Új hozzászólás Aktív témák

  • #03969024

    törölt tag

    A motorolajon én is gondolkodom egy ideje... Nem tudom, hogy a Volvo hogyan találta ki az A5/B5 0w30 Castrolt a DPF-es D5-be. Egyrészt, a B5 leírásában szó sincs DPF-ről (a C-s olajak valók oda), másrészt, ez egy üzemanyagtakarékos, hosszú csereperiódusú olaj, melynek HTHS értéke 2,9-3,5 kell legyen. Más gyártók pedig azt mondják, a jobb kenés érdekében ez legyen 3,5, vagy felette. Az már csak hab a tortán, hogy az egyedüliként ajánlott Castrol olaj API besorolása SL/CF, ezt még a 90-es évek végén vezették be. Ja, és az ára ugye közel 4k/liter. Tudok olyan gyári munkagépolajat, amely SM/CJ-4 (ACEA E9-E7) besorolású, s felébe sem kerül. Igaz, 10W30-as.
    Felmerül még az a kérdés, a mi éghajlatunkra minek 0W? Persze, megmagyarázzák a hidegenfutási kopással, de eléggé marketingszagú a dolog.

Új hozzászólás Aktív témák