Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Executioner
tag
-
phenomHUN
senior tag
válasz
phenomHUN #128097 üzenetére
Köszönöm eami, xuser, ZsZso a gyors segítséget, és a türelmet!
Mr.Csizmás: Leghamarabb jövő kedd tájékán, de addig még a laptopot rendbe kellene tennem. Gyanítom új driver miatt lehet, de az fps-em még a Dotánál is hihetetlen módon beesik, élvezhetetlenné téve a játékot.
[ Szerkesztve ]
-
phenomHUN
senior tag
offoff GMG-s vásárlásban szeretnék segítséget kérni: 7 Days to Die-ból kellene pár db, én már vettem egyet saját fiókon, így sajnos többet nem enged.
Silver, így jár utána a -10% kupon, ill. az ingyen játék(ok) - ezek természetesen nem kellenek.15% és 10% kuponnal ~6€ - 6.2€, Paypalon, bankon, Revoluton tudnám rendezni.
[ Szerkesztve ]
-
MZsoltee
veterán
válasz
Mr.Csizmás #128092 üzenetére
Én lehet csatlakoznék egy kicsit. Pár éve megvettem, de nem sok órám van benne.
-
Vertigo18
addikt
Szerintem igazán élvezetessé a csáklya megszerzése után válik... Kisfiammal fejenként 80+ óránk van benne, mi csakis co-opban toltuk, de minden percét élveztük.
Dead Island és DI: Riptide darabja közel 200 óra fejenként, ugyanez... Hiába, imádjuk a zombi apokalipszist!
-
huskydog17
addikt
válasz
Mr.Csizmás #128092 üzenetére
De igen aktiválva volt, ezért nem értettem az egészet, hogy miért távolabb éledtem fel. Mindegy, ha már meglesz a fejszéttaposós képesség, talán kicsit könnyebb lesz, addigra talán értelmesebb fegyvert is kapok majd, remélem.
-
Mr.Csizmás
titán
válasz
huskydog17 #128091 üzenetére
nem volt aktiválva a menedékhely?
btw. én már végigtoltam az összes küldetéssel együtt, + én se sietek, de ahogy gondolod, ha kell segítség.
-
huskydog17
addikt
válasz
Mr.Csizmás #128082 üzenetére
Köszi szépen az ajánlást, egyelőre egyedül szeretnék boldogulni benne, továbbá az én tempóm amúgy is rendkívül lassú, így folyton feltartanálak, de majd ha aktuális lesz, rád írok, köszi még egyszer!
#128083 Źşë' : "most meg megnyitottam egy olyan képességet mint ami a Dead Islandban is szerepelt - "fej széttaposás
" - mondjuk itt rúgás"
Na ezt viszont jó látni, hogy itt is van ilyen képesség, akkor tolom tovább és rágyúrok arra, az nagyon kell, a Dead Island-ben is aranyat ért, folyton azt használtam.
#128085 Egon: Egyet értek. Az még hagyján, hogy halál után nem kapsz vissza semmit, de nem is logikusan éledsz fel, vagyis nem a legközelebbi menedékhelyen éledsz fel, amit totál nem értek, pont tegnap jártam így, hogy a halálomhoz pár méterre volt egy menedékhely, erre egy sokkal távolabbin éledtem fel. Mondom ez most WTF!
-
Mr.Csizmás
titán
ött egy kupon (Érvényesség vége: 2019. 08. 06. 8:00:00) Dying Lightra 75%off így az Enchanced Edition Following DLC-vel és Season passal 12,5€ ra jön ki, akit érdekel az írjon privátban, az első ember aki ír az kapja a kupont steamre. Ill. egy 60%-os Dead by Daylight-ra szintén van, azok kapták akiknek megvan ez a két játék amúgy, így ez 8€ra jön ki
szintén, nálam is vihető ingyen & bérmentve!
-
Mr.Csizmás
titán
ebben a topicban nincs spoiler kódolási lehetőség, azért. anno elvették szinte mindenhonnan, csak az indokolban hagyták meg, mert terheli a szervert.
btw, túl nagy spoilerek nincsenek, egy die hard film szintjén van kb. a sztori, csak megtűzdelve kanyarokkal
[ Szerkesztve ]
-
Źşë'
addikt
válasz
Mr.Csizmás #128084 üzenetére
nem tudom hogy kell spoiler kódot használni, de aki nem akarja hogy lelőjjek valamit sztoriból az ne olvassa el
- ez az volt mikor a fekete dokit elrabolták aki az ellen szérumon dolgozik, aztán, érte mész megmenteni, annak a csókának az emeletes kérójába akinek az emberei fosztogatnak, gyilkolnak (nem jut eszembe a neve), aztán elkapnak téged is, az épület alagsorában, vagy inkább amolyan mélygarázsában, itt rengeteg stukit gyűjtöttem, egy építkezésre bedobnak apróbb zombikkal, végén meg egy demolitionist-el, aztán ki kell nyírni, a végén meg "vesszőfutással" kimenekülni - na ott jött minden rám, talán még rpg is, meg nyílt terepen alig volt fedezék, felmászni az épület tetejére - sorozattüzet kaptam nem keveset(#128085) Egon az Dead Island - Riptide néven jelent meg, nehezebb volt, meg picit másabb mint a sima része - az eldobott fegyver eltűnése megvolt a sima játékban is amúgy, emlékszem én sem nagyon mertem eldobni a fegyvereim, mert ugye mindig a legjobb fegyvereket használja az ember és hát nem akarja hogy eltűnjenek
amúgy nagyon nyomasztó volt a hangulata, az élénk színvilágának ellenére is, szóval tényleg jól csináltak valamit a Techlandes arcok. A DL = Dying Light - ezt is a Techland fejlesztette, az ő gyerekük ez a játék is. Dead Island 2 meg csak készül, készül és készük ki tudja meddig :/ rákerestem steamen a Dead Island 2-re és ha jól látom még le is került :/ sziper, most vagy ez is Epic-es lesz vagy magáért beszél a dolog... wishlisten is rajt volt ott sem találom, meg hát storeban sem
jött egy kupon (Érvényesség vége: 2019. 08. 06. 8:00:00) Dying Lightra 75%off így az Enchanced Edition Following DLC-vel és Season passal 12,5€ ra jön ki, akit érdekel az írjon privátban, az első ember aki ír az kapja a kupont steamre. Ill. egy 60%-os Dead by Daylight-ra szintén van, azok kapták akiknek megvan ez a két játék amúgy, így ez 8€ra jön ki.
[ Szerkesztve ]
-
kigyi_23
addikt
DL-ban nagyon op ugye a Molotov
Igazából srácok akinek nehéz az gyúrjon arra meg a petárdára ezek megoldanak nagyon sok mindent.
Én imádtam a a fő küldetés szálat, de azért jó párat megcsináltam mellékküldetésekből is. Nem mondom, hogy a játéknak nincsenek hibái, de olyan hangulatot teremtett ami miatt egyszerűen nem tudtam abbahagyni. Jó persze nekem könnyebb volt mivel a megjelenés után beszereztem SP-vel együtt így nem volt olyan tömény a content. Ugye szépen lassan jöttek a DLC-k hozzá ráértem haladni a küldetésekkel ahogy éppen jól esett. Először csak az első pálya részt jártam be a második térképre át sem mentem. Ott kicsit pihentettem, de nem azért, mert rossz volt az élmény csak úgy gondoltam azért ez tömény egyben. Fegyverek jók, de ugye csak akkor ajánlott a használatuk, ha olyan helyen vagy ami be van védve a különben megtámadnak azok a zombik amik meghallják
Az eleje nehéz volt ahogy emlékszem és a történet is elég lassan indult be, de azért érdekesnek tűnt aztán később elég korrekt küldetéseket sikerült összehozni élveztem a játékot. Sebzés nem zavart egy idő után amúgy is zsigerből lecsapod a fejét a zombik nagy részének egy csapással. A vegyvédelmis/tűzoltós embereket meg úgy is kerülöd, mert robbanékony fajták
-
Egon
nagyúr
Akkor kicsit én is belefolyok az eszmecserébe, bár kicsit egyoldalúan.
A DL-hez nem volt szerencsém, a Dead Island-ot kétszer toltam végig, a Riptide-ot (gondolom ezt hívjátok Dead Island 2-nek) félúton meguntam. Nagyon ellentmondásos a megítélése nálam ennek a programnak. Egyrészt rettentő addiktív, nem véletlenül toltam sokat. Másrészt - felnőtt fejjel, két gyerekkel - nagyon értékelem azokat a programokat, amivel le lehet ülni játszani 5 percet, és 5 órát is - a DI ilyen. De az elcseszett mentési rendszert (kinyírnak adott ponton, és úgy éledsz fel fegyver szempontjából, ahogy meghaltál, kiürült tárakkal stb., WFT?!?), a dobáláskolr eltűnő fegyvereket, a túltolt fegyverkopást, és az egyes zónákban endless mód jövő fertőzötteket nem tudtam megbocsátani. Amelyik designer vagy fejlesztő ezt kitalálta, azzal valami különösen szadista szívatást kellene csináltatni, hogy egy életre megtanulja: nem azért van a játékos, hogy szívassuk...
-
Źşë'
addikt
válasz
huskydog17 #128081 üzenetére
jaj tényleg TP, jobban belegondolva
persze, azt én is tapasztaltam, hogy sokat kell püfölni az elején vascsővel meg hasonlókkal (még moddolt fegyverrel is, mikor mész ki a városba dropokat összeszedni), de most hogy van az íjam legtöbb egy fejlövés, igaz az íjnak is van ballisztikája (szerencsére) -legtöbbször sikerül őket elsőre elintézni- jobban belegondolva ahova fegyver kellett oda használtam már végülis, mert most volt egy ilyen küldetés, de kinn városban nem szoktam "zajt csapni" ha lehet, a játék elején mikor egy őrjöngő fertőzött észrevett akkor mindig borsózott a hátam, meg rohantam mint a barom, most meg megnyitottam egy olyan képességet mint ami a Dead Islandban is szerepelt - "fej széttaposás
" - mondjuk itt rúgás
egy furgonra felmászok, megvárom míg elkezd mászni, majd jöhet a beígért fejes és csak mosolyogva nézem hogy mekkorát zakóznak tova!
meg tudod még mi a barátod? a magasság és a molotovszépen lehet őket perzselni!
hidd el, ahogy megnyitsz még pár képességet, meg meglesz a nyíl és egyéb cuccok, egyből sokkal könnyebb lesz, igaz coop játék, egy társ is sokat segítene, pláne mikor leveri az embert egy zombi - rengetegszer megpurcantam már én is - főleg az elején..mondjuk most volt egy küldetés, annyit mondok róla hogy vesszőfutás volt, na az tényleg egy elbaszott valami volt, sok realitást nem láttam benne, sőt idegesítően szopatósnak tartottam, hogy úgy oldották meg :/
ami sztem negatívum az az ahogy a küldetéseket felveszed, enged egy rahedlit felvenni, és akkor utána nem tudod, hogy kinek mi a baja, meg picit káosz lesz - Dead Islandban valahogy jobban kiigazodtam a küldetésekben, még akkor is ha felvettem sokat, mert térképen nyomon tudtam követni a dolgokat
itt még a nevekről sem tudom hogy ki kicsoda, most nem tudom hogy kiírja e az emberek nevét ha közel mész hozzájuk (sztem nem), meg vannak annyian, mindegyiknél van valami párbeszéd/de legtöbbnek segítség kell, és persze egyszerre az egész épületben miértisne -
Mr.Csizmás
titán
válasz
huskydog17 #128079 üzenetére
DL-ben eddig csak egyedül toltad? mert szívesen beállok coopozni, sokkal nagyobb élmény.
-
huskydog17
addikt
"nemtom mennyire mérvadó, de pl DL-ban ha hitelsz egy dögöt/embert, akkor a jobb oldali csíkhoz dobálja a "sebzés pontokat"
Nem, az nem sebzés, hanem tapasztalati pont (XP). Ha tele van a csík, kapsz egy képzettséget.
Na az emberi ellenfelek megint totál nonszensz a játékban, abban az értelemben, hogy nevetségesen erősek és mindent kivédenek. Erről többen is panaszkodtak Steam-en, sajnos ez is nagyban rontja a harcrendszert és a balanszot.
[ Szerkesztve ]
-
Źşë'
addikt
válasz
huskydog17 #128079 üzenetére
nemtom mennyire mérvadó, de pl DL-ban ha hitelsz egy dögöt/embert, akkor a jobb oldali csíkhoz dobálja a "sebzés pontokat"
saját vélemény de sztem is rettentően nehéz a játék, az elején legalábbis - de ez egyben előny sztem (mert iszonyat adja a feelingjét) - én azért már toltam bele 30 órát, szereztem lőfegyvert - de röhejes - még nem használtam, csak összeszedtem sok pisztolyt meg fél/automata fegyókat mondván majd eladom, és lesz másra zseton... de azért meg megtartok egyet egyet mindegyikből, mert sebzése mindnek ugyan annyi
am íjjal megyek most pl, általában fejre egy elég, de van amibe több kellpicit vicces mikor egy két ellenfélnek a fejéből vagy 6-7 nyílvessző áll ki
mint a tarajos sül
csak ők kapják, nem adják a nyilakat
[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
Erre megy a válasz.
Szóval nem keverek semmit semmivel. A Dead Island két része és a Dying Light között a harcrendszer miatt szeretem jobban a Dead Island-et. Mire gondolok?
Dead Island-ben minden ellenfélnek van életcsíkja, DL-ban nincs és opció sincs a bekapcsolásra. Ez nagyon fontos lenne, hiszen nagyban segít látni, hogy mennyivel erősebb az egyik fegyver a másiknál.Ha már nincs életcsík, legalább hagyták volna meg a sebzés számlálót, Dead Island-ben ha sebzést viszel be egy dögnek, akkor kiírja, hogy pontosan mennyit, DL-ban nincs ilyen.
Ez a két feature miatt szerettem nagyon a Dead Island harcrendszerét, mert azonnal, egyértelmű visszajelzést kaptam, hogy az adott fegyver mennyire hatékony. DL-ban ezeket mind kukázták számomra érthetetlen okokból Azt értem, hogy a DL-nál nem a zombie gyilkolásra szerették volna helyezni a hangsúlyt és erre fogják, de ez nagyon gyenge érv, hiszen rengeteg küldetést nem tudsz darálás nélkül elvégezni. Mindössze annyit vártam volna el, hogy legalább opcióként hagyják benne a Dead Island harcrendszerét, de e helyett nem csak kukázták, de opcióként sem elérhető. Ez így gáz, mert az én szememben visszafejlődés.
Egyelőre 10 órám van a DL-ban (a két Dead Island-et végigvittem), de egyelőre abszolút nem érzem ,hogy fejlődne a karakter vagy a fegyverek, hiába sebeznek a mostani fegyverek a stat szerint sokkal többet, ugyanannyit kell püfölni őket. Dead Island-ben sokkal jobban átjött a fejlődés.
Ami viszont az egyik legbosszantóbb feature a DL-ban az a javítás stat, vagyis egy adott fegyvert csak pár alkalommal javíthatsz meg, a legtöbbnél ugye ez hármat jelent. A gond, hogy a fegyverek piszok gyorsan elhasználódnak, így a 3 javítás pik-pakk elmegy. Értem, hogy keressek másikat, de ha egyszer találtam egy jót és azt upgrade-elem egy nekem tetsző csomaggal, akkor ne kelljen fél óra múlva másikat keresni helyette, ez egy nagy kicseszés a játékossal!
Képzeld csak el, ha például egy Fallout-ban max. 3-szor javíthatnál meg egy fegyvert! Ugye mennyire nonszensz?Ekkor pedig még nem is beszéltem a jóval rosszabb balanszról. Már 10 órát beleöltem, de még mindig fapados közelharci eszközökkel tudom püfölni őket, értelmes fegyvert még nem kaptam, hiába nyitottam ki brutál sok ládát. Az árusoknál a fegyverek árai pedig szintén nonszensz, legalábbis a játék elején.
Az a gond, hogy a DL-tól én egy parkour-ral feltuningolt Dead Island-et vártam, de reméltem, hogy legalább opcióként meghagyják a DL harcrendszerét, de nem.
Éjszakai rohanás nekem egyszer elég volt a kötelező sztori küldetés alatt,m soha többet, az egy vicc, pár másodperc alatt szétszednek a dögök, semmi esélyem. Értem, hogy rohanni kell, mint egy őrült hülye, de nekem pont ezért nem tetszik, mindegy, amint lemegy a nap, megyek biztonságos zónába és alszok, nappal is eléggé meg tudja sz*patni a játékost a játék, nem hiányzik az éjszakai szívás.
Ez azonban abszolút nem zavar, nem tekintem negatívumnak ezt a feature-t, hiszen van lehetőség skippelni, kivéve néhány missziót, amit csak éjszaka lehet megcsinálni, na azokat is inkább kerülöm, bár mivel csak 12%-nál járok, így nagyon valószínű, hogy lesz még olyan sztori küldetés, ahol a játék rám erőszakolja az éjszakai szívatást.Vannak még más apróbb problémáim is a játékkal, de ezek a legsúlyosabbak számomra.
Más ízlésünk van ennyi. Lehet, hogy később, jóval fejlettebb képességgel sokkal jobb lesz a game, ezt nem vitatom, de az első tíz óra eddig nem nyűgözött le. A sztori viszont érdekes, csak amiatt szenvedek vele, illetve tök jó a német szinkron. Kizárólag a német szinkront hiányoltam a két Dead Island játékból, itt végre megkaptam, csak a Dead Island-et vették ki a képletből sajnos.
-
i2k
őstag
Nem volt gondom a lőszerhiánnyal a DOOM-ban (még csak 1 SP végigjátszás, és néhány órányi multiban sz*pás van mögöttem) -- a taktikázás révén még a rocket launcherben is mindig volt skulóm (többieknek: annak van a legkisebb "tára", és ahhoz kell kicsit virtuózabbnak lenni a kivégzésekkor*** - emlékeim szerint...).
//*** = már ha nem az a cél, hogy a nyilvánvaló és az eldugott forrásokból szedd össze a lőszereidet...
-
arty
veterán
szerintem a "lőszerhiány" a technikásabb játékra próbál ösztönözni: hogy variálgasd kényszeresen a fegyvereket.... kicsit engem is bosszantott, hogy nem szánthatom végig a játékot a shotival, végül amennyire lehetett felfejlesztettem és elfogadtam, hogy ez ilyen... (amúgyis más-más dögök ellen más-más fegyver a jó/jobb)
-
arty
veterán
válasz
cskamacska #128055 üzenetére
a lineáris, nem openworld, nem erpégé, nem kraftolos játékokat féltem
a gamepad és a nézet pont nem érdekel (mármint gamepaddal szeretek/vagyok hajlandó játszani) ... és igen, az apróért nem hajolnak le és adóelkerülő mocskok és valóban szerepük van abban, hogy a világ szarabb hely kezd lenni
"sajnos" ebben a topikban erről nincs is kivel vitázni, kevesen vesznk day1 cod-ot.........
(#128056) MageRG : közösségi finanszírozású játékok? jjjjóóó, bár én az utóbbi 1-2 évben semmit nem finanszíroztam... szóval én is bűnös vagyok
[ Szerkesztve ]
-
oriic
HÁZIGAZDA
válasz
l.skywalker #128061 üzenetére
Ez is csak akkor ha Deluxe kiadast vettuk meg. Alap verziohoz nem jar buddy pass.
-
Egon
nagyúr
Erre reagálva.
Hát, ha végigjátszottad a SS-t, vagy a Painkillert, akkor pontosan tudhatnád, hogy fél óra játékmenet, kb semmire nem elég.
Fél óra pont elég volt, hogy beszippantson a játékmenet ennél a két programnál; ráadásul megkockáztatom, hogy az utóbbi tekintetében ennyi idő alatt kétszer annyi féle fegyvert lehetett találni. Az pedig biztos, hogy érdekes módon ezek közül egyiknél sem fogytam ki a lőszerből egy adott harc közben.
Erre mondtam a Fortnitet, és az adott kontextusban, tökéletesen megállta a helyét az érvelés, még ha volt is benne irónia, vagy esetleg nem a kedvenced.
Magyarázkodás, ekézésen kívül más célod nem volt vele - mindezt azért, mert egy adott játékot (ami a jelek szerint neked tetszik; Doom-tetkód van-e már?
Ilyet én is tudok.
), másképp ítélek meg. Lásd folytatás.
Az összes többi amit írtál marhaság.
Tényszerű dolgot írtam minden esetben, pl. a hangok vonatkozásában (is). Az, hogy téged éppen ez nem idegesít (de mondjuk a checkpoint hiánya meg pont igen, ami meg esetleg másnak nem fáj), az a saját szubjektív értékelésed - ezt szimplán letudni a fentiekkel... Nem engem minősít.
A témát részemről lezártam: értelmes párbeszéd nem alakult ki, így értelme nem sok.Nagyon vártam a Doom-ot, sokáig húztam a vásárlást (mindig lemaradtam az akciókról), ehhez képest nekem (eddig) összességében csalódás, nem is kicsi. Egyedül a grafika az, amit dicsérni tudok.
-
válasz
l.skywalker #128061 üzenetére
Elkerülte a figyelmem az apróbetűs rész...3 kilométeres betűkkel van írva a Demo, alatta picivel, ahol az ár szokott lenni, ott van a for Buddy Pass users only...
-
vorosmarti
senior tag
válasz
Samus #128060 üzenetére
Bárkire haragudhatsz, de a steam-en ott van a demo letöltésénél: for Buddy Pass Users Only
Így ez valóban nem demó. A steam-en még az 50%-ot sem éri el az értékelése, és az eddigi review-k alapján az újságírók sincsenek tőle elájulva. Így majd pár hónap múlva 50-70%-os sale-en behúzzuk. -
ayo
veterán
válasz
l.skywalker #128061 üzenetére
pontosan! nincs demó, csak be lehet hívni havert, ha megvetted és ezért van ez a lehetőség. egyébként meg nagyon nem lett jó cucc, szóval sokat nem hagysz ki
[ Szerkesztve ]
-
Szakadjon meg a Bethesda. Leszedtem a Wolfenstein Youngblood demóját (40GB, egy demó...), meg is örültem, hogy van neki, indítom, erre közli, hogy kell Bethesda account, meg egy havertól meghívó. Azért engedett karaktert választani, meg ruhát, fegyvert, de utána megint megkaptam az üzenetet. Szóval rohadjanak meg, akkor kipróbálom a virágbolti 'demót"...
Vagyis próbálnám, de az még nincs...Nincs valakinek ilyen Buddy Pass akármije?
[ Szerkesztve ]
-
l.skywalker
titán
LEGO Jurassic World - 2,19€ (cdkeys.com)
-
sto1911
veterán
GMG summer salen elfogyott Gold/Silver kulcsokat fogjak vajon potolni?
-
MageRG
addikt
A "kockázatosabb" vállalati zsargonban azt jelenti, hogy -szerintük- nincs elég nagy közönsége, hogy csillió dollárt szakítsanak rajta.
Az utóbbi években szinte szinte minden érdekesebb ötlet a crowdfundingnak köszönhetően jött ki.
A nagy kiadók meg ezt próbálják majmolni, ha már befutott.
Persze van néhány kiadó (pl. a Sony v. a Nintendo) akik képesek jó ötleteket felkarolni.
De hogy kifogynánk bizonyos zsánerekből, attól nem félek. 5-10 éve már beállt ez a helyzet.
Mindig lesz a ki megcsinálja, csak legfeljebb nem AAA-kategóriában. -
cskamacska
addikt
"Viszont simán előállhat az a helyzet, hogy a nagy költségek miatt kockázatosabb címek egyáltalán nem jönnek majd, senkitől."
Butaság, nagy kiadóktól csak kockázatos címek jönnek. Minden új címük reménybeli új World of Warcraft, új Call of Duty, és ha mégsem jön be a 10 millió eladás a második hónapra akkor bukásnak van a cucc elkönyvelve, a fejlesztőket meg aprítják mint a répát.
Épp beszélgettünk egy nagy cég IP-jét hordozó hobbi projekt fejlesztőjével, hogy ha a nagy kiadó felkarolta volna a dolgot, akár csak kis-közepes budgetet alá tett volna, biztos bevétele lett volna abszolút minimál befektetéssel, és jelen lett volna egy olyan piaci résben ahova 15+ éve nem dugta az orrát, meg nagyon senki más sem. Hallani sem akartak róla, sőt, még csak a kliensük reklámozására sem vették fel az egyébként semmi pénzből, lelkesedéssel készült, mégis igen igényesre sikerült alkotást, pont azért, ha valamikor valamit kezdenek az IP-vel mondjuk 20 év múlva, akkor azt 120%-osan kit tudják használni anyagilag, minden figyelem a blockbusterre összpontosíthasson, és a világ összes pénze egyből rájuk borulhasson rendjén.
"És akkor a studiok se sírnak, neked se kell az árakon lamentálni, de számodra kedves műfajok kompletten eltűnnek. "
Az a rakás műfaj amelyeket a nagy kiadók már most is messziről kerülnek, mert egy-egy cím csak 50-100 millió alatt hoz a konyhára, és ők ugye az apóért már nem hajolnak le?
De most komolyan, milyen műfajt féltesz? A gamepad-re írt akció-lövölde TPS-t? A sport játékokat? Ott tartunk, hogy már autós játékoktól is ódzkodnak. EA-nak már a csapat alapú FPS is túl rizikós, épp ezért a Battlefrontot szerette volna rettenetesen helyére rakni.Amúgy nettó fingreszelés az egész, Super Bunnyhop releváns videójával kiválóan zárható.
Super Bunnyhop - How American Game Companies Avoid Paying Income Tax
Egyre többet keresnek, miközben egyre kevesebbet költenek ténylegesen játékokra, és főleg, egyre kevesebb adót fizetnek.
(Mondjuk ez nemzetközi trend, hogy a multik úgy találták jónak, ha közteherviselést és a jóléti államot magunk mögött hagyjuk, és bepróbálkoznak valami fél-cyberpunk fél-feudális disztópia ránk verésével ahol a negyedéves számok tényleg az égig nőnek, azt externáliákat meg ott egye meg a fene. Amire válaszul a fiatalok meg mennek szélbalra, meg széljobbra, a szegények csak simán fasizálódnak. De ugye a pénzt megenni nem lehet, a népeket meg csak ideiglenesen lehet lekötni random irányított mozgalmakkal, osztályharccal. Etnikai konfliktus szítása már ügyesebb húzás, de abban csak reménykedhetnek az urak, hogy a kibúvó diktátor-oligarchák marhavagonjainak jó oldalára kerülnek végül.) -
#20411392
törölt tag
Kis méretű hazai outsourcing cégnél dolgozok és 90%ban hazai piacra dolgozunk.
A legkisebb fizetési sávban pl nálunk 600 ezer ft a bérköltsége a dolgozónak, ami fedezi a bérét - az irodai részarányos bérleti díját - az áramot - a nem termelő dolgozók fizetésének arányos díját.A cégünk nem zárkózik el az utánpótlás nevelésétől sem. Ami azt jelenti, hogy az első 3 hónapban kizárólag veszteséget termel a dolgozó (tanul és leköti a kollégák figyelmét). Az utána következő 3 hónapban a fizetésének egy részét talán kitermeli. 6-12 hónap között eljut oda, hogy a kezdő fizetését ki tudja termelni. Tehát kezdőknél az első év borzalmas nagy veszteség és hitelezés a cég részéről.
Ezt a haladó fejlesztőknek kell kitermelnie.
Tehát a fenti fizetés+blabla mellett hozzájön az, hogy nyereséget kell termelnie + extra pénzt, amiből van lehetőség kezdőket foglalkoztatni és betanítani.
Simán ki kell termelnie 2 millió forintot havonta egy ilyen kollégának, hogy a cég működni tudjon.
Ilyen áron is számlázunk. Úgy, hogy a vezetők nem nyúlják le a pénzt, sőt...
(Nem 10 éves vackokon dolgozunk, hanem folyamatosan frissülnek a fejlesztői gépek (amik nem olcsóságok). Bármi kell, akkor arra van pénz. Szóval a vezetőség hibátlan.)Tehát a 10 ezer $ / hó / fő teljesen valid egy nyugati országban. Sőt...igazából kevésnek hangzik.
Nem kell messzire menni. Dolgoznak ismerőseim svájcban. Banki szektor. Vannak megrendelések, aminél 500 € / óra / fejlesztő, amennyit számláznak a megrendelőnek. Tehát az a 10 ezer $ kb 20 órát fedez.
Persze a játékiparban sokkal alacsonyabbak a fizetések ennél a svájci példánál. Viszont aki szerint sok a 10e$ / fő / hó teljes bérköltség, az járjon jobban utána. -
arty
veterán
válasz
MageRG #128051 üzenetére
A vevő nem ezért "hülye"
Viszont simán előállhat az a helyzet, hogy a nagy költségek miatt kockázatosabb címek egyáltalán nem jönnek majd, senkitől... (tudom, már most se... de mindig van lejjebb!)
És akkor a studiok se sírnak, neked se kell az árakon lamentálni, de számodra kedves műfajok kompletten eltűnnek. Ez lenne a win-win?
-
arty
veterán
válasz
s7evcsenko #128050 üzenetére
Lengyelországban, igen.
Viszont rengeteg nagy studio van USA/UK/Kanadai városokban...... mások az "árak" -
MageRG
addikt
Jim Sterling ezt mondja a témáról.
Röviden: ha nincs meg az egyensúlyt befektetett pénz és a kereslet által diktált ár között, akkor nem a vevő a hülye. -
s7evcsenko
addikt
Ha a Witcher 3-ból indulok ki, ami egy szerintem igen jól sikerült és igényes játék lett, akkor az a 10k kb ki is jön kis túlzással.
Ign cikkje szerint $81 millió volt a teljes projekt költsége, amin 240 ember dolgozott napi szinten, további 1500 pedig besegített még így-úgy.
Így ha csak a 240 embert számoljuk, akkor az $8437/hó-ra jönne ki 3.5 évre kivetítve.
Mondjuk, ha az az 1500 is kapott kicsit komolyabb összeget, akkor már nagyon messze kerülünk a 10k-tól...Viszont ez közel sem volt veszteséges, illetve aközeli dolog, mert azt írják, hogy $62.5 milló volt a tiszta nyereség.
Szóval lehet csinálni így is.
[ Szerkesztve ]
-
arty
veterán
Megint előjött a "miért drága a szoftver, miért/mennyire drága az előállítása" - az ontopikban...
innen indultunk:
https://kotaku.com/why-video-games-cost-so-much-to-make-1818508211
https://kotaku.com/the-video-game-industry-cant-go-on-like-this-1836606033(#29299) warcat válasza ollie (#29297) üzenetére
És ezt el is hitted a Kotaku bértollnokainak?
(#29310) pitepeti71
"Mivel a szoftverfejlesztésben dolgozom, tudom, hogy igazat írnak." (by Ollie)
Akkor Te is $10.000-t keresel havonta?
Na, most ez vagy marhaság, vagy az egész koncepcióval baj van. Azért a játékeladások, még a nagy nevek esetében is, nem az első héten döntögetik a rekordokat, hanem később, mikor az árak mérséklődnek.
Jó, biztos van pár kivétel, ami tényleg annnyira, de annyira jó, hogy már a megjelenés napján be kell zsákolni csillióért. Ez a pár húzónév legyen a kivétel, ami erősíti a szabályt. Az összes többi meg gyakorlatilag megszünteti azt (ti a szabályt)(#29314) pitepeti71
Az a 10k az egy ember havi jövedelme, a cikk szerint. És ahány ember, annyiszor 10k/hó Ami egy közepes, 40 fős csapat esetén, havi 400k USD-ben. Na, erre szoktam azt mondani, hogy bullshit.
@pitepeti71 (hátha idetéved....)
a cikk nem írja, hogy 10000$-t keres a programozó; az a 10k az a dolgozóra osztott teljes céges kiadás (iroda, fejlesztőeszköz, hw, járulék, stb), igen, a cikk szerint
és körülbelüli fizukat és járulékterheket, bérleti díjakat, szerverárakat, fejlesztőeszközök árát ismerve ismerve SAJNOS nem tűnik irreálisnak (mármint itt, magyarországon "ismerve")és igen, a 40 fős csapat, 2-3 év alatt 10-15 milláért fejleszt le egy játékot... egy kimondottan olcsó játékot
(nem indie kategóriában!)
-
reelc
veterán
válasz
reelc #127978 üzenetére
Pagan Online - hamarosan elhagyja a korai hozzáférést a Wargaming új játéka.
Valahogy nem keltette fel az érdeklődésem, de ez legalább záros határidőn belül kijön. -
Predator2
addikt
Helló
Jön a Red Dead Redemption 2 Pc -re vagy sem? Várom, várom, de sehol semmi.
Üdv
-
Crytek
nagyúr
"Holnap kezdetét veszi a Ghost Recon Breakpoint első technikai tesztje, így ha ti is jelentkeztetek rá, akkor feltétlenül nézzetek körül az emailek közt! A kizárólag PC-n futó tesztkör három napon át, egészen július 29-ig fut majd, aki pedig bejutott a szerencsések közé, az három másik barátját is meghívhatja a buliba - mégis csak egy kooperációra kihegyezett címről van szó."
Aki esetleg bejutott egy meghívót elfogadnék szívesen!
-
_drk
addikt
Jövedelem topikban most beszéltek le valakit a játékfejlesztésről. No money, no life!
Hozzátartozóan ajánlom iddqd-s áttekintő a Bungie-ről.
Halo 2 fejlesztésénél a dolgozók 15%-ának ment szét a házassága. Nem is csinálhatják azt amit akarnak, ami egy kreatív munkánál erős. Folyamatos pénzügyi gondok, felvásárlás stb..Mi megcsodálkozunk, hogy 1-2 játék olyan amilyen..
Előfizetői modellre mondják, hogy kicsit könnyíthet a határidők miatt a fejlesztőkön. De bizonyos dolgokat akkor is meg kell csinálni a játékban, és amíg minden hülyeséget össze ígérgetnek és a marketing 100x fontosabb az se fog segíteni nekik.[ Szerkesztve ]
-
Heroes fan
őstag
válasz
l.skywalker #128036 üzenetére
Ja értem.
-
l.skywalker
titán
válasz
Heroes fan #128035 üzenetére
Hardveraprón pénzért
-
Heroes fan
őstag
Vannak nekem eredeti cd-s játékok, azokat hol tudnám elcserélni akit érdekelne?
-
i2k
őstag
Ki lehet játszani az Xbox Game Pass Ultimate előfizetést
"Történetünk ott kezdődik, hogy a Microsoft az idei E3-on bejelentette az Xbox Game Pass Ultimate szolgáltatást, ami egy előfizetésben egyesíti a kiváló Xbox Game Passt, valamint az Xbox Live Goldot, némileg olcsóbb áron, mintha mindkettőre külön-külön fizetnénk elő.
A Microsoft tett ezen kívül egy nagylelkű ajánlatot: az új előfizetők számára az első hónapot 1 dollárért adja. A dolog ezután kezd érdekessé válni: a felhasználók rájöttek, hogy az 1 dolláros kezdő hónap érvényes azokra is, akik már előfizetői vagy az Xbox Game Passnak, vagy az Xbox Live Gold-nak, és hogy ha előfizetnek az Ultimate-re, akkor az előfizetésből hátralevő mindegyik hónapra megkapják az Xbox Game Pass Ultimate-et, azonban a havidíj nem emelkedik meg, marad annyi, amennyiért önmagában a sima Game Passért vagy a Live Goldért fizetnénk.
A dolog annyira működik, hogy megtehetjük azt is, hogy kibővítjük az előfizetésünket az elméleti maximumig, ami jelenleg 36 hónap (amihez a legjobb, ha akciósan vásárolunk kreditet valamelyik üzletben), majd ráeresztjük a Game Pass Ultimate-akciót, és három évig nyomott áron élvezhetjük a szolgáltatást.
Ez a dolog természetesen hamar feltűnt a Microsoftnak is, azonban meglepő módon nem korrigálták a dolgot, hanem egy hivatalos blogposztban olyan lifehack-nek nevezték, amit ők is támogatnak (egyelőre még!). Sőt, még lépésről-lépésre le is vezetik, hogyan valósíthatjuk meg a dolgot (csak ők persze azt szeretnék, ha a Game Pass vagy Live Gold előfizetést a Microsoft Store-ból vásárolnánk)."
-
-
arty
veterán
válasz
Dilikutya #128025 üzenetére
látomásos részeket gyűlöltem (a négyesben is)
és igen az openworld veszélye, hogy mire a fősztorival haladnál, már beleuntál a "világba" ... mostmár nagyon régóta tudatosan csak a főszálat nyomom és azzal áltatom magam, hogy majd a főszál után baromkodok (amire az esetek 99%-ban már nem kerül persze sor
)
viszont a rengeteg "értelmetlen" utazgatás így is lélekölő tud lenni... szívesen néznék statot, hogy a 100 órákból 1-1 játékos mennyit töltött "semmittevéssel" (aka A-ból B-be utazással)
-
Dilikutya
félisten
Far Cry 3 folyamatban van, csak kicsit meguntam.
A tarajos köcsög kinyírása kicsit felbosszantott, az a füves látomásos harc, utána meg az új terepen bóklászni annyira nem volt már izgalmas.
GTA5 nyilván jó, a 4 is tetszik, csak az is elakadt. Bár rengeteg órám van benne, annak fele ámokfutás, munka utáni békés közterületi öldöklés. -
Dilikutya
félisten
Na ez az. 8000 Ft backlogra sok. Nem összegszerűen, mert 2-3 órás koncertekre lazán kifizetek ennyit, sőt többet is, hanem mert csak áll benne a pénzem, és ez nem olyan, mint az arany. Zsinórban lesz megint 2 estém legalább ami már nem szabad, tegnap az lett volna, végül tábortüzes kertimozi lett lájtos sörözéssel, esélytelen, hogy télnél előbb játszak, de akkor meg államvizsgára készülök már.
Nem, nem fiatal vagyok, csak későn érő típus.
-
gyimger
őstag
Aki még nem vette meg a Far Cry 5-öt, gondolja át. Két unatkozás között összeírtam a legzavaróbb dolgokat, annak, aki vacillál rajta.
-
i2k
őstag
válasz
Dilikutya #128020 üzenetére
Hidd el, magam is megélem ezeket... b*szott nagy backlogom van... csak STEAM-en ~1100 cím... és meg is értem, ha nem akar valaki "előre" sokat kifizetni valamiért, amit úgysem játszana azonnal (vagy rövid időn belül), és közben meg az a jelenség, hogy 1-2-3 éven belül szinte utánunk dobnak egy-egy kisebb-nagyobb AA(A) címet (is) bagóért...
A spórolásnak igen is van létjogosultsága.
///Nekem is le kellene állni a vásárlásokkal, még ha nem is beteges méretekben teszem azokat...
-
Dilikutya
félisten
Arra céloztam, hogy pl. a Far Cry 3 sincs kivégezve, hiába érdekelne a 4-5, meg a New Dawn is. GTA5-öt se vettem még meg, pedig amúgy ránézésre meg az előzmények alapján simán megérné a Steam-es a 15€-t, sőt arra még talán azt mondom, a 30-at is (60-at már nem biztos, annyit egy játék sem), de nincs annyi időm, hogy új vásárlásokkal játsszak, azokkal se haladok, amik megvannak és érdekelnek.
Ott a Dead Island, a Dead Rising, az Alien Isolation, amik a műfaj és a téma miatt is érdekelnek, de egyszerűen nem megy. Pedig még gyerekem sincs, meg jelenleg nő se.
Bár a nyári játékos kedvet a vadi új cross trekkingem sem hozza meg, augusztusra 1000km van megcélozva.
És igen, idén becsúszott pár olyan koncert, ami bakancslistás volt évek, vagy évtized óta. A GTA5 meg lesz még akciós, és a november is lesz még hideg, esős.[ Szerkesztve ]
-
i2k
őstag
válasz
Dilikutya #128017 üzenetére
"...ennyiből iszonyat jó koncertekre mehetek, amire..."
Nyilvánvaló, hogy minden fillért, amit specifikus hobbira-szórakozásra tesz vagy költ el az ember, lehet másra is elherdálni --- hosszú(abb) távú élmények (ir)reális reményében, vagy szimplán mert csak.
Viszont, mindig lesznek olyan játékosok, akik itt és most, éppenséggel játszani akarnak (nem backlogra tápolni), és nem rock koncerten csápolni.
-
-
i2k
őstag
válasz
Dilikutya #128012 üzenetére
Csak az engem érdeklő játékon keresztül tudom neked vázolni:
"Just Cause 4 - GOLD"
Historical Low - STEAM - 2019-05-21 - 67% OFF: 35,46 euro = ~11590 Ft volt
Current Best - Humble Store (még 3,5 óráig) - 60% OFF: 35,99 = ~11750 FtMindeközben GMG-n: 60% OFF - 27,20 font ----- (már ez is: ~9860 Ft)
E-mailben kaptam vouchert a Summer Sale első vásárláshoz: 67% OFF-ra jön ki kábé, mert: 24,48 font = ~8880 FtHát ennyire nem nagy durranás a Sale-jük...
Nem említve (a nem sok száz címmel bíróknak elsősorban) ugye az ingyen játékos cuccot, plusz a maximum 5 vásárlással automatikusan nyereményjátékban való részvételt...[ Szerkesztve ]
-
i2k
őstag
The Green Man Gaming 2019 Summer Sale – COMBO TIME!
Ez az írás segít.
-
i2k
őstag
GMG Summer Sale 2019
A játék index képeinek bal felső sarkában:
G = GOLD
S = SILVER
B = BRONZEVásárolsz 1 darab megjelölt (G-S-B) címet, kapsz: "You'll get a 100% off voucher redeemable against selected games"
GOLD-nál: 5 címet választhatsz + 15% voucher -- a lista:
~~~~~~~~~~~~~~
* Batman: Arkham Asylum Game of the Year --- "rendes ára": 14,99 font
* Black & White Bushido --- "rendes ára": 9,99 font
* Crusader Kings II --- "rendes ára": 29,99 font
* Dead Age --- "rendes ára": 10,99 font
* F.E.A.R. 3 --- "rendes ára": 12,99 font
* Injustice: Gods Among Us - Ultimate Edition --- "rendes ára": 14,99 font
* InnerSpace --- "rendes ára": 14,99 font
* LEGO Batman: The Videogame --- "rendes ára": 14,99 font
* Next Up Hero --- "rendes ára": 14,99 font
* RAGE (1) --- "rendes ára": 7,99 font
* Super Cloudbuilt --- "rendes ára": 15,99 font
* The Black Death --- "rendes ára": 14,99 font
* The Little Acre --- "rendes ára": 9,99 font
* War Tech Fighters --- "rendes ára": 15,49 font
* Warhammer: End Times - Vermintide (1) --- "rendes ára": 22,99 fontSILVER-nél: 5 címet választhatsz + 10% voucher -- a lista:
~~~~~~~~~~~~~~
* ADR1FT --- "rendes ára": 14,99 font
* Bard's Gold --- "rendes ára": 5,79 font
* Beyond Eyes --- "rendes ára": 9,99 font
* Big Buck Hunter Arcade --- "rendes ára": 6,99 font
* Castlevania: Lords of Shadow - Mirror of Fate HD --- "rendes ára": 9,99 font
* Castlevania: Lords of Shadow Ultimate Edition --- "rendes ára": 19,99 font
* Edge of Twilight – Return To Glory --- "rendes ára": 10,99 font
* Evil Genius (1) --- "rendes ára": 6,99 font
* FIVE: Champions of Canaan --- "rendes ára": 2,79 font
* Heroes of Loot 2 --- "rendes ára": 6,99 font
* Killing Floor (1) --- "rendes ára": 14,99 font
* Lead and Gold --- "rendes ára": 7,99 font
* Magicka (1) --- "rendes ára": 7,99 font
* Monster Jam Battlegrounds --- "rendes ára": 10,99 font
* Mount & Blade (1) --- "rendes ára": 7,99 font
* Mount & Blade (1): With Fire & Sword --- "rendes ára": 7,99 font
* Narborion Saga --- "rendes ára": 7,19 font
* Overlord (1) --- "rendes ára": 3,49 font
* Paperbound --- "rendes ára": 9,99 font
* Quarantine --- "rendes ára": 10,99 font
* Rocket Knight --- "rendes ára": 14,99 font
* Space Grunts --- "rendes ára": 11,39 font
* Space Ribbon --- "rendes ára": 6,99 font
* Teleglitch: Die More Edition --- "rendes ára": 8,99 fontBRONZE-nál: 1 címet választhatsz + 7% voucher -- a lista:
* 95 cím! -
Źşë'
addikt
-
reelc
veterán
válasz
reelc #127978 üzenetére
Csakhogy nőjön a lista, ebbe most akadtam bele:
Solar Purge, ez pedig az alfa változatról videó.Nyilván nemsokára várható az Early Access.
Tudom nem szép dolog alfa alapján ítélni, de valahogy nem mozgat meg első ránézésre.[ Szerkesztve ]
-
i2k
őstag
Nyilván Ti is megkaptátok a GMG-től: "Exclusive Voucher | Save On Your First Purchase In The Summer Sale"
A levélben egy +10% OFF voucher.Ismerve a GMG jó árazásait, azt hiszem a pénztárcám fel fog sírni július 17-től.
-
i2k
őstag
Aki eddig szerette a Spiders*** játékait, az szerintem kövesse ezt a címet is (2019.09.10-én jön, STEAM): "GreedFall"
***
Mars: War Logs
Bound By Flame
The Technomancer
Új hozzászólás Aktív témák
Tiltott minden olyan javaslat, tanács, utalás (illetve ezek kérése), ami a digitális disztribútorok által megszabott szabályok, határok, korlátozások kikerülésére irányul. A teljesség igénye nélkül értendőek ez alatt a VPN-es trükközések, hamis vásárlási adatok megadása és társaik.
Nem tiltott ugyanakkor a régió- és egyéb korlátos leárazások, promóciók, akciók stb. ismertetése, az azokról szóló diskurzus, ha ez nem társul a fentebb említett dolgokkal.
Röviden és tömören: nem érdekel senkit, hogy kijátszik-e valaki ilyen-olyan szabályokat, de itt erről semmilyen formában ne essen szó!
- Víztisztító berendezések - kancsók - szűrőbetétek
- TCL LCD és LED TV-k
- Villanyszerelés
- Autós topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Milyen NAS-t vegyek?
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Építő/felújító topik
- Steam Deck
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- További aktív témák...