Új hozzászólás Aktív témák
-
aktív tag
Na...ma délelőtt megvolt életem első 'felnőttkori' automosása itthon. Már eldöntöttem hogy tavasztól önálló leszek ezen a téren, aminek plusz indittatást adott, hogy minden automosóból (gépi, kézi) fürtökben lógnak az autók, illetve a kézi kozmetikára is minden hely elkelt.
Magasnyomású mosó + Karcher sampon + egy kupac mikroszálas kendő, plusz egy flakon felni tisztító.
Az első felismerés az volt, hogy bárhogy is bűvészkedem, a mosóból kilőtt sampon magától ugyan nem fogja leoldani a koszt, viszont a kefés fejjel nem akartam rámenni; szivacs nincs, akkor jöhet a kendő!
A következő felismerés az volt, hogy a kendőből sikerült Vileda-t venni, ami olyan jól szívja a vizet, mint egy nylon szatyor...ez samponozáskor jól jött.
Aztán öblítés. Időközben befújtam a felniket is, illetve a kipuffogót, sz'al ott is öblítettem.
Törölgetném szárazra a gépet, de itt már nem jött jól a Vileda vízlepergető tulajdonsága...szerencsére volt itthon *normális* (fogalmam sincs miért vagy honnan...), sz'al váltottam arra. Szépen szárazra töröltem, és boldogság...
...lett volna, de a fényezés legfeljebb 1,5 méterről szép, előről inkább 3 méter; apróbb és nagyobb karcok sok helyen, valahol alapozóig, máshol a lakk van festékig megütve. Ez még a gépi polírral orvosolható kategória? Mármint nem javítható, de elfedhető-e...?
Az ablakoknak és a fényszóróknak nekimentem Clean-nel. Jó lett. Az oldalablakok melleti gumiról letörölgettem a port és a dzsuvát, így már nem nyikorog; lehet, hogy majd befújom szilikonnal.
Egy darabig még gyakorolni fogom ezt a mosás dolgot, aztán megtanítom magam kemény-waxolni, esetleg kézi polírozni is a fényezést meg a szélvédőt/lámpát. A TurtleWax kinálatában találtam minderre cuccokat; azok jók?
Egyébként még az első rendszámot is lekaptam, hogy a héten végre elmegyek a matrica verzióért, de most, amíg a gépi fényezést illetően dülőre nem jutok, marad fent a lemez.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
j.bravo
addikt
Persze van élet a prémium, itthon nem, vagy csak webshopból beszerezhető cuccok alatt is, de a turtle waxnál azért jócskán van jobb, pl. akár a Sonax is, ami azért sok helyen kapható.
Rbalint88 elég jól vágja már a témát amúgy. Holnap én is először fogok teljesen itthon mosni, asszony autóját ráadásul, remélem jól megy majd
Whatever.
-
rbalint88
addikt
válasz j.bravo #5753 üzenetére
ha nem ittunk volna annyit, amennyit (és holnap nem az oftopic volvoval mennék) mondanám, hogy hozzunk össz egy rögtönzött topiktalit is megtanítok mindenkit mosni, de így örülök, ha az offfos verda tisztán hazaér
amúgy ez első lépés a kosár, amibe a sok nélkülözhetetlen tisztítócucc befér -
aktív tag
Rájöttem, hogy kell egy normális habosító fej...
Más: van 4 liter 10w60 Selenia olajam, egy 5 literes kiszerelésből maradt vissza. Januárban vettem és bontottam; a februári olajcserekor került bele a LM 10w60 - szerintem maradok ennél.
Valakinek szüksége lenne rá?
Mivel nem vagyok szamaritánus, így 10k-ra gondoltam elcserélni...
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
Sziasztok!
Van olyan szerviz, ahol jelen lehetünk szerelésnél, dolgoznak hozott anyagból és értenek a Fiatokhoz?
A szokásos olaj és szűrő cserék mellett lenne még szilent csere, de meg vagyunk lőve, hogy hova kéne vinni. Már megvettük a szűrőket és az olajat.
Szegediek vagyunk de messzebb is elvinném, ha találnék végre egy normális szervizt.Talán azoknak való leginkább a hatalom, akik nem vágynak rá. Azoknak, akiket (...) a sors állít az élre, akik szükségből öltik fel a palástot, s aztán maguk is meglepődnek rajta, mennyire jól illik a vállukra.
-
ph_5.5
aktív tag
Urak!
12 év Stilo használat után szeretnénk váltani Bravo-ra. (20 éve szinte csak Fiatunk van/volt... Uno Turbo i.e., Punto I, Brava, Marea, Stilo... így időrendben a '90-es évek közepétől )
A sok sok olvasás után ami lejött:
motorból minimum az 1.4 t - 120 Le az ami hétköznapi célra is már megfelel. Évi 10-12 ezer Km megy bele, sok város, de van hogy havonta 1-2 pálya is közbejön, akkor akár egy hétvégén is belemegy 1000 Km.Van megbízható szerelőm, évente vagy 10e km megtételekor eddig is cseréltem olajat, így ez a rész nem zavar- és itt jön a kérdés.
1.4 Multiair (140 Le) mennyire vált be mint konstrukció? (keresőt használva itt a fórumon inkább régi dolgokat talált, akkor időszakból amikor még nem volt sok tapasztalat) Lehet hogy kevés fut az utakon, de most láttam egyet ami felkeltette az érdeklődésem. És nagyon nem szeretnék mellényúlni.
Köszönöm előre is ha valaki tudna pár sort írni.
-
-
ph_5.5
aktív tag
válasz Integrale #5758 üzenetére
Köszönöm a gyors segítséget. Akkor azt hiszem kivárok egy 1.4 T-Jet változatot.
(technikai jellemzőiben papíron tetszetős lett volna az új motor- és az autó felszereltsége is korrekt, de ezek szerintem véletlen hogy nem kapkodták el annak ellenére hogy 1 hónapja hirdetik) -
rbalint88
addikt
válasz j.bravo #5760 üzenetére
én megszenvedtem a volvoval (de előtte még a másnappal). kétszer kellett mosni, mert nagyon régóta nem volt mosva+ szaharai homokos eső is elkapta rendesen. és mivel nem táltosvízzel lett mosva, hanem lágyított kútvízzel, ezért a bsd-ből is két kört kért, az első gyk elment a vízkő letörlésére
cserébe a golyós kärcher fej bámulatosan szedi a rákühedt fékport a felniről. -
j.bravo
addikt
válasz rbalint88 #5761 üzenetére
volt a Nilfisk gyári habosítójában valami neutrális univerzális tisztító amit sógor benne hagyott, abból kapott gy kört, de épp csak habos volt; és nem volt kedvem kísérletezni hogy hogyan lesz jó a hab.
Ezt lecsapatva még maradt a szaharai izéből, úgyhogy jött a kétvödrös a Sonax narancssárga samponnal meg a kukacos mikroszálassal.
Szaharai homok nem maradt, de bogároldó (teszkós volt, de jól működött) még kellett volna pár helyre, és csak ma reggel láttam. Wax se volt
A wolfos felnitisztító jól működött.
Normális hogy ezzel eltöltöttem két órát, vagy nem kell ennyire óvatosnak lenni?Whatever.
-
ph_5.5
aktív tag
válasz Cartmenn #5764 üzenetére
Köszönöm! Ezek nem vicces összegek.. főként amikor látszik hogy mennek lefelé az árak. 2008-as Bravok jó ha 1.2-1.3 mill aközött eladhatóak... a 2010 utáni változatokért sem ugrálnak 2 milla felett a vevők. Nos egy 1.7 körül vásárolt multiair-re évente rádobni 250.000 körüli összeget (mármint csak a motor problémákra) az sok jókedvet nem okoz.
12 év Stilo alatt megtanultam hogy van az ésszerűségnek azon határa amit nem érdemes túllépni. 2-3 éve volt az hogy ráment 400.000 egy év alatt. Most már nem szeretnék ennyit költeni. -
-
ph_5.5
aktív tag
Megnéztem egy olasz nyelvű (angol feliratos) videot a működésről.
Olyan számomra mint a zsiráf. Tetszik-teszik.. de otthonra nem kelleneMarad a várakozás. A dolgot nehezíti hogy családi autó lenne- ami azt jelenti hogy a feleségem kívánalmainak is meg kell feleljen. Ami pl azt jelenti hogy fontos a szín Elsődleges befutó- fehér. Kritérium 2. - fiatalabb legyen mint 10 éves. És a hahun futó hirdetések többsége 2008-as.
[ Szerkesztve ]
-
Integrale
veterán
Van itt olyan, aki debreceni, és megnézné nekem ezt?
Pápáról hirtelen nem mennék el csak a megnézés miatt, viszont ha jó, akkor azonnal indulok.426os: Írj Zoo8800-nak, írt már ezen az oldalon is, kicsit feljebb/lejjebb.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
nyogo83
senior tag
válasz Integrale #5769 üzenetére
Probald meg az index forumon a Lybras topicban, 2 embert biztosra tudok aki nyiregyhazi vagy kornyeki, hatha azota van debreceni is, vagy esetleg arra jár valaki.
Kepekrol egesz jonak tunik, de sajnos az a Sámsoni út az olyan mint Pesten a Fehér úti nepper Bermuda háromszög. -
Integrale
veterán
válasz nyogo83 #5771 üzenetére
Koszonom! FB csoportban mar erdeklodtem, illetve Kickass forumtars vet ra egy pillantast szombaton. Kepek alapjan szep, de nagyon sok a lelakott peldany itthon. Annyit megtudtam, hogy frissen behozott, gondoltam tolatva jott be az orszagba...
Tegnap megneztem egy masik kombit, nem tudon elkepzelni, hogy emberek hogy lehetnek ennyire igenytelenek az eletterukkel kapcsolatban.
Konyoklot lehajtva 8-10 csokipapir, nevjegykartyatartoban gumicukrok, zsiros, hajszalas retkes belter, evek!! ota nem volt takaritva ez az auto. Szelloztetest feltekertem maximumra, a rostelybol meg valami 10 eves poros, szoszos aszalt falevel repult ki. A 4 gumi meg talan a gyari, 2003, 9. hetiek.!!!
Az a csoda, hogy nulla karbantartassal ennyit elmegy, es a retket leszamitva a beltere is egyben volt."Bad reklám is reklám too"
-
nyogo83
senior tag
válasz Integrale #5772 üzenetére
Ismeros
Ezeket a koroket en is megfutottam 5 eve, aztan egy frissen behozott belga 2003-as ugyanilyen Jtd lett a befuto. Konkretan 1 nagy mappanyi szamlat, szervizfuzetet, gyari komnyveit meg minden anyam kinjat kaptam hozza. Latszodott hogy a bal oldalan egy ajto fenyezve volt, de javitasokrol szamla volt, az alapjan meg nem nagy serulesrol volt szo. Ennyi kompromisszumot kotottem a hazai elado peldanyokhoz kepest -
nyogo83
senior tag
válasz Integrale #5776 üzenetére
5 eve volt mikor en vettem azutan meg kb 1-2 evig lattam hogy hirdetett Lybrakat es mind fullos volt, hamar elkelt mind.
Viszont joideje mar nem lattam hirdetest tole, lehet mar nem foglalkozik vele.Sajnos telszama mar nincs meg, de gyorsan most vegig porgettem a hirdeteseket es nem talalok most se tole semmit(kep alapjan felismertem, mert sajat garazsanal fenykepezte mindig az autokat).
-
ludsimon
veterán
válasz Cartmenn #5764 üzenetére
Szia!
Visszafelé olvasgatva láttam neked Bravo 1.4 Tjet Sportod van.
Tudnál róla mesélni milyen autó?
Vezetési élményre?
Mennyire megbízható?Mennyi km-t tettél eddig bele mióta nálad van?
Miket és mennyit kellett rá költeni?Adtál neki Chippet?
Azt olvastam elképesztően meg tudja ugrasztani a kis gépet, 230Nm-ből lehet 300Nm-t csinálni, ami egy 1200 kg os géptől nem kicsit jó.Persze nem lesz tőle kúpgép, de azért lehet meglepetést okozni egy 1.9 TDI-nek, ha nincs agyon buherálva.
Na jó visszaszívtam, ez azért rohadtjó kúpgép.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
Cartmenn
tag
Hát nem kinagyítható a kép így nem sokminden látszik.A kipufogó az már cserés volt legalább.A kettőstömegű még senkinél nem ment tönkre pedig valaki 395ezernél tart ,persze jó ha cserélték.A rugók tényleg törhetnek párnál előfordult.Hát igen a féltengelyek is elég fogyó eszközök.Hátsó fék problémák is előfordulnak ha már azt is cserélte.Nem az iridium gyertya a lényeg amit írt hanem a gyári ajánlású NGK ami igen iridiumos A tuningot sose értem,venni kell erősebb autót nem hinném hogy bármely alkatrésznek hasznára volna ez az emelés amit ír,Így is jól mennek Amúgy ennyiért nem tünik soknak szerintem ha még az esetleges előjöhető hibákat is nézzük : klima terelő motorok hibája ( 5 állító motor van benne,mindenhová kellene fújni hideget meleget kellő erővel) ,m32 váltó hiba esetleg (hangos csapágy valamely fokozatban) turbóra ráfigyelni.Az enyém sport még van kb 75ezres javítás a klíma terelésnél, én is 271ezernél tartok de ennyiért nem adnám biztos de 1.5 alatt ha akarnám persze.Amúgy meg kell nézni van a facén a bravo2-nek fórum ott is lehet véleményezni a kinézett autókat,esetleg próbálni hasonlításképp aki közel lakik
-
426os
őstag
válasz Cartmenn #5781 üzenetére
Köszönöm az észrevételeket. Jelen vagyok már minden fórumon, olvasom őket folyamatosan.
Nem csak 4 terelőmotor van?
Mondjuk a chip szerintem is felesleges, illetve az LPG nélkül is tudnék élni, de ha már van, legalább olcsóbb tankolni. Igazából tetszik a képek alapján, hétvégén megnézem, ha úgy alakul..
-
Cartmenn
tag
válasz ludsimon #5778 üzenetére
Én 2014 januárban vettem 1.6 millért, 247ezerrel téli jó garnitúrával (gyári xenon,tempomat,blue&me 18" nyári alu,amik kérhető extrák pluszban a sporthoz),akkor műszaki volt csak 2 szilent cserélve (amit tudok róla ami fontosabb csere 190e-nél turbó, féltengely a 3. garnitúra benne,generátor cserés volt ,meg első szélvédő) UTÁNA 4 év alatt fékcsere (55első+25hátsó nem egy évben) hátsó dob (30 alakítással az utángyártott ) hátsó embléma (15) pótkerék készlet (16) 2 gumi( 50) két trapézgömbfej (10+6 futómű áll) 3 műszaki 3olaj és szűrő csere volt kb 🙂 még jön majd idén 2 klíma terelőmotor csere (30+30munka+15odaút) ja és volt két xenon izzó cserém 15kb Én nem sokat megyek vele(nem kell autóznom munkába) ,kb 16ezer az első két évben,aztán vettem egy seicentót (azzal kb 2év 14ezer) így a bravoval csak a következő 2évben 8ezret mentem --most 271ezernél tartok.Én a régi 99es 1.6os bravomhoz tudok viszonyítani.Hát azért ahhoz képest nagyot nyom de csak 2000felett ,amúgy is ott van a legnagyobb nyomaték,turbó lyuk azért van szerintem is tud simán az 1.9es pdtdi-knek de ott csak van egy kissé nagyobb nyomaték azért. Semmi hibajelzésem nem volt eddig,Olajat kb 2-2.5 deci ezresenként --3féle olajjal is próbálva--nem egyedi eset ,sokaknál van,zavar de ez van Tuning híve nem vagyok minek a gyári is bőven elég (itt valamelyik proci vagy videókártya fórumból is kinéztek mikor beszóltam hogy mást kellene húzogatni ) Ha erősebb kell, azt kell venni én úgy gondolom idővel bűntetlenül nem lesz tuning ---így is "eszik " a féltengelyeket ,nagyobb nyomaték mégjobban nyírná,de gyenge GM M32es váltó csapágyainak se használna Bőven elég az a Sport gomb
[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
-
Cartmenn
tag
válasz ludsimon #5785 üzenetére
A turbó még az első tulajnál volt hosszabított garanciában ,féltengelyt se tudom ,de nem is igazán ajánlják a gyári újat az se lesz tartósabb --hanem sokan Debrecenbe vitték felújítani keményebb anyagból 1év garival szereléssel együttt a 2 oldal talán 80-90 ---amúgy ha jól emlékszem a index fórumról ott is volt 2-3 tulajnál turbó javítás talán 150-200 között volt,de az szerintem attól fűgg felújítható e vagy teljes cserés
[ Szerkesztve ]
-
Integrale
veterán
No, ujra csatlakozom egy Lybraval. Kepek majd jovoheten!
"Bad reklám is reklám too"
-
Integrale
veterán
válasz nyogo83 #5790 üzenetére
Nem, ez egy papai benzines. Olaszorszagbol jott, elso tulajtol, 2004-es.
Kell foglalkozni vele, de az alapok jok. Rozsda sehol, kaszni es a fenyezes jo, par elem volt fenyezve, vagy rafujva, 200 mikronon van 4 elem.
2 kulsu feltengely kuka, bal lengokar szinten, de ezek nem az en zsebemet huzzak. Par kapcsolo, es foltos muanyag, elso fekek, olajtekno tomitese meg par aprosag viszont az en dolgom lesz."Bad reklám is reklám too"
-
aktív tag
Erdeklodo jellegu kerdesem lenne: egy GT 1.9 dizel mennyit fogyaszthat palyan, illetve orszaguton?
A JTS 120-as kocogoval 9 liter, 140-150 magassagaban 11 liter. Varosban nekem 11 korul, bar minimalisan jarok Bp-en.
Egyre tobbet megyunk kirandulni, illetve a varosban ritkan rodeozom, es ilyen forman talan jobb partner lenne egy dizel.
Ugyanakkor a JTS roppant hangulatos, de mar kezdek raunni... Emellett mar belattam, hogy a GT sohasem lesz egy GTV...
Elnezve a Hahu-s felhozatalt, nullaban, de akar valamennyi pluszban is sikerulhet valtani; foleg ha az elmult evben vett / felujitott, de csereszabatos dolgokat atszereltetem eladas elott, pl. fekek, lengescsillapitok, az osszes ujraborozott cucc, stb.
Nevermind...
-
rbalint88
addikt
Nekem 6,5+ a palyas fogyasztasom, a negativ rekordom 5,6, ezt oktober vegen, klimazast nem igenylo idoben, dinamikusan, de nem megorulve sikerult hozni Bp-Erdely(Szekelyudvarhely) tavon. Nyaron ugyanez 5,8 volt fullon jaro klimaval, igaz meg chip elott legtobbet kozvetlenul a chipeles utan ette, mondjuk az a tank demo modban ment ki belole, akkor 9,6 jott ki.
-
j.bravo
addikt
Mennyire lehet fájdalmas 156-ban a kerek szellőző, "kopoltyú" cseréje? Otthon megoldható, vagy csak szaki által? (lehet érdemes a zümmögő terelőmotorokkal együtt cserélni, passz)
És egy injektorcsere? (ezt nyilván szaki, csak mekkora nagyságrend?)
LZs: Miben ad annyival többet egy GTV ?
Annyival könnyebb és jobban megy (elvben nem, rákerestem), vagy csak szebb/extravagánsabb?[ Szerkesztve ]
Whatever.
-
aktív tag
válasz rbalint88 #5793 üzenetére
@rbalint88
Ez milyen sebességnél jött ki?
Nekem nem konkrétan a fogyasztással van gondom, hanem a menetkomforttal; és esetlegesen a hatótávval: néha pont az a 100-200km hiányzik, hogy ne kelljen pánikszerűen kutat keresni.
A JTS 120-nál (3500rpm) még nem bántóan zajos, de felette megjön a hangja. Nem tudom a paraméterek szerint beleférne-e egy hatodik fokozat (szerintem igen...), de a komfortnak jót tenne.
A dízelt gondolom be lehet tenni egy kényelmes 150-160 körüli utazóra, nem?
@j.bravo
A mindennapokban semmivel, sőt...és még kényelmetlen is nekem. A tömege hasonló, ugyanakkor jóval kisebb, alacsonyabb és vezetni 'gokartosabb'. A GT-nél már megszoktam, hogy olyan mint egy vizibiciklit terelgetni, de azért fáj...
Nevermind...
-
aktív tag
válasz j.bravo #5794 üzenetére
@j.bravo
És egy injektorcsere? (ezt nyilván szaki, csak mekkora nagyságrend?)
Amikor én néztem, mivel nem tudtam, hogy cseréltetni fogom-e vagy sem (annyira, de annyira naív és széplelkű voltam még 1.5 évvel ezelőtt... ), 40-50k körül lehetett darabja; hogy utángyártott vagy gyári, arra nem emlékszem.
Más: felnéztem az http://olaszautobonto.hu-ra, hátha le tudom csekkolni az injektort...hát elmennek a f@xomba. Eddig sem voltak a legolcsóbbak, de majdnem minden volt náluk...sz'al eddig respect.
Nézem a webshop-ot: minden fel lett tornázva 20-30%-kal és emellé még bazárian kitettek majd' mindenre egy 'nem akciós' árat, ami a kiírt ár három- vagy négyszerese. WTF....
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
j.bravo
addikt
-
Rebell
senior tag
Sziasztok,
Tudtok olyan Alfa Szervizt mondani / ajánlani, akik vállalják a vezérlés cserét, hozott anyagból is? Bp környéke
Alfa 147 1.6ts az alany.
Unix és Bárdi kedvezményem is van, de a Kovácsautó-bol is hozhatnám. Kicsit lehúzásnak tartom , hogy a boltok (pl elöbbi2) az alkatrészt 50%-al drágában adják, és még plusz munkadíjat, kér a szerelő. (ami persze normális)
Csakhogyha megszerzem az alkatrészt,akkor egy vezérlés csere legyen kb 60ezer, ha a szerelő veszi akkor 100ezer.
Új hozzászólás Aktív témák
- Renault, Dacia topik
- Ukrajnai háború
- Hobby rádiós topik
- Mobil flották
- Politika
- Formula-1
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Horgász topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Noble Chair EPIC
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest