Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
válasz Kornel #14389 üzenetére
visszatérve erre az alto-splash utódra, nem is értem, hogy miért nem viszi tovább a splash formáját a gyár.
a chevrolet-nak jó volt, hogy lemásolja, az új spark elég nagy koppintás. -
Kornel
veterán
válasz Mercutio_ #14393 üzenetére
szerintem se.
altot kutya se veszi EU-ban, sztem jobban megy a splash.
szerintem egyszerűen nem akar a suzuki a swift-nek konkurenciát házon belül.
bár ez az esztergomi gyárat elég negatívan fogja érinteni, elvileg itt készül az egész világra a splash, mivel fogják kiváltani a fennmaradó kapacitást? az scross nem hiszem, hogy ennyi darabszámban fog fogyni2008-ban pl. splash/agila-ból gyártottak a legtöbbet esztergomban.frisebb forrást egyenlőre nem találtam.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Kornel #14394 üzenetére
2011-re azért eléggé visszaesett, de így is majdnem a harmadát adja a gyártásnak.
ha jól tudom az agila-t már megszüntette az opel. -
Kornel
veterán
a shell már nem a magyar suzuki hivatalos olaja, hanem az eneos, ahogy Doze is mondta.
Lehet is kapni már kifejezetten suzuki emblémás eneos olajat. például.
szerintem nem véletlen, hogy váltottak, szerintem az egyik legjobb olaj. lehet hülyének nézel, de én hallom a különbséget a motoron.az meg, hogy vagy nem olvastál user maualt, vagy nem érdekel, hogy mi van beleírva, arról már nem tehetek.
a gyár szerint a suzuki swift 2005- gépkocsiba az 5w30-as olaj az ajánlott, -20 fok alatt csak az a megengedett. ha nincs gyári kezelési útmutatód, akkor itt megtalálod a 159. oldalon.
és ez nem autóbuziság, csak a gyári ajánlás betartása. az, hogy a márkaszervizek szarnak rá, arról én nem tehetek.
ha kíváncsi vagy az enyémre is, megkereshetem neked a neten valahol, nálam a 0w20 az ajánlott.szvsz ezek a mocik egy finom pörgős precíz szerkezetek, szerintem megéri az az 1-2k huf plusz 15k km-enként, hogy kihoz belőle a maximumot, mind tartósság, mint fogyasztás (minimalizálás) terén.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
-20 fokban csak azt rakhatod bele, ha nincs annyi, akkor csak ajánlott.
angol manualban nem simán ajánlott, hanem: highly recommendedés sehol nem állítottam, hogy a 10w40-el le fog rohadni.
budapest, de az összes többi márkaszervizről is annyit, hogy 2 helyen nem vették észre, hogy törött a rúgóm, pedig kifejezetten kértem, hogy nézzék át a futóművet. az egyik a géró volt, a másik a világ. nem kis szervizek, sőt a világ a gyár tulajdona elvileg. mindezt úgy, hogy a gyár amúgy tájékoztatta a márkaszervizeket, hogy mindegyik splash rúgója el fog törni, vagy előbb, vagy utóbb. ezek után köszönöm, de nem viszem ilyen helyekre a kocsim.
(#14400) pjen: azt vágod, hogy miért van sötéttel kiemelve az 5w30? aláírva, hogy ajánlott? angol manualban pedig különösen ajánlott?
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
és ha nem hiszel nekem, vagy az általam előbb elmondott történetnek, hogy a magyar suzuki miért engedi meg a 10w40-es olaj használatát, akkor itt egy opel agila user manual, a benzines k12b suzuki motorhoz csak az 5w30-as olajat engedi meg, szó sincs benne 10w40-ről... vajon miért? mert az való bele, de jürgent nem az a 10 EUR fogja földhöz vágni olajcserénként, mint pista bácsit, ezért nem kell mellébeszélni, le van írva, hogy mi való bele.
-
Kornel
veterán
válasz zalman90 #14407 üzenetére
regi swiftbe jo a 10w40, de en szintetikus 5w40-et tennek bele.
ahogy fent is linkelte., nalam okosabbak ismod: a gyarak a minel vekonyabb olajak hasznalataval fogyasztast is csokkentenek, nem veletlenul csokkent litereket a liana vagy az ignis ota az ujabb modellek fogyasztasa. nyilvan nem csak emiatt, de van benne szerepe.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
még egy kérdés a torque-vel kapcsolatban.
beállítottam ma pár paramétert, amikre kíváncsi vagyok.nyomaték és lóerő kijelzés megy ugyan, de csak szakaszosan, 10-15 mp-ig megy, utána nem mutat semmit egy ideig, majd megint. a te obd2 adaptereddel is ezt csinálja? megnézed nekem? mert ha azzal jó, akkor beruházok egy olyanra.
lambda fix 1-et mutat, kivéve motorféknél, akkor felugrik 2-re... gondolom ez normális.
viszont így látom, hogy motorféknél mikor kapcsol az alapjárati vezérlés, ez egy kicsit aggaszt, mert 11100-1200 rpm körül kapcsol csak, szerintem hamarabb kéne. megnézed, hogy nálad ez hogy van?köszi
-
Kornel
veterán
kedvenc helyem, és utam!
(L) bükk
mostanában alig járok arra
pedig biciklivel és kocsival is megjártam egy párszor ezt az utategyébként elég nyugisan vezetsz, a chinoin utáni kanyar után mentem már 100+t is régen... most már megjavultam
viszont előtted az a renault-s nagyon szerencsétlen volt, a busz gyorsabban megy, mint az ment.amúgy köszi a videót! neked sokkal tovább mutatja a LE-t és a nyomatékot, nekem sokkal jobban kihagy, valószínű akkor ez a gagyibb adapter miatt van. tudsz olyat, ami jobb mint a tied, kapcsolható is, és megfizethető árban van? ha nem, akkor szerintem rendelek egy olyat, ami neked van
viszont lenne egy másik kérésem is, lehet tudnál segíteni megoldani egy problémát. már írtam, hogy kuplungcsere óta váltáskor kicsit megránt az autó, már kicsit jobb, de még mindig érzem.
most csekkoltam a torque-val a lambda értéket, ami fix 1, kivéve motorfék üzemben, amikor fix 2, a két állapot közti változás nagyon gyors, szinte azonnali, amikor sebességben van az autó, és lelépek a gázról pl.viszont váltáskor is felmegy a lamda 2-re egy fél másodpercre, ami azt jelenti, hogy motorfék üzemben megy a motor fél mp-ig, ami pont okozhatja ezt a kis rántást váltáskor. elvileg ugye kinyomom a kuplungot, utána veszem le a gázról a lábam, nem szabadna motorfék üzemben mennie a kocsinak ilyenkor...
lecsekkolod nekem, ha lesz egy kis időd, hogy neked milyen értékeket mutat a lambda ilyenkor?
motorféknél, illetve váltáskor neked is csinálja-e ezt?
mert szerintem ez nem normális.köszi előre is
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
igen.
akkor nem ránt, ha váltás közben egy elnyújtott apró gázfröccsel kiküszöbölöm, hogy motorfék üzembe vágja a motort 1 mp-re... erre obd2 nélkül is rájöttem
de ott is tisztán látszik ilyenkor, hogy ha így váltok, akkor nem megy át motorfék üzembe a motor.szóval kíváncsi lennék másnak milyen
-
Kornel
veterán
-
Kornel
veterán
Valaki tud segíteni splash (swift2) hátsó aablaktörlő ügyben? 5,5 évesen elszakadt a vége, és nem töröl rendesen
komplett karral együtt kell cserélni?
vagy lehet csak gumit venni bele?más: milyen koptatót ajánlanátok a splash-re? lehet gumisat kapni belőle, ami nem merev?
-
Kornel
veterán
válasz Reaper #14466 üzenetére
nekem is auchanos volt/van, 1 évet bírt ezelőtt(a régi swiftemen), mondjuk az nálam 30-35k km volt.
akkor megnyugodtam, hogy nem én vagyok a legmániákusabb autóra költő ember itt, azért én ültetéssel együtt is jóval kevesebbet költöttem a splash-re 1,5 év alattmondjuk most még ráfog menni egy szép összeg, gyári 16-os swift mk5 felnit akarok rá, 195/45 r16 gumikkal
-
Kornel
veterán
valakinek nincs 185/60 r15 gyari felnije gumistol?
fel akarom probalni a kocsira, hogy mennyi hely maradna a kerekjarati ivtol... az ultetes miatt erdekes. -
Kornel
veterán
válasz Tomics #14475 üzenetére
na ez sose fog megenni 8-9 litert, de még 6-ot is nehezen, azt is csak autópályatempóban, vagy a nagyfaluban (bp). itt az én átlagom a splash-el, ami magasabb is, illetve szerintem rosszabb a légellenállása. mondjuk ez főleg országút, de van benne város is rendesen, nem vezetek nagypapásan, de már lenyugodtam, nem száguldozok, ha nem muszáj. volt m13a swift2-m is, kb. ugyanúgy megy, annyi különbséggel, hogy ez már sokkal jobban húz alulról, mivel a nyomatékgörbéje sokkal egyenesebb, mint az m13a-nak, így kisebb fordulaton tudsz lendületből autózni, ha érted mire gondolok. szerintem nagyon jól sikerült ez a motor, városba és országútra jó, autópályára nem ez való, mert ott már nagyon sokat forog, így sokat is fogyaszt... (6-6,5 liter). ja és a swift2 nekem sose evett 6 alatt, 6,5 volt az átlagom vele hasonló felhasználással. alul egyébként nem túl erős ennek ellenére, 3000+ rpm felett kezd el élni, de egy jó kis eneos sustina olajjal 6000+ rpm-et is szereti, de ott már nem ennyit enne. egyébként simán tartom vele a forgalom ritmusát, 1.6 szívókat (VW, ford, stb.) elveri, mert kb. egyforma erős, de az enyémnek rövidebb a váltó áttéte. ha gondolod megmutatom hogy megy, beülsz, megnézed.
a nyomaték diagramot pedig megkeresem, és belinkelem.
amit biztos kérnék (belealkudnám) ha uj swiftet vennék, az a gyári enkei r16-os alufelni egy 185/55 r16 gumival1.6 sport valóban a legjobb, m16a nagyon megbízható, és nagyon sokat faragtak rajta az évek során, igazi japán mestermunka!
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Kornel #14476 üzenetére
5. oldalon van a k12b nyomatékgörbéje.
2000 rpm körül 100 Nm a nyomaték, a max. pedig 118 Nm, szóval elég egyenletes. -
Kornel
veterán
válasz Tomics #14479 üzenetére
én olyat vennék, ami készleten van, szerintem azt azonnal viheted, ha megvan a műszakija stb.
azért valami nagyobb kereskedésbe van készlet, pl. világ budaörsön. merre laksz amúgy, hol vennéd?
amúgy meg keményen kell alkudni, nemrég 2,5 milla volt a glx, az már elég jó felszereltség, de én a 16-os gyári alufelniket is belealkudnám mindenképp.
amúgy használtan vettem másfél éve, újan már nem veszek, elég volt egyszer CHF-re, örülök, hogy meg tudtam szabadulni tőleSwift 1.2 GLX AC, CD/MP3 ESP 3 490 000
na ez volt kb. fél éve 2,5M-ért akcióban.
többet nem adnék érte...
max. a felniért fizetnék pluszba, azzal együtt úgyse adják oda annyiért[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
-
Kornel
veterán
srácok, valakinek véleménye erről?
-
Kornel
veterán
hatso ablaktorlore szerintem jo az utangyartott is, nem kevesbe biztonsagos.
guminal nem is gondolkoztam volna hasznaltban, de.rajta van a felin, es jo aron lenne.
ezert fordult meg a fejemben, hogy ha nincs.eloregedve, akkor akar jo is lehet.
de ma kiderul delutan, lebet csak a felniket hozom el magaban. -
Kornel
veterán
na. nem vettem meg a gumikat, nem volt vészesen kemény, repedezett egyáltalán nem volt, végig egy telephelyen volt tárolva, de max. egy szezont ment volna már el biztonságosan szerintem, akkor meg pénzkidobás.
a felniket megvettem, szinte vadi újak, és méretben pont jók lesznek a splash alámod: persze 4 db felniközép kell majd rá, de az legyen a legkisebb gond.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz PRDZsolesz #14501 üzenetére
6Jx15 4x400 ET45.
szóval pont ideális, mivel a gyári suzuki felnik 5,5J szélesek, ezáltal arra neccesen menne rá pl. a 195/50 r15, erre meg pont jó lenne.
13 mm-e kijjebb lesz a külső széle, és 13 mm-el bejebb a belső széle, mint a gyári 5Jx14 4x100 ET45-ös acélfelninek.most már csak az a kérdés, hogy 22k-ért 185/55 r15 menjen rá, vagy 16k-ért 195/50 r15.
valószínűleg sose hozná be az árát a 185/55 r15 fogyasztásban és abban, hogy kevesebbet forogna a motor adott sebességnél. -
Kornel
veterán
válasz Mercutio_ #14503 üzenetére
a lényeg a gumi külső átmérője, ami a felnitől csak annyiban függ, hogy R14 vagy R15 pl.
a suzuki gyári kerekének váltómérete R15-ben a 185/55 r15, ami piszok drága. ami szóba jöhetne még, az a 185/60 r15, amit a suzuki is rak alá, de az ültetés miatt az túl nagy lenne átmérőben, ezáltal félek, hogy esetleg beleérne a kerékjárati ívbe. 195/50 r15 pedig 11 mm-el kisebb átmérőben, de olcsó méret, ez a dilemma. Ha suzuki felnim lenne r15-ös méretben, akkor is ez lenne a dilemma(#14504) PRDZsolesz: dede, 54,1 a középfurat, ezért is vettem meg, nem kell mókolni vele.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz a_tesz #14511 üzenetére
swift hello volt a neve annak a limitált szériának, amit ezzel a felnivel adtak.
elvileg a régebbi tipikus swift2 felnivel is adtak facelift után is kocsikat, ahogy emlékszek.egyébként meg 15-ös felniből rengeteg a kínálat, szerencsére nekem most sikerült kifognom ezt a mazda2 felnit, ami pont passzol
(#14510) Tomics: egyébként mennyi volt, ha nem titok, és melyik felszereltségi szint?
(#14709) domojko: így van, de az nem váltómérete a 165/70 r14-nek, átmérőben 16 mm-el nagyobb annál. a 185/55 r15 viszont pont váltóméret. valószínű a suzuki azért nem azzal adta ki gyárilag 15-ös méretben, mert nagyon drága méret, illetve magyar utakra jobb a magasabb oldalfal. viszont nekem lehet alá se menne így ültetve a 185/60 r15 de ha be is férne, akkor is szar úton tuti beleérne az ívbe
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Siriusb #14513 üzenetére
azaz.
én most rendeltem meg ezt, mert van rajta kapcsoló, nem kell kiszedegetni minden nap a cuccot, csak kikapcsolod, és kész. ilyen van Doze-nak is, tőle az info.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Milyen routert?
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- ZIDOO médialejátszók
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- BestBuy topik
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Gyúrósok ide!
- További aktív témák...
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000