Hirdetés
- Life is Strange: Double Exposure teszt
- Xbox Series X|S
- Már jövőre befuthat a Stellar Blade PC-s kiadása
- Star Wars: The Old Republic - MMORPG
- PlayStation 5 Pro teszt
- Megjelent a Silent Hill 2 Remake
- Assetto Corsa Competizione
- PlayStation 5
- Call of Duty: Black Ops 6
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
Új hozzászólás Aktív témák
-
j.bravo
addikt
Jól sejted, hogy a szerelő a saját munkadíját egészíti ki, illetve a beszerzéssel járó esetleges rejtett költségeket plusz macerát (az is munka valahol) finanszírozza azzal hogy az ő kedvezményét nem adja át neked (vagy csak részben).
Nem kizárt hogy találsz olyat aki beteszi a hozott anyagot, de ha nem évtizedes ismerős, akkor vsz annyival drágábban számolja majd a munkadíjat (beszéltem már olyan szakival aki - korrektül - nyíltan megmondta, hogy hozott anyagból az óradíja másfélszeres szorzóval értendő).
Emellett bár elvben oké hogy akkor ő csak a helyes beépítésre vállal garit, az alkatrészre az ahonnan te vetted, illetve te intézed - a gyakorlatban azonban ez könnyen lehet vékony jég és kezdődhet az egymásra mutogatás.Whatever.
-
LZs?!
aktív tag
@Rebell
Ez megbeszélés kérdése, főleg, hogy kedvezénye neki is van. Általánosságban elmondható, hogy kedvezmény + munkadíj kombináltan az ő részesedése. Amennyiben ad számlát flottul, akkor szerintem ez így fair.
Számla nélkül pedig lehet alkudozni...
Dél-Pesten Oman Zsolt, IX. kerület Kén utca 2.
Észak-Budán Szatmári Gábor, III. kerület Madzsar József utca 32.
Szerk: közben j.bravo meg is írta a lényeget.
@j.bravo
Csak nem váltanál?
@rbalint88 & All
Esetleg egy dobogókői kiruccanás, kicsit letelepedve a Zsindelyes műintézményben...? Utána lenne ok mosni is...
Ennél pattogósabbra nem akarom a gépet; városban még nekem is zavaró már ez is, országúton már csak páromnak...
@All
Pár kérdés:
1.) Mi lenne a következő: crankcase breather/PCV?
Némi online kutakodás után van egy olyan érzésem, hogy ez lehet még egy feltáratlan terület az olajfogyasztás szempontjából; plusz megvan az alacsony fordulaton lévő bizonytalanság (2000rpm-ig), illetve benzin szagú kipuffogó mint tünet.
Az olajfogyasztás tényleg olyan, hogy mindennapi cirkáláskor szinte semmi, viszont 4000rpm környéki futtatáskor beindul, és afelett igazán intenzív. Például hétvégén Sárospatakra megérkezve elment egy liter, de lefele forgattam a motort, főleg a 37-esen előzéseknél. Feltöltöttem. Utána kóboroltunk 100km-t, illetve visszafelé 120 körül jöttünk mindenhol, kivéve pár 160-190-as menetet a pályán, amikor sokan lettünk a külsőben, és inkább elhúztam a belsőben messzire. Hazaérve 4-5dl hiányzott.
2.) 2.4 dízel 159 SW
Szopás lenne-e vagy sem? Ha igen, mekkora?
Ha a JTS esetleg továbbra sem jön be túrázni, akkor dízel fronton talán inkább ebbe az irányba mozdulnék el, t.i. a praktikus kocsi, mint kategória nekem itt tűnik véget érni; sem SUV-ot, sem 'apabuszt' nem vagyok hajlandó elképzelni magam alá...
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
Rebell
senior tag
válasz j.bravo #5801 üzenetére
j.bravo és LZs?! , Köszi a válaszokat.
Igazából nincs kivetni való egyikőtök válaszán sem. A Szerelő szabja meg az árat és a kedvezményt.
viszont ugye az ember ott próbál spórolni- ahol tud. .
Szerelő szemszögéből nézve, ugye neki kell eldönteni, hogy egyszer szeretne nagyobbat akasztani, vagy úgy gondolkodik, hogy Alfa szerelőt nem mindenhol talál az ember, adok kedvezményt, és vissza fog jönni.
-
LZs?!
aktív tag
@Rebell
Szerelő szemszögéből nézve, ugye neki kell eldönteni, hogy egyszer szeretne nagyobbat akasztani, vagy úgy gondolkodik, hogy Alfa szerelőt nem mindenhol talál az ember, adok kedvezményt, és vissza fog jönni.
Rengeteg Alfát hordtak be; csak amióta én rálátok az elmúlt ~2 évben, egyre több kocsi sorakozik a bevált helyeimnél.
Szerintem egyik nevesebb szerelő sem unatkozik a munka hiányától...
Nevermind...
-
adamkaa777
senior tag
Sziasztok. Autó vásárlás előtt állok. Alfa GT 1.9 JTD ről mi a véleményetek ?
El. Psy. Congroo.
-
Rebell
senior tag
válasz adamkaa777 #5807 üzenetére
A Motor nagyon jó, a világból kimegy, amennyiben vigyáztak rá.
Árszegmens nagyon döntő kérdés itt, mivel olcsó-ért nem kapsz megbízható GT-t. Én is GT-t szerettem volna, de amennyi volt a keret, nem találtam jó vételt.
Ami jónak tűnt, az a szervizben kiderült, hogy még kb 400at kellene rá költeni. Küszöbök annyira javítva, hogy el lehessen adni, Motordiagnosztika hibát írt, ( Motorburkolat le, izzítógyertya beletörve. ) és még sok apró hiba)
-
426os
őstag
válasz adamkaa777 #5809 üzenetére
Annyiért sztem egy korrekt FL utáni 147 jtd-t ki lehet fogni. Gt necces, legalábbis amíg néztem az Alfákat én úgy láttam, hogy abból az ígéretesebb darabok drágábbak.
Én elengedtem az Alfázást lévén, hogy abból csak dízelt vennék, így T-jet motoros autókra hajtok most, viszont a hétvégén kicsit meginogtam. Alfa-nézegetés közben folyton erről a kombóról álmodoztam: Kívül FL 156 SW 2.5 V6-tal. Állat. Viszonylag ritka kombináció, itthon nem is nagyon láttam eddig eladó példányt. Azon sem lepődnék meg, ha ezeknek nem sokat esne már az ára, de ki tudja (mondjuk jelenleg ennyiért kicsit húzós szerintem).Esetleg egy Grande Punto T-jet? Ha 3 ajtós is megfelel és nem ragaszkodsz a jó felszereltséghez, ennyiért már azok is vannak.
[ Szerkesztve ]
.
-
rbalint88
addikt
válasz adamkaa777 #5809 üzenetére
Nagyon sokat kell keresni es biztos kell ra kolteni. Ha nem azonnal, akkor par honapon, max fel even belul. Ezek minimum 10, de akar 17 eves (147) hasznalt autok, ismeretlen eloelettel, ergo barmi, barmikor elpusztulhat bennuk, ahogy barmilyen marka barmilyen tipusaban.
Az enyem muszakilag rendbe van rakva, kivulrol karcos, ami rozsda kijott rajta, az nyaron le lesz kezelve. (Osztrak autohoz kepest igy is meglepoen jo allapotu). Az a baj ezekkel, hogy oreg, kiserteku, de viszonylag magas szervizkoltsegu autokrol beszelunk, amiben mindenki jampizni akar, meg sportauto, aztan rugni tudjak, karbantartani meg elfogy a lelkesedes es a penz. Az enyemnek szerencsere volt gazdaja, de szuk 3 ev alatt igy is raugrott masfel misi, amibol a futasa miatt (287ezerrel vettem) csak a hengerfej nem tekintheto kopo-fogyonak.
Egy 1.8 TS-t keresnek GT-bol. Mersekelt lesz a tuzijatek, de a hibalehetoseg is sokkal kevesebb, plusz egyszerubben-olcsobban orvosolhato -
Integrale
veterán
No, csak igazam lesz. 2019-ben érkezik az 1.33 T Giulia. 180 le és 270 Nm. 3 hengeres F30 és az 1.6 T C ellen már ideje egy ilyennek, hogy a plakát ár alájuk kerüljön.
"Bad reklám is reklám too"
-
rbalint88
addikt
válasz Integrale #5814 üzenetére
és reálisan nézve még mindig bőven elég erős mindenre, sőt...
de hogy ne csak a buzulás legyen (fék, kis motor), voltam ma a chipes embernél, mert így a flexicső és hátsó dob csere után, már csak egy lukon kipufogva feltűnő volt, hogy a számomra vállalhatónál jobban kormolt az autó. úgyhogy alul kicsit visszavett az üzemanyagból, viszont a felső tartományra rakott még üzemanyagot és levegőt is, a csúcs töltőnyomás felment 1,75-ről 1,94bar-ra (gyári ugye 1,2).
-
ph_5.5
aktív tag
Urak! (és esetleg hölgyek ha járnak ilyen férfias topicban)
Hol lehet beszerezni záros határidőn belül megbízható, szép állapotú Bravo II-t ? (1.4 T-Jet 120 Le) verzió)
Hahu- pár napja még 20 db eladó példány .. ( 2008-2012 közöttieket nézem, a feleségem 2010 utánit szeretne)
Mára ez lement 14 db-ra.
Ami megmaradt eladó példány: vagy gázüzemű, vagy irreális áron kínált (2.6 milla... ) vagy nem tetszik -
LZs?!
aktív tag
Egy kicsitt off téma: volna valakinek egy ideiglenesen nélkülözhető 1 DIN-es fejegysége kölcsön?
USB-s, lehetőség szerint Android-dal kompatibilis...
Kicsit próbálgatnám a gyári HU nélküli világot a GT-ben, mivel még mindig nem tudom, mit szeretnék kihozni ebből.
Gondoltam, hogy lövök pár ezer Ft-ért egy használtat, de nonsense árakon vannak a több éves darabok is.
Nevermind...
-
LZs?!
aktív tag
válasz rbalint88 #5818 üzenetére
Nem BOSE, sz'al egy gonddal kevesebb; ha a csillagok úgy állnak (értsd: nem gyújtom fel a g@cibe ezt a dögöt), akkor az első szettet is cserélem.
A tervem egy HU + tablet-navi + mobilnet kombó.
Miután minden aftermarket HU gusztustalanul bazári, és a középkonzol is balf@szul ven megoldva, így egy slottal lejjebb tolom a HU-t egy ilyen 2 DIN kerettel: [link].
A HU megy alulra, a tároló felülre, aztán az utóbbi helyett nézek valami értelmeset, pl. tablet dokkolót.
/ON
Hogy miért gyújtanám fel?
Azzal együtt tudok élni, hogy valamit folyton szerelni kell rajta úgy, hogy első nekifutásra senki nem tudja mi lenne a szerelnivaló. Nem baj, adjuk meg neki, ami kell, hiszen nem mai gyerek.
Erre a semmiből meglep azzal szombaton, hogy nem hajlandó kommunikálni a távírányítóval: leállítom, rápittyegek, bezár, fasza. 20 perccel később megyek ki, rápittyegek, semmi...
Elmegyek elemet cseréltetni, nem segít. Hétfőn hívom Zsoltot: tudtok ezzel kezdeni valamit? Mondja: Persze! Kell a két kulcs és a kódkártya.
Nincs kódkártyám. Mehetek be a márkaszervizbe, ahol majd jól megvámolnak, aztán vihetem a kocsit hozzájuk újrataníttatni. Aztán lehet, hogy az egészet megoldatom a márkaszervizzel, legalább időben rövidebb.
Tényleg, ennyire még nem b@szta fel az agyam, mint ezzel a banális xarakodással...
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
rbalint88
addikt
En tablettel nem szarakodnek, meg a vegen az autot is feltorik erte, plusz nagy, utban van, leesik stb. Nalam a telefonrol zenehallgatas evek ota bevalt folyamat, mobilnet is van, navi is pofazik (gondolom droidon is, ez szifon tapasztalat), meg nem kell vele pluszban prutykolni, csak radugod a kabelre, be a tartoba - en mondjuk a valto ele dobalom, de 147/Gtben a tarolot felaldoznam egy jo tartonak, de ott szerintem a szellozoracsra is pont fel lehet muteni egy fasza tartot, legrosszabb esetben meg brodit konzol es rafaragni egy nem telospecifikus tartot.
Kulcsra nincs valami esotanc, amivel a kicsit eltevedt kodot ossze lehet hangolni? Nekem a toyota dobta el a kodot anno, meg unokatesom astraja, ott ilyen gyujtas, gomb, stb kombokkal ujra lehetett kalibralni...
-
-
LZs?!
aktív tag
válasz rbalint88 #5820 üzenetére
@rbalint88 & Integrale
A tablet nem permanens installáció lesz; az idő nagy részében a telefon is ki fog szolgálni.
Ellenben tartalmasabb kalandozásnál egy 7 coll körüli navi-tabletre inkább rááll a kezem, pl. navit, Spotify-t, etc. buzerálni menet közben.
A gyári navis HU már távolról sem kurrens, a Dension és társai kiegészítők pedig igencsak szükségmegoldás jellegűek, de legalább túl vannak árazva (szerintem)...
A kínai 2 DIN Android kört is megfutottam már, ahogy a Car-PC vonalat is.
Egy éve tökölök, hogy miként nyúljak hozzá, szóval ez a felállás a jól átrágott végső konklúzió.
PS: Igen, ennyi idő kellett, hogy kiderüljön: természetesen a leginkább triviális megoldás a számomra optimális. Szokták is mondani, hogy körülményes vagyok...
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
j.bravo
addikt
Urak, van itt ez a remek 156 JTS. Zsolt szerint - igaz, még nem szedte szét - az egyik hibajelenséget (miszerint az alapjárat néha röffen, melegen jobban is rázza a kasztnit mint hidegen), valamely injektor okozza, hogy nem permetet juttat be, hanem egészben vagy részben "pisil"; és hogy nem tudja bemérni, a négyből melyik injektor a rossz.
Ha ez jön be végül, mit tennétek:a) bevállalnátok kb 200k-ért a négy injektor cseréjét?
b) erősködnétek hogy küldje el ultrahangos tisztításra az injektorokat, hátha bejön? Vagy ha a 3-as hengeren volt korábban gyújtáshiba, akkor cserélje a 3-as injektort, és térdre imához?
c) eladnátok az autót aprópénzért, és c1) újrakezdenétek egy másikkal a kanosszajárást, vagy c2) vennétek valami rizsrakétát,
d) benzin leszív, rálocsol, gyufa elő?
e) használnátok amíg tönkre nem megy (a benzinspricc ugye lemossa a a hengerfalról az olajat, tehát előbb-utóbb ott baj lesz), aztán d) opció ?[ Szerkesztve ]
Whatever.
-
sagesz93
addikt
válasz j.bravo #5825 üzenetére
Van egyéb gond / előre látható költségesebb javítás a kocsin? Pl. karosszériázás, futómű stb.?
Ezeknek tudatában talán jobban lehet mérlegelni.
Mert pl. én is álltam így, a karosszérián a kezdődő rozsdát megcsináltattam, aztán egyszer csak a porlasztók kezdtek el döglődni, de azt is megcsináltattam.. most ott vagyok, hogy hülyeség eladni gagyi pénzért, mert most viszont már több mint fél éve semmi gondom nincs a kocsira, ezt az időszakot még élvezném egy darabig, ha már azt a pénzt beleöltem, amit eladáskor úgysem kapok vissza.. (mindegyik 200-200k tétel volt, de ezek csak a nagyobb jellegű kiadások)[ Szerkesztve ]
-
j.bravo
addikt
válasz sagesz93 #5826 üzenetére
Egyszer már volt egy fél millás kör két éve, akkor az volt a konklúzió hogy azt ki kéne autózni valahogy, azaz pár évig megtartani. Selespeed dolgokra, katalizátor cserére, az angol fényszóró aurópaira cserélésére, erre-arra elcsorgott lassan 2-300k, de két év alatt ez még épp tartható. Ha csak a lengőkarok, satöbbik jönnek (arra is rá kell nézetnem hamarosan), akkor nem is lennék morcos, csak most megjelent ennek a réme is.
Whatever.
-
LZs?!
aktív tag
válasz j.bravo #5825 üzenetére
@j.bravo
Ez sz'tem is attól függ, hogy egyébként meg akarod-e tartani még pár évig.
Egyébként elhiszem, hogy bejátszik a kognitív disszonancia is, t.i. ennyit és ennyit ráköltöttem, hittem hogy jó lesz, a legrosszabb már lett tudva, etc., szóval már csak-azért-sem farolna ki az ember, és csak-azért-is menne tovább, hiszen ennyire nem lehetett "hüjje", de...
Ha már nem érdekel igazából, akkor d) és idővel c1) vagy c2). Ha még érdekel, akkor a).
Csak viszonyításként:
Engem még érdekel az a GT-m, de a héten már nézegettem első generációs Mazda 3 MPS-eket...
Mint autó nagyon tetszik, de egyre jobban idegesít: mókázni lomha és tehetetlen, hosszabb távon utazni körülményes és kényelmetlen, mindennapi autónak túl nyűgös.
Nálam az olajfogyasztás lehet hasonlóan krónikus sztori; a megoldásom: egyelőre lexarom és töltögetem, és mellette theoretikusan vizslatom a lehetőségeket. Egyszer majd több időm, ergo jobb hangulatom lesz, és akkor majd megint nekiállok foglalkozni vele. Eddig belement 1.6M, ebből ~300k tanulópénz volt, hogy hova ne vigyem többet. Kicsit belefáradtam. Ha most valami csúnyábbat produkálna, akkor c2) -> Mazda...
De most megvagyunk. Jövőhéten jön az új fejegység is...
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
Integrale
veterán
A Mazdát nagyon nem fogod szeretni az Alfa után. A beltere borzalmas, kopogós vékony szar anyag mindenhol, papírzsepi padlószőnyeg, budiajtó.
Lehet, hogy kevésbé kényes, de engem a hideg kiráz amikor beleülök és magamra csukom az ajtót.
Egyébként: egyelőre még Pápán pihen a vas, holnap megy a boxutcába, vezérlés, folyadékok, kuplung és átvizsgálás.
Jobb képek, majd ha kész lesz.[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
LZs?!
aktív tag
válasz rbalint88 #5820 üzenetére
@rbalint88
Kulcsra nincs valami esotanc, amivel a kicsit eltevedt kodot ossze lehet hangolni? Nekem a toyota dobta el a kodot anno, meg unokatesom astraja, ott ilyen gyujtas, gomb, stb kombokkal ujra lehetett kalibralni...
Én is gondoltam erre, de bármilyen variációban nyomkodom azt a vackot, semmi nem történik. Volt akksi lekapás is...
A neten meg nincs leírás, sz'al vélelmezem, hogy így jártam.
Nevermind...
-
LZs?!
aktív tag
@all
Akit érinthet: indítottam egy FB topikot a PCV szelep miatt, egész sok értelmes infó jött össze.
Kartergazvisszavezeto / PCV szelep
Az 'Alfa Romeo - Szerelőműhely' csoporton belül van.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
Arni9010
aktív tag
Sajnos Stiloknál is ugyanígy random el tudja dobni a távirányító kódját a vezérlője.
Kérdezz utána az Alfánál, a Stilokhoz idén februártól ingyen kiadják a Fiatnál a gyári kódkártya adatait (nekem sincs meg a kártya, majd én is bemegyek érte valamikor)
Utána MES-el tanítható a kulcs a kocsihoz. -
rbalint88
addikt
válasz j.bravo #5825 üzenetére
Lehet, hogy az injektorokkal elfutnek egy injektoroshoz, van ott a tagabb kornyeketeken egy bosch muhely, akik injektoroznak es eleg jok. JTS-en nem lehet korrekcios erteket nezni az injektoroknal, mint a dizeleken?
Multiecuscan-nel meg tudnad nezni, hogy melyik hugyozik.(aminel nagy a negativ korrekcios ertek, az) Inditastol egy-ket percen keresztul rajzoltasd ki vele. A tied egyebkent emlekeim szerint pont egy olyan allapotu auto, amit kar lenne eladni. Plusz beleulni valami ismeretlenbe... megint csak riziko. Es ha belenyulsz megint, akkor duplan dobtad ki a penzt az ablakon. A hasznalt autora mindig kolteni kell, ahogy egyre oregebb lesz, egyre tobbet/egyre tobb mindenre. Erre az itevente cserelt uj auto jelenthet megoldast, de annak a finanszirozasa boven tobb meg kommersz szinten is es nem lesz ennyire mosolygos.LZs: ha ennyire nem vagy elegedett a GT-vel, akkor vagy a szempontok valtoztak idokozben vagy nem volt kelloen alaposan elokeszitve a vasarlas Az elesebb mozgason sokat lehet segiteni egy 17” felniszettel es egy kemenyebb gatloval
[ Szerkesztve ]
-
j.bravo
addikt
válasz rbalint88 #5835 üzenetére
Nocsak, bar logikus, magamtol nem gondoltam volna ea h van injektoros specialista.
Egy kort meger,, ha Zsolt vegul tenyleg az injektorokat vadolja.
MESre majd ranezek, reg neztem.
De gondolom ha ennyire egyszeru lenne, akkor ezzel vagy a gyari examinerrel o is ra tidna nezni.
A specialista (ha kell) remek otlet.Whatever.
-
rbalint88
addikt
válasz j.bravo #5836 üzenetére
én maximálisan tisztelem Zsolték hozzáállását, de nyilván itt ez egy olyan költség, ami az autó piaci értékét figyelembe véve nem elhanyagolható és ha 30%-os befektetéssel 95%-os eredmény érhető e, akkor ebben az esetben az a helyes út szerintem. vannak alkatrészek, aminél nem játszik a felújítás, de az injektornál, ha olyan az állapota, én is a felújítás mellett döntenék, ha érdemben olcsóbb, mint egy új.
Filep Diesel Szerviz az injektoros cég neve btw. Közvetlen tapasztalat nincs, de nagy múltú szaki ajánlotta nekem őket, az avensis nagynyomású szivattyúját ők újították fel anno.
-
LZs?!
aktív tag
válasz rbalint88 #5835 üzenetére
@rbalint88
LZs: ha ennyire nem vagy elegedett a GT-vel, akkor vagy a szempontok valtoztak idokozben vagy nem volt kelloen alaposan elokeszitve a vasarlas
Nem...nem volt.
GTV Spider-t akartam venni, sokat meg is néztem; illetve az ismeretségi körben volt (van) is több TS motoros gép.
A GT egy impulzív döntés volt egy napos november elsején...mivel összeségében praktikusabbnak és pofásabbnak találtam a Spider-nél.
Utána a terv: nagygenerál; szedjék szét, rakják össze a motortól az ülésfűtésig (reális keretek között)...
Az összes szerelő közölte, hogy várjunk vele: nézzük meg mit produkál és ahogy jönnek elő dolgok, úgy foglalkozzunk velük; de persze azért megcsinálunk ezt és azt ennyiért és annyiért.
Zsoltékban nem csalódtam, de mire odaértem, lefáradtam; illetve ha most megpedzegetném, hogy akkor toljunk egy generált, mert unom a xarakodást, akkor val'sz'eg rámbaxná a garázsajtót, annyi munkája van így is...
A főtengelyen lévő olajfolyás körüli témák 200k körül álltak meg + apróságok, illetve ami előtte volt részletekben.
A motort kivenni, szétszedni, felújítani majd összerakni + a himbilimbik 500-600k; és egyszerre le lett volna tudva, én pedig boldogan nyomhatnám neki.
Át akartam fényeztetni és lakatoltatni a kocsit elejétől a végéig; mondja a mókus: oh, az húzós lesz, de megoldjuk, ha akarod; kb. 500k. Mondom: OK, mikor tudtok nekiállni? Mondja: őőőő...ja, te így is akarod? Figyi, szerintem fóliáztasd le, csomót spórolsz!
Mondom: baxódj meg.
Megismertem és megutáltam azt a hozzállást, hogy 'ne kapkodjunk feleslegesen' vagy 'csak neked próbálunk spórolni' vagy 'ne verd el a pénzt feleslegesen', ami részben lehet, hogy empátia is, de leginkább implicit jelzése annak, hogy 'hagyjál engem békén', mivel ha két-három hétig foglalja a kocsim a helyet macerás munkával, relatív kis fajlagos haszonnal hosszú és pepecs munkaórák mellett, az nem akkora deal, mint helyette letudni 30 kocsi (drámaian saccoltam) olaj-, fék- és egyéb cseréit rutinból. De ha gondolom, akkor szívesen elkavargatnak rajta ezt-azt, csak hogy jobban érezzem magam; de garantálni semmit sem tudnak. Akkor inkább nem gondolom.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
rbalint88
addikt
egy dolgot kellene eldönteni. mivel az látszik, hogy mániákus vagy, vagy most kéne eladni a lehető leggyorsabban, lenyelve a bukót, vagy tényleg szétszedni az utolsó csavarig, nagygenerál, telilakat-telifény, kicsi tuning ízlés szerint, aztán soha el nem adni.
de ennek én csak vagy egy nagyon bereszelt Q2-n (=sperres JTD) vagy egy V6-on állnék neki, a JTS se nem elég erős, se nem elég különleges hozzá. Egy hergelt JTD tud jobban menni, mint egy V6 és a könnyebb motor miatt jobban is fog fordulni, meg ugye a Q2 az by default sperres, az is segít neki. Cserébe csörgős fos dízel, egy Busso-hoz képest (főleg szívósor+kipuff tuningoshoz képest) meg aztán végképp szar a hangja és azért ezért a hangért elég sok mindent meg lehet bocsátani.
Viszont ha van egy okosított futóműves GT-d, kellőképp erős motorral, akkor gyakorlatilag egy autóval meg tudsz oldani mindent (gyerek mellé is elég, szűken), míg egy GTV eléggé korlátozott használhatóságú -
LZs?!
aktív tag
válasz rbalint88 #5842 üzenetére
@rbalint88
egy dolgot kellene eldönteni. mivel az látszik, hogy mániákus vagy, vagy most kéne eladni a lehető leggyorsabban, lenyelve a bukót, vagy tényleg szétszedni az utolsó csavarig
Igen, ezen lamentáltam hétvégén.
Csinálok egy Excel tábát és finomítom a modellt.
Egyébként a terv roppant egyszerű volt: egy unalmas pillanatban eldöntöttem, hogy feldobom a kissé egyhangú mindennapjaimat; másként: gondom nincs, hát csináljunk.
Miután krónikusan javíthatatlan kocsit még közelről sem láttam életemben (bár tény, hogy nálunk eddig minden kocsi szalonból jutott a 'szép korba'), úgy gondoltam, hogy belevágok egy projekt autóba.
Eldöntöttem, hogy mennyit szánok rá és hogy mit akarok kihozni belőle; sorrendben: 3M és egy hangulatos túra autó...amivel esetleg lehet külső íven is előzni... Nem akartam dízelt, mert nem szeretem...
Alfát mindig is szerettem volna, és nekem a 2000-es évek modellpalettája 'A Klasszikus' újkori Alfa.
Végignyálazva a kínálatot rájöttem, hogy jó állapotot nem fogok kapni tizenéves kocsikból, legfeljebb szépet vagy megnyerőt; ergo vagy előbb vagy utóbb, de hozzá kell nyúlni.
Így arra jutottam, hogy legyen előbb, t.i. a '0 ponton'. Veszek valamit, ami jó felújítási alap és összerakatom, majd 5 évre leszek.
Miután nem voltam hozzászokva, hogy Mo-n szakmailag kompetens (és elérhető...) szerelő alig akad, így naívan beleálltam ebbe a posványba tökig...
de ennek én csak vagy egy nagyon bereszelt Q2-n (=sperres JTD) vagy egy V6-on állnék neki, a JTS se nem elég erős, se nem elég különleges hozzá
Tény. Ugyanakkor nem igazán foglalkoztat (sry), hogy kivülről mi éri meg, mivel én magamnak akartam és akarok egy olyan kocsit, amiben én érzem jól magam és nekem tetszik.
A GT tetszik, nagyon. A JTS motor nekem nagyon pozitív élmény a mindennapokban a karakterét tekintve: dízelesen rugalmas alacsony fordulaton, de ki lehet tolni a szemét (bár csak a jó érzés és hangulat miatt, mivel rántani nem fog, de gyorsabban menni igen) és a pörgetett motor hangja tetszik, hiába csak egy xaros s4-es.
Viszont az egyenlet adott: X(én + az autó) * Y(szerelő kompetencia / karbantantartás igény ) -> Z(boldogság és nyugalom nálam). X konstans, így olyan felállást keresek, ahol Y>=1; ez lehet, hogy kevésbé xaros autót vagy kevésbé xaros szerelő(ke)t jelent. Na, ezen lamentálok én most...
Mindenesetre kocsit tudom, hogy hol találok...kompetens szerelőt kevésbé.
PS: az Alfa-hobbi-összetartás-etc. nimbusz meg lóf@sz habbal. Tök jó, hogy villogunk és megállunk egymásnak, ha gond van...de én elsősorban nem jóindulatú 'cartársakat' akarok vontatókötéllel és empatikus, de meglehetősen spirituális jótanácsokkal, hanem megfelelő szakmai tudást, hogy ne kelljen vontatni és üveggömbből tanácsot olvastatni.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
LZs?!
aktív tag
"de én elsősorban nem jóindulatú 'cartársakat' akarok vontatókötéllel és empatikus, de meglehetősen spirituális jótanácsokkal, hanem megfelelő szakmai tudást, hogy ne kelljen vontatni és üveggömbből tanácsot olvastatni."
Itt most az Alfa Amore-re, illetve az Alfás FB közösségek végeláthatatlan sorára gondolok....
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
addikt
A klasszikus új alfákkal csak az a baj ,hogy mind első kerekes, én viszont a "rendes autó hátul kapar" elvet vallom. Ez az egyetlen szívfájdalmammal a 159-el is. Ha lenne végtelen pénzen, akkor kibelezném a motorteret, bele egy 8 hengerest hosszában, hátra egy kardánt a hátsó tengelyekhez és kész a tökéletes autó. Ilyen karaktereset előtte, meg azóta sem csináltak ebben a kategóriában. Giuliát is csak azért akarok venni, mert az már hátul hajt, de kinézetre nem jön be annyira mint a 159. Nem olyan egyedi, jobban hozzásimul a 3-as BMW "ideálhoz".
-
zoo8800
veterán
válasz j.bravo #5825 üzenetére
b) verzióval kezdeném, illetve f) másik szerelő, bár ebből nincs sok.
Tizenéve a zsámbéki Alfa szerviznek elég jó híre volt, érdemes lenne rájuk csörögni. Egy ideje nem hallottam felőlük.(#5830) Integrale
grat, szép darab.
az a rendszám...[ Szerkesztve ]
rip and tear, until it is done
-
LZs?!
aktív tag
Még egy gondolat, hogy off is legyen: erősen gondolkodom, hogy visszaveszem '08-as Tiguan-t, amit lepasszoltam egy hónap után az Alfa előtt / vele párhuzamosan; elvileg cserélné a srác nagyobbra, de ha mégsem, akkor keresek egy ugyanolyat. Igazzy VW sztereotípia: 4Motion, 2.0 dízel, DSG, meg minden egyéb elektronikus csingilingi a kulcsnélküliségtól az adaptív tempomatig...utáltam, mivel egy szeparált bádogvödörnek hatott, de már visszasírom a 'semmilyen érzést': beszállástól csak azzal kellett foglalkoznom, hogy milyen irányba áll a vátó és hogy tartsam a sávomban meg ne menjek neki senkinek. Ha meg valami lesz valami, bumm...előbb találok kompetens germanofil szerelőt (van is...), mint digót.
Rakatok rá vonóhorgot, és akkor jöhet az álom projekt #2: egy vitorlás versenycsónak (szigorúan fából)...és még a biciklik is elférnek...
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
rbalint88
addikt
Nem feltetlen anyagilag gondoltam amegerit, hanem az elmeny szempontjabol a jts-sel egy kellemes turaauto, szerpentinen mar nem leszel vele nagy kiraly, oda kene azert legalabb 200lo, meg nemi nyomatek is. J.bravo jts-es 156-osat vezettem, tenyleg szeretheto es jo hangu eroforras. De sportauto nem lesz tole
-
j.bravo
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Milyen széket vegyek?
- Durva lett a Lian Li motorizált asztala
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen routert?
- Automata kávégépek
- Life is Strange: Double Exposure teszt
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- BestBuy ruhás topik
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest