Új hozzászólás Aktív témák
-
Winne
nagyúr
Köszi köszi, májusban műszaki, előtte olajcsere, akkor megkérdezem mi van a gyári Selenia helyett, amit ajánlanak.
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
-
-
Azért a matt festést is bevállalták, idén remélem újra kint leszünk a ringen, tavalyi év kimaradt, nagyon pici volt a gyerek
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
-
Ez tuti nem végleges az Alfának, csak kb. egy álca festés. Én legalábbis nagyon meglepődnék, ha ez maradna.
-
őstag
-
-
válasz alázógyík #7065 üzenetére
szerintem ezt is néztem (fater is szereti az f1-et), csak erre már nem emlékszek, ekkor még csak 5 voltam
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Patrick
addikt
Nekem kis koromból a piros fehér piros marlboro jut eszembe. Mát mint az F1-es autó...
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
senior tag
Srácok, első autó vásárlása előtt állok, már meg is van rá a della, de még várom a tavaszt meg a jobb időt. Eddig nagyon Focus II vonalon mozogtam, de 10 éve van a családban egy Punto 2 és hogy őszinte legyek, nem volt vele nagy baj eddig. Szeretem a kocsit, mintha lelke lenne, szoktam beszélni is hozzá, amikor egyedül utazok
Mindenképp benzinest szeretnék, 4/5 ajtóst és eddig a 100 lóerő feletti teljesítmény is kritérium volt, így elgondolkodtam egy Bravon. Abból az 1.4 T-jet mennyire veszélyes 1.3M kerettel? Kettőstömegű gondolom van benne, illetve úgy hallottam, hogy a turbó szokott problémás lenni ennél a motornál.
A másik opció: beérem egy 1.4 16V-vel. Ez mennyire költséges az 1.4 T-jethez képest, értem ez alatt a szervizgényét? Egyáltalán merjek Bravot venni ennyi pénzért? Természetesen az összes ismerősöm le akar beszélni az olasz autóról, de nekem a márkával kapcsolatban nincs negatív tapasztalatom, a forma pedig eléggé megnyerő.
⭐ Revolut meghívó ajándék 7500 Ft bónusszal | Raiffeisen Bank meghívó változó ajánlói bónusszal ⭐ Kérd privát üzenetben tőlem!
-
426os
őstag
Ennyiért simán kapsz jó tjetet. A motor ugyanaz, mint a sima 1.4 16v+turbó+kettőstömegű+m32 váltó. Utóbbit mondanám inkább szívásnak, de ez sem törvényszerű, hogy tönkremegy. Típushibák le lettek már írva párszor. Inkább a tjet, mint a szívó...
Erre pl ránéznék, index fórumon fent van a tulaja (vagy Bravo Fb. csoportban, nem emlékszem már melyikben láttam)[ Szerkesztve ]
.
-
senior tag
Kösz, Index topikban kezdem, aztán ha ott nem, akkor belépek a Bravosba. Ezt egyébként én is néztem, ha igazolható az elvégzett csere, akár jó vétel is lehet szvsz.
(#7070) hobizoli: Astra G és H, Golf V, Polo, Mazda 3. A G Astrát azért mondogatják, mert olcsóbb és több marad a zsebemben, a H pedig logikus lenne szintén. Golf V-ből inkább 3 ajtós férne bele ekkora összegbe, szóval az felejtős. Polo nekem nem tetszik, Mazda 3 meg kegyetlenül rohad. Focus 2-vel nagyjából ki is voltam békülve, de ránézek és semmi, nem vált ki belőlem semmilyen érzést.
⭐ Revolut meghívó ajándék 7500 Ft bónusszal | Raiffeisen Bank meghívó változó ajánlói bónusszal ⭐ Kérd privát üzenetben tőlem!
-
hobizoli
nagyúr
a TJET Bravo ezeket reggelire megeszi meretre meg a technikara is
ezt a nácimániát sosem ertettem amugy, annyira hoki motoros autokert kernek olyan penzeket el, hogy nevetseges
csak azert mert nemet
aztan muszakilag meg sehol sincs igazabolezekben az szokott a szep lenni, hogy azok ajanljak, akik annyit tudnak, hogy a TSI az betegecske motor, de akkor biztos egy masik gyartonak, foleg egy olasznak meg annyira sem lehet jo a motorja
pedig de
messze jobb konstrukcio az egeszen olvasgatom a nemet auto csoportokat is a FB-n, hat azokkal is elsz.pnak olyanokat, hogy siiiiiirsz
szerelotol szerelore jarnak ugyanazzal a hibaval mar 4-500k-t rakoltve az 1M-s(?) autora es ugyanugy szarmeg elmennek 4-n megnezni egy TDI Golf-t es ket het mulva meg keresik a nemet autos specialistat, pedig negyen is megneztek, es mind nemetautobuzi, de siman benyaltak az autot ennyien is
dizeltuning csoportban is mi lemegy, te jooo isten...
ott direkt szoktem szivni a veruket is, hogy inkabb vegyel/vettel volna egy JTD-t
most beraktam egy szlovak 410loeros 2.4 20v JTD 156-rol infokat, olyan kussban vannak mar 2 napja, mintha kihalt volna a csoport
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz HussarF #7074 üzenetére
kajakra
kb egy honapja volt, emberke vett egy 93-s Golf TD-t a 1.9 75lovas kamras motorral
es megcelozza a 140-150loerot vele
ez tipikusan az a motor, ami 110 loero felett kezd uzemoras elettartamuva valni, ha toljak is neki
de gyari allapotban sem nehez eppen ezeket hengerfejesre raknikep az autorol kuszob meg az ajtok lukasra rohadva, de nem baj, majd o megcsinaltatja
megneztem a hahu-n, az ilyen autokert 250-300k-t elkernek
kb 150-200k-ert csinaljak meg oksba a bodet, meg kb 200-250k lenne 150lora tunnerolt motor
add ossze kb 7-800kehhez kepest 2004-s Stilo 1.9 GT JTD 140lo, gyari kuszobspoileres, sportuleses 4 lufis, 4 tarcsafek, ESP, ABS, ASR, klima, 6-s valto, EuroNCAP szerinte tervezett bode - na ez eddig mind hianyzik a Golf-bol az 1500EUR kint olaszban vegig vezetett szervizkonyvel, es csak honositani kell
ramesz egy jobb csippes mukival ODB-n es 5perc alatt felirjak 170lora meg 360Nm-re ugy, hogy neked koszos sem lett a kezed ehhez, nem szerelgettel semmit
kinyitattjak veled az elejet es koppszerianak latszik mindeneannyit a Golf sosem fog tudni, es azon se fek se semmi nincs hozza a biztonsagert, lufikrol meg ABS ESP nem is beszelve, kenyelemrol nem is beszelve
fekbol elol vmi CD lemez fektarcsa van azon meg hatul hoki dobfekes
a futomurol nem is beszelvede megis inkabb megveszi az agyhalott ezt a lepusztult Golf-t, mint egy hozza kepest muszaki urtechnikat felvonultato ~10 evvel fiatlabb Stilo-t, mert a haverok azt mondtak, meg annak is góóófja van, a masiknak meg passzáttya
csak igazabol annyit nem er meg egy ilyen vas, hogy atirasd a nevedre[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
CharlieDrop
veterán
válasz hobizoli #7077 üzenetére
naja, ez jól hangzik, bár nem tudom, hogy a TDI miért üzemórás...
Méltatlanul van lenézve az Olasz az fix
Mondjuk az sem tett jót nekik, hogy kb. 0 a középkategóriás autóinak a száma
A kis 500-at imádomSzóval csak egyszer kell levetkőzni a félelmeket és beülni egy jó olaszba...
[ Szerkesztve ]
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
hobizoli
nagyúr
válasz CharlieDrop #7078 üzenetére
a TD az nem TDI
az meg hogy a TD motorteret kicsereled TDI-re es azt huzod az megint hogyan lesz rentabilis?
egyszerubb venni egy TDI-t egybolvagy a raszant ammobol venni egy egybol oylan lojjeroset
ennek a 90lovas 1Z-t felhuzom 150lora cimu tortenetnek addig volt ertelme kb, amig a mk4 1Z TDI Golf kerult 1M-ba a mk4 ARL PD motoros 150lovas meg 2M-ba
es akkor kb 300k-bol feltudtad huzni "stabil" 150lora az 1Z-t is, de megsem kerult annyibamost amikor sokkal kisebb az ardiffi, meg a szerelok is gyemantert meloznak mar, nem eri meg
amibol megall a dolog, annyibol megvan a gyari verzio is marfoleg nem egy sima TD-t venni alapnak ehhez
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
gaster
csendes tag
Sziasztok!
Kicsit off: a váci S.P.Q.R. szalon még üzemel? Neten nem sok információt lehet róla szerezni, stilomat viszont anno ott vette az előző tulaj, érdekelne, hogy tudnék-e velük konzultálni.
-
senior tag
válasz hobizoli #7072 üzenetére
Én se értem amúgy ezt a nagy német mániát, hogy mire építik. Inkább urban legend véleményem szerint. Főleg mióta vannak a TSI motorok, azóta felfoghatatlan, hogy képesek még mindig védeni a mundér becsületét.
Viszont azt nem tudtam, hogy az 1.4 T-jet ennyire jó konstrukció, ez nekem is új.(#7073) Integrale: FB csoportból valaki felhívta az eladót, állítólag rozsdás az egyik küszöb, de azon kívül más komoly bajt nem sorolt fel neki. Ezt azért igazán le is írhatta volna.
⭐ Revolut meghívó ajándék 7500 Ft bónusszal | Raiffeisen Bank meghívó változó ajánlói bónusszal ⭐ Kérd privát üzenetben tőlem!
-
válasz hobizoli #7072 üzenetére
Ennek két oka van:
1- nincs hozzáértő szerelő itthon már. A kézzel gyújtás állítás kikopott a több ütemmel.
2- minden magyar azt hiszi h szakértő. Megveszik a diagot és nézik amit nem értenek. Meg találomra elkezdenek otthon szakérteni.
Minden gyártó autójának kapcsán van ilyen tulaj. Csak a nyelterület kapcsán tartja magát a minden precíz mint a Doxa hit.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
hobizoli
nagyúr
válasz bitpork #7083 üzenetére
idézet:
"....
nincs itt vita, egy HUROKÖBLÍTÉSES (vagy RF) motor tuningja konkrétan felesleges ha benzines ha dizel.
küzdötök itt ezekkel a fos 8v PD-kkel meg TDI-kel 20 éve, de minek?
bizonyos légtömeg felett egyszerűen nem fér át több levegő a fejen, aztán jönnek a WRC töltőnyomások, meg a hajszárító effektus, mi értelme van?
hány tuner meg építő mester nézte már meg annak a szaros turbonak a kagyló diagrammját, amit felrakott a motorra 🙂?
10éve egy helybe topog itt mindenki.... (vagy alulról vagy felülről közelítjük a 300le-t) nasanak kikiáltott építésekkel, elvisszük valami jó csalós padra aztán verjük magunkát, hogy ez biza közelebb van a 400-hoz, mint a 300-hoz csiliárdokból, meg orákulum szintű ráolvasásokkal, aztán mikor megkéne nyomni neki utcán, jön ahogy Zoli mondta egy Zastava blokkos valami, aztán csak megy a pislogás.
amennyit időt energiát pénzt emberek bele lapátolnak ebbe a 4 hengeres 8v dizel tuningba annyiból szó szerint össze hánynak valami hasonló ccm benzin turbot, kicsit reális konfiggal, egy csak félig vak tunerral és már sehol sincsenek a dinnyék."több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz alázógyík #7085 üzenetére
ezt egy mk2 Golf 1.8 16v GTI + turbo tulaja irta amugy
de tenyleg
irta az egyik muki, hogy frankon ujjaepitett motor a PD csucsok nelkul 800k-ban van neki eddig, es maga rakta ossze
max a gepmunkat csinaltatta
es nincs hozza meg a PD elem+csucs, az meg 3-400k lenne hozza ujan, meg a turbo is okosba' forrasbol van hozza, meg az a dugo hajtokar is szurke forrasbol van ugy ennyi
a motor kb 300loerot akar majd tudnierre irtam, neki, hogy baszki, ennel egy hasonlo ccm-s szinten 300loeros benzines turbost siman olcsobb csinalni szamlas forrasbol szarmazo dugokkal hajtokarokkal es injikkel is
fogyi diffi meg nemsok van am igazabol
sokhoz meg a szeria belso is siman jo, ki sem kell cserelni (Coupe 16vT motor pl 300loerot siman elbir)csak sulyos szazlepedok maradnak meg eddig is, es nincs kettostomegu lendkereke sem, meg nem kell a turbogeometriaval sem szenvedni, meg a kuplungja is joval egyszerbb
több drón kell ;P
-
adamkaa777
senior tag
Sziasztok .
Egy olyan problémám lenne hogy heti 1-2 alkalom check lámpa jelez . (gt 19.jtd) Kiolvastuk a hibát és turbo nyomásszabályzó szelep részleges hibát ír ki . Ilyenkor érdemes cserélni a szelepet ? Illetve mi lehet ez a probléma ?El. Psy. Congroo.
-
hobizoli
nagyúr
válasz adamkaa777 #7088 üzenetére
vagy a vakuumcsove repedezett, vagy turbocso, vagy a geometira leragad es tultolt mert kesik a szabalyzas a kivezerleshez kepest
a leragadozas az lehet a kormolastol is, ha sokaig lukas az egyik turbocso, es légveszteseg vannekem a 3-bol ketto lukas volt, ugy kormolt nagy gazra, mint egy tunnnnnerebb TDI
felso tubocso a ABS tomb fele eso oldalan hatul volt lukas meg a legyszurohaz-turbo kozotti cso volt a harmonika reszen elrepedve
also turbocsovet mar kicsereltettem korabban a kipuffosnal, de azt is ha felbe hajtottam mar tele volt hajszalrepdesekkel ahol megtortemaz ebay-n megvan hozza mindharom alakhelyes cso tobbretegu szilikonbol
az orokelet+2naptöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
több drón kell ;P
-
-
-
hobizoli
nagyúr
válasz kisza25 #7093 üzenetére
a feherben a hajtokar meg a gyari de a dugo mar kovacsolt 344lonal
ott azert nem mentek feljebb egyelore, mert az 390cc/min injektor szett "elfogyott", nagyobb kapacitasut kell berakniha megnezed a teljesitmenygorbejet, meg emelkedik a teljesitmenye 7700-nal ugyis
75-80% injektor duty cycle fole nem ajanlott menni, akkor nagyobb injektort kell berakni
itt ugye az is szamit, hogy a fordulatot novelve csokken az erre rendelkezesre allo idoablak is, es annak a 80%-ban lehet csak nyitva az injekor
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz alázógyík #7085 üzenetére
idézet:
"Hóbor Zoltán: Árpi, lehet tuningolni, csak eszbe kene kapni, hogy hol a hatar
ezeket a tunnerolasokat addig kene csinalni, amig 250-300 vagy nagyon max 400k-bol megall a dolog, aztan ami abbol kijon, annyi es csokolom
ezeket a 90-110lovas adagolosokat ezert kene mar reg elfelejteni
mert tunnerolni oket is annyiba kerul, mint egy modenrebb alapbol pl 150lovast, csak azt 300k-bol huzod fel addig, amit a 150lovas egy sima sw update-l is tud
foleg ha mondjuk kilepunk a 1896ccm komfortzonajabolne azt nezd, hogy neked mennyiben van, mert nekem nem annyiba csinalak meg sehol
pl FL156 2.4 20v alapbol 175-185lo, crossflow fejes, sw update ra, aztan mar 210-220lo
es nem ugy nez ki hozza a motorter, mint egy zoralabb buli utan korbehanytak
ehhez a ekkkilenc 1Z meg a AFN slager motoroknal mar kicserelted a fel motorteret, meg eltapsoltal ra 4-500k-t addgra
R70-s CR pumpat mar olcsobb venni ra, mint egy KZ tunnnneradagolot
es annak van melle futomuve, amivel kanyarodni is lehet, meg nem hoki CD lemez+dobfek a gyari fekje, meg felraksz ra egy 2263-t, akkor nem 3200-nal fuj be a csiga, es nem fullad be a hengerfeje a kipuffgazba, nem lesz űrEMAP-s, meg nem kell WRC toltonyomassal fujni a motort, mert van ccm-e is meg okosabb dizajn a hengerfeje is
meg ha tenyallas van, akkor nem hidraulikus feszitovagoval szednek ki belole, mint a 20-25eves Vento-kbol meg Golf-kbol par juzert mar innen (is), mert NCAP bodes meg van benne 6 lufia hasonlo ccm 2.5 V6 VAG dizel meg egy igazi szemetdomb, azert vagytok ebbe az ekkkilenc-s VAG motorba belegyogyulva"
több drón kell ;P
-
válasz hobizoli #7095 üzenetére
+1
Én egy 2-es (? nem biztos, nem ismerem annyira ezeket) Golffal találkoztam ma, épp buszt előztem, az meg jött az előzésben utánam, de látszott, hogy tud valamit, mert padlógáznál sem szakadt le nagyon. 130-nál meg elvettem és hagytam had menjen. Majd beálltam egy országúti tempóra és 10 km múlva egy lámpa megfogta úgy, hogy utolértem.
Na, mondom, ha az Isten is így akarta, nézzük meg, hogy mit tudsz. Lámpa váltott, megindult nagy csikorogva, tolta a füstöt, én is padlógázzal, de el-el kellett vennem, hogy azért ne szaladjak rá. Aztán mikor jött volna az egyenes, hogy kielőzzem (biztos taposta volna telibe) és megnézzem tényleg mit tud, akkor pont előtte elkanyarodott. Szerintem volt benne 130-140 ló, kis kb 1 tonnás (?) kasztnit vitte majdnem úgy, mint nekem ezt a tankot a 200 ló / 400 Nm -
-
aktív tag
Egy kis (részben) off...
Anyukám eladta a Nissan Micra-ját még januárban, így ő most a Grande Punto-val jár; nekem maradt 'csakazAlfa' azóta.
Bevallom a télen egyre jobban rüheltem beleülni: a keret nélküli ablakok automata lehúzása ajtónyitáskor kellemes reccsenéssel adta tudtomra, hogy az üveg befagyott...kivéve, amikor le sem tudta húzni, és akkor téphettem ki a kédergumiból. Hidegben az összes szilent nyekergett amíg át nem melegedtek. A motor is annyira kultúrált hidegen, mint egy Zetor. Ráadásul minden indulásnál kényszeresen finomkodom, mert 10w60.
A városba beérve megy a baxakodás, hogy sűrűbb forgalomban egyik fokozat sem jó tartományban van az idióta áttételezés miatt (elbeszélés alapján nagyszüleim egykori Wartburg-ja volt hasonlóan inkompatibilis). Ebből kifolyólag vagy lemaradva csordogálok, vagy alkalomadtán magam mögé utasítva a T. Utazóközönség többi részét szépen beállom az ideális 60/70 és 80/100 városi krúzolásra (csekk még mindig nem jött...).
De ha minden ideális, akkor is megmarad a szlalomozás a kátyúk, csatornafedelek, hossz- és keresztbordák kivédésére; valahol már rutinból mozgatom a kormányt, de amikor becsúszik egy, akkor csattanás és qrva anyázás.
Vasárnap bementünk párommal a városba és úgy alakult, hogy a Waze az Ajtósi Dürerre vitt le a Hungáriáról...ha tudom, hogy hova megyünk, akkor mentem volna a Hungáriával párhuzamosan a Dózsán. Na, mindegy...szóval: Ajtósira rá és onnan kettesben harminc 500 méteren keresztül, majd utána már én sem bírtam. Addig is párom (aki főállásban a sebességhatároló és menetstabilizáló funkciókat narrálja, mert 'mindjárt rosszul lesz') rákérdezett, hogy mitökömet balfaxkodom már gyökkettővel, mire én csak előre mutattam...
Most jönne az, hogy érkezéskor még szoptam a parkolással is; de nem, mert volt két hely, amikre én beálltam egyedül...mindenesetre ha nem lettek volna, akkor biztos megközdöttem volna vele, hogy betegyem valahova úgy, hogy közben mindenhova túlnyúlik, de legalább semerre sem látni ki belőle, csak előre...és ott sem sokat.
Aztán jött a megváltás vasárnap: hazakerült a Nissan Almera (2000. évi forgalomba helyezés, tehát már kurvázhat és sörözhet). Na, az Alfa azóta bent áll én pedig tökéletes zen állapotban bonyolítom a kötelező közlekedést. Látszik minden irányból, nem prüszköl semmire, csak megy mint egy öszvér. Beállok vele gondolkodás nélkül az első helyre, és beteszem oda is, ahová az GT-t meg sem próbálnám. Az úthibákat tudom és érzem, de nem fájnak...és nem azért mert nem sajnálom, hanem mert a kocsi mindent megtesz, hogy ne foglalkozzam vele; kis, tompa puffanás oszt tovább. A motor xarik a váltófokozatra, legyen legalább 1500rpm körül és szevasz.
Legközelebb március közepe felé megyünk nagyobb túrára (GT, értitek...sic!), addig lehet, hogy elő sem veszem...?! Már ha addig párom ki nem gondolja, hogy menjünk az ő Focus-szával, mert abban utazni neki kevésbé fárasztó.
Még egy gyors szerelős gondolat: csikorogtak a fékeim kanyarodáskor. Mint kiderült a hátsók. Januárban Zsoltéknál volt a kocsi, mondták, hogy megnézik. Megnézték, szerintük minden OK. Most hétvégén kíváncsiságból ránéztem a tárcsákra; egyszerű gyerek vagyok, ha valamihez nem értek, akkor nem piszkálom, de gondoltam: ha valami ott összeér, akkor melegebb lesz, mint kéne. Az első tárcsák langyosak, semmi extra, viszont a két hátsó égette a kezemet. Kedden beugrottam a kedvenc szakimhoz, aki anno közölte, hogy Alfát hozzá ne vigyek. Mindenesetre felemelték: állapotra tényleg minden OK, csak az egyik kerék egyet forog pörgetésre, a másik annyit sem. Ehhez sem értek, de szerintem ez szorult bammeg, mire ők is mondták, hogy hát ja...szorul bammeg. Kikapták a betéteket (Bosch), megköszörüték. Hazafelé nem csikorgott. Nem kértek semmit, mondták: próbálgassam. Ha jó lett, akkor majd fizetni menjek vissza (kérdem: Mennyit? Válasz: Haggyá má, mittomén.); ha még mindig nem jó, akkor még korrigálni vagy csrélni. A dilemma: akire minden körülmények között szívesen rábíznám a kocsit, nem foglalkozik vele; akire egyébként eddig rábíztam a kocsit, annak meg (gondolom) 'túl sok munkája lett'.
Nevermind...