujiRumors már az X-E1 szenzorát látja bele az X-M1-be. Persze ki tudja még. Nekem is mindegy, mert ezek a szenzorok piszok jók és a Fujinon objektívek szintén kiválóak. Az EVF vagy OVF hiánya eléggé nagy hátrány nálam, de ezt sejteni lehetett már akkor, mikor felröppent, hogy jön egy olcsóbb Fuji MILC, mert nagyon nem lehet máson spórolni.
Mondjuk bennem lévő hang mindig azt mondja, hogy kell nekem az X-E1 (vagy ha jó lesz, akkor az X-M1 is megtenné), de közben egy másik hang meg azt mondja, hogy nekem Sony NEX-et kell vennem... De most, hogy láttam mit tud az új Canon EOS-M firmware (tényleg sokkal gyorsabb AF-et), így már az is kezd érdekelni, mert 150 ezerért az EOS-m + 22mm f/2 STM (ami állítólag elég jó) + kis vaku kombó teljesen baráti. Videóban meg a Pana GH sorozatát leszámítva a MILC piac egyik legjobbja (de ezért hajlok a Sony NEX-ek felé is, mert azok is jók videóban, na meg az az isteni focus peaking... de imádom!).
Nehéz az élet na...
-
Stauffenberg
nagyúr
"A nagyobb kérdés számomra inkább az hogy a Pana/Oly párosnak miért nincs a mai napig kompakt méretű beépített EVF-es X-E1 megfelelője"
Az OM-D E-M5 nem ilyen? Bár az X-E1 az én szempontrendszeremben lealázza az E-M5-öt, de másoknak meg pont az ideálisabb. Nagyon jó az időjárás álló szigetelés és az elképesztően hatékony 5 tengelyes képstabilizátor, de összességében én akkor is az X-E1-et venném, de azért az túlzás, hogy nincs alternatívája m4/3 fronton.
Az EOS-M-re visszatérve: Lassú még mindig az AF, de ez már legalább használható. Így kellett volna kiadni és ezen csiszolni úgy, hogy 2.3x gyorsabb legyen! Én csak azt várom, hogy végre legyen rá értelmes nem alpha állapotú Magic Lantern és jól működő focus peaking (ne ez a villogós nyavaja ami most van).
-
Stauffenberg
nagyúr
Én a felszerelés méretéhez választok táskát és nem a gép méretét igazítom a táskámhoz. Én is a kompaktság híve vagyok, de azért a legtöbb embernek egy X-E1 és egy E-M5 épp ugyan annyira kompakt, mert nem érez késztetést arra, hogy szűk helyekre dugdossa be, hanem bevágja egy hátizsákba vagy mezei oldaltáskába (esetleg fotós táskába).
Mindenkinek megvannak a saját igényei. Teljesen oké, hogy neked az E-M5 ormótlan, de attól még kompakt az is.
Ez eléggé azonos súlycsoport:
Arról nem beszélve, hogy az m4/3 objektívek még kisebbek is, mint amit APS-C elé csavarsz fel. Szerintem döntetlen.
-
Stauffenberg
nagyúr
Ha már objektív: Jöhetne végre pár megfizethető darab is. Jó persze értem, hogy aki egy X-Pro 1-et megengedhet magának, annak nem gond ezeket a kiváló fixeket 180-230 ezrekért vásárolgatni, de majd vicces lesz mikor kijön a jóárasított X-M1 és minden objektívre egyenként beleborítod még egyszer a váz árát.
Olyanok hiányoznak ide, mint a Canon vagy Nikon olcsó 35mm, 50mm fényerős fixek, de sokak szerint a Canon EF-M 22mm f/2 is árbajnok, mert 60 ezerért elég jó képminőséget ad. Nem világbajnok objektívek, de nekem egy másod géphez elegendők, mert munkára még mindig ott vannak a céges durvulós vasak, ha meg magamnak "művészkedek" arra sokkal kevésbé vagyok pixelkukkolósan érzékeny.
A Sigmában már nem reménykedem, mert az utóbbi időben keményen elhúztak a prémium felé. Talán a Samyang, de ott az AF hiánya elég nagy hátrány lehet.
-
Stauffenberg
nagyúr
Nekem alapvetően tetszik, meg az is, hogy végre a Fujifilm is elkezdte nyomni a focus peakinget (korábbi vázak fw frissítéssel), így akár a részemről az objektív kérdés manuális darabokkal is megoldható.
A magyarországi árazásra leszek nagyon kíváncsi, mert ha bejön a Sony NEX-5R körüli kezdő árba, akkor már egészen elgondolkoztató. Mondjuk kérdés, hogy videóban mit tud majd, eddig ezt a Fuji kellően telibe tojta, míg a Sony nem.
Mondjuk még mindig a X-E1-re ácsingózom, de ennek az apróságnak is adhatok egy esélyt, hogy bizonyítson. Az X-M1 egy profi fotós számára már csak elég korlátozottan lehet elég elsődleges gépnek (az X-E1 na meg főleg az X-Pro 1 már teljesen korrekt, akár műteremre, sajtófotóra is). Az X-M1 adatlapját bogarászva nem érzem azt, hogy "Na, akkor a D7000/D800/5Dmk3 mostantól kell a francnak".
Hát de majd meglátjuk. De tényleg lehetne legalább opcionális EVF, nálam itt kezdődik az, hogy ki tud váltani egy DSLR-t, mert ha csak az LCD képernyőre kell hagyatkoznom, akkor lehetnek olyan élethelyzetek amik oltári szívással járnak. De az olcsósága miatt gondolkozom azon, hogy másodgépnek jó lehet az X-M1.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Gondwana #147 üzenetére
Szerintem sokkal inkább azt akarja mondani, hogy az eszközödet ne a feladat szempontjából irreleváns tulajdonságai alapján válaszd meg. Szerintem ő nagyon jól érezte, hogy a fotóiparban is lezajlik az az átalakulás a hatvanas-hetvenes évektől, mint a szórakoztatóelektronikában vagy az autóiparban, ahol már nem (csak) funkciót akarnak eladni, hanem életérzést is, ez pedig nagyon csúnyán átveri a vásárlót.
A Fujifilm X-rendszer ezt pont így csinálja. Persze technikai oldalról ezek a gépek kiválóak, de az egész lényük és a nagyon jól átgondolt üzletpolitika által sokkal előbb kelt birtoklási vágyat, mintsem átolvasnád előbb az adatlapjának eldugott paramétereit. Leica-szindróma. Csak ez sokkal szélesebb tömegekhez szól, mert elérhetőbb árban van... főleg az új X-M1.
A másik fontos gondolat pedig az, hogy túl sokat gondolkozunk manapság a technikán. Nem... nem azon a technikán, hogy miként tudod kreatívan megörökíteni az adott témát, hanem a vason, a gépen. Szomorú látni, hogy manapság már az emberek szemében a gép jelenti a legnagyobb értéket, nem a fotó amit létrehoz vele. Ezt az internet még jobban felerősíti, ahol az emberek az e-péniszüket méregetve magyaráznak, hogy "nézd nekem ISO 12890273424 mellett is alig van zaj a jobb alsó sarokban lévő kuka árnyékos oldalán". Na igen. És ki a francot érdekel?
Nézz be egy fotós topikba mondjuk az Index fórumon vagy nézd meg az értékeléseket a Fotózz-on. Valaki feltölt egy jól sikerült utcafotót és erre előáll egy vadbarom azzal, hogy "Nézd ott a hátulról a negyedik sorban a tömegjelenet közepén a csajnak kiégett az orra hegyén megcsillanó izzadságcsepp" (fiktív példa volt). Az ilyenek magabiztosan mutatják meg, hogy igazából fingjuk sincs a fotóművészethez, mert csak ilyen technikai baromságokon találnak fogást. Hány bemozdult, életlen, kiégett, bebukott, zajos sajtófotó van, melyek ikonikus darabjai lettek a fotó egyetemes történelmének?
Ismerd a technikát, az eszközt amit használsz. Válaszd meg a feladatodnak és pénztárcádnak megfelelő gépet, vedd meg és zárd le a témát. Menj fotózni vele és ne azt lesd állandóan, hogy mi a következő amire lecserélheted pár hónap múlva. Na meg persze nem árt, ha nem a gyártók marketingjére hallgatsz és itt visszatérhetünk oda, hogy ismerd a technikát, hogy el tudd dönteni mire van valóban szükséged. Mindegy, hogy egy 50 ezres vagy egy 5 milliós felszerelést akarsz, ha nem tudod eldönteni, hogy mire van szükséged, akkor a gyártók hálójába ragadtál.
Én így értelmezem Henri szavait, már csak azért is, mert elképesztően produktív és pozitív alakja volt a fotótörténelemnek és nekem is ez a véleményem.
Én a nyomába sem érek ennek a zseninek, biztosan még sok élettapasztalat áll előttem, hogy elhagyjam a felesleges sallangokat és értékelhető fotókat készítsek. Két kezemen meg egy lábamon meg tudom számolni azt, hogy az utóbbi 2 évben hányszor fotóztam magamnak, ami nem munka, ami nem robotmunka. Éreztem, hogy le kell tennem a vasat és inkább azon töprengenem, hogy mit csinálok rosszul. Hát nem azt, hogy nem költöttem eleget felszerelésre...
-
-
Stauffenberg
nagyúr
A kereső csak egy feature. Mitől lenne másabb a Coolpix A, Ricoh GR és a többiek filozófiája? Ez alapján kategóriák sincsenek a fotós piacon, mert egyik gépből X hiányzik, másikból meg Y.
A felhasználás módja a lényeg. A Ricoh GR, Coolpix A és az X100 vonal pont ugyan annak a célcsoportnak készül, csak az X100/X100s vitathatatlan előnye a kereső HA szükséged van rá. Ettől még nem más kategória vagy filozófia.
-
Stauffenberg
nagyúr
Mások szerint meg vakupapucs nélkül nem gép a gép. Megint mások szerint meg dupla (tripla) vezérlőtárcsa nélkül nem gép a gép. Van aki meg azt állítja, hogy Full Frame alatt nincs világ (neki meg a Sony RX1 válik a mániájává).
Az alábbiakban felsorolt fényképezőgépek ugyan úgy főleg az utcai fotósok számára készülnek, ugyan abban a szellemben. Egyik jobban felszerelt, másik kevésbé (az kétségtelen, hogy az X100s a legjobban felszerelt az összes közül), de attól még pont ugyan az a kategória, mint a többi. A felhasználás módja és célja teszi azzá.
Hozzáteszem az egyáltalán nem baj ha te az X100s-t egy másik világnak tekinted, de azért ez egy fórum, ahova laikusok is járnak informálódni. Kereső alapján is lehet kategorizálni, de ez nem egy tipikus rendezési/rangsorolási elv, így tételesen kijelenteni, hogy az X100s az egyedüli a kategóriájában azért merész.
-
Stauffenberg
nagyúr
Nem vagyok öreg, de ahhoz elég idős, hogy én is távmérős, TLR meg SLR gépekkel kezdtem fotózni. Én is nagyon értékelem a keresőt (a mobilomon kívül nincs is olyan gépem vagy nem használok olyat ami csak LCD képernyőn való komponálást enged). De a felépítés megítélése elválaszthatatlan a felhasználói-fogyasztói igényektől. Ma már egyre kevesebbeknek szempont a kereső megléte. De végső soron nem is annyira a kategóriákról van szó, hanem arról, hogy szerinted a Coolpix A, Ricoh GR, Sony RX1 teljesen más filozófiát követ, mint az X100s. Biztos, hogy más a gépek filozófiája csak a kereső miatt? Szerintem nem.
-
Stauffenberg
nagyúr
"Ebből is látszik, hogy azért a Fujinak is van még hová fejődnie."
Én ebben egy nagyon határozott és átgondolt piaci logikát látok. Mondjuk szerintem úgy bullshit ahogy van, mert tököm akar évente vázat venni azért, mert csak csepegtetve jönnek azok a funkciók amikre szükségem van. A Fuji nagyon is tudatosan tart vissza olyan fejlesztéseket, amiket nem lehet egyszerre bedobni, mert akkor utána évekig nem vennék meg az újabb vázakat.
---
Más: Az X-M1 valamikor a nyár vége körül érkezik meg hozzánk, legalább is a Fuji egyik managerétől ezt hallottam ma. Mondjuk amúgy is kb erre lehetett számítani. BTW várom már, hogy végre kipróbálhassam.
-
Stauffenberg
nagyúr
Láttátok beárazva a Fujifilm X-A1-et? Te jesszusatyaúristen! Ez szétbombázza a MILC piacot!
Fujifilm X-A1 + 16-50mm - 159.000 Ft !!!!
Kereken 80 ezer forinttal lett olcsóbb az X-M1-nél, ami nem rossz, az már a fele egy fasza XF 35mm f/1.4-nek. Múltkor beszélgettem a Fujifilm Magyarország egyik emberével aki azt mondta, hogy az X-A1 jobb dinamikával rendelkezik az X-M1 és X-E1 gépeknél és ő személy szerint nem látja hátrányát az X-Trans hiányának. Tesztfotókat nézegetve én sem.
Szerintem kérek tesztelésre az X-A1-ből és az X-M1-ből is, összehasonlításra. Sajnos az X-A1-ből nem lesz az a szép fekete bőr + ezüst színkombináció, de ez legyen a legnagyobb bajom. Ha tényleg olyan jó az X-A1 ahogy sok külföldi review állítja, akkor azt hiszem megvan a karácsonyi ajándékom magamnak. Sőt, talán a hónap végi szülinapomra megveszem.
-
Stauffenberg
nagyúr
Szegény X-A1-nek csak annyi baja van, hogy a tipikus célközönség nem fog hozzá objektívet találni. Egy darabot sem. A legolcsóbb Fujinon fix üveg is drágább, mint az X-A1, ezt meg nehezen nyeli le Átlag Jóska. Én azért összeszorgoskodnék hozzá egy-két fasza darabot, aztán később már csak a vázat kéne lecserélni az aktuális X-E akárhányra.
Na meg ez sem egy videós gép... a képminőség még oké alkalmi videóhoz, de ebben sincs mikrofon bemenet. Ez egy kicsit letöri a lelkesedésem. Ahogy az is, hogy egy csomó tök jó gép ezen bukik meg nálam. A MILC piacon szinte senki sem törődik a videósokkal, kivéve a Panasonicot és a Canont, de utóbbi meg "rendszerként" nem igazán funkcionál az egy szál csigalassú vázával meg a 2-3 elérhető objektívvel (jó abból mondjuk az EF-M 22mm f/2 egy világklasszis darab, főleg annyira olcsón).
Még a szerencsétlen Sony NEX-ek is itt vérzenek el. Látszólag hatalmas hangsúly van a jó minőségű, sok profi funkcióval telepakolt videós módon, aztán eltaknyolnak azon, hogy nincs mikrofon bemenet, hogy inkább rákényszerülj a saját egyedi portra dugható gagyi mikrofonjukra. Biztos jobban megéri ez így a Sony-nak, mint meghódítani azokat a videósokat, akik a Pana GH vagy a Canon DSLR gépeket túl nagynak találják.
-
Stauffenberg
nagyúr
Használt már valaki manuális üveget bármilyen X-vázon? Valahol olvastam még korábban, hogy lehetnek problémák az exponálással, mert ha az adapter be is tudja ugrasztani a blendét, attól még a fénymérő csak a nyitott állapotot fogja bemérni, ha pedig nem beugró blendés az üveg, akkor lerekeszeléssel besötétedik az EVF / LCD, ráadásul a hisztogram is megzavarodik tőle (azt nem tudom, hogy ilyenkor a fénymérés jól működik-e).
Van nálam itthon egy nagy halom régi manuális objektív, gondoltam rendelnék 2-3 adaptert eBay-ről (ahogy nézem 2500 - 3000 Ft a legtöbb) amíg nem lapátolom össze a pénzt egy-két jobb XF üvegre. Elvégre van nagyítás meg van focus peaking is, pont erre lenne való.
Remélem ez a korábban olvasott cikk a firmware frissítések által már elévült. Erősítse meg valaki!
-
Stauffenberg
nagyúr
Na megtaláltam a cikket amit még áprilisban olvastam futólag, nem voltam biztos benne, hogy jól emlékszem pontosan mi volt a fennforgás, csak arra, hogy a manuális blendét szűkítve az élőkép elsötétedik (ahogy egy SLR/DSLR is tenné, hiszen azt is arra tervezték, hogy nyitott blendével komponálsz). Most annyira fáj a fejem, hogy a betűket sem látom jól, majd később elolvasom alaposabban, addig is itt van elemzésre, hogy mi vár azokra akik manuális üveggel próbálkoznak.
-
Stauffenberg
nagyúr
Remélem az X-A1 / X-M1 párosnál is így működik. Tényleg kell szereznem tesztelésre mindkettőből, mert félő, hogy nem csak a mikrofon bemenet hiányán fog eltaknyolni a gép (letojom, pótolható külső audio felvevővel), hanem azon is, hogy az X-M1 videó módban olyan extrém módon hajlamos a moiré-re, hogy olyat én még soha nem láttam. Kíváncsi vagyok, hogy milyen az X-A1 hagyományos Bayer színszűrővel.
Most már lassan ott tartok, hogy a Sony NEX-5R vázat nézegetem és a kettő között döntenék. Utóbbi megeszi videóban reggelire a Fuji rendszer összes tagját egyszerre. Nem is feltétlenül lenne szükségem a legdurvább videó minőségre, ha forgatunk valami komolyabbat oda úgy is egy seregnyi EOS 5D Mark III jön, de azért amit eddig az X-M1 videó minőségéről láttam az a teljesen hasznavehetetlen gagyi kategória.
Pedig fotóban.... fotó módban röhögve veri a kategória társait.
-
Stauffenberg
nagyúr
Az Artwork nem mérvadó, szerintem kiraktak találomra egy árat és mivel még nem jött meg hozzájuk a gép, még nem frissítettek. Több más helyen is 159.000 Ft az X-A1 + XF 16-50mm kit ára. Azaz kereken 80 ropogós Mátyással olcsóbb az X-M1 kitnél. És közben szinte tökéletesen azonosak. A tesztek szerint az X-Trans hiánya nem sokat számít, így is bitang jó a gép. Én fogtam mindkettőt a kezemben egyszerre és ugyan olyan jól össze van rakva mindkettő, csak az X-M1 egy finomabb, kellemesebb bőrhatású borítást kapott, míg az X-A1 rücskös műanyagot.
Amúgy pont egy angol nyelvű fórumot olvasok ahol éppen parázs vita alakult ki arról, hogy miért nincsenek olcsóbb objektívek a rendszerhez, nem csak Fujinonból, de még third party gyártóktól sem. Tényleg furcsa ez az egész X-M1 és X-A1 jelenség, mert aki annyira spórolni akar, hogy az X-E1/X-E2 vagy az X-Pro 1 helyett ezeket az apróságokat veszi, az minden bizonnyal nem szándékozik egy 500 dolláros vázra 600-1000 dolláros üvegeket felcsavarni.
Mondjuk az egy dolog, hogy a Fuji nem ad ki olcsóbb fixeket, de valamiért a third party gyártókat sem igazán vonzza a rendszer.
-
Stauffenberg
nagyúr
Nincs opcionális EVF, de őszintén szólva értelme sem lenne, elnézve a NEX és Olympus gépekhez kapható keresők árát... hát akkor már rögtön jobban megérné az X-E1-et megvenni.
A kitobjektív nagyon jó, az egyik legjobb amit csak kapni lehet nem csak a MILC de a DSLR gépekkel összemérve is. Elég megnézni a kitobjektívvel készült tesztfotók minőségét. A Fujifilm nem szarral gurigázik, még ezt a legolcsóbb kitobjektívet is tisztességgel megcsiszolta.
-
Stauffenberg
nagyúr
Persze, hogy nem. Nem is azt mondtam, hogy a legjobb. De az árban, gyutávban és fényerőben hasonló darabokkal összemérve egy igazán kellemes darab a legjobbak közül.
(#527) MC Pite: Ez a legnagyobb baj jelenleg a MILC piaccal amatőr szemmel. Egy DSLR szett sokkal gazdaságosabban összehozható, de jelenleg egyik gyártónak sem érdeke azoknak kedveskedni, akik 150-200 dollárt költenének egy fényerős fixre.
A legfontosabb presztízs piacon, az USA-ban a MILC kategória még mindig le van tojva. Előbb az elvakult DSLR mániát kell lerombolni. Ezt lehet egyrészt olyan gépekkel és objektívekkel amik méltón felveszik a versenyt, másrészt meg lehet vásárolni egy Zack Arias-t, hogy mondja bele a kamerába: "A DSLR halott!"
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Ez az olcsóbb megoldás, mert az X-A1 szenzora megjön a Sony-tól és lehet rögtön beépíteni, míg a többi még a Fujifilm saját gyártósorain is végigmegy, hogy X-Trans szűrő kerüljön rájuk. Plusz spórolnak még egy kicsit a borításon is. Na meg az is benne van, hogy nem mindegyik gép megy azonos haszonkulccsal és a Fujifilm igyekszik a lelkedre is hatni, hogy inkább a drágábbat vedd (elegánsabb megjelenés, X-Trans mítosz, stb).
-
Stauffenberg
nagyúr
A D800E darabonkénti előállítási költsége 100 dollárral magasabb, csak azért, mert OLPF nélküli a szenzor. Kisebb a gyártási volumen és +1 gyártósort leköt. Nem csoda egyébként, hogy alig pár hónappal a D5200 piacra dobása után leállították és jött a D5300, immáron azzal az OLPF nélküli 24 megapixeles szenzorral, mint ami a D7100-ban van (más lényeges különbség nem igazán van). Egyszerűen jobban megérte azonos gyártósorról levenni a szenzort.
A nyakamat tenném rá, hogy a Sony kalapálja rá az X-Trans szűrőt a szenzorokra a Fujifilm technológiája alapján. Ez megint egy újabb gyártósor és a Sony is több pénzt kér érte, mintha csak a sima Bayer színszűrős darabot adná el.
"Ennek ellenére szomorúan tapasztalom, hogy a fórumokon kezd néhol kicsit negatív felhangot kapni a Fujis kifejezés."
Én ezt annyira nem érzem. Azt már inkább (akár ezen a fórumon is), hogy a Canonosok és Nikonosok vannak sűrűn cikizésnek kitéve. A "Milyen gépet vegyek" topikban is elég sűrűn ekézik a MILC mániások a Canon és Nikon rendszereket, hát még azokat akik olyat vásárolnak. Néha a betévedőknek olyan érzése lehet, hogy a CaNikon vásárlók csak csordaszellemtől vezérelt marhák lehetnek.
"Azaz egy váz árát alapvetően eddig se a szenzor gyártási költségei határozták meg."
Magam is erre utaltam. Néha gyártási költségben sokkal kisebb az eltérés, mint amennyit a bolti ár mutat.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Nekem már a D5200 is tetszett, de egyszerűen hülyét kapok ha nincs két vezérlőtárcsám vagy nincs kitalálva valami rá alternatívaként (pl: Sony Alpha A58-nál hüvelykujjnál van egy Fn gomb, mutatónál meg a tekerő, pazar).
A két nagy gyártó nem szereti középkategória alatt odaadni a dupla vezérlőtárcsát. Pentaxnál már a 130 ezres K-500 esetén megoldották.
BTW a D7000 az általam legtöbbet használt gép az utóbbi időben, szeretem a kezelhetőségét. Biztos nem vennék ennél fapadosabb DSLR-t, mert szerintem ha már ilyen batár dögök ezek, akkor használjuk is ki. Legyen feldíszítve mint a karácsonyfa.
"egy 35/1,8-cal persze odaver, de akkor meg tényleg reálisabb dolog valami kisebb m4/3 váz és egy 20/1,7."
Én is hasonlóan gondolom, nálam ez ilyen utcajáró látószög (vagy az ennél kicsit nagyobb), ahova meg nem a DSLR-t viszem szívesen. Persze azért ha én vennék most Nikon DSLR-t akkor az első beruházásom a 35mm f/1.8 és 50mm f/1.8 párosok beszerzése lenne.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Na ja... tökéletes gép nem létezik. Itt van az X-rendszer nagyjából bármelyik tagja. Nagyon szeretnék az X-család tagja lenni, de a hülye videós becsípődésem nem engedi. Olyan jó áron van az a szerencsétlen X-A1, már holnap elmennék, letenném nekik a pénzt, aztán egész nap élvezkednék vele... De tudom, hogy nem szabad engednem a kísértésnek, mert videóban nagyon gyenge mindegyik Fuji. Sajnos. Nagy szívfájdalom ez nekem. Egész hétvégén agonizáltam miatta...
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!