-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
#31733248
törölt tag
(#6737) madgie
Gratulálok az új géphez! A bejelentett új obik nagyon is ígéretesek... Ha több időm lenne munka mellett, lehet, hogy én is rendszert váltanék, vagy legalábbis vennék Fujit is.
(#6734) Parci
"ha csak rágondolok a 16-50, mint egyedüli opcióra, kiver a víz"
Azért ez kb. annyira tényszerű, mint a szomszéd topicban folyó vita volt. Opcióként:
SELP28135G
SEL1635Z
SEL2870
SEL2470Z
SEL1855
SEL18105G
SEL18200Persze fényerősebb nem ártana, de ha nagyon kell, az Sony A-ra tervezett objektívek is elérhetőek jelátvivős bajonettel.
-
#31733248
törölt tag
(#6759) jmakk
Egyik sem kicsi és könnyű, ha ez a kritérium, annak nyilván nem felelnek meg. Az új palacsinta rövidesen kijön (ha igaz).
(#6760) FEDman
Hiszen nem ajánlottam, csak leírtam, hogy van más is.
(#6762) Parci
Parci, én is a kisebb obikat preferálom, nem láttam a kicsi és könnyű kitételt.
-
#31733248
törölt tag
válasz Scharm1976 #7245 üzenetére
Hát... Az én mércém szerint már a 30mm f2.8 is elég jól mossa a hátteret, de amit ez az 56-os tud, az már bárkinek elég kell, hogy legyen. Nagyon komoly.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz Stauffenberg #8833 üzenetére
Érdemes megnézni a Sony 35mm f1.8-at (SEL-35F18) is, kitűnő darab az is.
-
#31733248
törölt tag
válasz Fandango #9106 üzenetére
Azt hiszem, az a Smart PR okoból lett rendőrautó, mindenesetre én is megörökítettem, amikor arra jártam. Mint ahogy a díszőrséget is.
Mercutio: két fix és egy kitobi a géppel együtt sem nyom többet egy kilónál, nálam ez a lényeg.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
Valahol szomorú ezt látni... Egy mindkét oldalon iszonyú emberáldozatokkal járó háború után élet a romokon - ez jó. De a másik oldalon van az is, hogy Németország, mint nemzetállam egyre inkább eltűnőben és egyre kevesebb az esély arra, hogy hasonló képeket lehessen lőni, mint akkor...
-
#31733248
törölt tag
válasz madgie #11256 üzenetére
Nagyon jó ez a Samyang, tényleg. Másrészt az is igaz, hogy az 55mm-es f1.8 alapvetően full-frame szenzoron mutatja meg, mint tud, nem APS-C-n. Érdemes megnézni itt a Shapness - Field map beállításoknál f1.8-on az összehasonlítást a SEL-50F18-hoz képest. Az olcsóbb APS-C obi is jobb a Zeissnél az A6000-en:
Persze az életből vett példák jobbak, de a lényeg szemléltetésére azért ez sem rossz.
-
#31733248
törölt tag
válasz madgie #11266 üzenetére
"Aha, szóval a sarkokban FF-en élesebb lesz. Értem "
Nem erről van szó, hanem egy jóval nagyobb szenzorra kell kirajzolnia mondjuk 24 megapixelt, így ugyanaz az obi full-frame gépen, azonos felbontású szenzorral simán élesebb lehet. Mutatok egy példát ugyanazzal az obival (Itt is a Sparpness - Field map), mondjuk 70mm-nél, nyitott rekesszel nézzük:
A77 (APS-C) vs. A99 (FF)
-
#31733248
törölt tag
válasz madgie #11290 üzenetére
Nyilván a valós életből vett minta lenne a legjobb, ebben nincs vita. De azt is látom, hogy sokszor jobban teljesít ugyanaz az obi FF gépen, mint kisebb szenzorral - még akkor is, ha pl. jobban vignettál. Az 55mm-es Zeiss is ilyen, A7-en jobban kirajzolja tágra nyitva a 24 megapixelt, mint az A6000-en, ez van.
-
#31733248
törölt tag
válasz DonRazzino #11549 üzenetére
"Pont most olvasom, hogy ő is az "én" beállításaimat szereti."
Gyönyörű színek és micsoda bőrtónusok... Nagyon jó az obi is.
-
#31733248
törölt tag
válasz madgie #11578 üzenetére
Ez tényleg nagyszerű, az ember sokszor csak pislog, milyen karakteres obikat hoz ki a Fuji. Az enyém csak egy tisztességes kitobi 9 kerekített lamellával, amolyan szorgos munkásember típus. De ez a Fuji igazi csemege....
Érdekesek és szerintem nagyon jók ezek a sokszor nem szokványos gyújtótávolság tartományok is. Gyakorlatilag pont azt a tartományt fedi le, ami igazán érdekel, el tudnám képzelni Sonyra is - mondjuk fele ennyiért. Ki is váltanám vele az 50mm-es portréobimat és a fenti 55-200-as kitzoomot. Nemrég próbálgattam egy Tamron 70-200-at , mivel sok jó - bár a Fujiénál kevésbé karakteres - képet láttam már vele. Sajnos eléggé csalódás volt: az AF lassú, hangos és hol pontos, hol nem. Többször úgy ment mellé, mintha be lett volna kapcsolva egy képlágyító funkció: még elmegy, de már nem az igazi. Mondjuk amikor betalált, akkor nagyon jó...
-
#31733248
törölt tag
Némileg védeném a Canon obi teljesítményét:
- jóval nagyobb az átfogása, mint a Fujié
- a szoftveres élességet felhúztad a Fujinál, a Canonnál viszont nem
- eleve jobb a Fuji jpg-je, mint a CanonéA Fuji 16-50 mm-ese egy tisztességes darab, örülnék én is egy ilyennek a Sonyn. Az a 16-20mm-es tartományban gyenge a képszéleken, utána pedig elég korán veszít a fényerejéből.
Érdekes egyébként, hogy az EXIF szerint standard módban fotóztál, de a képek alapján számomra úgy tűnik, mintha Velvia lett volna. Hozzáteszem: nincs Fujim, nem áll rá annyira a szemem...
Egy jó 64 gigás kártya megvásárlásába én is szívesen beszállnék...
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
Most néztem a 2071-es képet, ott az élességre azt írja, hogy kemény... Ha nem pixelvadász módban, hanem a kép egészét nézem és elvonatkoztatok attól, hogy a Canon képe kissé alexpós (én is szeretem némileg alexpózni a sajátjaimat), akkor a Canon képe egészében jobban tetszik, természetesebbek a zöldjei. A Fujié olyan, mintha a sajátommal Vivid módban, de csökkentett kontraszttal fotóznék.
-
#31733248
törölt tag
Simán Windowsban megnéztem a tulajdonságokat, ott írja, hogy az Élesség: Kemény, a Fehéregyensúly: Automatikus és így tovább...
(#11626) madgie
Ez az A6000-en is hasonlóan működik, 13 képmódot kínál a váz és 7-7 fokozatban lehet állítani a szaturációt, az élességet és a kontrasztot. Itt egy saját szemléltetés a képmódokkal (nem vázból kieső jpg-k, hanem a gyári szerkesztő programmal készültek). Szerintem nagyon jók, de nincs akkora hype körülöttük, mint amit megérdemelnének.
-
#31733248
törölt tag
válasz madgie #11629 üzenetére
(#11629) madgie
Köszönöm a linket. Egyébként tényleg érdekes, hogy a legtöbb tesztben mennyire nem jönnek le egy-egy gép fontos tulajdonságai.
(#11630) konyi79
Én is nagyon szeretem, de sajnos egyik raw feldolgozó sem tartalmazza, csak a gyári. Pedig tájképeknél gyönyörűen telíti a színeket, ízlésesen növeli a kontrasztot, csodás, tényleg...
-
#31733248
törölt tag
válasz DonRazzino #11792 üzenetére
Jóindulatú irigység szállt meg... Nagyon elfogadnám az 50-140-et. A Sonynál sajnos nincs is ilyen natív obi, a 70-200 pedig az f4-hez képest is 400 ezerbe kerül - ehhez képest a Fuji 50-140 sokkal jobb vétel.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz DonRazzino #11794 üzenetére
(#11794) DonRazzino
"Ez sem egy olcsó darab (főleg itthon)"
De mégiscsak fényerősebb és ha APS-C-n használod, akkor kb. azt az ideálisnak tekinthető tartományt fedi le, mint a FE 70-200mm F4 egy FF Sonyn. Miközben a háttérmosása ugyanolyan a Fujinak, megspékelve ezzel az egyedi, örvénylő bokeh karakterrel. Nem rossz.
(#11795) Scharm1976
"én sony dslr-ről álltam át fujira, mert bár az A7 és társai ff vázak, de az obik (amik E bajonettesek) F4 fényerőnél nem jobbak, az áruk a fuji üvegjeihez képest meg sokkal, de sokkal drágábbak."
Tudom, hogy Sonyd volt, láttam a (Fuji) galériádat a múltkori Duna-parti sétáról és ha már ott voltam, megnéztem a többit is. Az F4-ből gondolom, zoomokról lehetett szó.... Kéne oda valóban natív f2.8-as tele, bár nem szabad elfelejteni, hogy egy F4-es obi FF szenzoron gyakorlatilag ugyanazt nyújtva, mint egy f2.8 APS-C-n. De mi tagadás, a FE obik nagyon drágák és nehezek is. Ezt a kettőt így együtt én sem vállalom be. A kitobival és három fix-szel együtt 1 kiló alatt marad az A6000, ami azért nem utolsó szempont. Ez a Fuji obipark viszont olyan, hogy bár nincs Fujim és nem is tervezek váltani, minden egyes frissen megjelent darabot kíváncsian várok, annyira jók.
-
#31733248
törölt tag
Nézegetem az X-Pro2 galériáját, egymás mellett vannak a vázból kieső jpg és raw képek. A jpg-k olyanok, mintha egy komoly dinamika kiegyenlítést végezne a szoftver,a csúcsfények visszahúzva, az árnyékok pedig fel... Jobban is néz ki, mint a raw változat. Kérdés: ez alapból ilyen lehet, vagy van valami hasonló funkció, amit aktiváltak? Példa: jpg vs. raw
Magas ISO-n meg csúcstartó az új Fuji az APS-C mezőnyben, tényleg komoly. Sokkal jobb színzajban, mint az A6000, pedig 24 megapixeles szenzor mindkettő.
-
#31733248
törölt tag
válasz madgie #12634 üzenetére
Ja bocs, vak vagyok, tényleg ott van a kép mellett a jobb oldalon, hogy mit huzigáltak rajta.... Így már persze nem csodálkozom. FEDman meg hozza a szokásos formáját, lényeglátó és jól szemléltet. Én is az árnyékos részekre vagyok elsősorban kíváncsi és bizony, nagyot lépett a Fuji...
-
#31733248
törölt tag
válasz madgie #12634 üzenetére
Ezt nézzétek meg, érdemes... Nézegetem a dpreview.com tesztábráit, mennyire bírják a gépek a zajt. Érdemes megnézni az alábbi összehasonlításokat, mennyivel jobb a Sony A6000 esetében az Adobe Camera Raw képeknél a Capture One 9 feldolgozás:
Sony A6000, ISO 6400, Capture One 9 raw feldolgozás alapbeállításokkal
Sony A6000, ISO 6400, ACR raw feldolgozás
Sony A6000, ISO 12800, Capture One 9 raw feldolgozás
Sony A6000, ISO 12800, ACR raw feldolgozás
Ég és föld a különbség...
-
#31733248
törölt tag
válasz lugosi #12868 üzenetére
Nekem nem a filmes korszak jut eszembe (az kimaradt), hanem a bridge gépem... Egy mai telefon azt is simán lenyomja képminőségben. Kiegészítettem az előbbieket és színhőmérsékletet állítottam:
Sony A6000, ISO 100
Sony A6000, ISO 3200
Sony A6000, ISO 6400
Sony A6000, ISO 12800
Sony A6000, ISO 25600 -
-
#31733248
törölt tag
válasz madgie #14340 üzenetére
Én azért a dpreview.com X-Pro2 tesztjéből is azt látom, hogy fényévekkel jobbak a raw feldolgozás utáni képek, mint a vázból kieső jpg-k és ez a teszt összes képére igaz... A kisebb dinamikatartományú jeleneteknél nyilván nem lesz ilyen rossz a bőrszín és nem buknak ekkorát az árnyékos területek. Valamint az is igaz, hogy ha az ember ismeri és ki is használja a gép finomhangolási lehetőségeit, akkor sokkal szebbek az OOC jpg-k, mint anélkül. De ez inkább egy technokrata kisebbség játszótere, az átlag felhasználó gyakorlatilag nincs is tudatában ezeknek a lehetőségeknek.
-
#31733248
törölt tag
válasz DonRazzino #14430 üzenetére
Azért a Sonynál semennyire drámai a helyzet, a full-frame üvegpaletta például zseniálisan jóra sikeredett, csak -ugyanúgy ahogy a Fujinál - bírni kell anyagilag. Az adapterek használata meg nem szól másról, mint hogy az ember használhatja gyors Autófókusz mellett is a Sigma, vagy a Canon legjobb üvegeit, a natív üvegekhez képest sokszor nevetséges áron. Például a Sigma MC-11 adapterrel APS-C szenzoron remekül muzsikál a 18-35 vagy éppen az 50-100 f1.8 fényerővel, vagy éppen a Sigma Art sorozat f1.4-es fix sora.
-
#31733248
törölt tag
Ilyen fényerőt nyújt a középső tartományban a Sony 55-200-asa is: 100-on f4, 135-ön f4.5. Ezzel már szépen lehet portrézni is, szerettem... Bár amit igazán szeretnék, az a Fuji 56-osa (gyors fókusszal), a saját 50mm f1.8-am mosodáját időnként keveslem.
-
#31733248
törölt tag
válasz DonRazzino #14528 üzenetére
Az az igazság, hogy még úgy is imádnám...
-
#31733248
törölt tag
(#14826) OTika
Jó ez az X-A3, bár 600 dolláros áron azért elég borsos... Igaz, amit ad érte, az azért nem egy unalmas, fapados modellre emlékeztet.
(#14837) sheratan
Nagyon jó ez a képminőség, de azért tegyük hozzá, hogy általában nem a világos jelenetek szoktak zajosak lenni.
-
#31733248
törölt tag
válasz silmatauki #14845 üzenetére
A Fuji kitobija egyértelműen jobb, mint a Sonyé, ez nem is lehet kérdés. Hogy aztán kinek melyik modell jön be, az más kérdés, bőven van mindkét oldalon nyomós érv.
-
-
#31733248
törölt tag
-
#31733248
törölt tag
válasz madgie #16135 üzenetére
(#16135) madgie
"Jó, hát a 135/2L az egyik legjobb portréobjektív "
Tetszik is, de nagyon.
(#16136) gorgo
"huhh, tényleg jól tolja a longitudinális CA-t. A lila még csak könnyen kezelhető, viszonylag ritka szín (hacsak a ruházatban nincs ilyen) de a zölddel már lehet szopni utómunkánál, vagy marad a fekete-fehér."
Az a helyzet, hogy nem igazán tudok vele mit kezdeni, inkább kerülöm a Samyval az ilyen helyzeteket és mással fotózom.
"Nem baj, ott van a 90/2, aminek csak egy baja van, hogy oda már 1/200 záridő nagyon max"
1/200-nál hosszabb záridőt csak ritkán szoktam portréobival használni, szóval ez nálam nem lenne gond. A 90-es meg egyébként is egy nagyszerű darab.
(#16138) pethob
Nem is arra gondoltam elsősorban, hanem a felette levő portréobikra, azért beszéltem többes számban. Persze ettől még nagyon igaz, amit a 0.95-ről írtál. Az a 135-ös Canon meg a gyengém, nem tehetek róla. Sonyn általános célra talán a Sigma 30mm f1.4 a legjobb választás 100 ezerért, illetve az Általad megvett Zonlai 25mm f1.8 is jó, főleg annyiért. Te hol vetted?
-
#31733248
törölt tag
Az talán most a legjobb Samy, láttam a képeit, tényleg nagyszerű. Most hasonló hosszban egy öreg Carl Zeiss Jena Sonnar MC electric 135mm f3.5 van manuálisom van, bár össze sem hasonlítható fényerőben, de szép, kontrasztos képe van, szeretem.
Köszönöm, pethob.
-
#31733248
törölt tag
válasz DonRazzino #16229 üzenetére
Eléggé túl van ez lihegve, de nagyon... Hacsak nem tartozol a felhasználók azon szűk kisebbségéhez, akik egyben akarnak 4K-ban felvenni fél órás jeleneteket...
-
#31733248
törölt tag
Szerintem a Fuji 18-55 egyáltalán nem drága, pedig igazán jó. Én a SIGMA 17-70mm f/2.8-4 DC Macro OS HSM Contemporaryt néztem nemrég, az 135 ezer forint, 465 g és egyértelműen elmarad a Fuji obija mögött. 5.6-ra kell rekeszelni, hogy jó legyen, de nagylátón úgy sem jók a képszélei.
Szóval azt, hogy drága-e, érdemes a konkurencia ajánlata alapján megítélni...
-
#31733248
törölt tag
válasz Fandango #16488 üzenetére
(#16488) Fandango
"Olyan Sigma-m volt még a Canon-hoz. "
Akkor tudod miről beszélek.
(#16490) madgie
"Hát tudod, ez szubjektív móka, az ekv 35 milli amúgy sem egyszerű játék, háttérmosáshoz sokszor kevés, nagylátónak sok, valaki nem tud ráérezni."
Nemrég adtam el egy ilyen szettből az obit, 6D-re vitték el. Akkor néztem alaposabban utána, milyen képek készülnek ekv. 35mm-en egy fényerős obival. Meg is tetszett, mert elég közel lehet a fotós ahhoz, hogy bensőséges hangulatú képek születhessenek, ugyanakkor már jó (FF gépen) a mosoda is. Persze a perspektivikus torzítással vigyázni kell, nagyon tudatosan kell komponálni. Nekem jobban fekszik a Sonyn a 30mm f1.4 azt hiszem.
(#16497) Mercutio_
"Tamron 17-50/2.8?"
Igen, az lesz a következő, kíváncsi vagyok, mit tud a gyakorlatban.
(#16502) Parci
Most veszek én is Canon 10-18-at, ár-érték arányban verhetetlen. Aztán egy használt 70-200 f4-et is.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!
- AKCIÓKAMERA tartozékok - GoPro Hero 12/ 11/ 10, Inta360, DJI Osmo Action kiegészítők
- Fotós Táskák, Kamera Válltáskák & Hátizsákok - Kamera DSLR, MILC, Akciókamera védőtokok és tokok
- Sony 55-210mm f/4.5-6.3 OSS (Sony E)
- Sony Cyber-shot DSC-HX90 30 x ultra zoom, 18 megapixel, Sony bőr tok, új állapot
- Softbox és diffuzorok - Fotós derítők, reflektorok és hátterek