Hirdetés
- Life is Strange: Double Exposure teszt
- Xbox Series X|S
- Már jövőre befuthat a Stellar Blade PC-s kiadása
- Star Wars: The Old Republic - MMORPG
- PlayStation 5 Pro teszt
- Megjelent a Silent Hill 2 Remake
- Assetto Corsa Competizione
- PlayStation 5
- Call of Duty: Black Ops 6
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
Új hozzászólás Aktív témák
-
johnsmithnex
tag
-
Kleroo
veterán
Hali!
Tököl-Szigeteszentmiklós-DélBuda környéken tudna valaki tapasztalt, Grande Puntoban jártas maszek szervízt?
Köszönöm
Hodor. Hodor? Hodooor!
-
Integrale
veterán
"Bad reklám is reklám too"
-
lorcsi
veterán
eladó: vadi új soundcore motion+
-
rover45
őstag
Témába is vág
Párom minap lecsukta a Grande Punto csomagtartóját és az embléma közepe, maga a FIAT felirat kiesett.
Olyan szerencsétlenül esett ki a plexi középrész a krómozott keretből, hogy esélytelen szépen visszaragasztani.
Ez egy 2005-ös évjáratú autó, vagyis még a kék emblémás.
Van valakinek ilyenre beszerzési ötlete, nem csillagászati áron?Más:
Az autó 1,3 Multijet 75LE.
A múltkor pénteken letettük és csak kedd reggel indítottuk újra, vagyis 4 napig állt egy helyben a szabadban. Nem volt farkasordító hideg, szerintem minimum mínusz 2-3 fok lehetett, de inkább felette.
Szépen ráadtam a gyújtást, vártam 4-5 mp-et gyújtáson majd indítottam.
Elindult pöccre, de az első 0,5 mp-ben olyan fémes és csörömpölő hangja volt a motornak, hogy komolyan megijedtem tőle. Az biztos, hogy ez a hang nem tartott 1 másodpercig sem, utána szépen járt.
Ennek cirka 2 hete, azóta sem volt újra ilyen. Hibakód nincs.
180 ezer van a motorban, vezérlés 170-nél volt cserélve, december közepén olajcserén volt, Selenia van benne és cirka 2 éve már csak a MOL-nál tankolt drágább gázolaj van benne.
Mitől és mi lehetett ez?
Ne hagyjuk ennyit állni míg hidegebbek vannak?
Előre is köszönöm a válaszokat -
rbalint88
addikt
válasz rover45 #5405 üzenetére
embléma: ebay.
csörgés: 4-5 mp az nagyon kevés. izzításjel el se alszik ilyen időben pár mp alatt. valószínű egyébként a nehezebb indítás miatt a lánc csörrent meg. ha csak így egyszer csinálta, akkor nem kell aggódni. ha minden indításnál kezd csörömpölni már, akkor csere. b verzió, hogy még nem épült fel az olajnyomás
-
hroberto
veterán
válasz rover45 #5405 üzenetére
Nekem van valahol egy embléma. Igaz a Grande első lököséről van. Megpróbálom megkeresni, remélem megtalálom valahol.
Nekem is rémlik ilyen borzalmas hang több napos állás után Puntónál és a Mitonál is. (A motor 1.3 JTD mindkettőnél).Xiaomi 14, KTM 1290 Super Duke R Gen3
-
rover45
őstag
válasz hroberto #5408 üzenetére
Lemérnéd nekem, hogy mennyi az átmérője? Elvileg a hátsó 75mm, de mintha az első több lenne.
Köszönöm mindenkinek a válaszokat, akkor ezek szerint izzítani, tovább izzítsak.
Alázógyík: Járó motornál soha nem vettem észre, hogy hangos lenne (jó, persze hidegen varrógép...), most ez volt az együtt töltött 3 évünk alatt, az első csörömpölés
Neked milyen olaj vált be 1,3 Multijetnél? -
rooney8
aktív tag
sziasztok
pár napja vettem egy 1.4-es fiat stilo-t.
két kulcsot kaptam hozzá, az egyik távirányítós, a másik sima kulcs. a távirányító része nem működik, az elem jó, így újra kellene tanítani a kulcsot. sajnos fiat code kártyát nem kaptam hozzá, így is megoldható a tanítás? -
kurion
senior tag
válasz rooney8 #5413 üzenetére
Bár én komplett kulcsot csináltattam 45 ezerért a "Mr. Suszter cipőjavítás, kulcsmásolás" üzletben Debrecenben az Auchanban de szerintem máshol is csinálnak, ebben minden működik. A környéken minden szerelő őket javasolta hogy olcsó és jó minőségű kulcsokat csinálnak amit én is csak megerősíteni tudok.
[ Szerkesztve ]
"Csinálni jobb mint beszélni róla" - Magic Gladiator
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rooney8 #5417 üzenetére
A kulcsokat mindenhol drágán adják, neked csak szolgáltatás kell... Legrosszabb esetben elmész egy kulcsoshoz, immo kódot kiolvassa, majd annak segítségével megfelelő diag felszereléssel fel lehet tanítani a vezérlőre. Bp-n autokulcsmasolo.hu-t tudom ajánlani, egy telefont megér, hogy meg tudja-e csinálni. Legrosszabb esetben a kóddal továbbmész egy járműelektronikával foglalkozó komolyabb helyre, ahol felkódolják a távot.
[ Szerkesztve ]
-
rooney8
aktív tag
Persze, vilagos, hogy ez komplett kulcs, csak nem gondoltam volna, hogy ilyen arban megy egy kulcsmasolas.
Koszi a tippeket, akkor elkezdem hivogatni a kulcsmasolassal foglalkozo cegeket -
j.bravo
addikt
Van itt valakinek dízel Grande Puntója? Személyautó változat Mennyire van jól zajszigetelve, mennyire hangos (legyen az akár gumi-, akár motorzaj) ?
Magyarázat/háttér: lenne családon belül egy Grande Punto Van (tehát kisteher változat), 1.3 Multijet 75 ló, ami hamarosan eladásra kerül, és felmerült, hogy nem venném-e meg. Használom, vezetem, és teljesen élhető gépnek tartanám, azt az egyet kivéve, hogy számomra zavaróan hangos. Kívülről 99% összetéveszthető egy sima háromajtóssal, a raktérben is van némi burkolat, nem csupasz lemezek vannak mint némely más kisteherben; mégis hangos.
A végső kérdés az, hogy autóhifiseknél, vagy bárhol ahol értenek hozzá, le lehet-e hangszigetelni egy normál személyautó változat (vagy azt megközelítő) szintre?
Illetve, egyáltalán az a szint az milyen? Ha az is hangos, akkor hagyom a dolgot.Ha a normál személy változat, dízellel élhető zajosságú, akkor elgondolkodom, hogy el kellene-e adnom az Alfa 156-ot, hogy megvehessem.
Whatever.
-
Integrale
veterán
válasz j.bravo #5423 üzenetére
2.0 JTS 156 után nudli lesz az 1.3 JTD, akkor már inkább 1.9-cel nézd. Dízel GP-vel konkrét tapasztalatom nincs, legalábbis nem friss, benzines szerintem elég csendes (1.4 16v), gördülési zaj sem sok, szerintem az A3-mam, illetve a családban levő Avensis hangosabb ilyen téren, de 3 különböző autó, 3 különböző gumival.
Baráti körben van 1.3-as GP, ők nem panaszkodnak, pedig használják hosszú távokra is, Győr - Olaszország-Horvátország stb."Bad reklám is reklám too"
-
rbalint88
addikt
válasz j.bravo #5423 üzenetére
szerintem a személyváltozat se lesz olyan halk, mint az alfa. amúgy háztájiban is viszonylag egyszerűen szigetelhető egy autó, de sajnos a motortéri szigetelések hiányát és a gyengébb minőségű kédereket nem oldja meg némi dynamatozás. ráadásul a 156 kategóriájának legcsendesebb autója volt mikor kijött, ha nincsenek összetöppedve a kéderek, akkor most is csendesek még. ahhoz képest egy kibitumenezett személy punto is hangos lesz
-
j.bravo
addikt
válasz Integrale #5424 üzenetére
rbalint88-nak is
Nemigen használtam ki eddig a gépállat teljesítményét; a turbó és az alacsony fordulaton ébredő nyomaték miatt a punyesz is elegendő a közlekedéshez az én temperamentumommal; ha kapna egy csipszet , akkor meg tuti elég lenne.
Persze a szívem az 156-oshoz húz, hiába szívatott meg párszor (mondjuk a vásárlás után pár nappal jelentkező veztengely és kisebb motorgenerál, valamint lábon kihordott többszörös infarktus után tulajdonképpen csak egyszer volt hogy ott hagyott valahol, amikor is elfolyt a Selespeed olaj a nyomástartó gömb elhalálozása miatt).
A punyesz is tíz éves lesz idén, és bár 120k sincs még benne (!!!), sejtem hogy hamarosan azért a kora miatt vele is többet kell majd foglalkozni, hiába volt eddig jó fiú (avagy jó kislány)... ellenben ugye mégis a lehető legjobban ismert az előélete.Egyelőre ott vagyok, hogy tuti visszasírnám a 156-ost, de ki tudja; ha középtávon a Punyesszal nyugodtabban indulnék el minden nap...
(mindkettőt megtartani meg luxus; a munkába járós Punto mellé venni és formába hozni egy örömvezetős Miatát dettó luxus, és egy kis pénzmag is kéne ahhoz. Pedig ezt a forgatókönyvet el bírnám viselni.)[ Szerkesztve ]
Whatever.
-
rbalint88
addikt
válasz j.bravo #5426 üzenetére
ha a 156-ból kiirtódnak a drága Marek által elkövetett kókányolások, akkor szerintem hosszú távon is élhető lesz (olajra figyelni!) és ha kell is rá költeni, akkor sokkal jobb szívvel fogod megtenni, mint ahogy a Puntora költenél. plusz jobb beleülni, stb, ennyi luxus férjen bele az életedbe, hogy nem a tökracionálisdöntés Puntot használod
neked első autó a 156, nekem a . az enyém, és 2,5 év racionálisautózás után azt mondom, hogy akkor van létjogosultsága egy közlekedőedénynek (minden jósága ellenére a 156 után egy GP sajnos az), ha "rendes" autót nem tudsz fenntartani és/vagy annyira nem érdekel az autózás, hogy kár beléd asszem nálad egyik sem áll fent -
hroberto
veterán
válasz j.bravo #5423 üzenetére
Nekem nyolc évig volt meg a Grandém 1.3 Multijettel, de az, hogy zajos erősen relatív. Nyilván a motorhang itt erősebben hallható mint egy benzines esetben, de amúgy szerintem nem volt zajosabb mint más hasonló kategóriájú autók. Az viszont tény, hogy a MiTo ugyanezzel a motorral csendesebb belül.
Xiaomi 14, KTM 1290 Super Duke R Gen3
-
alázógyík
addikt
válasz j.bravo #5423 üzenetére
Pont nekem címzted a kérdést, ugyanis nekünk 3 ajtós dizli Grandénk volt.
Majd hifiépítés miatt teljesen ki lett bituzva. Lemezig minden ki lett szedve. Lehet, majd képet is tudok mutatni. A linken még csak az ajtók lettek megcsinálva.Eszméletlen milyen csendes lett, még annak is feltűnt, aki benzines grandéból ült bele. Természetesen a motorzaj az maradt, de az is csak 120-tól volt "bántó".
Az első ajtók gyárilag is nehezebbek a méretük miatt, de amilyen nehéz volt nálam?!?! Mindenki kopogtatta, csukogatta, mert olyan mély puffanással lehetett, mint valami prémium.A teher verziót nem ismerem, de azért oda kellene anyag becsülettel, hogy hozza egy személyautó "halkságát", Ugyanis nincsen se hangszigetelő szövet, filc, ülés...
-
j.bravo
addikt
válasz alázógyík #5430 üzenetére
Köszi!
Szóval hátul a raktérben a burkolat alatt rögtön a kasztni jön, nincs közte semmi?Milyen nagyságrendű összeg volt nektek az ajtószigetelés?
Gondolom azt kb. hárommal szorozzam, vagy még többel, ha a raktérbe is szeretnék valami csillapítást, higy ne onnan dübörögjön vissza.
Ha ez több száz ezer jó magyar forint, akkor tényleg nincs értelme az én esetemben.@mindenki: én is a 156 megtartása felé hajlok, igazából nagyon erősen kellene rábeszélnem magam a (konkrét) GP-ra, de kellenek érvek
[ Szerkesztve ]
Whatever.
-
alázógyík
addikt
válasz j.bravo #5431 üzenetére
Az egész autó leszigetelése volt olyan 60K, az első 2 ajtó volt egy 20-as.
Munkadíj nem volt, mert mi magunknak csináltuk meg.
Egy nap volt a két első ajtó + a bekábelezés előre/hátra...
Még egy nap a hátsó üléssor, ajtók helyei, kerékdob, csomagtartó, hátsó ajtó szigetelése.Igazából kellene neked egy 3 ajtós Grande Punto szőnyege legfelülre, alá filcesített textil.
Ha maximalista vagy, akkor legalulra a kasztnira még tehetsz valami bitumen tartalmú szigetelőt, Soudabandot.Olyan érzésed lenne utána az autóban, mintha egy tankot vezettnél. Se egy rezgés, se egy cicergés.
Legalábbis nálam ilyen volt 8 évig, ameddig megvolt. -
rooney8
aktív tag
Ha mar a hangokrol van szo, lenne egy kerdesem.
Ismet az 1.4-es stilorol lenne szo. Alacsony fordulatszamon egy bizonyos tartomanyban valami elegge berezeg, de fogalmam sincs mi lehet az. Talan a jobb oldalrol johet ez a rezgo hang, es akkor a legerosebb, ha alacsony fordulaton erolkodik a motor. Neha alapjaraton is rezeg valami, de az csak ritkan es annak mas rezgese van. Igy laikuskent azt mondom, hogy az utasterbol jonnek ezek a hangok, de lehet tevedek.
Tudom ez igy elegge tu a szenakazalban, de hatha van valakinek valami tippje
Egyebkent nem letkerdes, csak maximalista vagyok es azt szeretem, ha minden popecul mukodikEzzel kapcsolatban meg egy kerdes. Hidegen az alapjarat ingadozik. Felmegy 1100-ig, vissza 800, megint fel, megint vissza. Mikor bemelegszik a motor, akkor helyreall az alapjarat, neha van akkor is kilenges, de nagyon minimalis, epp hogy megmozdul a mutato.
-
tmskvcs
tag
Hali!
Lett egy céges autóm idő közben és a keretem is kitolnám 2M köré.
147es alfát annyiért már nem szeretnék, viszont a GT-k is tetszenek abból is a dízel a megbízhatóbb? -
Kleroo
veterán
válasz j.bravo #5426 üzenetére
Csáó!
Páromnak az van, 75lovas. Szerethető kis autó. Bár elektronikában, apróságokban kicsit gyengus.
Alapvetően szerintem nem vészes. Van hangja rendesen a motornak, de nem forgatva, 90alatt tök jó a zajkomfort odabenn.
(csak ezzel sok probléma kezd lenne hajtás/motor vonalon, ezért keresek kutatok nagyon DÉL Buda környékén egy olasz-szakit)
[ Szerkesztve ]
Hodor. Hodor? Hodooor!
-
j.bravo
addikt
Ezt tapasztaltam én is, 90-ig vállalható/oké, 110 elviselhető, 130 zavaró.
Sajna pályán járok melóba, igaz nem nagyon hosszú szakaszon, de hát na.Össze tudnánk hozni vajon egy minitalit, zajt fülelni?
(többiek: tudom, engedjem el, maradjak a 156-nál csak én olyan hülye kíváncsi forma vagyok)
Whatever.
-
Integrale
veterán
-
TheProb
veterán
válasz Integrale #5445 üzenetére
Hm, lehet benne valami. Egyik itt van tőlem 3km-re, lehet megér egy megnézést ennek fényében.
Dízelben amúgy megérheti gondolkozni? Vagy itt is igaz, hogy ha nem megyek évi 15k-t akkor jobb a benya?
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
TheProb
veterán
válasz molnarpeter #5447 üzenetére
hétköznap csak 4-5km kb. 2 hetente 2x80km. Mondjuk ez kb válasz is volt a dízel leszavazására...
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest