- Ace Combat 7: Skies Unknown - Hatodik évforduló, 6 millió eladott példány
- Final Fantasy VII: Rebirth - Újabb videón a PC-s kiadás
- Hosszabb előzetesen a Bleach: Rebirth of Souls
- Mortal Kombat 1 Khaos Reigns - Középpontban Conan, a barbár
- Free Play Days 2025 - 3. hét: FC 25, College Football 25, Madden NFL 25, F1 24
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
-
Kornel
veterán
válasz Keil Walker #32232 üzenetére
Ingyen senki se fog egy 200+k-s garnitúrát odaadni.
Nekem 4,7M volt az 1.4T GL+ metállal, plusz 100k forgalomba helyezés.
Ehhez szerintem nyugodtan viszonyíthatsz. -
Kornel
veterán
Attól függ hol fog hiányozni az a féktávot.
Csak telivel nyáron biztosan szárazon.Mdani: a konkrét méretek tudatában lehetne erre válaszolni, bár sajnos a legtöbb nyári tesztben nincsenek összehasonlítva a negyevszakosokkal.
Illetve ami előttem is mondtak, milyen körülmények között.
Egy érdekesség: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz dedike #32208 üzenetére
Szerintem igenis elfér a topicban az autóhoz szorosan kapcsolódó téma, ami sok dolog miatt típus specifikus, lásd a TPMS, felni és az elcseszett gumi méret kérdését.
Egyébként nyugi, béke van
Danex: így van, plusz aki most áll autóvásárlás előtt, fontosak lehetnek az üzemeltetési költségek miatt az információk.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Nyugodtan számoljuk akkor ennek a költségét is bele a két külön szett árához.
Padre81: feltételesen ajánlható, bár itt fordult elő, hogy olaj nélkül engedtek el egy olajcseres autót...
Én ott álltam felettük, így nem volt lehetőségük a kétes eredetű hordós olajat beletölteni, de simán megtették volna.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Csináltam egy móricka táblát: [link]
Ami nincs benne, hogy a négyévszakosra váltáskor van egyszeri nyereség a gyári gumik eladásával, illetve a TPMS-t a külön felnin lévő téli gumi esetén a hosszabb élettartam miatt csak egyszer számoltam bele, de 10 évenként itt is csere lenne ugye.
Egy szett gumi élettartamát 5 évre néztem, a gumik futása négyévszakos esetén a tesztből van, az évszaknak megfelelő gumik esetén valószínű ezek többet egy kicsivel, ezért ennek megfelelően számoltam, de az értékek szabadon változtathatóak.
Valahol 15k és 20k km között van az, ahol már jobban megérheti a két külön szett, olyan 17.000 km környékén.
A példákon keresztül mindkét verzióból 1-1 prémium, és 1-1 középkategóriás gumikon néztem meg a költségeket.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Sza_Sa #32183 üzenetére
Jelen éghajlat mellett télen, tavasszal és ősszel a négyévszakos, nyaron pedig a nyári lenne az optimális választás Magyarországon.
Krisztián: én is állat módjára vezetek, mégis itt vagyok még.
A gyári Continental eco contact 5-ről egyébként mi a véleménye a külön szett pártiaknak? Mert egy CC bármilyen körülmények között köröket ver rá. Gondolom akkor ahelyett is újat vesztek
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz M_AND_Ms #32181 üzenetére
Igen, és a második szett kereket meg tárolod az utcán, hátha nem viszik el fél évig
Egyébként abszolút nem célom a hittérítés, de ahogy korábban is mondtam, érdemes a dolgok mélyére is nézni.
Aki adott email címet, annak elküldtem a 2016-os részletes autobild tesztet, ahol mind téli, mind nyári gumival összehasonlítva megtalálhatóak a részletes mért eredmények, ezután mindenki el tudja dönteni, hogy a saját felhasználási szokásainak mi a megfelelő választás. -
Kornel
veterán
válasz roberto211 #32174 üzenetére
Nézz be a gumis topicba is.
Egy gumisnak nyilván jó nagy cumi, hogy az eddigi átszerelések helyett csak akkor mennek hozzá, ha elkopott az 1 szett gumi. Te is ezt mondanád, ha a megélhetésed múlna rajta, -
Kornel
veterán
válasz PeterPH #32170 üzenetére
Egy Hankook vagy egyéb közepes téli gumi adott esetben simán rosszabb is lehet, mint egy prémium négyévszakos.
Sok-sok tesztet bújtam át, és viszonylag sok gumit is használtam már a sűrű autó cseréknek köszönhetően, így van némi első kézből szerzett tapasztalatom is.Nekem átlag évi 15k km lesz, de lehet meglesz a 20k is, mégse esek kétségbe, maximum nem 4, hanem 3 évig lesznek fent a Kleber-ek, amik elfutnak 55k km-t, ahogy a Michelin is elfut 56k km-t.
Neki ülök már, csinálok egy gyors számolást, illetve kapcsolni kellene ide, hogy hányszor lesz a működési tartományon belül az adott szezonos gumi, mert a januári 15 fokban már a nyári is biztosan jobb lenne, mint a téli...
-
Kornel
veterán
Na most.
2-3 éve aki azt mondja nekem, hogy négyévszakos gumival fogok járni, azt lehülyézem.
Jelen esetben a technológia is változik, emelett az éghajlat is.Olvasson valaki annyi gumi tesztet mint én, próbáljon annyi gumit mint én (legutóbbi télik: Hankook, Nokian, Continental), és utána vonjon mérleget.
Falken HS449 egyszerűen kritikán aluli.
Continental TS830 átlagos.Ehhez képest az Apollo allnac 4g all season egy teljesen kiegyensúlyozott gumi, ami nedves úton hagy némi kívánnivalót maga után, de ár érték arányban Best buy.
Na ennek tükrében fogok most Kleber quadrexer 2-t venni
Aki kíváncsi a részletes teszt eredményekre, az írjon PM-t
További szép estét
-
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #32136 üzenetére
Elöljáróban legyen ennyi: [link]
Ha visszaolvastok, volt egy kis csörte, de a számok egyértelműek.
A trend egyértelmű, ugyan az átlag emelkedése magába foglalhat kisebb nagyobb kilengéseket is, de ez felfele is igaz, +15 fokban a téli gumi már szenved, és egyre többször van ilyen hőmérséklet.
Ma megyek bebaszni, ezért nem fogok részletesebben belemenni, de holnap még lehetne egy részletesebb adatsort is prezentálni
-
Kornel
veterán
Pont volt zsír új Conti TS830-om.
Maximum átlagos, egyszer majdnem ütköztem is, úgy csúszott határhelyzetben.Falken HS449 egyenesen borzalmas volt.
Bár ehhez hozzátartozik, hogy jelenlegi éghajlatunkon télen is inkább száraz és nedves körülmények dominálnak. Gondolom megvan a mai hír, hogy az idei nyár +2 celius fokkal volt melegebb, mint az 1901 óta mert átlagok.
Ha van rá igény, elkezdem bemásolni az elmúlt telek meteorológiai adatait.
-
Kornel
veterán
válasz roberto211 #32117 üzenetére
Nem csak méretben, de komfortban és biztonságban sem egy kategória a két autó.
Ezt te is tudod, csak kell most ide a flame.
Mutasd már meg hogy az 1.4 ecotec mikor eszi az olajat.
És kevesebb típushibaja van, mint a magyar suzukiknak.
Árban pedig egy szinten mozognak, így nem is kérdés, hogy ár érték arányban használtan melyik a jobb vétel.
Ignist maximum a C Corsa-hoz lehet méretben és komfortban hasonlítani. -
Kornel
veterán
Kleber quadrexer 2 - 38k/db, a szett ~150k, 55k km-t kibír, tehát 3-4 évente csere, mínusz lejön, amennyiért elmegy a gyári szett, 60-70k-t biztosan ér.
Tehát én 4 évre megúszom 100k alatt, addigra meg terjed annyit a méret, hogy meglesz annyiból a szett.
Ha még nem küldtem, szívesen küldök tesztet a negyevszakos a gumikrol.
-
-
Kornel
veterán
Használt valaki Maxxis gumit?
Megakadt a szemem az AP2 all season-on. -
Kornel
veterán
Őszintén, ki cserélteti gyakran az olajat?
Nézz szét.
Itt autó szerető emberek vannak, akik annak ellenére sem hajlandóak rövidíteni a szervizintervallumot, hogy világosan le van írva a manualban, hogy erős igénybevétel mellett igenis legalább feleződik a szervizintervallum. -
Kornel
veterán
válasz AMD Power #32054 üzenetére
Ez olyan mint apám, csak ő még jobb kitételt tett.
Legyen 800k és 100k km alatt.
Lol.
És nézegette a visszatekert rommá tört szarokat, főleg igniseket, mert hogy van ám belőle - óra szerint- 100k futás alatti isŐszintén.
Átlag magyar km futás évi 15.000 km.
13 évesen egy 2005-ös autó fut 195.000km-t.
Akkor ez sok, vagy átlagos?
Jobb ha városban fut évi 5.000 km-t, mint ha vegyesben 15.000-et?
Nem hinném. -
Kornel
veterán
válasz roberto211 #32052 üzenetére
Swift sport nem lesz lényegesen erősebb.
Clio sport annál inkább. -
Kornel
veterán
válasz dedike #32021 üzenetére
Kellett a FL neki, most már a magán eladások között a 3. helyen áll.
Formája megosztóbb, de éppen ma nézték a parkolóban, hogy milyen szép.AMD: a fele nekem is hitel, de idén akár az egészet ki tudnánk fizetni, így nem nagyon zavar.
Annyi tartalék mindig lesz, amennyi a hitel rajta.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Most láttam az üllőin egy szép kizashi-t, a nyirpalotan meg egy olyat mint az enyém
Mod: már az 5. az eladások között a lenézett Scross.: [link]
Lesz ez még dobogós helyezés is év végére.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
1840-re frissítettek a Gusztávnál egy elmondás alapján.
Holnap rá is kérdezek. -
Kornel
veterán
válasz Sza_Sa #31927 üzenetére
Csak egy bentragadt készlet (fél éves akár) kiporgeteset kell elcsípni.
Nem mindenki tartogatja évekig...
Egyébként így is jó áron lenne, 150k, ha elmegy 50-be a gyári szett, akkor már nyugodt leszek.Octavia, Mondeo, stb. mind ezzel a mérettel jön 2017-ben.
A suzuki eléggé átvette a trend diktálást pár dologban most.
(Ultramagas szakítószilárdságú acelok használata, évek óta ezzel a gumimerettel szereli a Vitara-t, EGR elhagyása, és még lehetne sorolni.) -
Kornel
veterán
-
Kornel
veterán
Kézzel hogy?
Durva szivaccsal?
Kell venni fasza mikroszálas törlőkendőt, meg autómosó nem tudom minek nevezzem eszközt.
Én rászántam magam, és rendeltem a cuies-től 10 audinal használatos mikroszálas kendőt, és 2 ilyen autó mosó cuccot. 5500 volt, de ez sokáig fog tartani, és egyáltalán nem karcol.Egyébként az érintés nélküli magasnyomású autómosók híve vagyok, Budapesten van pár jó, Krisztiánnal a red car spaba járunk.
-
Kornel
veterán
-
Kornel
veterán
válasz blakey #31881 üzenetére
Tuti.
A különbségből veszek egy telót majdnem.
Tesztet láttad, engem meggyőzött.
Második legtöbb km futású a CC után, alig elmaradva.
A leghalkabb.
Gördülési ellenállása is jó.
Havon az egyik legjobb, téli gumi szinten van.
Szárazon meggyőző, alig lemaradva az élmezőnytől.
Vizen gyengébb, de főleg az oldalirányú terhelés esetén, az egyenes irányú fékút és aquaplaning is jó.
Mindez harmadik hely a Michelin és a Good year után, 38k-ért ebben a brutálisan drága méretben.
A nyárikat meg felrakom 60-80 körül, állapottól függően, tehát összességében 100 alatt kijövök, és 3-4 évre le van tudva a gumikérdés. -
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #31878 üzenetére
Ki baromolta el?
-
Kornel
veterán
Jobb téma, mint az olaj.
-
Kornel
veterán
Szerintem hagyjuk a kézikönyvet, mindenki tartsa úgy karban az autóját, ahogy jónak látja.