-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
s7evcsenko
addikt
Ha a Witcher 3-ból indulok ki, ami egy szerintem igen jól sikerült és igényes játék lett, akkor az a 10k kb ki is jön kis túlzással.
Ign cikkje szerint $81 millió volt a teljes projekt költsége, amin 240 ember dolgozott napi szinten, további 1500 pedig besegített még így-úgy.
Így ha csak a 240 embert számoljuk, akkor az $8437/hó-ra jönne ki 3.5 évre kivetítve.
Mondjuk, ha az az 1500 is kapott kicsit komolyabb összeget, akkor már nagyon messze kerülünk a 10k-tól...Viszont ez közel sem volt veszteséges, illetve aközeli dolog, mert azt írják, hogy $62.5 milló volt a tiszta nyereség.
Szóval lehet csinálni így is.
[ Szerkesztve ]
"Az őszinteség a bátrak erénye, és mint ilyen, kevesek kiváltsága."
-
MageRG
addikt
Jim Sterling ezt mondja a témáról.
Röviden: ha nincs meg az egyensúlyt befektetett pénz és a kereslet által diktált ár között, akkor nem a vevő a hülye."What is bravery, without a dash of recklessness!"
-
#20411392
törölt tag
Kis méretű hazai outsourcing cégnél dolgozok és 90%ban hazai piacra dolgozunk.
A legkisebb fizetési sávban pl nálunk 600 ezer ft a bérköltsége a dolgozónak, ami fedezi a bérét - az irodai részarányos bérleti díját - az áramot - a nem termelő dolgozók fizetésének arányos díját.A cégünk nem zárkózik el az utánpótlás nevelésétől sem. Ami azt jelenti, hogy az első 3 hónapban kizárólag veszteséget termel a dolgozó (tanul és leköti a kollégák figyelmét). Az utána következő 3 hónapban a fizetésének egy részét talán kitermeli. 6-12 hónap között eljut oda, hogy a kezdő fizetését ki tudja termelni. Tehát kezdőknél az első év borzalmas nagy veszteség és hitelezés a cég részéről.
Ezt a haladó fejlesztőknek kell kitermelnie.
Tehát a fenti fizetés+blabla mellett hozzájön az, hogy nyereséget kell termelnie + extra pénzt, amiből van lehetőség kezdőket foglalkoztatni és betanítani.
Simán ki kell termelnie 2 millió forintot havonta egy ilyen kollégának, hogy a cég működni tudjon.
Ilyen áron is számlázunk. Úgy, hogy a vezetők nem nyúlják le a pénzt, sőt...
(Nem 10 éves vackokon dolgozunk, hanem folyamatosan frissülnek a fejlesztői gépek (amik nem olcsóságok). Bármi kell, akkor arra van pénz. Szóval a vezetőség hibátlan.)Tehát a 10 ezer $ / hó / fő teljesen valid egy nyugati országban. Sőt...igazából kevésnek hangzik.
Nem kell messzire menni. Dolgoznak ismerőseim svájcban. Banki szektor. Vannak megrendelések, aminél 500 € / óra / fejlesztő, amennyit számláznak a megrendelőnek. Tehát az a 10 ezer $ kb 20 órát fedez.
Persze a játékiparban sokkal alacsonyabbak a fizetések ennél a svájci példánál. Viszont aki szerint sok a 10e$ / fő / hó teljes bérköltség, az járjon jobban utána.
Új hozzászólás Aktív témák
Tiltott minden olyan javaslat, tanács, utalás (illetve ezek kérése), ami a digitális disztribútorok által megszabott szabályok, határok, korlátozások kikerülésére irányul. A teljesség igénye nélkül értendőek ez alatt a VPN-es trükközések, hamis vásárlási adatok megadása és társaik.
Nem tiltott ugyanakkor a régió- és egyéb korlátos leárazások, promóciók, akciók stb. ismertetése, az azokról szóló diskurzus, ha ez nem társul a fentebb említett dolgokkal.
Röviden és tömören: nem érdekel senkit, hogy kijátszik-e valaki ilyen-olyan szabályokat, de itt erről semmilyen formában ne essen szó!