-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
rumos14
nagyúr
válasz Stauffenberg #1156 üzenetére
a Fuji 23/1.4 relatíve nem is drága, pl. az E-mount Zeiss 24/1.8-nál olcsóbb.
persze a Canon 35/2 IS még olcsóbb, szóval tényleg drága dolog a nagylátós fényerőzés FF alatti szinteken. a Fuji roadmap-en szereplő high speed wide angle lens-re vagyok még kiíváncsi, a 18/2-t mindkét paraméterben vernie kell, pl. 16/1.4? szép kis ekv 24-35-50-85 fényerős sora lenne a Fuji-nak. -
rumos14
nagyúr
azért botegyszerűnek semmiképp nem nevezném, (az A7-et), megvan azon minden, ami kell.
a zár-rekesz-iso tárcsás kezelés egy teljesen más működési elv, erősen szubjektív, hogy kinek melyik jön be jobban. számomra pl. tök felesleges lenne a központi helyen lévő óriási záridő tárcsa. viszont mindig szomorúan állapítanám meg, hogy 1/4000s a vége, a másik, iso tárcsán virító iso200-as alapértékkel együtt bizony kötelezővé teszi az ND szűrőt a szuper f1.4-f1.2-es fixekkel.
a 35/1.4 és az 55/1.8 között "ekvivalensre számolva" van 2/3 stopnyi DOF különbség, szóval az azért nem "kábé" szint... nem védelmezni akarom itt a FF A7 rendszert, de azért, na.
amit Roboter ír, na a fogás is tök szubjektív, nekem az A7 ilyen szempontból nagyon tetszik, passzol, míg az E1-féle féltégla formával nem tudok mit kezdeni, lehet, hogy meg tudnám szokni, de rövid próba alapján nem jön be. természetesen kíváncsi vagyok ilyen szempontból is az X-T1-re.szerk: eszemben sincs fikázni a Fuji-t, szuper objektíveket hoztak ki, okés árakon. és jól nyomják a retro-t, ellenben a Nikon Df-fel.
[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
deal.
számomra az A7 jelen fizetésem és fotózási tudásom, igényem mellett nem opció. valamelyiknek jelentősen meg kellene változnia (pozitív irányba), ahhoz, hogy idővel vegyek.
az aps-c NEX új érkező akkor már reálisabb, bár nem tudom, miben lesz lényegesen jobb mint az 5R. keresőben, nyilván, mert hogy lesz rajta, de az van a 6-on is.jó, hogy lelkesedtek az új vázért, de mire kicsit olcsóbb lesz, addigra itt lesz a következő X váz, ami persze pont annyival lesz jobb, hogy már arra ácsingózzatok, hogy na majd egyszer azt... akkor már inkább egy "ósdi" X-E1 és érdemesebb a szuper üvegekre a pénzt kiadni, azok jobban tarcsák az értéküket.
-
rumos14
nagyúr
igen, anno az első tesztképek láttán megtárgyaltuk, hogy vmi nincs rendben a Zeiss bokeh-val. így pedig hiába élesebb, kontrasztosabb nyitott rekesznél mint a Fuji, a bokeh különbség még fészbuk méretben is látványos. ilyen téren a még olcsóbb Sony 35/1.8 OSS is jobb nála. Fuji vázon meg simán jobban is mutat a Fuji üveg és az 1:1.4 felirat is kellemes bizsergéssel tölti el az embert.
-
rumos14
nagyúr
amit a 35/1.8 OSS-ről írsz, azt mire alapozod? mert sem a tesztek, sem az én személyes tapasztalataim nem ezt mutatják. na sebaj.
a Fuji 35-öst használod, én hiszek neked, és a tesztképek alapján is jól teljesít, bár a csúnya gonosz photozone azért sem az általános élességtől (képközéptől kijjebb), sem a bokeh-tól nem ájult el [link] ismétlem, nem kenyerem a pixelkukké és én úgy látom, a Fuji már nyitott rekeszen is nagyon szép. -
rumos14
nagyúr
nem fogok veled vitába szállni, jó? kompenzálás pont nem volt a hsz-emben.
NEX-re jobb választás a Sony üveg, Fuji-ra a Fuji. egyik esetben sem választanám a Zeiss-et, még azonos áron sem, még a kék Zeiss matrica ellenére sem.
ami nekem mondjuk nagyon fontos, az a stabi, mert hogy ez (35/1.8) a beltéri videós obim a NEX-5R-en. az élességgel meg, jelentem, tökéletesen elégedett vagyok f1.8-on is.
az IR alatt gondolom az slrgear obitesztelős szekcióra gondolsz, hát, az ő grafikonjukon sem tündököl a Fuji 35 [link]. de még egyszer leírom, Fuji-ra biztos megvenném ezt az obit és örömmel használnám és nem zavarna, hogy mennyire éles a széleken f1.4-f2-n[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
megtisztelsz! nekem meg csak simán van jobb dolgom. jó, hogy leírtad h antiszoci vagy, így egy kicsit jobban megértelek.
emellett az egésznek nem látom jelentőségét, mindkét üveg jó, nem hinném h bárki ez alapján választana rendszert, ha meg már választott rendszert, akkor végképp nincs miről beszélni.
azt mondjuk nem értem h az 50/1.8 hogy jött képbe. -
rumos14
nagyúr
tegyük azért hozzá, hogy ez egy belső zoomos obi, tehát nem nő meg 105-re "tekerve" sem (azért az idézőjel, mert noch dazu power zoom-os, ugye ennek is kel hely). és bár nem sokkal, de fényerősebb a végén. persze csak 105-ig megy.
amúgy én eléggé rá vagyok cuppanva erre a G-re, 600 USD korrekt ár is érte, csak, ahogy írtam a NEX topikban, az őrülten nagy párna torzítása aggaszt. bár itt [link] azt írják, hogy az in camera korrekció meggyógyítja, jól, és ez is alátámasztja: [link]. egy klasszik tesztet azért megnéznék róla.
szóval, ez alapvetően egy videós obi, alapvetően a nagy E-mount kamerákra, ott ez a méret nem igazán probléma.
visszatérve az alap felvetéshez, a nagy átfogású obiknál, meg a teléknél (akár fix, akár zoom) úgy látszik, mégis csak a szenzor méret az első és legfontosabb "méret meghatározó tényező" és igen, irigylem a Pana 14-140 II-t. -
rumos14
nagyúr
/off: Sony 16/2.8 + VCL-ECU1 wide konverter együtt használtan kijött 55k-ból és megvan az ekv. 18mm, AF-fel ja, maszatol a sarkokban nyitva, de f5.6-f8 környékén jobb mint a Sigma 10-20 volt tükrösön
érdekes módon ez a konvertert fel lehet rakni a Pana 14/2.5-re is [link] -
rumos14
nagyúr
válasz Stauffenberg #2103 üzenetére
egy milc-nél legalább megvan a választás lehetősége: egy kisebb fix-szel meg sem érzed a súlyát. ha viszont egy jobbfajta zoom-ra van szükséged, akkor belátod, hogy az nem megy kisebb méretben és bevállalod.
továbbá, bár te is biztosan tudod: egy milc-nek a kisebb súly mellett is rengeteg előnye van egy klasszik tükrös-ovf-es rendszerhez képest.[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #2322 üzenetére
nemrég esett (mit esett, zuhant) egy százast az új ára. aki még 350, vagy többért vette, nem hinném, hogy perpill szívesen adná el a mostani új ára alatt...
-
rumos14
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #2326 üzenetére
arra akartam utalni h most érdemes újonnan megvenni, ennyiért.
-
rumos14
nagyúr
válasz pandur99 #4225 üzenetére
24-120/f2-f2.8 minimálisan lenne kisebb mint az RX10 24-200/f2.8 obija. az meg már mindenkinek nagy lenne.
Stauf': bocs, a szenzort benéztem. képminőség szempontjából az "eksztrensz" egyértelmű, pozitív változásokat nem hoz, inkább vegyes a kép, ízlés kérdése. összességében 2014 vége felé szerintem 600 dollár sok egy ilyen szenzoros/obis gépért, hiába szuper EVF meg retro dizájn. szóval Parci még várhat az ultimate kompaktra.
-
rumos14
nagyúr
válasz MC Pite #4234 üzenetére
a Panában megvan a képesség és a hajlandóság, hogy berondítson az RX100-nak, ahogy az FZ1000-rel is megtették (vs. RX10).
sztem a GM1-et jellemzően kisédibédijajdecuki gépnek veszik, az LX-eket pedig a tudatosan high-end kompaktot keresők, az én szememben nem ütik egymást.Parci, sztem másról beszélünk, én 1" mellett vizionáltam a 24-120/2-2.8 obi méretét, te meg gondolom 2/3"-nél.
-
rumos14
nagyúr
én így látom:
az A7s nyitott egy új réteg felé (hogy ők mennyien vannak, az egy másik kérdés, bár a SAR szerint az A7s a legkelendőbb A7 - én kételkedem ebben... én tutira nem ezt venném, de én nem csak éjszaka élek.)
A6000 pedig egy nagyon érett váz lett, egy igazi középkategóriás "complete package", nagyon jó áron nagyon jó tudás, ahogy az elődje, a NEX-6 is. a Sony ugye alapvetően elektronikai cég, a fotós nóháut csak tanulgatják (lassan 10 éve), az AF rendszer nem ment könnyen nekik, de megszülték, és jó lett, és betették az alsóbb szntű A5100-ba is, nem szaroztak, méricskéltek.
ehhez képest persze szopacs h az A7II még a butuska AF upgrade-elt változatát kaptam, nem a tutiságot, ez mondjuk kár, nem tudom, a nagyobb szenzor miatt nem lehetett-e belerakni, ehhez nem értek. majd megcsinálják legközelebb. közben meg az A7 tényleg lemegy hamarosan stabilan 1000 USD alá.
A6100 vagy A7000 megkapja a stabit, jobb keresőt, talán 4k videót, ÉS AZT A KIB....TT VÍZSZINTEZŐT amit kihagytak az A6000-ből. megéri majd az újkori felárat? hát persze, hogy nem...
közben én meg 2014-ben kevesebb mint fele annyi képet lőttem mint 2013-ban, szóval úgysem veszek semmit
ja és elnézést az off-ért.
[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
válasz Stauffenberg #6426 üzenetére
ilyen "ótvar" EVF van a szintén középkat. E-M10-ben.
a NEX-6-hoz képest kisebb lett, de nem olyan hiperkontasztos és kevés fényben folyamatosabb képet ad. viszont valamelyest kisebb és kevesebb pixel. nekem vszleg mindkettő jó lenne.
az én percepciómban a NEX-6 pont a sweet spot volt a NEX-5 és 7 vonal között, a keresővel, jó ergonómiával és csak 16 mpixellel. (csak beszélek róla, soha nem volt NEX-6-om.) -
rumos14
nagyúr
na ja, de mostanra elérték azt (az A6000-ben), ami nekem, és sztem a legtöbb embernek "már elég jó". ennél jobb csak speckó felhasználásra kell. előtte meg nem volt elég jó. sajnos az A7 sem elég jó még. illetve a mostani NEX-5T-m sem elég jó, de ez van
EVF: amikor belépő DSLR-em volt, és uána belenéztem egy Sony A900 optikai keresőjébe, na az ég és föld, menny és pokol. de az 1,44 M pixeles EVF-ek és az X-T1 csúcs EVF-je között szvsz messze nincs ekkora különbség. és megint azt mondom, önző módon, hogy az A6000 EVF-je nekem már elég jó, ahogy a NEX-6-é is az volt, tehát nekem nem éri meg a drágább/jobb. ami nem "elég jó", az a belépőtükrösök sötét folyosó OVF-je meg a régi bridge-ek 200k pixeles EVF-je.
-
-
rumos14
nagyúr
16-55 teszt. nem pípeltem végig, sztem optikailag erős darab, és a bokeh is kellemes.
hátránya stabi hiánya, a magas ár és a nagy méret (fizika...) -
rumos14
nagyúr
a "csinálják" azért nagyon dicséretes dolog, ha már még mindig ilyen drága (habár: [link] az lehet h egy bolt egy százassal olcsóbban adja mint mindenki más?).
még a múvi képminőséggel kellene valamit kezdeni, bár tudom, hogy ez nem igazán prioritás.
folyamatos arckövető AF, akár állókép, akár mozgókép módban van? -
rumos14
nagyúr
válasz DonRazzino #9465 üzenetére
azért az kemény, hogy a hivatalosan 1 év múlva megjelenő 120-ast már most ilyen konkrétan emlegetik. ennyire még a Sony sem bátor/előrelátó.
-
rumos14
nagyúr
én igazat adok a kollégának abban, hogy sokan hajlamosak a szenzorokat a magas iso zaj meg a dinamika alapján megítélni, holott sokan azért veszünk nagy szenzoros gépet, hogy szépen elmoshassuk a hátteret és ugyebár minél kisebb a szenzor, ez anál nehezebb (ceteris paribus). (mondom ezt én, egyetlen fényerősnek nevezhető 35/1.8-cal...)
-
rumos14
nagyúr
a mostani cashback akció promójára rákattintottam és elgondolkodtam...
sokat nézegetem a Fuji obikat és irigyekedek (NEX userként, hehe), 35/1,4 háttérmosása tényleg faxa, 23/1.4, 16/1.4, 56/1.2, atyagatya, micsoda finomságok.persze pénzem egyikre sem lenne, esetleg a 35-ösre.
de!
nekem nem tetszenek a vázak. nem jön be a retro bumszii féltégla jelleg, záridőtárcsa a PASM módválasztó helyett.
videó kaka, minőség sem jó, AF sem acélos. arcfelismerés ha jól olvasom, nem az igazi.
egyszerűen nem nekem valók, én kevés vagyok ezekhez.ugyanakkor tényleg azt gondolom, hogy színtisztán fotózásra, hobbinak, örömszerzésre remek lenne egy X-T1 meg pár finom obi. a Fuji az új full frame. obik terén biztosan.
persze olcsónak nem olcsó, tudom, mindenki utálja az ilyen összevetéseket, de Canon 85/1.8 vs. Fujinon 90/2, a 3x szorzó fájó.én egyszerűen nem vagyok Fuji arc, de azért kicsit szeretnék az lenni, a lelkem mélyén jelenleg nem megy, Parcit sem értem, hogy vehetett X30-at 1st gen RX100 helyett
-
rumos14
nagyúr
ok, én nem is tudok első gépként gondolni egyikre sem.
de pl. szüleimnek, egyetlen gépként inkábbsokal venném az RX100-at mint a Fuji-t (a szappantartó kompakt helyett, tehát a kisebb méret is szempont).a szenzor, hát... 1" 20 mpixel vs 2/3" 12 mpixel, sztem itt egyértelmű a helyzet, ok, a tele végén visszahozza a fényerősebb obi. de kevés fényben egyik sem fog virítani, viszont elég fényben a nagyobb szenzor minden körülmények között jobb dinamikát ad. és ezt nálam nem ellensúlyozza a saroktól sarokig éles optika sem, de ez megint pap-papné dolog. amúgy az első és a negyedik RX100 között szenzorilag a dpreview képek szerint semmi különbség nincs.
na nem akarok semmi következtetésre jutni
-
rumos14
nagyúr
afelől semmi kétség, hogy ha most sztrítfotózásra indulnék (na nem ebben a kánikulában), akkor sokkal inkább XT1-et, 16/1.4-et, 23/1.4-et, 35/1.4-et, 56/1.2-t vennék magamhoz, és nem Sony akármit, 16/2.8, 24/1.8, 35/1.8, 50/1.8 sorral.
(AF-nél a videó AF-et említettem, ebben még az alap NEX-3N is nagyon ügyes tapasztalataim szerint (elég fényben).
-
rumos14
nagyúr
válasz madgie #10508 üzenetére
na ez az, ez jön át nekem, el tudom hinni róla, hogy a Fuji-t öröm használni. úgy, hogy én sosem használtam valamit csak tudnak ezek.
és ez az öröm hiányzik nekem egy ideje a fotózásból, de ez inkább egyéni szoc probléma lehet, és messzire vezetne az okfejtés .minden esetre a 7 hónapja meglévő NEX-5T-be 2500 képet toltam úgy h közben voltam Rómában és NY-bansztem a Fuji 90/2-t a Canon 85/1.8-cal kell összevetni (paraméterek alapján, amúgy tudom, az egyik 20 éves, a másik ropogós), nem a 135/2-vel, de ez vszleg hit kérdése, így nem érdemes belemenni.
ugyanakkor egy Fuji 90/2 helyett Canon FF vázat és 135/2-t használni (az analógia fennáll a F 16/1.4 vs C 24/1.4, F 23/1.4 vs. C 35/1.4, stb. párokra is) sztem tök felesleges.
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!