Új hozzászólás Aktív témák
-
Dan-szan
senior tag
Kösz mindenkinek . Ma még bíbelődök vele (bár a k.konzolt nem szedem ki) aztán ha nem sikerül holnap várja a szerelő.
Az igazság csak nézőpont kérdése ! ** Xiaomi Mi MIX 3 ** "Mert játszani jó!" #csakaHONDA
-
tmskvcs
tag
Hali!
Alfa 147ről mik a vélemények? Melyik motor variáns a jobb? Egy évben 25-30e kilométer menne bele kb.
-
rbalint88
addikt
válasz tmskvcs #5304 üzenetére
futóműve annyira kényes, hogy nekem 300+ ezret elmentek a gyári lengőkarok az ugyanolyan futóművű 156-ban nem a kínai fost kell belerakni és akkor tartós. a kínai fél-egy év alatt tönkre tud menni, egy normális minőség minimum 3 évet elmegy kérdés nélkül.
rozsda bárhol lehet, ugye a széria eleje 16 éves. át kell nézni alaposan. motortérnél, ha a rugótoronynál van szivacs,ki kell szedni alánézni. sárvédők (elsőnél ahova a vizet csapja a küszöb elejénél indul, hátsónál az egész ívet végig kell nézni), küszöbök, taposók. nagyban függ a korábbi használattól, tulajtól. enyém 14 éves, osztrák múltú és kint parkolós volt, egyelőre még nem kell hozzányúlni. felületi rozsdák vannak, de nagy része csavaros elem (első sárvédő, motorháztető a tornyoknál, csomagtérajtó alsó éle belül), plusz a b.h sárvédőíven 2x1cm.
ja és én a legolcsóbb autót vettem meg a piacról -
tmskvcs
tag
válasz rbalint88 #5305 üzenetére
Akkor nem is olyan vészes, nagyon tetszik hogy ilyen felszerelt az autó.
Benzinest akartam, de haver azt mondja hogy motor generaltól kezdve hengerfejig minden elő jön.
Nem nagyon volt még turbó dízelem, de cégbe van JtD Fiat ütik vágjak és sose állt még meg.
Remelem ez is hasonló lesz. -
Jakuskacsa
senior tag
válasz Integrale #5307 üzenetére
Nálam bravo hgt benzines 2 liter 5 henger vettem anno 168e km-vel. És adtam el 1 éve 480e km futással, ezalatt egyszer volt megbontva a motor az is hengerfejtömítés miatt. Tény, hogy mikor eladtam én szóltam a vevőnek, hogy már beteg a motorja, felújításra szorul, mert csipegeti az olajat, és kéket is füstöl magas fordulaton. A srác aki élmény autót akart beletolt még a motorjába 200eFt-t. Kicserélték benne ami fos volt, azótta is megy, és ki sem akar szállni belőle. A benzines sem rossz, csak gazda kell neki. Én megadtam neki mindent azalatt az évek alatt míg nálam volt. Hozzáteszem azóta is bánom, hogy eladtam.... Mert az 5 henger hangja.... áhh...
De mivel sokat fut egy év alatt, így váltottam jtd-re. Abból is egy grande puntora. 1.3 90Le, 114 re húzva. Pont elég mindenre, és alig eszik, arról meg már nem is beszélek, hogy kb soha semmi baja
[ Szerkesztve ]
A legszebb dolgok akkor születnek, mikor masoknak nem tetszik az, amit csinálsz!
-
hroberto
veterán
válasz tmskvcs #5309 üzenetére
Nem feltétlen. Általában a "chiptuning" a motorvezérlő programjának módosítását, optimalizációját jelenti. Amit ha ésszerű határok közt módosítanak, akár pozitív változásokat is hozhat (dinamikusabb autó, alacsonyabb fogyasztás). Persze arra azért oda kell figyelni, hogy a túlzott módosítás káros is lehet a motornak.
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
rover45
senior tag
Sziasztok!
Lehet, hogy alapból hülyeséget fogok kérdezni, akkor kérlek mondjátok meg
Adott egy 1,3 Multijet Grande Punto, (2005-ös, 180e km-rel).
Üzemmeleg állapotában, meddig szabad forgatni?
Tegyük fel előzés közben, mi lehet az a fordulatszám-tartomány ami még nem minősül gyilkolásnak?
Köszönöm -
rover45
senior tag
válasz rbalint88 #5319 üzenetére
Ez az 55kW-os verzió csak.
A párom használja hétköznap, szinte csak városban.
Ma játszottam vele cirka 200km-t És egy piroslámpától piroslámpáig a párom rám szólt, hogy miért nem váltok már Ekkor merült fel bennem a kérdés.
Inkább a tartósság a célunk vele, mintsem a + 10-20% erő -
rover45
senior tag
válasz molnarpeter #5321 üzenetére
Rengeteget olvastam a nyűgjeiről, cirka 170ezernél minden cserélve lett rajta
Természetesen csak ilyen "minden meleg" állapotról van szó
Amúgy szinte hihetetlen, hogy bő 20-30 km autópálya után tudja csak kifűteni az utasteret. Számomra (15 éve egy korszerűtlen benzinessel járok) felfoghatatlan, hogy mennyire nem termel hőt -
Jakuskacsa
senior tag
Én most épp egy grande puntot használok, ami olasz belpiacos volt. 1.3 jtd, 90 lovas verzió, viszont gyárilag 114 re van ráncigálva. Legalábbis az ecu erről árulkodik ami benne van. MS design verzió:
Így néz ki.
Én indulásnál (főleg reggel télen) szoktam hagyni kicsit melegedni, de álló helyzetben soha az életben nem éri el az üzemit. Mikor Horvátországban voltunk vele, a szerpentinen lefele, simán visszahűlt 75-80 fok közé nyáron. Személy szerint én nagyon szeretem. Én max 3000 ig szoktam húzni, és gyorsat váltok, ilyenkor elég jót lép. 3000-3500 felett már semmi értelme húzni, mert a következő fokozatban sokkal nagyobban lép, ha lehet ilyet mondani egy ilyen kis motorra egyáltalán
Lánc az egyetlen olyan pontja amire figyelni kell. Meg én 10e-ként cserélek benne olajat, 20e ként meg gázolajszűrőt, azt is gyárit. (húzós árban van!) Amúgy egy elnyűhetetlen kocsi szerintem, és nagyon gazdaságos.A legszebb dolgok akkor születnek, mikor masoknak nem tetszik az, amit csinálsz!
-
rover45
senior tag
válasz Jakuskacsa #5324 üzenetére
Az biztos, hogy 15-20°C alatt, simán visszahűl álló helyzetben
Én is úgy vettem észre, hogy 3500 köré már nincs értelme forgatni.
Az olajat mi is 10, maximum 12 ezrenként cseréljük benne (itt kérdezem meg, hogy a Seleniát is illik ennyi km-enként lecserélni?)
A gázolaj szűrőért én legutóbb 27-et fizettem, nem is hittem el. Azóta találtam okosan Bosch-t 21ért.[ Szerkesztve ]
-
tmskvcs
tag
Még egy olyan kérdésem lenne a 147 alfával kapcsolatba, hogy a 5 vagy 6 gangos JtD-ből melyiket érdemes választani?
-
Jakuskacsa
senior tag
válasz HussarF #5326 üzenetére
Sajnos a jtd ilyen. A 156 alfák voltak még ilyenek. Járó motorral megálltál, és visszahűlt, még akkor is ha zsír új a termosztatod. Ha mozgásban van, azaz, a motornak teljesítményt kell leadnia, akkor persze üzemire melegszik. Amint elveszed tőle a terhelést, abban a pillanatban megszűnik a hőtermelés.
Elvileg a gyár, 20K-s (azaz 20ezres periódust ad meg olajcserére), de én nem hiszek ebben. Ezzel gyárilag kifingatják a motorokat. Én csak bámulok h nálunk is a cégeseknek 30ezer van megadva olajcserére, kész öngyilkosság szerintem. Nincs olyan olaj, ami 15 ezer után normálisan kenjen szerintem. A céges ford transit-ban is 30ezrenként cserélnek olajat... aztán a következő gazda amikor 180-200 ezer km-nél átveszi a kocsit meg majd csodálkozik, hogy teljesen szét van kopva a motor ami amúgy elment volna 500 ezret. Szerintem gyárilag megölik őket, mert akkor soha sem senki nem venne új kocsit....tmskvcs: 6 os váltó szerintem sokkal jobb. Pályán nem forog szét a motor. Nálam a punto-ban 6 -os váltó van, és pályán 130 nál épp 2200 at forog. De ha jól emléxem egyszer kicsit megtaposva 160 -nál is talán épp 3000 fölött volt a fordulatszámmérő. Ugyanez 5 ös váltóval szerintem jóval föntebb van.
[ Szerkesztve ]
A legszebb dolgok akkor születnek, mikor masoknak nem tetszik az, amit csinálsz!
-
válasz Jakuskacsa #5329 üzenetére
Nekem 2.0 JTDm 159-esem van, de az befűt, ha benyomom, mint a disznó. Beáll a vízhőfok 90-re aránylag hamar és nem mozdul el onnan. Egyszer sikerült kicsit megbicsaklania, -5 fok alatt voltunk és alapjáraton álltam hosszabb ideig és nyomattam ezerrel a fűtést. Akkor 85-ig leesett. Kikapcsoltam kicsit a fűtést, egyből visszament 90-re.
Ha a vízhőfokmérő nincs 90-re szegezve én azért erősen gyanakodnék. Amore-n is sokan mondták, hogy ilyen, meg olyan, aztán csak termosztátcsere lett a vége. -
Jakuskacsa
senior tag
válasz HussarF #5330 üzenetére
Amore-ra már rég nem járok... Sok ott az okos, csak néha teljesen félrevisznek. Van egy ezer éves cimbim Debrecenben. Ők csak Olasz autókat szervizelnek amióta csak ismerem (közel 15 éve). Ők is sokat agyaltak a problémán, mert volt nem egy ügyfelük, akik ugyanerre panaszkodtak. Új termosztattal sem melegszik. Ugyanez a jelenség. Egyszerűen ezek a kis motorok (156-146 nál meg a kis kilowattosok) ugyan ezt produkálják. Reggelente 55 km-t megy melóhelyre. Reggel beindít, 4-5 perc járatás ilyenkor télen, majd irány a város. Elérek a lidliig, ott szoktam kaját venni, az (2 km), ott már megindul a hőfok fölfelé. Mire kiérek a városból már üzemin van. Teljesen normálisan melegszik egy jtd-hez mérten. (vagy dízelhez mérten). De amint leállok, és csak "magába fut a motor" vagy lejtőn jövök sokáig, abban a szent percben elkezd csökkenni a hőfok. Mert nincs terhelés, kevés a hő, hiába zár el a termosztat, azzal a 0,5/1l /100km fogyasztással nem lehet hőfokon tartani. Nincs annyi égés, ami melegen tartaná.
Valjuk be azért a 159 modenebb, főleg a 2 literes. Oda sokkal több üzemanyag kerül az égéstérbe még akkor is, ha alapjáraton kocog. (cm3 miatt is) Ahogy Te is leírtad, álló helyzetben új termosztát ide vagy oda, akkor is kevesebb hőt termel még nálad is.[ Szerkesztve ]
A legszebb dolgok akkor születnek, mikor masoknak nem tetszik az, amit csinálsz!
-
válasz Jakuskacsa #5331 üzenetére
Nem ismered Warbi Gyurit Debrecenből? Neki 146-osa volt sokáig, meg még most is van talán, de most egy 2.4 159 a fő autója. Ő is nagy bütykölője az autónak.
-
Jakuskacsa
senior tag
válasz HussarF #5332 üzenetére
Lehet, hogy ismerem. Régebben sokat lógtam alfásokkal (míg nekem is volt), főleg ott Debrecenben, de mióta család lett, kevesebbet tudok kocsival költeni/foglalkozni. Így esett a választás a fiatokra. Az olasz családból nem akartam kikerülni, de lejjebb kellett adjam az igényeimet, főleg a szervizköltségekből. Volt anno nagyon szép felújított 75 -ösöm is, meg 146, om, meg 155, stb. De vitték a pénzt sajnos, így először egy bravo-ra váltottam, egy éve meg egy grande-ra. Ég és föld az alkatrészárak között, de sajnos az élményben is Racionális döntést hoztam ahelyett, amit a szívem diktálna.
Szóval, Beke Imit ismerem, Ő az akiről beszéltem, meg Kornya Laci-t, náluk aztán megfordul annyi alfás.... Sok esetben nem tudom a nevüket sem, de ismerem őket, úgyhogy elképzelhető, hogy Warbi urashágot is ismerem... Majd rákérdezek
A legszebb dolgok akkor születnek, mikor masoknak nem tetszik az, amit csinálsz!
-
rover45
senior tag
válasz HussarF #5326 üzenetére
Szia
Köszönöm a válaszod.
Az első télen, mikor tapasztaltam milyen hideg van belül, cseréltettem termosztátot, de semmit nem változott a helyzet sajnos.
Aztán szétkaptam a kesztyűtartó mögött a szellőztetést, a pollenszűrő fedele le volt törve, azt megcsináltam, ez hozott 2-3 plusz fokot, de lényegi javulást nem
Illetve a szellőztető motorban van egy fűtőbetét, ezt is kicseréltem, de semmi -
426os
őstag
Urak, ha már így szóba került a melegedés. Lehet kicsit előre kell majd hoznom az autóvásárlást mindennapi ingázás miatt és érdekelne a véleményetek, hogy mennyire lenne önszivatás napi kb 2x15 km-es ingázásra (M1/M7, csúcsidőn kívül, kifelé, tehát dugózás nem nagyon lenne benne csak konstans haladás). Ezen kívül lennének még hétvégi utak (2x100+ km, autópálya, meg évente párszor 1000+ km utak, így összesen évi kb 20k km-rel számolok.
Ha Alfa lesz a befutó, akkor mindenkép dízel lesz, de félek, hogy hétköznap szinte folyamatosan csak hidegen futna. Ilyen körülményeket egy 1.9Mjet 8v/16v hogy tolerálna?.
-
rover45
senior tag
Ez megvan?
-
Jakuskacsa
senior tag
válasz rover45 #5336 üzenetére
huuuu... bakker.. azért nem egy észlény a tulaj az is tuti. Én is csináltam meredek dolgokat, de ez????
Anno 3-4 éve március 15 -én útnak indultam az ítélet időben, nyári gumival, mert már lecseréltem, viszont nekem volt annyi eszem, hogy nyíregyen letettem a kocsit és aludtam egy éjszakát. Másnap inkább visszafordultam.... de ez??? wtf???
A legszebb dolgok akkor születnek, mikor masoknak nem tetszik az, amit csinálsz!
-
Gyuszi83
tag
Sziasztok!
Azt hol tudom megnézni, hogy Fiat Punto 55 s ( 1995, 176 A6.000 ), hogy 104 vagy 125 fogú vezérműszíj kell rá ?
[ Szerkesztve ]
-
kurion
senior tag
A mai nap sikeresen megtoltak hátulról.... Semmi extra nem történt de a hátsó rendszámtáblám elengedett. Úgy látom ez csak ragasztva van, mivel érdemes vissza ragasztani vagy felfogatni mert nem igazán találok semmit a felfogatásáról. Fiat Linea
"Csinálni jobb mint beszélni róla" - Magic Gladiator
-
tmskvcs
tag
Lenne még egy kérdésem a 147essel kapcsolatban, utána már csak az autóval jelentkezek
Árul egy ismerősöm egy 2.0 benzines darabot selespeed automata váltóval, elvileg nem rég újították neki fel, de nem sok jót olvasok róla. Maradjak-e az 1.9 JTD-nél, vagy életképes ez az automata váltó?[ Szerkesztve ]
-
senior tag
Sziasztok,
van egy 2006-os Grande Punto-m amiben a szervó szenzorok elromlottak. Ezeket cseréltettem most a szervízben, a ropogás, meg a kormány rángatás elmúlt, viszont indításnál még mindig bedobja a szervó hiba LED-jét és a hozzá tartozó "have power...." üzenetet. Viszont ahogy megmozdítom a kormányt ez meg is szűnik. Tegnap lettek cserélve a szenzorok, és a szervízes kolléga azt mondta hogy kb.200km-en belül el kell tűnnie.
Ez igaz lenne, vagy készüljek úgy hogy esetleg más probléma is van?
Köszi előre is!
MZ
-
aktív tag
Üdv mindenkinek...
A GT-vel december elejére bejött a (hátsó?) légtömeg-mérő cseréje, illetve Zsolték szerint az utolsókat rúgja a katalizátor...szerintem meg vásárláskor is ilyen volt már (t.i. erősen benzinszagú a kipuff...).
Mindenesetre idén nyáron átment a vizsgán, az é-sarki fókabébikért pedig nem aggódom, így '19 nyaráig ezzel nem foglalkozom...
A kulcsot sajátkezűleg (!) szereltem át a Vaterán rendelt új házba, és harmadik nekifutásra már működött is rendesen! Két kör volt, mire belőttem a szár rugóját, hogy potensen ugorjon ki, ne csak ernyedten ránduljon egyet...ugyan ezek után az immo folyamatosan letiltott, de Zsolt később rámutatott: ha a transzpondert is átrakom, akkor csodák történnek...és tényleg!
Egyébként az utángyártott kulcs ritka xar minőség; érdemes minden mozdítható alkatrészt átköltöztetni a régiből, akkor OK lesz.
...de nem is ez a lényeg, hanem: kellemes és boldog karácsonyt minden topiklakónak!
Nevermind...
-
nesa
veterán
válasz Jakuskacsa #5329 üzenetére
A legtöbb dizel ilyen amiben nincs kiegészítő fűtés, nekem volt sima adagolós fiat 1.9dizelem az ha alapjáraton ment és fűteni kellet simán 70 fok alá hűlt, a mostani kocsim psa 1.9TD ezt némely fiatba, lanciaba is bekerült szintén ugyan az, hiába jó a termosztat nem melegszik.
Kollégámnak az 1.9jtd marea még rosszabb varosban megfagy, ilyen 1-2km eket autózik vele esélye nincs melegedni. -
tmskvcs
tag
Kellemes ünnepeket minden fórumozónak
-
tmskvcs
tag
Sok 147-nél látom az anyós ülésnél levő légzsák fedelét rosszul passzolni a műszerfalba.
Ez típus hiba, vagy már egyszer kinyílt és össze van gányolva?
Új hozzászólás Aktív témák
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- További aktív témák...
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest