Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
multkor poenbol osszekonfigoltam egy Giulia 2.0T Veloce Ti-t, szereny 21misire jott ki
baze, onnan azert mar nem sokkal dragabb a QV sem (alaparon)mondjuk azt is felokositva felcsicsazva az volt 28megaforint
több drón kell ;P
-
addikt
válasz hobizoli #6502 üzenetére
Ha bemész kereskedésbe, ebből az árból szoktak adni kb. 10% kedvezményt. De nekem az összes Alfás ismerős, aki újonnan veszi a kocsikat és megkérdeztem, azt mondta, hogy menjek be a kereskedésekbe és ott kérjek ajánlatot. Jó kis engedményeket el lehet érni és válasszam, amelyik a legjobb. Nekem is 15-16 millára jönnek ki a felkonfigurált Super-ek, húzom is a számat.
Azt egyébként nem tudjátok, hogy a panorámatető mennyit ront a súlyeloszláson? Ugye a QV-ben azért nem lehet, mert annak karbonteteje van és ha a tetejére raknak egy ilyen aránylag nehéz dolgot, akkor az nagyon megemeli a súlypontot. A többi Julisnak ugye fémteteje van. Nem tudom, hogy ahhoz képest mennyit dob súlyban egy panoráma tető?
Meg még egy kérdés: Az alap julisokban is karbon kardántengely van?
[ Szerkesztve ]
-
Integrale
veterán
válasz hobizoli #6506 üzenetére
A fapadtol azert messze van. Nekem nincs szuksegem heremasszazsra, sem 19-es kerekekre, sem sarga feknyergekre, ketoldali kipufogo sem hat meg, es AWD-re sincs szuksegem.
A jobbik ules kell, szebbik 17-es kerekek, felaras szin, jobbik fedelzeti. A tobbi szukseges dolgot tudja a Super onmagaban.
"Bad reklám is reklám too"
-
Patrick
addikt
A súlyeloszláson elvileg semmit. Azért van kb. két részre osztva a napfénytető, középen ugye el van választva, kb. a B oszlopnál majdnem, ad egy kis erősítést, merevséget.
Egy külföldi fórumon 20 kg-ot írtak... én néztem két alap Veloce-t, egyik lemeztetős 1530 kg, a másik napfénytetővel 1535 volt önsúlyra. Pontos infót nem találtam. Az árakat írják, de hogy hány kg...?Az alap giulia-ban acélból van a kardántengely.
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
retesz147
addikt
válasz HussarF #6503 üzenetére
Bizony, bemész kereskedésbe, rögtön leugrik 10% (tapasztalat, ismerősnek sem kell lenned). Ezzel alapból lehet számolni. Többi az alkun múlik. 15-20% már azért ritka, de elő-elő fordul. Amivel biztosan lehet számolni az a 10-12%, esetleg erre még bealkudni egy-egy kisebb értékű extrát.
Mindenképp több helyre kell menni és mindenhol alkudni, aztán a legmegfelelőbbet/legszimpatikusabbat választani.
Xiaomi 13 eu dev...
-
addikt
válasz Patrick #6509 üzenetére
A súlyeloszláson nem azt értettem, hogy az 50-50% első-hátsó tengely változik, hanem, hogy emeli a súlypontot, ami instabilabbá teszi kanyarokban az autót. Persze lehet, csak versenypályán jönne ki a különbség, ott is csak századmásodpercekben. Csak szeretek tisztában lenni ilyenekkel
Na most akkor acél vagy karbon a kardán?
-
grunge
addikt
Ez attol függ, mekkora a baj. En nem vartam meg mig teljesen tönkre megy a valto, amint kezdett kicsit dinamos hangja lenni 5-6-ban elvittem a szakimhoz
Nekem kettö darab csapagyat csereltek, plusz fötengely szimmering iirc. Cakk-pakk 95 volt.
Mivel meg volt bontva, vettem bele egy uj kupplung+lendkerek+kinyomo KIT-et, hogy ne a 140ezret futott gyarit tegyek vissza bele, ezt nem adtam hozza az összeghez, viszont az össz. szerelesi költseg benne van a 95k-ban..
159 SW 1.9 jtdm <3
-
j.bravo
addikt
Urak, adott nekem ez a remek 156 2.0 jts. 2004-es, jelenleg 233k km.
Az állapotáró röviden: korához képest nem csúnya, de az első tulaj ütött el vele vaddisznót, küszöböket kellett már lakatolni tavaly, a lakk feljött pár köröm nagyságú helyen a tetőn, stb.Az autó becsülhető értékét tekintve, rálocsolnátok-e 130ezret egy új (nem bontott) katalizátorra? (plusz munkadíj, nyilván)
O. Zsolt még ellenőrzi a mindenféle kódokat hogy valóban ehhez való-e, a délután folyamán hív vissza. Angliai forrást talált.Nyáron kapott új lambdaszondákat, a katalizátor elé/fölé. Az azelőtt gyakrabban jelentkező lambaszonda hibakódok pár hétig nem jöttek elő, aztán visszaállt a helyzet, hogy pár naponta "no signal" hol az 1-es, hol a 2+-es szondánál; nagyon ritkán van "signal too low". Két alkalommal volt hogy katalizátor hibát is dobott, és le is fojtotta a motort, mintha valaki folyamatosan nyomta volna a féket.
Hidegen indításkor fél-egy percig valami zörög a leömlő/katalizátor környékén, nem tudni hogy maga a katalizátor-e vagy (mint korábban) valamelyik hővédő lemez. Utána csendben van.Nem tudok szabadulni a gondolattól hogy kontakthiba lesz a szondától az ECUig vezető vezetéken, különösen a közepén levő késes csatlakozónál.
A topikba korábban írt injektoros téma még nyitva van.Szóval, rálocsolnátok-e ennyit?
Whatever.
-
LZs?!
aktív tag
válasz j.bravo #6521 üzenetére
@j.bravo
LOL
Én is kaptam tőle ma SMS-t a katalizátorról.
Hidegen indításkor fél-egy percig valami zörög a leömlő/katalizátor környékén, nem tudni hogy maga a katalizátor-e vagy (mint korábban) valamelyik hővédő lemez. Utána csendben van.
Ugyanezt csinálja a GT-m is...nekem annyi plusz van, hogy amíg át nem melegszik a rendszer teljesen, addig 2000-es fordulatig továbbra is csetteg picit. Bár nekem a lambdák rendben vannak, legalábbis nem hallatnak magukról.
A konkrét kérdésedre kitérve: 130k JMF + munkadíjból már ki lehet beleztetni a katalizátort és feliratni hozzá az ECU-t; valószínűleg abba már gázpedáltuningot, chiptuningot, szívcsakrát, stb. is bele lehet alkudni a pszichedelikus hatásfokozásért.
Bevallom, én a belezést választanám...és már a motorgenerál óta foglalkoztat a megvalósítás, de nincs időm utánajárni. Elvileg (!) annyira lazák a típus/motor (?) hivatalos határértékei, hogy vizsgán is simán átmegy...
De-Cat all the way! **ide lőjjetek**
Ez egyébként pszichés dolog: annyi mana ment már bele állagjavító jelleggel (értsd: nullára felhozni), hogy hacsak pisztolyt nem tartanak fejemhez, akkor csak arra költök, aminek ván számomra szubjektíven is értékelhető pozitív hozadéka.
Nevermind...
-
j.bravo
addikt
válasz HussarF #6522 üzenetére
Ez az, h szerintem meg nem 100%, illetve ha bevallalom h neha bedobja a hibat, tulkepp megy az auto, nem is rosszul. A kerdes hogy hany bebifoka elete szarad a lelkemen, h a katalizalas - ha elszivarog mellette a kipufogogaz egy resze - nem 100%.
Vagy eladom ugye...
Nem tudnam a katalizator arat ervenyesiteni az eladasi arban.LZs:
na, akkor nem csak duma volt, h mas is var a katikára
A selenia olajjal neked amugy jol muzsikal a generalozott moci? Es altalaban veve, van ertekelheto eredmenye a generalnak?[ Szerkesztve ]
Whatever.
-
Integrale
veterán
válasz j.bravo #6521 üzenetére
Hmm. Nekem a katalizátor nyaka volt repedt, akkor hidegen kifújt, elvittem Dinamithoz megcsinálták azóta jó, új katalizátor 150 e Ft.
Nézzétek meg, hogy hol van a repedés. Ha a palástján, akkor kuka, ha a nyakánál, akkor menthető. Van egy 2.0 20v katalizátorom leömlővel, annak is repedt a nyakánál, amikor bemelegedett elhallgatott.Angliai forrás lutri, én rendeltem egyet onnan, és vékonyabb volt a test és a csöve is, mint kellene, a kialakítása is elég igénytelen volt.
"Bad reklám is reklám too"
-
j.bravo
addikt
válasz Integrale #6525 üzenetére
Sajnos nem kérdeztem rá, hogy ottani bentragadt gyári készlet, vagy utángyártott, mint a tiéd volt... létezhet az hogy az angol piacra szánt modelleknek a gyári méretei mások? Valószínűtlennek tartom.
Nem repedést mondott, hanem hogy szerinte a tokon/paláston belül a betét, maga a katalizátor rögzítése megadta magát, a rázkódástól meg szép lassan kopik illetve töredeznek le apró darabok.
Mondjuk egy kérdést megér hogy nézze meg, van-e a házon repedés.Bocs ha hülyeséget kérdezek , az ugye teljesen lehetetlen/ördögtől való dolog, hogy felvágják a tokozást és rögzítsék azt a szerencsétlen platinaszivacsot, aztán visszazárják? Mondjuk, tovább gondolva, amikor univerzális katalizátort faragnak bele, akkor ott egy lépésként valami hasonló történik, nem?
Whatever.
-
LZs?!
aktív tag
válasz j.bravo #6524 üzenetére
@j.bravo
Elkezdtem neked írni, hogy minden faxa és rózsaillatú...de aztán inkább lementem és megnéztem az olajnívót.
Na, most már nyugodtan kijelenthetem, hogy minden faxa és rózsaillatú...kivéve a kipuffogót. Illetve szerintem ereszt a hűtőtartály környékén a rendszer: a fagyálló fog (csak nem eszi...), és a tartály bilincsei környékén csillogó trutymó van.
Egyébként jön/megy/húz, bár ez előtte is így volt...de mostmár az olajpálcán is oda van szögezve a szint a maximum jelhez.
Eddig 3000-4000 km-t tettem bele; 1100-nál az első töltet olaj eldobva, azóta a másodikkal ketyeg; ezt 5-6k magasságában cserélem le, illetve lehet, hogy még az mínuszos időjárás előtt: 10w60 Selenia -> 5w50 LM. Onnan végleg átállok a Liquid Moly-ra.
Amint a fenti számok mutatják, nem autózom sokat. Kínozni nem kínzom, de a második olajcsere óta szó nélkül elforgatom 4-5k rpm-ig üzemmelegen normális közlekedésnél is; elvétve sportból kinyomom a szemét is...de általában 3-4k között váltogatok. Folyamatos haladáskor igyekszem 2,5k körül tartani.
Azelőtt már tartós 120km/h-nál (~3,4k rpm) is megevett fél liter olajat ~100km-en (Bp-Szántód), most szárazon él tartós 160km/h környékén (~5k rpm).
...és azóta kapott új fejegységet és mélyládát (a gyári hangszórók maradtak), új szőnyeget, új ablaktörlő karokat, csomagtérhálót, stb; most már ilyenekre szeretnék költeni.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
j.bravo
addikt
válasz Integrale #6527 üzenetére
Köszi!
Akkor ez is egy lehetőség - talán náluk, mint jónevű kipufogósnál, tartósabb lesz a végeredmény mint anno amit ez első tulaj faragtatott bele.LZs: köszi, azért nem rossz hírek ezek. Eddig én 2 rakattam bele LM 10w60-at, egyszer ugye nem specifikáltam és belekerült az AZ Meisterteile kb 8k km-re , aztán meging LM 10w60.
Nem is észleltem, hogy most már van LM 5w50. Télre lehet hogy nem lenne az rossz...[ Szerkesztve ]
Whatever.
-
Integrale
veterán
válasz j.bravo #6529 üzenetére
Végső megoldásként, van facebookon egy Katalizátoros Rikárdó nevű állampolgár. Kérdezd meg, hogy van e neki eladó.
"Bad reklám is reklám too"
-
j.bravo
addikt
válasz Integrale #6527 üzenetére
Update: kérdés hogy esetemben ez vajon 2x90k vagy egyszer
Mindenesetre egyelőre jeleztem hogy elengedem a lehetőséget bár Zs. szerint vsz gyári a katka, és 3db van belőle. .
Megvizsgáljuk hátha tényleg kontakthiba, és annak orvoslásával majd ritkábban dobja a hibát.Whatever.
-
kory24
őstag
Sziasztok!
Eddig úgy tudtam, hogyha pl 5w30 olaj van a kocsiban, akkor arra csak 5w30 tölthető.
Találtam egy ilyen kérdés-választ :
Nekem konkrétan egy Fiat Brava 1. 2 16v kocsiban van 5w30, amit eléggé eszik...
Ezt akkor után tölthetem 10w40-essel?
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Mekkora faszságot mondott ez az olajdoki. Kurvára nem nem ajánlott még az azonos viszkozitású olajokat sem. Vagy ugyanolyat tölts rá vagy cseréld az egészet olajcserekor. Ha eszi az olajat a kocsi, akkor egy sűrűbb olaj csak elfedi a tüneteket, de a problémát még lehet, hogy súlyosbítja is.
-
őstag
válasz HussarF #6536 üzenetére
Ha eszi az olajat a kocsi, akkor egy sűrűbb olaj csak elfedi a tüneteket, de a problémát még lehet, hogy súlyosbítja is.
ez nem minden esetben igaz, inkább csak akkor ha az oljfogyasztás a kopás miatt kezdődött
pl van hogy több viszkozitás is jó egy motorhoz és a sűrűbbet nem eszi, vagy sokkal kevésbé
akár már újkorától fogva[ Szerkesztve ]
cryptot minden termékemért elfogadom
-
nyogo83
senior tag
Ha jol remlik a Bravaknal egyedul az 1.4-esbe gyari az 5w30-as olaj, mert ott alul lett meretezve az olajozofurat, ami a tobbi blokkhoz ajanlott 10W40-es olajjal eleg hamar vezermutengely kopashoz vezetett.
En lecserelnem az egeszet a gyari 10W40-es olajra, a tiedbe az valo.[ Szerkesztve ]
-
j.bravo
addikt
Skacok, van egy hang, ami avatatlan fülnek a vezwtőülésből úgy hallatszik mintha valami szíj csúszna.
Főleg elinduláskor illetve gázadáskor jelentkezik.
Még nyáron bevittem, szíjakkal nem talált problémát Zsolt, generátor csapágyra gyanakodtak.
Azóta erősödött illetve gyakrabban hallható, de a generátor teszi a dolgát, Zsolt szerint ha az lett volna, már meghasalt volna.
Felmerült a vezérlésmódosító, de most arra se mondta h baja lenne.
Telefonban most azt mondta, hogy a zörgő katalizátor stb.
Nekem sehogy nem áll össze hogy abból hogy jöhet ki csúszós-nyikorgós hang...
Én vagyok a hülye, vagy nem?Whatever.
-
j.bravo
addikt
Még két kérdés jutott eszembe...
LZs,
végül te kéred a katalizátort, vagy a tegnapi hsz-ból jól sejtem hogy nem?Integrale,
nálad hogy nyert megállapítást hogy a katalizátor köpeny a nyakánál repedt?Whatever.
-
Bling95
őstag
Sziasztok!
A 159-essel milyen tapasztalatok vannak megbízhatóság terén? Melyik motorral érdemes nézni (főleg városi használat, évi kb 10-15 ezer km, tehát mindenképpen benzines).
Mindenki lebeszéli az embert az Alfákról, de nem tudom, hogy ez mennyire csak sztereotipia.
-
LZs?!
aktív tag
válasz j.bravo #6540 üzenetére
@j.bravo
Most hirtelen felindulásból nem fogok utánakapni...jelenleg semmi időm nincs semmire sem...
De szerintem hétfőn felhívom; bele lett ültetve a bogár a fülembe.
Mindenesetre tervezek egy látogatást Zsoltékhoz, mivel úgy tűnik, a kiegyenlítő-tartály kifolyó ágán engedi a hűtővizet a bilincsnél; val'sz'eg jövő héten vagy a rákövetkezőn kigurulok hozzájuk.
Nevermind...
-
máyköl
veterán
válasz Bling95 #6544 üzenetére
Nem vagyok egy Alfa szakértő, de én is folyamatosan követem a 159 -es példányokat a hahun, mivel autóvásárlás előtt állok. Én úgy látom, hogy rosszabb híre van mint amilyen valójában, ráadásul a 159 egy jó széria volt (Gt -t pl. nagyon nem ajánlják), de szvsz ha egy Astra, Focus, Golf fenntartási költséggel számolsz, akkor becsapod magad. Kérdés csak az, hogy mekkora összegeg tudsz félre tenni a váratlan költségekre, valamint mennyire vagy hajlandó költeni az autódra, ha az megkívánja. Ha fájdalmasan, és az a pénz sokkal inkább máshova kellene, amivel többet megkíván egy Alfa, akkor szerintem engedd el. Ha veszel, mindenképp a hirdetések felső harmadából választanék a helyedben.
-
LZs?!
aktív tag
válasz Integrale #6527 üzenetére
Integrale említette a Dinamit Kipufogót...a Kipufogó Klinikával (Szentendrei út) van tapasztalat esetleg?
T.i. az utóbbi itt van tőlem 15 percre, a XVI. kerületi Dinamit meglátogatása viszont egy komplett délelőtti program...
Tárgy: katalizátor átvizsgálás és másodlagosan hátsó dob csere.
Köszi!
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
426os
őstag
Nem értem a GT vs 159 kérdést, nem is egy kategória a kettő (GT vs Brera lenne a helyes).
Mind a kettőnek vannak típushibái, melyek anyagilag szerintem kb egy szinten vannak. GT futóműve kevésbé tartós, de a 159-ét sem olcsó felújítani, ha arra kerül a sor. GT eur4 dízeleiben nem mindben van DPF, 159-ben igen,de van még a váltó is a 159-ben meg valami szokott lenni a kormányművel is.
Ami pénzből egy tényleg jó állapotú dízel 159-et veszel, abból a GT-t kétszer rendbe tetted szerintem.
Egy jó TBI meg tényleg egy nagyságrenddel többe van. A többi benzinmotorról megoszlanak a vélemények. Városba inkább egy Giulietta 1.4TB, az 1.8 talán már felesleges és valószínűleg sokkal többet fogyaszt.Btw, ma reggel megálltam gyorsan lecsapatni a port a kocsiról és mellettem épp egy Giulia QV-t mosott a tulaja.
Először el is sétáltam mellette, mert grafit színű volt, nem tűnt fel, de visszafelé már gyanús volt a hátulja. Eszméletlen szép még mindig (kivéve a színe ), a tulaj is tök jó fej volt. Sajnos siettem, így nem sikerült pár mondatnál többet váltanunk..
-
426os
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest