Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • s7evcsenko

    addikt

    válasz arty #128049 üzenetére

    Ha a Witcher 3-ból indulok ki, ami egy szerintem igen jól sikerült és igényes játék lett, akkor az a 10k kb ki is jön kis túlzással.

    Ign cikkje szerint $81 millió volt a teljes projekt költsége, amin 240 ember dolgozott napi szinten, további 1500 pedig besegített még így-úgy.
    Így ha csak a 240 embert számoljuk, akkor az $8437/hó-ra jönne ki 3.5 évre kivetítve.
    Mondjuk, ha az az 1500 is kapott kicsit komolyabb összeget, akkor már nagyon messze kerülünk a 10k-tól...

    Viszont ez közel sem volt veszteséges, illetve aközeli dolog, mert azt írják, hogy $62.5 milló volt a tiszta nyereség.

    Szóval lehet csinálni így is. :B

    [ Szerkesztve ]

    "Az őszinteség a bátrak erénye, és mint ilyen, kevesek kiváltsága."

  • MageRG

    addikt

    válasz arty #128049 üzenetére

    Jim Sterling ezt mondja a témáról.
    Röviden: ha nincs meg az egyensúlyt befektetett pénz és a kereslet által diktált ár között, akkor nem a vevő a hülye.

    "What is bravery, without a dash of recklessness!"

  • #20411392

    törölt tag

    válasz arty #128049 üzenetére

    Kis méretű hazai outsourcing cégnél dolgozok és 90%ban hazai piacra dolgozunk.
    A legkisebb fizetési sávban pl nálunk 600 ezer ft a bérköltsége a dolgozónak, ami fedezi a bérét - az irodai részarányos bérleti díját - az áramot - a nem termelő dolgozók fizetésének arányos díját.

    A cégünk nem zárkózik el az utánpótlás nevelésétől sem. Ami azt jelenti, hogy az első 3 hónapban kizárólag veszteséget termel a dolgozó (tanul és leköti a kollégák figyelmét). Az utána következő 3 hónapban a fizetésének egy részét talán kitermeli. 6-12 hónap között eljut oda, hogy a kezdő fizetését ki tudja termelni. Tehát kezdőknél az első év borzalmas nagy veszteség és hitelezés a cég részéről.

    Ezt a haladó fejlesztőknek kell kitermelnie.
    Tehát a fenti fizetés+blabla mellett hozzájön az, hogy nyereséget kell termelnie + extra pénzt, amiből van lehetőség kezdőket foglalkoztatni és betanítani.
    Simán ki kell termelnie 2 millió forintot havonta egy ilyen kollégának, hogy a cég működni tudjon.
    Ilyen áron is számlázunk. Úgy, hogy a vezetők nem nyúlják le a pénzt, sőt...
    (Nem 10 éves vackokon dolgozunk, hanem folyamatosan frissülnek a fejlesztői gépek (amik nem olcsóságok). Bármi kell, akkor arra van pénz. Szóval a vezetőség hibátlan.)

    Tehát a 10 ezer $ / hó / fő teljesen valid egy nyugati országban. Sőt...igazából kevésnek hangzik.

    Nem kell messzire menni. Dolgoznak ismerőseim svájcban. Banki szektor. Vannak megrendelések, aminél 500 € / óra / fejlesztő, amennyit számláznak a megrendelőnek. Tehát az a 10 ezer $ kb 20 órát fedez.
    Persze a játékiparban sokkal alacsonyabbak a fizetések ennél a svájci példánál. Viszont aki szerint sok a 10e$ / fő / hó teljes bérköltség, az járjon jobban utána.

Új hozzászólás Aktív témák