Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
válasz hódmaci #17550 üzenetére
igazat kell neked adjak, eddig suzukim volt 3 egymás után, mindig keveseltem a tapadást és az útfekvést, próbálkoztam szélesebb, de váltóméretű gumikkal, de nem lett az igazi.
most off autóm van, de 1,6 tonna, úgy tapad az úthoz, mintha oda lenne ragasztva.
na meg a hátsó multilink felfüggesztés, és a 205 széles gumik se rosszak -
Kornel
veterán
válasz Mercutio_ #17555 üzenetére
számít, de a súly is számít.
komplex dolog, amibe sokan azt hiszik, hogy házilag belepiszkálnak, és jobbat találnak ki, mint a gyár, pedig legtöbbször nem.
ott kezdődik, hogy nem mindegy milyen a felfüggesztés, és a súlypont.
utána ott van a gumi szélessége, meg persze a rugózatlan tömeg, amit sokan nem is tudnak mit jelent, nem hogy figyelembe vennék... pedig mind gyorsításkor, mind fékezéskor beleszól, hogy mekkora a felni és a gumi együttes tömege.csak arra akartam rávilágítani, hogy egy régi swifttől vagy egy wagonR-től ne várja senki, hogy verseny-és/vagy középkategóriás autó legyen, főleg nem kompromisszumok nélkül. ráraksz egy 15-ös felnit egyrégi swiftre, jó eséllyel jól megnöveled a rugózatlan tömeget (hacsak nem költesz el 100+ ezret valóban könnyűfém felnikre), és arra jó lesz, ha legalább nem gyorsul az autó, de legalább a fékút is hosszabb lesz, hogy azért a halálfélelem megmaradjon benne
a gyárinál sokkal szélesebb gumit felrakva rá pedig szintén rontja majd a menetdinamikát, illetve a futómű geometria se ehhez lett kitalálva, hamarabb tönkre fognak menni a futómű alkatrészei.
ahogy a wrc-knél is havas pályán szokás vékonyabb gumit felrakni azon okból, hogy pl. havon jobb tapadás érhető el a keskenyebb gumival, mert kisebb felületen a kocsi tömege nagyobb erőt fejt ki a talaja, ezáltal jobb lesz a tapadás, persze ez leginkább hóban, és esetleg határhelyzetekben jelentkezik, de hidd el, hogy egy 7-800 kg-os és egy 1500-1600 kg-os autónál érezni a tömege által kifejtett tapadáskülönbséget is. -
Kornel
veterán
válasz Mercutio_ #17558 üzenetére
én csak arra próbáltam meg utalni, hogy ezek nagyon összetett dolgok.
amivel biztos segíthetsz, ha a rugózatlan tömeget csökkented, de ez általában kisebb vagyonba kerül, egy szett jó felni inkább 200k, mint 100k.
emellett azzal se lehet nagyon mellélőni, hogy a gyárinál egyel szélesebb, de váltóméretű gumit rakunk a kocsira. -
Kornel
veterán
Ez kb. így van, amit írtál, hogy a merev tengely egy kategóriát képvisel, az írja le legjobban, hogy mit lehet kihozni egy ilyen autóból.
Sose lesz olyan úttartása, mint egy multilink-esnek, úgy, hogy közben még nem rázná ki a fogadból a tömést, tehát a rugózása is megmaradna. -
Kornel
veterán
focus is multilink ha jól tudom, de lehet tévedek... a mondeoba már tuti az van.
persze a javítása sokba lehet, ha eljön az idő, de cserébe sokkal kényelmesebb, és sokkal jobban tapad, sokkal jobban ott van az úton. a VAG is spórol ezen tényleg, octavia nem kapja meg ezeket, a passat viszont igen, de az már egy vagyon ugye újan is, meg használtan is.
szerintem az új suzukiknál már illene valami hasonló komfortot bevezetni, mert ebből a merev hátsó tengelyes dologból nem sokáig fognak megélni, az s cross is elég drága ahhoz, hogy az ilyen urizálások beleférjenek már szerintem... annyiért vesz az ember egy c max-ot/focus kombit, ami ugyanolyan nagy, cserébe meg jobb a futóműve. -
Kornel
veterán
válasz Mercutio_ #17571 üzenetére
Ez szerintem uj, es annyi kb.
Igaz nem olyan magas, de az s cross is max.divatterepjaro, terepre edes keves...Roberto: en is vennek suzukit, ha haladnanak a korral, es mondjuk egy korszeru futomuvet tudnanak a kocsik ala pakolni, amit mas mar 98-ban megtett ebben a kategoriaban.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz lolka1980 #17660 üzenetére
4-4,5 litert max. Orszaguton 60-al eszik, nyaron, hosszu etapokon.
Nekem az ezres swift legjobb fogyasztasa 4,4 liter volt, csak orszagut, 80-al, minden trukkot bevetve.
Szerintem ez nem eletszeru felhasznalas.
Vegyesben az ezres is megeszi a 5-6 litert, nalam 5,7 volt a nagyatlag, dinamikusan, de nem esznelkul. -
Kornel
veterán
3500 mar "sok", kb. 3000 lehet a hatar ezeknel a kis szuziknal...
Splash-nel meregettem a kulonbseget, egy ideig valoban kevesebbet eszik 2000-nel elvaltogatva, utana meg telenyomja korommal meg trutyival a szivosort, es viheted szerelohoz, mert nem megy, es elkezd tobbet enni. -
Kornel
veterán
egyébként ha kiadták volna valami jó kis adagolós dízellel a swiftet, akkor elmenne vagy 3-4 literrel
mekkora lenne, kevesebbet enne, mint sok motor -
Kornel
veterán
-
Kornel
veterán
na ne mondd már...
az összes 2010 előtti splashnél eltörik a rúgó, a kuplung az összes suzukiban egy kalap kaki, a váltó is elég sok típusban, ld. splash, swift2, ignis, wagonR, ott volt a régi swift gátló balhéja, stb.
ezek mind magyar, vagy esetleg lengyel kisipari termékek, ezekkel van a gond.
a fele autó magyar, olyan is.a japán sx4 egy más autó, nem ilyen ratyi beszállítókkal dolgoznak.
ültél már lianaba? mintha nem is suzuki lenne, sehol egy illesztési hiba, egy nyikorgás, kopogás, semmi!
erről nem fogok vitatkozni, a magyar suzukiban egy jó dolog van,a a motor meg az elektronika, mert az japán.
-
Kornel
veterán
válasz tboldi #17731 üzenetére
Hat azert az auto szorol nem a wagonr es a regi swift jut eszembe, inkabb kozlekedesi eszkoznek neveznem csak oket, ami elvisz A-bol B-be.
Motor kivalo, mert ahhoz nem nyultak a magyarok, de minden mas csak rosszabb lett a bezzeg orszag bezzeg beszallitoi altal.
Igazabol akinek nem kell nagy hely, kenyelem, jo futomu, komfort, stb., csak viszonylag kis fenntartasinkoltseg, annak jo kozlekedesi eszkozok ezek, de ennyi.
Szerintem egy auto ennel tobbet jelent, suzukiba az a liana szintjen kezdodik, de az meg bun ronda -
Kornel
veterán
válasz Harkovz #17733 üzenetére
En meg semmit nem veszek meg lassan, ami magyar!
Magyar rugo a magyar kocsiban? (Splash)
4 evet birt... Egymas utan tort el.
Persze gyari hiba, de nem vallaljak be.
1.3-as suzuki valtok?
Szinten... Bontoban sincs, mert annyi rossz van, hogy nincs eleg.
Soroljam?
Emellett kopognak, zorognek!
Erdekes ugyanaz a suzuki, ami japanban keszul, azzal nincsenek ilyen gondok. Hasonlits ossze egy magyar gyartast egy japannal (liana v. Sx4 sedan)
Elelmiszerrol meg ne is beszeljunk... Dolgoztam elelmiszeriparban, tudom mirol beszelek, nyugodtan vedd a "mjnosegi" magyar termeket, de ne csodlkozz, ha ilyen olyan bajaid lesznek tole.
En kifejezetten a nemet es osztrak termekeket keresem, es ezeket a boltokat preferalom.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz roberto211 #17741 üzenetére
én meg 100+ ezer km-t vezettem 3 suzukiban, ebből egy gombóc swift, zsír új, egy splash 4 évesen...
tudom miről beszélek, hogy nyikorog, zörög, stb.sehol se írtam prémiumot, csak autót.
ahogy írtam is, a suzukinak nagyon nagy előnye a megbízható japán motor, és elektronika, nem tudom miért kell elrontani gagyi magyar beszállítókkal az összképet, illetve miért nem lehet az itthoni gyártású kocsikban normális összeszerelési minőséget elérni, illetve miért nem lehet normális futóművet a kocsik alá rakni.az összes suzuki (kivétel talán a kizashi, de az usa piacra készült eredetileg) egy baba
kocsiközlekedési eszköz, mert futómű az nincs alatta, vagy a 90-es évek elejei színvonalon maradt.ha ezeket kijavítanák, én lennék a legboldogabb, nem beszélve arról, ha lenne legalább egy focus méretű kombijuk...
addig meg futottak még kategória.
-
Kornel
veterán
válasz Mercutio_ #17761 üzenetére
Ezeket akkor is leirtam, amikor suzukim volt.
(Valto, rugo, gagyi muanyagok a gagyi beszallitoknak koszonhetoen)
Scross arban nissant lehet kapni, azonos felszereltseget tekintve.
Egyetlen egy elonye van a suzukinak, az m16a benzinmotor, ami a vilag egyik legmegbizhatobb motorja.
De hogy miert nem tudnak autot is epiteni kore, ez jo kerdes.
Ha en lennek a magyar suzuki vezere, minden beszallitot kirugnek, es uj alapokra helyeznem a koritest is, amitol auto lesz egy auto.
Emellett jeleznem a japoknak, hogy egy auto nem csak motorbol all, hanem futomuvet is illik ala tenni, illetve csomagtarto se art, bar ezt talan mar az scross-nal megertettek.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Mercutio_ #17764 üzenetére
Azonos felszeretsegi szintre hozva az ar is kb.azonos, volt is tesztben rola szo, nemsoka utanakeresek.
Egyebkent nem vagyok suzuki ellenes, asszonynak elobb utobb kocsi kell majd, nincs kizarva a suzuki se, de inkabb a japan vonal fele hajlanek a fentiek miatt, pl.egy liana szemelyeben.autopult.hu/tesztek/a-divat-diktal-nissan-qashqai-vs-suzuki-sx4-s-cross-teszt.html
Autopult norma felszereltseg: 300k-val dragabb a nissan, 5,9 vs. 6,2 milla.
Persze lehet fapadosan olcsobb, de 4 millaert eleg hulye az, aki kezzel tekergeti majd az ablakokat[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Egyebkent ha gondoljatok akkor lepek innen, nem farasztom a nepet
-
Kornel
veterán
válasz Harkovz #17771 üzenetére
Szerinted az scrosshoz olcsobb barmi is mint egy nissanhoz?
Elarulom nem.
Almat almaval, kortet kortevel hasonlitsunk
Persze egy regi swifthez minden olcso, de nem errol beszeltunk.
Egy splashhez egy elso rugo 20k, es nincs csak gyari, ami persze amugy gyari hibas. Az olyan olcso? Mert szerintem nem kuplungszett legolcsobban is 60k, vicc.Szoval nyugodtan gondold azt, hogy az uj suzukitokra is csak annyit kell majd kolteni, mint a regire, aztan majd ne erjen meglepetes, amikor a kasszahoz kell faradni.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz roberto211 #17777 üzenetére
ne magyarázd már meg, hogy mennyibe kerül egy alkatrész, amikor közel sem volt hasonló autód, de biztos láttál a szervizben meg az utcán mindenféle autót, na meg az autóskártyázás közben.
leírtam, hogy mennyibe kerülnek a gyári alkatrészek egy újabb suzukihoz, nem a márkaszervizben, hanem a lehető legolcsóbb helyen!
mivel rúgóból csak gyári létezik pl., ezért a márkaszervizben 22k lett volna, a létező legolcsóbb helyről megvolt 20k-ért.
ugyanez igaz a kuplungra, bár ott van utángyártott, de egy ft-al se volt olcsóbb, 60k volt kereken, több havi utánajárás után.
de Te biztosan jobban tudod, hiszen neked volt ilyen autódegyébként meg teljesen félreérted a mondandóm lényegét, csak árnyalni akarom a képet, hogy nem minden fekete és fehér, sok szempontot figyelembe kell venni egy autó vásárlásakor.
szóval peace, mondtam, ha nem tetszik a fejem, akkor lépek innen, de szerintem 3 suzuki után van némi rálátásom a témára, de gondolom Te ezt is jobban tudod, hogy megvetted életed első kocsiját, egy régi swiftet
-
Kornel
veterán
válasz roberto211 #17779 üzenetére
sok kérdésemre válaszoltál
de nem offolom tovább a topicot, ebben igazad van.
csak kérlek majd a betévedőket se tájékoztasd félre fél vagy dezinformációk alapján.üdv
-
Kornel
veterán
Srácok, ha valaki véletlenül venne egy új vitarát, akkor szóljon mindenképp, egyelőre nálam az év végére tervezett autóvásárlásnál ez a befutó, persze addig még sok minden változhat.
előbb persze ki kell próbálnom, de előbb utóbb az is meglesz, de ha valakinek a birtokában lenne egy példány, úgy biztos sok részletet kiderülne. -
Kornel
veterán
-
Kornel
veterán
válasz roberto211 #18208 üzenetére
hát nem állt, de nem a magyar leánynak köszönhetően...
azért eléggé a földbe álltak az eladások a válság utáni években a suzukinál.3 műszak szerintem válság óta nem volt, de majd kijavítanak az érintettek, ha tévedek.
pjen: eladom valamikor.
-
Kornel
veterán
szóval válasz az ekézésekre, új autót szeretnék, mert a használttal csak a gond van
10 évig megtartom, amit elbukok az értékvesztésen, azt megnyerem a szervizelésen, vagy annak a hiányán
a keret még bőven változhat, de 4M-nál több nem lesz, így elég szűk a kör ugye.
a vitara nagyon bejön, amitől félek, az a futómű, és a magyar gyártású alkatrészek, ld. a splash rúgók sztoriját.
viszont mondjuk egy focus-t vele szembe állítva a turbos motorok, a kettőstömegű, stb., nem biztos, hogy szervizelésben jobban járnék, sőt.
amit néztem, hogy a vitarára az egyik márkakereskedő 5 év garit ad, azért az alatt előjönnek a gyári hibák nagy valószínűséggel.
szóval nem 100% a vitara, ha addig találok más alternatívát, akkor még bőven változhat a dolog, de egyelőre ugye pénz beszél, kutya ugat van(#18236) Vangelis: a splash evett 11-et? akkor neked hibás volt az a kocsi, az biztos.
nekem az 1.2 evett nagy átlagba 5,3-at, bp. mondjuk 6,5 max! és az ezres kevesebbet eszik, főleg városban.
nekem a splash-el csak a szokásos suzuki bajaim voltak, kuplung csere, váltó kezdett szarakodni, meg az el nem ismert gyári hibás törött rúgók, toronycsapágy.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán