Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
válasz Szplöttyy #10710 üzenetére
Nagyon elgondolkoztatott most engem is, ennyiért. Azt hittem, hogy gyári alu felni legalább 25 k huf... na de legalább valami olcsó ebben az országban. Ehhez lehetne venni olcsón kléber 4 évszakos gumit, csak még utána kell néznem, hogy milyenek is ezek. a good year nagyon jó, az biztos, de az egy tizessel drágább.
-
Kornel
veterán
válasz Szplöttyy #10712 üzenetére
nehéz döntés, igaz
nekem még van egy B verzió, hogy 175/65 R14, és akkor váltóméret a gyárival, szélesebb is, és el is fér a felnin elvileg. abból felpattintok egy 4 évszakosat, és akkor se nem túl peres, se nem túl keskeny, se nem túl drágaerre szinte ingyen van a 4 évszakos
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Kornel #10715 üzenetére
165 / 70 r14 helyett gáz lenne ha felraknék 185 / 65 r 14-et?
elméletileg nem váltóméret, de csak +10 mm lesz az átmérő különbség, az szerintem semmi, és még zöldben van a kalkulátor is, elvileg megfelelő. csak mert akkor meghagyom a gyári felnit, és megy rá egy sava adapto HP, ami a teszten egész jó volt!most nézem, van 185 / 60 r 14 is, az -9mm, azt venném, legalább alacsonyabban lenne a kocsi
rámegy a gyári suzuki felnire a 185 széles gummmi?
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz domojko #10718 üzenetére
elvileg 5" széles a gyári lemezfelni, én is így tudom. elvileg erre a szerelhető legnagyobb szélesség a 185 mm. az, hogy kicsit ballonosabb lenne, nem érdekel, csak az, hogy menettulajdonságokban, biztonságban, illetve kopásban nem jelent-e hátrányt, hogy a még legszélesebb szerelhető méretet tenném rá?
ami miatt fontos lenne, az az, hogy szeretnék értelmes keretek közt minél szélesebb gumit felrakni, a jobb úttartás miatt, illetve így nem kellene minimum 60k-t kidobni felnire, nekem bőven jó a gyári lemez is, kinőttem már a nagyzolásból és kivagyiságból.
ami miatt 4 évszakosban gondolkozok, az az, hogy a gyári nyári conti eco contact gumik mindenképp cserések lesznek, és a fent lévő barum polaris 2 gumik is maximum ezt a telet bírják ki, de jobb szeretném őket minél hamarabb ledobni, fő a biztonság. a sava adapto HP-ról egész jó teszteredményeket olvastam, 2 szezont simán elfutna nálam, és ugye elég sok pénzt megspórolnék vele most, mert kétszer kellene kiadnom kb. 60k-t gumikra, ami együtt már elég sok.
-
Kornel
veterán
válasz domojko #10720 üzenetére
ezzel a 4 évszakos gumi kérdéssel tisztában vagyok, de a sava adapto HP elég jó értékeléseket kapott, és olcsó is, ezért estem gondolkozóba.
-
Kornel
veterán
gyerekek, egy kérdés:
új swiften/splash-en kell lenni az első kerekeknél is porvédő kupaknak? mert nekem csak a hátsókon van, és érdekel, hogy szerezzek-e előre is, vagy felesleges. régi swiftnél mind a 4 keréknél volt műanyag kupak. -
Kornel
veterán
válasz GabN73 #10733 üzenetére
én amúgy egy "idősebb" autónál ezeket az alapdolgokat mindenképp kicserélném, mert nem egy nagy összeg, és sok szívástól, bosszúságtól megóv, növeli az üzembiztosságot. igazából én azért (is)vettem egy újabb autót, mert nem volt kedvem ilyenekkel foglalkozni, 10 év körül szépen kezdenek előjönni az ilyen, vagy ehhez hasonló hibák.
-
Kornel
veterán
na... megevett 5,4 litert a splash városban, a fene vigye el
-
Kornel
veterán
rájöttem hogy lehet 7 litert megetetni a splash-el. napi 2*5 km, a fele dugóban, mindkettő hidegindítás, így megeszi a magáét... ide már hybrid kéne
-
Kornel
veterán
végre eneos sustina 5w30 van a gépben, mától a hónapban csak OMV MM100-at tankolok, tesztelem, hogy milyen
ja a suzuki márkaszervizekben nem tudom honnan szalasztották a dolgozókat, de második negatív élményem ért olajcserével kapcsoltban, és nem is ugyanabban a szervizben. most azon tanakodtak, hogy miért kell bele ilyen olaj... pedig direkt úgy kértem időpontot, hogy hozott olaj, olajcsere, de biztos ami biztos, győzködtek, hogy van akciós 10w40... miközben a gépkönyv szerint a 0w20 az ajánlott! 2-vel ezelőtti kocsimon, ami szalon swift2 volt, megcsináltam 1000 km-nél az olajcserét, az okait nem ecsetelem, de a munkafelvevő majdnem elküldött, hogy ezt biztos nem kell
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz a_tesz #10769 üzenetére
a vicces az volt, hogy az új swiftemnél a munkafelvevő ott magyaráz, hogy így nem kell, úgy nem kell, aztán negyed óra elment vele, mire megértette, aztán előkerült a szervizvezető, megnézte, hogy mi lesz, aztán elmondta, hogy ez alap lenne, csak a konkurencia miatt nem meri a gyár leírni, hogy: "paraszt ezernél cserélj olajat", mert emiatt fabia-t vettek volna az emberek swift helyett, mert ott nem kell
-
Kornel
veterán
azért ez az s scross nem lett rossz, legalábbis a tanulmány autó.
kíváncsi vagyok, mikor kezdik el gyártani, illetve mennyibe fog fájni -
Kornel
veterán
m16a motor, nincs mit mondani, zseniális. kovácsoltvas hengerfejek, etc.
egyébként ismerős mesélte, erdészetnél két ezres swift volt a munkásokat szállító jármű, 450-500e km-t futottak, motorfelújítás nélkül. nyilván nem óvatos felhasználás mellett...
de manapság, mint az eladásokból is látszik, ez vajmi keveset számít, inkább legyen csili vili, fűthető! kormányos, etc., mint megbízható... -
Kornel
veterán
valaki említette feljebb, hogy hidegben mintha csúszna a kuplungja, azt hiszem új swift volt.
válaszoltam is, hogy nekem is ilyen érzésem van.
ami vicces, hogy 0 fok alatt csinálja, felette nem, akkor is csak pár száz méterig.
dízeleknél van olyan, hogy az ecu hidegen nem hagyja a motort terhelni nagyon, itt nem lehet ez? mert amint 0 fok felett van a víz, simán olyan mint nyáron
majd annyit csinálok még, hogy az újdonsült szerzeményemmel és a Torque Pro-val hidegben induláskor megnézem mi a különbség a melegebben induláshoz képest. -
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #10798 üzenetére
simán működik
nagyon fasza szerkezet, és hasznos is!
meg amúgy is, egy igazi autób***nak kell egy ilyen[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #10800 üzenetére
LE és nyomaték értéket még nem láttam, gondolom ez származtatott adat lehet, ha egyáltalán tud valamelyik progi számolni, viszont nagyon sok mindent tud, összeszedem majd, hogy pontosan mit, csak most nagyon kevés időm van a héten
-
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #10800 üzenetére
itt egy videó, kb. így néz ki a progi.
hidegindításos kérdésemre senkinek nincs ötlete?
-
Kornel
veterán
válasz hossszú #10803 üzenetére
a legjobb az, amikor megpörgettem 6000-ig a motort, kettesben nyomtam 80-al, és közben néztem a real time adatokat, minden tökéletes volt, a motorhőfok meg se moccant, és kurva jó hangja volt a motornak. mondjuk biztos nem tesz rosszat neki az eneos sustina 5w30 és a omw mm100 se
-
Kornel
veterán
válasz cellpeti #10805 üzenetére
kell hozzá egy ELM327 OBD II BLUETOOTH, vagy valami hasonló cucc.
2000-es évjárat utáni kocsiknál működik, de pontos típusnál le kell tesztelni.
m13a és k12b motornál tuti működik. -
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #10807 üzenetére
nekem csak pár napja van meg, de még nem volt időm minden adatot végigbogarászni, arra viszont jó, hogy reggel hidegben is megvan az aksi névleges feszültsége, mert azt is folyamatosan kiírja csatlakozás után, és lecsekkoltam. nekem még arra is jó, hogy tudom nézni a vízhőfokom, amit amúgy kispóroltak a splash-ből, mármint a kijelzőjét, és sose tudtam, hogy mikortól lehet neki nyomni, de meglepő, hogy 2-3 km után már majdnem üzem meleg. ha nem mutatja Szplötty kolléga ezt a kütyüt, akkor nekem be kellett volna építenem egy vízhőfokmérőt, mert rohadtul idegesít, hogy nem látom a vízhőfokot, szerintem ez egy alapinformáció, én még az olajnyomásmérőt is kötelezővé tenném minden kocsiban!
-
Kornel
veterán
válasz cellpeti #10813 üzenetére
enyém remélem eladó lesz 1-2 éven belül
viszont segítsetek, mert tavasszal gumit kell majd vennem, mert a gyári nyárik már nem mennek el egy teljes szezont, kétszer meg nem szereltetem. azon gondolkoztam, hogy veszek egy good year 4 évszakost, vagy valami nyárit? mindenképp jó gumit akarok, viszont mivel nem 100%, hogy 2 év múlva is meglesz, ezért bukta lenne, ha a nyári után vennék egy téli szettet is, utána meg valaki jól járna.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz jasszer #10818 üzenetére
szerintem teljesen jogos, egy good year vector 5+ vagy sava adapto HP szerintem ilyen használatra jobb, mint a végén 6 éves gumival járkálni, legyen az akár téli, de már semmit sem tapadna.
nekem meg az a gáz, hogy ha eladom netán a kocsit, akkor bukok 50-60k-t, amit nem akarok!
-
Kornel
veterán
válasz PowerBuldog #10825 üzenetére
betörték?
nekem egyszer úgy akarták feltörni...
ki is szedte, de szerencsére nem tört el, és megzavarták, semmit sem vitt el.
egyébként szerintem max. 5k.jasszer: adac tezst alapján kevesebbet fogyaszt, mint a télik többsége.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz PowerBuldog #10827 üzenetére
autóüveges visszateszi neked egy ezresért, mert nem egyszerű, legalábbis aki még nem csinált ilyet.
-
Kornel
veterán
válasz jasszer #10833 üzenetére
erre 155/70 r13 a gyári ugye?
mert akkor 165/65 r13-at vegyél rá, sokat jelent az az 1-1 cm.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Ezennel kívánok mindenkinek Boldog Karácsonyt, és mindenki érjen haza épségben jövőre is!
Szolidabb képet, ha kérhetem. Köszi.
[ Módosította: CoolMan ]
-
Kornel
veterán
szó volt itt a négy évszakos gumikról, úgy volt, hogy én is azt veszek, de nem fogom megkockáztatni.
tesztek alapján is le vannak maradva, illetve az EU nedvestapadási indexe is rossz, én nem kockáztatok feleslegesen, amit megspórolok vele, azt könnyen elveszthetem egy kisebb koccanásnál is, egy lökhárító is többe kerül, mint 4 pár nagyon jó gumi.
tesztek alapján maradok a continental premium contact 5-nél, emellett egyedül ennél a a guminál láttam, hogy A a nedvestapadási indexe.ami egyedül zavar most, hogy a télinek 4 barum polaris 2 van fent, nem vagyok 100%-ig megelégedve vele, havon és jégen nincs a helyzet magaslatán, de jövőre ez is cserés lesz.
-
Kornel
veterán
nekem az ezres swift akkor csinált ilyet, amikor szar volt a vízpumpám, amit ott az ékszíj hajtott, kb. 3 lecserélt szíj után meguntam, és lecseréltettem a vízpumpát, aminek a szerelő szerint semmi baja sem volt, viszont utána megszűnt a probléma.
-
Kornel
veterán
figyelj, az aksi biztos nem csinál ilyet, meg akkor éreznéd, hogy nem indul a kocsi, stb. a generátor ennyire nem foghatja vissza, ha egyébként minden ok.
mondom, én 4 szíjat dobtam ki feleslegesen, a szerelőm már hülyének nézett, mert először csak ritkán csinálta, azt is hidegen, aztán később egyre gyakrabban... már olyan szorosra feszítette a végén az ékszíjat, hogy gitározni lehetett volna vele... mivel itt még az ékszíj hajtja a vízpumpát, mondtam neki, hogy lehet amiatt van, azt mondta, hogy biztos hogy nem. a végén 40 ezer km múlva csak nekem lett igazam, amikor lecseréltettem vele, és utána nem csinálta. a vízpumpa egyébként működött, csak egy kicsit mozgott a tengelye, ezáltal mindig megnyújtotta az ékszíjat, és minél jobban mozgott, annál jobban nyúlt nyilván... de ne nagy kotyogásra gondolj itt, a végén is alig látszott szemmel, de mér érezhető volt.
ennyit a szerelőkről, pedig nem egy hülyegyerekhez hordtam a kocsit. -
Kornel
veterán
1.0 swift volt.
én nem cserélnék rögtön vízpumpát emiatt, de ezt se zárhatod ki, ahogy a szerelőm tette egyből.
annyit megér, hogy kiszedni, és ránézni, hogy hogy jár a tengelye, de lehet bent is le lehet csekkolni, ha leszeded az ékszíjat, nincs most előttem.
az a lényeg, hogy valami olyan ember nézzen rá, aki ért is hozzá, és meg is akarja csinálni, de ilyenből nem sok van...
amúgy én gyárit vettem, kb. 1 éve, 15k körül volt. -
Kornel
veterán
mondom, próbálj valami korrekt fazont keresni, aki lelkiismeretesen ránéz.
a splash-t most vagy márka szervizbe, vagy valami olcsóbb márkafüggetlen szervizbe fogom vinni, mert nincs kedvem az előbb ecsetelt köröket eljátszani. mondjuk olaj fékbetét+tárcsa+fékolaj csere márkaszervizben se egy vészes összeg, másra remélhetőleg nem lesz szükségem a közeljövőben, kivéve egy torony szilent cserét, de azt biztos nem márkaszervizben fogom csináltatni, csak a munkadíj 20k. -
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #10864 üzenetére
a héten megmondom neked, én holnap megyek érte, és megpróbálom berakatni még a héten
Új hozzászólás Aktív témák
- Dying Light 2
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Melyik tápegységet vegyem?
- Vicces képek
- Robot fűnyírók
- AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Windows 11
- Motoros topic
- További aktív témák...