Új hozzászólás Aktív témák
-
Integrale
veterán
válasz zoo8800 #5846 üzenetére
PUK-142 lett volna az igazi, ha mar vicces rendszam kell. En viszont azon rinyaltam, hogy csak ne PUN, meg PNA es tarsai legyenek.
Grosz urnal van welnessen a verda, utana kene egy ajanlott, nem gany, kapkodo szar munkat vegzo karpittisztito. Tudtok ilyet?
Nem retkes, de egy alapos tisztitas szerintem nem art."Bad reklám is reklám too"
-
j.bravo
addikt
-
válasz j.bravo #5854 üzenetére
Én is filóztam már ilyeneken. De sztem eleve, ha egy szívó 8 hengeressel számolsz, egy csomó mindent ki lehet dobálni a motortérből, ami elölre tolja a súlyarányt. Nagy szakértő nem vagyok, de sztem hátsó kerék hajtáshoz szükséges alkatrészek és, amiket be kell hátra, a tengelyekhez építeni, hátra fogják a súlypontot tolni valamennyire. Meg aztán lehet, hogy egyéb átalakításokat is eszközölni kéne, ami a hátsó kerekeseknél előfordul, pl. akksit hátra tenni, hogy annak a súlya is a hátsó tengelyen jelenjen meg.
Ugye a kardánalagút megvan hátra, mert volt ebből Q4 változat.
Szóval, érdekes mérnöki munka lenne ez. Csak ehhez tényleg akkora jövedelem kéne, hogy ne sajnáld égetni a pénzt nagy volumenben sem -
426os
őstag
Üdv!
A kései Alfa 156-okban az 1.9 16v m-jet motor ugyanaz, mint a FL 147-ekben lévő 1.9 16v jtdm?
Mitől függ, hogy Euro3 vagy 4 a besorolása (156-ban)?.
-
TheProb
veterán
Bejelentkezem pár mondat erejéig. Visszaolvastam, hogy ne tűnjek amnéziásnak, de ahogy nézem tényleg nem írtam még itt a gyújtásos galibámról. Bemásolom ide, a múltor fb-os csoportban leírtakat:
"Pár hónapja jelentkezett az a jelenség, hogy ha odalépek a kocsinak, akkor van hogy kicsit dadogni, "szaggatni" kezd a motor. Ez az egész kb úgy indult, hogy kivettük az egyes hengerből a gyertyát csekkolni, majd ment is vissza. Ez után, kb. 300km-t tünetmentesen levezettem, majd jött egy ~60km-es utazás, ahol a végefelé eleresztettem a ménest, kb. 180as csúccsal. Miután megvolt az orgazmus, lementem a pályáról és egy városban lévő kereszteződésből való kigyorsításkor pillanatra 3 hengerezett a motor érzetre, valamint check engine is villogott. Utána a maradék 15km-es szakaszon folyamat gyenge volt a motor, gyorsításkor dadogott. Az utolsó 3km-nél azt hittem le is rohadok.
Sikerült haza érni, másnam megnéztem az ECU-t és pont az 1es hengerre nyávogott 2 hibakóddal is. Gyujtás hiba volt a lényeg.
Ezt követően felcseréltem az 1es és a 3mas henger trafóját, hogy szűkítsem a hiba okát. Gyertya-e vagy trafó. Viszont ez után már nem volt hiba és csak alkalmanként volt az említett, enyhe dadogás szerű jelenség. Mivel alkalmanként még mindig jelentkezett, így a múlt héten cseréltem gyertyákat, mert nem volt infóm róla, hogy mikor volt utoljára. Azonban ma reggel megint produlálta ezt a "szaggatós", "meg-meg akadós" jelenséget. Viszont miután már bemelegedett a motor, eltűnt."Azóta kicseréltem a trafókat is, mert látszólag az új gyertyákkal nem szűnt meg a dolog. Egyelőre nem tapasztaltam a dolgot, bár még nem is mentem vele se sokat se hosszú utat nem tettem meg még.
Igazából ha netán még ez se lenne megoldás - ne legyen így - akkor mi lehetne még? A csoportban valaki a lamba szondákat emlegette. Ezeknek azért még lehet érdemes lenne adni egy tisztítást amúgy is, nem?
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
hacki87
senior tag
válasz TheProb #5857 üzenetére
nekem hasonlót nedves időben produkált majd már eső se kellett... Én is gyertyát cseréltem akkor megszűnt a hiba időszakosan majd most megint elkezdte. Kiváncsiság kedvéért ilyen ablakmosós spricnivel a kábelekre és a trafóra spricceltem és nálam a trafón ugráltak a szikrák... Most kicseréltem azóta kb 200kmert mentem és nem jelentkezett a hiba. Igaz az enyém csak Bravo 1.
-
rbalint88
addikt
válasz TheProb #5857 üzenetére
A lamdaszonda és a légtömegmérő, valamit map szenzor és egr szelep tisztítása soha nem baj
Ha a gyújtásra panaszkodik, akkor gyertya-trafó vonalon indulnék el én is. Ha ezek után is pofázik -reméljük nem fog-, akkor a trafó-ecu közötti kábelrengeteget göngyölíteném fel. -
TheProb
veterán
válasz molnarpeter #5858 üzenetére
MAF (légtömegmérő) nincs benne (legalábbis nem találtam rá semmi infót, hogy lenne), csak MAP, azt a múltkorjában már kiganéztam. Meg a turbonyomás érzékelőt is. Ja, meg a kartergázos "dobozt". Még a folytószelep és esetleg a lambda szonda, amit szokás takarítani, nem?
Amúgy egyben van a trafó és a pipa, így a hagyományos értelemben vett gyújtáskábelekkel nem kell baszódni.(#5860) rbalint88: Azt a kábelrengeteket jó lenne kifésülni...
Egyébként ennyire elbaszott megoldást, mint ahogy a trafók csatlakozását megcsinálták az ECU-ra... egy "csőre" vannak ültetve a csatlakozók, amiket a trafókra dugsz és azoknak semmilyen mozgástere nincs. Ebből következik, hogy az összes csati le van törve arról a csőről... Sajnos fotót nem sikerült talánom arról a förmedvényről, így aki nem látta még, csak elképzelni tudja.
[ Szerkesztve ]
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
atee_13
őstag
Üdv!
Vettem egy Fiat Punto-t. 2004 es. 5 ajtós 1,2 es 60 lóerős. Olcsó volt így van vele baj is.
A vezető oldali biztonsági öv valahogy belaradt. Se előre se hátra, nem mozdul. Orvosolható ez vagy kell hozzá valami bontott?
Valamint kis sebességnél többnyire ha valami kis bukkanóra megyek vele valami láncos/fémes csörgés hallatszik belőle rövid ideig az altó bal oldala felől. Van esetleg valakinek ötlete mi lehet ez?
Péntek délután vettem és nem nagyon sikerült még vele szerelőhöz eljutnom és már furdal a kíváncsiság, hogy valamibe nagyon beleszaladtam e.
És még egy probléma. Bal oldalának elvileg neki dőlt valami így mind a 2 ajtó nem nagy szögben de nagy felületen meg be van horpadva. Ez orvosolható valahogy házilag?
-
atee_13
őstag
válasz molnarpeter #5865 üzenetére
ezt lehet kipróbálom
-
Patrick
addikt
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Stylewars_kp #5870 üzenetére
Amíg nem fogy/forr a víz, maradhat. Kisebb lett a felület, kérdés, hogy kapott egy ütést, vagy csak korrózió. Elég érdekes ívelt alakja van. Hűtőfolyadék szokott lenni cserélve (hátha ki lehetne tolni az élettartamát), volt törve (a forma miatt)?
[ Szerkesztve ]
-
Stylewars_kp
senior tag
válasz molnarpeter #5871 üzenetére
Nyulat csapott el vele az előző gazdája. Lököst megjavították. A hűtő nem sérült. Ez 6 éve volt. 5 éve nálam van. Tehát vásárlás előtt egy évvel történt az eset. Azóta potyognak ki belőle az elemek. Már kb 2 éve ilyen. Azóta több nem potyogott ki. Köztes lamellák nélkül összerogyott azért íves szerintem. Nem ereszt. Nem eszi a vizet. Nyáron Montenegrót megjártuk vele. Nem forralta fel a vizet. Csak attól félek, hogy behajtok egy kátyúba és leszakad vagy letörik. Nem mozog egyébként csak meghajlott.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Stylewars_kp #5870 üzenetére
Csere, minél hamarabb. Jön a meleg, meg akarod főzni a motort? Tényleg érdemes ilyenen spórolni?
-
TheProb
veterán
válasz Patrick #5867 üzenetére
+1
Én mindig azt mondom, hogy nem vagyok olasz fan, erre a 2. autóm is az lett. Valamint a Giulia láttán, a 3. képében is olasz van vízionálva... Persze az még nagyon a jövő zenéje.
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
Patrick
addikt
válasz TheProb #5874 üzenetére
Kint kb. 8,4 milla a legolcsóbb 2016-os évjárattal. Szerintem 4 évesen kb 4,5-5 millába fog kerülni használtan... Dízelt 6-tól lehet venni már most. De benzinesem lesz.
Nekem egy faceliftes 406-osom van... elég sok szóba jött, új autó gyanánt, 301, mazda 6, kia optima, de amikor megláttam, hogy legyártották álmaim autóját... áhh... KELL!
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
TheProb
veterán
válasz Patrick #5875 üzenetére
Amúgy még Kia-k azok, amik kezdenek tetszeni. Optima K szép, meg most a stinger... Mondjuk utóbbi valszeg marad álom kategória...
Németek már kb semmilyen szinten nem mozgatnak meg. Mazdáról meg sajnos mást se hallani, csak hogy rohad. Még az új modellek is.
[ Szerkesztve ]
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
Patrick
addikt
válasz TheProb #5876 üzenetére
Igen, jók a KIA-k. Ha nem jött volna ki az Alfa a Giulia-val, akkor Kia Optima LX-et vettem volna. 2000-es szívóbenzin, 163 ló, szép sedan.
Még kiskoromban tetszettek a piros audi a4-esek, ez volt 20 éve. De akkor még alig volt belőle itt a városban. Kb. ennyi a német autókhoz fűződő viszonyom.
A régiekről hallottam milyen "jók", de az újak is rohadnak?:S pedig nagyon jók azok is.
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
aktív tag
Na, úgy tűnik, hogy motorgenerálra megy a GT...
Zsolt szerint 500k JMF-ig mehet el; szerintem meg el is fog, mert miért ne?
Mindenesetre 250 pénz előleget két; mondom: miért? Mire ő: hogy ne az én pénzem álljon a gépmunkában.
Nice...!
Egyébként a kocsit másfél év után, hirtelen felindulásból elneveztem Chucky-nak. Nem a kocsi maga emészti fel az energiáimat, hanem az Alfa Életrézés üldöz kéjes sorsrontással...
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
rbalint88
addikt
Ilyen esetben jogosnak erzem az alkatreszre es gepmunkara elkert elolget, egyreszt finanszirozasi oldalrol, masreszt egy felujitott blokkot vagy hengerfejet viszonylag nehez “kiepiteni” az autobol egy vitas helyzetben... szerintem addig nem keri el egy szerelo ilyenkor az eloleget, amig egyszer valaki at nem vagja es nem epitett neki ingyen vagy par szazezer befizetessel egy uj motort...
-
j.bravo
addikt
Ahaaamm, szóval a te GT-d miatt nem foglalkozik az én 156-ommal, és ezért nem hívott még fel hogy mi a szösz van (injektor/lambdaszonda/egyéb), holott tegnapra ígérte?
Végül akkor megtartod? Mivel agyaltál nemrég hogy mi legyen, azt hittem, ez arra billenti majd a mérleg nyelvét, hogy eladod.
[ Szerkesztve ]
Whatever.
-
aktív tag
válasz j.bravo #5882 üzenetére
@j.bravo
Óóóó...ne rám mutogass, csak jövő héten megy a gép. Nyugodtan nyaggasd őt!
Megtartom, mert egy makacs fax vagyok...és egyébként az elmúlt hónapban körbenézve rájöttem, hogy találnék jobb autót, de számomra megfelelőbbet nem.
Utolsó "mencsvárként" most szombaton megnéztem egy 2010-es 320d-t (biztos, ismerős forrásból), és ahogy szálltam be, már éreztem, hogy nem lesz az én autóm: az ajtó könnyű volt, a kárpit vastag "tejfőlös" műanyag, akárcsak a váltógomb.
Hiába patent műszakilag...akkor sem.
Szóval a GT marad.
@alázógyík
Valószínűleg túl korán ütött be a Midlife Crisis.
@rbalint88
Elhiszem és értem én...csak nekem ez mind nóvum.
...és egyben jóval komplikáltabb, mint amikor mondom, hogy "itt a kulcs, szólj, amikor kész van" és elhajtok a cserekocsival a naplementébe.
Nevermind...
-
aktív tag
válasz molnarpeter #5886 üzenetére
@molnarpeter
Köszi.
Igen, meg és tudom. Ugyanaz a szerelő működik közre, aki húgom TSI Audi-ját szerelte át mielőtt még megette volna magát a motor (akkor már ~240k km volt benne...); egyébként meg sem néztem volna.
El is hangzott, hogy vezérléscsere elsőnek, csak nála 250-300k HUF között állt volna meg az N47 kondicionálás, nem 500k körül.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
Mondjuk azért megkérdezném: 500k reális egy JTS generálra?
V'ki azt mondja, hogy szép, v'ki azt "szééép" (t.i. túl sok szimmeringcserére és gyűrűzésre).
Thx.
Nevermind...
-
rbalint88
addikt
szerintem lesz abban gépmunka és csapágycsere is, úgy meg már reális, ennél tovább meg remélhetőleg nem kell menni.
én jövő hét szerdán megyek, sajnos szét kell kapni az elejét és kipucolni a hűtőket, mert jelenleg megy 90fok fölé a víz és igencsak kevéssé hűt a klíma.
Integrale: DZ-ék és Feri is kibbbbbbaszottul csúszik, meg trehányul menedzseli a folyamatokat, meg az ügyfeleket is, akkor meg inkább legyen "drága", de legalább időre és rendesen megcsinálva.
[ Szerkesztve ]
-
Integrale
veterán
válasz rbalint88 #5890 üzenetére
Tudom, Feritol ket hete hoztam el a vasat, vasarnap vittem, szerdan hoztam, de kifejezetten gyorsan megvolt, foleg ahhoz kepest, hogy mi minden lett cserelve (teljes vezerles, minden szijjal es gorgovel, kuplungszett, elso fekrendszer, fotengely, vez.tengely es feltengely szimeringek, osszes folyadek, es a kopokon felul volt egy oxidalt huto, igy az is).
Majd hallottam egy kis fura zorejt a szelepek felol, irtam neki, hogy nezzunk ra, de rengeteg munkaja van, 15 percre alig tudott beszoritani.
Igazabol a problema pontosan onnan ered, hogy az olaszos tarsasag, aki jo munkat akar, 3-4 potencialis szerelobol valogathat, ez meglatszik az arakon es a naptaron is.
Majd lehet kesobb elgurulok Zsolthoz is, hallgassa meg o is, de ahogy latom nem mostanaban lesz szabad kapacitasa.
"Bad reklám is reklám too"
-
rbalint88
addikt
válasz HussarF #5891 üzenetére
Nem eszi a vizet. Amugy 1.9 16V, csak mar erosebb, mint a 2.4 20V gyarilag tavaly volt hengerfej felujitas, most termosztat csere es mindket elotetellenallast is kicsereltek, de emlitette is OZsolt, hogy ha ez se oldja meg a problemat, akkor szet kell boritani az elejet es kipucolni a hutoket. Idenre nincs tobb szervizlatogatas engedelyezve az autonak ezek utan
-
válasz Integrale #5892 üzenetére
Én ezért hordom Várpalotára a kocsit. Csörgő autoszerviz. 120 km, de ha oda viszem, akkor tudom, hogy az autó kész lesz, és nem kell visszaszaladgálni, hogy még észrevettem, hogy ez nem jó, meg az nem jó. D.Z.-ékről ez már nem mondható el.
Csöri olyan dolgokat is megcsinál, amiket nem hogy nem mondok neki, de nekem nem is biztos, hogy feltűnnek. Persze nem is olcsó, de nekem megéri az árát.
Ha BP-en élnék, akkor is oda hordanám, oda még közelebb is van, mint most hozzám.
Az a menetrend, hogy összeszedem mit kell megcsinálni a kocsin, megbeszélek vele egy időpontot, reggel leviszem, átadom a kocsit, átugrok busszal fehérvárra, mozizok egyet meg még elintézek ezt azt, nap végére meg kész minden.(#5893) rbalint88
Elég szigorú vagy, ha már májusra kifutott az összes szervizkupon. Nehogy csalódás legyen a vége[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz HussarF #5894 üzenetére
Futasteljesitmeny alapjan nem indokolt tobb es az olajcsere+kipuffjavitasos korbe bejott meg par tetel, igy 150k lett, ugyhogy most egy ideig kussoljon.
Amugy ne legyel ennyire write only, tavaly kicsereltettem a fel autot, azutan talan nem annyira nagy elvaras, hogy most egy ideig _csak_ hasznalni kelljen -
-
válasz alázógyík #5897 üzenetére
Ilyen ez, ha az ember nem a legolcsóbb utángyártott alkatrészeket építi be. Van, amiből nincs is. Meg azért az Alfa nem egy opel vagy skoda. Mondjuk a 159-hez pont meg lehet kapni sok mindent olcsóbban opel cikkszám alatt
Ettől függetlenül lehet, hogy az 500k tényleg sok. -
aktív tag
válasz alázógyík #5897 üzenetére
@alázógyík
Nominálisan tényleg sok...legalábbis nekem szemmel látható összeg.
Ugyanakkor a többi már szubjektív: nekem a 'benchmark' a Vitara / S-Cross szalonból 5M-ig. Ennél többet nem szánnék autóra, ennél kevesebbért viszont nem kapok gondtalan egyéni mobilitást az elkövetkező 5-6 évre.
Másrészt elég keményen húztam az elmúlt 5-6 évet ahhoz (meló, építkezés, stb.), hogy végre megjutalmazzam meg magam valamivel, amit már régóta szerettem volna; még akkor is, ha a közvetlen környezetemben is orbitális faxxságnak tartják is ezt.
Egyelőre még van tér felfele...
Egyébként meg osztom rbalint88 véleményét: egyszer csinálják meg jól és időre, fixen, minthogy rohangáljak fel-alá.
Nevermind...
-
j.bravo
addikt
válasz rbalint88 #5890 üzenetére
Egyelőre ő is csúszik, és nem hív fel hogy mi van, hanem hagyja hogy én hívogassam és váljak köcsög b*szogató türelmetlen ügyféllé aki
kedvérefélhet hogy a türelmetlensége miatt ne romoljon a hozzállás az ő autójához...
Értem én hogy én voltam hülye, mert félreérthető voltam, amikor csütörtök este leadtam az autót, és még péntekre ígért valami hírt, akkor mondtam hogy nem annyira sürgős, hétfőn még bőven jó - csak nekem kellemetlen, ha ezek után kedden hívom hogy akkor mi van, akkor mondja hogy "jaaa, nem foglalkoztunk még vele, mert azt mondtad nem sürgős". Nem ebben a formában mondtam... tegnapra mondta hogy valami infó lesz, persze nem hívott - ma meg agyalok hogy hívjam-e fel, nehogy az legyen hogy cseszegetem...Az a baj hogy az olasz autók javításának piacán lassan a piaci modell a feje tetejére áll: nem a szolgáltatók versengenek hogy a vevők/fogyasztók őket válasszák, hanem a vevők versengenek egymással hogy beférjenek egy-egy jobb szakihoz...
Whatever.
Új hozzászólás Aktív témák
- Hobby elektronika
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Elemlámpa, zseblámpa
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Gyúrósok ide!
- Medence topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest