Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • válasz FollowTheORI #44218 üzenetére

    Nem tudom láttad-e a kapcsolódó TotalCar mesterkurzust, ha nem, és érdekel a téma, akkor mindenképpen nézd meg, csak egy emlékkép róla:
    a szén/bármi/->áram->töltő a töltőállomáson->akksi->mozgási energia képletben is van "némi" veszteség..

    Egyébként igazad van sokmindenben, a globális szemléletben főleg, viszont a legnagyobb probléma az az, hogy a végtelen sok tényező miatt nem nagyon lehet pontos számokat/tanulmányokat találni/készíteni.

    A legnagyobb igazság, hogy el kellene dönteni, hogy milyen problémát akarunk megoldani, és milyen kérdésre keressük a választ. A dízelek bannolása legalább akkora hülyeség, mint a mindenhova villanyt szemlélet..

    [ Szerkesztve ]

    "... and I hope you have a great day!"

  • dethroner

    veterán

    válasz FollowTheORI #44218 üzenetére

    Ahogy már linkelték neked és még számos német, ensz és mindenféle számítások alapján ez a helyzet. Nagyon elfelejtik az emberek azt. hogy aksi alkatrészek bányászata milyen körülmények között történik, az előállítás mekkora energia befektetéssel jár, és a végleges lebontás, tárolás is mind költség, energia és más ráfordítás és környezetszennyezés. Sokan azt hiszik az áramot a mezei tücskök fingják a hajnali napfény első sugarára, amit újrahasznosított papírzacsiban gyűjtenek össze reaktivált rokkantnyugdíjasok és ezt biciklis futárok szállítják a pláza parkolóban lévő töltőkhöz. Hát a képlet nem ilyen egyszerű, a villanyos autó előállítása sokkal környezetszennyezőbb mint egy modern, jó hatásfokú belsőégésű motorral (akár dízel) autóé, és a vásárlás utáni töltögetés is csak a használat helyén jelent tisztább levegőt, de ahol az áramot előállítják, ott sokszorosa lesz a szennyezés, ha több áramra lesz szükség.

    A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

Új hozzászólás Aktív témák