- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- SSD kibeszélő
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Samsung LCD és LED TV-k
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Projektor topic
-
PROHARDVER!
A jól bevált formula, ezúttal a II. világháború tengeri legendáival.
0.8.9 Patch Notes
----------------------------------------------------
Magyar WoWs Discord Közösség
----------------------------------------------------
Ajánlott Buildek
I Battleships I Cruisers I Destroyers I Aircraft Carriers I
----------------------------------------------------
Új hozzászólás Aktív témák
-
#65675776
törölt tag
válasz
olivera88 #16147 üzenetére
Felderítésre volt rajtuk radar. Tűzvezetésre nem*. Ráadásul a német kapitányok a háború közepéig inkább az optikai távmérőket használták távmérésre, mert jobban bíztak bennük, illetve pl a csatahajók minden tornyán volt egy, tehát jobban bírta a harci sérüléseket is a rendszer.
* -A Seetakt is képes volt távolsági és helyszög adatokat biztosítani, de elsődlegesen csak arra használták, hogy egyáltalán tudják, hogy van-e más hajó a körzetükben.
-
Dewri
aktív tag
válasz
Razermazer #16148 üzenetére
Ingyenes online játék, hétvége. Nem szoktad még meg? Pedig gondolom nem ma kezdted...
-
dokee78
félisten
Igaz főleg megszokás kérdése,de azért kíváncsi vagyok rá.
Aoba-Myoko-Mogami trió.
Nekem Aobáról,Myokora váltás nem igazán hozott nagy változást.
Gondolok itt arra,hogy Aoba nekem kézre állóbb,kezelhetőbb.
Közel van a Mogami,mennyire kezes hajó?
Hallottam olyat,hogy valaki meghagyta a 5x3-as kisebb ágyúkat.
Viszont én például alig tudtam eddig a 200-nál kisebb kaliberűvel Citadellát lőni. -
#65675776
törölt tag
válasz
sh4d0w #16144 üzenetére
Mindeközben a németek elfelejtették implementálni a radart és egyéb korszerű tűzvezetési megoldásokat. Az angolszászok meg erre mentek rá.
Egyébként a németek is érdekes világban értek. Ugyan hegesztették a hajóikat és hk-ikat, de a lemezeket gyémántkoronggal vágták, roppant magas költségekkel és lassan. A világon mindenhol máshol már lánggal vágták, gyorsan és olcsón. A kohászatukat alig-alig fejlesztették, ebben a világ már a '20 évek végén messze megelőzte őket. A könnyűfémek használatában is nagyon gyerekcipőben jártak. A T-34 motorját megpróbálták lemásolni, de nem sikerült nekik, mert nem tudták egy darabból kiönteni a blokkot. A szovjeteknek (és úgy egyébként kb bárki másnak a világon) napi rutin volt akkora alutömböket kiönteni. Az, hogy a hk-ikat hogy hegesztették össze inkább ne is említsük, nem ritkán ujjnyi rések voltak a lemezek között.
A hegesztés csak egy irány volt, nem csak annyi az innováció. A hajók felépítése is jelentősen megváltozott ezidő alatt. Plusz anyagtechnológia, irányítási és tűzvezetőrendszerek. Ha megállt volna a fejlődés, akkor nem lettek volna annyival nagyobb harcértékűek a '30-'40-es években épült hajók, mint a korábbiak.
-
válasz
#65675776 #16142 üzenetére
De igen, megállt. Olyannyira megállt, hogy az angolok a KGV-osztályt még mindig szegecseléssel építették, a németek találták ki a hegesztéses technikát. Olyannyira megállt, hogy a németeknél felmerült az ötlet, hogy a Bismarck-osztály másodlagos fegyverzetét súlycsökkentés miatt a régi kazamatás elrendezésben építik be.
Ami evolúció volt, az az új, nagynyomású kazánok megjelenése volt, de nem a hadiiparból jött az sem. -
olivera88
veterán
-
#65675776
törölt tag
válasz
sh4d0w #16136 üzenetére
Ettől függetlenül az innováció és a fejlesztés, kutatás nem állt meg. Az iparon az építés megszünése vágott eret. Nelson-osztály az egyébként.
Sőt, pont az hozta az ugrásszerű fejlődést, hogy nem volt kényszer az építés. Azért ha összevetsz egy I. vh-s csatahajót egy '30-as években épülttel, elég komoly technológiai ugrást látsz. Pl az 1920-as SD is csak egy megnövelt Colorado lett volna, kissé nagyobb sebességgel és több ágyúval. Szóval a szokásos evolúciós folyamatot követte volna. Ehelyett lett egy revolúció a NC megtervezésével és megépítésével. Végre nem kellett az amerikai mérnököknek pár begyepesedett elvhez alkalmazkodniuk, mint pl a Panama-csatornán való áthajózhatóság.
-
olivera88
veterán
Yugumo Preview Impressions [link]
Meg kellene venni a Kagero-t lassan, h megkapjam a Yugumo-t. -
válasz
#65675776 #16134 üzenetére
Jah, igen, még valami. Noha a britek a Hoodot csatacirkálónak nevezik, valójában inkább csatahajó, mint ahogy a Kongo-osztály is. Csatacirkálónak inkább a német zsebcsatahajók tekinthetők és néhány század eleji japán páncélos cirkáló, amelyeket igen komoly lövegekkel szereltek fel.
-
-
válasz
#65675776 #16134 üzenetére
Majdnem jó. A Hood megépítését azért engedélyezték, mert már olyan készültségi állapotban volt, hogy a lebontása többe került volna, mint a megépítése. A Rodney-osztály megépítését meg azért engedték, mert a briteknek nem volt 406 mm-es löveggel szerelt csatahajójuk.
Mindezektől függetlenül a moratórium nagyon visszavetette az evolúciót, a brit nehézipart meg totálisan hazavágta. -
Strauss
senior tag
Sziasztok! A német csatahajóknál a kapitány 4 pontos skilljének ill. módosításnak mit érdemes választani ? ( külön légvédelmi módosítás / másodlagos ágyú -- ill. + Hp / légvédelem a skillekből ?)
-
#65675776
törölt tag
válasz
sh4d0w #16133 üzenetére
Évtizedekre nem, csak 10-15 év esett ki. Az utolsó megépült csatahajó, amelyet a Washingtoni egyezmény nem érintett (A Colorado-osztály utolsó tagja, a West Virginia) 1923-ban készült el. A North Carolina tervezése 1935-ben indult. És ugye az eredeti South Dakota-osztály hajóit már elkezdték építeni 1920-ban, az egyezmény aláírásakot két kivétellel mind kb 1/3 szinten kész állapotban volt.
A briteknél még kisebb volt a kihagyás. Ha szigorúan a csatahajójkat nézzük csak, akkor az utolsó hajójuk a Ramillies volt 1916-ban. De ugye 1920-ra megépült a Hood, amely csatacirkáló létére nagyobb és nehezebb volt, mint bármely korábbi csatahajó. (Elvégre eredetileg csatahajónak tervezték.) '25-re viszont megépítették a két Nelson-osztályú hajót. 11 év múlva már meg is rendelték az első KGV-osztályú hajót. Tervezni viszont már '28-ban elkezdték. Kb nem volt kiesés náluk.
A japánoknál ~11 év esett ki. A 13 számú tervezetet '23-ban állították le, a Yamato tervezését '34-ban kezdték.
A franciáknál 15 év esett ki. 1916 és 1935 között nem építettek semmit. (Tervezgetni mondjuk ők is tervezgettek közben.) Olaszoknál is ~14 év.
-
-
#65675776
törölt tag
válasz
ddt500hu #16130 üzenetére
Érdekes kérdés. Mert ahogy korábban írtam, a Tegetthoff-osztály a 4x3 szuperpozicionált ágyújával eléggé overkill lenne T5-ön. Sokkal nagyobb manőverezési szabadságot adna, mint bármelyik 5-6 tornyos hajó, ez pedig komoly taktikai előny lenne. Hiába csak 302-es ágyúi vannak, nehezebb broadside-ot lőne, mint egy NY, König vagy Kongo. T4-re berakni eléggé durva lenne. Az Ersatz Monarch meg már lehet kevés lenne a tíz 35 cm-es ágyújával T6-ra. A korábbi hajók meg maximum T2-re jók, elvégre pre-dreadnought csak oda fér be. (Lásd Mikasa.)
FoxiestFox: Inkább amolyan önálló érdekesség tech-tree-ként, mint mondjuk a Pan-Asia, Poland vagy Commonwealth. Csak sokkal népesebb lehetne, mint a három másik.
Egyébként ha már szovjet hajók között vannak 1950-es években épültek (pl Kutuzov), akkor lehetne egyéb elmeroggyant dolgokat is bevezetni a játékba. Pl Essex szögfedélzettel és F9F-8 Cougar-okkal, F2F-2 Banshee-kkel, FJ-3 Fury-kkal, AD-5 és -6 Skyraiderekkel, esetleg AJ-2 Savage-ekkel. És kihasználva a szögfedélzet előnyeit vagy két rajt indíthatna egyszerre, vagy párhuzamosan fogadhatna és indíthatna egy-egy rajt. Természetesen ahogy az illik, összesen nyolc század lenne a fedélzetén. Mindezt T9 prémiumnak (legyen a Shangri-La, elvégre az '55-ben állt szolgálatba ezzel a konfigurációval). Lehet fokozni T10-en mondjuk a Coral Sea-vel, szintén szögfedélzet, és értelemszerűen minimum F-8E Crusaderekkel, A-6A Intruderekkel, A-4E Skyhawkokkal.
Esetleg T10 prémium cirkálónak az amerikai vonalon bedobni az Alaska-t.
-
-
Dewri
aktív tag
válasz
#65675776 #16128 üzenetére
Akkor igazán berakhatnának akár egy komplett OMM ágat, volt ott csatahajó, cirkáló, romboló bőven. A Tegetthoff-osztályú csatahajókon 12x305 mm ágyúk, 12x150 mm másodlagos ágyúk, 4x533 mm torpedók voltak, 280 mm páncélzattal, ezek nem annyira rossz értékek így papíron. Ha nem elég, javítsák föl, a wargaming híresen jó fantáziajárművekből...
-
-
Dewri
aktív tag
Jó lenne ha csinálna valaki egy első VH-s hajós játékot is egyszer valamikor. Ott az Osztrák-Magyar Monarchia szépen el volt látva hajókkal, némelyik egész komoly páncéllal és löveggel rendelkezett.
Nagy fíling lenne nekünk magyaroknak: Árpád-Szent István-Budapest-Zrínyi csatahajók, Huszár-Csikós-Csepel-Turul rombolók, stb.
-
dokee78
félisten
Mérgemben eladtam a Minekazet.
Volt rajta 6.000 XP.
Ha vissza vásárolom,jól gondolom 0 XP lesz rajta? -
ledgeri
nagyúr
válasz
#65675776 #16116 üzenetére
ÚÚú. szívemből -Meg ha új verzió van, akkor egyeseknél megy a "modos miért nem csinálja az aktuálisat", "MERT NEM ÉRTEK SEMMIT".... jó, mondjuk én is fordítottam, de nem használom...
Másik: egyszer egy Mediamarktban többször jártam, és aktuálisan a terminator 3-4 volt bent, aminek azegyik jelenetében, az eredeti 20 TFLOPS-ról beszél, a feliratban 30 van, a szinkron 50-et mond...
Meg egy sorozat egyik részét kihagytam, leszedtem: egy lakásban járkálós beszéletős részné az eredetin síri csend és a beszéd, a szinkronnál meg cipőkopogás, kint autók zaja, dudálás.... Mondom köszi a hangulatot!Egyénbként: Baj van a tier-erőben!
-
bandiras2
senior tag
válasz
FoxiestFox #16120 üzenetére
Mára abbahagytam. Nem számít hogy mit csináltam, vesztettünk. Clemsonnal elsőként halok, és mégis top3-ban végzek XP ben. 5/6. mert a hatodik esetben egy CV csapott ki a SKILL-jével még az elején.
-
-
bandiras2
senior tag
Melyik kollégával mentünk egyet az előbb? Külön csapatban voltunk. Felvehetnénk egymást, szakaszokat kitömni bármikor jól jöhet egy itteni kolléga.
-
#65675776
törölt tag
válasz
dokee78 #16106 üzenetére
Soha sem értettem az izomból magyarítást. Minden más nyelvi beállítás mellett megmaradnak az eredeti, anyanyelvi rendfokozatok. A magyarban természetesen nem. Mondjuk meg is értem, mi vagyunk a legnagyobb, legtöbb tradícióval rendelkező tengerésznemzet, nekünk ez előjog.
Tudom, egyéni szocproblémám. De pont az ilyen hülyeségek miatt nem érdemes magyar szinkronnal nézni filmeket sem. Sokszor teljesen hibás, értelemzavaró dolgokat tudnak fordítani, ráadásul az egésznek a jelentését is elferdítik. Mára eljutottunk odáig, hogy még a four is kettőt jelent magyarul.
-
dokee78
félisten
válasz
FoxiestFox #16110 üzenetére
Hát szeretem leszedetni az ellenséges Bomázókat és Torpedósokat,gondoltam így nagyobb eséllyel szedi a légvédelem mellett. -
-
Strauss
senior tag
A tirpitz re mit érdemes utolsó képességnek választani ? Célbefogás , vagy rejtőzködés?
-
ledgeri
nagyúr
Kezdem megérteni a RN mostani ágát:
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- SSD kibeszélő
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Macska topik
- Elemlámpa, zseblámpa
- Steven: Miért váltottam TV-ről projektorra?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Samsung LCD és LED TV-k
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy J3 2016 karcmentes kijelzővel
- Gamer pc 3080evga, ryzen7 5700x3d, 32gb Kingston fury ddr4 3600mhz, ASUS TUF GAMING B550M-E,
- Xiaomi 14 Ultra (16/512GB) Fekete, Független, Makulátlan Állapotban! 1év Garancia!
- Denon DRA-365RD
- Apple Watch Series 10 46MM 2025.05.08-ig iStyle Garancia Makulátlan Karcmentes Állapotban
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 12GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U757 - i3-7GEN I 16GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
- AKCIÓ! HP ZBook Studio G8 OLED WorkStation - i9 11900H 32GB DDR4 2TB SSD RTX 3070 8GB Win11
- AKCIÓ! AMD Ryzen 7 3800X 8mag 16szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RX 7600 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest