Új hozzászólás Aktív témák
-
laca891
aktív tag
válasz dethroner #43581 üzenetére
Tudja és kész a GL+ nem kell semmit állítani.
Legalább 2,8 vagy 3 bar körül fúvasd fel őket először, hogy biztosan felismerje őket az autó. Utána lelehet engedni őket az előírt nyomásra.[ Szerkesztve ]
Szükségem van egy erős PC-re, mint gyenge Téesznek az erős traktorra!!!!!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #43581 üzenetére
Én így józan ésszel arra tippelek hogy 4 vevő van a kocsiban a kerékjárat körül. A szerelt téli szett nem volt jelölve, szóval kb szerintem Mind1 neki...
Van küszöb értéke, csak nem tudom mennyi, szép is lenne ha egy pici eltérés a gyáritól és obegatna, a 4evszakost fujhatnad 5barra hogy jó legyen a nyomás - 15ben meg +35ben is. Nem az a dolga, ez egy biztonsági cucc, ha vészesen lapos vagy defektes, akkor jelez be, nem az a dolga h a lusta tulajoknak szóljon a karbantartásról, azt KRESZ oktatásnak hívják ahol ezt hallani kellett volna.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
blakey
titán
válasz dethroner #43627 üzenetére
Fotózd le.
Egyébként én is tisztának látom a kamera képét A Vitarán, mondjuk átesett a rendszer néhány frissítésen ami sokat javított rajta illetve néha megszoktam törölni.*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #43644 üzenetére
A vitara képe sem az a 4K minőség, de lehet látni rajta mindent. Törölgesd meg kicsit a lencsét, nálunk a nedvestörlő bevált eddig.
De párás időben újra maszatos lesz, vagy ha útközben elkap egy eső...
Ez ilyen sajna, bár én nem nagyon használom csak arra h tudjam nem áll mögöttem gyerek vagy hogy hol a demszkyfutyi..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #43675 üzenetére
Hűha, vannak itt kavarcok úgy látom.
A bikázás nem egyenlő másik indító akksi. Kezdjük az elején pár sztenderd feszültséggel, amit az akku sarukon lehet mérni (kiszerelt állapotban terheletlenül):
- 9,6V teljesen lemerült, itt választott le régen az önindító védelme ( bendix? talán így hívták), most max egy kattogó hangot hallasz.
- 12V feltöltött akku üresjárati feszültsége
- 14,4V akku a kocsiban és jár a motor, alapjárati/töltő feszültségnek is hallottam már nevezni.
Efölött megindul a "pezsgés" (gőzképződés), amivel az a gond hogy a gázt valahogyan ki kell vezetni az akkuból, erre volt régen a dugók kiszedése, meg arra hogy után tudjuk tölteni ha kiszáradna.
A mai gondozásmentes akkuk mint ahogyan pető bá' hsz-ében is olvasható labirintus rendszerrel "megfogják" ezt a gőzt, node nem bármeddig és itt a titok. A csepptöltéses töltők visszamérik folyamatosan az üresjárati feszültséget és amint eléri a megfelelő feszültséget, lekapcsolnak és nem töltenek tovább, a régiek erre nem votlak képesek, plusz azoknak a töltőfeszültség/töltőáram hányadosa is más volt.Amikor bikázol egy kocsit, akkor a másik kocsi (ami beindul) motorja bizony jár és ezért hybridnél más a helyzet. Azokat úgy lehet bikázni hogy fogsz egy töltött akksit és csak a feltöltött akkut csipteted rá, autóbeindít, csipeszek levesz.
A linkelt töltő ezek szerint nem tud csepptöltést, vagy selejt. De ezt itt nem fogjuk tudni megfejteni, nem váltott át, ez a tény, innentől nincs miről beszélgetni, a kérdés az hogy elküldött az örök vadászmezőkre egy akkut vagy sem.
@pető bá': Egyértelmű, erre vannak a csepptöltéses töltők, amik általában mikroprocisak és átváltanak, a kérdező töltője (szerintem) nem ilyen típus vagy hibás.Hogy az én megoldásom "zöld"? Nagyon nem, de mint írtam 6 esetből 5ször bevállt. (1 alkalommal cellazárlatos lett az akku 6 év után, nem csoda hogy nem jött be)
@pjen: Nem ennyire egyszerű, az élet, mivel a kocsi rendelkezik áramkorlátozóval, a régi akkutöltők nem, adsz neki egy töltőfeszt és azon nyomja az elektronokat mint süket a csengőt, ezért amikor indul nagy árammal kezd el tölteni, majd szépen lassan csökkenti. Ezt az ólom-kénsav akku jól bírta csak sajna a kénsav oldatból kipárolgott a víz, ezért kellett kivenni a dugót (különben a gőz "lőtte" ki, meg némi savat is) majd a töltés után visszapótolni ioncserélt/desztilált vízzel. A mai zárt/gondozásmentes akkukat nem lehet akárhány amper áramerősséggel megküldeni, mert nem tudják megfékezni a gőzképződést, a kocsi viszont nem tudja 20A-al "megküldeni", mert ahhoz egy picit nagyobb generátor kellene.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #43677 üzenetére
Ez a hybrid-é? Minden nap tanul valamit az ember, még hybrid autót nem kellett bikáznom, de még elektromosat sem.
Ebben az esetben a feszültségszintből tudhatja, mivel a másik autóban a kapocsfeszültség 14,4V, és tudja hogy a saját motorja nem jár. Max így tudhatja. Ha kiszereled (tudod mint a használtautósoknak az a gurulós akksija) akkor 12V-t kap és nem fogja tudni hogy az a sajátja vagy másik. (szerintem, de nem biztos, nem ismerem a kapcsrajzát )
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #43679 üzenetére
Ha most elvonatkoztatunk a hybrid-től akkor el mondhatom hogy kb. tökmind1 milyen a kábel.
Nekem egy Made in China 400A-es semmiség van, vmi noname, kb 10 éve használom és még minden autó beindult vele (1,6benzinesig) ahol kellett,egyszer még egy 100as 2,6E Audi is.Ott inkább az lehetett a gond hogy fordított polaritással bikázták, vagy teherautóról.
Nem hiszitek el, de láttam már olyat, hogy IFA-val dízel corsa-t fordított polaritással... nem mondom a végeredményt."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
ncc1701
veterán
válasz dethroner #43679 üzenetére
Bikázni úgy szokás, h ráteszed a halott autóra a két sarut, a donort pár percig 2-3000rpm között járatod, h töltse a halott akkut, majd a donort visszaveszed alapjáratra, és a beteggel indítózol.
De ha úgy indítózol, hogy a bika kábel fent van, elég vastag a kábel, és a donor motorja nem jár, akkor aztán végképp nincs tippem, mi romolhat el. Már feltéve, h a saruval nem sütöd ki az elektronikát, mert mondjuk kiesik az ember kezéből. -
ncc1701
veterán
válasz dethroner #43762 üzenetére
Nem cascóra gondoltam. Eddig bármit vettünk (tv, kanapé), tukmálták a 0% thm hitelt. De az apróbetűsből kiderült, h plö a havi 20eft-os részlet mellé a bank felszámol még 1eft hitel biztosítást is. Elötte nem értettem a 0% thm-be mi az üzlet, de így már leesett, mondjuk 10x20eft helyett 10x21eft a törlesztés, így már látom benne a biznict.
-
tboldi
nagyúr
válasz dethroner #43907 üzenetére
Esetleg év, ha kizárólag a gumi- és fémalkatrészek megevésére koncentrálunk.
Mondjuk Kicsirics 2016-os Vitarájának elvileg bírnia kell hosszútávon is, hiszen nem tiltja a Suzuki az E10-et.De azoknál az autóknál, amik elég ritkán vannak használva, hamarabb fog jelentkezni valamilyen probléma, évjárattól függetlenül. Nem is az etanol "pusztító" hatása miatt, hanem mert kiválik a benzinből és egyfajta trutyi keletkezik a tank alján. Ez már okozhat indítási problémákat.
Ha jól tudom, az E10 kb. 3 hónapig áll el, az E5 meg 6 körül. Ennyi idő alatt célszerű kifogyasztani a tankot.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz dethroner #43954 üzenetére
Én úgy értelmezem, hogy igen. Szerintem csak annyi a lényeg, hogy ne legyen kikapcsolva teljesen a klíma/fűtés, vagyis valami legyen a kijelzőjén. Csupán azért célszerű a szélvédőre irányítani, mert az alacsony fokozaton közel észrevehetetlen.
Habár részemről ez csak feltételezés, nincs start-stopos autó a garázsban. Sőt, az egyikben még klíma sincs.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #43958 üzenetére
A benzinkúton is azt mutatja a mérő (mondjuk az sem elsőosztályú minőség), amit ez a kis kézi kütyü. Egymás után néztem mind a hármat többször is már és rendre ugyanazt mutatja a kézi és a benzinkúti "pumpa" pisztolyán a mérő, a TPMS a menüben meg 0,2-0,3-al kevesebbet... Eléggé arra utalnak a tapasztalataim hogy kevesebbet mutat a TPMS, mint amit a szelepen mérek... fura mindenesetre, mert nem szeretnék mindig ezzel vacakolni, inkább megjegyzem hogy plusz 0,2 és akkor nem kell méregetni.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #43993 üzenetére
Sehogyan, maximum ha írsz hozzá fordítást és lefrissíted a szoftvert, mert másképpen nem fog menni. Nincsen magyarítás hozzá még jómagyarpénzért se, kérdeztem a Suzunál, mert a nejem németes, nekem meg kb mind1. Ezen volt egy rövidebb szemináriumom az értékesítővel, hogy azért ez eléggé szánalmas: Esztergomban gyártják, itt adják el, itt használják, de magyar menü a fasorba sincsen, bezzeg török meg szlovák van... (ezt most rasszizmus mentesen írom, mielőtt valaki félreérti )
@Tigerclaw: Egyetértek, általában ezek a cuccok (korményszervó, fékfolyadék, váltó/difiolaj, motorhűtőkör) ún. élettartam feltöltéssel rendelkeznek, ami annyit tesz, hogy 10 év/200ezerkm alhangon, amennyire én tudom, hasonlóan a vezérműlánchoz, az is élettartamra van tervezve, utána "adjad le a bontóba osztan gyere az új modellért"... fogyasztói társadalom, oh yeah...
@Napfénysüti: Akinek az S-Cross túl posztmodern és SUV-ot akar.
@Motion_ Blur: Hát, 5,5-ért egy hybrid Vitara... nem olyan jó deal szerintem... bár én imádom idáig az 1,4 BoosterJet-et, nem forgatom csak 3ezerig és még így is aláz...
Tom1939: Ne haragudj hogy ilyen későn, csak hobbiból otthon bútorasztalost játszok...
Megpróbálom tömören, hátha sikerül... A GPF nem fog eltömődni, mint a DPF, és ennek több oka is van (mellesleg nem csak Kia, Hyundai betegsége is):
1. A gázolaj viszonylag retek minősége kishazánkban.
2. A diesel motor működésielvéből fakadóan nem ismeri a "szegénykeverék" fogalmát, ezért kormol, a benzinesre ez nem igaz.
3. Nem tartják őket karban, ezért amit az első két tulaj megspórolt, azt a harmadik és negyedik fizeti meg kamatostól.
DPF eltömődése: sok a városi használat-> megnövekedett koromképződés a rendszerben -> injektorok kokszosodnak -> a koksz elkezd leválni, amikor hosszabb utakat mennek vele -> kokszosodik az EGR, ami egy öngerjesztő folyamat, mivel így még több kormot nyom vissza a szívóoldalra -> ami távozik korom, azt a DPF fogja meg... Kb. ennyi a nagy kaland, de a benzines nem kormol annyira és nincsen benne EGR sem, tehát nem fog eltömődni sem, mert nincsen mivel eltömődjön, érted? Mellesleg ez az egész elkerülhető lenne, ha városi használatra benzinest vennénk, csak ugye az ember nem mindig azt vesz amit akar... Viszont rendszeres hosszú utakkal (2-3 hetente 2-300km-es folyamatos utazás) autópályán ez a jelenség megszűnne, mert ki tudná égetni magát a DPF, vagy szervíz és 80-100ezerkm-enként egy pucolás. De ezeket senki sem teszi meg aztán meg sírnak mint a fürdőskurvák (már elnézést a stílusért), meg a runaway dízel, hát persze, nem kellett volna turbót generálozni, úgy 100ezerrel ezelőtt és akkor ez az egész runaway effekt nem lenne!? Nem baj ha nem ért hozzá, de akkor menjen szerelőhöz és 6havonta egyszer nézesse át, ha meg olyan hülye hogy csak műszakizni hordja meg hajtja mint szódás a lovát, akkor meg ne sírjon hogy elfüstölt... nem kell minden kinek autózni, lehet ám busszal is járni, minden megoldható csak akarni kell, mert ugye kifogást mindig könnyebb keresni.
Persze a dízeleknél is elkerülhető lenne, ha nem mindig azt akarnánk az autóinktól, amire nem képesek... a dízel nem lesz "zöld", a benzines nem fog keveset fogyasztani, az elektromos nem lesz nagyhatótávú, a hybrid meg nem lesz olcsóbb (az összköltségét tekintve) 10 éves korára....[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz dethroner #44111 üzenetére
Tudom, de a GLX egyik extrája az én autómnál a navis fejegység volt, tehát a felárból mondjuk 100k HUF egy olyan extrát takar, amit nem használtam volna. Volt pár olyan dolog, ami jól jött volna a GLX-ből, pl. tempomat, vagy tolatóradar, riasztó de árukapcsolásban olyan extrákkal, amik meg feleslegesek lettek volna.
Mondjuk konkrétan ahol én vettem, nem is volt GLX verzió már, de az országban lett volna lehetőség olyat is beszerezni nem kevés kb. 800k felárért.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz dethroner #44169 üzenetére
Tavaly nekem is ezt mondták év közben, mikor rendeltem az autót. Épp az volt az utolsó csepp a pohárban, hogy léptem vásárlás ügyben. Eddig amit ott mondtak bejött. Eltűntek modellek, a maradék meg minimális változással drágább lett, vagy épp sokkal drágább.
Sok országban a vásárlók többségének nincs pénze magasabb kategóriás autót venni...sőt ugye a többségnek nincs pénze új autóra, legyen az akár olcsóbb kis autó. Vagy még jobban eladósodnak a bankoknak, vagy használt autót vesznek majd. Esetleg attól a pár gyártótól vesznek majd autót, aki még tart kisebb autót elérhető áron. Átrendeződhet a piac.
Lehet hogy idén a Suzukinál már nem a Vitara és a S-cross lesz a listavezető, hanem a Swift. Az Ignis kisebb és drágább, valamint megosztóbb a dizájnja is. A másik kettő meg sokkal drágább. Nem biztos hogy jó döntés egy főleg kisautókat gyártó autógyárnak lemondani a kisebb autók eladásáról.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
nagyúr
válasz dethroner #44217 üzenetére
Akik ilyeneket írnak biztos hogy nem vesznek számításba mindent... gondolj bele mennyi energia és erőforrás megy csak arra el hogy olajat hozunk a felszínre, majd szállítjuk, kémialiag szétbontjuk tisztítjuk... majd elégetjük a kocsikban jóesetben 25-30% hatásfokkal, vagy még annyi se.
Józan paraszti ésszel is kizártnak tartom, hogy ez ugyanannyiba fáj, mint egy akksipakk előállítása és az elektromos áram amit elkocsikázol utána. Tételezzük fel, hogy a kocsi többi része ugyanannyiba kerül a meghajtáson kívül, ami kb igaz is.
Márcsak azért sem, mert ha tegyükfel ugyanúgy foszilist égetünk a villanyhoz is, akkoris a hatásfoka erőművi szinten sokkal de sokkal jobb.
És méretgazdaságossági szempontból is...És ügye ha ehhez hozzáveszük, hogy mondjuk megújulóval kilehet váltani 30-40%-ot legalább globálisan is, már most... akkor máris nem a 100% foszilist pöfögő kocsikázás van... a mondjuk 60%-ot pöfögő erőművekkel szemben... szorozva a hatásfokkal, ami akár 2x jobb is lehet erőművekben...
Szóval nem, nagyon nem egyenlő a dolog, főleg globális rendszerben gondolkodva.
Ezért írtam, hogy minden járulékos dolgot hozzá kell venni... pl az egész olaj-üzemanyag ipart és annak "károsságát" is.
Ha elektromos áramnál behozzák az erőműveket, akkor az olajnál is be kell hozni a kitermelést és a finomítókat, meg a szállítást stb.
(Mert ügye az áram olcsóbban és jobban és környezetkímélőbben szállítható pl mint az olaj, már ezis egy előny)[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz dethroner #44217 üzenetére
Ezért is mondják, hogy az elektromos autók nem valók mindenkinek. Jelenleg magánszemélynek akkor, ha milliomos, és van másik autója a hosszabb utakra, vagy időmilliomos is mellette és nem siet sehova.
A plug in hibrid előnye, hogy sokkal elérhetőbb, gyorsabban feltölthető és hosszabb utakon se okoz gondot, ha nincs hol tölteni, vagy nincs idő tölteni. Persze ez se való mindenkinek, hiszen akinek nincs garázsa, hol töltsön? Munkahelyen megint nem jellemző hogy vannak töltőfejek, vagy csak akár egy konnektor autónként.
Ez nem fog egyik napról a másikra menni...nálunk meg a még szegényebb országokban pláne nem. Állítólag már vannak olyan tervezetek, ami alapján a benzines autósok fizessék meg az e-autó felárát, ha már olyan csórók, hogy nem vesznek e-autót. Ez a CO2 adó is annak az előszele. Ha nem tudják, pontosabban nem akarják olcsóbban adni az e-autókat, legyen drágább a benzines. Persze ebből inkább az lesz, hogy a tömeg még tovább fogja használni az autóját, mert nincs pénze másikra.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
nagyúr
válasz dethroner #44224 üzenetére
Pont ezt írtam, hogy ez nem így van...
Ki lehet ragadni részleteket, de ha mindent egybe nézel nem igaz.
No de mindegy...De ha többe is kerülne, akkoris megérheti hogy nem fulladunk bele a szmogba pl.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz dethroner #44225 üzenetére
Van egy nagyon jó, talán Total Car-os video, ahol egy talán Audinál dolgozó mérnök nagyon jól elmagyarázza azt, hogy nem mindenre és nem mindenkinek való az e-autózás. Nincs értelme azon dolgozni, hogy egy elektromos autó minden tekintetben helyettesítse a hagyományos autókat, mert túl sokba kerül, amivel elveszlik az előnye. Pl. egyik előnye az olcsóbb üzemanyag lenne, de ha közben az autó 2-3x drágább akkor már bukták is az anyagi előnyt.
Sokan viszont nagyon ritkán autóznak naponta pár tíz kilométeres sugáron kívűl. Jellemzően a bolt, iskola, munkahely háromszöget ismétlik 90%-ban. Ha csak 80-90%-ban tudnál elektromos módban autózni, már az is óriási dolog lenne és azt el lehet érni egy ilyen hibriddel is. Én pl. a héten hétköznap napi 5km-t autózok az állomásra meg vissza. Pár nap elugrok a boltba is, ami +1 km, meg hétvégén esetleg van egy nagyobb vásárlás, esetleg a szomszéd város. Ez azt jelenti, hogy egy ilyen plug-in hibriddel tankolnom se kellene, sőt talán elég lenne heti egyszeri töltés. A hibriddel meg az sem érdekelne, hogy hol fogy el a kapacitás, mert hibrid. Persze attól még tervezhetem úgy az utam, hogy egy-egy töltőfejnél álljak meg és nem kell végig benzinnel mennem. Egy ilyen autó mondjuk 1-1,5 millióval drágább mint a normál verzió, nem pedig 2-3x az ára, vagyis könnyebben elterjedhetne. Kevesebb akku is kell hozzá, kevesebb bányászás, akku újrahasznosítás. Az autó súlya is kisebb.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Hadrianus
csendes tag
válasz dethroner #44271 üzenetére
Gázosított autót sosem vennék, bár én előítéletes vagyok velük - nameg sokszor parkolok mélygarázsokban, parkolóházakban, ahonnan szinte mindenhol tiltva vannak, ez azért egy városi embernek nagy korlátozás tud lenni.
Én még mindig több évtizede létező Toyota-féle hibridet venném meg legszívesebben, tölti magát, nincs vele macera, és már egy kiforrott technológia. Az elektromos autó szerintem egyáltalán nem a jövő, legfeljebb a városi autók terén, a dízeles "utazós" autókat sem az elektromos, sem a plug-in hibrid nem fogja kiváltani, erre talán a hidrogénhajtás lesz megoldás, de ez valamiért nem kap akkora politikai hátszelet, nem segítik a terjedését, a Toyota Mirain kívül nem is tudom, van-e ilyen autó.
[ Szerkesztve ]
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz dethroner #44271 üzenetére
Igen, az elmúlt pár év olyan házifeladatokat adott az autógyártóknak, amiket sokan önállóan nem tudnak megoldani. E-autók, önvezetés, CO2 adó, Euro 6...egyik jobban fáj nekik mint a másik.
Szerintem a Dacia, Suzuki és hasonló kifejezetten kisebb, olcsóbb autókat gyártó cégeknek nem is valódi opció az elektromos autó, mert az ő piacuk nem tudja ezt megfizetni, hacsak nem történik valami csoda az árazás terén. Eddig még nem láttunk az EU piacon se olcsó, de még megfizethető e-autót. Amit beharangoznak, arról vagy az derül ki, hogy törpeautó, vagy csak olyan fapados verzióban olcsóbb, amit nem vesz meg senki.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Szilágyi84
senior tag
-
AMD Power
titán
válasz dethroner #44405 üzenetére
Igen nagyjbol erre szamitottam. De persze akinek csaladi auto kell ne Swiftet vegyen! Teljesen logikis. Mondjuk belfoldre mi szinte soha nem jarunk nyaralni. Max ilyen 3 napos wellness utakra. Oda meg maximum a felesegemmel megyunk. Mind1 hanyagolom most ezt a dolgot. Van meg egy par ltp szerzodesem ami csak jovore jar le. Addig marad az oreg Astra. Ugyis most kapott uj gumikat.
2ozzmexy Huh egy ilyen Vitaraba en is szivesen behuppannek! Ket ismerosomnek is van. Nagyon szeretik!
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
ncc1701
veterán
válasz dethroner #44405 üzenetére
MI két bicajt be szoktunk rakni, mikor megyünk 1 hetet nyaralni, plusz az 1 heti cucc, meg még be is vásárolunk, és ez mind belefér. Bicajból kerekek kivéve, kocsit belülről kartonnal kibélelem, h ne koszoljam/basszam össze. Ebben a kategóriában ekkora a csomagtartó, ez egy 3.85m-es autó, az összes konkurens kis autó már 4 méter körül van.
[ Szerkesztve ]
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz dethroner #44405 üzenetére
Amúgy már ezért sem értem, hogy minek vették ki a Baleno-t. Ugyanannyi volt az ára mint a Swiftnek, Ignis-nek, kb. ugyanolyan nehéz, teljesen ugyanaz a motor. Ha azt nem volt érdemes megtartani, mert az "olcsóbb autókon nincs haszon", akkor a másik kettőt minek tartották meg. Ha meg azokat is megéri, akkor a Baleno-t miért nem? Messzebbről sem kellett szállítani, mint a másik kettőt.
Tavaly dupla annyi Baleno-t adtak el, mint Ignist, pedig fél évtől már nem volt elérhető szinte és mindezt úgy hogy kb. egyetlenegy Baleno reklám se került se TV-be, se újságba, se óriásplakátra. Az autósok többsége nem is tudta, tudja hogy van ilyen. Talán nem is volt még olyan modelljük ami ilyen kevés promóciót kapott.
Ezt a kirohanást csak azért írtam, mert belülről a Baleno volt szinte a legnagyobb és mellette legolcsóbb modelljük. A kategóriájában pont azzal tűnt ki legjobban, hogy szinte egy mérettel nagyobb helyet kínált. Ignis áron S-cross mérete van szinte. Ráadásul pont ráncfelvarrást is kapott...
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Hadrianus
csendes tag
válasz dethroner #44706 üzenetére
Én is hallottam egy kereskedőtől, hogy 48V hibridet és ráncfelvarrást kap a Swift és az Ignis. Valljuk be, az ignisnek nem lenne baj egy új fart csinálni.
De ez egyben szomorú hír is, mert a közel félmilliós áremelés itt is jönni fog. Egyrészt már egy ideje nem történt euró-árfolyam kompenzáció, másrészt az új hibrid is drágább. Kérdés, ki fog ezután Swiftet venni, hiszen már nem lesz messze az ára az S-crosstól. Lehet ezzel akarják az össz-kínálat átlagos károsanyag-kibocsátását levinni 95g alá.
-
beef
őstag
válasz dethroner #44706 üzenetére
HVG írt róla
Gondolom ez lesz itthon is, mivel Japán import volt eddig is.Hadrianus:
Az áremelés már megvolt, kb. 400e jó magyar forinttal a mostani 12V-os hibridnél. Persze ez nem kizáró ok, hogy a 12-48 váltást megúsznánk további emelés nélkül.