- Dragon Age: Origins
- PlayStation 5
- Egyre nagyobb a balhé a Helldivers II körül
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Mozgásban az F1 24
- Senua's Saga: Hellblade II - Íme a végleges gépigény
- Path of Exile (ARPG)
- Nintendo Switch
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Mortal Kombat 1 - Rövid videón Homelander
Új hozzászólás Aktív témák
-
aktív tag
válasz csabi94 #4751 üzenetére
@csabi94
Hacsak a szüleid nem szeretnék az autódat is eltartani, akkor +1 arra, hogy inkább valami kevésbé kihívót keress...
Nem tudom mennyi jelenleg a minimálbér, talán n70? Már maga a rutinszerű közlekedés/fentartás is valószínűleg elviszi a felét, és akkor még le sem mosattad.
Szvsz az egyetemi évek alatt inkább piára, fűre és lányokra költs, aztán ha muszáj, akkor ülj taxiba.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
csabi94
őstag
Jelenleg is van autóm, viszont amennyit megyek vele, kb. másfél havonta tankolok egyszer (de akkor 55 litert). Ha ennél többet megyek, az azért van, mert a meló miatt megyek, de azt meg fizetik.
Ez mennyire lehet szopóroller?
Jól gondolom, hogy minden benne van ami rossz lehet? Selespeed, 2.0 TS.Piára nem költök, helyette sportolok, nem füvezek, és 4 éves kapcsolatom van. Tudom, hogy csak viccből írtad, csak azért írtam, hogy tudd, komoly fiatalember vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
csabi94
őstag
-
j.bravo
addikt
válasz csabi94 #4754 üzenetére
Csak átfutottam, ne jts az a ts (166 ló)?
Ha igen, akkor nekem is eg a kombó van, selespeeddel, rejt lehetőséget a rollerezesre. Én belenyúltam.
Nincs kizárva h te nem, de a lehetőség ott van.Milyen autód van most, mi a baj vele, marmint miért akarsz másikat?
Hogy miert epp Alfát, azt értjük.De egyetemi évek alatt kb bármilyen autóval ami gurul, nagy király vagy, ráérsz meg szopni egy öreg hisztis gépkurvával par ev múlva.
Nem akartalak tovább lehangolni, de én pont kifogtam az így járás tipikus esetét.
Whatever.
-
csabi94
őstag
válasz j.bravo #4757 üzenetére
Egy szép állapotú, 25 éves Fiat Temprám van. Meg vagyok vele elégedve, szeretem, de nem működik benne a klíma, nincs benne légzsák, sokat fogyaszt, és azért csak 25 éves. Mióta barátnőm is vezeti, félek a törésállóság miatt(nem azért mert béna, hanem mert friss jogsis*). Most kéne rá költeni olyan 40 ezret (ami nyilván elenyésző egy dízel javításához képest, de ez az autó értékének akkor is a negyede. Utána pedig októberben jön a műszaki, ahol csak a rozsdába nem tudnak belekötni, mert az nincs rajta. Viszont van benne 400.000 km, és gyengék gyárilag a fékek (több műszakin is belekötöttek már), kopog a futómű.
*=És ugye lehet azzal jönni, hogy szüleink is légzsák nélküli autón tanultak meg vezetni, stb, de ma sokkal nagyobb a forgalom, sokkal több hülye van az utakon, és eleve nyugodtabb lennék, ha egy kicsit biztonságosabb autóval közlekedne/közlekednénk.
-
Bravot miért nem ajnálgat senki? Nem ismerem, de nekem ezek az új Bravok sport csomaggal nagyon bejönnek külsőre. Meg akartam fűzni a csajom, hogy az legyen a második autó a 159 mellé, de neki meg nem tetszik
Egy pont ugyanilyen szokott parkolni felénk, nekem nagyon tetszik.
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
válasz csabi94 #4760 üzenetére
@csabi94
De az nem Alfa, és az nem lenne szerelem.
Esetedben az Alfa sem, ha csak nem élsz-halsz az abuziv kapcsolatokért.
...és egy GP-vel tényleg jobban járnál: 1.4. 8v ha minimális fejfájást szeretnél vagy 1.4 16v ha kellene egy kis pszeudó plusz, illetve némi comfort feature, pl. digit klíma, etc.
Gombokból fentartható, mind szervizelést, mind a napi használatot tekintve; illetve még az első generációsokban is benne van legalább 4-5 krízis nélküli év.
Nevermind...
-
aktív tag
-
j.bravo
addikt
válasz csabi94 #4758 üzenetére
Bocsi, nem raktam össze hogy tiéd a Tempra, pedig olvastam it korábban.
Megértem, anno én is fostam a 156-tól is, mert láttam a 147 töréstesztjét, de be kellett látnom hogy 159-esre nincs pénzem, pont.
Lehet hogy nekem is el kellett volna engednem a dolgot, és venni egy Grande Punto-t (asszonynak az van, és még az 1.3 multijet ellenére se volt vele igazából bajom), végül ez lett - de én már 38 voltam a 156 megvételekor, gondoltam hogy ha most nem veszek ilyesmit, később se fogok (kivéve ha beüt a kapuzárási és valahonnan szerzek pénzt és valami új és roppant dögös autóra locsolom el ), Golfot, Civicet, Corollát, pláne Jazzt ráérek még venni. Neked ellenben még van időd mindre nem kell elsietned az Alfa vásárlást. Lehet hogy kivárhatod azt is mire a használtpiacon megjelenik a Giulia.
Whatever.
-
Mr President
senior tag
Sziasztok
Tudtok ajánlani jó és lelkiismeretes szerelőt akinél autóvásárlás előtt nyugodtan átlehet nézetni a kiszemelt 159-et, az esetleges buktatók elkerülése végett?
Kecskemét, Szeged Szekszárd háromszög közelében keresnékiPhone 15 Pro | iPad Pro M1 | Apple Watch S7
-
aktív tag
válasz csabi94 #4768 üzenetére
@csabi94
Igazából nem vagyok rászorulva az autóra, tehát ha nem vennék semmit, az is jó lenne. De most azt mondhatom, hogy megengedhetem magamnak.
Fiatal vagy, barátnő már van...az egyetem mellett gondolom időd is akad, némi fölös (bár korlátos) rendszeres pénzmag is lenne...illetve ha jól veszem ki jól esne némi dolce vita.
Vegyél egy Barchetta-t!
Mechanikailag/műszakilag sok átfedés van a korabeli Puntokkal, csak a kasznit ne törd, illetve ne rohadjon, mivel ohne utánpótlás.
Mo-n klímás csak a mesékben létezik...kivéve a következőt, bár azt nem írják, hogy működik is.
Nevermind...
-
aktív tag
válasz HussarF #4769 üzenetére
@HussarF
Szerintem ismét bekanyarodunk az 'ízlések és pofonok' utcájába.
A Giulietta u.e. model, csak más mezben és látszik, hogy töltöttek vele időt a design asztalon.
A GP és a Bravo egyszerre jött ki, és amíg az előbbi egy majdnem teljes 'tabula rasa' volt, addig utóbbi mintha a Golf, a Stilo és a régi Bravo kis púpos szerelemgyereke lenne.
- Főnök, ez a Stilo dologgal befürödtünk, ugye?
- Hááát...mondjuk. Olasznak túl német, németnek még mindig olasz.
- De akkor kik veszik?
- Akik a Multipla-t is.
- Oh...
- ...
- ...
- Francokat abba a sok felfuvalkodott funcionalista dísznácziba, vissza a gyökerekhez! Pizza! Garibaldi! Viva Italia! Emlékeztek a Bravora?! Hogy mekkorát szólt??!!!
- Bene! Bene!
- Íveket akarok! Árnyékokat! F-O-R-M-Á-K-A-T!
- Bueno! Remek ötleteim vannak már most: csinálunk egy új, nyújtottab alapot és...
- Értem, értem...de a Stilo alap marad.
- Ehm...ooooké. Akkor majd játszunk az arányokkal: kissé laposabbra, csapottabbra vesszük és...
- Hmm...tudod fontos az ergonómia. A fejtér! Meg ilyenek...tudod, mint a Golfban. Tudod? Ugye tudod...ugye?
- ...
- ???
- Ez már a Stilonál sem vált be, vágod?
- De ez Bravo lesz, érted?! Kicsit átrajzolod az elejét és hátulját, hogy hasonlítson...az embereket el fogja önteni a nosztalgia. Meg húzd feljebb az övvonalat, az úgyis kell az NCAP-hez és... Nem! Ne is mond! Látom a szemeden, de most mondom előre, hogy nem. Marad a négy a kilincs a helyén! Nem várhatod el Frau Stangl-től, hogy kizökkenve a rutinból ott kelljen kapirgálnia a hátsó ajtón mikozben kis Ottokát terelné be a hátsó ülésre. Funkcionalitás! Praktikum! Na, na...ne sápadj ennyire, majd a műszerfalon és egyéb helyeken kiéled magad.
- Eh... Szóval kéne egy Stilo, ami egy Bravo cross-dressernek álcázott Golf. Végülis a travinak lenni is divat most...
- Na! Látod! Megy ez! Aztán ha nagyjából megvagy vele, akkor elkezdenél dolgozni az új Alfa-n, kérlek? A marketinges csajok azt mondták, valami Fito vagy mi lesz a neve. Majd elmondom miket szeretnék.
- Pff...[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
Integrale
veterán
-
csabi94
őstag
Csak kíváncsiságból kérdezem: a 8 szelepes, 1,9 jtd (116 ló) motorból hány lovat lehet kihozni egy kis chippel?
-
rbalint88
addikt
-
csabi94
őstag
válasz rbalint88 #4777 üzenetére
Mennyivel problémásabb a 2.4, mint az 1.9? Mennyire jellemző a tető lakkjának a lepattogása, illetve a fényének elvesztése? Egy autót néznék, és ez a legnagyobb baja, hogy a tetején nincs fény, autófényező ismerősöm óvatosságra intett, mondta, hogy nézzem meg, hogy gyári-e a tető, vagy esetleg nem az autóhoz tartozik, annyira meg volt törve. Elvileg ez teljesen szokványos egy 15 éves olasz autón, hogy nincs a tetején lakk/fény, nem tudom hogy mondják.
Szerk.: Mi az a funkció, amit a 116 lovasok nem kaptak meg? Nem látok egyikben sem multikormányt, tempomatot, napfénytetőt.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz csabi94 #4778 üzenetére
2.4 se problemas egyaltalan. Alap dolgok vannak annal is, mint minden dizelnel, de nem nyugis fajta. Sajnos a lakkhiba az elegge altalanos. Tempomatot utolag be lehet rakni max 40ezerbol, de csak a minimumbelso faceliftbe, multikormanyert nem sirnek, mert ugyis kell egy normalis radio es ahhoz plusz 20k a kormanyadapter, annyiert tudok jobbra nyulkalni egy arasznyit... napfenyteto az minden evjaratban feher hollo, 185cm felett mar zavaro is, ugyhogy amiatt ne szord ki az allomany 95%-at.
-
csabi94
őstag
válasz rbalint88 #4780 üzenetére
Nem "szóró tényező" a napfénytető, csak van egy autó, amit megyek majd megnézni, és van rajta. 2,4 jtd, 10 szelep. Viszont az még belső FL előtti. Tempomat hiánya sem kizáró ok, nem gond ha nincs, eddig is megvoltam nélküle, pusztán kíváncsi voltam, hogy milyen felszereltségi szintek léteznek. Elég kesze-kusza.
-
roseane2004
csendes tag
Sziasztok, kis segitseget szeretnek kerni.
Adott lenne egy 99es punto ii, 1.9jtd 8v 80le
Amit nem mukodo klimaval vettem, elado szerint tavaly jo volt.
Ma volt nitrogen proban.
Es fujt mint egy lufi, kezzel kilehetett tapintani ahol lyukas a klima huto, szerelok vettek korul, mind pozitiv volt e teren, szerintuk hibatlan minden.Egyszeruen (tele a huto utodessel, kavicsokkal) Es elengedte a gazt.
Ok 55ezres ajanlatott adtak uj hutovel, en neten 16ert latok hozza hutot.
Kitudom magam cserelni egy szabadnapomon? Minden tomitest beszereznek, es vagy bontott hibatlan hutot erdemes venni?Es ismeros szerelovel berakatni?Amennyiben ajanljatok a bontott hutot, ugy mely motorral szerelt autokkal kompatibilis meg? Esetleg alfak,es tobbi fiat tipus?
Koszonom elore is.
Szep estet
-
rbalint88
addikt
válasz roseane2004 #4784 üzenetére
Ha 16-ert van uj huto, akkor butasag bontottat venni. De a klimasok 55ezres ajanlata se tunik foldtol elrugaszkodottnak. Minimum 16k a huto, 10k a toltes, max 30k a munkadij, ami az auto orranak lebontasat es visszaepiteset is jelenti. Es lehet, hogy nem a legolcsobb dzsunka hutot rakjak be. Mondjuk bekernek tobb cegtol ajanlatot, de valoszinu nem szarakodek vele otthon, foleg akna nelkul.
-
aktív tag
Kis Alfa GT intermezzo...
A múlt héten visszakerült hozzám a szerelőtől, és tegnap este végre volt is egy kis privát szabadidőm foglalkozni vele. CD betol (mp3 CD wazz! oh, a nosztalgia... ) és irány Visegrád...
A légkondi működik és egész ügyes az automatikája, de összességében inkább kellemes, mint erős; mondjuk a fűtés is ilyen. Ez nem gond, egyéb általam próbált olasz kocsikban is hasonló az automata klíma. A Kia Ceed (ez volt hosszabb távon) és egyéb keleti társaihoz képest lágy, de azért szélsőséges melegben néha a "durvulás" is jól tud jönni, t.i. lejjebb veszi az ember két fokkal és a rostélyokból orkánként tolja a kétoldali ízületi és tüdőgyulladást.
Ami viszont a várhoz felfele várt, attól eldobtam magam: a szerpentin olyan mocskosul xar állapotú egy frissen aszfaltozott kanyart kivéve, hogy majdnem letettem az élvezkedésről...aztán elemi erővel vágott szájba a felismerés, hogy a friss lengéscsillapítók, a rendbe rakott futómű és a friss fékek ellenére ez a dög úgy kanyarodik, mint egy süllyedő tankhajó. Na, itt tettem le teljesen az élvezkedésről.
Úgy tűnik, ez egy abszolút GT...de annak viszont nagyon jó.
A csomagtartóban békésen vár sorsára egy 5l-es Selenia; a beavató tiprással sikerült 7dl olajat élvezetté varázsolni 1000km alatt, most kíváncsi vagyok, hogy kulturált körülmények között mennyi megy el.
Apropó kulturáltság: ma délelőtt meglátogattam a "bőrősömet" (ehm...) és az első két ülés felújítására 35k/db árat mondott, a kormány és a könyöklő újrabőrözése 25k és 10k, és emellé a váltószoknya grátisz. A hátsó üléssor makulátlan. Néhány mintasor végigpörgetése után találtunk olyat, ami mind mintájában, mind színében passzol műszerfal/ajtókárpit "műanyagbőrével", sz'al happy.
Miután még finoman tapogatóztam, hogy az idomba préselt ajtóbehúzó fogantyúkat is bele lehetne-e vonni (14 év alatt gusztustalanra koptak és a kormány mellett ez a másik dolog, amit biztos megfog az ember...), ő szintén finoman jelezte, hogy talán érdemes lenne az ésszerűség határai között maradni.
De azért azt is megtudtam, hogy nem vagyok egyedül az ilyen irányú gondolatokkal, mivel nemrég egy kocsi komplett motorterét bőrözte be; kábelek, vezetékek, oldalfal, minden...
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
válasz Integrale #4774 üzenetére
@Integrale
Nem, a Giulietta a mez alatt is mas jatekos mint a Bravo, uj padlolemez van alatta, a Bravo kesobb jott 2 evvel mint a GP, de annak a formanyelvet orokolte, szerintem pedig semmi nemetes nincs benne.
Jogos...
Egyébként a minap megnézegettem közelebbről az ismerősömét, és tényleg nem németes, inkább az első generációs i30-ra emlékeztet a sziluett és az arányok. Ki mire asszociál...nálam ebben az esetben leszűkül az olaszos vs nem olaszos kategóriákra.
Pl. a Seicento-ért odáig vagyok meg vissza, pedig talán az egyik "leggagyibb" (sic!) Fiat-ok egyike. Ez annyira berágta magát nálam, hogy amikor pár éve kellett ridegtartásra egy kis házkörüli futkorászós gép, akkor vettem egy majd' full fapad 900-as pöttömöt. Mindössze ABS és a vezető oldali légzsák volt benne; mondjuk az EU-s kötelező már arra az évjáratra, sz'al végülis full fapad volt. Az egész autó az elmúlt tizenév trendjének antitézise volt, ugyanakkor nekem nagyon tetszett; volt, hogy az irodába is azzal mentem be, és nem azért mert a másik nem indult. Másfél évig bírta, aztán hengerfejes lett...
Párszor elmerengtem, hogy kéne egy másik...egy szép sárga Abarth verzió; majd beláttam, ez egynek elment, de nem kellene erőltetni. Majd a "kisvirgonc" vonalon egy darabig lamentáltam a Panda 100hp-n, de rájöttem, hogy az sem...
Nevermind...
-
j.bravo
addikt
Ööö, a kanyarodást nem értem.
Szakik, javítsatok ki, de a 147, 156, GT futóműbe kb ugyanaz, ugye?
Túl nagy a fordulókör? Vagy ibstabilnak érzed? Vagy mi a bibi?A 156 kb akkora körön fordul, mint egy busz, de ennek ellenére a kormány elég közvetlen, és kamyarban nekem jobban adja, mint egyenesben. Mondjuk tigrincs avatarom ellenére én viszonylag nyúl vagyok az úton.
A vár a budai várat jelenti, ott mentél fel? Vagy hol?Whatever.
-
rbalint88
addikt
A feknek meg be kell kopnia valoszinu, a lengescsillapitobol a komfortos eleg lagy valoban, de fogja a kanyart azzal is. En ezert vettem konit, nem raz tole veszesen (dehogynem, de ezeken az utakon a repuloszonyeg is raz), viszont kanyarban szepen dolgozik, megerte azt a kis felarat. Asszem 102k vagy 112k volt a negy gatlo. Ami meg sokat dob a kanyartulajdonsagokon, utcan foleg ugyan erzetre, az az eibach anti roll bar kit, aka vastag stabilizatortud, ez hatekonyan csokkenti az oldaldolest, de azert meg en is gyozkodom magam, hogy tokre megeri azt a beszerelve 120-150ezret. De ha te nem erezted agilisnek az autot, akkor ott valami baj lesz. Nyilvan nem egy herelt mx5 szint, de nincs elveszve kanyargoson.
A 7deci olajat en kicsit erosnek erzem, ha bejaratos a motor, akkor "elmegy", de szivo motor nem kene ennyire egye az olajat. (Bar opelem sose volt, a csaladi meg nem ette), nekem meg a szetkopott turboval se ette le minimumra az olajat a jtd 10k alatt.
Esztetika legyen az utolso, amire koltesz, eloszor muszakilag legyen tip-top szerintem. Ha meggondolod magad es eladod, az netto kidobott penz lesz (persze ha szet van szakadva valami, az mas), a muszaki koltesnek legalabb 20%-at tudod ervenyesiteni az arban -
aktív tag
válasz j.bravo #4788 üzenetére
@j.bravo
A visegrádi vár.
Igen, egyrészt a fordulókör / ív, másrészt az, hogy nagyon tolja ki az orrát; talán az előbbiből fakadóan?
Elvileg az alap és a tengelytáv megegyezik a 156-éval.
Egyáltalán nem instabil, legalábbis addig a pontig, amikor úgy dönt, hogy akkor most átszagol az orrával a külső ív felé. Lehet, hogy utána is stabil marad, illetve korrigál, de én azt nem vártam meg...
Visegrádot a vár felé elhagyva rögtön következik egy meglehetősen szűk ~280 fokos, emelkedő balkanyar. Már rögtön ott meglepődtem, amikor ívről még rá kellett rántanom a kormányra, mert amíg én még mindig az úttal szemeztem, addig a kocsi már susnyással. Ezt a továbbiakban még eljátszottuk kétszer vagy háromszor jobbra is, balra is, majd utána olyan fegyelmezetten (lemondóan) vettem 40 körül a visszafordulókat, mintha vizsgán lennék.
Persze fenntartom, hogy csak nekem kell még szokni a kocsit.
Nevermind...
-
aktív tag
válasz rbalint88 #4789 üzenetére
@rbalint88
A 7deci olajat en kicsit erosnek erzem, ha bejaratos a motor, akkor "elmegy", de szivo motor nem kene ennyire egye az olajat. (Bar opelem sose volt, a csaladi meg nem ette), nekem meg a szetkopott turboval se ette le minimumra az olajat a jtd 10k alatt.
Esztetika legyen az utolso, amire koltesz, eloszor muszakilag legyen tip-top szerintem.Az olajfogyás sok (elvileg 8dl a threshold), Zsolték szerint nem eszi, hanem valamelyik szimmering a leömlő (vagy v'mi ilyesmi, hülye vagyok én ehhez) engedi.
A következő érdemi műszaki beruházás a motor rendberakása lenne; az fedné a fentit is. Erre Zsolték kb. 500k-t mondtak, illetve azt, hogy "majd akkor költsd ezt rá, amikor letérdel. addig használd".
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
rbalint88
addikt
Elsokerekes aztonal bele kell korrigalni kanyar kozbem tempomal, ez van. Ja es mivel paszziv hatsokerekkormanyzasos, ezert nem elvenni kell kanyar kozben, hanem tolni padlon es akkor kihuzza magat.
Lehet nem varnam meg a felujitassal, amig teljesen leterdel a moci, hacsak az 500ezres felujitasi ajanlat nem tartalmazza a blokkon kivul az osszes motortombon belul levo alkatresz cserejet.(dugattyu, gyuru, esetleg huvely, osszes csapagy, veztengelyek, fotengely.)
-
aktív tag
válasz rbalint88 #4793 üzenetére
@rbalint88
Lehet nem varnam meg a felujitassal, amig teljesen leterdel a moci, hacsak az 500ezres felujitasi ajanlat nem tartalmazza a blokkon kivul az osszes motortombon belul levo alkatresz cserejet.(dugattyu, gyuru, esetleg huvely, osszes csapagy, veztengelyek, fotengely.)
Zsolték szerint a mutatvány után kvázi 0km-es lenne a motor: szétszed apróra -> csereberél -> összerak. A részletekhez itt is hülye vagyok, így nem is próbálnám idézni őket; egy dolog maradt meg: a gyári helyett esztergált BMW gyűrű vagy hüvely vagy micsoda.
Ha jelenleg minden második tankra, ami nálam 1000-1500 km, rá kell dobni egy liter olajat, az még nem a világ vége...mármint eszmeileg az, de gyakorlatban nem számottevő költségtétel.Két tank ~44k + 1l olaj még 4-5k; t.i. 45k vs 50k...fajlagosan tök mindegy.
Ha most nagyon xarrágó akarnék lenni, akkor 500k az 100 liter olaj, ami kicsit több mint 100k km-re elég... Ellenben meg fogom csináltatni, ha addig nem *kell*, akkor tavaszra. Idén már csak az apróságokkal akarok foglalkozni (ülésfűtés, radar, stb), meg egy kicsit a belső esztétikával - mégiscsak az útóbbit nézem/tapintom/szagolom az autóval töltött idő 99%-ban.
A kanyarvadászatohoz szükséges kiegészítőkért annyira nem vagyok lelkes, mivel nem arra vettem, hanem hangulatosan eljutni egyik helyről a másikra, pl. egy Zakopane túrán ritkán használnám ki, cserében Bp-en legfeljebb a frissen újrahúzott Árpád híd - Hungária kombón nem pattognék fel-alá vele...legalábbis egyelőre.
@HussarF & j.bravo
Van még mit gyakorolnom, egyelőre csak keresem a kocsi határait...vagy sokkal inkább a sajátomat.
PS: korrekció: a kocsi 13 éves és a visszafordító 160 fokos volt...
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
kurion
senior tag
Sziasztok,
Autó vásárlás előtt vagyok, egy 1,5 millós keretet szabtunk neki párommal, sok nézelődés és tapogatózás után a Fiat Lineát találtam a számunkra megfelelő autónak, abból is az 1,4 T-jet kivitelt. Érdeklődnék akinek volt hozzá szerencséje mi a véleménye róla?
Apósomnak albeája van ezért a könnyű szervó és a libegő érzés tudom milyen és abszolult nem zavar.
Jelenleg egy 97' Seat Ibizám van amiről inkább többet nem is írnék maximum annyit hogy 1.0i és jó még nem volt.
"Csinálni jobb mint beszélni róla" - Magic Gladiator
-
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Cartmenn
tag
Magát a Lineát nem ismerem de a Tjet nem rossz választás--nekem bravoban a 150es van 268ezerrel.Ha tatásan megyek vele és hosszú távon 6.5 alá is mehet a fogyasztás klímával.Fordul elő náluk olajfogyasztás de nem kell megilyedni az ezresenként 1-2 decitől(nézd a nívót ha nem maxon van remélhetőleg addig töltik általában,itt meg amúgy is kevés az alig 3liter a maxig---ha nem rég volt a csere és nivó alatt van, akkor lehet feltételezni az olajfogyást) és nem árt ha a tulaja nem 30ezrenként hanem jóval alatta cseréltette az olajat ,2-3 turbócseréről van tudomásom a fórumon olyan 180ezer tájékán,a kettős tömegűvel nincs gond náluk,van aki már 330ezernél tart ilyen motorral ,hidegen lehet dadogó alapjárat pár mp. ig de "jobb" fajta üzemanyaggal aránylag kiküszöbölhető,A bravokban eléggé "fogyó" eszköz a féltengely a nagyobb nyomaték miatt erre is lehet odafigyelni,persze nem tudom a Lineában előjöhetnek e ezek a hibák esetleg.Szerintem jó választás,nem félnék tőle.
-
Termi16
őstag
Szia!
Nekem is Lineám van (és eladó lesz ), én nagyon szeretem, de van 1-2 dolog, amivel tudni kell együtt élni.
A legfontosabb, ami akár azonnal ki is zárhatja a kocsit, hogy túl magas embereknek nem kényelmes, eléggé alacsony bent. Mi a párommal 170cm körül vagyunk, szóval minket abszolút nem zavar, de mondjuk 180 fölött már nem biztos, hogy ideális. Egyik haver kb 185cm, alig tudott beülni az anyós ülésre, teljesen hátra kellett húzni. És nem a lába miatt, hanem mert amúgy beverte a fejét
A másik ilyen dolog, hogy nálunk azért fogyaszt szépen.
Mi 90% városban használjuk, csúcsidőben, legtöbbször klimával. És mellé még nyomjuk is neki (nem durván, csak ahogy a város ilyenkor engedi), és igy inkább 9l körüli átlag jön ki. Persze asszem a katalógus átlag városban 9,4, szóval ez igy oké igazából. Minket nem zavar, de azért megemliteném, hogy mi ilyen 6-7 literes fogyasztást pályán se tudunk abszolválni. Igaz nem is 120-szal megyünk.Itt még azt kell megemliteni, hogy 120 körül azért már van bent szélzaj. Ez szintén normális, a prémium kategóriától ez messze van nyilván. De egy suzukinál sokkal jobb persze.
Ja ami még eszembe jut, hogy a tank nagyon kicsi, 45 literes, ezért a 9-es városi fogyasztás mellett 400-450km-nél nem sokkal megy el többet.
Ami pozitiv:
Szerintem nagyon jól néz ki belül, bézs szinben felüdülés beleülni a sok fekete járgány után. Az ülések nagyon kényelmesek elől és hátul is, viszont oldaltartás nincs, ehhez hozzá kell szokni.
A hifi nagyon korrekt, a mienkben a 8 hangszórós változat van, meglepően tisztán szól és bőven van mélye is, ami ebben a kategóriában megint nem gyakori.A motorral nem volt semmilyen problémánk, nagyon nagyon jól megy, érzésre több is mint 120 paci. Városban és pályán is agilis, odalépsz és megy 130-ról is, ha kell. 0-100 9s, több mint elegendő.
A váltó nekünk nagyon bejön, 2 ujjal bármikor beteszed bármelyik sebességbe. Cserébe egy kicsit lötyögős sebességben is, de ez minket nem zavart. A fokozatok jól elkülönülnek, nagyon nehéz mellé váltani
A csomagtartó is nagyon korrekt, 500 liter bármire elég szinte, és az ülések is dönthetőek, ha mégse.
A fenntartási költsége sem vészes, vezérlés+vizpumpa csere mindennel együtt talán 60 vagy 70 volt, sima éves szerviz olajjal és szűrőkkel 20 körül.Összefoglalva irtam elég sok negativumot is, de egyik sem vészes igazából, illetve ha ezek tudtában veszed meg, akkor nem lesz probléma. Mi nagyon szeretjük, igaz csak kb 10k-t mentünk vele.
Telefonszámomat megtalálod az adataimnál!
-
aktív tag
Hali
Igyekeztem kiművelni magam JTS olajfogyasztásból. Bevallom a vontakozó magyar online irodalmon gyorsan túllendültem, mivel tkp. csak két szélsőség létezik, amik közhelyes általánosságokkal igyekeznek alátámasztani a maguk igazát, t.i. a) ez olasz, ez ilyen, ez bírja és ha nem tetszik, vegyél Toyota-t, illetve b) az ilyesmi nem normális, Szerelni! Szerelni! Szerelni! amíg jó nem lesz, mert különben miattad is pusztulnak a jegesmedvék, de ha mégsem, akkor is igénytelen és xar alak vagy. Igen, direkt sarkítok... Pont a kettő közötti, ne adj' Isten: hozzáértők (szerelő, stb.) általi info hiányzik.
Ezek után nekiálltam a külföldi, főleg angol-szász fórumoknak, és ott elég nagy nyugi uralkodik: igen, eszi, már a TS is ette, egyébként is új kora óta eszi...meg egyébként is, a Maserati is eszi. A JTS-t 1 liter per 1000-1500km-ig csak hümmögik...és különben is: akinek ez nem tűnik fel és 'úgy' jár, az meg is érdemli,mivel aki nem emeli fel hetente legalább minden második hétvégén a motorháztetőt, az csak egy k@cseg (t.i. nem 'petrolhead')- ez utóbbi attitűd azért már kissé rezonál a fentebbi a) ponttal. Igen, még mindig sarkítok.
Egymás közt publikusan osztanak meg step-by-step DIY leírásokat, videókat, illetve komolyan vehető szakikat.
Ja, és senki sem pánikol, vagy ép' ellenkezőleg: oktatja ki másikat.
Amin viszont őszintén meglepődtam az az, hogy a Távol-Keleten is mekkora kultusza van az Alfa-nak (ofc, fajlagosan kisebb, mint Eu-ban): Ausztrália, Szingapúr, India...talán Hong Kong-ból is olvastam v'mit, bár passz. Mindenesetre az lejött, hogy márkaszervizek megvetése univerzális, és mint olyan lokációtól és kultúrától független.
A fenti után három, szorosan nem feltétlenül kapcsolódó kérdésem lenne:
1 - Catrol Edge (?SuperCar?) 10w60 vagy Selenia Racing 10w60? Árban tkp. ugyanaz mindkettő. Esetleg bármi más, pl. Motul?
2 - Amióta kicserélték a fékeket, azóta erős fékezésnél búg, illetve a kopott fékre jellemző fémes visítás is visszajött; ugyan halkan, de akkor is... 300km után ez még a 'bejáratás" vagy említsem meg, amikor visszanézek?
3 - Matrica rendszámnál van bármi kritérium a felhelyezést tekintve (a nyílvánvalókat leszámítva)? T.i. a lökhárítón van egy bemélyedés előkészítésnek, de az a jelenleg kötelező EU szabványnál kisebb: illusztráció. Csak úgy tudom feltenni, hogy 3D-s lesz. A matricám már március óta megvan, mert naív voltam és bohó...és mivel idén nem fogok már fényeztetni vagy fóliázni (inkább ez utóbbit preferálom...), így inkább feltenném. Gondolom utána leszedni már nem lehet; viszont ha hitelt adok a lent linkelt közig-ismertetőnek, akkor kb. 20k-ból lehet új garnitúrám. Pótlást már nem tudok kérni, mivel azzal már 4db lenne legyártva, és az már potenciális ikresítés...még úgy is, hogy a fémet le kell adnom bezúzásra ahhoz, hogy a matricát átvehessem. Mer' Itthon Otthon Van! Pff...
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
Új hozzászólás Aktív témák
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Xiaomi Vacuum Mop Pro robot porszívó
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Teljesen új Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop Essential robotposzívó eladó (bontatlan)
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen