Új hozzászólás Aktív témák
-
Patrick
addikt
Szerintem ebből a Tonaleból eladnának annyit, mint a Giulia és a Stelevio együtt. Amennyiben még sem, akkor tényleg nagy bajban lesznek. Ahogy a Giulia és a Stelvio sem szar, szerintem a Tonale sem lesz az. Imádni fogják.
Ámen!
Még 1 év és jövőre a Giuliában fogok csücsülni, remélem.
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
hacki87
senior tag
-
Badboys
őstag
Használt már valaki ezekből a kínai H 7 H1 es ledes izzókból? Érdemes be ruházni vagy felejtős?
-
zoo8800
veterán
HF Integrale Doug DeMuro [link]
rip and tear, until it is done
-
-
aktív tag
válasz zoo8800 #7812 üzenetére
Jó ideje az első DDM review videó, amit igazán élveztem...és ahogy néztem: számára is hosszú ideje az első videó, amiben a 'tesztkört' végigvigyorogja...
Egyébként az egyik videójában pedzegeti, hogy a 2000-es évek felhozatala volt a 'mi nemzedékünk' autós Eldorádója (persze USA szemszögből)...amivel részben egyetértek.
Here's Why the 2000s Will Be Remembered As a Great Era For Cars
Hasonlóan reflektál a post-2000 érára Savagegeese is (szintén USA szemszögből), de ő inkább makró oldalról vezeti le.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
-
ht42
senior tag
Sziasztok!
Lancia Delta 1.4 TJet-ről van valakinek tapasztalata? Érdemes ilyet venni? A látványába szerelmes vagyok
Régen 2.0 benzines Dedrám volt, azt egy álmodozó szlovák kamionos kiütötte alólam, most egy 2.0-ás benzines Lybrát nyűvök, de már 18 éves, és kezdenek előjönni a problémák. -
ht42
senior tag
válasz zoo8800 #7819 üzenetére
Köszi, akkor olvasgatok.
Látom itt is probléma lehet a sok zsalumozgató motor. Ezekkel nekem is meggyűlt a bajom már a Dedrában is. A Lybrában pláne. 3 db-ot kellene kicserélni. Tud valaki Miskolc 200 km-es körzetében egy gondos szerelőt aki megcsinálja? Akit eddig kérdeztem egyszerűen nem vállalja... berosálok.
-
Az i20,i30, kia ceedben is így volt, csak ott, ha ráfordítottam a szélvédőre, bekapcsolta a klímát, vissza fordítva meg le, de itt bekapcsolva marad a klíma, ha meg kikapcsolom a klímát és leállítom az autót és újra elindítom visszakapcsolja (ez is így van kia, hyundainál is)
Szóval engem zavar ez a funkció és kikapcsoltam a hyundai, kianál, gondolom ezt is ki lehet valahogy[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz Integrale #7826 üzenetére
Videó arról, hogy bekapcsolja, de ki nem (te elvileg megtudod nézni)
Majd nyomok videót a kikapcsolás, leállítás, indításról és megy a klímától, mondjuk kia, hyundai is ezt csinálta, egyszerűen a szélvédőre nyomott levegőhöz jár a klímaEladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
-
Rellind
senior tag
Sziasztok.
Fiat 500L (Living) tulaj van itt?
Kivancsi lennek a velemenyere... -
Submarine
senior tag
-
v2
senior tag
Üdv. Az alfa dieseljei láncosak vagy szíjas vezérléssel rendelkeznek? Az amorén nem egyértelmű
MSI z370 tomahawk I9 9900k 32GB Kingston fury 3600 gainward phoenix 4070ti HP reverb
-
Rellind
senior tag
válasz CharlieDrop #7834 üzenetére
Tudnl linkelni privatban, mert en kerestem de nem talaltam.
-
Submarine
senior tag
Üdv!
Lenne még egy kérdésem, hátha erre könnyebb válaszolni:
Fékfolyadékból mi ajánlott, pl. ATE DOT4 vállalható? Vagy melyik?
És mennyit vegyek belőle (puntoba), full elég az 1L, vagy jó ha van még tartalékba másik 0,5L?
Muszáj kicseréltetnem, mert nem tudom hány éves.. viszont olyan már volt hogy beragadt-akadt a kuplung pedál..
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Sziasztok,
Fiat punto 2003 1.2 8v szelepfedel tomites ketszer cserelve, tovabbra is folyik az olaj, azt mondtak, hogy ez normalis, minden puntonal ez van, kesobbi modelleknel mar a fem keretes szelepfedel tomites megoldotta a problemat, ezeknel gyarilag parafa (?) volt, azert szivarog.
Ez mennyire valid? Koszi!
Everybody lies.
-
aktív tag
Nos...megvolt a GT főpróbája. Ugye az elmúlt egy évben minden IS ki lett cserélve vagy fel lett újítva a motortérben, illetve a futóműben; amikhez nem lett eddig hozzányúlva a hajtásban: a váltó és a kipuff-rendszer.
A generál óta eltelt egy év ('18 július), illetve kapott új katalizátort, szondákat, hűtéskör, traffók, stb. Most július végén olaj/szűrők cseréje (illetve a generál óta belement 10e km 200-300km-es etapokban, plusz némi agglomerációs krúzolás).Ezalat érdemleges történés semmi, majd a katalizátorcsere után (február eleje) abszolút néma kuss.
Most hétvégén irány Ausztria: Bp-ről St Pölten/Herzogenburg, majd onnan egy bécsi kirándulás, majd vissza, aztán haza Bp-re; kerekítve 1000km pályán.
Pénteken érkezünk, semmi para; még indulás előtt megnéztem az olajszintet a kocsibeállón, mint 'zéró ponton'. Amikor július elején átvágtáztunk a bajorokhoz Günzburg-ba a Ford-dal, a bécs utáni emelkedős/süllyedős/kanyargós szakaszon még mondtam is páromnak: milyen mókás lenne az Alfa-val keringeni itt. Szerintem most tényleg mókás volt, ő annyira nem értékelte...
Szombaton, reggeli előtt kimentem a parkolóba ismét megnézni az olajszintet: motorháztetőt feltolom, nyúlnék a nívó felé...aztán azzal a lendülettel kapok a motorháztető után, ami minimális ellenállással jön vissza lefele; mondom: Que? OK, úgy tűnik a teleszkópok lettek az út tisztáldozatai. Vállalal alátámasztok a tetőnek, olajat nézem: minden fasza.
Napközben kirándulás Bécsbe, felhőtlen boldogság: a városi forgalmat itt is xarul viseli, főleg klímával a 30 fokban (és a bécsi lámpák hangolása botrányos); ez van. Este felmegyünk a kahlenbergi kilátóba; olyan telibevert makadámút-szerű xar vezet fel, hogy 40kmph-nál nem megyek többel és még úgy is zúg a fejünk. Megkávézunk, majd irány 'haza'; este 9-10 felé már kellemes idő van, így lehúzott ablakkal krúzolunk, pályán is csak külső befújáson marad.
Vasárnap, reggeli után indulás a szállóból; még átugrunk St Pölten-be elköszönni a többiektől. Előtte gyors olajszint-nézés: minden OK; párom most előzékenyen tartja a motorháztetőt. 11 óra magasságában már kezdenek befűteni, ebből már nem lesz kikönyöklős krúzolás: klíma benyom...aztán valahogy hűvös nincs. Mondom: Hmm...
Tekergetem a kapcsolókat, mintha érteném...hűvös még mindig nincs, de sziszegés az hallhatóan van. Mondom: a qrva anyád... Mindegy, valahogy csak kibírjuk hazáig.
St P-ben elbúcsúzunk, irány a pálya: íves felhajtó az A1-re, 80-90 környékén harmadikban odalépek neki...és azzal a lendülettel, hangosan pittyegve odafossa magát a CHK Engine a műszerfalra. Mondom: neked meg most mi a geczy bajod van... Mindegy, valahogy átjutunk a határ túloldalára, onnan van asszisztencia, ha minden kötél szakad.
Ezen a ponton teljesen elöntötte a xar az agyamat; hazáig végig azon gondolkodtam, hogy miként szabaduljak meg etől a fostól úgy, hogy ne érezzem teljesen balfaxnak magam. Viszont az M1-en a felújítás miatti lassítások jól jöttek, mivel ott kicsit át lehetett szellőztetni a kocsit.
Párom este ment tovább a szüleihez vidékre, én pedig éjjel egyig az autóhirdetéseket vizslattam, hogy lássam mi a szitu...
Hétfőn felkerekedtem a kocsival, mondván: a héten úgyis van időm, és mi jobbra tudnám elbaxni, mint erre a xarkupacra; illetve ezen a héten még minimális a forgalom a városban.
Indítok: nincs CHK Engine. Mondom: az anyáddal szórakozzál. Elgurultam Zsoltékhoz: zárva. Hívom, kinyom. Aha, ez most kellett. Na, akkor D-Pestról irány vissza É-Buda, megállok Szatmárynál: zárva. Mi a fax??? Az Alfa-szerelők szentjének ünnepnapja van, b'meg?
Mindegy, ha már Békáson vagyok, akkor átgurulok az óbudai temetőhöz, ott van egy klímás (nem volt már kedvem kimenni Solmyárra a Dalos szervizbe), hátha mond valamit. Feldugja a géprem nyomáspróba, mindenféle apjafaxa....minden rendbenlévőnek tűnik. Akkor töltés. Feltöltés bfejezve (460g), kapcsoljam már be, lécci...bekapcsolom. Azzal a lendülettel eldurran a cső és ömlik a cucc. Az a cső, amit két éve javítottak/cseréltek. Gépre vissza, leszívják a cuccot.
Meséli, hogy mi a stájsz...mondom: aha, OK meg minden, de nekem azt mond el, hogy meg tudod-e javítani. Mire ő: Persze! Pár másodpercig nézek rá sokatmondóan, aztán csak elkezdi kifejteni: ezt kell, cserélni, azt kell lebontani, bla-bla... Lényeg: 60e JMF, de ebben már benne van a töltés is. Egy telibevert 20 centis gumi/szilikon/marhabél flexicső.
Megcsináltatok én mindent is, de szerintem már csak eladásra...aztán elég volt nekem a hobbi/project autózásból.
PS: egyébként visszatérve, a 'zéró ponton' megnézve az olajat talán 2dl elment; valamivel nívó max felett volt induláskor és most van pont maxon. 1000km kimaxolt pályázás mellett ezzel sz'tem együtt lehet élni.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
Integrale
veterán
Check engine eltunik, ha 5 inditas alatt nem all fenn a hiba.
Nekem is felvillant nyaralas alatt, Szloveniabol Olaszorszagba egy istenverte szerpentinen mentunk at, szuk volt (lakoauto felreallt, aztan egy Astra ment elottem, aminek leverte a tukret a szembejovo, gyorasan gomb megnyom, tukor be, igy eppen megmenekultek a tukreim), jottek szembe, elottem meg egy lakoauto. Szoval 2-esben vegig, de abban 3-5000, aztan persze lefele is kellett, megalltunk kicsit gyonyorkodni, inditom, egve marad. Jo, szarni bele.
Aztan elaludt 5. inditas utan. Radugtam gepre, katalizatorra panaszkodott, lehet, hogy az egyik tuzkarika a katalizator utan nem tomit rendesen es motorfeknel kapott egy kis levegot. Passz.Viszont 1800 km autopalya jot tett az autonak. Szebben indul, jobban huz, jobban fogyaszt.
"Bad reklám is reklám too"
-
j.bravo
addikt
Úbakker.
Szomorúan olvastam délután, és gondolkodtam mit is válaszoljak erre a hsz-ra.
Aztán este nem sokkal kevésbé cifra eset esett meg velem.
Egyelőre elég annyi, hogy ott hagytam az autót; szerencsére ez 1-1.5 km-re van csak itthontól, sétatávolságra.
A többit holnap, józanul (úgy döntöttem, innom kell).Whatever.
-
aktív tag
válasz Integrale #7842 üzenetére
@Integrale
Szep kor...
A CHK lampa masodik inditasra mult el: palyan kijott, utana legkozelebb itthon, a haz elott allitottam le a gepet. Este meg indotottam egyet, akkor megvolt...a masnap delelotti inditasnal mar nem.
@j.bravo
Uh...a felvezetes alapjan kellemetlen sztorinak indul.
Kijozanodtal?
Nevermind...
-
j.bravo
addikt
Olyan sokat nem ittam hogy berúgjak
(bár a családban volt korábban, egy általam már sajnos személyesen nem ismert rokontól egy mondás, miszerint "félig berúgni kidobott pénz"), jó spiccesig jutottam.Tehát - nem tudom a hibával kapcsolatban számít-e - fél 8 körül tankoltam a Gyömrői úton/reptérre vezető úton levő Shell kúton, vípávör 95-öst, 50+ litert.
Hazamentem Erzsébetre, először apósékhoz beugrottam (jó 6km-es út), ott állt a gép pár percet, és indultam haza. Be akartam ugrani egy útba eső mosóba, de onnan 100 méterre, amikor kikanyarodtam volna egy keresztutcából, valami villant a műszerfalon (nem emlékszem sajnos, melyik lámpácska), az infocenteren pedig (valamilyen) oil pressure low. Reflexből leállítom(vagy magától leállt? Francsetuggya már).
Itt épp háromnegyedrészt elfoglaltam az egyik sávot... érkezik mögém egy papa egy Splashben, várná hogy menjek, mondom neki hogy kerüljn ki nyugodtan, műszaki problémám adódott, 'szongya "nincs annak semmi baja azon kívül hogy túl új". Biztos viccesnek kellett volna találnom említettem hogy 15 éves már, az övénél idősebb, de majd lesz valahogy, jó utat, viszlát.
Gyújtást ráadva a Selespeed ikonja villog, indítózásra nem indul, szar hangja van.
A Selespeed szerencsére kirakta magát üresbe (vagy én tettem ki, francsetuggya). Áttolom a kereszteződésen. A szemközti utca lejt kissé, nem is kell tolni, ellenben izomból nyomom a féket meg tekerem a kormányt, mert szervó ugye nuku.
Mivel nem volt ideje lefolyni a motorolajnak, a nívópálca tök okét mutat, de nem releváns, majd talán reggel kiderül mi van. Selespeed olaj van a tartályban.
Van nálam laptop meg tyúkbél, a laptopon MES, olvassuk ki. A céges laptop szívat, MCAfee safeboot vagy valami hasonszőrű nem akarja észlelni a jelszót amit pötyögnék, nem jelennek meg a csillagok... sokadszori újraindításra siker, bootol, olvasom.
Motorvezérlőnél szokásos lambdaszonda hibák, szarni rá. Selespeed-nél a lenti képeken csatolt hibák.Közben hívom sógort, mutatom telefonon a motorhangot, neki se tetszik. Aztán véletlen F11 helyett (MES lekapcsolása az ECU-ról) F10-et nyomok véletlen (clear errors), és törlöm a hibákat a búsba. Káromkodok, hogy bármelyik szerelő sírni fog hogy megnehezítem a dolgát és különben is.
Miért ne próbálnék meg újra indítózni? Megpróbálom,a hang más, kevésbé szar, de nem jó - forgatja az önindító, de nem indul be. Mintha a gyújtással lenne valami, ami akár össze is függhet a fordulatszámjeladó üggyel, de nem tuti.
Asszony ivott már egy pohár cidert, sógor ivott már egy sört, apóst nem akarom piszkálni, akkor nem vontatunk, itt hagyom, holnap lesz valami.
Ma hívom Zsoltot, nem veszi fel, válasz SMS hogy szeptember 2-ig szabin van. Remek.
(aug 2-án is hívtam hogy amíg én szabin leszek aug 12 és 21 között, remekül nála hagyhatnám katalizátorcserére, de akkor is csak az SMS jött hogy aug 12-ig szabin van )
DZ-éket valahogy nem akartam a korábbi kommunikációs, khm, nehézségek miatt (bár a legközelebb ők lennének), így felhívtam A XVIII kerületi Ber-Do szintén Alfás műhelyt, ő dolgozik, de csak akkor tud közelebbit mondani arról hogy mikor tud vele foglalkozni, ha látta. Kollégája neki is szabin, most egyedül van. Remek.Itt tartunk most.
Az a terv, hogy sógorral odamegyünk, ha valami csoda folytán beindul (ergo lesz szervo: anélkül be lennék sz*rva hogy a nemigen adagolható fékkel eltépem a kötelet és az visszarántja a vonószemet/kampót, aztán összetör valamit), akkor szóba jöhet a vontatás, ha nem, akkor hívok trélert.[ Szerkesztve ]
Whatever.
-
j.bravo
addikt
válasz Integrale #7846 üzenetére
Köszi!
Egyelőre elviszem Andrishoz, ha már úgyis "bejelentkeztem", aztán ha nem tud vele foglalkozni (vagy csak nagyon sokára), megkeresem Janit, földrajzilag (viszonylag) közel is vannak egymáshoz.(rbalint88 anno elég vegyes saját taasztalatokról számolt be Ferkével kapcsolatban.)
[ Szerkesztve ]
Whatever.
-
j.bravo
addikt
-
Integrale
veterán
válasz j.bravo #7847 üzenetére
Asszem, hogy o nem volt nala. En hozza viszem a Lybrat, az Alfat is o butykoli. Gyakran el van havazva, szerintem az idobeosztast irta rbalint88 is, hogy az nem megy ugy neki, mint mondjuk Olman Zsoltnak.
Viszont vallal garanciat, es meg is csinalja, ha valami nem az igazi, nekem vadi uj generatort vett sajat penzbol, mert az "alvallalkozo" villamossagi elrontott valamit, majd a csere utan 10 honappal a fesszabalyozo beszart, ugyhogy o vett bele egy ujat.
"Bad reklám is reklám too"
Új hozzászólás Aktív témák
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Gaming notebook topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Apple notebookok
- Anime filmek és sorozatok
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- További aktív témák...