Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
válasz gordonfreemN #14003 üzenetére
azzal nincs is gond, a 75w90 a belevaló, viszont GL4 az előírás, amit az ENEOS nem tud.
-
Kornel
veterán
válasz gordonfreemN #14005 üzenetére
kovetkezo olajcserenel lecsereled, aztan kesz.
valtonak meg ha nincs hangja, akkor no para.
enyemnek szerencsere nincs, pedig ua. a valto elvileg... -
Kornel
veterán
na srácok... újabb kérdés
swift2/sx4/splash-ben lehet üzemanyagszűrőt cserélni?
mert eddig úgy tudtam, hogy nem, most meg találtam hozzá.
valaki cserélt már az említett típusokban? -
Kornel
veterán
válasz PRDZsolesz #14026 üzenetére
koszi, most jovok ra, hogy ezt mar en is olvastam korabban.
de olyan erzesem van, hogy egyesbol indulva nem kap eleg benyat neha...
jo lenne ha ra lehetne nezni, hogy milyen allapotban van. -
Kornel
veterán
Szia!
Személy szerint a 2008 utáni faceliftes példányokat preferálom, a hátsó lámpáról lehet megismeri.
Ezekben javítottak pár dolgot, pl. a régebbiek a csomagtartónál kezdtek rozsdálni, ez már nem.
Egyedüli típushiba az esetleges váltómeghibásodás lehet, erre mindenképp figyelnék, ha most mennék ilyet venni.
Km állás csak egy tájékoztató adat, a suzukit is ugyanúgy visszatekerik a nepperek, mint a többi márkát, amikor a Splash-em vettem, láttam olyan 37.000 km-el hirdetett példányt, amibe minimum 137.000 volt, szóval ezt fenntartásokkal kezeld, sokkal fontosabb az állapot, illetve hogy hol futotta a megtett km-eket az autó. Egy városi kocsiba 100.000 km elég megterhelő üzemmód.
Személy szerint jobban preferálom a magánszemélytől való vásárlást, ott azért sok minden kiderül az autó előéletéről, pl. olyantól sose vennék autót, aki azt mondja, hogy erre sose kellett költeni, mert egy autóra mindig költeni kell, ha azt akarod, hogy rendbe legyen. 100.000 km-ig nyugodtan nézegethetsz ilyen kocsikat, de láttam már 360.000 km-t futottat is, annak se volt semmi baja. Ha magánszemélytől veszed, kérdezz rá a szervizelésre, legalább 15.000 km-enként megkapta-e az olaj és szűrőcseréket, legjobb, ha 5w30-as szintetikus olaj volt benne, még jobb, ha 10.000-ként cserélték Ha kereskedés, akkor én szervizkönyv nélkülit nem vennék, elvégre is egy 5 éves autónak még legyen meg, de rendesen utánanéznék, hogy valódi-e a szervizkönyv, milyen számlák vannak az adott márkaszerviz nyilvántartásába stb., ezt elvileg kiadják még telefonon is. Ami fontos, hogy a gyári 45 ezres váltóolajcsere periódus mindenképp legyen betartva, és próbaúton nézd meg jól a váltót, és a kuplungot, szerintem ez a kocsi leggyengébb része, ahogy már írtam is.Remélem segítettem, jó vásárlást, és üdv majd a "kalaposok" körében
mod: sima GC-t ne vegyél, legalább GLX CD AC, de a GS még jobb mennyi a keret amúgy?
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Az már nem egy rossz összeg, ezért szerintem lehet venni normális példányt.
Mondjuk a legolcsóbb 2008-as GS kicsit többe kerül sajnos.
Viszont a többi 2008-asért is megkérik az árát most úgy látom, volt ez már olcsóbb is, ahogy emlékszem, de szerintem egy 100-as alku simán belefér, én is annyit alkudtam a Splash-em árából.Ez pl. képekről nézve egybe van, kicsit több mint a keret, de ha nem sietsz, ki lehet fogni!
-
Kornel
veterán
-
Kornel
veterán
szerintem az pomt eleg.
nekem azok sincsenek meg mind, elkavarodott mar, meg van amit a szerelo vett.
viszont mindent reszletesen el tudok mondani a leendo vevonek, hogy mi lett javitva, cserelve, illetve a gyari olajcsereperiodust is leroviditem 10-12k-ra. ezek tukrozi is az auto allapota, fogyasztasa.benzinszurore valami?
-
Kornel
veterán
pedig sx4-re irtak pont.
akkor marad az, hogy megy, ameddig megy...
mondjuk meg egy pont, amit nem ertek, ennel megtervezhettek volna normalisabban is.ja splash forumba scracnak is eltort a rugo, gyarba vannak kapcsolatai, megkerdezte, es tudnak rola, az alkatresz konstrukcios hibaja okozza, gari alatt cserelik, utana fizetos... azert ez igy mennyire gaz? mi van ha 130-nal kettetorik es elszall valaki? miert nem csinalnak visszahivast? a markaszervizek miert tagadjak, hogy letezik a problema? vagy csak nekem vannak tul nagy elvarasaim? lehet kene egy cikk rola
-
Kornel
veterán
de a legelsok egyike sajnos
viszont a rugon kivul szerencsere eddig nem volt egyeb varatlan baj, ez az ules tema idegesit most, de hetvegen ranezek.mondjuk most megy bele majd a h&r szett, ha megjonnek, illetve jovore a koni str.t gatlok, ez lesz a legjobb splash az orszagban
-
Kornel
veterán
na. kikaptam az ülést, és szemügyre vettem, több gond is van vele, és ahogy elnéztem, nem érdemes hozzákezdeni tákolgatni.
először is a magasságállítás miatti része egy vicc, már ott van egy mm holtjáték legalább, ezen kívül a háttámla döntésre szolgáló mechanikában is van legalább egy mm holtjáték. ezeket normálisan nem lehet kijavítani, max. gányolni, úgyhogy hagyom így, és inkább vadászok egy swift sport ülésre, hátha akad egy valamikor -
Kornel
veterán
megjottek a rugoim, jovo het hetfon lesz csak idom berakatni.
-
Kornel
veterán
na már most..
nálam az ezres swiftnél ugyanez volt, mindig csúszott az ékszíj, az hajtotta a vízpumpát is meg a generátort.
kb. 5 szíjat cseréltem, minden olajcserénél, minden volt már benne.
hiába mondtam a szerelőmnek, hogy a vízpumpa a szar, azt mondta, hogy nem lehet.
utána csak kiszedte, és az volt a szar, a tengelyének volt egy pár tized mm holtjátéka, nem folyt, nem akadt, de az pont elég volt hozzá, hogy kinyújtsa az összes ékszíjat.
szvsz jó sokba a vízpumpa, sok feleslegesen kidobott szíj. -
Kornel
veterán
Kedves márkatársak, egy tipp:
fb-on eléggé pörög a Suzuki Szakik Klubja:-) csoport, aki akar csatlakozzon szerintem -
Kornel
veterán
Tegnap este tankoltam, mindig nullázom az átlagfogyit, és a napi km számlálót. Ma mentem dolgozni, gondoltam visszafogom magam, és normálisan fogok vezetni, lakott terület 50, országút 80-90, nem előzgetek feleslegesen, kigurolom a piros lámpát, stb. (mondjuk nehéz volt megállni )
átlagfogyi:
megett km:
hatótáv:
-
Kornel
veterán
benzin... 1.2 K12B.
M13A swift2-vel én se tudtam 5,5 alá vinni... ennél a legkisebb fogyasztásom tele tankra 4,67 volt.
szerintem a gyári 165-ös ecocontact gumikon meglehetne csinálni a 4,5-et is nyáron, klíma nélkül országúton.
pályán kell neki a 6,5 sajnos, bár lehet az ültetés majd segít neki (kisebb légellenállás, illetve légörvények a kocsi alatt)de ezt amúgy hosszú távon nem lehet tartani szerintem, ma hétvége van, nincs forgalom se, csak úgy érdekesség képen lőttem a képeket
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Viktoár #14113 üzenetére
jó lesz, bár én 5w30-at raktam volna bele.
ellenben az olajcsere intervallum 15.000 km VAGY 1 év, tehát 2006 óta nem a 2. olajcserének kellene megtörténnie, hanem kb. a hetediknek. főleg ha jellemzően városba van használva, gondolom ez az oka a kevés km-nek...[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
itt is felmerült egy hasonló kérdés, választ is láthatsz rá.
szerinted az, hogy szintetikus egy olaj, az azt jelenti, hogy sz*rni kell a gyári előírásra (ami a suzuki esetében amúgy is elég megengedő) és 4 évente kell olajat cserélni?
remélem azért ha egyszer eladásra kerül majd az autó, akkor a hirdetésben leírja ezt is majd. gondolom sok érdeklődő lesz -
Kornel
veterán
válasz Viktoár #14120 üzenetére
én azt mondom, hogy egy ilyen precíz szerkezet, mint az m13a megérdemli az évenkénti olajcserét. inkább vegyél bele egy félszintetikus 10w40-es olajat (amit a gépkönyv simán megenged), és cseréld le évente, hogy még vagy 10-20 évig megelégedettséggel, és hibamentesen használhasd
(a műszakin nem fogják megállapítani, hogy az "elöregedett" olaj miatt jobban kopik a motor, mint egy új olajjal)
ja és van egy másik rossz hírem is, gondolom még a gyári gumival közlekedsz, azt is illik 7 évesen lecserélni, hiába szinte újnak néz ki, mivel a gumi is elöregszik idővel. ilyen extrém kevés éves km futás mellett javaslom egy jó 4 évszakos gumi beszerzését, és nem kell cserélgetni télen nyáron.
[ Szerkesztve ]
-
-
Kornel
veterán
nekem tetszik, sok már nem fér el.
egyébként meglepő, rövid hazaút során (10. keren keresztül, sok kátyú, úthiba) egész autózható, kisebb úthibákat sokkal kevésbé érezni, egyedül a nagyobb lyukakon meg úthiányokon csattan nagyobbat, de szerintem ezt egy 30%-al keményebb koni str.t gátló megoldaná, az lesz a következő bele, ha ez tönkremegy, max. 1 év.
kanyarban a kocsi atomstabil, nem dől, nem libeg mint eddig, ez is volt a cél.viszont nyári kerekek végképp nem tudom mik lesznek, az biztos, hogy gyári felin lesz, de már magam sem tudom mi. 185/60 r15 szerintem alá se férne, 185/55 r15 az pont váltóméret, valószínű az lesz, mert a srácok a műhelybe azt mondták, hogy 5,5 col széles felnin elég buggyos lenne a 195/50 r15, na meg ugye peresebb is, lehet visszasírnám a ballonos 175/65 r14-et
-
Kornel
veterán
válasz Kornel #14148 üzenetére
majd szerintem meghajtom pályán is, hogy milyen, mert ugye eddig eléggé billegett, illetve instabil volt nagy sebességnél... remélem javul az is.
egyébként nem volt olcsó, 67k volt a progresszív H&R szett, de legalább ingyen betették
az is lett volna 10-20k... attól függ hogy maszek, vagy márkaszerviz csinálja.(#14149) PRDZsolesz: én szereznék egy gyári bontottat, azzal szerintem többre mész, mint a gagyi kínai sz*rokkal.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Siriusb #14166 üzenetére
suzukinál miért csodálkozol ezen?
a gyárban tudják, hogy a splash első szériájánál gyári hibásak az első rúgók, és el is törnek, ennek ellenére nem csinálnak visszahívást, de még csak a szervizeket se figyelmeztetik, mert fogalmuk se volt róla, hogy miről beszélek, amikor gyári rúgót kerestem, ők még ilyenről nem is hallottak. aztán vagy igaz, vagy csak letagadták, de ez gáz! -
Kornel
veterán
más:
azon gondolkozok, hogy milyen felni kellene nyárra... mindenképp 15-ös alut akarok, csak az a kérdés, hogy a gyári legyen, vagy valami más.
a gyári így nézne ki:
viszont szerintem az enyémen jobban állna valami fekete (esetleg antracit) sokküllős felni:
mondjuk egy hasonlóra gondoltam: link.
várom a szavazatokat
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
kösz, már ez is megfordult a fejemben.
viszont szeretnék nyárra szélesebb gumikat, a gyári 5 col széles 14-es felnire elvileg 175/65 r14 a legszélesebb gumi, ami szerelhető...
szóval muszáj 15-ös felni, ha legalább 185-ös gumit akarok felrakni... gyári acélfelni 40k/szett, használtan is 30k... ezért jött képbe a 15-ös alu -
Kornel
veterán
válasz Siriusb #14171 üzenetére
egy szerencséjük van, hogy a japánok hozzák a know how-t, a motort kompletten, az ECU-t, stb... ezek jók is
de hogy egy magyar beszállító ne tudjon legyártani egy rúgót, mert eltörik, vagy csörög zörög az műanyag, mert a tűrés fogalmát még hírből se ismerik, az vicc.
én a japánok helyébe rég odébb álltam volna, nem magyarnak való ez az "autógyártósdi"más:
senki se szavaz giigz-en kívül, hogy milyen felni legyen nyárra? -
Kornel
veterán
válasz Siriusb #14173 üzenetére
check engine?
rövid városi használat esetén szerintem esélyes, hogy elkormolódott az egr, esetleg lambda hiba is lehet... de egy hibakódolvasást mindenképp megejtenék... elvileg a tied már obd2-es, nekem van egy gagyi adapterem, amivel ki lehet olvasni. (valami hasonló) -
Kornel
veterán
na srácok, vegyek egy swift sportot?
nagyon bejön az a kocsi -
Kornel
veterán
válasz trassher #14197 üzenetére
én is szeretem a "jobb" kocsikat...
de pl. munkatársam most szív egy a3-al, pedig azért vette, hogy rendbe rakja, és haszonnal eladja...
most tart ott, hogy kb. nullába lenne, ha most eladnászóval tudom a swift sport nem egy komoly autó, de nekem tetszik.
1,5-ért elég jók vannak, ha az enyém elmenne 1,4-be, akkor megfontolnáma leültetést meg nem bántam meg, szerintem eladásnál ez akár az én kocsim felé döntheti a mérleg nyelvét adott esetben, aki ilyet keres, kipróbálja, és azt fogja hinni, hogy egyel nagyobb kategóriás autóban ül.
szvsz a toledo 1 magnus-om volt ott ennyire az úton, pedig az nagyon ott volt. -
Kornel
veterán
válasz trassher #14199 üzenetére
Attól függ ugye hogy mik a fontosak. Ha nem mész nagy távokat rendszeresen akkor nem kell hatalmas komfort, ha nincs család akkor nem kell nagy autó. Ezek mellett a swift sport jó kis kocsi szerintem. Jó a kiállása és megy is csak arra mutattam rá hogy ugyanennyiért lehet venni nagyobb és gyorsabb autót is.
1. Nyilvánvaló családdal kilőve egy swift vagy egy splash is, max. 1 kisgyerekkel élhető kocsi még.
2. Viszonylag sokat megyek(évi 25-30k km), ami engem zavar a splash-be, hogy szar az ülése (swift2/sx4-é is ugyanez), vagy túl széles a hátam, vagy nem tudom, de ezt orvosolni fogom, mert úgy néz ki, hogy megtartom, viszont ezen kívül 2 bármekkora + 2 kisebb embernek (hátul) kényelmes.
3. ha most vennék kocsit, valószínű a swift sport lenne, viszont egy 7,5-8 liter körül fogyasztó autóhoz képest a mostanival 2,5 liter körül spóroltam 100 km-enként, és nemsokára megvan a 40k km vele, az kerek 400k HUF, ami azért jól jön most, hogy megvan
4. tudom, hogy ennyiért lehet venni szebb, jobb, kényelmesebb, tágasabb, németebb, stb. autókat, de láttam már karón varjút, egy váratlan nagyobb hiba egy ilyen kategóriás autónál több 100k huf, elég csak a tipikus dízel betegségekre gondolni, de egy szimpla érzékelő is 100k felett lehet, ami nélkül folyamatosan megy a klíma, munkatársam járt így a3-al, biztos lehet bontottan kapni, de nekem nincs ilyenekre se időm, se pénzemszvsz egyenlőre marad a mostani, így -3,5 cm-vel egész autózható kocsi lett belőle, dombos kanyaros szakaszon ahol eddig 80-90-nél már sodródott ki, esett le az útról, most 110-120 között se jön zavarba.
-
Kornel
veterán
válasz trassher #14221 üzenetére
ismerek egy rozsdamentes 18 éves F astrát, valós 120k km-el
1000-ből 1 persze1.9 tádéi valóban jó kocsi (volt).
de mindbe van már vagy félmillió csillió kilóméter.
ha nincs, akkor már egyszer biztos volt, mielőtt visszatekerték.
igen, kint is, törökök, arabok, meg a németek is.
itt egy példa a féreglyukon keresztül magyarországra érkezett a3-al
szvsz ha lehetne kapni újan 1.9 tdi vagy méginkább 1.9 sdi motorral kocsit, simán vennék valami seatot vagy vw-t, de nem lehet. cr pd xyzw tdi-t meg nem fogok venni, pont
így marad valami japán szívó benya, ami lehetőleg keveset eszik[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Milyen routert?
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- ZIDOO médialejátszók
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- BestBuy topik
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- További aktív témák...