-
GAMEPOD.hu
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Korcsii
őstag
válasz Korcsii #11192 üzenetére
No, azt hiszem ideje megírni a beszámolót. A képek minőségéért előre is elnézést, voltak technikai gondok, és én sem voltam a helyzet magaslatán. (ISO3200 + f/16, vagy állvány + IS, illetve nem állvány + nem IS, hogy a manuális fókuszról ne is beszéljek Ez van, ha egyszerre túl sokat akar az ember (fotó, videó).)
Kezdődött az egész újév napján, amikor az airportaltól befutott a levél, ha akarok, csatlakozhatok hozzájuk szombaton. Hihetetlen nagy öröm, tervezgetés, aztán másnap végül mégsem jelentkeztem (túl sok volt a tervben a "ha"), csak egy köszönő levelet írtam. Rá egy percre már bántam is. De a határidő már lejárt, elkönyveltem, hogy nem leszek ott. Aztán Cpyress csak elültette a bogarat a fülembe (utólag már köszönöm ): pénteken sajtós nap. Először valamiért átsiklott a figyelmem a hozzászólása felett, de amikor rá pár napra olvastam, akkor is figyelmen kívül hagytam. Aztán az ottani határidő előtt pár nappal csak nem bírtam, gondoltam belevágok. Úgy véltem, villanykarosként van elég közünk egy ilyen modern gép tervezéséhez, megépítéséhez, üzemeltetéséhez. E-mail-ezés ezerrel mindenféle irányban (most már legalább dupla annyi volt a "ha", de ha én egyszer valamit a fejembe veszek...), végül határidő előtt 3 perccel form kitöltve, majd fél órával rá már meg is volt a helyem.
Péntek
Sajtótájékoztató. Köszöntő, a LOT történetének, aktualitásainak és a 787-esnek a bemutatása, prezentáció, videó, stb. Ezt itt most átugranám. Aztán a Dreamliner ablakról mintázott torta felvágása, és fakultatív módon elfogyasztása, amíg vártunk a gép felszállására. Marcipán bevonatú csokitorta. Finom volt.
Flightradar24-et figyelő kollégánk jelezte, hogy már gurul a gép, úgyhogy szerintem induljunk el - hangzott el valami hasonló Hardy Mihály szájából. El is indultunk az UB vizsgálat felé (valaki táskájában találtak egy méretes villáskulcsot pont láttam szemben a monitoron, míg vártam a cuccomra). Aztán A1-3 fapados váróban vártunk. Kicsit, kicsit többet, még többet, sokat. SP-LRB gurulni gurult, de össze-vissza, és nem igazán akart felszállni. Irány vissza Skycourt, várjunk ott. Aztán egy mini sajtótájékoztató: nem tudni, hogy jön-e ma egyáltalán a gép, úgyhogy aznapi program lefújva, holnap szeretettel várnak minket újra. Remek, és én még a reggeli köd miatt izgultam... persze benne volt ez is a pakliban, csak azért nem keveset utaztam emiatt, nem beszélve arról, hogy profibb felszerelést csak péntekre tudtam szerezni. No mindegy, végül csak nem fogom látni a gépet, irány haza. A LOT mentesítő járatként küldött egy 737-400-ast. Szegény utasok, akik csak a Dreamliner miatt utaztak volna ekkor.
Szombat
Nem akartam még egyszer potyára felutazni, így vártam a döntéssel - az utolsó pillanatig (amikor már az volt a kérdés, hogy elkések-e). Az idő jó volt, és a másik Dreamliner-t (SP-LRA) is beizzították (bár jan. 6 óta nem repült, de aznap a prágai járatot már megjárta) és SP-LRB is repült, igaz Krakkó felé, tesztelgetni. De az egyik csak eljön, hát hajrá!
Aznap a sajtón kívül már az aiportal népes csapata, illetve a virtuális légiforgalom szereplői is jelen voltak (utóbbiak főleg IVAO-ról, de végül találkoztam VATSIM-es ismerősökkel is). Ez a cockpit fotózási esélyeket nagyban rontotta - végül a csapat felének nem is volt rá lehetősége. No de ne szaladjunk ennyire előre.
"Már gurul" - dejavu. "Itt már tagnap is tartottunk", megvártuk inkább, míg a fedélzeten lévő informátorunk megerősíti a pályára gurulást. UB (ja, itt is hátrány a nagyobb tömeg ), aztán felvettük a szokásos várakozó pozíciónkat a fapados váróban. Jött két busz, ajtó nyílik, mindenki fel a buszokra. (Egyébként utasította ezt bárki is? ) Mihály jött, késik megint (valaki valamit benézett a felszállással kapcsolatban), ha gondoljuk maradjunk a buszban - aztán végül a buszoknak el kellett menniük onnan, így egy Costa Concordia gyakorlatot tartottunk. Megint váró, megint várakozás. De végül ismét buszra szállás, irány az állóhely, pozíciók elfoglalása (a havazásra hivatkozva a touchdown megnézése ("bár ez a fotósokon nem segít, de legalább legyünk ott") végül elmaradt). 31R ILS out of servce, 31L-re jött.
Végre itt.
A belső dizájn valahogy nem fogott meg. Többre számítottam (talán már az ülések mintázata is sokat javított volna az összképen). Amúgy persze hightech itt is minden.
Már a napellenző sem a régi.
Business class ajtajában jártunk, amikor a pilóták kérésére végül elkezdtek minket kiszorítani a gépből, így a cockpithez érve már csak egy váll felett előtt, majd rögtön törölt képre volt lehetőség.
Aztán megint vártunk, jó sokat, tőlünk jobban talán csak a jégtelenítő kosarában lévő emberek fagyhattak meg. Állványom feje ekkor egyszerűen letört. Na ezért is lett volna jobb, az előző napra kölcsönkapott felszerelés... (az érdemi fotózásnak itt vége is lett)
De végül jött a jégtelenítés, hátratolás, hajtóműindítás, taxizás.
Felejthetetlen nap volt!
Ezúton is köszönet érte a Budapest Airport-nak, illetve Hardy Mihálynak! Meg persze a LOT-nak, bár a ha nem lett volna az a pénteki baki...
Videó még lehet jön, de a képek megszerkesztéséig is alig jutottam el... piszok csendes egy madár!
Új hozzászólás Aktív témák
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Digitális Állampolgárság Program DÁP
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen egeret válasszak?
- Házimozi belépő szinten
- Gaming notebook topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Árnyékos sarok
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...
- Gyönyörű! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 16/512 FHD HUN
- OHH! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 8/256 FHD IPS HUN
- Lenovo Thinkpad T470, 14" FHD IPS, i5-6300U CPU, 8GB DDR4, 256GB NVMe SSD, W10, 27% áfás számla, 1
- Lenovo Thinkpad T470, 14"HD, i5-6200U CPU, 8GB DDR4, 256GB NVMe SSD, W10, 27% áfás számla, 1 év gara
- Lenovo Thinkpad T460, 14"HD/FHD, i5-6200U CPU, 8GB RAM, 256GB SSD, W10, 27% áfás számla, 1 év garanc