Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz Integrale #7001 üzenetére
Így hirtelen:
Tipo mirror, Tipo street
Tipo s-design
[tipo sport]
[abarth]
Aztán még van, de már nem utcai
Tipo tcr[ Szerkesztve ]
Eladó: Ryzen 5 4600G 6C/12T BOX (hűtővel) 35 hónap garancia 28,5eFt, posta van
-
-
aktív tag
válasz j.bravo #6999 üzenetére
@j.bravo
Tegnap este beszéltünk, majd szerdán lesz időm elmenni érte.
Olajfogyasztás: jeleztem, vették, beszélgettünk róla. Abban maradtunk, hogy térjünk vissza rá a következő olacsere után: ezt márciusra tervezem, addigra csak benne lesz 5-6k km; és innentől kezdve vissza tudok állni a nálam 'megszokott' tavaszi olajcsere/revizió rutinra. Papírforma szerint is júliusig mindenkép' garanciás a mutatvány, de Zsoltról egyébként sem hiszel el, hogy 'rámbaxná' az ajtót.
Hűtővíz: elrepedt a kiegyenlitő tartály. Megint! Eddig ez lesz a harmadik csere mióta megvettem a kocsit... WTF!?
CHK engine: katalizátorhatásfok (t.i. döglött, de már szerintem vételkor is az volt a kipuff szagból ítélve), illetve a 'hátsó' szondák fűtésjeladói (dafakk!?).
Katalizátorárak:
- OEM új: 700k
- OEM új okosban: 130k
- OEM bontott: 40k
- aftermarket: 20-50k vagy "tuggya-a-rosseb"Lexarni ingyen van, de ott a CHK Engine.
Na, most: az első lambdák vezérlőszondák, de a hatsók csak monitoring.
Fix jelre kötni/írni a hátsó szondák értékeit, illetve a leömlőtől hátra mindent átrakni nem lenne ingyen, de ehhez lenne kedvem. Racionális értelme nem sok, de így lehetne szép hangja, mikor átvágtázom a Váralagúton...
Szóval a kérdés: decat-ra, át/kiírásra, illetve hátsó rendszerre ötletek bárkitől?
Szívem szerint olyasmi duplát szeretnék, mint ami az első képen van, de akkor ki kéne kapni a vonószemet a jobb oldalon és megoldani a csövezést; így val'sz'eg marad a második képen látható.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
válasz Integrale #7008 üzenetére
@Integrale
Jó kérdés...ha azt vesszük, hogy 2017-ben is ezzel a katalizátorral ment át, akkor talán; t.i. még anélkül is a Euro IV határétékeken belül maradhat.
De a hüvelykujj-szabály szerintem itt (is) az lehet, hogy a lényeg nem az, hogy az autó papírforma szerint mit tud, hanem hogy mit fognak (akarnak) észrevenni. Utóbbit mindig lehet motiválni a megfelelő irányba...
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
j.bravo
addikt
Kösz az update-et!
A katalizátor téma érdekel kifejezetten, bár jelenleg én gyík vagyok teljesen mellőzni ezt az eszközt.
A bébifókák sorsa mellett, lehet hogy egy idő után zavarna ha jelentősen erősebb a hangja, mivel jelenleg mindennap használom az autót.Nálam megjelent egy remek, magas, fordulatszámmal arányos erejű hang, amit jobb elölről hallok.
Mehetek Zsolthoz hamarosan, ujjéA kipufogót illetőleg, kinézetre szerintem egyik sem rossz, még épp az ízlésem határain belül van mindkettő.
A vonószem stb miatti plusz fúrás-faragást, fényezést vsz nem vállalnám én sem.[ Szerkesztve ]
Whatever.
-
Na, a múltkor volt itt szó arról, hogy mennyiért lehet venni jó 159-est. Egy srác az amore-n épp most futott bele egy elég csúnya bukóba. Tanulságos történt azoknak, akik azt hiszik, hogy 2 milla alatt jó kocsit kapnak. Ez a kocsi, asszem 1,7 milla volt. Bemásolom az összefoglaló kommentjét, de el kell olvasni az utána következő kommenteket is, nagyon jól összefoglalja az aktuális használtautópiaci helyzetet, a vevők irreális elképzeléseit, stb. Akinek van ideje, az még visszafelé is olvasgasson. (Hint: az amore-n felül vannak az újabb kommentek, nem úgy, mint itt):
Balu1990 2019-01-26 17:37:57 // 114280
Kedves Cartársak.
Folytatnám történetem, valamint megosztanám az autóm vásárlását, mindenki tanuljon az én hibámból.
Nos az utolsó infótok az az autómról, hogy 95 % hogy hengefejes az autó. Azóta egy métert se ment a kocsi.
Kezdek mindent az elejéről, hogy még tisztább legyen a kép.
Nos egy ideje terveztük az autóvásárlást, mindenféleképpen 159-est akartunk dízelbe. Egy novemberi napon megjelent egy hírdetés a hahun. Pont amilyet keresünk, még a költségkereten belül. Másfél hónapnyi örlődés után megszületett a döntés, irány a bank. Megvan a pénz, elmentünk megtekinteni a kiszemeltet 2018.12.21.-én, a képek nem hazudtak, olyan állapotban volt amilyenben leírták. Próbaút, minden rendben, fékek gyengék, gumik rosszak. Oké vállalható plusz költség, ez minden használt autónál megvan. Megalkudtunk, lefoglalóztuk, kaptunk egy papírt a foglalóról (később ennek még szerepe lesz), megkértem őket, hogy téligumit szerezzenek a kocsira és hogy átutalással fizetnék, rendben mindent a vevőért. Sajnos közölték, hogy ebből csak januárban lesz autó mivelhogy holland a kocsi és a honosítás sok idő, oké elfogadtam. Január 11. csörög a telefonom, január 13.-án (vasárnap) mehetek a kocsiért, itt közölték, hogy készpénzzel kellene fizetni (állítólag a könyvelő keveri a dolgokat) és téli gumi nem lesz a kocsihoz. Nagyszerű, elmormoltam egy pár fohászt, hogy ne essen a hó. Mázlim volt nem esett.
Vasárnap megjelentünk a kocsiért, adás-vételit megkaptam (később ennek is jelentősége lesz), kifizettem a kocsit, megkötöttük a garanciát. Elindultunk haza, semmi gond a kocsi egy álom, jól megy kényelmes, olyan amilyennek kell lennie.
Január 14. hétfő, elindultam a dokihoz kb 30 kilométerre, mert elég beteg voltam. Az út felénél az autó szól, hogy állj meg mert túl meleg a hűtővíz. Nagy nehezen elküzdöttem a kocsit még egy pár kilométeren, de nem erőltettem tovább. Oké, a garancia magában foglalja a mentést az elmondottak szerint, hÍvom a számot, nos ez a garancia nem foglalja magában a mentést és a kifizetés se úgy van, ahogy azt a kereskedésben elmondták. Rendben, a maradék 3 kilométert lépésben megtettem meg megállva.
Hibafeltárás, nincs a kocsiba víz, mi a fene. Termosztát hibára gyanakodtunk vagy vízpumpa hibára, meg is rendeltem a termosztátot, de úgy voltam vele, hogy akkor a vezérlés és olajcserét is megcsináltatom a szerelővel. Oké, rendszer feltölt, légtelenít és irány a szerelő. Január 16.-án szerdán megkapta a szerelő az alkatrészeket (innen is köszönet az Elaforg Kft.-nek a nagyon rugalmas szállításért). Január 19.-ei történéseket ismeritek, biztossá vált a hengerfej hiba.Innentől veszitek fel újra a történet fonalát. Nos Január 20. hívom a kereskedést, hogy mi a helyzet, egy nagy hűha volt a reakció és megkaptam a tulaj számát, akit január 21.-én hívjak mert külföldön van. Oké, hétfőn hívom a "főnököt", nos elmondom a bajom, hogy eladtak nekem egy hibás terméket és innentől válik érdekessé a sztori. A válasza nemes egyszerűséggel annyi volt, hogy egy pár tömítés csere megoldja a gondot és ez amúgy se az ő baja, mert NEM TŐLE VETTEM A KOCSIT. Mondom mi a fene, állítása szerint én papíron és szóban is tájékoztatva lettem arról, hogy bizományi értékesítés történt. Nos sehol se lettem tájékoztatva, állítása szerint a foglalós papíron rajta van (nincs rajta). Nos semmi baj, adja meg a tényleges eladó elérhetőségeit, nem kaptam semmit. Mikor a fogyasztóvédelemmel kezdtem fenyegetőzni, akkor küldött egy személyigazolvány és lakcímkártya másolatot, egy cégbélyegzővel és egy dátummal, hogy ez a cég aki leadta nekik az autót értékesítésre 2018.12.20.-án (mégegyszer megjegyzem a hírdetés novemberben került fel). Elérhetőség továbbra sincs, most úgy áll a dolog, hogy legyen nyoma a megkeresésnek ez ügyben kaptak egy e-mailt, jogász által megfogalmazva (érezzék a törődést). Ha erre se reagálnak, rendőrségi feljelentés, fogyasztóvédelmi bejelentés és egy pár kedves cikk a vezess.hun és totalcar.hun.
Időközben úgy döntöttem, hogy felhasználva a garanciát megcsináltatom a kocsit. Szakszervizet keresek akik mindent írásba foglalnak (a későbbi jogi eljárás érdekében), sajnos a pénzügyi és időbeni lehetőségek miatt felújítatom a hengerfejet (tudom lutri de megkockáztatom). Találtam itt a környéken egy céget akik már javítottak nem egy 2.4-es hengerfejet (eddig nem mentek vissza hozzájuk, hogy nem jó), úgyhogy teszek egy próbát, plusz így még egy pár dolgot megcsináltatok a gépen.
Január 25. szomorúan kellett konstatálnom, hogy a kocsi amivel majd egy hete nem mozdultam összelett törve a parkolóban (nem nagy a hiba de kell egy horpadás eltávolítás, egy karc eltávolítás és egy teljes polír). Oké rendőr kihív, felvették a jegyzőkönyvet de nem bíztattak semmi jóval.
Úgyhogy kedves Cartársak, aki kocsivásárlásra adja a fejét, kerülje el a kereskedőket. Ha mégis kereskedőtől vesztek autót, mostmár ne csak szerelőt vigyetek magatokkal, hanem jogászt is, mert átvernek, ahol csak tudnak. Háromszor nézzétek át az adás-vételit, mindenre kérdezzetek rá.
A kereskedés nevét és címét egyenlőre nem teszem közzé, de ha nem halad az ügy megosztom veletek ezt az információt is.
[ Szerkesztve ]
-
máyköl
veterán
Megnéztem ma ezt a kocsit.
Szép, szép, de még mindig szívom a fogam az ára miatt, még is csak alapjaiban egy 2004 -es konstrukció az autó...
-
Integrale
veterán
-
-
Zewa
senior tag
Sziasztok,
eljön lassan az ideje hogy elbúcsúzzak a Puntomtól és továbblépjek. Tudom nem egy nagy hűha de én szeretem és innen szeretnék előre lépni. (Sporting, 1.4 95ló) Próbáltam konkurens járműveket járműveket, amik után élmény volt visszaszálni a 'szarolaszba' (Polo 1.4 101ló, Corsa 1.4 90ps)
Szóóval maradnék a digó fronton. A 147FL-el és Grande Puntokkal szemgetek. A szívem a 2.0TS vagy 1.4 T-jet felé húz. Az előbbiről ovalstam hogy csapágyosodásra hajlamos. A főtengely vagy hajtókarcsapágy a bajos? Egy vezérléscserével együtt ez mennyire fáj? Ezen kívűl vannak még betegségei?
Egy sperrt idővel mindenképpen szeretnék, típustól függetlenül. Ennek a beszerzése, beépítése menynire bajos illetve fájdalmas a két típus esetében?...esetleg kezdjek el barátkozni a "Jet Turbo Diesel" kifejezéssel?
Köszi!
[ Szerkesztve ]
"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
hobizoli
nagyúr
TS olajteknot le kell szedni igy tizenpar evesen es kitakaritani, csapagysor sem egy osszeg amugy ezekhez
2.0TS-ben sok a SeleSpeed (SS) felautomata valtos, nemelyiknel meg a kormanyon iott vannak a valtofulek, ha kertek bele azt a opciot is anno
JTD-bol van gyarilag sper-s verzio, a Q2
ez 1.9 16v JTDm 150lo
jobban felszerelt a Ducati Corse kivitel
az mind alapbol Q2-s is, es azoknak 170lovas melle a motorjuk isfacelift-sbol az a legerosebb motoros auto, mert FL-bol mar nincs Busso 3.2 V6 24v GTA kivitel
több drón kell ;P
-
aktív tag
válasz j.bravo #7011 üzenetére
@alázógyík
OK, deal.
Azt autót megszámolom egy deákban, hisz' a nap végén ez csak egy Alfa...örüljek, ha elviszik. Viszont szerződéskötési díjra, kulcsátadásra, gépjárműátadásra, átadáshoz történő megjelenésre, megjelenéshez előzetes időpontbiztosításra, időpontbiztosítás adminisztrációjára, stb. még lehet, elmegy pár guriga. Tételes számla biztosítása most akcióban 0 Ft!
@j.bravo
Azóta még én is futtotam pár kanyart fejben...illetve megkértem Zsoltot, hogy nekem, mint laikusnak szájbarágósan mondja el, hogy wassup.
A katalizátor a leömlőben van, nem külön elem a kipuff soron...gondolom ez mindenki másnak evidens, nekem nóvum. Ez kissé komlikálja a dolgokat.
130k HUF az új gyári katalizátor Zsoltnál, szereléssel. Ehhez van a két monitoring szonda cseréje a kipuff oldalon: még 2x ~18k, de legyen 20k; az még 40k, összesen 170k. Ha már ott járok, akkor a végdob cseréje az esztétika kedvéért; ez mennyi lehet: 30-50k?
Tehát valahol 200-250k magasságában állna meg.
Alternatíva: a katalizátor hatásfok jelének (hátso szondák) fixre írása, illetve átkötése: előbbihez kell egy értelmes ECU író mókus, utóbbihoz egy jó elektroműszerész mókus. Magyarul a kat. marad xar és a kipuff 'büdös', de a kocsi nem foglalkozik vele.
...plusz természetesen a hátsó dob cseréje; abból nem adok.
Ez valahol (ex-has becsléssel) 100k körül állhat meg. Cserében mókusokat kell kajtatnom...
Nevermind...
-
aktív tag
Kicsit off: most kezdek rájönni, hogy a racionális autózás tekintetében én életből felmentett vagyok...
Ha esetleg vennék másik autót, az nagy valószínűséggel egy komplett paradigmaváltással járna: egy nagyon puha, nagyon kényelmes utazóautó lenne az alternatíva, amolyan guruló fotel, ami ugyanakkor mutatós és kitűnik az utcaképből...és itt jön képbe a Citroen C6.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
-
aktív tag
válasz HussarF #7031 üzenetére
@HussarF
Oh, emlékszem én...
Mindenestre érdekes konondrum...hisz' 4,9m és technikailag szedán, de megfelelően pozitív csível végülis GT-nek is elmegy...
Egyébként mind a Thesis, mind a C6 nagy kedvenc.
Bár kétlem, hogy variálnék...egy ötéves ciklusra egy acid-train bőven elég. A jelenlegi szerelőfelhozatallal (legalábbis Bp és környékén) nem vennék megint 'törődős' autót egy darabig.
Évekig figyeltem az autós piac depressziós korszakát; és lehet annyira hozzászoktam, hogy fel sem tűnt, hogy a végét járják a boldog békeidők (ügyfél szempontból ofc), így sikerült belenyúlnom a felszállóág közepébe - így most minden rész-project egy kissé drágább, de legalább sokkal tovább tart kivitelezni...
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
Cartmenn
tag
(#7016) máyköl Amúgy tényleg szép az a kocsi Bár kereskedőtől én se vennék ,behozottat meg pláne ---- 159e van benne persze ,az én magyar 2008as bravomba van 275e ,van pénz megvenni aztán meg nem megyünk vele
[ Szerkesztve ]
-
válasz hobizoli #7034 üzenetére
Egy olyan autóról akár el is hihető. Kisautókat nem feltétlenül azért vesznek az emberek, hogy hatalmas távokat tegyenek meg velük. Bár lehet inkább vennék 200 ezret futott, pályán használt autót, mint kevés kilométerest, amit folyton hideg motorral, városban nyektettek.
De azért egy 10+ millás autót 200 lóerős motorral nem azért vesz meg valaki, hogy néha ide-oda el tudjon vele ugrani, meg tudja a gyereket oviba vinni.
-
alázógyík
őstag
Édesanyám 2-es Puntoja 2003-as, ő az első tulajdonos. 45K km van benne.
-
sesztakbence
tag
Üdv!
Nagyon szemezek az Alfa 159-el, nem vagyok előítéletes egyik motorral sem, de főleg a JTD-k érdekelnek. Jó konstrukció, vagy "olaszos"? JTD-nél olvastam az örvénycsappantyúkról, valós probléma ez napjainkban? JTS-nél van valami buktató? Gondolom kokszosodás előfordul, valamint angol oldalakon találtam, hogy a 2.2-nél a vezérműlánc feszítő nem tuti, valamint sokan írják hogy gyenge, bár 160~180 lóerős autóknál nehéz ezt elhinni. Van egyéb komoly nyűgje ezeknek a kocsiknak? A forma megvett, a tartalomról nem sokat hallani. Nem elvakult "jó ez, sz*r Bosch" kommentek érdekelnek, hanem valós tapasztalatok, észrevételek.[ Szerkesztve ]
-
válasz sesztakbence #7041 üzenetére
Egy lényeges kérdés. Mennyi pénzed van rá?
És aztán mennyi fenntartásra? -
Winne
nagyúr
Sziasztok!
Egy 2005-ös benzines 1.4 95 lovas Punto II/B-m van, egy random ellenőrzésnél kiderült, hogy eltűnt belőle több, mint egy liter olaj, eddig sosem fogyott belőle, 2 évente szoktuk cserélni gyári Selenia olajra. Nyoma a motortérben nincs, a kocsi alatt nincsenek cseppek sem.
A kérdésem, hogy ez ebben a korban várható-e illetve ha eszi az autó, akkor minek a hibájára utalhat?
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
2évente? ebben a kérdésben a válasz.
Mondjuk azt nem írtad, hogy évente mennyit mész.
Ajánlott évente/ max minden15ekm cserélni, ha sokat mész helyben, akkor inkább minden 10-12ekm-n,
ha csak 5-6ekm mész akkor is évente
Gondolom az 1,4 95 16V fire motor.
Ha fogy az olaj és külső nyoma nincsen akkor a dugattyúnál megy el. Nagyobb gázra nem füstöl?
Mondjuk 2 év alatt futástól függően 1 liter olaj még akár normális is lehet
Évente cseréld az olajat és minden 1000- km-en ellenőrid.
Ennyi idős autónál én minden 10 e km/éventr cserélném (amelyik előbb van[ Szerkesztve ]
Eladó: Ryzen 5 4600G 6C/12T BOX (hűtővel) 35 hónap garancia 28,5eFt, posta van
-
Winne
nagyúr
válasz kisza25 #7046 üzenetére
Keveset megyek vele, 5-6e km max és rövid távok főleg.
Cseréltünk eleinte évente is, de volt, hogy úgy lett leengedve, hogy kb fekete sem lett.
Nem füstöl, bár ezt max abból ítélem meg így télen, hogy nem büdös, de ha nem lesz ilyen hideg többet tudok mondani.
130k km lesz benne nemsokára, ami valós.@(#7047) molnarpeter: rövid távokat megyek vele általában, 5-6km a meló, aztán uez vissza, de ahogy mondod mostanában volt egy 7-8 alkalommal 100 oda 100 vissza túra is.
Konklúzió?
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
Patrick
addikt
Winne
Bár nekem még nem olasz autóm van, de én 2 évente cseréltettem az olajat és évi 5000-et megyek, ebből 80% város 20% 5-7 km, + városon kívül. Nekem is eltűnt 1 liter olaj, se csepp, se folyás, se semmi az autó alatt, 2001-es évjáratú szívóbenzinesnél ez így működik. Most már évente cserélem, ezt mondta a szerelő, az a biztos.
Egyébként a fed comp kijelzi, mikor kell a következőt cserélnem, ugye 20 000 vagy 2 év van írva a kézikönyvben, a fed comp már 17 700-at ír, hogy annyit mehetek még ezzel az olajjal. Nyáron csere.
A Giulia-val többet fogok menni, de ott éves cserét írnak már, nem is kérdés, nem léphető túl, vagy 15 000 km.
[ Szerkesztve ]
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
molnarpeter
nagyúr
Szerintem eddig is ette, csak pótolta a kicsapódó víz és hengerfalon lejutó benzin. Utóbbiak a bemelegedés után távoztak kartergáz formájában, maradt az olaj - pluszban felhígulva jobban fogy amúgy is, nameg az állandó nagyobb fordulat és terhelés szintén hozzájárul. Néhány tankolásonként nézz rá az olajra, gumikra A rövid távok kémiai szempontból végzik ki a kenőanyagot, váltanék longlife olajra (ha van megfelelő minősítéssel), vagy évente csere.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Melyik tápegységet vegyem?
- Sorozatok
- Le Mans Ultimate
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- iPhone topik
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- További aktív témák...
- Philips Hue Devote fehér függesztett csillár + White Ambiance izzó
- SmartThings Multipurpose Sensor, kontakt, hőmérséklet és vibráció érzékelő, Zigbee kompatibilis
- WiFi + RF433 smart fali kapcsoló 1 csatornás villanykapcsoló (csak fázis, vagy fázis+nulla kötéssel)
- Bontatlan HOBOT 298 ablaktisztító robot
- Hyundai DTB656DG8 6 terítékes mosogatógép